Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D (Deel 3)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Dagen van gras, dagen van stro

quote:
bombadil schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:52:
[...]

Terug geweest naar de Mediamarkt. De verkoper dacht dat het aan de sluiter lag maar had dat nog nooit gezien. Ondanks dat de mijne een maand oud was gewoon een nieuwe meegekregen.

Best een goede afhandeling dus van de MM Rotterdam!

Dat is zeker netjes dat ze zo een nieuwe meegeven. Ze zijn immers alleen verplicht het ding te repareren, niet een gloednieuwe te geven.
Heb enige tijd geleden ook bij de MM Rotterdam (Beurs) een 350D gekocht omdat deze destijds zeer slecht leverbaar was bij alle goedkopere internetshops.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

Reg. datum: 24 juni 2003

Ik heb nog niet zo lang een EOS 350 en ik wil graag de fijne kneepjes leren. Het maximale eruit halen zeg maar. Alleen ben ik een foton00b om het zomaar te zeggen. Weet iemand iets waar je een goede cursus kan volgen wat deze camera aangaat? Rinchting Dordrecht/Rotterdan of in die omgeving.

Imac 2.0 met 2 gig mem

Iarwain Benadar

quote:
RIRE schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:42:
Ik heb nog niet zo lang een EOS 350 en ik wil graag de fijne kneepjes leren. Het maximale eruit halen zeg maar. Alleen ben ik een foton00b om het zomaar te zeggen. Weet iemand iets waar je een goede cursus kan volgen wat deze camera aangaat? Rinchting Dordrecht/Rotterdan of in die omgeving.

Misschien dat het SKVR iets organiseert of op de site van het fotomuseum in Rdam?

quote:
THW Arie schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:17:
Dat is zeker netjes dat ze zo een nieuwe meegeven. Ze zijn immers alleen verplicht het ding te repareren, niet een gloednieuwe te geven.
Ik was ook super blij want volgende week ben ik op vakantie, nu met 350d. En een nieuw 256mb cf kaartje..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Reg. datum: 04 april 2002

quote:
RIRE schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:42:

Heb ik ook ergen interesse in.. Want ik ben erg hard aan het leren ... Ik heb net deze gekocht en binnen gehad :

http://www.shortcourses.c...non/book_canonrebelxt.htm

Erg duidelijk en goed... Zelf kom ik uit Delft.. en wil ook graag nog een cursus volgen... 8)

Kanonnier zeg maar.

www.luppie.net

In de startpost staat ook nog een goede on-line cursus om de basics te leren.

http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html

Cobra_Lup wijzigde dit bericht 16-07-2005 15:37 (27%)

Weblog over Innovatie en nieuwe Technology
Mijn foto SHOWCASE
EOS450D - Canon 17-85 USM IS - Sigma 135-400 - Speedlight 430EX

Supercalifragilistic

En ook deze is heel aardig: http://www.photoworkshop.com/canon/

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Reg. datum: 18 maart 2005

quote:
Wisc2 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:18:
[...]

Heb ik ook ergen interesse in.. Want ik ben erg hard aan het leren ... Ik heb net deze gekocht en binnen gehad :

http://www.shortcourses.c...non/book_canonrebelxt.htm

Erg duidelijk en goed... Zelf kom ik uit Delft.. en wil ook graag nog een cursus volgen... 8)
Misschien is dit wat voor je?

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Sorry dat het even heeft geduurd, maar een paar dagen terug werd er gevraagd om wat kiekjes te plaatsen die ik met de Canon EOS 350d icm de Tamron XR Di II 18-200 DL f1:3,5-6,3 heb gemaakt. Ik heb de combinatie pas een week in het bezit, dus de instellingen zullen vast nog niet helemaal optimaal zijn. Hier 6 voorbeelden (wel gecomprimeerd van cr2 naar 'jpeg geschikt voor het web').
Wat vinden jullie ervan?

Prikkeldraad
Panoven
Bos
Zonsondergang
Herteoog door gaas
Hert

K!Xsolo wijzigde dit bericht 17-07-2005 00:14 (18%)

Canon EOS 350d, Tamron XRDiII 18-200 f3.5-6.3, Nokia 6600, TomTom Mobile 5, Java 2, Cubase, Gitarist, Zanger

Dunder-Mifflin, Inc.

Ziet er goed uit, alleen jammer dat je de EXIF info er niet in hebt laten zitten zodat we kunnen zien met welke diafragma's je geschoten hebt :)

Wat je nog zou kunnen doen, is een witte muur of iets anders egaals fotograferen met het diafragma open. Meestal hebben superzooms nogal last van vignettering (donkere hoeken), ben benieuwd hoe deze presteert.

En eigenlijk is het meer een lenstest dan een lens+camera test, met een 20D of Nikon D70 waren er niet hele andere foto's uitgekomen, meer iets voor het objectieventopic dus ;)

Gizz wijzigde dit bericht 17-07-2005 00:15 (26%)

Canon EOS 5D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

quote:
Gizz schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:13:
Ziet er goed uit, alleen jammer dat je de EXIF info er niet in hebt laten zitten zodat we kunnen zien met welke diafragma's je geschoten hebt :)

Wat je nog zou kunnen doen, is een witte muur of iets anders egaals fotograferen met het diafragma open. Meestal hebben superzooms nogal last van vignettering (donkere hoeken), ben benieuwd hoe deze presteert.

En eigenlijk is het meer een lenstest dan een lens+camera test, met een 20D of Nikon D70 waren er niet hele andere foto's uitgekomen, meer iets voor het objectieventopic dus ;)

Okay, dat begrijp ik. Ja photoshop heeft deze eruit gefilterd kennelijk. Hier alsnog de info:

Prikkeldraad 1/200 f6.3 200 mm ISO-200
Panoven 1/50 f6.3 28 mm ISO-200 (Statief)
Bos 1/125 f6.3 42 mm ISO-1600
Zonsondergang 1/60 f6.3 200 mm ISO-100
Herteoog 1/800 f10.0 200 mm ISO-1600
Hert 1/4000 f6.3 54 mm ISO-1600

Canon EOS 350d, Tamron XRDiII 18-200 f3.5-6.3, Nokia 6600, TomTom Mobile 5, Java 2, Cubase, Gitarist, Zanger

En natuurlijk wil ik ook graag foto's van jullie zien!

Reg. datum: 16 mei 2004

quote:
K!Xsolo schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:09:
Sorry dat het even heeft geduurd, maar een paar dagen terug werd er gevraagd om wat kiekjes te plaatsen die ik met de Canon EOS 350d icm de Tamron XR Di II 18-200 DL f1:3,5-6,3 heb gemaakt. Ik heb de combinatie pas een week in het bezit, dus de instellingen zullen vast nog niet helemaal optimaal zijn. Hier 6 voorbeelden (wel gecomprimeerd van cr2 naar 'jpeg geschikt voor het web').
Wat vinden jullie ervan?

Prikkeldraad
Panoven
Bos
Zonsondergang
Herteoog door gaas
Hert
1600 ISO, wat een uitvinding... (en 't werkt ook nog)

100% Unwiderstehlich
Reg. datum: 11 oktober 2001

Beetje vreemde vraag misschien, maar hoe weet mn camera dat ik hem op zijn kant heb gehouden? Normaal gesproken zou je dan het onderwerp op zijn kant moeten zien als je hem op je lcd bekijkt maar in de preview en op ZoomBrowser is het plaatje zelf al op zijn kant gezet zodat je onderwerp weer recht staat. Zit er een gyroscoop in je camera die dat bijhoudt?

Mensen moeten weer leren genieten, en stoppen met ouwehoeren!
Connaisseur des femmes

.....huh?

quote:
Gulli schreef op zondag 17 juli 2005 @ 03:43:
Beetje vreemde vraag misschien, maar hoe weet mn camera dat ik hem op zijn kant heb gehouden? Normaal gesproken zou je dan het onderwerp op zijn kant moeten zien als je hem op je lcd bekijkt maar in de preview en op ZoomBrowser is het plaatje zelf al op zijn kant gezet zodat je onderwerp weer recht staat. Zit er een gyroscoop in je camera die dat bijhoudt?

heel kort, ja :P
deze optie is overigens ook uit te schakelen (staat in handleiding, beeldomkeren in instellingen1, of 2e optie onder 4e pictogram :P )
ook vermeld de handleiding dat het mogelijk is dat er een geluidje te horen is als de camera gedraaid word als gevolg van deze optie :)

(damn eigelijk eerste keer dat ik een handleiding heb gelezen voordat ik met een nieuw speeltje aan de gang ging, best handig af en toe :P )

quote:
Gulli schreef op zondag 17 juli 2005 @ 03:43:
Daar zit een mechaniekje voor in de camera. Hoe heet dat nou ook al weer? Gyroscoop? Zoiets geloof ik. Je kan hem inderdaad uitzetten in je menu. 'Beeld roteren' oid uitzetten.

Popje is lief :)
Reg. datum: 21 november 2002

Ben ook van plan een 350d aan te schaffen, heb het geld bijelkaar gespaard :D Maar goed, nu kan ik in de pricewatch door de bomen het bos niet meer zien. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen een internationale/Duitse/overige versie en de Nederlandse versie. Ik heb al met de search gezocht naar mensen die dezelfde afweging maken: Internationaal (Duits,oid) of Nederlands? Maar wat mij daaruit niet duidelijk is geworden, is wát precies het voordeel van een Nederlandse versie nu is (aangezien hij duurder is ga ik ervan uit dat er een voordeel aan moet zitten)? Als het nu zo is dat je bij de internationale óók de coupon voor de 256MB krijgt en verder als enige verschil met de Nederlandse hebt dat je geen Nederlandse handleiding krijgt, dan neem ik de internationale natuurlijk :) Maar als het nu bijv. met garantie helemaal anders is, dan is het misschien handiger die extra pieken neer te leggen voor een Nederlandse. Wat ik dus wil weten is: Wat is het voordeel van een Nederlandse t.o.v. een internationale (Duitse vaak)? En vinden jullie dat dat eventuele voordeel een prijsverschil rechtvaardigt? :)

[ EOS 350D + BG-E3 + 18-55 EF-S + Tamron 28-75 f2.8 XR Di ]
[ Speedlight 430 EX + Omnibounce + Naneu Pro K-2 ]

quote:
oli4100 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:20:
Ben ook van plan een 350d aan te schaffen, heb het geld bijelkaar gespaard :D Maar goed, nu kan ik in de pricewatch door de bomen het bos niet meer zien. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen een internationale/Duitse/overige versie en de Nederlandse versie. Ik heb al met de search gezocht naar mensen die dezelfde afweging maken: Internationaal (Duits,oid) of Nederlands? Maar wat mij daaruit niet duidelijk is geworden, is wát precies het voordeel van een Nederlandse versie nu is (aangezien hij duurder is ga ik ervan uit dat er een voordeel aan moet zitten)? Als het nu zo is dat je bij de internationale óók de coupon voor de 256MB krijgt en verder als enige verschil met de Nederlandse hebt dat je geen Nederlandse handleiding krijgt, dan neem ik de internationale natuurlijk :) Maar als het nu bijv. met garantie helemaal anders is, dan is het misschien handiger die extra pieken neer te leggen voor een Nederlandse. Wat ik dus wil weten is: Wat is het voordeel van een Nederlandse t.o.v. een internationale (Duitse vaak)? En vinden jullie dat dat eventuele voordeel een prijsverschil rechtvaardigt? :)
Ik heb hem gehaald bij Digicamshop, en hun reputatie is grijsimport.. maar toch alles gekregen hoor... de 256 Mb en kortingen boekje... Verschil Nederlands en Anders.... Handleiding schat ik... en als je goed zoekt......

Kanonnier zeg maar.

Iarwain Benadar

quote:
Wisc2 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:26:
Verschil Nederlands en Anders.... Handleiding schat ik... en als je goed zoekt......
En dat je bij problemen ook kan terugvallen op Canon Nederland. En bij reparaties dat dat ook via canon NL gaat dan?

bombadil wijzigde dit bericht 17-07-2005 11:11 (10%)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Popje is lief :)
Reg. datum: 21 november 2002

quote:
bombadil schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:11:
[...]

En dat je bij problemen ook kan terugvallen op Canon Nederland. En bij reparaties dat dat ook via canon NL gaat dan?
Ja, dat vooral dus. Ik heb geen zin om m'n cam 3 maanden kwijt te zijn omdat ie naar het buitenland moet :/ Ik vraag me dus af of je wél gewoon Canon NL support krijgt als je dus een internationale hebt?

[ EOS 350D + BG-E3 + 18-55 EF-S + Tamron 28-75 f2.8 XR Di ]
[ Speedlight 430 EX + Omnibounce + Naneu Pro K-2 ]

quote:
oli4100 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:16:
[...]

Ja, dat vooral dus. Ik heb geen zin om m'n cam 3 maanden kwijt te zijn omdat ie naar het buitenland moet :/ Ik vraag me dus af of je wél gewoon Canon NL support krijgt als je dus een internationale hebt?
Yups.. wat ik weet heb ik gewoon garantie in Nederland.. er zat ook een nederlandse handleiding bij... Maar alla.. gewoon vragen en denk ik.. En ja.. ik zou (en heb ook) daar wat meer geld voor over... (Voor nederlands he ?)

Kanonnier zeg maar.

Argh #$%%@
Reg. datum: 02 augustus 2003

Canon heeft een Europese garantie voor de D350 (en vrijwel al haar camera's) en het Europese hoofdkantoor zit trouwens in Hoofddorp. Ik geloof er niet in dat je camera een logistieke rondzwerving gaat doormaken vanwege de garantie en als onderdelen vanuit het Europese hoofdkwartier naar het Nederlandse servicepunt moeten komen dan zal dit ook geen tijd kosten.

ARGH#$$%%^, het werkt weer niet

Reg. datum: 09 januari 2004

Ik heb onlangs een Duitse versie gekocht, bij Foka in Rotterdam (kit voor 799), maar daar zat geen bon bij voor die gratis 256 mb kaart. Hoor je die er wel bij te krijgen, en zo ja, weet iemand waar je dat alsnog kan aanvragen?

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
oli4100 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:16:
[...]
Ik vraag me dus af of je wél gewoon Canon NL support krijgt als je dus een internationale hebt?

Je kan alles gewoon laten reparen hier in Nederland.
Ik heb ook lenzen laten repareren die ik tijdens m'n vakantie in Amerika heb gekocht (dus ook Amerikaanse bon en dergelijke). Was geen probleem.

Wat bedoel je trouwens met een internationale versie? De europese, amerikaanse en aziatische versie zijn alle 3 internationaal, want ze worden in meerdere landen verkocht ;)

Canon EOS 5D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Supercalifragilistic

quote:
Lammiee schreef op zondag 17 juli 2005 @ 12:36:
Ik heb onlangs een Duitse versie gekocht, bij Foka in Rotterdam (kit voor 799), maar daar zat geen bon bij voor die gratis 256 mb kaart. Hoor je die er wel bij te krijgen, en zo ja, weet iemand waar je dat alsnog kan aanvragen?

Zit ook geen bon bij, maar een sticker op de doos. Je moet je aanmelden voor de Canon Image Gateway met het serienummer van je camera, dan krijg je als het goed is je kaartje thuisgestuurd.

En naar het technische deel: ik heb van nature een hekel aanflitsers, vooral door het gebruik van compactcamera's. Gisteren wat met de FEC zitten spelen, en als je die wat minder zet (en de sluitertijd wat verlengt) kun je heel fraaie resultaten krijgen. * MartijnGizmo ook weer blij :)

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

Dat is idd waar FEC voor is ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: