Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last
Reageer Nieuw Topicʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Thnx, maar ik krijg deze error:quote:Theimon2 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:21:
Voor de liefhebbers: BIOS 1014.007 is uit en ook toegevoegd aan www.theimon.tk
quote:
Bestand of map niet gevonden
Het gevraagde bestand of de gevraagde map bestaan niet. Misschien is het bestand of de map verwijderd of heeft de pagina waar u vandaan komt een incorrecte verwijzing.
Vreemd, heb ik hier weer hetzelfde probleem als laatst
//EDIT:
Ik heb het probleem gevonden, je hebt verkeerd doorgelinkt, het moet 1014.007 zijn ipv 1014d.007
Iemand BIOS al getest?
Phyxion wijzigde dit bericht 10-07-2005 21:02 (17%)
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!
Reg. datum: 11 februari 2000
quote:Steffy schreef op zondag 10 juli 2005 @ 19:58:
[...]
Dat is nou juist niet de bedoeling, ik kan mijn proc zo wel hoger zetten en dan haalt ie het ook wel, geen probleem hoor maar het is de bedoeling dat ie zo koel mogelijk draait. Met grove maatregelen kan iedereen een eind komen maar dat is geen prestatie. Het systeem moet met zo weinig mogelijk zo ver mogelijk komen
waarom moet ie koel blijven? hij gaat echt niet sneller stuk hoor, (niemand heeft dat kunnen bewijzen...)...
Me cpu-fan draait toch 1 constante snelheid... als je een stil systeem wilt kan je beter 'niet' overklokken... lijkt mij...
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
quote:Mister_X schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:03:
[...]
waarom moet ie koel blijven? hij gaat echt niet sneller stuk hoor, (niemand heeft dat kunnen bewijzen...)...
Me cpu-fan draait toch 1 constante snelheid... als je een stil systeem wilt kan je beter 'niet' overklokken... lijkt mij...
Ondertussen wel eens op 1,6 gekeken en we draaien in ieder geval stabiel weer 2,5
Edit: wederom blauwe schermen, zodra de HTT boven de 280 klapt ie er constant uit, ben bang dat het mobo het niet trekt ofzo het kan bijna niks anders zijn, op 278 doet de CPU op 1,5 het prima, gewoon 2,5. Echter bij elk voltage dan ook en je komt boven de HTT 280 dan kom je windows niet meer in.
Zodra je 280 doet is het gebeurt en krijg ik dezelfde melding, constant, dat kan de CPU niet zijn, als je 2,5Ghz wel haald op 278 dan moeten die laatste 20 Mhz met 0,2 volt extra echt geen probleem zijn.
Iemand nog een andere Bios versie als aanrader die ik kan proberen?
Steffy wijzigde dit bericht 11-07-2005 10:28 (77%)
of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!
verhoog voltage.. dan zie je zelf of er meer in zit of niet ... ik snap je niet hoor, hoezo 'kunst', wil je prestaties en een hoge oc of niet? als je een laag voltage wilt een hoge oc, hoe wil je dan uberhaupt overklokken, je zal het voltage moeten verhogen om hem verder te klokken... nahjaquote:Steffy schreef op maandag 11 juli 2005 @ 08:11:
[...]
Het leuk blijven, het is niet leuk om je proc op 1,7 te zetten en er idd 2,7 uit te persen, het moet op zo laag mogelijk voltage zo snel mogelijk gaan, anders is er geen kunst aan het OCen, dan kan iedereen wel dikke OC halen.
Ondertussen wel eens op 1,6 gekeken en we draaien in ieder geval stabiel weer 2,5
![]()
Weer dat blauwe scherm boven de 2,5. Volgens mij moet ik genoeg nemen met 2,5 want meer lijkt er toch echt niet in te zitten
quote:Mister_X schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:00:
[...]
verhoog voltage.. dan zie je zelf of er meer in zit of niet ... ik snap je niet hoor, hoezo 'kunst', wil je prestaties en een hoge oc of niet? als je een laag voltage wilt een hoge oc, hoe wil je dan uberhaupt overklokken, je zal het voltage moeten verhogen om hem verder te klokken... nahja
Inderdaad, je zal toch echt je voltage moeten verhogen wil je verder komen. Maar het is inderdaad ook wel leuk om met een zo laag mogelijk voltage zo ver mogelijk te komen, dat probeer ik zelf iig ook altijd eerst even
//EDIT:
Ik zou zeggen, probeer de 1014.007 eens, dan weten we dat ook weer
Phyxion wijzigde dit bericht 11-07-2005 10:47 (7%)
quote:Steffy schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:15:
Zijn geen Diehard overclockers hier, het voltage moet je altijd zo laag mogelijk houden. Maar als ie het niet lekker trekt met geen enkele bios leen ik ff een Nforce 4 bordje probeer ik het daar ff mee, als het dan een het mobo ligt haal ik wel een ander bordje, ligt het aan de proc dan gaat die de deur uit en haal ik een 3200, kijken of ik daar wel mee verder kom.
Zeker wel Die-Hard
Ik ga morgen even een nieuwe A8V Deluxe halen, en zal dan even wat resultaten met mijn 3200+ Venice posten, dan weet je dat ook meteen weer
1009.006

1014.007

Vergelijk de uitkomst van het geheugen maar eens, dat klopt bij 1014 dus lang niet, het mem is sneller en de proc is langzamer geworden, net zoals de vorige 1014 beta's
quote:Steffy schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:16:
Het moge duidelijk zijn dat die 1014 bios dus gewoon crap isWaarom, kijk maar ff dan zie je het verschil. Dezelfde Mem Divider maar totaal verschillende uitkomsten
10096.006
[afbeelding]
1014.007
[afbeelding]
Vergelijk de uitkomst van het geheugen maar eens, dat klopt bij 1014 dus lang niet, het mem is sneller en de proc is langzamer geworden, net zoals de vorige 1014 beta's
Heel erg vreemd, maar bedankt voor het testen
//EDIT:
Even een vraagje, staan er in de 1009.006 ook PwrDwnCtl en PwerDwnTriEn? Omdat die hier alleen bij de Venice's staan, daarnaast viel het me op dat er nu 4 Beats ipv 8 Beats bij de Winchester staat....
Phyxion wijzigde dit bericht 11-07-2005 16:20 (66%)
Weet jij toevallig wat die beats zijn? weinig info over.. Zelf heb ik keuze uit 2, 4 en 8! BTW allemaal suc6 met testen en tweaken, ik ga vanacht 8dagen op vakantie, uiteraard verwacht ik wat uber resultaten en de 14 final biosquote:FnF schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:17:
[...]
Heel erg vreemd, maar bedankt voor het testenZelf ook alleen maar negatieve resultaten met de 1014 serie... Zelf had ik iig het liefste de resultaten van 1009.006
//EDIT:
Even een vraagje, staan er in de 1009.006 ook PwrDwnCtl en PwerDwnTriEn? Omdat die hier alleen bij de Venice's staan, daarnaast viel het me op dat er nu 4 Beats ipv 8 Beats bij de Winchester staat....
Mister_X wijzigde dit bericht 11-07-2005 18:46 (14%)
quote:Mister_X schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:45:
[...]
Weet jij toevallig wat die beats zijn? weinig info over.. Zelf heb ik keuze uit 2, 4 en 8! BTW allemaal suc6 met testen en tweaken, ik ga vanacht 8dagen op vakantie, uiteraard verwacht ik wat uber resultaten en de 14 final biosals ik terug ben
Ik heb hem nu op 4, omdat dat standaard is ingeschakeld is op de BIOSSEN vanaf 1011 voor Venice's.
Geen idee wat het is, ik zal eens gaan zoeken wat het is
Veel plezier
Edit:
Er zijn dus mensen die altijd geluk hebben, dit is op een A8V Deluxe mag je de gebruiker geloven, een HTT van 300 moet dus wel kunnen.

Wat ik me zit af te vragen is of die dividers wel zoveel invloed hebben, een vriend van mij heeft dus ook een 3000+ echter geen venice maar heeft deze dus op 2,8 te draaien, dan wel met waterkoeling maar dat doet er niet toe, hij kwam met PC3200 nooit verder dan dezelfde 2,4 en 2,5 en kreeg net als ik Blauwe schermen, toen ie echter PC5000 mem erin zetten(ja ik weet het sommige mensen hebben geld over) ging het wel goed en kwam is stukken verder dus dan die 2,4/5. Zit daar enig verband tussen of puur toeval
Steffy wijzigde dit bericht 12-07-2005 09:39 (100%)
quote:Steffy schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:10:
Het maakt niet zoveel uit hoor, 4 of 8 ik heb tenminste geen enkele winst in prestaties gezien.
Edit:
Er zijn dus mensen die altijd geluk hebben, dit is op een A8V Deluxe mag je de gebruiker geloven, een HTT van 300 moet dus wel kunnen.
[afbeelding]
Wat ik me zit af te vragen is of die dividers wel zoveel invloed hebben, een vriend van mij heeft dus ook een 3000+ echter geen venice maar heeft deze dus op 2,8 te draaien, dan wel met waterkoeling maar dat doet er niet toe, hij kwam met PC3200 nooit verder dan dezelfde 2,4 en 2,5 en kreeg net als ik Blauwe schermen, toen ie echter PC5000 mem erin zetten(ja ik weet het sommige mensen hebben geld over) ging het wel goed en kwam is stukken verder dus dan die 2,4/5. Zit daar enig verband tussen of puur toeval
Met beter geheugen kan je inderdaad (meestal) verder overclocken. Er zit dus inderdaad wel enig verband tussen
//EDIT:
En dit is inderdaad een A8V Deluxe, zie screenshot van CG.
Phyxion wijzigde dit bericht 12-07-2005 10:06 (4%)
Reg. datum: 08 juli 2005
Super forum dit, heb 3 weken terug ook zo'n bordje gekocht met een venice 3000+.
Flink aant lezen geweest en ondertussen mijn proc op 2430mhz lopen.
HTT 270, HT800, Mem 4:3.
Alleen door die 4:3 verhouding draait mijn mem maar op 360mhz, zodra ik em op 3:2 zet waardoor mijn mem op 405mhz gaat draaien gelijk windows crash etc. Voltage verhoogd helpt ook niet. Heb er bios 1013 inzitten zou et daaraan liggen?
Greetz Painless
Nagenoeg 100% zeker dat het aan je geheugen ligt, je kan ook nog eens proberen je timings wat te verlagen. Maar eigenlijk staat dit allemaal ook in de SP om heel eerlijk te zijnquote:Painless_V6 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:52:
Hoi allemaal,
Super forum dit, heb 3 weken terug ook zo'n bordje gekocht met een venice 3000+.
Alleen door die 4:3 verhouding draait mijn mem maar op 360mhz, zodra ik em op 3:2 zet waardoor mijn mem op 405mhz gaat draaien gelijk windows crash etc. Voltage verhoogd helpt ook niet. Heb er bios 1013 inzitten zou et daaraan liggen?
Greetz Painless
Lees trouwens van alles over themperatuur, Mijn venice 3000+ wordt nu 51 graden stressed. Hoe ver ken ik nou nog doorgaan las namelijk ook dat je beter onder de 50graden kon blijven.
quote:Painless_V6 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:52:
Hoi allemaal,
Greetz Painless
Ik ben bang dat je de verkeerder bios hebt, dat had ik dus ook. Ik ben er denk ik ook achter waarom. Op de frontpage stond gister een artikel over de Venice en San Diego. Deze hebben meer Mem dividers dan andere Athlon 64ers. Misschien pakt het mobo per ongeluk de verkeerde divider? Ik weet niet of het daar aan kan liggen maar dat de dividers niet goed werken met de Venice proc mag duidelijk zijn. Als je de goeie dividers wilt hebben en alles dus goed wilt hebben te draaien moet je de 1009.006 bios flashen, ik heb nu 12,13 en 14 getest en allemaal de dividers vernaggelt. Andere bios gaat je helpen je pc stabiel te krijgen op 2,4 Ghz met je mem op 200(400)
quote:Painless_V6 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:16:
Mja ik had eigenlijk verwacht dat dit "Corsair 1024MB DDR400 64MX64 Twinx, CAS2, Matched Pair" geheugen toch wel 405mhz zou kunnen trekken. Heb al vanalles geprobeerd maar krijg em echt niet op 405mhz draaien zelfs met lagere timings niet![]()
Lees trouwens van alles over themperatuur, Mijn venice 3000+ wordt nu 51 graden stressed. Hoe ver ken ik nou nog doorgaan las namelijk ook dat je beter onder de 50graden kon blijven.
Je mem is een appart verhaal, ik kan met verkeerde bios 215 draaien, echter met goeie bios 1009.006 kan ik maar tot 208, daarna regent het blauwe schermen. Ik snap niet echt waar het aan kan liggen.
Temps zijn wel redelijk hoog eigenlijk(maar nog lang niet in de gevaren zone, dat is 70+), of je hebt je voltage nu al op 1,6 of hoger staan, of je moet je koeler nog eens goed nakijken, missien niet goed erop of te veel pasta gebruikt? Volgens mij houden zelfs Boxed koelers de proc op 2,4 nog makkelijk onder de 50. Maar goed, het is vandaag warm, kijk het ff aan, als je na de warme zomer dagen nog zulke temps hebt en je wilt toch echt onder de 50 haal dan Bv voor een euro of 18/19 de Arctic Freezer 64, een echte aanrader, koelt echt op top niveau en is muisstil
Steffy wijzigde dit bericht 12-07-2005 17:02 (37%)
quote:Steffy schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:10:
Het maakt niet zoveel uit hoor, 4 of 8 ik heb tenminste geen enkele winst in prestaties gezien.
Edit:
[afbeelding]
Mij werd verteld op verschillende sites dat eem Winchester niet hoger kon/mocht dan 2,4GHz, maar blijkbaar kan ie dat wel aan dan. (lucky me
Ik ben wel benieuwd welke divider etc deze persoon heeft gebruikt...
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
11x 240Mhz 2.5/2/2/6 2:1 en 1.6V
Ik ga hem nog wat hoger klokken en zal dan wat tests doen...
quote:Steffy schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:56:
[...]
Ik ben bang dat je de verkeerder bios hebt, dat had ik dus ook. Ik ben er denk ik ook achter waarom. Op de frontpage stond gister een artikel over de Venice en San Diego. Deze hebben meer Mem dividers dan andere Athlon 64ers. Misschien pakt het mobo per ongeluk de verkeerde divider? Ik weet niet of het daar aan kan liggen maar dat de dividers niet goed werken met de Venice proc mag duidelijk zijn. Als je de goeie dividers wilt hebben en alles dus goed wilt hebben te draaien moet je de 1009.006 bios flashen, ik heb nu 12,13 en 14 getest en allemaal de dividers vernaggelt. Andere bios gaat je helpen je pc stabiel te krijgen op 2,4 Ghz met je mem op 200(400)
[...]
Je mem is een appart verhaal, ik kan met verkeerde bios 215 draaien, echter met goeie bios 1009.006 kan ik maar tot 208, daarna regent het blauwe schermen. Ik snap niet echt waar het aan kan liggen.
Temps zijn wel redelijk hoog eigenlijk(maar nog lang niet in de gevaren zone, dat is 70+), of je hebt je voltage nu al op 1,6 of hoger staan, of je moet je koeler nog eens goed nakijken, missien niet goed erop of te veel pasta gebruikt? Volgens mij houden zelfs Boxed koelers de proc op 2,4 nog makkelijk onder de 50. Maar goed, het is vandaag warm, kijk het ff aan, als je na de warme zomer dagen nog zulke temps hebt en je wilt toch echt onder de 50 haal dan Bv voor een euro of 18/19 de Arctic Freezer 64, een echte aanrader, koelt echt op top niveau en is muisstil
Thanks..
Heb er ff 1009.006 ingezet en draai nu idd stabiel op 3:2 405mhz
Heb trouwens een zalman 7000cu opzitten moet toch genoeg koelen lijkt me.
Kan nu nog ff iets hoger proberen.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last