Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel III

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 april 2002

quote:
BlackB1rd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:33:
[...]

Heb jij deze? Dit ziet er echt ideaal uit! Nu zag ik ook dat ze een beta versie hebben, met o.a. ondersteuning voor eject. Dat is natuurlijk ook wel heel relaxt :) Volgens mij moet je daarvoor wel zelf een programmer maken, of zou 'ie inbegrepen zijn?

Ik heb er geen, ben nog net niet te lui om zo nu en dan op te staan van m'n bank ;)

Nog een alternatief: http://www.sickmods.net/catalog/xerc.html

En er is er vandaag weer een bijgekomen: http://www.clevermod.com/products.php?prodid=36

Multimonitormannetje

Hallo allemaal
Ik ben sinds 2 daagjes de trotse eigenaar van een xbox, gelijk gemod om te gaan klooien met xbmc :) Ik heb alleen een vraagje (ik heb gezocht maar niet gevonden). Aangezien xbmc dmv SMB shares kan vinden, is er dan ook een manier om bijvoorbeeld de F drive te sharen op een netwerk ? Ik vind het werken met ftp soms erg omslachtig, en ik wil soms de series die op de HD staan soms ook op een pc in huis kijken.

Anyone ?

www.baskoole.com

quote:
AEZscf schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:01:
Maar er rees mij toch nog een vraagje op. Kan XBMC ook overweg met mp3's waarbij een cue bestand zit. Zodat ik toch naar het volgende nr kan enzow?
Ben benieuwd hierna.
cue zelfde naam geven als mp3tje en dan in de zelfde map plaatsen... werkt bij mij perfect..
Ja Ja...

quote:
basss schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:30:
Hallo allemaal
Ik ben sinds 2 daagjes de trotse eigenaar van een xbox, gelijk gemod om te gaan klooien met xbmc :) Ik heb alleen een vraagje (ik heb gezocht maar niet gevonden). Aangezien xbmc dmv SMB shares kan vinden, is er dan ook een manier om bijvoorbeeld de F drive te sharen op een netwerk ? Ik vind het werken met ftp soms erg omslachtig, en ik wil soms de series die op de HD staan soms ook op een pc in huis kijken.

Anyone ?
kan niet.

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Reg. datum: 13 september 2001

quote:
bArT_18 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:04:
[...]

cue zelfde naam geven als mp3tje en dan in de zelfde map plaatsen... werkt bij mij perfect..
Hmmm nou werkt hier toch niet, vage shit. Heb alle instellingen ook al een keer nagelopen. Moet je cue of mp3 nog aan enige voorwaarden voldoen ofzow dan?

Reg. datum: 07 januari 2004

Ik krijg nog steeds geen ondertitels te zien, die op mn pc staan, via die smb share..
ik heb ze, zoals eerder geadviseerd met dezelfde naam in dezelfde map staan waar mn films ook staan.
op mn pc zelf doen ze het wel..

hebben jullie wel ondertitels als jullie een film op je xbox bekijken die op je pc staat?

kijk dit is wat ikdoe..ik heb de mappen geshared waar mn films staan op de pc dus...met behulp van rechtermuisknop..en dan share kiezen, zodat het toegankelijk is voor iedereen.

ik heb dit in mn xml staan..>

<bookmark>
<name>SMB Network Share</name>
<!-- You can use one of these following formats: !-->
<!-- smb://domain;user:password@ip/share/directory/ !-->
<!-- smb://user:password@ip/share/ !-->
<!-- Only if guest/public access is enabled: !-->
<!-- smb://ip/ !-->
<path>smb://192.168.0.3</path>
</bookmark>

is dit goed of moet ik het op een andere manier doen..
gaarneuw hulp gevraagd.

Je moet de share name nog aangeven en de eventuele subdirectory (onder de share) waar je films instaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<bookmark>
            <name>Movies</name>
            <!--    You can use one of these following formats: !-->
            <!-- smb://domain;user:password@ip/share/directory/ !-->
            <!-- smb://user:password@ip/share/                  !-->
            <!--    Only if guest/public access is enabled:     !-->
            <!-- smb://ip/                                      !-->
            <path>smb://192.168.0.3/sharenaam/eventuele_subdir/</path>
        </bookmark>
        </video>

Ondertitels van het formaat .srt en idx/sub werken perfect (al sinds het begin van XBMP)

Dus met sharename bedoel je dus de naam van mn computer..???
mn films staan op c:/ newmovies....en in datzelfde map staan al mn srt files..
bedoel je dat..
alvast bedankt voor je hulp

Ja Ja...

quote:
mirko schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:26:
Dus met sharename bedoel je dus de naam van mn computer..???

Nee de share.
Heb je een share aangemaakt op je pc ?

maak het jezelf makkelijk en gebruik Sango Toolbox (SXT 1.3) om je xboxmediacenter.xml visueel aan te passen.
quote:

mn films staan op c:/ newmovies....en in datzelfde map staan al mn srt files..
bedoel je dat..
alvast bedankt voor je hulp
de .srt's moeten dezelfde naam hebben als je videofile.

juist bakman...ik heb nu juist sango al geprobeert..infact..ik werk er nog steeds mee..gekke daarvan is dat ik met sango wel mn films/muziek kan streamen..maar geen ondertitels zie...
ik heb de ondertitels in dezelfde map gezet waar al mn films staan..NO LUCK

toen kwam ik erachter dat je in sango ook de folder waar je ondertitels staan , kan slecteren..(ik had ze in een aparte map > ondertitels < gedaan) en die map geselecteerd >no luck
ik heb ze toen wederom in dezelfde map gedaan waar mn films instaan..en weer geslecteerd..no luck

dus wou ik het nu gewoon handmatig gaan doen , misschien werk dat sango gewoon niet lekker..
vandaar mn bovenstaande vraag..

maar ik zal het nog eens goed nalezen en het weer proberen.

iig bedankt--hoop dat het me lukt

ps de srt,s hebben dezelfde naam als mn films..want ze doen het op mn pc wel gewoon..

mirko581 wijzigde dit bericht 01-07-2005 10:40 (7%)

'09 Street Triple
Reg. datum: 30 juli 2001

quote:

kan wel maar dan moet je een als storage server configgen.

Op je desktop Rechtermuisknop bij My Network Places, vervolgens Map Network drive, daarna klikken op 'Sign up for online storage or connect to a network server', daarna gewoon de gegevens invoeren van je X-doos. Goed te doen

XBL GamerTag: PhuSioN360

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:

Dat gaat niet op als je zelf in de config bestanden hebt geprutst. Want dan ben je weer je instellingen kwijt. Wat ik dus niet snap: Waarom doen ze niet alle config bestanden in een speciale map. Dat is toch best te doen. Het update ook nog makelijk lijkt mij.

Of is er ook nog een speciale manier om te kunnen updaten zonder je eigen configuratie bestanden over te schrijven?

En kun je een link van het hoofd menu gelijk naar een smb netwerk laten sturen zonder dat je eerst in een sub menu komt.

Arwen / Kayne

quote:
mirko schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:12:
juist bakman...ik heb nu juist sango al geprobeert..infact..ik werk er nog steeds mee..gekke daarvan is dat ik met sango wel mn films/muziek kan streamen..maar geen ondertitels zie...
ik heb de ondertitels in dezelfde map gezet waar al mn films staan..NO LUCK

toen kwam ik erachter dat je in sango ook de folder waar je ondertitels staan , kan slecteren..(ik had ze in een aparte map > ondertitels < gedaan) en die map geselecteerd >no luck
ik heb ze toen wederom in dezelfde map gedaan waar mn films instaan..en weer geslecteerd..no luck

dus wou ik het nu gewoon handmatig gaan doen , misschien werk dat sango gewoon niet lekker..
vandaar mn bovenstaande vraag..

maar ik zal het nog eens goed nalezen en het weer proberen.

iig bedankt--hoop dat het me lukt

ps de srt,s hebben dezelfde naam als mn films..want ze doen het op mn pc wel gewoon..

Mischien moet je je er eerst toch nog maar wat in verdiepen hoor, want dit is vrij elementair... :/
Op je pc heb je een share gemaakt zeg je (Rechtsklik, Delen). Dan heb je voor die share ook een naam moeten ingeven (tenzij windows default iets gegeven heeft, waarschijnlijk de naam van je folder dan, newmovies in dit geval)
Dat moet je in je xml ook ingeven (<path>smb://192.168.0.3/sharenaam/</path> waarbij sharenaam dus newmovies moet worden. )
Je srt's mag je niet in een aparte folder zetten, die moeten gewoon tussen je films staan en dezelfde naam hebben.

Hiermee zou het gewoon moeten werken...

quote:
-Skyhawk- schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:40:
[...]

En kun je een link van het hoofd menu gelijk naar een smb netwerk laten sturen zonder dat je eerst in een sub menu komt.
Yep, da's gewoon in je xml te definiëren, onder [Default] of zoiets, bij elke submenu (My Files, My Pictures, ...)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Ja Ja...

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:48:
[...]

Mischien moet je je er eerst toch nog maar wat in verdiepen hoor, want dit is vrij elementair... :/

toch even bijvallen; hij heeft zich er in verdiept, want z'n films spelen wel maar hij ziet geen ondertitels.

quote:
Je srt's mag je niet in een aparte folder zetten, die moeten gewoon tussen je films staan en dezelfde naam hebben.
mag best, zolang het gedefinieerd is in xboxmediacenter.xml (en met sango kan je ook vertellen welke folder dat zou moeten zijn).

quote:
bakman schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:53:
mag best, zolang het gedefinieerd is in xboxmediacenter.xml (en met sango kan je ook vertellen welke folder dat zou moeten zijn).

Klopt, misschien dat eens proberen om te zien of dat wel werkt? Dan kan je de subs in een folder op je xbox hdd knallen. Of je kijkt wat er gebeurd als je de hele film + subs lokaal op je xbox gooit.

effe voor de zekerheid: je hebt de subs toch niet uitgezet in XBMC? :+

ik heb een 60 tal films op mn xbox staan incl, srt's, en die geven me netjes de ondertiteling weer..daar geen probs over..
dus mn ondertiteling staat niet uit of zo...

alleen mn films op mn pc geven ze niet weer...

denk je dat als ik al mn ondertitels ...die op mn pc staan , ftp naar naar mn xbox, en bij de andere srt's zet..
zodat als ik een film stream vanaf mn pc, hij de ondertitels dan van mn xbox gaat pakken>?

Ja Ja...

quote:
Schweino schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:21:
[...]
Klopt, misschien dat eens proberen om te zien of dat wel werkt? Dan kan je de subs in een folder op je xbox hdd knallen. Of je kijkt wat er gebeurd als je de hele film + subs lokaal op je xbox gooit.

effe voor de zekerheid: je hebt de subs toch niet uitgezet in XBMC? :+
ik heb het nog nooit getest, ik maak er altijd mkv's van, zo blijft het een beetje opgeruimd :D

eeh bakman mag ik weten wat dat zijn?

Arwen / Kayne

Matroska-video, dat een container-formaat dat allerlei extra's kan bevatten, audio/video/subs/chapters...
Zo heeft hij dus film en subs in 1 .mkv-bestand staan.

Gaat dat converteren eigenlijk een beetje zonder kwaleitsverlies, bakman?

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Ja Ja...

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:01:
Matroska-video, dat een container-formaat dat allerlei extra's kan bevatten, audio/video/subs/chapters...
Zo heeft hij dus film en subs in 1 .mkv-bestand staan.

Gaat dat converteren eigenlijk een beetje zonder kwaleitsverlies, bakman?

zoals je zelf al aangeeft: containerformaat = geen kwaliteit verlies.
Ik converteer ze dmv mkvtoolnix, gemiddeld duurt dat 90 seconden, het mooie ervan is dat je er alles in kunt stoppen. 2 of 3 avi's met 10 subs > 1 mkv die er 1 film van maakt zonder enige pauze tussen de oorspronkelijke avi's, de xbox kan perfect mee omgaan.

Arwen / Kayne

90 seconden om een mkv te maken!? w00t! Ga ik ook maar effe checken :)

eeeh, come again?
90 sec..een avi file van 700mb?

eeh....

Ja Ja...

quote:
mirko schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:07:
eeeh, come again?
90 sec..een avi file van 700mb?

eeh....

uhh nee 2 avi files ;) (1400MB)

voor diegene die het gaan gebruiken, let op dat je CD2, 3 etc altijd "append" aan 1. Hetzelfde geld voor de .srt's de 1e erin draggen, de 2e appenden....

ach ik heb gelogen, in dit geval duurde het 120 seconden. (muxed op dezelfde disk) als ik van een andere fysieke disk af kom gaat het sneller. (P4 3.2Ghz & Maxtor 10 200G.)

http://www.readrss.com/images/mux.jpg

bakman wijzigde dit bericht 01-07-2005 14:24 (16%)

ik weet niet wat w00t betekend !!

Maar w00t, als je zegt geen kwaliteitsverlies, en binnen 2 minuten een compleet andere file maken incl srt...

w00t.....

Arwen / Kayne

LOL :D

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: