Hoofdcategorieën
Topicacties

eMule opensource eDonkey, deel 13

Pagina: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 24 juli 2000

Je moet een static intern IP nummer hebben (anders kan je geen pooorten mappen). Maar zelfs met DHCP is dit meestal wel het geval. Als het IP wel eens verandert dan i.d.d. vastzetten.

Maar het heeft i.i.g. niets te maken met je externe IP nummer, wat jij waarschijnlijk bedoelt. Nee dus, je hoeft geen "static IP" aan te vragen :)

1. Controleer de kabel!
Reg. datum: 08 augustus 2000

quote:
Huig schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:33:
een static ip moet aanvragen. Nu krijg ik mijn ip via DHCP, dus is mijn vraag: moet ik per sé een static ip hebben om mijn poorten te forwarden?
Ik heb trouwens een Linksys WAG354EU icm Linksys WMP54G.

Ik weet niet precies wat voor appraten dat zijn hebt of hoe je ze precies hebt ingesteld (Nieuw topic daarmee misschien?) Maar als ze allebei router functionatiteit hebben is de magische zoekterm "router achter router". ;)

Statich ip op je PC (dus niet bij provider) of een hele lange lease tijd is wel aan te raden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Reg. datum: 04 juli 2002

op internet heb ik al beetje lopen surfen, maar geen concreet antwoord gevonden..

ik heb emule draaiend, werkt perfect op de achtergrond.

MAAR als ik het voor me haal begint het gelazer.. BSOD's :o ... krijg er 1, 2 of 3, en daarna snel een ander venster waarna het voorbij is.. emule connect netjes enzo.. google heeft wel bekend gemaakt dat het bekend probleem is, maar geen concrete oplossing..

wie helpt..?

Asus P7P55D, I7 680, Asus ENGTX 295, 4Gb 1333 MHz geheugen, 2x 1 TB samsung spinpoint HDD

C8H10N4O2 powered
Reg. datum: 26 juni 2004

quote:
Huig schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:33:
*minuscuul schopje*

Ben sinds kort weer aan het proberen om emule werkend te krijgen, als complete netwerknaab.
Als ik test ports doe in options -> connections, dan zegt 'ie: TCP test cancelled. Nu ben ik dat poortmap verhaal aan het doorspitten, en dat portforwarding, maar daar wordt gesuggereerd dat ik een static ip moet aanvragen. Nu krijg ik mijn ip via DHCP, dus is mijn vraag: moet ik per sé een static ip hebben om mijn poorten te forwarden?
Ik heb trouwens een Linksys WAG354EU icm Linksys WMP54G.
Kunnen jullie mij helpen, heb ik genoeg info gegeven, of moet ik me schamen dat ik deze vraag hier post :?
Nogmaals, netwerknaab :P

Log in op je WAG354g -> tabblad applications & gaming -> single port forwarding -> in een lege hokjes toevoegen: emule 1001 1001 tcp en dan het ip van de pc die emule draait (als 1001 je emule tcp poort is) Same story voor de udp poort
Heb zelf ook een Wag354g en static ip's is wel het handigst.

Tja..

1. Controleer de kabel!

quote:
tomvdburg schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:47:
MAAR als ik het voor me haal begint het gelazer.. BSOD's :o ... krijg er 1, 2 of 3, en daarna snel een ander venster waarna het voorbij is.. emule connect netjes enzo.. google heeft wel bekend gemaakt dat het bekend probleem is, maar geen concrete oplossing..

Het zijn geen echte BSOD, dan heb je namelijk enkel de optie te rebooten.Wat zeggen die schermen? Dit is overings een windows probleem, emule veroorzaakt geen BSOD. (uiteraard kan emule als grootverbruiker op de pc wel eerder zoiets veroorzaken dan een seesie van notepad)

Kortom:

Lees Windows XP en 2000 BSOD guide en zoek eens goed in WOS en open dan een goed topic over deze BSOD.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

quote:
leuk_he schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:27:
[...]

Het zijn geen echte BSOD, dan heb je namelijk enkel de optie te rebooten.Wat zeggen die schermen? Dit is overings een windows probleem, emule veroorzaakt geen BSOD. (uiteraard kan emule als grootverbruiker op de pc wel eerder zoiets veroorzaken dan een seesie van notepad)

Kortom:

Lees Windows XP en 2000 BSOD guide en zoek eens goed in WOS en open dan een goed topic over deze BSOD.
de BSOD is te kort om te lezen.. ik ga direct weer terug naar windows (met een kleine vertraging. ik zie puur een blauw scherm voor een fractie van een seconde...)

Asus P7P55D, I7 680, Asus ENGTX 295, 4Gb 1333 MHz geheugen, 2x 1 TB samsung spinpoint HDD

Reg. datum: 09 september 2005

quote:
tomvdburg schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:25:
[...]

de BSOD is te kort om te lezen.. ik ga direct weer terug naar windows (met een kleine vertraging. ik zie puur een blauw scherm voor een fractie van een seconde...)

Da's dus een echte. Ga even naar Deze Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstart- en herinstellingen > Instellingen > Systeemfouten > 'De computer automatisch opnieuw opstarten'

Vink dat uit. Schrijf die codes even op als je 'n BSOD krijgt en haal die door Google heen.. :-)

Het is trouwens niet zo dat eMule deze veroorzaakt. Het kan dat het in de geheugenbewerkingen van eMule gebeurt, maar zo kan het dus ook tijdens een andere zware app gebeuren...

qed

quote:
The_Zeroorez schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:26:
[...]

Da's dus een echte. Ga even naar Deze Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstart- en herinstellingen > Instellingen > Systeemfouten > 'De computer automatisch opnieuw opstarten'

Vink dat uit. Schrijf die codes even op als je 'n BSOD krijgt en haal die door Google heen.. :-)

Het is trouwens niet zo dat eMule deze veroorzaakt. Het kan dat het in de geheugenbewerkingen van eMule gebeurt, maar zo kan het dus ook tijdens een andere zware app gebeuren...
het is pas gekomen sinds dat ik Emule weer gebruik. een andere versie schijnt te helpen, maar ik wil meer mensen horen die dat bevestigen.. voor deze tijd NOOIT een BSOD gehad..

als ik Emule opstart loopt me Wanadoo Livebox vast....
geen telefoon meer niks alle lampjes gaan branden en klaar..
heb dit sinds 1 week...

1337

Zeg, leuk_he.. Ik weet niet of dit aan MorphXT ligt, of aan eMule in het algemeen, maar ik vraag 't hier maar..

Ik kan m'n 'Mijn Muziek' niet bij de gedeelde mappen zetten, hij staat er gewoon niet tussen. Ook 'Mijn Afbeeldingen' staat er niet bij (die wil ik niet delen, maar toch even..) Een map als 'Mijn Video's', welke geen standaard dynamische map is, staat er wel bij. Als ik m'n 'Mijn Muziek' een andere naam geef 'My Music' bijvoorbeeld, doet 'ie het wel, maar dit is geen oplossing.

Aangezien ik zo'n 2GB aan muziekjes heb staan daar, zou het wel leuk zijn om ook die te delen.. :)

Ik gebruik trouwens 9.1, ik zie nu dat 9.2 er is, en zal dus updaten. Aangezien vorige versies het ook deden zoals ik het nu heb, zal het geen verschil maken.. Wie weet het..? :P

qed

C8H10N4O2 powered
Reg. datum: 26 juni 2004

teveel connecties? ben je iets aan het downloaden wat veel sources heeft?

het viel me laatst trouwens op dat ik voor een aantal bestanden weinig sources kon vinden..Is emule minder populair aan het worden sinds Razorback dood is?

Tja..

1. Controleer de kabel!

quote:
The_Zeroorez schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:31:
Ik kan m'n 'Mijn Muziek' niet bij de gedeelde mappen zetten, hij staat er gewoon niet tussen. Ook 'Mijn Afbeeldingen' staat er niet bij (die wil ik niet delen, maar toch even..) Een map als 'Mijn Video's', welke geen standaard dynamische map is, staat er wel bij. Als ik m'n 'Mijn Muziek' een andere naam geef 'My Music' bijvoorbeeld, doet 'ie het wel, maar dit is geen oplossing.
Systeem foldders kunnen niet geshared worden. Dit is emule gedrag, niet morph gedrag. Je kunt e.v.t onder dos wellicht de attributen veranderen ( attrib -s mijn muziek ofzo)

Reg. datum: 23 juni 2001

Ik heb eMule geupdate naar de nieuwste versie. Alle instellingen goed, high-ID en mappen geshared.

...toch download hij niet, upload hij niet en vind ik maar een stuk of 30 files met 1 of 2 sources terwijl ik zoek op populaire files.

Wat is hier aan de hand? Een BUG?

quote:
leuk_he schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:51:
[...]

Systeem foldders kunnen niet geshared worden. Dit is emule gedrag, niet morph gedrag. Je kunt e.v.t onder dos wellicht de attributen veranderen ( attrib -s mijn muziek ofzo)
Eens kijken of dat lukt dan.. Anders eens de naam omgooien..

qed

This place is GoT-like!!!
Reg. datum: 23 februari 2000

quote:
honey schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:07:
...toch download hij niet, upload hij niet en vind ik maar een stuk of 30 files met 1 of 2 sources terwijl ik zoek op populaire files.
Zoek je ook met KAD? Als je namelijk met een rotte server geconnect bent dan vind je idd niks. KAD werkt daar meestal wel aardig om/doorheen.

Reg. datum: 24 juli 2000

quote:
IceStorm schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:57:
Zoek je ook met KAD? Als je namelijk met een rotte server geconnect bent dan vind je idd niks. KAD werkt daar meestal wel aardig om/doorheen.

Dus moet je met een goede server connecten.

DonkeyServer2 anyone?

Edit: en neem niet die van de RIAA (je kan het wel zien aan #files, users, etc.)......

grizzlybeer wijzigde dit bericht 07-11-2006 23:22 (12%)

Reg. datum: 15 januari 2005

Hellup.....

Ik heb echt alle topics al doorgespit maar kan het gewoon niet vinden.

Ik gebruik al jaren Emule maar sinds een paar maanden krijg ik opeens een Low ID. Het enige wat ik weet is dat ik rond die tijd een nieuwe router gekregen heb, maar dat was precies dezelfde als de vorige en die heb ik op precies dezelfde wijze geconfigureerd.

Ik heb een Compuserve ADSL 4096 (geloof ik) verbinding, gebruik XP, Emule v0.47c, in EMule heb ik bij connection options download 256 en upload 128 ingevuld, geen limieten, Verder heb ik een Linksys WRT54G router waarin ik bij Port Range Forward de volgende instellingen heb staan:

Application Start End Protocol IP adress Enable
emule1 4662 to 4662 TCP 192.168.2.100 v
emule2 4672 to 4672 UDP 192.168.2.100 v

Als virus scanner heb ik Norton Antivirus waarvan de virus definities verlopen zijn maar volgens mij zit hier geen firewall op. De XP firewall heb ik helemaal uitgeschakeld. Ook als ik Auto Protect van Norton uitschakel krijg ik nog geen High ID.

Wat doe ik nou verkeerd? Ik kan het niet vinden in de emule faq's en de topics op dit forum.

edit: de ADSL komt via een Zyxel modem binnen, dan de WRT54G router die ik op 192.268.2.1 heb ingesteld en daaraan hangen 2 laptops waarvan er maar eentje emule gebruikt.

maXXzz wijzigde dit bericht 08-11-2006 10:44 (6%)

Reg. datum: 12 september 2003

quote:
maXXzz schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:41:
Hellup.....

Ik heb echt alle topics al doorgespit maar kan het gewoon niet vinden.

Ik gebruik al jaren Emule maar sinds een paar maanden krijg ik opeens een Low ID. Het enige wat ik weet is dat ik rond die tijd een nieuwe router gekregen heb, maar dat was precies dezelfde als de vorige en die heb ik op precies dezelfde wijze geconfigureerd.

Ik heb een Compuserve ADSL 4096 (geloof ik) verbinding, gebruik XP, Emule v0.47c, in EMule heb ik bij connection options download 256 en upload 128 ingevuld, geen limieten, Verder heb ik een Linksys WRT54G router waarin ik bij Port Range Forward de volgende instellingen heb staan:

Als virus scanner heb ik Norton Antivirus waarvan de virus definities verlopen zijn maar volgens mij zit hier geen firewall op. De XP firewall heb ik helemaal uitgeschakeld. Ook als ik Auto Protect van Norton uitschakel krijg ik nog geen High ID.

Wat doe ik nou verkeerd? Ik kan het niet vinden in de emule faq's en de topics op dit forum.

edit: de ADSL komt via een Zyxel modem binnen, dan de WRT54G router die ik op 192.268.2.1 heb ingesteld en daaraan hangen 2 laptops waarvan er maar eentje emule gebruikt.
Ik neem aan dat je je interne IP-nummer van de emule-laptop al hebt gecheckt?

quote:
Compunologist schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:09:
[...]

Ik neem aan dat je je interne IP-nummer van de emule-laptop al hebt gecheckt?

start > uitvoeren > cmd > ipconfig

Dan staat er IP adres 192.168.2.100

Volgens mij moet dat mijn lokale ip adres zijn en die heb ik dus in de Port Forwarding gebruikt.

quote:
maXXzz schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:24:
[...]

start > uitvoeren > cmd > ipconfig

Dan staat er IP adres 192.168.2.100

Volgens mij moet dat mijn lokale ip adres zijn en die heb ik dus in de Port Forwarding gebruikt.
Check. Heb je bij de router bij Security>"Block Anonymous Internet Requests" het kruisje weggehaald?

quote:
Compunologist schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:24:
[...]

Check. Heb je bij de router bij Security>"Block Anonymous Internet Requests" het kruisje weggehaald?

Hee, vinkje stond er inderdaad. Heb deze tip ook nergens eerder gelezen.

Echter...... nog steeds Low ID :(

Izze Zimpell
Reg. datum: 15 september 2000

quote:
maXXzz schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:41:

probeer eens andere poorten, wellicht worden deze simpelweg geblokkeerd door je isp

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

quote:
maXXzz schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:51:
[...]
Echter...... nog steeds Low ID :(
Irritant.. we gaan gewoon verder.. :)
quote:
de ADSL komt via een Zyxel modem binnen
Zit hier ook niet iets in van een ingebouwde router of is dit een kaal modem? Welke type is het?

En zoals PipoDeClown al zei, probeer 's wat andere poorten. (Ikzelf bv. gebruik op dit moment iets in de 40.000+ range)

Zyxel 600 Prestige series staat erop.

Enne: heb niet zoveel verstand van poorten. Kan ik gewoon een willekeurig nummer nemen voor beide dan? Die stel ik dan bij de opties van emule in en dan forward ik ze in de router?

tnx by the way voor de hulp tot zover.....

Heb andere poortnummers geprobeerd. Werkt ook niet. Diverse geprobeerd: 4700, 5700, 466211, enz. Helpt niks. Als ik test ports doe krijg ik steeds weer TCP test failed! UDP test will not be performed.

Pagina: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: