eMule opensource eDonkey, deel 13

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 23.069 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je moet de global datarate voor friends aanpassen

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Morph XT 7.7 is ondertussen ook al beschikbaar.

Heb ondertussen nog een vraagje: Wat doet die Upload Speed Sense in Morph XT nou juist? Als ik het hier aanzet morrelt het constant aan m'n uploadsnelheid, het nut ervan?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ye Greate'96 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 14:08:
Ik gebruik nu al een tijdje Morph (sinds gisteren 7.6) maar het probleem waar ik steeds tegenaan loop is dat iemand met een friendslot bijvoorbeeld op 6 kb van mij download en een onbekende (vaak die irritante funnynick gasten) rustig met 33 kb download.

Ik heb gebrobeerd onder Options, Morph de upload snelheid te veranderen, maar niks helpt.
Doe ik iets verkeerd of is er een mod waarbij je de upload beter kan regelen?
Je hebt toch geen limiet op de friend upload staan?

Afbeeldingslocatie: http://img432.imageshack.us/img432/6173/fssettings3wr.png

Er is overigens al een morph 7.7 aangezien sommigen met een amd crahses hadden met morph 7.6
FezzFest schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:52:

Heb ondertussen nog een vraagje: Wat doet die Upload Speed Sense in Morph XT nou juist? Als ik het hier aanzet morrelt het constant aan m'n uploadsnelheid, het nut ervan?
Automatich aanpassen van de upload als je beschkibare upload niet constant is.

meer:

http://www.filesharingweb.de/mediaWiki/index.php/English:USS

en

http://www.emule-project....opic_id=120&rm=show_topic

[ Voor 27% gewijzigd door leuk_he op 30-12-2005 21:10 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Het is omdat ik al iemand met 7.8 zag, anders had ik het nu nog niet geweten :-)

eMule v0.46c MorphXT v7.8
Description:

* FIXED : (major) Various crash arround category manipulation or file completion [SiRoB]
* FIXED : (minor) Minimize to tray when we use the autostart [SiRoB]
* CHANGED: Added TMPL_FAILEDLOGIN into eMule.tmpl [leuk_he]
* CHANGED: Put back full safe hash code from Slugfiller mod [SiRoB]
* CHANGED: Put some kind of official open slot limitation [SiRoB]

klik hier voor de bin file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
ALs je hem in de meuktracker aanmeldt kun je geloof ik ook mailtjes ontvangen. Je kunt je ook op sf aanmelden .Ike moet iets aanvingen als je een notifiy moet doen bij een releasen van een file maar ik weet niet waar.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan bij zoeken de instelling voor "complete sources" zo instellen dat hij ook alleen maar 100% beschikbare bestanden vind????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:17:
Hoe kan bij zoeken de instelling voor "complete sources" zo instellen dat hij ook alleen maar 100% beschikbare bestanden vind????
bij de search 1 invullen. ;)

dat wil zeggen dat de server denkt dat er op zijn minst 1 complete source is.

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 14-01-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij klopt dat niet wat je zegt. Als ik op madonna zoek zonder iets in te vullen bij complete sources dan vind Emule (v0.46c) ongeveer 1/4 van de 300 bestanden die 100% zijn. Als ik bij complete sources iets invul b.v. 1,2,10 of niets veranderen aan de hoeveelheid 100% bestanden. Als ik b.v. 300 of 200 invul dan wordt zowel het totaal (maar 127) aantal bestanden alswel het aantal 100% bestanden minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:03:
Volgens mij klopt dat niet wat je zegt.
Als je 1 invult is minimaal 1 peer met een complete versie, je zult geen resultaten zien waar een 0% staat. Ik zie niet wat het nut is van een file te zoeken die 1 iemand heeft en op 100% t.o.v. een file die 10 mensen compleet hebben en 1 iemand incompleet en dus op 91% staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:15:
[...]
Ik zie niet wat het nut is van een file te zoeken die 1 iemand heeft en op 100% t.o.v. een file die 10 mensen compleet hebben en 1 iemand incompleet en dus op 91% staat.
Als je op b.v. een artiestennaam zoekt dan wil ik het liefst zoveel mogelijk complete files zien. Als er dan 290 incomplete files gevonden worden dan blijven er maar 10 complete over terwijl er waarschijnlijk veel meer complete files zijn!!!! Als je zoekt naar "madonna hang-up" dan worden er 120 files gevonden m.a.w. waarom zou je incomplete files willen zien i.p.v. files die wel compleet zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Incompleet is inderdaad niet zo heel interresant, hoewel het wel aangeeft dat meer mensen de file aan het downloaden zijn

(plaatje:)
Afbeeldingslocatie: http://img391.imageshack.us/img391/4889/completesources8ax.png

Maar het belangrijkste is DAT er complete sources zijn, door in complete sources 1 in te vullen wordt resultaat A weggefilterd.
Uiteraard is C interresanter dan B ook al staat B op 100% en C maar op 83%. Met de incomplete sources wissel je ook data uit. De incomplete sources KUNNEN later juist heel interresant zijn en geven aan hoe goed een zojuist verspreide file al verspreid is.

(verder denk ik wel dat we op 1 lijn zitten hoor)

b.t.w Omdat je het over madonna hebt heb je het waarschijnlijk over mp3 files. files kleiner dan 9,5MB kun je echt veel efficienter sources voor vinden m.b.v. KAD. zorg dan dat kad aanstaat. kan veel schelen voor de middelmatig populare files.

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 15-01-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 00:29
Is het normaal om duizenden users op de wachtlijst te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

plakbandrol schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:25:
Is het normaal om duizenden users op de wachtlijst te hebben?
Als je veel shared, ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
ik share een gig of 20, bij dc++ share ik 160 gb dus zoveel vind ik het niet

na een nachtje sharen staan er zo 4000 tot 6000 users in de wacht :P

[ Voor 6% gewijzigd door plakbandrol op 17-01-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Voor degene die in the scene zijn. De 0.47 beta is zojuist gearriveerd. Als je heb niet kunt vinden dan hoef je hem niet te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 20:38

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

hey mede tweakers & emule gebruikers :P

Ik heb een probleempje;

-ik heb op 1 pc emule draaien > geen enkel probleem, poorten netjes geforward (virtual server) en ik heb gewoon een hoge id niks aan de hand.

- nu heb ik op een andere pc (die op dezelfde router staat) ook emule gezet, het probleem is alleen dat mn router het niet toelaat om dezelfde poorten in te stellen maar dan voor een ander ip adres.

de emule poorten 4662, 4672 kunnen dus enkel naar 1 ip adres (10.0.0.6 in mijn geval) geforward worden.

maar...

Nu zie ik wel in de opties van emule staan dat je die poorten handmatig kunt instellen en wijzigen, ik heb daar voor het gemak voor; 4600 en 4620 gekozen, die nu dus wel geforward kunnen worden in de router.
Probleem alleen dat t niet werkt (was ook te mooi om waar te zijn :| )

De router is een simpel sweex annex gevalletje, dus ik hoopte dat ik via emule t 1 en ander kon wijzigen?
Zijn hier dus betere poorten voor, buiten de standaard 4662 en 4672, of gaat t niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Andere poorten(b.v. die jij noemt) zou gewoon moeten gaan werken. Als dat niet ik dan is er vaak een firewall(ook vaak in antivirus software....) die in de wegzit. affijn. de gewone searches van de startpost volgen over lowid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Nou t is uiteindelijk toch gelukt, maar vraag me niet waarom :P

ik heb de poorten maar verandert in 4562 en 4572 (in emule), dit ook in mn router gezet, en na opnieuw opstarten van emule pakt ie t nu wel.
En heb ik nu ook op de andere pc emule met een hoge id _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Pendaco op 19-01-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
je moet idd ook emule ff opnieuw opstarten, dat is bv ook met de web & wabserver en webcache zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

JAAAAAAA _/-\o_

Er is (eindelijk) weer een nieuwe beta uit en jawel.... de 4 gb limiet is weg!

meuktracker: eMule 0.47a beta 1
leuk_he schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:31:
Voor degene die in the scene zijn. De 0.47 beta is zojuist gearriveerd. Als je heb niet kunt vinden dan hoef je hem niet te downloaden.
Had dit even duidelijker gezegd :D Ik vind (als ik de changelog zo doorspit) best een nette nieuwe versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Heeft iemand ooit van EmCrypt gehoord?...ik vond het op een Duitse website. Ik hoor graag ervaringen hierover...het schijnt veiliger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
LaptopRookie schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:59:
Heeft iemand ooit van EmCrypt gehoord?...ik vond het op een Duitse website. Ik hoor graag ervaringen hierover...het schijnt veiliger te zijn.
HEt is heeeeeeel beroerder software:

gebaseerd op emule 0.44 (heel oud), Je kunt op bijna geen servers meer.
Geen unicode.
GPL violator. (illegaal dus)
Geeft geen echte bescherming. (je kun enkel je data kwijtraken als je je wachtwoord vergeet)
BEVAT SPYWARE

Geloof me ik heb het getest, en daarna de macine waarop het getest is weer gereset (zoals in opnieuw geformateerd)

[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 27-01-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Hallo iedereen

Sinds kort heb ik een low-id bij Kademlia, dat vind ik raar want daarvoor heeft het altijd gewerkt.
In een faq staat dat je poort 4673 geforward moet hebben, dit heb ik dus gedaan, maar het heeft geen nut. Hoe zou dit komen? Ik heb een WRT54G met de laatste firmware en een Speedtouch 510 modem.
eMule versie is 0.47a. Bij Kademlia status staat dat ik "firewalled" ben, terwijl de windows firewall uitstaat, de poorten zijn geforward en ik verder geen programma heb dat kan blokkeren.

Help me, alvast bedankt.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Voor de mensen die het gemist hebben, de 'final' van .47a is uit ;)

meuktracker: eMule 0.47a final

Meteen een vraag daarover, ik heb alleen de .exe gekopieerd (as usual) maar ik zie weinig verandering. Kad 2.0 werkt 'uit zichzelf'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Cold_Phoenix schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:18:
Hallo iedereen

Sinds kort heb ik een low-id bij Kademlia, dat vind ik raar want daarvoor heeft het altijd gewerkt.
In een faq staat dat je poort 4673 geforward moet hebben, dit heb ik dus gedaan, maar het heeft geen nut. Hoe zou dit komen? Ik heb een WRT54G met de laatste firmware en een Speedtouch 510 modem.
eMule versie is 0.47a. Bij Kademlia status staat dat ik "firewalled" ben, terwijl de windows firewall uitstaat, de poorten zijn geforward en ik verder geen programma heb dat kan blokkeren.

Help me, alvast bedankt.
vaak staat de poort naar de verkeerde ip geforwarded.
check dus ff in een dosbox met ipconfig (run/uitvoeren -> cmd.exe -> ipconfig.exe)

of je hebt een verkeerd soort poort geforwarded (tcp/udp), maar het heeft gewerkt dus waarschijnlijk niet.

andere mogelijkheid is modem aan/uit zetten. en een keer op check firewall drukken in emule.
sommige modems kunnen maar 256 verbindingen aan en crashen (half) op te veel. een resultaat kan dan zijn dat je poort niet meer geforward wordt.

een algemene tip:
als je geen last wilt hebben van emule (vertraging in pagina's in je browser) kan ik je het volgende programma aanraden:

cfos speed
http://www.cfos.de/speed/cfosspeed_e.htm

ik gebruik het al tijden en door dit programma merk ik niks van alle verbindingen in emule.

[ Voor 15% gewijzigd door Mr.Nobody op 28-01-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb al veel geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om een High-ID te krijgen. Met mijn vorige router lukte het wel en dat was een zelfde router, die is toen alleen kapot gegaan.

Hij geeft deze informatie in eMule:
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/myinfo.jpg

De Windows Firewall heb ik uitgezet:
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/firewall.jpg

Ook de Mcafee Firewall staat uit:
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/mcafeefirewall.jpg

In de Options bij eMule heb ik zoals aangegeven op deze link een TCP en UDP nummer ingevoerd.
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/optionsemule.jpg

Toen ben ik dus via deze link bezig geweest om de TCP en UDP poorten goed te zetten in mijn router, dit resulteert in het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/router.jpg

Maar als ik dan een eenvoudige test doe in eMule geeft hij nog steeds het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/test.36c.jpg

code:
1
2
3
4
Kad Network
Status: Firewalled
IP:Port:    ??. ??. ??.78:10003
Buddy:  Connected

Wat kan ik doen om toch een High-ID te krijgen? Ik zal vast wel iets over het hoofd zien, maar zou zo snel niet weten wat.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
dat plaatje is niet de windows firewall, maar die van je modem. vaak is het verstandig om die wel aan te laten. in sommige modems voorkomt dit dat je in het modem kan komen vanuit het internet ipv van uit je lan. in jou geval maakt het niet uit.

waarom zulke hoge poorten? kies eens wat lagere (standaard), misschien ligt daar je probleem.
wat is je interne ip? check deze eens (zie mijn vorige post), bijna altijd is die de schuldige (bv DHCP aan, ipv vaste ip's)

ik heb wel eens gelezen dat mensen een low id hadden doordat ze alleen al een firewall geinstalleerd hadden. bij jouw is dat ook niet het geval, mcafee zegt zelf dat er geen geinstalleerd is

heb je je windows firewall echt uit?

verder mag je max connections en max client wel wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

^ eens met Mr.Nobody

enige aanvulling;
Voor de windows firewall check even je beveiligingscentrum, te vinden onder accessoires > systeemwerkset.

Ik had hier vorige week ook nog last mee (check de vorige pagina), Waarom idd die hoge poorten? en niet gewoon de standaard e-mule poorten?
En wat bij mij hielp als je toch in een andere reeks poorten wilt zitten, zorg dat de laatse 2 cijfers gelijk blijven > dus de 62 en 72 (van 4662 & 4672).

en bij de max connections en max client mag wel een 0 af, als je nog een beetje fatsoenlijk wil blijven internetten wanneer je emule aan hebt staan. Je router/modem kan zulke waardes nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Mr.Nobody schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:37:
dat plaatje is niet de windows firewall, maar die van je modem. vaak is het verstandig om die wel aan te laten. in sommige modems voorkomt dit dat je in het modem kan komen vanuit het internet ipv van uit je lan. in jou geval maakt het niet uit.
Dat was een typfoutje, is inderdaad de firewall van m'n router. Normaal heb ik wel die wel aanstaan, maar om nu even te kijken had ik alles uit gezet.

Ik had op die ene link die ik al eerder noemde het volgende gelezen:
You should see a TCP box and an UDP box. Enter a random port into each of these boxes. It doesn't matter what ports you choose, but a port numbers between 10000 and 60000 would be a good idea. A higher numbered port is generally the best to use, because most ISP's do not block the higher numbered ports.
Dus ik denk, dan probeer ik dat even ;)

Windows Firewall staat ook uit:

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/windowsfirewall.jpg

Heb nu poorten 4662 en 4672 gebruikt en ook in m'n router gezet. Maar geeft nog steeds hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

mm vreemd.

Je gebruikt wel het goede ip adres? Heb je de boel al een keer opnieuw opgestart > router uit en opnieuw aan, eMule/pc aan en uit?

Had je toevallig op je oude router een nieuwere firmware versie draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
is het wereldbolletje onderin geel (2x) of groen? misschien gaat die test gewoon niet goed.

die range poorten willen ze je laten gebruiken omdat sommige isp's de standaard poorten blocken. iets andere poorten heeft hetzelfde effect dan extreem hoge. maar goed in principe zou het niet uit moeten maken.

tik eens in een dosbox ipconfig (uitvoeren -> cmd.exe en dan daarin ipconfig.exe)
en geef eens je interne ip. is die 192.168.1.254?

[ Voor 78% gewijzigd door Mr.Nobody op 28-01-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
@impy:
het ip adres van je pc is inderdaad 192.*.*.254 ?
Heb je geen ativirus waar een firewall zit ingebakken die actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
Impry schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:11:
[...]

Dat was een typfoutje, is inderdaad de firewall van m'n router. Normaal heb ik wel die wel aanstaan, maar om nu even te kijken had ik alles uit gezet.

Ik had op die ene link die ik al eerder noemde het volgende gelezen:

[...]

Dus ik denk, dan probeer ik dat even ;)

Windows Firewall staat ook uit:

Heb nu poorten 4662 en 4672 gebruikt en ook in m'n router gezet. Maar geeft nog steeds hetzelfde resultaat.
Ik weet niet of je het al had gedaan, maar ik heb hier ook nog een laptop liggen met Windows XP + windows firewall. Ook nadat ik de firewall had uitgeschakeld werden alle incomende poorten geblokkeerd. (Ik kon zelf niet meer bij mijn lokale MySQL server komen).

Ik moest dus nog het programma en de bijbehorende poorten instellen in Windows Firewall (terwijl die uit is geschakeld.), het heeft iig bij mij wel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Mr.Nobody schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:59:
is het wereldbolletje onderin geel (2x) of groen? misschien gaat die test gewoon niet goed.
Mijn wereldbolletje heeft twee gele pijltjes :) Dus echt een Low ID.
tik eens in een dosbox ipconfig (uitvoeren -> cmd.exe en dan daarin ipconfig.exe)
en geef eens je interne ip. is die 192.168.1.254?
Mijn standaardgateway is 192.168.1.254.
leuk_he schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:12:
@impy:
het ip adres van je pc is inderdaad 192.*.*.254 ?
Het IP-adres wat hij bij Ipconfig geeft eindigt is 192.168.1.175, maar als ik dan via www.mijnip.nl o.i.d. kijk geeft hij natuurlijk weer een ander adres aan.
Heb je geen ativirus waar een firewall zit ingebakken die actief is?
Ik heb gisteren McAfee geinstalleerd en daarbij de Firewall niet ingeschakeld.
Sybr_E-N schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:17:
Ik weet niet of je het al had gedaan, maar ik heb hier ook nog een laptop liggen met Windows XP + windows firewall. Ook nadat ik de firewall had uitgeschakeld werden alle incomende poorten geblokkeerd. (Ik kon zelf niet meer bij mijn lokale MySQL server komen).

Ik moest dus nog het programma en de bijbehorende poorten instellen in Windows Firewall (terwijl die uit is geschakeld.), het heeft iig bij mij wel geholpen.
Dat heb ik ook maar even geprobeerd, maar geen resultaat. Je bedoelt het op deze manier:?

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/firewallwindows2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/firewallwindows1.jpg

Ik snap er echt niks van, zal straks de router er eens een tijdje uitgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Impry schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:41:
Het IP-adres wat hij bij Ipconfig geeft eindigt is 192.168.1.175, maar als ik dan via www.mijnip.nl o.i.d. kijk geeft hij natuurlijk weer een ander adres aan.
Nou dan zijn we er uit ;)

Poorten die je forward moet je wel forwarden naar jouw interne ip en niet naar die van je gateway. Oftewel, NIET naar 192.168.1.254 in jouw geval maar naar 192.168.1.175.

[edit]Dus dit plaatje aanpassen en klaar ;)

[ Voor 11% gewijzigd door IceStorm op 29-01-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
tja, idd gewoon verkeerd ip gebruikt dus :)

onthou dit:

mijnip.nl -> modem/gateway -> jePC

is gelijk aan:

xxx.xxx.xxx (zie site) -> 192.168.1.254 -> 192.168.1.175

je emule mappings stranden dus in je modem

als je een tikfout gemaakt had en 192.168.1.255 had ingevoerd, had het wel gewerkt.
xxx.xxx.xxx.255 is nl het broadcast ip (correct me if i'm wrong)

[ Voor 98% gewijzigd door Mr.Nobody op 30-01-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ben nooit sterk geweest met die IP-adressen enzo. ;) Maar gelukkig ben ik er nu uit.
Super bedankt allemaal! Hij geeft nu inderdaad weer de mooie groene pijltjes weer.

Nogmaals bedankt! 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Bovenstaande procedure ken ik, maar omdat mijn computer elke keer een ander ip krijgt toegewezen van de router moet ik de mapping van de router elke keer veranderen om niet een lowid te krijgen. Hoe zorg ik dat die computer een vast ip krijgt zodat ik de poortmap niet elke keer hoef aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:40
Mr_gadget schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:48:
Bovenstaande procedure ken ik, maar omdat mijn computer elke keer een ander ip krijgt toegewezen van de router moet ik de mapping van de router elke keer veranderen om niet een lowid te krijgen. Hoe zorg ik dat die computer een vast ip krijgt zodat ik de poortmap niet elke keer hoef aan te passen?
Ga naar de eigenschappen van je internetverbindingen, Selecteer "Internet-protocol TCP/IP uit de lijst met onderdelen die actief zijn op die verbinding en druk op eigenschappen..

Daar kan je dan een vast IP-adres opgeven. Als DNS-server het ip van je router ingeven moet volstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb sinds kort last van het feit dat Emule op willekeurige momenten crasht.
Ik krijg de melding dat het programma een fout heeft veroorzaakt met betrekking tot ntdll.dll en dan sluit ie zich gewoon af.

Nu heb ik dit al eens eerder gehad met Azureus, dit heb ik uiteindelijk verholpen door in Norton AV handmatig Azureus te 'excluden'. Dit heb ik ook gedaan met Emule, maar geen resultaat. Ook na installatie van de allernieuwste versie blijft het probleem.

Iemand hiermee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Hi,

Enkele directe en indirecte vragen als gevolg van het gebruik van Emule. Sorry als sommige vragen hier niet thuis horen...

1) Ben van versie 0.46c geswitched op 0.47a. Vroeger kreeg ik de status Firewalled bij het Kad Network...nu staat die op status Open...is dit wel goed?

2) Ik gebruik Sygate Personal Firewall 5.6...deze zie ik nu, nadat ik meerdere software heb geinstalleerd, altijd als laatste opstarten/verschijnen in mijn icoontjes tray (rechterhoek onder). Ben ik dan wel beschermd tijdens het opstarten?...Protowall die als eerste opstart, zegt direct dat er pakketjes granted/blocked zijn terwijl ik de firewall nog niet in de icoontjes tray zie. Ik zie geen mogelijkheid om het opstarten van de firewall meer prioriteit te geven onder windows services. Hoe kan ik dit oplossen?
Verder blokt, direct bij het opstarten van XP, Protowall altijd pakketten naar "Verisign-nog-wat?"...waar komen deze vandaan???...Emule is dan niet eens opgestart. Met HitmanPro heb ik geen spyware kunnen vinden.

3) Ik gebruik de stabiele (oude) versie van Protowall...die zonder docking venstertjes, omdat de laatste versie soms crashed na verloop van lange tijd. Na verloop van tijd bij het gebruik van Emule, bijv enkele maanden...merk ik plotseling dat, indien Emule bezig is, dat er geen geblockte pakketten in Protowall's window verschijnen...de blokt-teller blijft gelijk, terwijl die normaal steeds oploopt. Mijn enige remedie om dit op te lossen is Protowall deinstalleren en opnieuw installeren...vaak lost dit het probleem op...maar soms ook niet???...dan installeer ik XP SP2 helemaal opnieuw. Iemand anders die weet wat hiervan de oorzaak is? De PWSLOG file is inmiddels 380MB...misschien moet ik die verwijderen? Ik heb inmiddels de logging naar een logfile uitgezet in Protowall.

Ik hoor graag jullie advies. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
LaptopRookie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:22:
...blah blah :-)
By the way...ik draai ook nog een anti-virus programma van www.av-free.com of was het www.free-av.com...maar dit had nog nooit problemen gegeven itt Nod32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

LaptopRookie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:22:
Hi,

Enkele directe en indirecte vragen als gevolg van het gebruik van Emule. Sorry als sommige vragen hier niet thuis horen...

1) Ben van versie 0.46c geswitched op 0.47a. Vroeger kreeg ik de status Firewalled bij het Kad Network...nu staat die op status Open...is dit wel goed?

2) Ik gebruik Sygate Personal Firewall 5.6...deze zie ik nu, nadat ik meerdere software heb geinstalleerd, altijd als laatste opstarten/verschijnen in mijn icoontjes tray (rechterhoek onder). Ben ik dan wel beschermd tijdens het opstarten?...Protowall die als eerste opstart, zegt direct dat er pakketjes granted/blocked zijn terwijl ik de firewall nog niet in de icoontjes tray zie. Ik zie geen mogelijkheid om het opstarten van de firewall meer prioriteit te geven onder windows services. Hoe kan ik dit oplossen?
Verder blokt, direct bij het opstarten van XP, Protowall altijd pakketten naar "Verisign-nog-wat?"...waar komen deze vandaan???...Emule is dan niet eens opgestart. Met HitmanPro heb ik geen spyware kunnen vinden.

3) Ik gebruik de stabiele (oude) versie van Protowall...die zonder docking venstertjes, omdat de laatste versie soms crashed na verloop van lange tijd. Na verloop van tijd bij het gebruik van Emule, bijv enkele maanden...merk ik plotseling dat, indien Emule bezig is, dat er geen geblockte pakketten in Protowall's window verschijnen...de blokt-teller blijft gelijk, terwijl die normaal steeds oploopt. Mijn enige remedie om dit op te lossen is Protowall deinstalleren en opnieuw installeren...vaak lost dit het probleem op...maar soms ook niet???...dan installeer ik XP SP2 helemaal opnieuw. Iemand anders die weet wat hiervan de oorzaak is? De PWSLOG file is inmiddels 380MB...misschien moet ik die verwijderen? Ik heb inmiddels de logging naar een logfile uitgezet in Protowall.

1) "Open" is juist wat je wilt hebben. Firewalled houdt in dat je afgeschermd zit en geen volledige communicatie met het netwerk hebt.
2&3) Ik heb geen ervaring met Protowal en nu ook niet de tijd om op onderzoek uit te gaan dus daar kan ik je geen speciale dingen over vertellen. Of je beschermd bent tijdens het booten hangt af van de firewall. Ik heb hier zelf een tijd lang Kerio gedraaid en die bestond uit 2 componenten. Namelijk een firewall-component en een interface-component. Het firewall component werd altijd in het begin als service geladen en het interface component wat later zodra de rest van windows+apps ook ingeladen was. Mogelijk is dat bij de jouwe ook. Maar anders lijkt het me dat de paar seconden dat hij mogelijk niet loopt geen probleem op zal leveren.
Voor die crashes zou je kunnen proberen van de stable af te gaan en de laatste beta/testing te proberen als dat mogelijk is.
En die logfile is gigantisch 8)7 . Bevat Protowall geen mogelijkheid om een soort van fifo logfile (zo heet dat toch? :P ) te doen? Dus dat je de size op bijvoorbeeld 1MB instelt en dan hij hem daar op houdt door alles wat er onder aan regels bij komt er aan de bovenkant weer uit te gooien.
Verder zou ik je huidige logfile zeker verwijderen als je er geen info uit nodig hebt en een nieuwe maken. Mogelijk dat die logfile je firewall nogal vertraagd.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 01-02-2006 11:37 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
alles wat probeerd te loggen wat emule allemaal opent bij mij, zorgt er bijna voor de de pc vastloopt :)
zo veel is dat, dus beter van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Syntagma schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:17:
Ik heb sinds kort last van het feit dat Emule op willekeurige momenten crasht.
Ik krijg de melding dat het programma een fout heeft veroorzaakt met betrekking tot ntdll.dll en dan sluit ie zich gewoon af.

Nu heb ik dit al eens eerder gehad met Azureus, dit heb ik uiteindelijk verholpen door in Norton AV handmatig Azureus te 'excluden'. Dit heb ik ook gedaan met Emule, maar geen resultaat. Ook na installatie van de allernieuwste versie blijft het probleem.

Iemand hiermee bekend?
Iemand? :)
Heb al een uninstall gedaan, alles opgeschoond (register e.d.) en de nieuwe versie 0.47 geinstalleerd. Crasht nog steeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 06:24
Cold_Phoenix schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:18:
Hallo iedereen

Help me, alvast bedankt.
ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb de speedtouch 546, met de standaard firmware had ik precies hetzelfde probleem. Heb nu nieuwe geïnstalleerd en het forwarden gaat een stuk makkelijker. Je kunt nu een app kiezen uit een hele waslijst. Dat gaat een stuk sneller en makkelijker.
en het ligt niet aan je forwarden, want ik heb bij mijn weten ook alles goed geforward (jah ook naar het goede ip adres), ik had een high id maar een firewalled status bij kademlia. Ik zou gewoon even kijken of er nieuwe firmware voor je router beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Als het het zelfde gaat als de 510 v4.2: Als je een regel aanmaakt nadat je daar al verbinding gemaakt hebt mislukt het aanmaken van die regel half... soms. (redelijk gare firmware dus) hij wordt wel in de gui getoond maar werkt niet.

Mijn workarround is door morph te gebruiken, daar upnp (emule espana) & random ports(connection) aan te zetten, en niet automatisch te connecten, maar eerst upnp de poort te laten openen en dan op connect te drukken. 8)7

Andere manier is eerst de router te clearen van alle regels (nat clear of reboot, enkel alle regelsw weghalen in de webinterface is niet genoeg) en dan toe te voegen en DAN PAS emule op te starten.

Volg je me nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

IceStorm schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:19:
Meteen een vraag daarover, ik heb alleen de .exe gekopieerd (as usual) maar ik zie weinig verandering. Kad 2.0 werkt 'uit zichzelf'?
Even mezelf quoten ;)

Iets anders, ik gebruik(te) altijd ed2k_hash (http://ed2k-tools.sourceforge.net/ed2k_hash.shtml) om files te checken op hash basis. Hele aardige tool maar deze verslikt zich in files groter dan 2 GB.
Is er iemand die een soortgelijk programma wil dat ook hashes kan uitrekenen voor grote files (dus ook 4 GB+)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
daar zijn er veel van. zoek maar eens op md4 en freeware. daarmee heb je in iedergeval de hash, de ed2k link natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:07

The Third Man

The Third Jellyfish

Mr.Nobody schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:04:
daar zijn er veel van. zoek maar eens op md4 en freeware. daarmee heb je in iedergeval de hash, de ed2k link natuurlijk niet.
Zo is het niet helemaal, Emule maakt van elk chunk een MD4 en genereert vervolgens op basis van al die hashes een MD4. Zie het voorbeeld in Hashcalc (die je dus wel voor Emule kan gebruiken dankzij z'n speciale functie):
Afbeeldingslocatie: http://img363.imageshack.us/img363/4875/hashcalc8hy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ok, right :) ik had een file van <9 MB getest ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ah ja, vergeten te melden, maar dat wist ik :P Hashcalc is overigens een van de betere tooltjes na ed2k_hash maar kan ook niet met grote files overweg (net als bijv. fsum, die ook nog wel werkbaar is).

[ Voor 15% gewijzigd door IceStorm op 05-02-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Kijk ooks eens naar lnk creator Ik denk niet dat hij alleen al fiels > 4Gb aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

MorphXT 8.4 is uit; even een linkje naar de meuktracker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Eergisteren 8.3 nog geïnstalleerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
8.4 bestaat even niet want die heeft een heel verveledn bugje in he upload window scherm. 8.5 heeel spoedig .....

/edit veel te hoge upload statistieken in upload transfer window en

[ Voor 25% gewijzigd door leuk_he op 21-02-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
:? Ik zie niets, wat is het??

Maar eens even op de emule forums geregistreerd :)

[ Voor 52% gewijzigd door TheZeroorez op 21-02-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
razorback offline gehaald! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

http://frontpage.fok.nl/nieuws/62486 dus :(
Hopelijk gaan ze niet de logs van die servers onderzoeken, dan worden heel veel mensen heel zenuwachtig denk ik.

Jammer, ik gaf altijd wel voorkeuren aan servers dicht in de buurt. Duitse, Belgische, Nederlandse.
Maar RB was wel mijn favo server.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Op het eMule Board en andere fora denkt men te vermoeden wat de werkelijke reden is voor het dichtgooien van Razerback. Een dag voor de sluiting van Razorback kwam iemand met het volgende topic: http://s15.invisionfree.c...m/index.php?showtopic=302

http://forum.emule-projec...24&view=findpost&p=719392

In het kort:
Een film over 9/11 waar de nieuwe waarheid over 9/11 en de Amerikaanse overheid aan het licht komt (zeg maar een vervolg op Michael Moore's Fahrenheit 911, met nieuwe zaken en feiten)
In het topic wordt opgeroepen de video's via het eDonkey netwerk snel te versprieden.

In een ander forum wordt nu gedacht dat het dus de Amerikaanse overheid is geweest (is natuurlijk slecht al die propaganda over Amerika en de Bush Administration) die achter de schermen druk heeft uitgeoefend op Belgie en Zwitserland om de Razorback server zsm. offline te halen , aangezien de video's op Razorback het snelst verspreid werden.
Want werd er ook niet beweerd door een hoge pief in Amerika dat Razorback een 'Menace to Society' was?

Of het ook daadwerkelijk allemaal zo is, blijft natuurlijk wel de vraag, maar het is in elk geval een interessante Conspiracy Theory :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Het is een verschrikkelijke slechte Conspiracy Theory :X

Los van het feit dat ik het gewoon niet geloof, krijg je het ook niet voor elkaar om in 1 dag alles rond te krijgen om zo'n actie uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Demon_Eyez schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:40:
Op het eMule Board en andere fora denkt men
Als er iets gepost wordt op een board moet je dat NIET meteen geloven. Netzo goed dat je alles wat hier gepost wordt altijd met een korrel zout moet nemen. De gebruiker die het gepost heeft is nou niet iemand met een grote reputatie daar.

even een kleine samenvatting van die link:
1.) Set important files to upload priority `release`
user posted image
2.) Add users who are on your upload list to your friends list
user posted image
3.) Send them messages including the request to forward these messages to other users.
Affijn, een (domme) methode om je politieke boodschap te gaan spammen.
-die eerste heeft wel zin als je files wilt releasen.
-De 2e heeft juist een tegengesteld effect, want friendslots krijgen 3 kb upload, alhoewel wel continue. Andere files unshare of een mod met powershare (morph!)/release slots heeft meer zin.
-3e resulteerd in hinderlijke spam. (5 berichten spammen zonder een tegenbericht en je bent 5 uur gebanned >:) b.t.w.)

Bovendien heeft razorback hier niks mee te maken (ik mis de connectie, behalve de datum) en heeft een copyright organisatie al lang geclaimed dat zij het recht hebben laten zegevieren (Heb je de kop op nu.nl gezien? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Op Big Bang 1 zijn er nu 21 mensen die hem hebben...

Weet iemand trouwens wat een beetje goede servers zijn? Niet teveel leechers, razorback is er niet meer, en er moet wel wat beters zijn dan de Big Bangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Euhhh, mensen, ik sluit toch af met de zin: "Of het ook daadwerkelijk allemaal zo is, blijft natuurlijk wel de vraag, maar het is in elk geval een interessante Conspiracy Theory " (en zie ook de smiley aan het eind)

Daarmee geef ik toch al aan dat je het met een flinke korrel zout nemen, ik zeg ook nergens dat ik het geloof.
(Btw, geposte links zijn niet het enige forum waar ze met dit verhaal komen, dus dat wordt nog een leuk verhaal bij elkaar) :)

[ Voor 31% gewijzigd door Demon_Eyez op 24-02-2006 17:17 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, met een klein beetje zout maar.... 8)7

Waarom is razorback dan offline gehaald? Niet alle eMule users zaten daarop, volgens mij is dat als Heineken dwingen te stoppen met de bierproductie omdat bier niet meer mag, en de rest lekker door laten brouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
(Heb je de kop op nu.nl gezien? :+ )
Haha, mooi verhaal daar. Was Razorback ook daadwerkelijk de grootste ter wereld? Beetje jammer dat ze vergeten te melden dat die half miljoen gebruikers die opeens off waren na de shutdown van Razorback er inmiddels wel weer op zijn gekomen. Haha, straks melden ze nog dat Razerback weer terug is met hun vier "nieuwe servers" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Ik heb sinds een klein poosje dat emule mijn pc na een poosje laat rebooten. Weet bijna 100% zeker dat het aan emule ligt, want als emule niet draaid is er niks aan de hand. Iemand enig idee?

Heb trouwens al wel 0.46c er al weer eens opgehad, en toen weer 0.47a. (Temp/config) files wel overgesleept naar andere setup, weet niet of dat wat uitmaakt.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Heb zelf dat probleem gehad met emule 0.44. Op een gegeven moment was het over nadat ik de mobo drivers van m'n nF3 bord had geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

het werkt! mobo drivers geherinstalleerd en alles deed het weer normaal _/-\o_

Wel raar, heb gewoon de zelfde versie geinstalleerd als ik had en het werkte weer, net alsof wat bestanden verwijderd waren van de drivers ofzo :X

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
ik zoek een paar zeldzame bestanden die bij Emule te vinden zijn, maar na een heleboel nachten draaien (en vele GB's uploaden) is er nog bijna niets binnengekomen (enkele tientallen KB's van 1,2gb), is er nog een manier om het proces te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
plakbandrol schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:50:
ik zoek een paar zeldzame bestanden die bij Emule te vinden zijn, maar na een heleboel nachten draaien (en vele GB's uploaden) is er nog bijna niets binnengekomen (enkele tientallen KB's van 1,2gb), is er nog een manier om het proces te versnellen?
Een "send message" doen naar die personen die en vragen om een friend slot. Wellicht willen zij ook iets van jou. Verder zorgen dat de lijn goed stabiel is (echt niet meer dan 80% van je linespeed instellen) zodat als je bytes krijgt je zoveel mgelijk in 1 keer krijgt. (kijk oook eens naar je stats, b.v. failed uploads > 50% geeft aan dat jel lijn niet stabiel is)

PS: 1 en niet meer send message: 4 messages zonder een relply kan een ban opleveren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit in MorphXT met community tags? Je kunt ze bij de instellingen invoeren, gescheiden door een "|", maar moet ik ze er dan inzetten als "[GoT]" of als "GoT" :? Ik had het altijd als het 1e, maar nu bedenk ik me ineens, dat als je ze gewoon in je naam zet dat zo moet, maar nu krijg ik zeker iets als [[GoT]] Vertel het mij eens duidelijk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
community heeft maar heel beperkt nut.

wat je in de nick invult "the_zeroos [GOT]" is wat de ander ziet.
wat je in morph->community tag zet bepaald of de ander zijn nick in jouw community valt(dus dan hoe je zelf geen community in je nick te zetten.)

(by the way GOT , [GOT] en [[GOT]] heeft hetzelfde effect. )

Community kun je in morph alleen maar gebruiken om file access te geven wat je dan ook in de file prefererences, de morph share settings en de induviduele files moet zetten.

Je krijgt bij morph geen boost met communities (staat soms nog fout in sommige faq's!)

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 27-02-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ok, dan haal ik ze er daar gewoon uit en ga ik ze weer ouderwets in mijn nick zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Ik zit met een raar probleem, als ik bij Downloads kijk, en ik klik rechts en doe comments, dan crasht emule volledig, ook zijn alle downloads in de lijst weg. Als ik Emule opnieuw installeer werkt alles weer, maar na een paar dagen of weken komt het weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
krijgen jullie ook steeds deze meuk?
*** Chatsession Start : couillu12 - 4-3-2006 10:40:23
[10:40:23] couillu12: eMule FX the BEST eMule ever!
[10:41:06] *** Disconnected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

plakbandrol schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:57:
krijgen jullie ook steeds deze meuk?

[...]
(ik gebruik MorphXT v8.5)

Options -> Security -> Messages -> vinkjes bij 'Accept from valid clients only' en 'Advanced Spamfilter', en eventueel 'Accept from friends only'.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Resistor schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:22:
[...]

(ik gebruik MorphXT v8.5)

Options -> Security -> Messages -> vinkjes bij 'Accept from valid clients only' en 'Advanced Spamfilter', en eventueel 'Accept from friends only'.
als ik op options druk dan is het van "Emule.exe heeft fouten gegenereerd en wordt gesloten"

als m'n huidige download binnen is zal ik de boel eens opnieuw installeren en uittesten

[ Voor 26% gewijzigd door plakbandrol op 04-03-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
plakbandrol schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:51:
[...]

als ik op options druk dan is het van "Emule.exe heeft fouten gegenereerd en wordt gesloten"
Mail eens je preferences.ini naar "leukhe At gmail punt com" dan zie ik wellicht waar het aan licht

(gooi ook alleen je preference.ini weg ipv een complete frisse install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister eMule, maar problemen: low ID.

Provider: Planet
Router: Alcatel Speedtouch 510

Als volgt geconfigureerd:
10.0.0.2:4662
unspecified:4662
tcp

10.0.0.2:4672
unspecified:4672
udp

10.0.0.2:4711
unspecified:4711
tcp

In de volgorde, inside address, outside address en protocol. Wat heb ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
de router kent default de adressen 10.0.0.150 en hoger addressen toe. Wat is het adres van je pc. Gebruik ook nog maar eens de search, en de instructies uit de startpost. Wat je schijft tot zo ver is niet echt fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:07

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:23:

tcp

udp

tcp

Dat hoort gewoon goed te zijn áls je pc ook dat adres heeft natuurlijk. Verder neem ik aan dat je wel op 'Save All' heb geklikt? Heb je ook al geprobeerd met niet-standaard poorten (bijvoorbeeld 4000 voor tcp en 4001 voor udp, meer heb je niet nodig)? Draait er op je eigen pc iets van firewall-software? Heb je ook al andere servers aangeklikt om te checken dat het niet aan een specifieke server ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb sinds kort steeds last van een low id bij veel servers maar niet allen. Ik draai altijd al MorphXT en draai nu versie 8.9 waar ik het ook heb. Mijn poorten staan wel gewoon goed (test werkt). Ik heb het idee dat het te maken heeft met een soort automatische detectie van mijn router, krijg namelijk ook deze melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
3/25/2006 1:14:14 PM: Connecting to Razorback 2.3 (64.34.162.148:5661)...
3/25/2006 1:14:14 PM: Connected to Razorback 2.3 (64.34.162.148:5661), sending login request
3/25/2006 1:14:15 PM: Warning Razorback 2.3 (64.34.162.148:5661) - Your 4662 port is not reachable. Please review your network config.
3/25/2006 1:14:15 PM: LowID -- Trying Again (3 more attempts)
3/25/2006 1:14:38 PM: UPnP: New compatible device found: ASUS Wireless Router
3/25/2006 1:14:38 PM: UPnP: The port mapping "eMule (Server UDP Port) [UDP: 1873]" don't needs an update. [urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1]
3/25/2006 1:14:39 PM: UPnP: The port mapping "eMule (TCP Port) [TCP: 4662]" don't needs an update. [urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1]
3/25/2006 1:14:39 PM: UPnP: The port mapping "eMule (UDP Port) [UDP: 4672]" don't needs an update. [urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1]

Oh ik zie nu pas dat Razorback op poort 5661 draait! Of heb ik dat mis?

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 25-03-2006 13:15 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Razorback 2.3 is een fake server. Die connect goed en geeft vervolgens geen bronnen. Dat verklaar ook je fake lowid's(die poort van de server heeft er echter niks mee te maken)

Dus je serverlijst een keer resetten wellicht?

Een goede ipfilter verhelpt dat ook.

DIe automatische detectie is een nieuwe optie "upnp" in de startup wizard van morph. Als je al je poorten handmatig hebt open gezet had je die weer uit kunnen klikken (kan echter geen kwaad)

Upnp kun je ook aan en uit zetten in de emuleespana settings.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 25-03-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Iemand een goede link waar ik mijn servers kan updaten? Ik haal al standaard ipfilter e.d. binnen maar blijf deze serverlijst houden...

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
De enigste servers die ik nog heb, en die niet vervalst zijn:

ed2k://|server|62.241.53.2|4242|/
ed2k://|server|62.241.53.16|4242|/
ed2k://|server|62.241.53.4|4242|/
ed2k://|server|62.241.53.17|4242|/
ed2k://|server|62.241.53.15|4242|/

(De DonkeyServer no.X servers)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 11:15
mzz.. k`heb een vaag probleem met eMule Plus 1.1g.
Hij slaat mij statistics op een één of andere manier niet op.. als ik een hard copy maak dan gaat m`n Uploaded files altijd weer naar de 450GB.. en dat terwijl ie toen ik em kopieerde op de 500GB stond.. :X

heb al van alles geprobeerd.. alleen krijg et maar niet voorelkaar.
En Emule Afsluiten doe ik ook niet.. want als ik em dan weer opstart staat ie gewoon weer op de 450GB :X

Iemand bekend met dit probleem :?

Doel is namelijk om de eMule die ik nu draaien heb op een pc.. op een andere over te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door HiDNN op 07-04-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik neem aan dat resetten geen optie is? anders hoef je alleen het knopje in te drukken boven de statistieken.

edit: misschien kun je wel eerst reset doen en daarna op het restore knopje drukken, dan zou de backup weer ingelezen moeten worden.

[ Voor 40% gewijzigd door Mr.Nobody op 07-04-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
nee heb ik ook al geprobeerd maar helaas.. werkt ook niet :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
klein *kickje* :>

Is er verders niemand die dit probleem vaker heeft gehad :?
k`zit er namelijk erg mee, want wil m`n spul overzetten.. maarja zolang ik niet eMule fatsoenlijk kan overzetten gaat dat dus niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
What's up with emule de laatste tijd; het lijkt alsof hij vaak niet meer gericht kan zoeken.

Dan tik je in ''Live'' (alsin... de band) en dan komt een hele shitload aan files waar het woordje ''live'' in voortkomt, maar niet de band zelf. Maar ook met andere artiesten zoals ''Santana'' of whatever.

Ik heb het verder op verschillende servers geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Misschien eens wat filters instellen waar de woorden die in die crap staan instaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Silent Thunder schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:15:
What's up with emule de laatste tijd; het lijkt alsof hij vaak niet meer gericht kan zoeken.

Dan tik je in ''Live'' (alsin... de band) en dan komt een hele shitload aan files waar het woordje ''live''
[lol mode on] ;)

Wat is er toch met google aan de hand de laatste tijd.; Het lijkt of hij niet meer weet wat ik bedoel.

Dan tik je in live, en dan krijg je allerlei resultaten, maar niet de muziek band die ik zoek.
[lol mode ofl] :+

Wellicht wat meer zoek woorden gebruiken

zoiets als "live AND(albumnaam OR naam van nummer)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Echt onbegrijpelijk dat dat kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:23:

tcp

udp

tcp

Is je probleem al opgelost?

Gebruik je toevallige Zone Alarm Free? Tot een jaar geleden weigerde die poort 4672 UDP te openen (weet niet hoe het nu is overigens).

En denk er idd aan in de Speedtouch op Save All te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zit hier met een probleempje met Emule, ik heb het programma nu een aantal weken draaien en het werkte super.

Ik draai em op mijn laptop omdat die s'nachts aan kan staan aangezien ie erg stil is.

Het probleem is dat ik vandaag met de laptop weg ben geweest en bij terugkomst vind emule bijna niets meer, de downloads in de cue gaan wel gewoon verder.

Als ik de poorten laat testen geeft ie aan dat er niets mis mee is.

Een reboot heeft het probleem helaas ook niet opgelost.

Ik zit achter een getweakte speedtouch en heb de poorten met telnet geforward.

Iemand die het weet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Heb je binnen eMule 'groene' pijltjes (rechtsonderaan, plaatje van een wereldbolletje met 2 pijltjes)?
Zo ja, ik gok dat je dan verbonden bent met een fake server die je search vern**kt. Probeer eens met KAD te zoeken ipv op server en kijk of het probleem blijft (indien ja... uhm dan weet ik het niet ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tnx IceStorm met KAD zoeken lost het probleem op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

PilatuS schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:35:
Tnx IceStorm met KAD zoeken lost het probleem op :)
Let er wel op, ondanks dat ik behoorlijk 'pro-KAD' ben kan het ook best handig zijn om toch ook een normale server te hebben om te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Is de laatste tijd emule traag geworden of zo?...vroeger ging die nog al rap toen ik high id had...nu krijg ik altijd low id op de donkeys en mijn poort is unknown in de bovenste connectie, net boven de server connectie gegevens. Ik gebruikte altijd een poort rond de 10000. Tevens geven sommige donkey servers dat ze niet willen connecten met mijn gekozen poort. Zou ik terug moet schakelen naar de standaard poorten? Nu krijg ik bij iedere connectie een andere low id en het kadnetwerk connectie is steeds firewalled. In mijn firewall en router zijn de poorten vrijgegeven en daar is niks in gewijzigd. Zou graag mijn resterende downloads binnen hebben en emule afzinken om op torrents te gaan wat veel sneller is.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste