*kick*
Ik zag gisteren bij de mediamarkt zo'n u10, en hij deed het nog ook!
Wat me opviel:
- Navigeren gaat heel sloom, het duurt een seconde of 3 voordat je in het volgende menu zit.
- Hij is SUPER klein, cradit card formaat, en zo dik als een suikerklontje
- De bediening via het beeldscherm gaat ook erg sloom, steeds maar weer klikken om omlaag te gaan, zo'n H10 "touch strip" achtig iets was beter geweest.
- De video functie is super scherp, maar het deed pijn aan mijn ogen omdat het scherm zo klein was.
- Het geluid is ook super, even mn eigen oordopjes in die u10 geplugd, en geluisterd. Vertrouwde iriver kwaliteit.
Een beetje jammer dat er alleen maar 512 en 1 gig versies zijn. Ik heb laatst nog een 2 gig versie gezien op mp3man.nl, maar die staat er nu niet meer.
Gelukkig komt er ook een 8 gig versie die net zo groot is
en een 20 gig versie met hd. (die is natuurlijk wel wat groter)
Weet iemand wanneer deze uitkomen? Het wordt hoog tijd voor een nieuwe mp3speler voor mij, en die u10 20 gig zie ik wel zitten, maar dan moet hij wel snel uitkomen. Anders ga ik voor de h10 20gig...
Ik zag gisteren bij de mediamarkt zo'n u10, en hij deed het nog ook!
Wat me opviel:
- Navigeren gaat heel sloom, het duurt een seconde of 3 voordat je in het volgende menu zit.
- Hij is SUPER klein, cradit card formaat, en zo dik als een suikerklontje
- De bediening via het beeldscherm gaat ook erg sloom, steeds maar weer klikken om omlaag te gaan, zo'n H10 "touch strip" achtig iets was beter geweest.
- De video functie is super scherp, maar het deed pijn aan mijn ogen omdat het scherm zo klein was.
- Het geluid is ook super, even mn eigen oordopjes in die u10 geplugd, en geluisterd. Vertrouwde iriver kwaliteit.
Een beetje jammer dat er alleen maar 512 en 1 gig versies zijn. Ik heb laatst nog een 2 gig versie gezien op mp3man.nl, maar die staat er nu niet meer.
Gelukkig komt er ook een 8 gig versie die net zo groot is
Weet iemand wanneer deze uitkomen? Het wordt hoog tijd voor een nieuwe mp3speler voor mij, en die u10 20 gig zie ik wel zitten, maar dan moet hij wel snel uitkomen. Anders ga ik voor de h10 20gig...
Specs
Do you think I've got 'cunt' written on my forehead?
Ga dan maar voor de H10, want er komt helemaal geen 20GB U10.
De 8GB is trouwens een halve centimeter dikker, aangezien er een microdrive in zit.
De 8GB is trouwens een halve centimeter dikker, aangezien er een microdrive in zit.
Ik heb nog een hele rits foto's gevonden van de u10
Foto's Iriver U10
Foto's Iriver U10
Specs
Do you think I've got 'cunt' written on my forehead?
Ik ben van plan om een iriver u10 met 1 GB geheugen te kopen. Ik heb wel nog een paar vragen die ik graag beantwoord zou willen zien.
Vraag 1: Heeft het apparaat de mogelijkheid om het alarmgeluid te veranderen?
Vraag 2: Is de geluidkwaliteit van de cradle enigzins aanvaardbaar?
Vraag 3: Kan de cradle aangesloten worden op het stroomnet d.m.v. een adapter?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
[MP3] Iriver U10, T20 en T30
Overigens maakt een cradle geen geluid hoor
En wat bedoel je met het alarmgeluid?
Het is trouwens iRiver
Overigens maakt een cradle geen geluid hoor
Het is trouwens iRiver
RoD wijzigde dit bericht 24-12-2005 15:48 (10%)
Ik bedoel deze cradle:

Volgens iRiver zijn er twee speakertjes in geïntegreerd. En met het alarmgeluid bedoel ik het geluidje dat de cradle maakt als de alarmklok afgaat.

Volgens iRiver zijn er twee speakertjes in geïntegreerd. En met het alarmgeluid bedoel ik het geluidje dat de cradle maakt als de alarmklok afgaat.
Ik denk niet dat dat te veranderen is. Verder zullen die speakertjes nooit goed geluid kunnen afgeven. Ik denk dat wel acceptabel is als je een film op dat ding kijkt, maar je moet absoluut geen goed geluid verwachten.
Ik zie dat het topic gemerged is
Ondanks dat het heel leuk speelgoed is, raad ik je aan om nog eens heel goed na te denken.
Zoals in dit topic al meerdere malen vermeld is, hebben de laatste iRiver modellen geen usb mass storage support. Dat betekent dat het apparaatje alleen met bepaalde software (WMP) werkt. Dus zomaar meenemen naar een kennis, aansluiten en bestanden uitwisselen gaat niet lukken. Dat lijkt me uiterst onhandig. Voor mij was dat de reden om een iAudio player aan te schaffen.
quote:Joep Stoffels schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:46:
Ik ben van plan om een iriver u10 met 1 GB geheugen te kopen. Ik heb wel nog een paar vragen die ik graag beantwoord zou willen zien.
Ondanks dat het heel leuk speelgoed is, raad ik je aan om nog eens heel goed na te denken.
Zoals in dit topic al meerdere malen vermeld is, hebben de laatste iRiver modellen geen usb mass storage support. Dat betekent dat het apparaatje alleen met bepaalde software (WMP) werkt. Dus zomaar meenemen naar een kennis, aansluiten en bestanden uitwisselen gaat niet lukken. Dat lijkt me uiterst onhandig. Voor mij was dat de reden om een iAudio player aan te schaffen.
Henk007 wijzigde dit bericht 24-12-2005 17:29 (27%)
Welke speler zou jij aanraden die vergelijkbaar is met de U10?quote:Henk007 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:08:
[...]
quote:RoD schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:44:
[...]
Welke speler zou jij aanraden die vergelijkbaar is met de U10?
Dat hangt er vanaf wat je zoekt. Persoonlijk zie ik mezelf geen films kijken op zo'n miniscuul schermpje, maar iRiver U10 heeft 320*240 pixels. De vergelijkbare iAudio U3 heeft veel minder pixels (160*128).
Ik heb een G3 en gebruik hem alleen voor audio, voicerecording en soms portable usb drive (als ik het kabeltje bij me heb
Persoonlijk heb ik ook een hekel aan ingebouwde accu's, mijn G3 werkt op een simpel AA-tje. Ook dat is een persoonlijke afweging uiteraard.
Henk007 wijzigde dit bericht 24-12-2005 18:10 (13%)
quote:Henk007 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:08:
[...]
Dat hangt er vanaf wat je zoekt. Persoonlijk zie ik mezelf geen films kijken op zo'n miniscuul schermpje, maar iRiver U10 heeft 320*240 pixels. De vergelijkbare iAudio U3 heeft veel minder pixels (160*128).
Ik heb een G3 en gebruik hem alleen voor audio, voicerecording en soms portable usb drive (als ik het kabeltje bij me heb).
Persoonlijk heb ik ook een hekel aan ingebouwde accu's, mijn G3 werkt op een simpel AA-tje. Ook dat is een persoonlijke afweging uiteraard.
Dat is inderdaad afhankelijk van wat je zoekt
Persoonlijk vind ik het apparaat perfect om videoclips of The Simpsons oid op te kijken, heerlijk schermpje, en de vorm is goed als je video wilt kijken.
Reg. datum: 17 januari 2003
Reg. datum: 17 januari 2003
Dat valt reuze mee, je moet weliswaar WMP10 geïnstalleerd hebben maar je kan gerust bestanden slepen via Windows Explorer.quote:Henk007 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:08:
[...]
quote:Joep Stoffels schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:46:
Alvast bedankt
Vraag 1: Ja, je kunt kiezen uit een bepaald liedje, radio, gewoon 'beep' of een radio-opname.
Vraag 2: Mijn cradle is nog onderweg, dus helaas geen antwoord.
Vraag 3: Niet direct omdat je er alleen een extra USB-kabel bijkrijgt. Je hebt wel USB-A/C adapters; dit zijn gewone stekkers waar je de USB-kabel insteekt. link
Verder vind ik dat de laadtijden die in dit topic genoemd worden zwaar overdreven zijn... helemaal die 6-7 seconden om een liedje te laden.
Edit: Over het formaat, hij is zelfs kleiner dan een pinpas/creditcard. Zo'n 1 centimeter minder hoog en 2 cm smaller schat ik..
Billie wijzigde dit bericht 02-01-2006 00:24 (4%)
Last.fm *\o/*
^^ De tijd voor het opstarten en het bladeren is ook afhankelijk van hoe vol je speler staat.
Reg. datum: 22 december 2005
Ik heb vorige week even met de u10 in mediamarkt mogen spelen en ik moet zeggen het is werkelijk een zeer goed uitziend apparaat, ikzelf vind 'm momenteel de best uitziende mp3 speler op de markt.
Wat toch vreemd is dat die u10 en tx0 in de VS en Europa alleen met wmp 10 werken terwijl de aziatische versies gewoon als usb mass storage apparaat werken. Ook schijnt de boel met wmp 10 niet zo lekker te werken. Als je een beetje googled is er best veel over te vinden. Zoekwoorden crippled en u10. Je krijgt bijna het idee dat iriver een deal met microsoft hebben en dat je binnenkort alleen files met drm nog kunt uploaden naar de player in ons deel van de wereld. Door deze actie zal de speler denk ik geen succes worden. lees ook de review op cnet, hieronder een linkje:
http://reviews.cnet.com/i...=1579272&cval=1579272
Wat toch vreemd is dat die u10 en tx0 in de VS en Europa alleen met wmp 10 werken terwijl de aziatische versies gewoon als usb mass storage apparaat werken. Ook schijnt de boel met wmp 10 niet zo lekker te werken. Als je een beetje googled is er best veel over te vinden. Zoekwoorden crippled en u10. Je krijgt bijna het idee dat iriver een deal met microsoft hebben en dat je binnenkort alleen files met drm nog kunt uploaden naar de player in ons deel van de wereld. Door deze actie zal de speler denk ik geen succes worden. lees ook de review op cnet, hieronder een linkje:
http://reviews.cnet.com/i...=1579272&cval=1579272
Volgens mij hebben ze zelfs een deal met Microsoft. Iets met DRM geloof ik. De Tx0 spelers hebben het ook. Waarschijnlijk krijgt elke speler van iRiver die nu nog uitkomt dit 
En ja, het werkt niet lekker, ik heb er ervaring mee.
En ja, het werkt niet lekker, ik heb er ervaring mee.
Bij lancering moet de U10 al een ontzettende flop zijn gebleken. Wie wilt nu een portable media systeem met maar 1 0f 2gb aan geheugen.
De 2Gb is daarbij ook nog eens uit de handel genomen.
Mochten ze uitkomen met 10gb dan zou ik het wel weten.
Die plannen hadden ze wel geloof ik 
Het ding heeft inderdaad weinig geheugen. Maar is wel ontzettend klein met een relatief enorm scherm. Ondanks dat ie weinig geheugen heeft vind ik het toch een geweldige speler.
Het ding heeft inderdaad weinig geheugen. Maar is wel ontzettend klein met een relatief enorm scherm. Ondanks dat ie weinig geheugen heeft vind ik het toch een geweldige speler.
Iriver gaat binnenkort weer een stapje verder na de U10 met de G10 (of hier). Deze zal voorgesteld worden op de CES, die van 5-8 januari in Las Vegas plaatsvindt.

-4" 260.000 kleuren scherm
-Windows CE
-4 en 8GB opslagcapaciteit
-WiFi
-Games
Alles onder voorbehoud natuurlijk. Mocht het een HOAX zijn (op de ene foto staat namelijk wel een iriver-logo, op de andere niet. Voor hetzelfde geld komt hij ook nooit naar Europa), dan aanvaard ik geen enkele verantwoordelijkheid

-Windows CE
-WiFi
-Games
Alles onder voorbehoud natuurlijk. Mocht het een HOAX zijn (op de ene foto staat namelijk wel een iriver-logo, op de andere niet. Voor hetzelfde geld komt hij ook nooit naar Europa), dan aanvaard ik geen enkele verantwoordelijkheid
Piggen wijzigde dit bericht 03-01-2006 14:53 (11%)
Bedankt voor de linkjes. Ziet er weer prachtig uit. En nu maar hopen dat het nieuws waar is en er geen verplichte windows mediaplayer 10 aanhangt. Dat was voor mij het uiteindelijke bezwaar tegen de de U10.
Wauwquote:MPmad schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:13:
Iriver gaat binnenkort weer een stapje verder na de U10 met de G10 (of hier). Deze zal voorgesteld worden op de CES, die van 5-8 januari in Las Vegas plaatsvindt.
[afbeelding]
-Windows CE
-WiFi
-Games
Bedankt voor de respons op m'n vragen
.
Veel gebruikersopties zijn namelijk niet duidelijk op de website van iRiver aangegeven.
Ik was op zoek naar een mp3-speler die videos kan afspelen, met minimaal 1 gb geheugen, mp3-alarmgeluid, fm-radio, mooi uiterlijk, met ongeveer het formaat van een kleine dikke portemonnee en vooral een mooi (optioneel) dockingstation en afstandsbediening, oftewel, ik was op zoek naar een alleskunnertje.
Als de u10 er ook nog was met 4 gb of meer en een agenda, dan kan geen enkele andere mp3-speler meer functionaliteit bieden voor die prijs. Ik ga de u10 binnenkort kopen bij Informatique in combinatie met het dockingstation en de Creative speaker vivid 60 (wit). Zal er vast goed uitzien
.
Als ik hem heb, schrijf ik een review
.
Veel gebruikersopties zijn namelijk niet duidelijk op de website van iRiver aangegeven.
Ik was op zoek naar een mp3-speler die videos kan afspelen, met minimaal 1 gb geheugen, mp3-alarmgeluid, fm-radio, mooi uiterlijk, met ongeveer het formaat van een kleine dikke portemonnee en vooral een mooi (optioneel) dockingstation en afstandsbediening, oftewel, ik was op zoek naar een alleskunnertje.
Als de u10 er ook nog was met 4 gb of meer en een agenda, dan kan geen enkele andere mp3-speler meer functionaliteit bieden voor die prijs. Ik ga de u10 binnenkort kopen bij Informatique in combinatie met het dockingstation en de Creative speaker vivid 60 (wit). Zal er vast goed uitzien
Als ik hem heb, schrijf ik een review
quote:Xander2000 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:35:
Bij lancering moet de U10 al een ontzettende flop zijn gebleken. Wie wilt nu een portable media systeem met maar 1 0f 2gb aan geheugen.De 2Gb is daarbij ook nog eens uit de handel genomen.
Een serie van 20 minuten, 320*240, stereogeluid: 70 megabyte
Een leuk spelletje: Een paar (honderd) kilobyte
Een MP3-muziekje: Een paar megabyte.
Nou valt toch allemaal reuze mee
2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.
Reg. datum: 15 oktober 2002
Reg. datum: 15 oktober 2002
ik heb hem inmiddels al langer dan een maand samen met de cradle en ben er zeer tevreden over. Geluidskwaliteit is erg goed, mooi display, compact, en hij gaat lekker lang mee na 2/3 uurtjes opladen via de pc.
Het enige probleem wat ik sinds gister heb is dat als ik een album of liedjes van mijn u10 verwijder dat deze dan op de speler zelf blijven staan. Dus op een één of andere manier verwijderd hij ze niet helemaal bij mij. Als ik hetzelfde album er weer opzet krijg ik alle liedjes dubbel te zien en bij de liedjes die ik al eerder had verwijderd geeft hij de melding "cannot play already deleted file"
Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het eventueel zou kunnen oplossen?
Het enige probleem wat ik sinds gister heb is dat als ik een album of liedjes van mijn u10 verwijder dat deze dan op de speler zelf blijven staan. Dus op een één of andere manier verwijderd hij ze niet helemaal bij mij. Als ik hetzelfde album er weer opzet krijg ik alle liedjes dubbel te zien en bij de liedjes die ik al eerder had verwijderd geeft hij de melding "cannot play already deleted file"
Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het eventueel zou kunnen oplossen?
Gigabyte GA-8I915P Duo Pro | P4 530 @ 3,6Ghz (watercooled) | 2x1GB G-Skill 6400 | XFX 8600GT | Samsung SP1614N | Antec NeoHE 550 | 2 x Coolermaster Wavemaster Black | X-530 | M$ Ergonomic 4000 | M$ Wheel Mouse optical
En als je em dan synced met WMP?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last