Hoofdcategorieën
Topicacties

eMule opensource eDonkey, deel 13

Pagina: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 12 september 2003

Kun je in die Zyxel komen via webinterface?

Reg. datum: 15 januari 2005

quote:
Compunologist schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:23:
Kun je in die Zyxel komen via webinterface?

net ff opgezocht en die heeft inderdaad een web based menu op 192.168.1.1 Daarom moest ik de Linksys dus ook op 192.168.2.1 zetten.

Kom er alleen niet in. Of moet ik mijn computer dan rechtstreeks in die zyxel pluggen?

edit: rechtstreeks erin geplugd, maar dan kan ik er dus niet inkomen. Zal wel beveiligd zijn door Compuserve oid.

maXXzz wijzigde dit bericht 08-11-2006 19:58 (13%)

http://192.168.1.1 intikken in de browser van één van je laptops doet niks?

quote:
Compunologist schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:29:
http://192.168.1.1 intikken in de browser van één van je laptops doet niks?
Nee, werkt niet.

Reg. datum: 01 december 2001

Wat ik nu heb?
Sinds 0.47c morphxt 9.2 heb ik een vaag probleem:

vrijwel >alle< bestanden die ik wil downloaden zijn niet aanwezig, ondanks dat ze wel 300+ sources hebben af en toe... echt vaag. Er staat steeds: last seen complete: < NEVER. WTF?

Ik kan vrijwel niets meer downloaden, alleen via KAD gaat het nog, maar ED2k is echt useless op deze manier. Iemand een oplossing?

Ik >moest< trouwens ook upgraden naar 0.47c, want hij blockte downloads met mijn iets oudere versie... Ik heb echt nog nooit problemen gehad, ik gebruik al bijna 2 jaar emule.

Weird.....?

Btw,

ik krijg trouwens bij de search results een bootlading met bestanden met (1), (2) en (3) etc erachter.
Had ik eerder ook niet.

kweniston wijzigde dit bericht 09-11-2006 19:35 (11%)

\/\/ Revenge of the Nerd
Reg. datum: 29 januari 2002

Ik heb ook shit met downloaden.

Ik kreeg de melding een nieuwe versie van emule te installeren (0.47c) en de melding 'ubfuscation' aan te zetten indien ik op files zocht. Elke file had als naam deze melding en de files hebben allen een file-size van 942.22 mb

Ik hoopte dat iemand hier al een oplossing had ;)

edit:
http://forum.emule-projec...on/index.php/t114425.html

Hmm, wat een gezeik om zoiets zo af te dwingen.

edit2:
Meer uitleg over ubfuscation:
http://www.emule-project...._id=848&rm=show_topic

Ik heb de nieuwe emule-plus geïnstalleerd en ik ga kijken hoever ik kom.

edit3:
Nope, de optie heb ik nog niet.
Lijkt wel of je gedwongen wordt emule zelf te gebruiken.
Er lijken wel wat files binnen te komen via de search, maar de meeste hebben als naam de foutmelding.

Tukk wijzigde dit bericht 09-11-2006 20:09 (57%)

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders tenslotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. - Max Planck

1. Controleer de kabel!
Reg. datum: 08 augustus 2000

die melding lijkt van donkey server 2 te komen... gooi die maar tijdelijk effe uit je lijst van server zou ik zo zeggen. Dit slaat nergens op.

WTF... gooi ik donkey serve2 uit de lijst en voeg hem weer toe en dan krijg ik de melding niet meer....

stomme server!!

leuk_he wijzigde dit bericht 09-11-2006 20:32 (31%)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Uhm.... nog iemand die een oplossing weet voor mijn (bovenstaande) LowID probleem?

quote:
maXXzz schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:48:
Uhm.... nog iemand die een oplossing weet voor mijn (bovenstaande) LowID probleem?

Gok: heeft die Zyxel 600 Prestige een interne firewall? Anders wellicht firmware-update?
Kijk nog 's aan de onderkant van de Zyxel voor het exacte typenummer en haal die 's door Google.

1. Controleer de kabel!

quote:
maXXzz schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:48:
Het stond in de startlink, maar niet meer zo goed sinds de gotwiki down is. Ik denk dat het best is een GOED topic te starten in netwerken. (nadat je daar de stickies hebt gelezen) Aangezien dit gewoon een portforward probleem is en geen emule probleem

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Goed.......

Ben dus weer een stapje verder. Plaats het hier nog maar een keertje zodat ik het niet ergens anders weer helemaal hoef uit te leggen en anderen die het volgen de oplossingen kunnen lezen.

Wat heb ik ontdekt: de Zyxel 660 die via Compuserve geleverd wordt heeft dus niet het adres 192.168.1.1 zoals in de handleiding staat maar 192.168.1.154

Kan nu dus gewoon in de modem komen. Poortmappen kan hier en inderdaad: als ik nu rechtstreeks via de modem (dus zonder mijn Linksys WRT54G) verbinding maak krijg ik een high ID bij emule.

Echter...... weer niet als ik draadloos ga via de WRT54G :( Hier heb ik alles volgens mij goed ingesteld zoals boven vermeld. Wie heeft de oplossing?

\/\/ Revenge of the Nerd
Reg. datum: 29 januari 2002

quote:
leuk_he schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:29:
die melding lijkt van donkey server 2 te komen... gooi die maar tijdelijk effe uit je lijst van server zou ik zo zeggen. Dit slaat nergens op.

WTF... gooi ik donkey serve2 uit de lijst en voeg hem weer toe en dan krijg ik de melding niet meer....

stomme server!!

THNX!

Ik heb alle Donkey servers verwijderd uit mijn serverlijst en nu loopt het weer goed,
indien het emule verkeer zo simpel te vern**ken is snap ik niet dat Brein dit niet zelf al eerder heeft gedaan... :/
quote:
maXXzz schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:33:
Goed.......

Ben dus weer een stapje verder. Plaats het hier nog maar een keertje zodat ik het niet ergens anders weer helemaal hoef uit te leggen en anderen die het volgen de oplossingen kunnen lezen.

Wat heb ik ontdekt: de Zyxel 660 die via Compuserve geleverd wordt heeft dus niet het adres 192.168.1.1 zoals in de handleiding staat maar 192.168.1.154

Kan nu dus gewoon in de modem komen. Poortmappen kan hier en inderdaad: als ik nu rechtstreeks via de modem (dus zonder mijn Linksys WRT54G) verbinding maak krijg ik een high ID bij emule.

Echter...... weer niet als ik draadloos ga via de WRT54G :( Hier heb ik alles volgens mij goed ingesteld zoals boven vermeld. Wie heeft de oplossing?
Ik ben het met Leuk_he eens dat dit bijna tot niets meer met emule te maken heeft en dat je naar het grote poortmappingsverhaal dient te gaan met je vraag. Luiheid kan nooit een argument zijn om dat niet te doen, IMHO.

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders tenslotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. - Max Planck

Jeon Ji-hyun O+
Reg. datum: 16 maart 2002

Ik heb laatst mijn set-up veranderd (router ipv losse server), maar nu merk ik 'n probleem met emule.

Na ~5min worden zowel up-/downl. platgelegd en als ik in 't win-logboek kijk staat er het volgende:
''TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP''

Nou ja, goed... router word het dus ff teveel. Het is iig een Linksys WRT54G, maar ik vind nergens concrete oplossingen; en het router-menu rept met geen woord over verbindingen.
Heeft iemand wat nuttige suggesties?

// Nikon D300
// 10.5mm f/2.8 // 17-55mm f/2.8 // 70-200mm f/2.8 VR // TC-14E II

Reg. datum: 19 november 2003

Bedoel je dat je dat in de logs van Windows zag? Het is waarschijnlijk gebeurtenis 4226: http://www.lvllord.de/?url=news&lang=en . Pas deze patch toe.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

1. Controleer de kabel!

quote:
Silent Thunder schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:51:
Na ~5min worden zowel up-/downl. platgelegd en als ik in 't win-logboek kijk staat er het volgende:
''TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP''
Die melding is dus van windows sp2 or windows 2003. Je moet die patch na beveiligings updates van Microsoft af en toe op nieuw toe passen. Je kunt ook controleren of connections /5 secs en halfopen connections in de emule extened settings (onder tcp/ip tweaks) wel op de default (beide 9 ) staan, dan zou je die patch niet nodig moeten hebben.

Jeon Ji-hyun O+

Oke danke. Hij wil 'em zelf zetten op 50 (ipv die 10). Is 50 dus goed; of zien jullie graag iets anders

// Nikon D300

Windows networks

maXX start even je eigen topic met een uitgebreide beschrijving van je probleem. Dit topic is bedoeld voor ervaringen, en niet om individuele stappenplannen uit te stippelen en problemen op te lossen :)
fat to da bone

Ik heb een high id.
Maar als ik verbind naar sommige donkey servers vind ik echt bar weinig 10 bestanden/users op een populair bestand. Terwijl als ik verbind op een andere donkey server (minder files/users) dan vindt ik een hele waslijst. Zijn de donkey servers die bovenaan staan soms fake?

fat to da bone

1. Controleer de kabel!

quote:
fatshark schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:56:
Ik heb een high id.
Maar als ik verbind naar sommige donkey servers vind ik echt bar weinig 10 bestanden/users op een populair bestand. Terwijl als ik verbind op een andere donkey server (minder files/users) dan vindt ik een hele waslijst. Zijn de donkey servers die bovenaan staan soms fake?
Wellicht wel.wat je beschrijft is precies gedrag van fake servers. Een goed ip filter b.v. Ip filer v115 van meuh 4568 filtert de fakes al weg.

De goede donkeyserver hebben allemaal een ip dat met 62. begint
Goede lijst kun je o.a. hier vinden:

http://www.gruk.org/list.php (wellicht al je server verwijderen en "ed2k://|serverlist|http://www.gruk.org/server.met|/" toevoegen in je server lijst url update.

Reg. datum: 19 november 2003

Ook nuttige lijsten zijn die van www.bluetack.co.uk (die hebben ook een interessante update en conversie tool genoemd Blocklist Manager) en deze: ed2k://|file|IPfilter.rev68.RIP.L.A.13-11-06.rar|617893|D3FB03B96FDE1D7C57ACBB9C9CA39734|h=NGFZKRPE5RX5AMCP4X6ATGAD6MBMQVAU|/ (dit is de laatste). Ik merge altijd de lijst van Bluetack met het genoemde Pfilter.revXX.RIP.L.A lijst.

Ik draai met 58 servers in mijn lijst.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Sleep is GOOD!

Wat is eigenlijk het nut van meerdere servers in je lijst hebben behalve dat ze als backup dienen voor het geval je favoriet er tijdelijk uitligt?

This posting is legen ... wait for it ... dary!
Missing, loving and wanna hug you my Sweety
It's so easy to be social, It's so easy to be cool, yeah it's easy to be hungry when you ain't got shit to lose!

Reg. datum: 01 december 2001

quote:
DMaarten schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:47:
Wat is eigenlijk het nut van meerdere servers in je lijst hebben behalve dat ze als backup dienen voor het geval je favoriet er tijdelijk uitligt?
Ondanks dat ik op "global" zoek, vind ik snellere antwoorden als ik een grote server geselecteerd heb met veel clients.
Dus het helpt om een volle server te zoeken is mijn mening; ook een server met lage ping zal je sneller en meer results op leveren.

Veel aanbod is goed :).

(btw, donkey server 2 doet het nu weer normaal, mijn download problemen lagen ook daar)

Ayt!!!
Reg. datum: 07 oktober 2002

Ik heb nu iets vervelends, waar ik het vermoeden van heb dat er niet zo gek veel aan te doen is.

Ik heb sinds kort een wifi router (sitecom broadband router 54G) en als ik connect heb ik gewoon een high id (heb de poorten voor mn pc op de router geopend), maar heb blijft dan langzaam gaan en als ik dan verbinding verbreek krijg ik een low ID! Ik heb geprobeerd om minder connecties te maken, maar dit mocht niet baten. Ik blijf 'No answer fromÃyour 4662 port. Please review your network config.' terug krijgen. Als ik eMule afsluit en een minuutje opnieuw open heb ik weer een high ID.

Als ik, terwijl emule aanstaat, de poorten test krijg ik:

TCP verbinding mislukt omdat eMule de verbinding geweigerd heeft.
Het is mogelijk dat uw ipfilter het ip van deze server bevat, Waardoor deze verbindingstest niet mogelijk is.

Als ik emule dan sluit krijg ik bij de test:

TCP test mislukt! UDP test wordt niet uitgevoerd.

Terwijl ik wel weer een High ID krijg.

Ik weet het niet meer! Ik gebruik eMule al tijden maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Iemand suggesties? :/

=)

Jeon Ji-hyun O+

Mijn hele log word volgespamd met het volgende:
quote:
3-12-2006 22:32:57: UPnP: Toegevoegde poortverbinding "eMule (UDP Port) [UDP: 8672]" (Dynamisch). [urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1]

3-12-2006 22:40:58: UPnP: Toegevoegde poortverbinding "eMule (Server UDP Port) [UDP: 1772]" (Dynamisch). [urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1]

3-12-2006 22:40:58: UPnP: Toegevoegde poortverbinding "eMule (TCP Port) [TCP: 8662]" (Dynamisch). [urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1]

3-12-2006 22:40:58: UPnP: Toegevoegde poortverbinding "eMule (UDP Port) [UDP: 8672]" (Dynamisch). [urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1]

3-12-2006 22:48:59: UPnP: Toegevoegde poortverbinding "eMule (Server UDP Port) [UDP: 1772]" (Dynamisch). [urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1]

3-12-2006 22:48:59: UPnP: Toegevoegde poortverbinding "eMule (TCP Port) [TCP: 8662]" (Dynamisch). [urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1]

3-12-2006 22:48:59: UPnP: Toegevoegde poortverbinding "eMule (UDP Port) [UDP: 8672]" (Dynamisch). [urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1]

3-12-2006 22:57:00: UPnP: Toegevoegde poortverbinding "eMule (Server UDP Port) [UDP: 1772]" (Dynamisch). [urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1]

3-12-2006 22:57:00: UPnP: Toegevoegde poortverbinding "eMule (TCP Port) [TCP: 8662]" (Dynamisch). [urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1]

3-12-2006 22:57:00: UPnP: Toegevoegde poortverbinding "eMule (UDP Port) [UDP: 8672]" (Dynamisch). [urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1]
En zo gaat het maar door...

Ik snap het niet zo goed, 8672 is wel mijn poort; maar ik kan poort 1772 niet plaatsen. Daar doe ik niks mee; en daar heb ik ook niks op ingesteld.
Anyways... de downloads verlopen matig (willen niet boven de ~15kb/s komen terwijl er genoeg bronnen zijn) maar ik heb verder wel een high ID. Misschien dat dit hierboven een clue tot oplossing is?

TCP-limiet patch is toegepast; en ik gebruik een Linksys WRT54G

// Nikon D300

1. Controleer de kabel!

quote:
Silent Thunder schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:20:
Mijn hele log word volgespamd met het volgende:

[...]
http://emulemorph.sourcef...uently+asked+questions#36
quote:
This is not a error. This is just upnp letting know it is still working.
Ik accepteer patches om dit op te schonen. O-) O-)
quote:
Ik snap het niet zo goed, 8672 is wel mijn poort; maar ik kan poort 1772 niet plaatsen. Daar doe ik niks mee; en daar heb ik ook niks op ingesteld.
Kijk eens in het begin van je log. Ik schat zo in that het de udp server port is waar server status op wordt teruggemeld.
quote:
Anyways... de downloads verlopen matig (willen niet boven de ~15kb/s komen terwijl er genoeg bronnen zijn) maar ik heb verder wel een high ID. Misschien dat dit hierboven een clue tot oplossing is?
Nee, dat hierboven heeft er dus niet mee te maken.

/Edit: kijk in ieder geval eens na of je niet met een fake server verbonden bent.

leuk_he wijzigde dit bericht 04-12-2006 10:27 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: