Hoofdcategorieën
Topicacties

eMule opensource eDonkey, deel 13

Pagina: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic
1. Controleer de kabel!
Reg. datum: 08 augustus 2000

In het tools menu zit een import functie om oude temp directories te importeren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

quote:
leuk_he schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:21:
In het tools menu zit een import functie om oude temp directories te importeren.
is dat importeren perce nodig dan? Ik snap dat gedeelte ook niet helemaal, ik knip/plak mijn complete TEMP en INCOMING map gewoon naar een externe harde-schijf als ik de boel reinstall.... en kopieer ze dan gewoon terug en wijs dan via emule-voorkeuren de juiste mappen weer aan...
Ik heb die import-tool nog nooit nodig gehad 8)7

1. Controleer de kabel!

quote:
dumbledore schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:23:
[...]
is dat importeren perce nodig dan?
Eingenlijk alleen voor migraties vanaf edonkey2000 (heel oud) en shareaza, maar onder vista hebben sommige mensen probelemen hun temp dir te vinden. Dan is dit een simpeler instructie.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

^^^^ schrijft --->

Het duurt een jaartje, maar dan heb je ook weer een mooie nieuwe versie:
eMule 0.49a (meuktracker).

Wel jammer dat ik nog steeds volop van die onzin resultaten krijg zoals:
Find x using emule multimedia toolbar.zip
View x using the Best Ultimate Player.zip
x Share Accellerator.zip
etc..

Ook apart dat het standaard type bij een zoekopdracht "Afbeeldingen" is (in de Nederlandstalige versie). Je zou toch eerder zoiets als "Alles" verwachten.

|_____vakje______|

Reg. datum: 03 september 2003

Ik gebruik sinds vandaag Emule op m'n laptop versie 0.49A.
Ik heb het internet afgespeurt en krijg steeds de reactie om poort 4662 TCP en 4672 UDP op de firewall/router te laten routeren naar de pc.

Kijk ik echter bij de instellingen van Emule, staat daar TCP poort 60249 en UDP poort 8263, moet ik deze poorten dan forwarden in de firewall in plaats van 4662 en 4672?
Als Emule op 60249 en 8263 staat kan ik klikken op Test ports, verander ik deze, kan ik niet meer klikken op Test ports en is deze uitgegrijst.

Welke poorten ik ook openzet in de Firewall, 4662, 4672, 60249, 8263 (wel uitgespecificeert als TCP en UDP) ik blijf een Low ID houden.

We hebben een Glasvezel verbinding welke alles direct doorstuurt naar een Astaro Firewall, hierin heb ik bij NAT geconfigureerd dat deze poorten door moeten naar mijn laptop.

Ook als ik een test uitvoer via Emule gaat het niet goed.

We gebruiken ook webmail en FTP, deze heb ik op exact dezelfde manier doorgestuurd in de NAT tabel naar de FTP en webmail server en dit gaat wel goed, dus zou Emule ook goed moeten gaan lijkt me?

Graag hoor ik welke poorten ik nu moet openzetten, de 4662 en 4672, of de 60249 en 8263 en wat ik eventueel nog kan controleren om een High ID te krijgen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Reg. datum: 19 november 2003

quote:
EJVL schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:20:
Ik gebruik sinds vandaag Emule op m'n laptop versie 0.49A.
Ik heb het internet afgespeurt en krijg steeds de reactie om poort 4662 TCP en 4672 UDP op de firewall/router te laten routeren naar de pc.

Kijk ik echter bij de instellingen van Emule, staat daar TCP poort 60249 en UDP poort 8263, moet ik deze poorten dan forwarden in de firewall in plaats van 4662 en 4672?
Als Emule op 60249 en 8263 staat kan ik klikken op Test ports, verander ik deze, kan ik niet meer klikken op Test ports en is deze uitgegrijst
Je moet eerst op toepassen drukken en daarna E Mule opnieuw opstarten.

Je kunt zelf de TCP en UDP poorten instellen (traditioneel gebruikt E Mule TCP 4662 en UDP 4672) op een niet standaard poorten. Dat is bedoeld om het bolkkeren van poorten door ISP's te omzeilen.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

1. Controleer de kabel!

quote:
EJVL schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:20:
Graag hoor ik welke poorten ik nu moet openzetten, de 4662 en 4672, of de 60249 en 8263 en wat ik eventueel nog kan controleren om een High ID te krijgen.
de 60249 en 8263 forwarden, dezelfde als in eMule ingesteld staan. VErder heb je "gewoon" een portforward probleem. Kijk nog eens heel goed in de topic start en de portforwarden faq.

Port test KAN af en toe onterecht fout gaan. Je echte test is of de (goede) servers je een high id geven. (inderdaad zelfde manier als webserver/webmail zou bijna niet fout kunnen gaan)

leuk_he wijzigde dit bericht 16-05-2008 15:55 (6%)

Reg. datum: 03 september 2003

quote:
EricJH schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:45:
[...]
Je moet eerst op toepassen drukken en daarna E Mule opnieuw opstarten.

Je kunt zelf de TCP en UDP poorten instellen (traditioneel gebruikt E Mule TCP 4662 en UDP 4672) op een niet standaard poorten. Dat is bedoeld om het bolkkeren van poorten door ISP's te omzeilen.
Ok, dank voor je antwoord, dan werkt het inderdaad wel.
Ben er inmiddels ook achter waarom ik een low ID had, beperkingen in de Firewall, via NAT mag hij wel in de firewall komen, maar vandaar moet hij nog rechten hebben om bij m'n pc te mogen, en dit werkt nu ook.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Reg. datum: 02 oktober 2003

Vandaag maar eens 0.49a over 0.48a heen gekopieerd. Alles lijkt e werken ook mijn lopende downloads staan in het rijtje maar ik krijg geen verbinding meer met de servers.
in het logboek constant:
25-5-2008 23:18:19: Verbinding zoeken met !! Saugstube !! (193.138.221.214:4242)...
25-5-2008 23:18:19: Fatale fout bij het maken van een verbinding. De internetverbinding kan verbroken zijn :(

Als ik gewoon op tcp niveau middels bijvoorbeeld telnet 193.138.221.214 4242 een connectie maak gaat het gewoon goed dus het ligt niet aan de router instellingen. Ook is er verder niks veranderd aan mijn tcp of udp poorten en nat instellingen. Bij de connectivity test werkt het de ene keer wel en de ander keer niet.

Zijn er meer mensen met dit probleem ? Mijn 0.48a deed het perfect. Hebben we hier te maken met een bugje ??

holds the answer!

Soms kan het zijn dat je op je router je DMZ instellingen moet aanpassen, erg vreemd probleem, maar toen was het bij mij daardoor opgelost, mss kan je dat eens proberen? veel succes!

@ MUSBACK.BLOGSPOT.COM

Reg. datum: 29 juni 2002

is er nog iets wat je kunt doen wanneer emule niet meer vooruit te branden is? ik heb een stuk of 5 bestanden in m'n lijst, met allemaal rode blokjes.. ik heb emule nu al dagen achter elkaar laten lopen en heb verschillende servers geprobeerd maar hij lijkt geen byte meer te downloaden.. uploaden gaat wel prima

waar kan dit aan liggen?

Win XP SP2; Pentium 4 3GHZ,2GBDDR, Asus p4p800s-x, Matrox G550, Topower 350Watt | ondergetekende gaat deze vakantie bezig met paragliding!

1. Controleer de kabel!

quote:
plakbandrol schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:08:
is er nog iets wat je kunt doen wanneer emule niet meer vooruit te branden is? ik heb een stuk of 5 bestanden in m'n lijst, met allemaal rode blokjes
Rode blokjes wil zeggen dat er geen complete sources meer voor zijn. (als je het hebt over wat ik denk)

-Heb je een high id? -> groen pijltje op wereld bol (scheelt gem 50% sources...)
-Staat kad aan?
-Klopt je Server lijst?
-raar maar waar: je ipfilter.dat uitzetten (verwijderen/reload, of in security the threshold op 0 zetten), soms fitlerd deze te veel.

Als dat niet helpt en hij blijft rode blokjes hebben dan zijn de files er niet (meer) en zul je op zoek moeten gaan naar alternatieven.

Reg. datum: 29 juni 2002

quote:
leuk_he schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:44:

Rode blokjes wil zeggen dat er geen complete sources meer voor zijn. (als je het hebt over wat ik denk)

-Heb je een high id? -> groen pijltje op wereld bol (scheelt gem 50% sources...)
ik heb in de statusbalk een wereldbolletje staan met zowel een gele als een groene pijl
quote:
-Staat kad aan?
meestal wel, maar ik heb niet het idee dat het verschil maakt
quote:
-Klopt je Server lijst?
Heb alles gedaan wat er stond, hij heeft een paar nieuwe servers binnengehaald, weet niet of het veel helpt
quote:
-raar maar waar: je ipfilter.dat uitzetten (verwijderen/reload, of in security the threshold op 0 zetten), soms fitlerd deze te veel.
hoe doe ik dat? kon geen ipfilter vinden in de options
quote:
Als dat niet helpt en hij blijft rode blokjes hebben dan zijn de files er niet (meer) en zul je op zoek moeten gaan naar alternatieven.
zou kunnen, maar ik vind het vreemd dat ik het ene moment een dikke lijst van bestanden krijg, en het volgende moment is er bijna niets meer te vinden

hier een screenshot.. vooral die onderste file is frustrerend, staat al een maand op 3.14 van 3.15 gb

Win XP SP2; Pentium 4 3GHZ,2GBDDR, Asus p4p800s-x, Matrox G550, Topower 350Watt | ondergetekende gaat deze vakantie bezig met paragliding!

1. Controleer de kabel!

ipfilter zit in de security settings. Als je die niet kent heb je hem waarschijnlijk niet ingesteld en hoef jem ook niet uit te zetten.

Verder valt me op dat kad "geel" is, dat wil zeggen dat je UDP poort niet goed geforward, of soms dat je router niet stabiel is.

Zolang de files rode blockjes bevatten zal hij nooit helemaal compleet worden. Sommige files deelt gewoon niemand meer (kijk eens in de colum "last seen complete").

PS, 0.49a is uit, maar dat zal voor jouniet veel uitmaken denk ik.

Reg. datum: 26 februari 2001

ik weet hoe je met emule een bestand moet releasen/vrijgeven.
Hoe werkt dit met KAD?

1. Controleer de kabel!

quote:
thefxr schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:47:
ik weet hoe je met emule een bestand moet releasen/vrijgeven.
Hoe werkt dit met KAD?
Precies hetzelfde. Zodra je met kad "verbonden" bent gaat het vanzelf.

Reg. datum: 28 januari 2000

Een nieuwe versie van de normale eMule client: 0.49c

De belangrijkste verschillen:

* De mogelijkheid tot het delen van losse bestanden en dus niet alleen volledige directories. Inclusief het slepen van de bestanden.
* Extra beveiligings aanpassingen voor Vista (en gedeeltelijk ook voor XP).
* Automatische herstel van beschadigde part.met bestanden door het gebruik van back-up bestanden.
* Kad ondersteund betere zoekmogelijkheden.
* Verbeterede UPnP door het nieuwe mappings en de toevoeging van een Webinterface ondersteuning.
* En uiteraard zoals altijd wat kleine aanpassingen.

Wanneer volgt MorphXT ?

Ik krijg helemaal geen lijst met contacts meer onder kad. Server gedeelte werkt wel. Poorten staan allemaal goed, tests gaan allemaal goed, andere poorten geprobeerd, maar mag helaas niet baten. Iemand soortgelijke ervaringen ?

Schone installatie 0.49c zonder mods oid, Windows firewall staat uit.

Opgelost.. n00bie moest nodeslist updaten 8)

http://nodes-dat.com/

KaMiKaZe wijzigde dit bericht 27-02-2009 17:28 (29%)

Albert Einstein: Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

Pagina: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: