http://www.file-hunter.com
Ja en ook al ben je nog zo goed willend en eerlijk, dan nog kan je goed het haasje zijn, zoals moi, dus pas ook heel goed op met wat je zegt want ook al doe je nog zo gemotiveerd je werk en haal je het beste er uit voor de klant, dan nog kan het je je kop kosten!quote:Wiebbe schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 01:41:
Ik denk dat er hier aardig wat Casema medewerkers rondzweven, deze website is zo'n beetje het enige forum waar ze opmogen ivm "internet policy" en afgescherm internet
Ook aan de reacties te zien is er meer kennis aanwezig dan normaal is ;P
Maar het is uiteraard allemaal onofficieel als werknemer, dus niet wat ze zeggen zegt "Casema" of iets dergelijks maar ze zeggen het meer als tweaker met kennis van zaken.
Storingen kan je het beste gewoon opgeven door te bellen, heel duidelijk alles vertellen en dat je graag wilt dat ze er een storing van maken. Dit kan voor dit soort problemen vaak worden verzameld en dan kan er gekeken worden wat er gebeuren gaat. Hoe vaker er een belletje word gemaakt over 1 zelfde soort probleem hoe sneller er wat aan gedaan word.
En over de activatie van het modem, ik zelf liet mensen toch altijd het modem activeren via de website ook al kan je het rechstreeks invoeren. Kwestie van mensen leren wat ze nou precies zelf moeten doen. Je hebt trouwens je klant nummer niet nodig, gewoon je postcode + naam en dan het HFC Mac adres op je modem om hem te laten activeren via het modem.
Het probleem met telefonisch activeren is dat niet iedereen dat mag doen, dus als je pech hebt krijgt je een "nieuwe" aan de lijn die het niet mag doen en een verzoek moet indienen. Dit duur meestal wel 2/3 uur en dan moet je alsnog wachten en aangezien doorverbinden niet kan, kan je het beter zelf doen via de website ^^
* Buzzfuzz denkt terug aan al die storingen, klant helemaal in de stress over slecht beeld en internet/telefonie, uurtje later, mooi beeld, internet ok en telefonie ok "prettige dag veder
Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter
En nu maar hopen dat ik niet tot september moet wachten...
edit: ah... Nu met tweede e-mailadres en twee servers (wanadoo/orange) gaat het al beter... 170kbs
MikeyMan wijzigde dit bericht 07-08-2007 22:46 (32%)
www.carina-avensisclub.nl
Noujah. .. he.. misschien gaat casema ooit nog eens investeren (samen met andere kabel providers) in een goed newsplatform, ook al weet ik dat dit slechts voor een beperkte groep mensen interessant is en dit een hoop support plus geld kost. Een snelheids upgrade zou echter niet verkeerd zijn, ipv achteruit gang. Ach ja he.. 't leven gaat niet altijd over rozen
Ok, dat deden ze eerst ook niet. Hoe veel had je gedownload?quote:salgera schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:32:
Klotezooi, Casema heeft nu mijn news-downloads geblokkeerd: 'unable to logon. server response: "482 download limiet bereikt"'.
En nu maar hopen dat ik niet tot september moet wachten...
Marzman wijzigde dit bericht 07-08-2007 23:03 (30%)
Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity
Dat is dus een stukje sneller, en ze geven aan dat je tot 12,5mbit/sec zou kunnen downloaden. Begrijp echter dat dat niet het geval is.
Over het limiet, dat heb je altijd al gehad, tenminste op mijn abbo (midi of multi ofzo (4000kbit down / 1000kbit up) geldt een limiet van 50GB per maand. Gaat nu misschien iets harder omdat je ook iets sneller kunt downloaden.
Overigens, der zijn inderdaad providers die een slechtere newsprovider hebben, maar der zijn der ook zat die het wel beter voor elkaar hebben. Een lokale provider als bijv www.kabeltex.nl die biedt gewoon een externe newsprovider aan (ik meen tweaknews) en dat werkt perfecto.
Sa1 wijzigde dit bericht 08-08-2007 08:59 (18%)
Ik heb dus nu ook nog een abbo bij XLned (20bmit) tot eind deze maand (had ik eigenlijk als fillserver) die ik niet meer gebruik. Iemand interesse om deze te misbruiken/gebruiken?
http://www.file-hunter.com
Ik heb een multiverbinding en haal de volledige snelheid naar de newsserver.quote:MikeyMan schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:18:
Wat noem jij sneller op dit moment?
Die limiet is vorig jaar samen met een beperking van het aantal threads ingevoerd. Daarvoor was die er niet en had je meer threads (afhankelijk van je abo). Tot nu toe sloten ze je niet af als je over de limiet heenging. Het enige wat er gebeurde was dat je een mailtje kreeg "100 procent van de newslimiet bereikt" en verder bleef het gewoon werken. Dat is nu dus ook veranderdquote:Sa1 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:57:
Over het limiet, dat heb je altijd al gehad, tenminste op mijn abbo (midi of multi ofzo (4000kbit down / 1000kbit up) geldt een limiet van 50GB per maand. Gaat nu misschien iets harder omdat je ook iets sneller kunt downloaden.
Marzman wijzigde dit bericht 08-08-2007 11:35 (61%)
Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity
Het is van de 7e tot de 7e van de maand en het verbruik kan je volgen via: http://klant.casema.nl/news/quote:sjaak schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:16:
Volgens mij loopt de newsdownloadlimiet van de 14e tot de 14e van de maand.Verder haal ik 99% vd tijd ruim 500KB/sec en heb ik nog maar een keer meegemaakt dat er iets incomplete vanaf kwam. Ik ben er wel over te spreken dus.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Reg. datum: 28 maart 2002
Let op: uw verkeer wordt gemeten vanaf dag 13 van de vorige maand tot dag 13 van de
huidige maand! Het verkeer wordt dus niet per hele kalendermaand gemeten!
Verschilt dus blijkbaar per abonnee!
Grappig, want als ik inlog op die pagina staat er:quote:jongentje schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:08:
Bij mij staat er:
Let op: uw verkeer wordt gemeten vanaf dag 13 van de vorige maand tot dag 13 van de
Verschilt dus blijkbaar per abonnee!
en met het account van mijn ouders:quote:Let op: uw verkeer wordt gemeten vanaf dag 7 van de vorige maand tot dag 7 van de
Dus inderdaad iedereen verschillend.quote:Let op: uw verkeer wordt gemeten vanaf dag 10 van de vorige maand tot dag 10 van de
Als ik een verband zoek dan lijkt het op alfabet te gaan:
Mijn inlognaam begint met G en dat is de 7e letter van het alfabet, dus dag 7.
Mijn ouders begint met J, is 10e letter van het alfabet en dus dag 10.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Grappig
Laatste tijd haal ik trouwens veel meer kompleet binnen.
Reg. datum: 13 december 2004
Reg. datum: 03 augustus 2004
Q6600@3.6Ghz (450x8), 2x2GB 800 DDR2 GSkill @ 900mhz, HD4870@875/1050 - HR03-GT ,P35-DS4, 2x Samsung Spinpoint 320GB RAID0, 36GB Raptor 10k, Antec Nine Hundred, Corsair 520w
Inmiddels zijn we al een paar weken verder na de upgrade, en met mijn Multi abonnement zit ik echt nog steeds op 4200 Kbit/s down (zelfs na een aantal keer het modem te hebben gereset).quote:Roncom schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:43:
Volgens mij is het abbonement voor Multi gebruikers de enige die qua snelheid omlaag is gegaan (van 4200 naar 4000Mbit/s). Ik begrijp niet waarom dit is gedaan. Dat ze het gelijk houden oké, maar verminderen....!!?? Is hier iets tegen te doen? Het scheelt toch al gauw 25-30kb/s en dat vind ik best een hoop.
ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO
hier ben ik het mee eens. al gooien ze hem naar 10mbit (kan je zeggen "dan neem je toch een sneller abbo", maar dat vind ik echt debiel, betaal 30 euro voor 4mbit, terwijl bij tele2 ze 23 euro betalen voor 20mbit).quote:PainkillA schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:48:
word tijd dat zie die antieke snelheden is een keertje omhoog trekken gelijk met adsl2.
Snelheid is wel degelijk omlaag, eerder ging ik met 560kB/sec nu 520kB/sec, toch wel weer een verschil, upload is idd wel omhoog, maaar dat zal me een zorg zijn. 1mbit up is toch bs je kunt er toch niets serieus mee doen en dus had ie best op de 660kbit mogen blijven staan, of ik nu up met 82kB/sec of 100kB/sec...
Zelfs de 1 Mbit upload van Multi is nog altijd hoger dan de 1 Mbit upload bij ADSL.
ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO
Je kunt geen 12 treads openzetten bij Casema, dan heb je zeker Wanadoo cable?quote:MikeyMan schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:10:
Snap dat nog niet... Haal echt niet meer dan 170kb, en das met 12threads
2 accounts op orange en op casema...
Dit topic is gesloten. ![]()