Hoofdcategorieën
Topicacties

eMule opensource eDonkey, deel 13

Pagina: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic
Tweak Guru
Reg. datum: 16 juni 2002

Hier stond wat, enne: Emule Rules + KAD owned :)

AirX wijzigde dit bericht 06-01-2007 15:20 (91%)

www.Fonboard.nl - Het forum voor de Nederlandse Fonero's!!! ********* www.Dutchbfheroes.nl - Laat de strijd beginnen!

Reg. datum: 31 mei 2001

Was even zoeken...

Wat me opvalt met .047c dat ie zich onlogisch gedraagt. Nu ben ik een redelijk zeldzame serie aan het downloaden met veel dezelfde users.

a4af (ask for another file, voor wie het niets zegt) is eruit gesloopt omdat het priority systeem dit overbodig zou maken. Maar dit systeem werkt voor geen meter (en ja ik heb disable a4af unchecked staan bij de extended settings). Laten we zeggen rond de 10 bestanden die ik tegelijk aan heb die vrijwel dezelfde users hebben (rond de 15 sources met ongeveer 6 compleet gemiddeld). 1 bestand heb ik op high priority en de rest op low maar ik krijg bij de high priority a4af users hebben. En vreemder nog, na een nachtje eMule laten werken zijn de low priority files vaak een stuk meer opgeschoten dan die ene high en sommige zijn zelfs al klaar.

En dan het onlogische gedeelte van 0.47c, het komt regelmatig of eerder altijd voor (even een soep van gemaakt, heb momenteel geen goed voorbeeld):
http://tweakers.net/ext/f/d6076be3d9a6b7150840f6e44649c59e/full.png

De onderste groene chunk van de user die de file dus niet compleet heeft is bijvoorbeeld als eerste begonnen met uploaden naar mij toe.
Even later komt die full source user naar mij toe en wat doet ie? Juist ja die bied exact dezelfde chunk aan terwijl het mij logischer lijkt dat ie een chunk zou aanbieden die zeldzamer is, iig niet één waar eMule al mee bezig is.
Ten eerste is het al niet optimaal gebruik maken, de chunk is niet zeldzaam vergeleken met de rest en kan IK de zeldzamere dus ook niet sharen (nah ja dit plaatje is dan niet helemaal een goed voorbeeld, maar ik zie vaak genoeg de niet zeldzame chunks meerdere users hebben op deze manier).
Ten tweede komt het regelmatig voor dat een client, zoals normaal gebruikelijk is, stopt na het uploaden van 9,28 (of 9,32) MB als er nog clients in de wachtrij staan en je soms nog een uur of langer moet wachten totdat de overige paar MB's of soms kB's binnen zijn van de incomplete chunk.

Is het meer mensen opgevallen of heb ik ergens een instelling over het hoofd gezien (waar ik nu zo'n 2 uur mee bezig ben geweest alles uit te zoeken en na te lezen)?

Toevallig mooi voorbeeldje:
http://tweakers.net/ext/f/a90cc735a3fa24bdcc85d8342eb28687/thumb.png
De client die 8,91 MB heeft getransferred heeft inmiddels zijn connectie verbroken en zit ik dus weer in de wachtrij terwijl de user met de incomplete chunks maar rond de 6,34 MB heeft geupload en nu niets meer heeft aan te bieden, verlies ik daar een paar MB 'recht' op download...

http://tweakers.net/ext/f/2135294d19c6ddc37cef0b2c244525e9/thumb.png

Voorbeeldje van low en high priority, de bestanden zijn allemaal van dezelfde serie en seizoen, gelijktijdig gestart maar ja...

Lighteye wijzigde dit bericht 28-04-2007 03:50 (15%)

1. Controleer de kabel!
Reg. datum: 08 augustus 2000

quote:
Lighteye schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 03:31:

De onderste groene chunk van de user die de file dus niet compleet heeft is bijvoorbeeld als eerste begonnen met uploaden naar mij toe.
Even later komt die full source user naar mij toe en wat doet ie? Juist ja die bied exact dezelfde chunk aan terwijl het mij logischer lijkt dat ie een chunk zou aanbieden die zeldzamer is, iig niet één waar eMule al mee bezig is.
gevolg van de zzchunk selection. Hij probeert zo snel mogelijk een chubk te voltooien zodat deze weer doorgeshared kan worden.

meer hier:

http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=116218

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Kaas is de baas!
Reg. datum: 25 juni 2001

Ik heb sinds kort plots last van een crashende Emule 0.47c.

Emule crasht ongeveer 5 minuten nadat ik in m'n file list heb gekeken.

Laat ik Emule vanaf het moment van opstarten staan op de server info, dan draait de zaak stabiel en knalt 'ie er meestal na zo'n vijf a zes uur uit.
Maar zodra ik naar m'n file list ga, dan crash Emule weer na max 5 minuten :?

Heb 0.47c er opnieuw op gezet, Chkdsk en Defrag gedraait maar het mag niet baten.

Iemand een idee?

Q9650 L844B703 @ 4500 MHz 1.424v | 2x2048 OCZ Flex PC2-9200 @ 1250MHz 6-6-6-18| Gigabyte EP45-UD3P | 2x Palit HD4870 CF 850/4400 boulognejonkers.nl | Specs

1. Controleer de kabel!

known*.dat weggooien, waarschijnlijk 1 van die filesl corrupt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Kaas is de baas!
Reg. datum: 25 juni 2001

Oke thanx! :)

Een corrupte known.dat was inderdaad de oorzaak

Q9650 L844B703 @ 4500 MHz 1.424v | 2x2048 OCZ Flex PC2-9200 @ 1250MHz 6-6-6-18| Gigabyte EP45-UD3P | 2x Palit HD4870 CF 850/4400 boulognejonkers.nl | Specs

Reg. datum: 12 september 2003

Ik snap iets niet:

http://i16.tinypic.com/4vn0z1v.png

Deze knakker is wat aan het downloaden maar zijn server IP staat bij mij in de ipfilter.dat als fake server gelist. (95 = [FK] = fake server, Biznesshosting,-In) Hoe komt hij dan alsnog in mijn queue terecht? Het fenomeen doet zich zowel voor bij eMule v0.47c als bij de laatste BETA1 van v0.48a. Ik gebruik de laatste v0122 van ipfilter ("184907 IP filters loaded" :) en is oa hier te verkrijgen)

The Third Jellyfish
Reg. datum: 05 september 2001

quote:
Compunologist schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:51:
Ik snap iets niet:

[afbeelding]

Deze knakker is wat aan het downloaden maar zijn server IP staat bij mij in de ipfilter.dat als fake server gelist. (95 = [FK] = fake server, Biznesshosting,-In) Hoe komt hij dan alsnog in mijn queue terecht? Het fenomeen doet zich zowel voor bij eMule v0.47c als bij de laatste BETA1 van v0.48a. Ik gebruik de laatste v0122 van ipfilter ("184907 IP filters loaded" :) en is oa hier te verkrijgen)
Ik denk eerder dat jouw Ipfilters meer bedoeld is om direct contact tussen jou en die server te voorkomen dan om iedereen uit te sluiten die met de hosts uit je Ipfilter contact heeft. Het heeft toch geen nadelige invloed op jou als hij bij die server zit?

Specs - current quote: "Happiness Only Real When Shared"

Reg. datum: 15 december 2002

Wat is ongeveer een normale ping voor een server? Veel van de First-Load.de servers die ik zie zitten nu boven de 300.
Reg. datum: 18 januari 2004

quote:
yootje schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:29:
Wat is ongeveer een normale ping voor een server? Veel van de First-Load.de servers die ik zie zitten nu boven de 300.
tussen de 15 en 75 max
Take 6
Reg. datum: 06 oktober 1999

Wat betekent de asteriks achter on queue in de statuskolom, als je de uploaders bekijkt?

On Queue* <----

Ze kunnen het mij niet vertellen in de babbelbox; het staat niet in de Help; in dit forum wordt het niet vermeld; in de FAQ staat het niet, en het eMuleforum laat mij niet zoeken (wegens floodcontrol o.i.d.)...

1. Controleer de kabel!

code:
1
2
if(thePrefs.IsExtControlsEnabled() && !lpUpDownClient->m_OtherRequests_list.IsEmpty()) {
                buffer.Append(_T("*"));

Als de ander dus om nog meer files heeft gevraagd en hebt extended controls aan staan.

Take 6
Reg. datum: 06 oktober 1999

quote:
leuk_he schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:38:
code:
1
...

Als de ander dus om nog meer files heeft gevraagd en hebt extended controls aan staan.
Okee: je hebt de reden voor die asteriks gevonden, maar ik volg het niet helemaal.

Betekent OtherRequests_list.IsEmpty niet juist dat die ander géén files vraagt? Waarom moet ik weten of 'ie wel of niet files vraagt? En waarom moet ik weten of de uploader extended controls gebruikt?
Wat is dus het nut van die asteriks? Geeft het aan dat we met een 'pro' van doen hebben, omdat 'ie extended controls gebruikt?

Questions, questions, questions...

1. Controleer de kabel!

quote:
augustus schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:07:
[...]

Okee: je hebt de reden voor die asteriks gevonden, maar ik volg het niet helemaal.

Betekent OtherRequests_list.IsEmpty niet juist dat die ander géén files vraagt? Waarom moet ik weten of 'ie wel of niet files vraagt? En waarom moet ik weten of de uploader extended controls gebruikt?
Wat is dus het nut van die asteriks? Geeft het aan dat we met een 'pro' van doen hebben, omdat 'ie extended controls gebruikt?

Questions, questions, questions...
Jij gebruikt extended controls.jij bent de pro. ;)
er staat een ! voor, NOT in c, dus laat een "*" , dus hij heeft meer files aangevraagd bij jou, waardoor A4AF logica actief kan workden.

\/\/ Revenge of the Nerd
Reg. datum: 29 januari 2002

*skup*
meuktracker: eMule Plus 1.2c

Een lange tijd niets gehoord, maar nu toch een nieuwe versie van mijn favoriete client.

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders tenslotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. - Max Planck

Nu met schimmel
Reg. datum: 09 april 2001

Het lijkt wel of eMule langzaam aan het sterven is, ik heb nog maar 29 servers in mijn serverlijst, 'vroeger' waren er dat heel wat meer.

Heel veel 'magere' servers met weinig gebruikers/files, maar toch... het gaat om het gevoel.

Jammer dat er binnenkort een wet aankomt die het downloaden van copyright-beschermde bestanden ook strafbaar gaat maken, dat zal ook weer de doodsteek betekenen voor de betere servers.

Als pieten groen, blauw, geel, paars of rood zijn hebben ze ingebroken bij chemische fabrieken (door de schoorsteen) voor TERRORISME!!!

\/\/ Revenge of the Nerd
Reg. datum: 29 januari 2002

quote:
Resistor schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:50:
Het lijkt wel of eMule langzaam aan het sterven is, ik heb nog maar 29 servers in mijn serverlijst, 'vroeger' waren er dat heel wat meer.

Heel veel 'magere' servers met weinig gebruikers/files, maar toch... het gaat om het gevoel.

Jammer dat er binnenkort een wet aankomt die het downloaden van copyright-beschermde bestanden ook strafbaar gaat maken, dat zal ook weer de doodsteek betekenen voor de betere servers.
Hoeveel servers denk jij dat er in Nederland staan? In de rest van Europa is het namelijk al verboden.

Wat mij verbaast is het feit dat het minder wordt met ht aantal gebruikers, ik vind nog steeds veel downen is nog steeds acceptabel (voor emule), met name de content is voor mij de reden om emule te gebruiken. * Tukk is tevreden gebruiker

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders tenslotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. - Max Planck

1. Controleer de kabel!

quote:
Resistor schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:50:

eMule kan ook nog heel aardig werken zonder servers. Maar dat er 10 grote (big bang) servers weggevallen zijn is wel een beetje jammer. Het aantal gebruikers is echter niet heel erg aan het afnemen volgens mij. Overigens maakt het niet HEEL veel uit of je op een grote of kleine server connect, zeker niet met een high id.

volgens
http://www.webwereld.nl/a...n-op-downloadverbod-.html

is hirsh balin een beetje uit context gehaald met zijn download verbod...

PS... Morph 10.2 gereleased. :*)

This place is GoT-like!!!
Reg. datum: 23 februari 2000

eMule werkt prima op alleen Kad moet ik zeggen. Dus over de servers maak ik me niet zo druk. Het aantal gebruikers neemt wel duidelijk af en dat is erg jammer. Toch denk ik niet dat eMule snel uitsterft, het is gewoon zo anders van opzet dan bijv. torrents wat er voor zorgt dat het aanbod echt huge is.

Maar ik moet wel toegeven, vroeger gebruikte ik eMule voor 'alles', nu alleen voor wazige dingen die ik op usenet niet kan vinden (en dat wordt steeds minder ;)).

Reg. datum: 19 november 2003

Nadat de Big Bang recent servers de pijp aan Maarten hebben gegeven zijn nu ook de Donkey Servers sinds gisteren off line. Sinds afgelopen vrijdag indexeerden ze al niet meer en hebben door nog een aantal dagen aan te blijven waarschijnlijk de tijd gegeven aan het netwerk de overgang te maken....

Ze zijn hoogstwaarschijnlijk off line gegaan in verband met uitspraken van Duitse rechters die het mogelijk maken de serverhouders aansprakelijk te stellen voor het faciliteren van illegale uitwisseling.

Er is bij mijn weten zover nog geen enkele reactie van de DS admins over het hoe en waarom van deze stap.

Er zijn dus niet veel betrouwbare servers over op dit moment. De admins van TV Underground servers hebben wat capaciteit bijgezet: http://tvunderground.org....show=submit&prop=show .

Op het E Mule forum loopt een draad hierover : http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=128468 . Het netwerk zit in een penibele danwel kritieke fase....

EricJH wijzigde dit bericht 19-09-2007 02:37 (0%)
Reden: Typo rechtgezet.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

GoT chick!
Reg. datum: 13 september 2007

@ welke server zitten jullie nu?
Ik zat altijd op DS's, maar m'n lijst is nu een beetje leeg.
Kan iemand een goed werkend server IP posten?

Vond je m'n post leuk, interessant, boeiend of behulpzaam? Kijk dan even in m'n gallery!
T5500 + 2GB DDR2 + 80GB intern + 500GB extern + Vista Ultimate x64 = mijn notebook :D

Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
T89D schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:57:
@ welke server zitten jullie nu?
Ik zat altijd op DS's, maar m'n lijst is nu een beetje leeg.
Kan iemand een goed werkend server IP posten?
1 post boven je...
GoT chick!
Reg. datum: 13 september 2007

quote:
Server doet er te lang over volgens Firefox en IE :/

Vond je m'n post leuk, interessant, boeiend of behulpzaam? Kijk dan even in m'n gallery!
T5500 + 2GB DDR2 + 80GB intern + 500GB extern + Vista Ultimate x64 = mijn notebook :D

Reg. datum: 29 januari 2001

quote:
IceStorm schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:23:
Maar ik moet wel toegeven, vroeger gebruikte ik eMule voor 'alles', nu alleen voor wazige dingen die ik op usenet niet kan vinden (en dat wordt steeds minder ;)).
hetzelfde hier. torrents voor de bekendere dingen en eMule voor de moeilijk verkrijgbare dingen

Reg. datum: 31 januari 2001

Zijn er eigenlijk na al die vele jaren, fatsoenlijke alternatieven ontstaan voor eMule? En dan bedoel ik echt fatsoenlijk.

Torrent is ook niet meer wat het geweest is (ik ben weer een goede site kwijt).

Pagina: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: