Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
MikeyMan schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:50:
Orange nu ja...

2 accounts op orange en op casema...
Als je via orange cable zit kun je niet bij de casema nieuwsserver dus dat is jou "probleem".

Reg. datum: 14 november 2002

quote:
Als je via orange cable zit kun je niet bij de casema nieuwsserver dus dat is jou "probleem".
_/-\o_ ach, wat is nou eenvoudiger om je "probleem" te verschuiven naar Casema terwijl jezelf de ballen niet begrijpt wat je aan het doen bent. Dagen aan het zeuren over een probleem en de fout ligt bij jezelf 8)7

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
ipje schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:41:
[...]

_/-\o_ ach, wat is nou eenvoudiger om je "probleem" te verschuiven naar Casema terwijl jezelf de ballen niet begrijpt wat je aan het doen bent. Dagen aan het zeuren over een probleem en de fout ligt bij jezelf 8)7
en waar basseer jij dat op? als je verbinding kunt maken met een nieuws en hij download op 170kB/sec dan heeft hij toch echt verbinding met 'een' nieuwsprovider, of dat nu casema is of een andere dat doet er dan niet toe. Knap dat je direct de 'fout' verschuift terwijl hij zelf nog niet gereageerd heeft. Hij zal wellicht gebruik maken van een andere usenet provider, enige fout die hij heeft gemaakt dan is dat hij in 't verkeerde topic zit.
Mac powered

Hebben jullie ook bij enkele nieuwsgroepen dat deze ongeveer twee weken achterlopen qua updates? Sinds een week of twee kan ik niks recents meer downloaden (zowel via een nzb'tje maar ook handmatig) van een van m'n favoriete nieuwsgroepen (b.v. a.b.hdtv.x264). Wanneer ik met een reader ga kijken, zie ik inderdaad dat de laatste berichten van 15 dagen geleden zijn terwijl ik al een paar maal de group een update heb gegeven.
Of Casema dit vergeet of opzettelijk doet weet ik niet maar ik vind het ronduit kut.

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

quote:
jongentje schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:58:
[...]

Als je bij orange cable zit kun je blijkbaar prima bij de casema nieuwsserver...

Zelfde server als de orange server voor zover ik weet...

Zelfde snelheid ook iig...

Log nu met 2 accounts in op orange en met twee bij casema...

En dat gaat vier keer zo snel als met één account bij orange... Dus hoe dan ook, kom ik bij alleen orange (wat dus vroeger wanadoo was, waar het topic weldegelijk over gaat...), met één account maar tot 40 á 45kb/s...

Benedenmaats dus...

Via payservers haal ik gewoon de maximale snelheid van de verbinding...
Snap het hele punt van de gevoerde discussie niet helemaal... :?

www.carina-avensisclub.nl

Geen enkel probleem met de nieuws server van Casema hier in Bussum. Haal de maximale snelheid van mijn maxi abonnement. en dat is rond de 999 kb. En tot nu toe bijna alles compleet binnen gehaald.

Reg. datum: 14 november 2002

quote:
MikeyMan schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:30:
[...]
Via payservers haal ik gewoon de maximale snelheid van de verbinding...
Snap het hele punt van de gevoerde discussie niet helemaal... :?
Hier zitten "tweakers" voor sommige mensen is het een sport om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten en halen alles uit de kast om hun gelijk te krijgen. Ik hou het maar bij mijn payserver. :+

quote:
Mr_Blobby schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:57:
[...]
Het is van de 7e tot de 7e van de maand en het verbruik kan je volgen via: http://klant.casema.nl/news/
dit verschilt per klant, velen hebben de eerste van de maand.

quote:
teksetter schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:03:
[...]

Vanwaar deze late reactie, want uit de directe reacties op mijn bericht, blijkt er een duidelijk verband te bestaan tussen inlognaam en dag in de maand. 8)7

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Reg. datum: 23 februari 2000

Zijn er meer casema gebruikers die geen streaming tv meer kunnen kijken via www.tvportal.nl ?
Hier werkt het niet meer sinds 2 weken. Ik heb een casema multi abbo...

quote:
bureno schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:20:
Zijn er meer casema gebruikers die geen streaming tv meer kunnen kijken via www.tvportal.nl ?
Hier werkt het niet meer sinds 2 weken. Ik heb een casema multi abbo...
werkt hier prima, het zal wel een codec issue bij je zijn.

Reg. datum: 23 februari 2000

quote:
Kurios schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:47:
[...]

werkt hier prima, het zal wel een codec issue bij je zijn.
al van alles geprobeerd, zelfs een kompleet andere pc met verse xp sp2... Het is dezelfde melding als dat je vanaf een niet-casema ip de streams probeert te benaderen. Uitzendinggemist e.d. werken wel gewoon. Ook de regionale kanalen werken. Het zijn enkel de streams op de pagina "Live TV" die niet werken...

Melding in vlc: access_file warning: 83.80.17.52/casema wmstream-15: No such file or directory

:|

quote:
bureno schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:30:
[...]

al van alles geprobeerd, zelfs een kompleet andere pc met verse xp sp2... Het is dezelfde melding als dat je vanaf een niet-casema ip de streams probeert te benaderen. Uitzendinggemist e.d. werken wel gewoon. Ook de regionale kanalen werken. Het zijn enkel de streams op de pagina "Live TV" die niet werken...

Melding in vlc: access_file warning: 83.80.17.52/casema wmstream-15: No such file or directory

:|
Hier werkt ie gewoon via Windows Media Player..

ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO

quote:
teksetter schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:03:
[...]

Ligt aan de letter van je achternaam, bij mij wel in ieder geval. :P

Bv: Jan Appel => nieuws reset 1e dag van de maand ;)

Aangezien mijn broertje op kamers gaat in Breda en er daar internet nodig is wat er niet is. Moet dit aangevraagd worden. Nu is er daar geen telefoonlijn beschikbaar dus is via de coax de enige optie.

Nu heb ik dus Casema op het oog, alleen nu vroeg ik me af hoelang het duurd voordat je het installatie pakket krijgt nadat je het hebt aangevraagd. En is het mogelijk om dit pakket af te laten leveren bij mij thuis ipv bij mijn broertje.

Ik zit eraan te denken om dat het Multi pakket te nemen aangezien er nooit op een dag iedereen tegelijk zit te downloaden. En mocht dit alsnog te weinig zijn kunnen we alsnog upgraden.
Er komen inclusief mijn broertje, 5 personen op de lijn te zitten, allemaal studenten.

R.I.P Mama :: 05-06-2008 :(

Telefoonlijn moet je kunnen aanvragen, KPN heeft leveringsplicht

Je kunt het installatiepakket op ander adres laten afleveren dan het aansluit adres. Even bellen, komt het goed, volgens mij hebben ze nu een of andere actie.

Multi lijkt mij ook snel genoeg. Als je er een routertje achter hangt dan doet die al netjes verkeer delen over de aangesloten poorten dus 500kByte/sec /5 krijgt iedereen nog gemiddeld 100kbyte/sec. en is meer dan genoeg om te mailen en internetten. ALS iedereen vol bezig is wat bijna nooit zal voorkomen.

jongentje wijzigde dit bericht 24-08-2007 09:44 (14%)

quote:
jeroen84 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:59:
[...]

Ligt aan de letter van je achternaam, bij mij wel in ieder geval. :P

Bv: Jan Appel => nieuws reset 1e dag van de maand ;)
Staat op de casema website, gaat idd. alfabetisch in drie dagen.

Gathering of what???

ik heb casema multi 4 mbit met telefonie, weet iemand hoe ik in dit modem kan inloggen om poorten etc te openen? ik kan dit nergens vinden..

Gratis Warez: klik hier

quote:
bajo4life schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:45:
ik heb casema multi 4 mbit met telefonie, weet iemand hoe ik in dit modem kan inloggen om poorten etc te openen? ik kan dit nergens vinden..
Dat kun je in de router doen of je firewal, als je geen router heb.

In het modem zelf kun je geen poorten openzetten.

ExTrEmE25 wijzigde dit bericht 10-09-2007 23:22 (4%)

Reg. datum: 11 september 2007

Dus, toen ik wist dat we gingen verhuizen heb ik maar alvast een Casema doe-het-zelf pakket besteld op 20 augustus. Op 26 aug. had ik nog geen bevestiging o.i.d. dus ik ff bellen met die lui, zeggen ze dat de bestelling pas de 25e binnen was gekomen :/ right...

30 augustus bel ik nog maar es om te checken of het wel goed komt, blijkt dat de aanmelding op 29 augustus is verwerkt o.0

enfin, leverdatum zou 6 september zijn.... 6 september...niets... ik weer bellen, zeggen ze dat het aan TNT post ligt, ze geven me een barcode om track and trace uit te kunnen voeren (met de melding dat het mogelijk is dat de barcode op dit moment nog niet in het systeem staat)... ik weer wachten... dag later checken via track en trace van tnt... niets gevonden....

vandaag weer gebeld met casema, ze kunnen er niets aan doen, mijn bestelling staat open en zolang ze niets van TNT horen kunnen ze geen actie ondernemen :/ het pakketje ligt nog steeds bij tnt volgens hun... ik denk amahoela! ik met tnt bellen, barcode doorgegeven en dingen besproken.... wat denk je.. inderdaad ze hebben nog geen pakketje met deze barcode in ontvangst mogen nemen...casema hufters hebben hem dus nog niet afgegeven....oftewel hij ligt gewoon in het magazijn te rotten of zo...

ik weer bellen met casema, ditmaal een erg beleefde jongedame die me overigens prima heeft geholpen, verhaal gedaan... verteld ze me eerlijk dat ze eigenlijk geen modems en routers hebben om aan klanten uit te leveren.. wat een bagger organisatie, flinke PR veel klanten winnen en niets uit kunnen leveren, bagger beloftes, bagger logistiek....6 X niks!

Ze adviseerde me om inderdaad eens naar een andere provider te kijken...

dus als jullie Casema willen bestellen, bedenk je nogmaals...

Ik via internetten.nl gekeken wat er mogelijk is op mijn postcode, kom ik op een leuke Orange ADSL abbo uit zonder kpn gedoe... is de minimale leverdata 3 oktober :(

Ik ga binnenkort verhuizen, en tot mijn 'schrik' kwam ik er achter dat ik nogal ver van de ADSL-centrale zit waardoor ik geen hoge snelheid kan halen. Nu vroeg ik mij af, speelt zoiets bij kabel ook een rol of kan ik er van uitgaan dat ik met Casema kabel ook gewoon de snelheid haal die hoort bij het abonnement? Heb alleen nog geen ervaring met internet via de kabel en vind ook de prijs veel te hoog..

Myspace (tracks & mixes) | Lost Angeles | First Ascent

quote:
Syntagma schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:31:
Ik ga binnenkort verhuizen, en tot mijn 'schrik' kwam ik er achter dat ik nogal ver van de ADSL-centrale zit waardoor ik geen hoge snelheid kan halen. Nu vroeg ik mij af, speelt zoiets bij kabel ook een rol of kan ik er van uitgaan dat ik met Casema kabel ook gewoon de snelheid haal die hoort bij het abonnement? Heb alleen nog geen ervaring met internet via de kabel en vind ook de prijs veel te hoog..
Afstand speelt volgens mij geen rol. De wijkkastjes staan ook meestal in dezelfde straat bij kabel

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
Syntagma schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:31:
tja, dat is ook een beetje mijn probleem. K zou graag een provider als Alice of Orange hebben waar je voor minder dan 30 euro per maand een 20mbit+ verbinding krijgt. maar helaas, binnen een maand verhuizen waar ik op 2KM van de dichtsbijzijnde adsl centrale zit, dit is dan nog een ADSL1 centrale ook. Ze willen me niet meer dan 1 tot 4 mbit geven.... dus.. geen adsl voor mij .. en hopen dat eurodocsis 3.0 snel mainstream wordt :D, of glas.. dat mag ookd :DDD

toch raar, compleet nieuwe wijk in Leidsche Rijn / Utrecht .. en 2KM van de DSL centrale.. jammer dat ze daar niet rekening mee hebben gehouden cq houden.

ps. overigens is casema best okay hor, de ping tijden zijn prima enzo, e nhaal altijd m'n max. snelheid van verschillende nieuwsservers of gewone downloads, enige nadeel vind ik gewoon dat je voor 30 euro slechts 4mbit krijg ipv de 20 mbit bij andere providers...

Sa1 wijzigde dit bericht 11-09-2007 21:55 (10%)

quote:
Sa1 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:54:
[...]
tja, dat is ook een beetje mijn probleem. K zou graag een provider als Alice of Orange hebben waar je voor minder dan 30 euro per maand een 20mbit+ verbinding krijgt. maar helaas, binnen een maand verhuizen waar ik op 2KM van de dichtsbijzijnde adsl centrale zit, dit is dan nog een ADSL1 centrale ook. Ze willen me niet meer dan 1 tot 4 mbit geven.... dus.. geen adsl voor mij .. en hopen dat eurodocsis 3.0 snel mainstream wordt :D, of glas.. dat mag ookd :DDD

toch raar, compleet nieuwe wijk in Leidsche Rijn / Utrecht .. en 2KM van de DSL centrale.. jammer dat ze daar niet rekening mee hebben gehouden cq houden.

ps. overigens is casema best okay hor, de ping tijden zijn prima enzo, e nhaal altijd m'n max. snelheid van verschillende nieuwsservers of gewone downloads, enige nadeel vind ik gewoon dat je voor 30 euro slechts 4mbit krijg ipv de 20 mbit bij andere providers...
Bij kabel speelt het geen rol de afstand inderdaad.

Overigens heeft die wijk een eigen centrale gewoon Utrecht-Leidsche Rijn (Ut-Lerij). En op 2km lijnlengte kan je nog prima een 12 tot 16Mbit halen. De 1-4 indicatie komt inderdaad omdat veel partijen er alleen ADSL1 apparatuur hebben staan (KPN en ook BBNed).

Tiscali heeft daar overigens wel ADSL2+ apparatuur staan, misschien wel als enige.

Of je moet op een andere zijn aangesloten, een stuk van die wijk kan ook best op De Meern (Mnd) zijn aangesloten of nog een andere. Dan kan bovenstaand verhaal ietsjes anders zijn.

bjck wijzigde dit bericht 11-09-2007 22:17 (5%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

High speed addict!

quote:
DVRIES schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:12:
Dus, toen ik wist dat we gingen verhuizen heb ik maar alvast een Casema doe-het-zelf pakket besteld op 20 augustus. Op 26 aug. had ik nog geen bevestiging o.i.d. dus ik ff bellen met die lui, zeggen ze dat de bestelling pas de 25e binnen was gekomen :/ right...

30 augustus bel ik nog maar es om te checken of het wel goed komt, blijkt dat de aanmelding op 29 augustus is verwerkt o.0

enfin, leverdatum zou 6 september zijn.... 6 september...niets... ik weer bellen, zeggen ze dat het aan TNT post ligt, ze geven me een barcode om track and trace uit te kunnen voeren (met de melding dat het mogelijk is dat de barcode op dit moment nog niet in het systeem staat)... ik weer wachten... dag later checken via track en trace van tnt... niets gevonden....

vandaag weer gebeld met casema, ze kunnen er niets aan doen, mijn bestelling staat open en zolang ze niets van TNT horen kunnen ze geen actie ondernemen :/ het pakketje ligt nog steeds bij tnt volgens hun... ik denk amahoela! ik met tnt bellen, barcode doorgegeven en dingen besproken.... wat denk je.. inderdaad ze hebben nog geen pakketje met deze barcode in ontvangst mogen nemen...casema hufters hebben hem dus nog niet afgegeven....oftewel hij ligt gewoon in het magazijn te rotten of zo...

ik weer bellen met casema, ditmaal een erg beleefde jongedame die me overigens prima heeft geholpen, verhaal gedaan... verteld ze me eerlijk dat ze eigenlijk geen modems en routers hebben om aan klanten uit te leveren.. wat een bagger organisatie, flinke PR veel klanten winnen en niets uit kunnen leveren, bagger beloftes, bagger logistiek....6 X niks!

Ze adviseerde me om inderdaad eens naar een andere provider te kijken...

dus als jullie Casema willen bestellen, bedenk je nogmaals...

Ik via internetten.nl gekeken wat er mogelijk is op mijn postcode, kom ik op een leuke Orange ADSL abbo uit zonder kpn gedoe... is de minimale leverdata 3 oktober :(
Dat lijkt mij sterk, ik denk dat er nog genoeg modems zijn bij de installateurs, ik zou gewoon een doe het zelf installatie laten doen, dat is volgens mij gratis maar dat weet ik niet zeker.
Dan komt een monteur even aan de hoofdaansluiting het modem plaatsen en klaar, de rest kan je zelf wel doen.

Afstanden mogen inderdaad geen problemen opleveren, maar dat is in theorie, praktisch is het een ander verhaal.
Je afstand tussen de versterker en je huis kan een mogelijkheid zijn bij 100 meter of meer, maar opzich mag dit geen problemen geven als de juiste kabel er ligt en ook goed is (als in niet meerdere malen gekoppeld omdat ie doorgehakt is door iets of iemand).

* Buzzfuzz vraagt zich af of dit topic samen met het DTV topic niet beter door het leven kan gaan als het grote Casema TV, internet en telefonie topic, als mede dat dit topic ook al meer dan 62 pagina's heeft, denk ook dat het meer dan 1000 posts is ;)

Buzzfuzz wijzigde dit bericht 12-09-2007 00:14 (4%)

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws