eMule opensource eDonkey, deel 13

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 22.970 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:00

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

leuk_he schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:24:
[...]

sonny boys, onderdeel van media sentry ingehuurd door RIAA heeft een stel server neergezet die op het eerste gezicht goede servers lijken, maar en werkelijkheid helemaal niet werken/emule vertragen/valse lowid of valse highid terug geven/zorgen dat de search niks geeft.. Deze servers worden afhenkdleijk van je settings automatisch toegeveogd.
Ahh oke ik snap m, ik zie die servers idd tussen mijn lijst staan. Is het dan handig om die ertussenuit te gooien aangezien ze toch fake zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graver256
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 13:33
leuk_he schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:15:
[...]

Voor pc moet je 4663 &4673 forwarden naar de smc router, en van de smc router forwarden naar de pc. Niet rechtstreeks van het modem naar de pc.
Kan je iets gedetailleerder uitleggen wat je hiermee bedoelt? :?

Ik heb nu in het Versatel modem en de SMC router mijn local i.p ( 192.168.2.5 ) neergezet en dus die 2 poorten in Virtual server opengezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Graver256 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:35:
[...]
Kan je iets gedetailleerder uitleggen wat je hiermee bedoelt? :?

Ik heb nu in het Versatel modem en de SMC router mijn local i.p ( 192.168.2.5 ) neergezet en dus die 2 poorten in Virtual server opengezet.
Ja , de versatel moet je naar het "wan"ip van de smc router forwarden. niet naar je pc, maar naar de router.

nog meer info in deze wiki.

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graver256
  • Laatst online: 12-05 13:33
leuk_he schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:39:
[...]

Ja , de versatel moet je naar het "wan"ip van de smc router forwarden. niet naar je pc, maar naar de router.

nog meer info in deze wiki.

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen
Gelukt _/-\o_ Dank voor je info ! In de bovenstaande link zag ik dat ik me Wan i.p van me SMC router moest forwarden in de Versatel modem setup. Daarna de de 2 emule poorten forwarden in de SMC router.

Ik dacht ff dat ik 8)7 werd :P

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
The FLow schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:46:
:S dit wist ik niet van je credit bestandje.. :S

Ik heb dus vorige week mijn computer geformateerd en dat filetje niet bewaard.. Dus al mijn credits zijn dus ook weg ????

Betekend dat ik eerst weer gigabytes moet uploaden voordat ik weer chill kan downloaden.. ZUCHT
Jij bewaart in die file de credits van andere gebruikers. Pietje die veel heeft upgeload heeft die is dus wat credits kwijt.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 21:35

Opa

Nu Multifocaal!

leuk_he schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:24:
[...]

sonny boys, onderdeel van media sentry ingehuurd door RIAA heeft een stel server neergezet die op het eerste gezicht goede servers lijken, maar en werkelijkheid helemaal niet werken/emule vertragen/valse lowid of valse highid terug geven/zorgen dat de search niks geeft.. Deze servers worden afhankdleijk van je settings automatisch toegeveogd.
Aha!
Hoewel er al een heleboel IP´s in die range geblokkeerd zijn door mijn ipfilter.dat, komen er gewoon regelmatig nieuwe of veranderen ze die boxen van IP. Ze schijnen daar IP ranges genoeg te hebben...
Kortom, ik snoei ze uit mijn lijst en voeg ze tegelijkertijd handmatig aan mijn ipfilter toe. (Options - security - Edit knop bij ipfilters.) Daarna filter.dat reloaden en klaar is klara.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Of je zet je "update serverlist" gewoon een poosje uit in je server preferences.

Ik heb eigenlijk nog niet uitgezocht hoe de servers toegevoegd worden. (wisselen serverslijstjes uit?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Ik werd ook gek van die sonny boys en andere riaa servers die emule aan het vervuilen zijn. Ik heb gewoon alle server eruit gegooid, autoupdate uitgezet en een nieuwe server.met geimporteerd. Nu geen problemen meer met riaa spam servers.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:10

Sharky

Skamn Dippy!

oh dus daarom had ik soms 0 searchresults. heb het nog maar een paar keer gehad gelukkig maar vroeg me al af hoe het kwam...

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:20
@leuk he: heb je een tip voor een server.met lijst.
Begin inderdaad last te krijgen van die servers die je noemde..

Btw: Morph 7.3 is ook uit.. Goed werk! En hij is bij mij goed stabiel, alleen jammer dat mijn download laag blijft als ik mijn upload (bijna) maximaal zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Ik gebruik deze altijd : http://www.server-met.de , of anders gewoon even lekker googelen op server.met ;)

Gewoon gelijk te importeren in emule, wel ff wat oude bagger servers eruit mikken. Ik gebruik meestal alleen razorback 2 en donkeyserver no1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
IJzerboot schreef op zondag 04 september 2005 @ 08:25:
@leuk he: heb je een tip voor een server.met lijst.
Begin inderdaad last te krijgen van die servers die je noemde..
en de help van de officiele versie heeft ook nog wat links.

/edit:
http://www.emule-project....m=show_topic&topic_id=469 die bevatten fake server :(

Uiteraard wel de 2e & 3e update in de server settuit UIT zetten.
Btw: Morph 7.3 is ook uit.. Goed werk! En hij is bij mij goed stabiel, alleen jammer dat mijn download laag blijft als ik mijn upload (bijna) maximaal zet.
Gezien wie er in de relase notes genoemd wordt :) ?

Je upload zet je normaal op 80% van je lijnsnelheid (b.v. 512 Kbit up = 51 Kilebyte up na overhead, dus dan zet je hem op 41 kilobyte per seconde. ) Je kunt hem hoger zetten, maar dan moet je wel je USS goed tweaken, daar ben ik zelf ook te lui voor.

offtopic:
en nog bedankt voor het friendslotje :>

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 04-09-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Valt me trouwens op hoeveel sites server.met's online zetten met gewoon de hele zwik aan riaa servers erin en dat dan ook nog aan durven te geven als TESTED. Zijn deze sites gewoon eigendom van de riaa ofzow :? 1 site had zelfs een druk bezocht forum waar niemand klaagde over de aanwezigheid van die irritante servers in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
@kamikaze: googlen op server.met levert ook een boel troep op. Daarom vraag ik het liever hier aan de GoT-ers :) Heb ik meer vertouwen in (Tweakers rule he?) _/-\o_

Razorback & Donkeyserver 1, daar kan ik wel wat mee. Hier ga ik weer even mee experimenteren.

@Leuk he: Ik zei niet voor niets: Goed werk :+

Voor alle anderen:

Posted by SiRoB on Thursday, September 01 @ 12:53:48 PDT
--------------------------------------------------------------------------------
Hi everyone,
hum, the proper version ported to 0.46c official with patch (see change log for details). :x
I encourage everyone to update to this version.
I would like to thank's }:O leuk_he }:O for his help to track the trouble of the previous version.

Staat hier: http://emulemorph.sourceforge.net/

Ik draai nu even met stnd 46c, omdat dan mijn download hoger is. Maar ik heb dus gemerkt bij de standaard versie, dat als ik mijn upload (max 50) boven de 12 zet, mijn download niet meer boven de 70-90 komt. Des te hoger mijn upload, des te lager mijn download. Bij een max upload van 45, komt mijn download nooit hoger dan pakweg 45-70??

Tweakers en aardige mensen hebben bij altijd een slotje voor :+

btw: ik kan me voor die morphsite niet aanmelden bij het forum. Heb jij een emailadres van een admin voor me? ijzerboot@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Mocht je wel een goed servers.met vinden waar die rotzooi dus niet in zit dan effe hier neerzetten en dan kunnen we de wiki (zie startpost) ook updaten. Zelfs de servers.met waar de officlee help pages naar verwijzen zijn besmet.

/edit:
@ijzerboot de volgende keer als je tegen de download limiet zit met morh moet je ook effe checken of je niet tegen de zzratio bent aangelopen, een "R" naast je up/down in de status bar.

Te veel friendslots kunnen dat veroorzaken.

[ Voor 36% gewijzigd door leuk_he op 04-09-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

@ leuk_he, we zijn trots op je. _/-\o_
4-9-2005 11:38:34: eMule Version 0.46c [MorphXT v7.3] ready

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
leuk_he schreef op zondag 04 september 2005 @ 22:10:
@ijzerboot de volgende keer als je tegen de download limiet zit met morh moet je ook effe checken of je niet tegen de zzratio bent aangelopen, een "R" naast je up/down in de status bar.

Te veel friendslots kunnen dat veroorzaken.
Ik heb inderdaad een "r" naast mijn download speed counter staan.
Ik heb op het moment geen friendslots actief, wel geactiveerd.
Wat zijn de gevolgen van die zzratio en wat kan ik er het beste aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
zzratio
1. average upload is below 10 kb
2. Powersharing partfile(s)
3. using friendslot(s) and global data rate for friendslots is > 3 kb or infinite.
4. upload limit set to < 10 kb/s

An "r" is visble in the status bar to indicate that the ratio is active and an "R" is displayed there if the ratio is actually enforced. Furthermore a small context dialogue with informations about the ratios status can be expanded by moving the mouse trigger over the speed informations in the statusbar.
r= niks aan de hand R= ratio staat aan (download is dan beperkt)

Friendslots tellen niet mee voor je upload ratio, dus wellicht wil je je sneleheid naar je friends ( in de Morph settings naar beneden zetten, en de hoeveelheid friend slots beperken. In official heb je hier geen last van omdat je maar 1 friend slot kunt uitgeven (andere worden daar weer disabled.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
thnx, goeie link! _/-\o_
Ik heb een r, dus da's mooi. Maar ik zal er rekening meehouden!

Met alleen powershare en release gaat mijn upload volgens mij nu al prima genoeg, mijn release loopt volgens mij prima!

Wat me wel opgevallen is bij 7.3, is dat een powershared released file voor een niet-friend niet-friendslot prio krijgt over een friendslot op een standaard file. Is dat de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Nee, dat is niet de bedoeling(dacht ik)

De prioritein zijn.

1. Friend slot
2. Power share slots
3. Gewone slots

De prioriteiten van de file hebben daar niks mee te maken tenzij je "enable PS internal priority" hebt aanstaan. (in de morph share prioriteiten). Dan worden de prioriteit ook niet eens als extra catogorietn gezien.

Echter bij het opnen van nieuwe slots lijken er soms wel eens een verkeerde categorie geopend te worden.

Anoniem: 131300

Weet iemand hoe je bij morphxt 7.2 verbindingen kan maken met kad netwerk.
bij de gewone emule versie ging dit automatisch.
udp ,en tcp poorten zijn open en berijkbaar naar een poortscan.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
doet ie automatisch. ik was laatst bij iemand waar ik vers emule heb geinstalleerd, daarbij kreeg hij zijn bootstrap van een andere client waarbij hij ging dl.

gebruik eens de poortcheck van emule zelf, geeft die ook open poorten aan?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Anoniem: 131300 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:26:
Weet iemand hoe je bij morphxt 7.2 verbindingen kan maken met kad netwerk.
bij de gewone emule versie ging dit automatisch.
udp ,en tcp poorten zijn open en berijkbaar naar een poortscan.
overigens 7.3 is de laatste. 7.2 heeft crash bugs.

b.v. wizard opnieuw draaien in de connection settings
Of
KAD aan klikken in de connections settings
Of
in de kad scherm op de connect button drukken.

bt.w. omdat de webcache/sourceforge site down is hangt morph emule bij sommige mensen. bij het connecten met de server(s). De workarround is alleen te connecten met KAD.

• Geurt-kun

Geurt-kun

Ik heb laatst een progje gedownload waarmee ik alle instellingen onder winXPsp2 weer resette en ik weer foto's kan uploaden in MSN-Space. :)
Helaas werkt de webinterface van mijn vriendin niet meer. Althans...Ik kan er wel op komen, maar als ik op een button klik dan krijg ik een downloadscherm met de vraag of ik het bestand wil openen of opslaan. :(
Iemand enig idee hoe dit te verhelpen? _/-\o_

Edit: Ik werk met eMule Version 0.46c [MorphXT v7.3]

[ Voor 8% gewijzigd door Geurt-kun op 19-09-2005 18:32 . Reden: some extra information ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ok, het is een tijd geleden dat ik met een probleem betreffende eMule zat maar toch :P

Ik heb sinds vandaag het gevoel dat ik erg slechte zoekresultaten binnen eMule behaal. Normaal gesproken gebruik ik de global search maar als ik nu zoek op 1 bepaald iets krijg ik de ene keer 10 resultaten, en later op de dag gewoon geen meer. Met KAD krijg ik dan nog wel iets maar ook niet alle (ik weet wat ik moet vinden zeg maar ;)). Het maakt niet uit welke server ik mee geconnect ben overigens, alle grote namen hebben dit 'gevoel' (zou ook niet uit moeten maken natuurlijk).

Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
IceStorm schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:51:
Ok, het is een tijd geleden dat ik met een probleem betreffende eMule zat maar toch :P

Ik heb sinds vandaag het gevoel dat ik erg slechte zoekresultaten binnen eMule behaal. Normaal gesproken gebruik ik de global search maar als ik nu zoek op 1 bepaald iets krijg ik de ene keer 10 resultaten, en later op de dag gewoon geen meer. Met KAD krijg ik dan nog wel iets maar ook niet alle (ik weet wat ik moet vinden zeg maar ;)). Het maakt niet uit welke server ik mee geconnect ben overigens, alle grote namen hebben dit 'gevoel' (zou ook niet uit moeten maken natuurlijk).

Meer mensen die dit ervaren?
Ja, en ik denk dat dit te maken heeft met die riaa spam servers die momenteel voor de meesten het programma verzieken, een geslaagde actie van hun kant dus met die sonyboys, dus ik denk dat een hoop mensen via andere wegen hun spulletjes aan het halen zijn. Ik gebruik alleen nog razorback 2.0 en 2.1 die op hun website te vinden zijn. Auto update serverlist staat natuurlijk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-04-2022

Kassie2

That's a no-brainer!

Ik probeer eMule methodiek een beetje te begrijpen. Maar als ik na wachten aan de beurt ben dan gaat zo'n downloadslot ook niet echt lang mee. Weet iemand hoe lang (of hoe veel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Kassie2 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 01:40:
Ik probeer eMule methodiek een beetje te begrijpen. Maar als ik na wachten aan de beurt ben dan gaat zo'n downloadslot ook niet echt lang mee. Weet iemand hoe lang (of hoe veel)?
Lang geleden dat ik het gebruikt heb, maar volgens mij 1 part (dus 9.71MB?) of maximaal een uur indien het downloaden zo traag gaat dat je dat ene part niet binnen krijgt binnen een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

KaMiKaZe schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:10:
Ja, en ik denk dat dit te maken heeft met die riaa spam servers die momenteel voor de meesten het programma verzieken, een geslaagde actie van hun kant dus met die sonyboys, dus ik denk dat een hoop mensen via andere wegen hun spulletjes aan het halen zijn. Ik gebruik alleen nog razorback 2.0 en 2.1 die op hun website te vinden zijn. Auto update serverlist staat natuurlijk uit :)
Ergens denk ik niet dat die RIAA servers er iets mee te maken heeft. Ik krijg ook matige resultaten als ik alleen op Razorback zoek (bijv.). Misschien is het ook niet meer dan een 'hickup' om wat voor reden dan ook hoor, maar het viel me gewoon op :).
Kassie2 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 01:40:
Depends, in principe proberen clients meestal 1 block (@ 9,28 mb) te uploaden maar als de verbinding slecht is vervallen slots eerder.

[ Voor 23% gewijzigd door IceStorm op 27-09-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
IceStorm schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:12:
[...]

Ergens denk ik niet dat die RIAA servers er iets mee te maken heeft. Ik krijg ook matige resultaten als ik alleen op Razorback zoek (bijv.). Misschien is het ook niet meer dan een 'hickup' om wat voor reden dan ook hoor, maar het viel me gewoon op :).
En wat denk je van de gebruikers die voorzien in jou aanbod die nu massaal emule achter zich beginnen te laten ? Ik heb het niet over de mensen die weten waar ze mee bezig zijn maar de huis tuin en keuken gebruiker die niet echt snappen hoe emule werkt en maar gewoon op een server klikken. Die "domme" massa begint dus steeds meer weg te vallen en alleen de mensen die weten hoe ze emule nog wel goed kunnen gebruiken blijven over. En die stellen emule veelal zo af dat er een stuk minder, snel te downloaden is van hun kant af (denk maar aan al die leuke mods). Die "domme" massa die hun uploads en shares vol open hebben staan zorgen voor veel en snel aanbod en als die figuren continue geklooi hebben met emule dan stappen ze over op andere programma's als limewire, edonkey2000 etc.

Denk ook eens aan het volgende ; Stel dat de riaa een hele zooi clients laat inloggen op de meest voorname servers en daar voornamelijk bogus materiaal gaat aanbieden. Dan zit de usercap van de razorback en donkeyservers zo vol met fake clients. Dan lijkt het dus wel alsof er veel files en users op de servers zitten, maar er valt niets bruikbaars uit te halen. Zoiets als dit lijkt me goed mogelijk als ik zie welke ip ranges ze wel niet bezitten.

Vandaar dat de methodiek van de Riaa perfect werkt tegen de grote massa, mensen met iets meer verstand van computers en programmatuur weten hoe ze een bepaalde applicatie zo kunnen finetunen zodat ze nergens last van hebben, het gros weet dit echter niet en trappen dus domweg in de prima opgezette val van de riaa.

Emule is niet het enige programma wat hier nu last van heeft, zoals op de frontpage te lezen is pakken ze nu ook bittorrent aan (door incomplete downloads aan te bieden) en binnenkort is usenet ook aan de beurt. Zou me niks verbazen als ze een paar bots usenet vol laten plempen met van aller hande corrupte binaries om zo de hoeveelheid bruikbaar materiaal behoorlijk terug te dringen.

Eigenlijk is het zo moeilijk nog niet om illegale downloaders dwars te zitten, als ik voor de riaa zou werken...

Misschien dat de twilight dvd's dan weer hard in opkomst zullen raken :P

/edit Ik merk overigens vandaag dat ik weer een hoop wel vind, zou het dan toch doorgedrongen zijn bij een hoop mensen dat er fake servers tussenstaan ?

Als er interesse is dan wil ik mijn aangepaste server.met wel ergens hosten

[ Voor 49% gewijzigd door KaMiKaZe op 27-09-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Geurt-kun schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:31:
Ik heb laatst een progje gedownload waarmee ik alle instellingen onder winXPsp2 weer resette en ik weer foto's kan uploaden in MSN-Space. :)
Helaas werkt de webinterface van mijn vriendin niet meer. Althans...Ik kan er wel op komen, maar als ik op een button klik dan krijg ik een downloadscherm met de vraag of ik het bestand wil openen of opslaan. :(
Iemand enig idee hoe dit te verhelpen? _/-\o_

Edit: Ik werk met eMule Version 0.46c [MorphXT v7.3]
Helemaal niemand? :o

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Template opnieuw laden wil soms wel eens wat vage problemen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik heb eigenlijk nog helemaal geen last van RIAA clients en servers, al filter ik ook meer dan 100.000 IP adressen.

Wat me wel opviel is dat ED2K nu op 12 miljoen online gebruikers zit terwijl dit een paar maanden geleden nog maar 10 miljoen waren. Dit doet vermoeden dat er wel fake clients zijn al gaat het downloaden sneller dan ooit.

• Mr.Nobody
  • Niet online
dat is een heel oud probleem, oplossing staat gewoon in de startpost: http://members.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/faq.htm#8
Als ik iets wil openen in de eMulewebserver krijg ik een download venster!
Je moet in de internet explorer HTTP 1.1 en/of HTTP 1.1 through proxy connections aanzetten (Extras -> Tools -> Internet Options -> Advanced)

[ Voor 32% gewijzigd door Mr.Nobody op 29-09-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Als je denkt dat dat ook maar iets uitmaakt dan snap je eMule gewoon niet ;)

Los van het feit dat je je eigen servers op kunt zetten die bij mijn weten gewoon 'los' hangen hebben we altijd kademlia nog. Dat werkt gewoon net zo goed en staat gewoon 100% los van eDonkey. Nah, ik maak me niet zo veel zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Hoe werkt het nou precies met die server-lists?
Ik begrijp dat je moet connecten met een server om verbinding te krijgen met het Ed2k/KAD netwerk.
Zijn dan de servers die in je lijst staan onderling met elkaar verbonden?

Dus als je een hele andere list zou inladen zie je alles wat beschikbaar is van die servers?

Ik vraag dit om het principe even te snappen :)

[ Voor 205% gewijzigd door bitpixl op 30-09-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ok, eerste even wat rechtzetten. Ed2k en KAD zijn wezenlijk anders, ik zal ze ook even apart uitleggen :P

Ed2k, werkt met servers. Simpel, je rammelt eMule aan, je verbind met een server en je bent klaar om te gaan. Servers staan onderling in verbinding met elkaar en het maakt dan ook niet uit met welke server je connect (op RIAA's Sonny Boys na dan ;)). Je kunt dan ook bijv gewoon zoeken over 'alle' servers.

KAD, werkt duidelijk anders, je connect namelijk niet met een server maar met 1 persoon die ook KAD draait. Via die persoon kom je in contact met andere KAD-gebruikers. Op die manier connect iedereen dus met iedereen via 'iedereen' als tussenpersoon ;). Heeft als voordeel dat er geen servers nodig zijn. Nadeel is dat een klein gedeelte van je verbinding wordt gebruikt door KAD voor onderlinge communicatie (voor het idee, het is bij mij een procent of 4).

Verder zit er eigenlijk weinig verschil in qua feel imho. Het werkt allemaal gewoon prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
IceStorm schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:22:
Ok, eerste even wat rechtzetten. Ed2k en KAD zijn wezenlijk anders, ik zal ze ook even apart uitleggen :P

Ed2k, werkt met servers. Simpel, je rammelt eMule aan, je verbind met een server en je bent klaar om te gaan. Servers staan onderling in verbinding met elkaar en het maakt dan ook niet uit met welke server je connect (op RIAA's Sonny Boys na dan ;)). Je kunt dan ook bijv gewoon zoeken over 'alle' servers.

KAD, werkt duidelijk anders, je connect namelijk niet met een server maar met 1 persoon die ook KAD draait. Via die persoon kom je in contact met andere KAD-gebruikers. Op die manier connect iedereen dus met iedereen via 'iedereen' als tussenpersoon ;). Heeft als voordeel dat er geen servers nodig zijn. Nadeel is dat een klein gedeelte van je verbinding wordt gebruikt door KAD voor onderlinge communicatie (voor het idee, het is bij mij een procent of 4).

Verder zit er eigenlijk weinig verschil in qua feel imho. Het werkt allemaal gewoon prima ;)
Oke, bedankt voor je uitleg :)

Wat me nu wel opvalt t.o.v. Edonkey2000 is dat het erg lang duurd voordat mijn downloads beginnen. Met Edonkey2000 begon de download meestal vrijwel direct en nu zit ik maar te wachten op dezelfde file in eMule (MorphXT) :|

Mijn upload staat wel lekker te stampen op het door mij ingestelde limiet (20KB/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:02
Ik heb sinds gisteren de emule morph mod geïnstalleerd, maar wat me opvalt is dat ik minder zoekresulaten heb, en dat er achter een heleboel gebruikers '[funnynick]' staat :? Krijgen emule morph gebruikers nu voorang omdat ik die mod heb geïnstalleerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
stimpy-NL schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:13:
Ik heb sinds gisteren de emule morph mod geïnstalleerd, maar wat me opvalt is dat ik minder zoekresulaten heb, en dat er achter een heleboel gebruikers '[funnynick]' staat :? Krijgen emule morph gebruikers nu voorang omdat ik die mod heb geïnstalleerd??
[funnynick] gebruikers zijn gebruikers die geen usernaam hebben ingesteld. Om tussen all emule.org gebruikers een bepaalde terug te kunnen vinden wordt de usernaaam door morph vervangen.

Over zoekresultaten kan ik niks zinnigs zeggen zonder meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Het is me inmiddels opgevallen dat mijn downloadsnelheid behoorlijk (minimaal factor 2) lager ligt met XT dan met emule? Ook als ik speel met de up/down settings. Kan dat komen omdat ik minder credits opbouw omdat ik slechts een paar files upload ivm met het releasen ervan?

En nog iets: wat is dat met die Zambor 2 berichten die ik steeds krijg? Is dat een spambot of zoiets?
Heb al even gegoogeld en de meningen zijn geloof ik verdeeld. Hij is inmiddels geblocked :) maar vindt het maar niks, want hij vervuild toch alleen maar het dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
IJzerboot schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:07:
Het is me inmiddels opgevallen dat mijn downloadsnelheid behoorlijk (minimaal factor 2) lager ligt met XT dan met emule? Ook als ik speel met de up/down settings. Kan dat komen omdat ik minder credits opbouw omdat ik slechts een paar files upload ivm met het releasen ervan?
Mogelijkheden:
-te agressieve anti leechter settings?
-te agressieve ipfilter (block hij veel volgens verbose log?)
-zz ratio ( is er een "R" (ipv "r") zichtbaar onderin naar de up/down rates? )

Credits hebben niet zo snel effect volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 04-10-2005 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
He Leuk_he, snelle reactie hoor :)

Deze zal ik even onderzoeken, heb ik trouwens niet aangezet volgens mij?
Heb je tips?

Ik weet niks van een IPfilter.. Zal kijken of dat aan staat. Wat kan ik hier het beste mee doen?

Neenee, deze hadden we al besproken ;) ik heb gewoon een r!

En over die credits: pc staat altijd aan, dus ik bouw volgens mij best wel wat op. Ik download altijd ergens tussen de 50 en de 10 bestanden, voor upload staan altijd minimaal 15 bestanden met 40 kbs beschikbaar. Ik vindt het best wel raar eigenlijk, want ik heb ook gemerkt dat morph meer bronnen vindt voor dezelfde files. Dus dan zou je verachten dat je ook een hogere download hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
IJzerboot schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:11:
He Leuk_he, snelle reactie hoor :)

Deze zal ik even onderzoeken, heb ik trouwens niet aangezet volgens mij?
Heb je tips?
In morph onder security (slotje) zorgen dat het uitstaat. Als het verschil maakt weet je dat je het daar moet zoeken.
Ik weet niks van een IPfilter.. Zal kijken of dat aan staat. Wat kan ik hier het beste mee doen?
Verbose log aanzetten en kijk of hij blockt op ip's. ipfilter kan zeer simpel gedownload worden met morph dus wellicht dat het actief geworden is. ipfiler.dat wegmoven of de threhshold veranderen) in de security tab in dat geval.
Neenee, deze hadden we al besproken ;) ik heb gewoon een r!
Oh ja 8)7 dat is waar ook.
En over die credits: pc staat altijd aan, dus ik bouw volgens mij best wel wat op. Ik download altijd ergens tussen de 50 en de 10 bestanden, voor upload staan altijd minimaal 15 bestanden met 40 kbs beschikbaar. Ik vindt het best wel raar eigenlijk, want ik heb ook gemerkt dat morph meer bronnen vindt voor dezelfde files. Dus dan zou je verachten dat je ook een hogere download hebt
Meer files voor de upload beschikbaar zetten heeft niet zoveel zin. Juist het uploaden van de "partfiles", dus files die je zelf aan het downloaden bent levert veel direct bruikbare credits op. Uiteraard je cryptkey.dat & preferences.dat niet kwijtraken als je an het experimenteren bent met je config. Anders ben je al je credits weer kwijt.

En je hebt in je connection settings niet het aantal bronnen en het aantal connection sterk beperkt (kan komen door het opnieuwe draaien van de wizard? En uiteraard je ezeltje zo lang mogelijk constant door laten draaien. Elke keer dat je opstart verleis je weer een aantal bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Meer files voor de upload beschikbaar zetten heeft niet zoveel zin. Juist het uploaden van de "partfiles", dus files die je zelf aan het downloaden bent levert veel direct bruikbare credits op.
Precies! maar het levert me toch alleen credits op bij diegenen die bij mij downloaden? En als die dus niets hebben wat ik wil downloaden, download ik daar dus niks of met lagere prio.
Uiteraard je cryptkey.dat & preferences.dat niet kwijtraken als je an het experimenteren bent met je config. Anders ben je al je credits weer kwijt.
Uiteraard. Maar omdat mijn morph en standaard emule in aparte mappen staan, kan ik dat goed onder controle houden :). En natuurlijk zijn alles files gebackuped. Jaja, ook ik wordt door schade en schande wijs/wijzer :Y)
En je hebt in je connection settings niet het aantal bronnen en het aantal connection sterk beperkt (kan komen door het opnieuwe draaien van de wizard? En uiteraard je ezeltje zo lang mogelijk constant door laten draaien. Elke keer dat je opstart verlies je weer een aantal bronnen
hard limit 600
max connections 500
file buffersize 765
quesize 8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
IJzerboot schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:23:
hard limit 600
max connections 500
file buffersize 765
quesize 8000
Niks mis mee, tenzij je files hebt die meer bronnen hebben dan 600, wat bij mij maar een minderheid is. Ik zet mijn connections huist altijd net iets hoger dan de hard limit, maar dat is meer een gevoel dan logisch (in principe heb ik toch zelden meer dan 100 connection actief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Geeft niks, ik probeer het toch weer even :+

Ik kijk het weer een paar weken aan en als het heeft geholpen, kom ik er wel even op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156731

hoi
ik heb al mijn poorten open staan bij emule
en die site test hem ook goed alleen heb nog steeds low id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Iets meer info zou op zich mogen ;) Heb je bij zowel edonkey als KAD een low id? En welke poorten heb je open gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156731

ik heb bij kad aleen een low id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Anoniem: 156731 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:39:
ik heb al mijn poorten open staan bij emule en die site test hem ook goed alleen heb nog steeds low id
[seach=emule lowid] ( :( zoals aangegeven in de topic start :( )

Open anders maar een topic in NT wat aan de policy voldoet (dus zoveel mogelijk info geven, router, modem. personal firewall, ipfconfig, schermprintjes van je config) Want met deze spaarzame info kunnen we uiteraard niet raden wat er fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 19:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ik heb overal gezocht maar niet gevonden; ik ben al een tijdje bekend in eMule enzo, weinig problemen mee gehad. Ik heb een router maar mijn ports zijn altijd netjes geforward (geeft hij zelf ook aan).
Maar sinds ik (gister) een nieuwe HD erin heb gezet, zegt hij bij _elke_ server dat hij vol is of dood is.
6-10-2005 14:10:40: Connecting to Breizh Digitalus (213.186.47.84:4661)...
6-10-2005 14:10:41: Connected to Breizh Digitalus (213.186.47.84:4661), sending login request
6-10-2005 14:10:41: Breizh Digitalus (213.186.47.84:4661) appears to be full
6-10-2005 14:10:41: Connecting to BiG BanG 10 (80.239.200.109:3000)...
6-10-2005 14:10:41: Connected to BiG BanG 10 (80.239.200.109:3000), sending login request
6-10-2005 14:10:41: donkey_serveur-1 (82.241.64.181:4661) appears to be dead.
6-10-2005 14:10:41: Connecting to Bidonkey (213.186.44.181:4661)...
6-10-2005 14:10:42: Bidonkey (213.186.44.181:4661) appears to be dead.
6-10-2005 14:10:42: Connecting to eD2k Infinity (213.251.161.152:4661)...
6-10-2005 14:10:42: Connected to eD2k Infinity (213.251.161.152:4661), sending login request
6-10-2005 14:10:42: eD2k Infinity (213.251.161.152:4661) appears to be full
Dit dus bij elke server. Maar mijn ports staan echt goed geforward, eMule client is up to date (v0.46c).
Op mijn PC boven doet hij het wel goed.

[edit]
Ports:
TCP 4662
UDP 4672

Max connections: 800, Hard Limit: 400
Download limit: 500 kb/s
Upload limit: 50 kb/s

Router = Linksys zut.

[ Voor 6% gewijzigd door Booth op 06-10-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Booth schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:11:
Op mijn PC boven doet hij het wel goed.

[edit]
Ports:
TCP 4662
UDP 4672
.
Default poorten. Je hebt op je "pc boven"toch niet dezelfde poorten geforward? 1 van de pc's moet andere poorten hebben. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 19:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

leuk_he schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:31:
[...]

Default poorten. Je hebt op je "pc boven"toch niet dezelfde poorten geforward? 1 van de pc's moet andere poorten hebben. :?
Je hebt gelijk, maar waarom mag dat niet :?

[edit]
Nu isset weer een LowID :/ Najah ik zoek het wel ff uit

[ Voor 14% gewijzigd door Booth op 06-10-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Booth schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:42:
[...]

Je hebt gelijk, maar waarom mag dat niet :?
Dan weet je router niet naar welke pc het pakketje geforward moet worden. Je hebt 1 extern adres op de router, als je poort 4662 forward naar pc 1 & pc2 (wat je al niet lukt te configgen in de meeste routers) weet je router niet wat hij nou moet doen als hij een pakktje krijgt aangeboden op 4662. naar pc1 of pc2.

De meeste servers laten maar een beperkt aantal lowid's toe aangezien deze veel load geven en dat vreklaard weer waarom je zo moeilijk op een server komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Je moet je het zo voorstellen: stel je hebt een bedrijf (jouw netwerk) met twee gebouwen (jouw 2 pc's) en 1 centrale postkamer (je router). Nu stuurt een ander bedrijf post naar jou toe met t.a.v. een bepaald kamernummer bijvoorbeeld 't.a.v. kamer 304'. Bij een bedrijf met 1 gebouw brengt de jongen van de postkamer gewoon die brieven naar kamer 304 zoals je zou verwachten.

Echter bij jouw bedrijf weet de jongen van de postkamer niet naar welke kamer het moet want het kan kamer 304 in gebouw 1 of in gebouw 2 zijn. Wat je dus moet doen is de postkamer instueren dat hij alle post voor kamer 304 naar kamer 304 in gebouw 1 brengt. Dat is het principe van port forwarding.

Welnu, als je dus de postkamer instrueert dat jij de post naar kamer 304 zowel naar gebouw 1 als naar gebouw 2 doorgestuurd wilt krijgen, zitten we weer met het originele probleem. Op die fiets kan je dus niet een router instellen om verbindingen naar 1 port naar 2 pc's door te laten sturen. (ter info: een hele dure router kan dit wel door de data te dupliceren, net zo goed als een postkamerjongen met een hoog loon ook de envelop kan openen, een kopietje van elk blaadje kan maken en dus zo de inhoud naar beide kamers brengen, maar dat lijkt me in dit geval niet van toepassing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86754

Hoi :W, ik zit nu met een lastig probleem. Na maandenlang probleemloos emule gebruikt te hebben, heb ik nu een probleem.

Een aantal files staan al de hele dag op 100%, maar ze komen maar niet in mijn 'downloads' map en, zoals onderstaand screenshotje laat zien, ronden ze niet af. Dit probleem heb ik nog nooit gehad en rebooten e.d. werken allemaal ook niet! Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik heb trouwens genoeg schijfruimte :)

Alvast bedankt _O_

Ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.handig.cjb.net/pics/emule_.jpg

edit: wel érg klein plaatje geworden. Klik hier voor een groter plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 18:06
Even schijfcontrole draaien, waarschijnlijk beschadigde clusters.

Als dat niet helpt, ff andere oplossingen proberen na te gaan:

http://www.google.nl/sear...+stuck+in+completed&meta=

[ Voor 99% gewijzigd door Silent Thunder op 07-10-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

@ H3IN Klik (dubbel) eens op het streepje achter "status" en laat zien of vertel wat er achter afronding staat... :)

[ Voor 10% gewijzigd door Geurt-kun op 07-10-2005 07:22 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115244

Kan ik mijn lopende edonkey downloads via een of andere plugin overzetten naar emule? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Anoniem: 115244 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:24:
Kan ik mijn lopende edonkey downloads via een of andere plugin overzetten naar emule? :p
In sf-iom / (morph?) mod kun je onder de tools /import eens proberen? Geen idee of die ook voor edonkey imports lukken. Er zit ook iets in de officiele client onder tools (alt-x)

http://emule-project.net/...opic&topic_id=306#upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122079

Is het trouwens gevaarlijk om "gewoon" gebruik te maken van emule?
Of krijg je snel gezeik met Riaa enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Anoniem: 115244 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:24:
Je kunt binnen eMule onder 'Tools' gewoon een import functie vinden. Die werkt prima (last time I checkec ;)).
Anoniem: 122079 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:55:
Is het trouwens gevaarlijk om "gewoon" gebruik te maken van emule?
Of krijg je snel gezeik met Riaa enzo?
Valt wel mee. Je kunt voor de zekerheid een ipfilter gebruiken. Dit kan binnen eMule zelf (bij security kun je een ipfilter.dat instellen die je bijv hier kunt halen --> http://emulepawcio.source...filter_fakes/ipfilter.dat) of door een programma als peerguardian te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:56
Sinds eerdergisteren staat in mijn logfiles (emuleplus 1f) dat de locatie waar ik mijn server.met bestand haal niet te bereiken is. Heeft iemand een andere locatie voor mij? De oude was: http://www.e4file.com/azz/server.met

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Mad_Manic schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:22:
Sinds eerdergisteren staat in mijn logfiles (emuleplus 1f) dat de locatie waar ik mijn server.met bestand haal niet te bereiken is. Heeft iemand een andere locatie voor mij? De oude was: http://www.e4file.com/azz/server.met
http://www.gruk.org/list.php

ik hoop deze pagina nog bijgewerkt wordt:

http://www.emule-project....m=show_topic&topic_id=131

Als je een list kijgt met "sonny boys" erop dan heb je een list waar ook fake server op staan te pakken.

[ Voor 16% gewijzigd door leuk_he op 11-10-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 21-03 13:52
Is het eigenlijk de bedoeling dat je die gehele gruk-lijst in eMule importeert?
Of is het veel handiger om een aantal, zeg 10, statische servers te gebruiken?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Yanze schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:24:
Is het eigenlijk de bedoeling dat je die gehele gruk-lijst in eMule importeert?
Of is het veel handiger om een aantal, zeg 10, statische servers te gebruiken?
Er staat bovenaan toch een link naar een server.met.(gz)

en die vul je hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.emule-project.net/home/files/help/1033/update_servermet.png in. Dat is toch net zo simpel.

Inderdaad: 10 statiche servers werkt ook, maar dan mis je wellicht iets? (lowid gebruikers om maar eens een uithoek te noemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
je krijgt vanzelf nieuwe servers van andere users, dus je serverlist moet je niet updaten.
oude worden vanzelf gewist als ze niet meer reageren, daarna krijg je weer nieuwe als je bij iemand anders wat download. (moet je wel 'update serverlist when client a connects' aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Mr.Nobody schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:32:
je krijgt vanzelf nieuwe servers van andere users, dus je serverlist moet je niet updaten.
oude worden vanzelf gewist als ze niet meer reageren, daarna krijg je weer nieuwe als je bij iemand anders wat download. (moet je wel 'update serverlist when client a connects' aan hebben staan.
Dan heb je wel binnen no time fake servers in je lijstje staan. ipfilter.dat filter wel wat, maar is ook niet heilig. Maar zolang je genoeg servers hebt staan (> 10) werkt het meestal allemaal nog heel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 21-03 13:52
leuk_he schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:35:
[...]

Er staat bovenaan toch een link naar een server.met.(gz)

en die vul je hier:

[afbeelding] in. Dat is toch net zo simpel.
|:( dat had ik inderdaad zelf kunnen verzinnen, tnx!

Weet je toevallig ook een manier om deze lijst gescheduled te kunnen refreshen?
In eMule bij de scheduler heb ik wel taken kunnen vinden voor ipfilter en fakes, maar deze zit er helaas niet tussen. Op het officiele eMule-forum hebben ze het over een TinyBlocklistManager, maar die kan ik nergens vinden, misschien dat jij een maniertje weet?

Ik was voorheen een DC++ gebruiker, maar ben nu een aantal dagen aan het stoeien met eMule (+MorphXT) en dit bevalt me toch eigenlijk wel beter. Meer resultaten, snellere downloads en veel meer opties!

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Yanze schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:24:
Weet je toevallig ook een manier om deze lijst gescheduled te kunnen refreshen?
(beetje laat dan nooit)

Bij de server settings kun je een "update serverlist at startup " aanvinken en dan met de button edit list addresses.dat editen en daar zo'n url in voegen.

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Via nogal wat omwegen emulev0.46c-MorphXTv7.4 gevonden.
http://prdownloads.source...0.46c-MorphXTv7.4-bin.zip

[ Voor 135% gewijzigd door MarElo op 10-11-2005 13:48 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Hij is nogal beta. 7.3 heeft een meer stabiele upload. Je zou ook eens Stullemule kunnen proberen, die is ook op Morph 7.4 gebaseerd, en heeft nog meer opties. (inclusief de terugkeer van The Black Hand minimule)

• IceStorm

IceStorm

Het is al een tijd lang erg stil rondom de officiele eMule. Iemand enig idee of ze ergens hard mee bezig zijn of dat het project een beetje stil ligt? Ik weet het, ik kan op het forum kijken maar daar kom ik gewoon nooit dus ik hoop op iemand die het wel bijhoud ;).

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
IceStorm schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:57:
Het is al een tijd lang erg stil rondom de officiele eMule. Iemand enig idee of ze ergens hard mee bezig zijn of dat het project een beetje stil ligt? Ik weet het, ik kan op het forum kijken maar daar kom ik gewoon nooit dus ik hoop op iemand die het wel bijhoud ;).
Het idee is dat emule redelijk stabiel is en dat er dus niet zo vaak releases meer hoeven te komen. Ik heb ook het idee dat er nog maar relatief weinig officile develpoers weerkelijk actief zijn (bij naam Ornis en unknown John. ) waarbij ornis ook nog eens een tijd afwezig geweest is. Mod's kunnen maar beperkt functionliteit toevoegen omdat de kracht er in zit dat VEEL clients juist nieuwe functionaliteit moeten ondersteunen om effectief te werken.

• IceStorm

IceStorm

Ach, ik hoop vooral op precies 4 zaken. Als eerste een kleinere chunksize, als tweede geen filesizelimit meer, als derde een betere implementatie van collections en als vierde een betere fakefile afvang.

Niet dat ik ontevreden ben hoor, eMule pruttelt hier lekker door ;)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
[quote]IceStorm schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:29:
Ach, ik hoop vooral op precies 4 zaken. Als eerste een kleinere chunksize,
[quote]

Is vrijwel onmogelijk zonder de backward compatibliteit in gevaar te brengen.
als tweede geen filesizelimit
Zie 1: wellicht zul je eerst een of ander wrapper formaat zien.
meer, als derde een betere implementatie van collections
Daar is idd nog wel wat te verwachten collections zijn nog zo nieuw dat ze niet echt vaak gebruikt worden echter.
en als vierde een betere fakefile afvang.
Fakefile databases hebben niet de toekomst. Je zult wel de rating van files in de toekomst in de search gaan zien. Goed de filenames en de comment checken als je download helpt al in 95% van de gevallen.

• IceStorm

IceStorm

Ik weet dat optie 1 en 2 'lastig' zijn. Persoonlijk zie ik dit echter wel als de 2 grote redenen waarom eMule niet zo groot is als het imho had kunnen zijn. Ik snap dat het op dit moment lastig is maar ik zou er weinig op tegen hebben om 'over te stappen'.

Collections zie ik idd eigenlijk nog nooit terwijl het wel handig is. Maar toegegeven, ik gebruik ze zelf bij releases ook niet.
Ik bedoelde met fakefile afvang meer de massaal gedumpte fake files door instanties a la Brein/RIAA/etc. Filenames checken om te voorkomen dat je een of andere wazige oostduitse sm-porno film binnenhaalt is imho een andere categorie (maar je ehbt gelijk, daarmee kun je een hoop afvangen ;)).

Het voornaamste punt blijft de filesize, dat is echt jammer. Er zijn tegenwoordig steeds meer files van boven de 4 gb en opsplitsen in delen is imho een matige oplossing. Maar voor de rest moet ik niet zeuren hoor, ik ben allang blij dat de huidige versie zo extreem lekker werkt (ik bedoel, ik ben ooit begonnen bij 0.15 oid :P).

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
IceStorm schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:01:
Ik bedoelde met fakefile afvang meer de massaal gedumpte fake files door instanties a la Brein/RIAA/etc.
Ben ik nog niet tegen gekomen, maar ik download ook relatief weinig populaire MP3. Ben zelf wel wat fantieker aan het checken toen ik ipv een videoclip wou downloaden en wat gruwelijke prono binnen kreeg. Verder moet jewoon de fake servers niet gebruiken. Volgens mij komt de rest van de fake vooral van mensen die eerst kazaa hebben gebruikt en te lui zijn geweest om de fake mp3 te wissen. emule bevat al een 2e hash om te voorkomen dat bestaande bestanden gefaked worden (wel slim ook, want MD4 bevat inmiddels al wat gaten)

• IceStorm

IceStorm

Nou ja, zoek voor de gein eens op 'fear' (game). Gauw 200 results waar naast de filename ook bekende sites en releasegroups in de naam zijn opgenomen. Ach, het is niet onoverkomelijk en feit blijft dat je uberhaupt niet moet zeuren over warez natuurlijk.
Op zich werkt het hashsysteem binnen eMule gewoon erg goed imho.

Videoclips zijn berucht om de hoge hoeveelheid porno die je voor je kiezen krijgt (ik heb dat nooit zo begrepen, een clip faken die vaak ontzettend weinig gevraagd wordt dat het imho nooit de moeite kan lonen, ik bedoel fake dan een recente clip :P).

[ Voor 30% gewijzigd door IceStorm op 10-11-2005 16:43 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
IceStorm schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:42:
Videoclips zijn berucht om de hoge hoeveelheid porno die je voor je kiezen krijgt (ik heb dat nooit zo begrepen, een clip faken die vaak ontzettend weinig gevraagd wordt dat het imho nooit de moeite kan lonen, ik bedoel fake dan een recente clip :P).
Waarschijnlijk veranderen mense de naam van een file om te voorkomen dat als iemand meekijkt over hun schouder vast steld dat de gore troep gedownload wordt. Om op die manier te verbergen wat voor troep er op hun pc staan. Je zult ook veela porn zien die gerenamed is naar andere namen dan echte releases die gerenamed zijn naar porn. :O

• stimpyMGS
ik heb met pijn en moeite een highID kunnen krijgen in emule, alleen is de kad status nog steeds firewalled terwijl ik de computer's IP (10.0.0.150) als default server heb ingesteld op mijn speedtouch 546 modem/router (combinatie). Iemand een oplossing??

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
stimpy-NL schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:14:
ik heb met pijn en moeite een highID kunnen krijgen in emule, alleen is de kad status nog steeds firewalled terwijl ik de computer's IP (10.0.0.150) als default server heb ingesteld op mijn speedtouch 546 modem/router (combinatie). Iemand een oplossing??
Probeersels:
#Flush je nat tabel(command line modem) , stel je portforward opnieuw in , en start dan emule pas op.
#Stel een andere poort voor udp in eMule en start opnieuw op.

• stimpyMGS
leuk_he schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:20:
[...]

Probeersels:
#Flush je nat tabel(command line modem) , stel je portforward opnieuw in , en start dan emule pas op.
#Stel een andere poort voor udp in eMule en start opnieuw op.
flush nat tabel?? watizda? heeft dat iets met dat telnet (wat dat ook mag zijn) te maken?
En hoe kan het dat het nog steeds niet werkt als ik de computer IP als default server heb staan??

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
stimpy-NL schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:38:
[...]
flush nat tabel?? watizda? heeft dat iets met dat telnet (wat dat ook mag zijn) te maken?
En hoe kan het dat het nog steeds niet werkt als ik de computer IP als default server heb staan??
Zoek maar eens in de command line manual van je modem, telnet idd (te downloaden van speedtouch.nl). Je pc als default server instellen is idd vaak genoeg. Ik schat zo in dat als je de hele zut (dus ook je modem) in en uitschakeld het soms wel werkt.

Wisselen van je UDP poort & recheck firewall button kan hetzelfde effect hebben.

Maak je hierover niet al te druk, ook zonder udp met een highid werkt emule heel aardig.

• stimpyMGS
dat command line kan ik nergens terug vinden. Wel bij andere type speedtouch modems.

http://www.speedtouch.com/prod546.htm dat is mijn modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik had dit zeer vreemde fenomeen gisteren:

Ik heb enkele downloads lopen die erg incompleet zijn en waarvan al een tijdje de resterende parts niet te vinden zijn. Kijk ik gisteren in mijn download lijstje, zijn een paar daarvan donkerblauw! Ik snel kijken, zijn er werkelijk tientallen uploaders die de file blijkbaar compleet hebben, en ik ben voor een file van 4 mensen aan het downen met elk 22B/sec (ja: bytes, niet kilobytes).
Het zijn allemaal eMule clients met verschillende versies en de aanbieders hebben allemaal "schone" namen, niet dingen als http://emule-project.net of zo, maar een woord van rond de 8 letters.

Vandaag zijn ze weer allemaal weg.

Ik vond het zeer vreemd en denk zelf dat het mensen zijn met een gehackte eMule client. Is iemand dit ook opgevallen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62663

Ik heb de laatste tijd steeds files die een trailer laten zien ipv de film.
Zijn dit fake files ?
De files zijn wel ca. 700 Mb maar de trailer duurt maar ca. 2 minuten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:06:
Ik had dit zeer vreemde fenomeen gisteren:

Ik heb enkele downloads lopen die erg incompleet zijn en waarvan al een tijdje de resterende parts niet te vinden zijn. Kijk ik gisteren in mijn download lijstje, zijn een paar daarvan donkerblauw! Ik snel kijken, zijn er werkelijk tientallen uploaders die de file blijkbaar compleet hebben, en ik ben voor een file van 4 mensen aan het downen met elk 22B/sec (ja: bytes, niet kilobytes).
Het zijn allemaal eMule clients met verschillende versies en de aanbieders hebben allemaal "schone" namen, niet dingen als http://emule-project.net of zo, maar een woord van rond de 8 letters.

Vandaag zijn ze weer allemaal weg.

Ik vond het zeer vreemd en denk zelf dat het mensen zijn met een gehackte eMule client. Is iemand dit ook opgevallen?
de morph mod maakt van 'http://emule-project.net' namen, funnynames. die zijn alleen wel langer dag 8 tekens. welke mod heb jij? misschien zit er eenzelfde functie in?

22 Bytes/s zijn waarschijnlijk tickleslots.

misschien kun je op een of andere manier niet downloaden (bv lowid-lowid) bij die andere clients en dropt jou client ze na verloop van tijd. heb je een mod die sources opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Anoniem: 62663 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:47:
Ik heb de laatste tijd steeds files die een trailer laten zien ipv de film.
Zijn dit fake files ?
De files zijn wel ca. 700 Mb maar de trailer duurt maar ca. 2 minuten :?
Goede kans van wel ja, die is dan maar bijv. 5 MB en dan plakken ze er 695 MB aan nullen bij zodat je dankzij compressie de file als de bliksem binnenkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Mr.Nobody schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:28:
[...]
22 Bytes/s zijn waarschijnlijk tickleslots.
Een trickle slot gaat harder. Dit kllinkt als een aanval van slakken. (heel veel pseudo-clients die je download bezetten). Ik heb hem al vaker gehoord maar zelf nooit tegen gekomen.

Laat eens raden: het gaat om populaire mp3 muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

leuk_he schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:50:
[...]

Een trickle slot gaat harder. Dit kllinkt als een aanval van slakken. (heel veel pseudo-clients die je download bezetten). Ik heb hem al vaker gehoord maar zelf nooit tegen gekomen.

Laat eens raden: het gaat om populaire mp3 muziek?
Nou, populair... het zijn mp3' tjes, maar met weinig sources.
Maar wat ik dan niet helemaal begrijp: is dit dan echte data of is dit fake en wordt het part ook weggegooid als het compleet is? (als het al compleet wordt met 22B/sec)

En ik gebruik zelf geen mod.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01
ik heb een raar probleem,

gebruik emule 0,46c

ondanks high id en kamila connected status open,

krijg ik nooit buddy's bolletjes zijn altijd geel blauw of rood. Wat beteken die kleuren eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Everdij schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 19:25:
ondanks high id en kamila connected status open,

krijg ik nooit buddy's bolletjes zijn altijd geel blauw of rood. Wat beteken die kleuren eigenlijk?
kleuren hier.
http://www.emule-project....opic_id=437&rm=show_topic

Buddies kan, maar ik zie geen kwaad als je ze niet hebt (buddies zijn eigenlijk lowid kad gebruikers.)

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 09-12-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01
Kademlia contact - goed

Kademlia contact - mislukte één keer om te antwoorden

Kademlia contact - waarschijnlijk dood, zal verwijderd worden

dan heb ik geen goede contacten? heeft iedereen dat nu de laatste dagen? en wat zijn de gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Oh in je kad scherm :o . Niks mis mee lijkt me.

Je kunt uiteraar in je seach scherm eens een search in KAD doen en kijken of dat resultaten oplevert. Zolang dat lijkt te werken en je vindt kad bronnen lijkt mij er niks aan de hand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Morph 7.5 7.6 released

hier downloaden of via sf: altijd hier hier
As you will notice in the change log, we have two new members (Stulle & leuk_he) that will help us to make the project survive a bit more
:)

Iedereen die morph 7.4 draaide zou ik willen aanraden 7.6 echt te instaleren, de USC werkt nu veel beter.

/edit:
@Marelo: hoezeer ik toch je thanx waardeer is het wellicht beter zo'n reactie op het officiele forum te zetten:

eMule 0.46c MorphXT v7.6 (voertaal engels) waar ook ed2k links staan.

[ Voor 40% gewijzigd door leuk_he op 11-12-2005 22:56 . Reden: en al weer 7.6 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Thanks, vond 7.4 al goed draaien maar 7.5 ga ik zeker proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik gebruik nu al een tijdje Morph (sinds gisteren 7.6) maar het probleem waar ik steeds tegenaan loop is dat iemand met een friendslot bijvoorbeeld op 6 kb van mij download en een onbekende (vaak die irritante funnynick gasten) rustig met 33 kb download.

Ik heb gebrobeerd onder Options, Morph de upload snelheid te veranderen, maar niks helpt.
Doe ik iets verkeerd of is er een mod waarbij je de upload beter kan regelen?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste