[xbox] Xbox media center - Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.106 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11-2024
scorpion303 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:30:
Bakman... zou jij ons misschien een heel klein beetje verder kunnen helpen?

Is het uberhaubt mogelijk om tijdens xbmc.Player().play("http://www.servernaam.com/stream1.asx') ... andere agent-headers mee te sturen naar de webserver?

Ik zit momenteel flink te googlen, maar hen nog niets relevants kunnen vinden.. of moet het misschien via.. [...]
Ik zag laatst wel het volgende in de changelog, aangaande user-agents:

- 27-08-2005 changed: mplayer.conf's user-agent, may fix non working shoutcast stations

Weet inet of je er wat aan hebt, maar wellicht stuur ik je de goede richting op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

scorpion303 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:30:
[...]
Bakman... zou jij ons misschien een heel klein beetje verder kunnen helpen?
de link naar de stream is aanwezig, nu hoef je hem alleen te openen. Ok er is iets vreemds mee, op je pc is ie 387x zoveel, terwijl ie op de xbox zegt: 187x zoveel.
Dat is vreemd, maar dit kun je niet spoofen (dmv useragents), althans ik zou niet weten hoe.

Het spoofen van een user agent doe je alleen maar om je voor te doen als een andere browser, dus voor display van een pagina, niet voor streams, tenzij dat nu een "feature" is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Anoniem: 34095 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:05:
[...]

Het spoofen van een user agent doe je alleen maar om je voor te doen als een andere browser, dus voor display van een pagina, niet voor streams, tenzij dat nu een "feature" is geworden.
Dat lijkt me nu dan toch echt het geval, hoe kan 'ie anders bepalen welke res. stream hij doorstuurt naar de client?

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:11
Mart! schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:26:
[...]

Ik zag laatst wel het volgende in de changelog, aangaande user-agents:

- 27-08-2005 changed: mplayer.conf's user-agent, may fix non working shoutcast stations

Weet inet of je er wat aan hebt, maar wellicht stuur ik je de goede richting op :)
in mplayer.conf kun je een useragent opgeven maar ik kom er niet uit welke je nodig hebt voor mediaplayer (kan misschien helpen met verder zoeken ) straks eens proberen met de mplayer.conf

vind dit net in google groups (stukje copy paste)

Then WMP fires up and submits a request to the download page with this user
agent - Windows-Media- Player/10.00.00.3646
Once that is done another request comes in with this user agent -
NSPlayer/10.0.0.36 46 WMFSDK/10.0
Then another with - NSPlayer/10.0.0.36 46 WMFSDK/10.0

[ Voor 30% gewijzigd door m3gA op 31-08-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag scorpion al posten in de xbmc forums, wat pike daar zegt word dan wel een probleem als je niet meer word toegelaten op shoutcast streams door een andere useragent.

@BlackB1rd idd moet er nu dus ook voor mediaplayers gespoofed worden.

ik ben ondertussen een ethereal capture aan het draaien om te zien wat er gebeurt met de agent.

dit is de agent (in mijn geval dan):

code:
1
2
3
4
5
User-Agent: WMPlayer/9.0.0.3250 
Accept: application/sdp
Accept-Charset: UTF-8, *;q=0.1
X-Accept-Authentication: Negotiate, NTLM, Digest, Basic
Accept-Language:nl-NL, *;q=0.1

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 31-08-2005 17:18 ]

• m3gA
Ik heb beide user agents meegegeven in mplayer.conf om te testen en ze doen het allebei niet.. denk dat er toch iets anders gedaan moet worden. een andere user agent heeft trouwens het resultaat dat de stream niet opstart.

[ Voor 22% gewijzigd door m3gA op 02-09-2005 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ik heb gisteren ook ff met die BigBrother streams lopen klooien, maar krijg het beeld ook niet lekker, geluid is op zich prima, maar et beeld is echt verrot

iemand al betere resultaten?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Update-je voor TVGids-script van Bakman ;) ;)
Even deze PNG in XBMC/scripts/tvgids/images/channels/ zetten (hier ziet 'ie er niet uit, in XBMC wel!)

en in tvgids.py de twee "Yorin"'s wijzigen in "RTL 7" en "RTL7" (deze laatste zonder spatie).
Ben je meteen helemaal weer up-to-date (op Talpa na)! 8)

Maar om ook Talpa (zender-ID=28)

erin te krijgen hoef je niet eens programmeur te zijn overigens.

EDIT 7 sept. 2005 'n Betere en volledigere update staat verderop van "waterstraal"

[ Voor 88% gewijzigd door hbokh op 07-09-2005 15:57 . Reden: Typo en toevoeging ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Dat ga ik vanavond eens even regelen dan! Weer alle zender in het overzicht O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeavyB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06-2020
Okee, misschien ga ik nu een enorm voor de hand liggende vraag stellen, maar ik zie door de XBMC-releases van de verschillende groepen het bos niet meer. Die van Schweino, hier aardig gepromoot, lijkt me een aardige. Wie legt me uit waarom ik DIE moet gebruiken en niet een andere, of juist WEL een andere en niet deze? Geen flames, geen gezeur, gewoon eerlijk en objectief commentaar graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maccadon
  • Registratie: Augustus 2005
Ik gebruik ook die van Schweino.
Ik downloade eerst ook vele verschillende versies maar het voordeel van de build van Schweino is dat hij compleet maar niet volgepropt is.
Wil je dus een complete en stabiele build dan zijn die van Schweino het best _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Ik heb de afgelopen maand de versies van AID 2.11, EKB6, Schweino en Pimped geprobeerd.
Die van Schweino valt op door het ontbreken van o.a. de grote hoeveelheid Milkdrop-visualisaties en dat maakt hem qua download inderdaad lichter.
De Pimped heb ik vandaag geïnstalleerd (build 28-8-2005), het mooie daarvan is dat die default de temperatuur (van het weer buiten) in de PM3-skin standaard weergeeft, standaard veel techneuten RSS-feeds heeft en dat er in deze laatste versie een LinksBoks-webbrowser als beta ingebouwd zit.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hbokh schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 21:45:
Ik heb de afgelopen maand de versies van AID 2.11, EKB6, Schweino en Pimped geprobeerd.
Die van Schweino valt op door het ontbreken van o.a. de grote hoeveelheid Milkdrop-visualisaties en dat maakt hem qua download inderdaad lichter.
als je goed had gekeken dan had je kunnen constateren dat Schweino er 2000+ beschikbaar heeft, eenmaal op je xbox dan blijven ze op je xbox, dus dan hoef je geen presets meer mee te leveren. De standaard presets zitten er trouwens wel bij.

*edit* ik zie dat de presets verdwenen zijn ?
De Pimped heb ik vandaag geïnstalleerd (build 28-8-2005), het mooie daarvan is dat die default de temperatuur (van het weer buiten) in de PM3-skin standaard weergeeft,
niets bijzonders want dat is een aanpassing in je skin: PMIII>PAL>home.xml, dit kan je zelf ook aanpassing, hoef je niets voor te downloaden.
standaard veel techneuten RSS-feeds heeft en dat er in deze laatste versie een LinksBoks-webbrowser als beta ingebouwd zit.
Zoals je zegt: beta, de xbmc developers zijn niet blij met deze releases, plus dat ie niet zo uit CVS komt. RSS feeds kan je zelf invullen.

Schweino komt uit CVS en is elke dag vers en dus up to date. Dus op een skin aanpassing na er is geen verschil tussen de versies.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 03-09-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 01:44
Anoniem: 34095 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:57:
[...]

*edit* ik zie dat de presets verdwenen zijn ?
Ik heb ze weer in de standaard build rar gegooid, er zitten nu welgeteld 3647 verschillende visualisaties in (volgens mij completer dan de "concurrenten") ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43030

Schweino schreef op zondag 04 september 2005 @ 02:23:
[...]

Ik heb ze weer in de standaard build rar gegooid, er zitten nu welgeteld 3647 verschillende visualisaties in (volgens mij completer dan de "concurrenten") ;)
Mja is maar net wat je onder completer wilt verstaan..
ik vind zeker meer dan 75% van al die presets overbodige crap... maja voor ieder wat wils natuurlijk,
zeg is er iemand die weet of je de oude scrollerbutton van pm2 kan faden met system.idletime(?)
die heb ik net in m'n skin gezet maar hij wil maar niet optyfen, tijdens visualisatie :P

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 01-10-2005 05:26 . Reden: screenshot verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 43030 schreef op zondag 04 september 2005 @ 04:52:
[...]
Mja is maar net wat je onder completer wilt verstaan..
ik vind zeker meer dan 75% van al die presets overbodige crap... maja voor ieder wat wils natuurlijk,
zeg is er iemand die weet of je de oude scrollerbutton van pm2 kan faden met system.idletime(?)
die heb ik net in m'n skin gezet maar hij wil maar niet optyfen, tijdens visualisatie :P

[afbeelding]
Hoe heb je dat gedaan? Ik wil eigenlijk die scroller in the orbs skin zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Anoniem: 34095 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:57:
[...]
niets bijzonders want dat is een aanpassing in je skin: PMIII>PAL>home.xml, dit kan je zelf ook aanpassing, hoef je niets voor te downloaden.
Dank je! Omdat ik nog maar een maand een Xbox heb, heb ik nog niet al de files en HOWTOs uitgeplozen (wel erg veel op fora gelezen), maar dit scheelt weer een vraag mijnerzijds!

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153981

Heeft iemand al een script in elkaar geflanst voor de gemiste uitzendingen op www.talpa.tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Is de DVD-ROM van de Xbox eigenlijk regio beveiligd ? Alle "backup" dvd's werken goed alleen ik heb een paar originele regio 4 dvd's die niet af willen spelen op de Xbox en natuurlijk ook niet op mijn regio 2 sony dvd speler. Kan ik de regio omzetten naar 4 ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skillz schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:33:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ik wil eigenlijk die scroller in the orbs skin zetten
Kwestie van de juiste code overnemen van PM2 en die in je PM3 home.xml copy/paste,
kzou het alleen erg jammer vinden als die visible effects niet met de buttonscroller in combinatie werken,
want dit is echt 10x beter dan de huidige buttons in PM3, maar das een persoonlijke opvatting he,
als ik nu naar PM3 kijk vind ik toch wel dat die buttons zowat het halve beeld innemen, en das best wel jammer, vandaar dat ik maar met een eigen skin ben begonnen, heb ik gelijk alles zoals ik wil, kan weer het een en ander photoshoppen + ik krijg weer wat meer inzicht van xml ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43030 schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:37:
want dit is echt 10x beter dan de huidige buttons in PM3, maar das een persoonlijke opvatting he,
als ik nu naar PM3 kijk vind ik toch wel dat die buttons zowat het halve beeld innemen
idd erg persoonlijk, want wat doe je nu met dat halve beeld wat je over hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
KaMiKaZe schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:17:
Is de DVD-ROM van de Xbox eigenlijk regio beveiligd ? Alle "backup" dvd's werken goed alleen ik heb een paar originele regio 4 dvd's die niet af willen spelen op de Xbox en natuurlijk ook niet op mijn regio 2 sony dvd speler. Kan ik de regio omzetten naar 4 ?
De dvd-rom zelf niet, de dvd dongle is wel regio beveiligd. Als je xbox omgebouwd is kan je je dashboard regiovrij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095 schreef op zondag 04 september 2005 @ 15:55:
[...]

idd erg persoonlijk, want wat doe je nu met dat halve beeld wat je over hebt :?
Wat dacht je van opvullen met bg's zoals je nu ook hebt, alleen dan zonder home-button.png die half over de bgs heen zit gepropt of maybe visualisatie's, film previews, .. ik noem maar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Het zal wel aan mij liggen maar euh... scrollerbutton? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

@Smokehead:

Zou je die (mooie) skin van jouw persoonlijke XBMC willen posten (URL)? We zouden er iets nl. van kunnen leren! ;)

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Talpa ?

Anybody die al iets heeft voor mooie talpa uitzendingen op je xbox ? Ik vind het namelijk wel makkelijk aangezien ik in het buitenland woon, en kan ze dan gewoon via mijn xbox bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
frankvanhoesel schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:58:
Talpa ?

Anybody die al iets heeft voor mooie talpa uitzendingen op je xbox ? Ik vind het namelijk wel makkelijk aangezien ik in het buitenland woon, en kan ze dan gewoon via mijn xbox bekijken.
Talpa wordt hier geboycot ;) Maar mij lijkt het ook wel handig, helaas ben ik niet zo'n Python held.

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43030 schreef op maandag 05 september 2005 @ 02:32:
Wat dacht je van opvullen met bg's zoals je nu ook hebt, alleen dan zonder home-button.png die half over de bgs heen zit gepropt of maybe visualisatie's, film previews, .. ik noem maar wat
tja daar heb je het al: ik kijk films en visualisaties fullscreen (kijkt wat makkelijker) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hbokh schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:23:
@Smokehead:

Zou je die (mooie) skin van jouw persoonlijke XBMC willen posten (URL)? We zouden er iets nl. van kunnen leren! ;)
dat kan wel.. maar ben er nog mee bezig en ik ga geen dingen online gooien die simpelweg
nog niet af zijn.. it's done when its done,
mocht je wat specifieks willen weten, mail me maar gerust ;)
Anoniem: 34095 schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:10:
[...]

tja daar heb je het al: ik kijk films en visualisaties fullscreen (kijkt wat makkelijker) ;)
haha indeed, ik ook maar waarom zit die optie er nu ook al in dan ?? .. sja sommige dingen zijn wel ok aan PM3, tis niet voor niks dat ik die skin als basis heb gebruikt.. enne mocht je het niks vinden, dan heb je nog altijd de keuze om het niet te gebruiken mocht die klaar wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Schweino schreef op zondag 04 september 2005 @ 02:23:
[...]

Bijna, er is een build met 10216 presets! Eerlijk gezegd zit hier:
ik vind zeker meer dan 75% van al die presets overbodige crap...
ook wel wat hebben. Ieder zijn meug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstraal
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-12-2021
Ik ben zo vrij geweest om BaKMaN's tvgids even up to date te maken...

wat is er anders?
-Nieuwe logo's voor rtl4,5,6,sbs6,net5 en talpa
-talpa erbij
-folderlogo

Ik heb hem al even aangemeld op xbmcscripts.com, maar daar wacht hij nog op moderatie, in de tussentijd kun je hem hier downloaden: http://s26.yousendit.com/...ZO0DKGM65NX61JUUHBJJHJDFV

Kans bestaat natuurlijk dat iemand me voor is geweest, in dat geval mijn excuses ;)

[ Voor 13% gewijzigd door waterstraal op 06-09-2005 22:23 ]

LE40A552 + PS3 = Pure win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43030 schreef op maandag 05 september 2005 @ 20:03:
sja sommige dingen zijn wel ok aan PM3, tis niet voor niks dat ik die skin als basis heb gebruikt..
vergeet niet dat xbmc iedere keer nieuwe opties krijgt (nieuwe ref/windowID's) en deze worden in PMIII meteen ingebouwd, zie bijv de OSD bij films, alles zit er nu in, calibratie, audio instellingen, subs etc, maar ook in de xbmc instellingen zelf, deinterlacing optie etc. Het word ondoenlijk omdat telkens te updaten, het is klote dat het skinnen zoveel werk vergt.

• Schweino
ivm vakantie zal morgen nog een nieuwe XBMC op mijn site staan, daarna een week niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:00:
ivm vakantie zal morgen nog een nieuwe XBMC op mijn site staan, daarna een week niet.
Na Big_wadger en T3CH builds maar eens die van jou gecheckt, en m'n xdoos draait nu weer chill,
khad eerst die van T3CH (30-08) maar die crashte altijd keihard met opstarten, en ik maar denken dat het door m'n skin kwam...NOT! ...thanks anyways _/-\o_

btw. in de language file ontbreekt "Herlaad skin" terwijl die optie wel in XBMC zit..
kheb 'm maar zelf erbij gezet...

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 09-09-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb ook m'n XBMC maar eens geupdate, maar nu reageert hij helemaal niet meer op de controller.....

Ik krijg het beginscherm van de Project Mayhem III skin te zien (met als datum/tijd: Monday, 5 september, 19:49 ???), maar ik kan dan helemaal niks meer.

De tijd loopt nog wel gewoon door, dus hij is niet vastgelopen lijkt me. Iemand een idee wat het kan zijn??

Edit: screensaver start ook gewoon na zo'n 5 minuten en die is wel weer weg te krijgen door de controller te gebruiken ?!?!?! Heel vaag allemaal.....

[ Voor 18% gewijzigd door Undeclinable op 09-09-2005 15:46 ]

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 15:53
Undeclinable schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:44:
Ik heb ook m'n XBMC maar eens geupdate, maar nu reageert hij helemaal niet meer op de controller.....

Ik krijg het beginscherm van de Project Mayhem III skin te zien (met als datum/tijd: Monday, 5 september, 19:49 ???), maar ik kan dan helemaal niks meer.

De tijd loopt nog wel gewoon door, dus hij is niet vastgelopen lijkt me. Iemand een idee wat het kan zijn??

Edit: screensaver start ook gewoon na zo'n 5 minuten en die is wel weer weg te krijgen door de controller te gebruiken ?!?!?! Heel vaag allemaal.....
Heb je de juiste map in je tdata/udata gewist?

Veel van deze problemen komen door het niet verwijderen van de xbmc folders in tdata/udata (meestal doe ik dit via het MS Dashboard, hard disk, XBMC verwijderen.

Indien xbmc je opstart-dash is, moet je een bootable cd/dvd maken op te kunnen ftp-en naar je HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141231

Heeft iemand ervaring met het afspelen van RTSP streams via XBMC?
Ik heb de laatste Schweino versie gedownload, maar krijg de volgende link niet geopend:
rtsp://83.149.119.88/TiG
mms://83.149.119.88/TiG

Ik heb het geprobeerd via een .strm en een .asx file, maar beiden werkten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
vanThijs schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:44:
[...]

Heb je de juiste map in je tdata/udata gewist?

Veel van deze problemen komen door het niet verwijderen van de xbmc folders in tdata/udata (meestal doe ik dit via het MS Dashboard, hard disk, XBMC verwijderen.

Indien xbmc je opstart-dash is, moet je een bootable cd/dvd maken op te kunnen ftp-en naar je HD.
Thanks voor de tips, maar het bleek een ongelooflijke noob-act van mij te zijn 8)7

Ik had nog niet de default.xbe van XBMC hernoemd naar evoxdash.xbe........vrij lomp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:02
Undeclinable schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:08:
[...]

Thanks voor de tips, maar het bleek een ongelooflijke noob-act van mij te zijn 8)7

Ik had nog niet de default.xbe van XBMC hernoemd naar evoxdash.xbe........vrij lomp :)
Haha lol, ik heb vorige week precies de zelfde fout gemaakt. :)

[ Voor 73% gewijzigd door Bigfoot87 op 11-09-2005 18:47 ]

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Nog iets anders.......m'n scripts doen het gewoon allemaal niet......wat doe ik fout?

Ik benader ze gewoon vanuit de snelkoppeling naar f:\apps\xbmc\scripts maar als ik er een wil uitvoeren, dan komt er een halve seconde 'running' achter te staan en dat is het dan.

Heb wel alle python-gerelateerde files geupdate......iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Undeclinable schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:23:
Heb wel alle python-gerelateerde files geupdate......iemand een idee?
dat baart me zorgen.....python zit namelijk al in de build zelf.

als ie running zegt en daarna kapt, de witte of zwarte button indrukken en kijken wat ie zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:45
heeft iemand ooit wel eens gehoord dat xbmc je pc laat crashen tijdens het streamen van films?
Hier heb ik dus last van, na 20/30 minuten streamen, bevriest m'n hele windows en stopt het streamen uiteraard, en m'n windows staat er nog maar een week op (en is geheel up to date)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Anoniem: 34095 schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:53:
[...]

dat baart me zorgen.....python zit namelijk al in de build zelf.

als ie running zegt en daarna kapt, de witte of zwarte button indrukken en kijken wat ie zegt.
Het volgende:

Traceback (most recent call last):
File
"Q:\scripts\quicktimebrowser-1.36a\quicktimebrowser.py",
line 14, ?
from osimport getcwd, mkdir, path
zipimport.zipimporterror: can't decompress data, zlib
not available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

scorpion303 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:28:
[...]

Dit is inderdaad een prima oplossing als je naar (al dan niet gebrande) dvd-schijfjes kijkt.

Ik (en waarschijnlijk een hoop anderen) willen ook graag een iso of video_ts-mapje op de harde schijf knallen en dat rechtstreeks op de box (met behoud van menu's en ondertiteling) kijken.. Dit zou me echt zo veel dvd-schijfjes schelen!
Of je download de versie van fedR, kun je ook ISO's starten die op je pc staan ;)

XboxMediaCenter.xml **MODIFIED**

Start Rant -- Well it's really pretty simple, fedR releases own
we don't make cow releases (no useless xtras and skins) DVD
menus have been enabled in our builds since July it's time to
REKOGNIZE! If you wnat a 50MB release .. u know where to get
MEDUSA im sure!

Let wel op als je je eigen xboxmediacentre.xml blijft gebruiken dat je de dvdpalyerbeta aanzet, staat ook in de nfo file.

PS de ekb build schijnt het ook al een tijdje te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door fulgore op 12-09-2005 11:16 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Weet iemand misschien het BigBrother script voor XBMC?
Of kan het naar mij mailen?

Ik kan dat script nergens vinden, en het lijkt me wel lache :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
ReCreator schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:42:
Weet iemand misschien het BigBrother script voor XBMC?
Of kan het naar mij mailen?

Ik kan dat script nergens vinden, en het lijkt me wel lache :)
er is geen script.. en als je het topic doorleest kun je even zien hoe je zelf BB op xbox kan zien :) (wle met lagere kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

m3gA schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:44:
[...]

er is geen script.. en als je het topic doorleest kun je even zien hoe je zelf BB op xbox kan zien :) (wle met lagere kwaliteit)
Ik had gezocht in het topic maar kon zo niks vinden.. ik ga wel op jacht...

Ik zag namelijk een tijdje geleden een script voorbij komen op usenet... maar toen leek het me niks... maar nu is het misschien wel lache..

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Undeclinable schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:45:
Traceback (most recent call last):
File
"Q:\scripts\quicktimebrowser-1.36a\quicktimebrowser.py",
line 14, ?
from osimport getcwd, mkdir, path
zipimport.zipimporterror: can't decompress data, zlib
not available
Ziet er uit als een python error (zlib).....een verse xbmc release installeren en geen python eroverheen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
ReCreator schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:03:
[...]

Ik had gezocht in het topic maar kon zo niks vinden.. ik ga wel op jacht...

Ik zag namelijk een tijdje geleden een script voorbij komen op usenet... maar toen leek het me niks... maar nu is het misschien wel lache..
ff een .strm aanmaken met notepad. daar even de link van de streams inzetten. (die staan ergens in het topic) alleen wil ie niet op volledige kwaliteit. (script waar je het over hebt staat in a.b.nl dus zoek maar eventjes - zal hem thuis eens proberen)

[ Voor 10% gewijzigd door m3gA op 12-09-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Anoniem: 34095 schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:17:
[...]

Ziet er uit als een python error (zlib).....een verse xbmc release installeren en geen python eroverheen zetten.
Thanks! Had inmiddels idd een recente versie erop gezet en meteen werken!

Ben nu al helemaal weg van het LaunchBrowser-script! Wat een enorme berg clips van bands die je hier nooit op TV ziet, en waar je nu gewoon alle clips van kunt bekijken, fantastisch!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Ik pleit ervoor dat, zodra Schweino weer terug is van vakantie ;), ook in zijn build de dvd alpha player wordt aangezet :+ Als ik het goed begrijp kan je deze alpha functie in- en uitschakelen mbv. een variable in de configfile? Dan lijkt me dat er helemaal geen argument meer is om 'm niet mee te compilen!

[ Voor 3% gewijzigd door BlackB1rd op 12-09-2005 18:31 ]

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackB1rd schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:30:
Ik pleit ervoor dat, zodra Schweino weer terug is van vakantie ;), ook in zijn build de dvd alpha player wordt aangezet :+ Als ik het goed begrijp kan je deze alpha functie in- en uitschakelen mbv. een variable in de configfile? Dan lijkt me dat er helemaal geen argument meer is om 'm niet mee te compilen!
misschien staat ie tegen die tijd al vanuit CVS standaard aan want er worden de laatste dagen veel aanpassingen verricht aan de dvdplayer....

mij boeit het weinig, kijk alleen maar HDTV films ;) DVD is zooo 2004 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-06 14:33
Anoniem: 34095 schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:54:
[...]

misschien staat ie tegen die tijd al vanuit CVS standaard aan want er worden de laatste dagen veel aanpassingen verricht aan de dvdplayer....

mij boeit het weinig, kijk alleen maar HDTV films ;) DVD is zooo 2004 :Y)
Speel je die af op je Xbox? *.ts bestanden wil hij bij mij namelijk niet altijd goed afspelen dwz haperen en/of zelfs helemaal vastlopen van de Xbox. Wat voor bestanden speel jij af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 17:19

Xe0n

^ Me

XboxMediaCenter DVD-Player Announcement and 2005-09-12 CVS build

http://www.xbox-scene.com...ep/EEkyVVpykEgtgkoWXM.php

't wil alleen nog niet lukken om hem van de 'usual places' te downloaden...

[ Voor 24% gewijzigd door Xe0n op 12-09-2005 21:15 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xe0n schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:12:
XboxMediaCenter DVD-Player Announcement and 2005-09-12 CVS build

http://www.xbox-scene.com...ep/EEkyVVpykEgtgkoWXM.php

't wil alleen nog niet lukken om hem van de 'usual places' te downloaden...
ik had het nog niet gezegd of het is al zo ver (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The big J schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:41:
[...]
Speel je die af op je Xbox? *.ts bestanden wil hij bij mij namelijk niet altijd goed afspelen dwz haperen en/of zelfs helemaal vastlopen van de Xbox. Wat voor bestanden speel jij af?
nee die convert ik eerst met een lengthy procedure naar xvid ;) (dit gebruik ik als basis, al heb ik onderhand de gehele procedure grondig aangepast, hetgeen het een stukje sneller maakt. Je kunt ook AutoGK gebruiken, maar de resultaten zijn niet te vergelijken, AutoGK resized en convert ze wel goed, maar ze zijn verre van scherp). De limiet van de xbox met 5.1/DTS heb ik op 1024x576 gevonden. 720p is me alleen gelukt met stereo, met 5.1/DTS vind ik dat er teveel framedrops plaatvinden dus ik heb gekozen voor de veilige resolutie, hetgeen zeer mooi en scherp is, je weet niet wat je ziet.

Met VLC player zou je volgens mij 720p TS sources moeten kunnen streamen naar je xbox, 1080i red ie niet qua bandbreedte.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 12-09-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Laatst online: 23-05 17:19

Xe0n

^ Me

Anoniem: 34095 schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:18:
[...]

ik had het nog niet gezegd of het is al zo ver (8>
download hem nu van de usual places

[edit] net geinstaleerd en werkt perfect zowel dvd als iso en images

[ Voor 18% gewijzigd door Xe0n op 12-09-2005 22:52 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
That's great news :) Menu's and shit werken naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neejoh schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:08:
lees even de release announcement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:48
geweldig dit, hier zat ik op te wachten.Nu nog even wachten tot schweino terug van vakantie is en alles is weer compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neejoh schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:08:
Hey kerel, alles goed met jou ?.. zo ja, houden zo he ;)
Het is idd wel goed nieuws..of beter gezegt "about f#cking time".. kzal 'm eens downen en checken,
ben wel benieuwd hoe goed dit werkt namenlijk, en hoe buggy het nog allemaal is :/
kan je gelijk nagaan hoe ver ze momenteel achter liggen met dvd support ;)

@nightspirit
Ik zie dat jij de man van de language strings bent ...(Dutch language file Thnx to nightspirit)
maybe een kleine aanpassing, voor het voorkomen dat de tekst de layout gaat vernaggelen.
of ben ik de enigste die daar last van heeft ????....

van: <string><id>13391</id><value>Tray openen/sluiten</value></string>
naar :<string><id>13391</id><value>Tray open/dicht</value></string>

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 13-09-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Anoniem: 43030 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:42:
Het is idd wel goed nieuws..of beter gezegt "about f#cking time".. kzal 'm eens downen en checken,
ben wel benieuwd hoe goed dit werkt namenlijk, en hoe buggy het nog allemaal is :/
[...]
kan je gelijk nagaan hoe ver ze momenteel achter liggen met dvd support ;)
Offtopic: Nofi, maar kan me erg ergeren aan dit soort opmerkingen... ook ik zat al heel lang te wachten op goede DVD support en kon ook niet wachten tot het er was. Maar deze gasten steken geheel belangeloos heel veel tijd in een gratis stukje (heel complexe) software. In plaats van dat je toejuicht dat ze zover zijn gekomen (een groot deel van de open-source projecten komt niet veel verder dan een early beta) maak je cynische opmerkingen. Verbazingwekkend....

Ontopic: vanavond snel op zoek naar een versie met DVD support, kan niet wachten om het zelf te zien. De dingen die ik gezien heb zijn in ieder geval veelbelovend. Het feit dat het nu public is wil in ieder geval zeggen dat de grote bugs eruit zijn en het dus absoluut bruikbaar is. Ze zitten er natuurlijk niet op te wachten dat er honderden bugreports binnenkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mart! schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:47:
[...]
maar kan me erg ergeren aan dit soort opmerkingen...
Hoezo dat dan ?, ik bedoel wat is een Media center zonder fatsoendelijke dvd support ?? ..
juist, een incomplete Media Center als je het mij vraagt.
Heb je XBMC als main dash en dan moet je nog met andere software gaan liggen klooien alvorens je dvd's kan kijken.. dat is nu gelukkig verleden tijd, en dat bedoelde ik dus eigenlijk te zeggen ...natuurlijk kost het veel werk om zoiets te maken/implenteren/testen,etc dat snap ik ook nog wel ..enne dat het nu naar een hoger niveau getild wordt is alleen maar positief te noemen, en dat stond btw ook in m'n post, maja 't zal wel weer aan mij liggen... met m'n cynische kijk op de wereld he :P

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 13-09-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Anoniem: 43030 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:07:
[...]Hoezo dat dan ?, ik bedoel wat is een Media center zonder fatsoendelijke dvd support ?? ..
Heb je XBMC als main dash en dan moet je nog met andere software gaan liggen klooien alvorens je dvd's kan kijken.. dat is nu gelukkig verleden tijd, en dat bedoelde ik dus eigenlijk te zeggen ...natuurlijk kost het veel werk om zoiets te maken/implenteren/testen,etc dat snap ik ook nog wel ..enne dat het nu naar een hoger niveau getild wordt is alleen maar positief te noemen, en dat stond btw ook in m'n post, maja 't zal wel weer aan mij liggen... met m'n cynische kijk op de wereld he :P
Ben het met je eens dat een mediacenter zonder dvd support geen mediacenter mag heten ;) maar het gebeurt nogal eens (lees de xbmc/xbox-schene forums maar eens) dat mensen fel uithalen over gebreken en onvolkomendheden van xbmc alsof ze er flink voor hebben betaald. Tuurlijk mag je op- en aanmerkingen hebben, daar wordt het product alleen maar beter van, het is vaak de toon waarop... maar goed, je had het blijkbaar niet zo bedoeld... dus zand erover ;)

Iemand al getest met dvd's? Ben razend benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mart! schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:35:

Iemand al getest met dvd's? Ben razend benieuwd...
Yep, ik heb net 09-12 T3CH build geprobeerd, en die ondersteund gewoon DVD menu's,
en dat is echt wel relaxed te noemen, kheb voor zover ook nog geen bugs of hangers gezien..
dus chapeau voor de XBMC devs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43030 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:07:
ik bedoel wat is een Media center zonder fatsoendelijke dvd support ?? ..
en zo hebben alle mediacenters wel een beperking of ondersteunt MS MCE bijv. de mogelijkheid om een film vanuit een iso/bin/img/que te spelen ?

Het enige wat XBMC niet kon is de menu's afspelen, dat kan je oplossen dmv alternatieven, maar hierbij had je dan weer een ander "probleem" dat de dvd's daadwerkelijk vanaf dvd afgespeeld moeten worden. Maar ook zonder te branden kan je ook prima dvd's afspelen in xbmc, er is geen menu maar thats it, maar dat wil niet zeggen dat ie niet speelt.

Verder ben ik het geheel eens met Mart! Zeiken kunnen we allemaal, de developers schreeuwen al maanden om mensen met kennis, voorlopig waren er alleen maar mensen met gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Het was niet mijn intentie om een flamewar te beginnen, dus laten we dat ook maar niet doen ;) Lijkt me duidelijk dat we allemaal het werk van de ontwikkelaars waarderen...

Ik heb me inderdaad tot op heden gered door de ifo's of vob's stuk voor stuk af te spelen, maar ideaal is anders. Iso files afspelen ging in de laatste builds ook niet goed meer. Ben dan ook erg blij met de support voor dvd's! Kan helaas geen build vinden, denk dat ik dus maar de schweino build afwacht (ga toch volgend weekend op vakantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:29
Vandaag zat ik dat XBMC dvd-menu's ondersteunde, dus ik heb direct die versie gedownload en op mn xbox gezet.

Ik heb mn Xbox (192.168.0.3) aan een router (192.168.0.1) hangen, daar hangt ook mijn laptop aan (192.168.0.2)
Ftpen vanaf mn laptop naar mijn xbox werkt prima.
Internet op de xbox werkt ook, ik kan het weer bekijken en webradio doet het.

Echter, als ik wil gaan streamen vanaf de xbox, wil dit niet lukken)

<bookmark>
<name>PC!!!</name>
<path>smb://.168.02</path>
</bookmark>

Dit werkte in het verleden (op mn desktop prima)
Maar nu dus niet meer, waar kan het probleem zitten?
Op mijn laptop heb ik de C-map gedeeld, maar de xbox zit heb niet, deze geeft iedere keer "could not connect to network server"

Wat doe ik fout,of zie ik over het hoofd?

• Lizard
  • Laatst online: 21:37
Pittie schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:49:

<bookmark>
<name>PC!!!</name>
<path>smb://.168.02</path>
</bookmark>

Dit werkte in het verleden (op mn desktop prima)
Maar nu dus niet meer, waar kan het probleem zitten?
Op mijn laptop heb ik de C-map gedeeld, maar de xbox zit heb niet, deze geeft iedere keer "could not connect to network server"

Wat doe ik fout,of zie ik over het hoofd?
moet daar niet <path>smb://192.168.0.2</path> staan?

• Fire69
  • Nu online
Lizard schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:04:
[...]

moet er dan ook niet /<sharenaam> achter? :)

• Pittie
Lizard schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:04:
[...]

dat is een tikfoutje van mij ;) dat staat er wel (in de XboxMediaCenter.xml)
Fire69 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 08:19:
[...]

Op mijn desktop heb ik dit ook nooit gedaan? Mijn Xbox pakte dan gewoon alle schijven die ik gedeeld had... (de C en de D dus)

[ Voor 39% gewijzigd door Pittie op 14-09-2005 10:40 ]

• scorpion303
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of bij xbmc met de nieuwe dvd-menu-ondersteuning ook de ondertitels gemakkelijk te selecteren en te bekijken zijn?

Daar had ik in eerdere versies nl. altijd problemen mee en het lijkt me echt super als ik m'n dvd's nu helemaal niet meer op schijf hoef te branden!

• Fire69
  • Nu online
als de menu's ondersteund worden, veronderstel ik toch dat je ze gewoon in de menu kan selecteren?
En anders via het xbmc-osd moet het toch ook gewoon gaan? :?

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

[...]

Is niet nodig, ik heb zelf gemerkt dat de box een stukje beter met smb://ipadres dan smb://pcnaam of gewoon smb:// zelf om kan gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door basvcds op 14-09-2005 12:04 ]

www.baskoole.com

Anoniem: 74355

scorpion303 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:44:
Kan iemand mij vertellen of bij xbmc met de nieuwe dvd-menu-ondersteuning ook de ondertitels gemakkelijk te selecteren en te bekijken zijn?

Daar had ik in eerdere versies nl. altijd problemen mee en het lijkt me echt super als ik m'n dvd's nu helemaal niet meer op schijf hoef te branden!
Werkt niet bij mij...Ook niet bij de vorige versies :'(

• scorpion303
  • Niet online
Anoniem: 74355 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:48:
[...]
Jammer.. :'( Ik ga 't vanavond zelf wel even testen, maat ik had al zo'n vermoeden dat dit niet zou gaan werken.. Ondertitels zijn voor de engelstalige ontwikkelaars van XBMC natuurlijk veel minder belangrijk dan voor ons.. Niet dat ik zelf zo om ondertiteling zit te springen, maar mijn vrienden en vriendinnetjes haken anders zo snel af...

• Pittie
Anoniem: 74355 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:48:
[...]

bij werkt dit echter wel
Alleen werkt het traag en onhandig :P maar ik heb iig gister een dvd bekeken via XBMC met menu, en Met subs

Dus ik zou zeggen probeer het gewoon eens, (alleen vooruitspoelen ging niet lekker, dan liep ie vast)

• Mart!
Gisteren nieuwe build gedownload (kon toch niet wachten) en die dvd support is echt geweldig _/-\o_
Ondertitels selecteren via het dvd-menu ging bij mij niet goed, maar via het xbmc menu kreeg ik wel de juiste ondertitel. Dit is naar mijn idee nog wel een beetje buggy, op een gegeven moment had ik de nederlandse ondertitel geselecteerd maar kreeg ik de franse 8)7. Maar na wat heen en weer klikken in de talenkeuze en het aan- en uitzetten van de ondertitel kreeg ik uiteindelijk wel de correcte.
Dit was trouwens vanuit een iso-bestand op mijn xbox. Van mijn collega hoorde ik dat het ook met een iso gestreamd vanaf een share gewoon werkt. Knap stukje werk van de ontwikkelaars...

Wat me gister ook op viel is dat bij het bekijken van foto's de xbox de foto's die in portrait waren geschoten gewoon correct (dus niet op de kant) weergaf en ik heb ze echt zelf niet geroteerd. Ik was echt amazed van dat stukje magic. Iemand enig idee hoe ze dat detecteren?

[ Voor 18% gewijzigd door Mart! op 15-09-2005 10:11 ]

Anoniem: 150229

In de start post staat dat je radio stations kan toevoegen aan shoutcast. Maar hoe doe ik dit?
Kan iemand mij dit uitleggen??

• Fire69
  • Nu online
Mart! schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:06:
[...]

Wat me gister ook op viel is dat bij het bekijken van foto's de xbox de foto's die in portrait waren geschoten gewoon correct (dus niet op de kant) weergaf en ik heb ze echt zelf niet geroteerd. Ik was echt amazed van dat stukje magic. Iemand enig idee hoe ze dat detecteren?
Dat wil gewoon zeggen dat jij gezegend bent met een camera met een "positie"-sensor erin.
En XBMC leest die info gewoon uit de EXIF. ;)

scorpion303 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:12:
[...]

Jammer.. :'( Ik ga 't vanavond zelf wel even testen, maat ik had al zo'n vermoeden dat dit niet zou gaan werken.. Ondertitels zijn voor de engelstalige ontwikkelaars van XBMC natuurlijk veel minder belangrijk dan voor ons.. Niet dat ik zelf zo om ondertiteling zit te springen, maar mijn vrienden en vriendinnetjes haken anders zo snel af...
Weer een kleine remark richting de developers, dat vind ik dan weer zo jammer, want bij mij heeft het altijd prima gewerkt, gewoon vanuit de OSD, met iso's en losse vob's. Heb je wel eens naar de settings gekeken (tijdens het spelen) ? resize vosubs, colors etc ?

• Schweino
Ben weer terug, dus de Schweino builds staan er weer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16010

Ok, geupdate. Werkt weer als vanouds, maar waar is mijn g:/ als ik FTP naar XBMC? Ik kan er wel gewoon naartoe navigeren in XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:49:
Ben weer terug, dus de Schweino builds staan er weer op ;)
Enne 'n beetje 'n leuke vakantie gehad ?
Kheb vandaag de nieuwe rls erop gezet, support voor dvd menu's ..so far so good,..
kom ik erachter dat xbmc de path's van games/videos/music/etc niet onthoud,
wel als ik reload skin doe, maar niet als ik reboot.. nog meer mensen met dit probleem ??
heb XboxMediaCenter.xml al aangepast, maar zonder positief resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:53
Klopt het dat Dutchstreams tegenwoordig niet meer werkt? Hij blijft bij mij oneindig laden en loopt daarna op een gegeven moment vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Laatst online: 19:36
Henkes schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:03:
Klopt het dat Dutchstreams tegenwoordig niet meer werkt? Hij blijft bij mij oneindig laden en loopt daarna op een gegeven moment vast.
Doet uitzendinggemist script het wel bij jou?
Ze doen het namelijk geen van beiden bij mij, ze laden wel, maar ik krijg geen stream te zien. Aangezien dit de eerste keer is dat ik met die streams experimenteer ga ik er vooralsnog vanuit dat het aan mij ligt...

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
feelthepower schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:35:
[...]

Ze doen het namelijk geen van beiden bij mij, ze laden wel, maar ik krijg geen stream te zien. Aangezien dit de eerste keer is dat ik met die streams experimenteer ga ik er vooralsnog vanuit dat het aan mij ligt...

Iemand enig idee?
Uitzending gemist doet het wel bij mij. Ik draai overigens de laatste build van Schweino (15-9-05).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:17
Henkes schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:03:
Bij mij werkt hij ook niet. Uitzendinggemist werkt bij mij wel gewoon.

Als ik wat tijd over heb zal ik er misschien eens naar kijken.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprilson
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 15:13
feelthepower schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:35:
[...]

Iemand enig idee?
Ik ben gister ook van een hele oude build (15 dec.2004) naar de nieuwe van Schweino gegaan en dat was een hele verbetering. Ik heb de hele map xbmc verwijderd en die van Schweino erneer gezet. Ook bij mij werken echter uitzendinggemist en dutchstreams niet. Dit geldt trouwens ook voor studentfilms en pbs. Allemaal starten de scripts wel op maar gebeurt er niks meer als je op de videostream wacht. Ik blijf dan hangen op 'een ogenblik geduld' (bij dutchstreams). De audiostreams (shoutcast maar ook bijvoorbeeld het xbbc-script) doen het wel en ook de videos van comedycentral. Ik heb toch het idee dat er bij mij lokaal iets niet goed staat. Ik heb alleen geen idee wat....

edit: zou het iets met de cache-instellingen kunnen zijn? Ook de audio-streams van de bbc doen er gemiddeld twee minuten over om in te laden waarbij er de hele tijd iets over het laden in het cache stond....oh ja: E:\UDATA\0face008 en E:\TDATA\0face008 zijn wel geleegd.

[ Voor 12% gewijzigd door aprilson op 19-09-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar eens de nieuwe build van vandaag erop gezet, maar nog steeds problemen bij paths van games,music,etc die niet worden onthouden na een reboot,
ook bij het afspelen van mp3's gaat het een en ander mis, dan stopt hij gewoon als de track is afgelopen terwijl hij nog niet klaar is met alles afspelen,
laat staan dat die nu nog .wav's wil afspelen, vraag me af wat er mis is ?? kheb toch echt alles zo geconfiged als altijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95469

[...]

Ik zet er altijd nog mijn useraccount naam enzo in.
smb://usern:pass@192.168.2.111/DVD

Gewoon de XP user of anders een Xbox user aanmaken in XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aprilson schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:36:
[...]
Ik heb toch het idee dat er bij mij lokaal iets niet goed staat. Ik heb alleen geen idee wat....

edit: zou het iets met de cache-instellingen kunnen zijn? Ook de audio-streams van de bbc doen er gemiddeld twee minuten over om in te laden waarbij er de hele tijd iets over het laden in het cache stond....oh ja: E:\UDATA\0face008 en E:\TDATA\0face008 zijn wel geleegd.
Ik denk dat de scriptjes niet meer werken omdat er veranderingen aan de websites zijn aangebracht. Zelf gebruik ik die scripts nooit meer omdat m'n tv te groot is en deze dan brak beeld (kleine filmpjes die worden vergroot) laat zien en daar heb ik weinig behoefte aan ;)

misschien dat ik er later deze week eens naar kijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11
Anoniem: 34095 schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:38:
[...]

Ik denk dat de scriptjes niet meer werken omdat er veranderingen aan de websites zijn aangebracht.
Dat moet haast wel. Ik heb mijn XBMC al maanden niet geupdate (dus daar kan het niet aan liggen) en hier werkt het ineens ook niet meer. 2-3 weken terug nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutchstream werkt weer. Download hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
Super, ik ga het meteen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een tijdje zitten proberen, toen heb ik XBMC er helemaal afgegooid en de nieuwe erop gezet, maar ik hou het probleem:

Als ik FTP naar de box, dan zie ik G niet meer staan. Met een change directory commando kom ik er wel in, maar ook als ik naar My Videos ga in XBMC dan volgt hij de default niet. Ik kom in de root terecht en ik moet zelf naar G:\movies navigeren.

xbmc.xml:
code:
1
2
3
4
    <video>
        <default>G:\movies\</default>
        ... hier staan standaard instellingen ...
    </video>

Wie heeft enig idee waar dit aan kan liggen? E:\UDATA\0face008 en E:\TDATA\0face008 zijn leeggehaald, xbmc.xml is de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprilson
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 15:13
Dat is snel! Ik ga het vanavond meteen proberen. Nog even over die streams die zo langzaam inladen in het cache: is dat normaal en moet ik gewoon meer geduld hebben? Ik bedoel dus niet de shoutcast-streams, maar die van reguliere radiozenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16010 schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:58:
Als ik FTP naar de box, dan zie ik G niet meer staan. Met een change directory commando kom ik er wel in, maar ook als ik naar My Videos ga in XBMC dan volgt hij de default niet. Ik kom in de root terecht en ik moet zelf naar G:\movies navigeren.

xbmc.xml:
code:
1
2
3
4
    <video>
        <default>G:\movies\</default>
        ... hier staan standaard instellingen ...
    </video>

Wie heeft enig idee waar dit aan kan liggen? E:\UDATA\0face008 en E:\TDATA\0face008 zijn leeggehaald, xbmc.xml is de nieuwste versie.
Gebruik sango toolbox en je bent van al je problemen verlost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aprilson schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:58:
Ik bedoel dus niet de shoutcast-streams, maar die van reguliere radiozenders...
probeer eens de unknown cache naar 1mb of lager te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095 schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:04:
[...]

Gebruik sango toolbox en je bent van al je problemen verlost...
Hey dank je, die tool kende ik nog niet. Het probleem kan ik er helaas niet mee oplossen. Sango Toolbox kan de G:\ helemaal niet vinden. Ook niet als ik aanvink dat de G wel gebruikt moet worden. Bakman, zou je me je xbmc.xml kunnen mailen @ slimmerkanniet at yahoo.com? Dan heb ik alles uitgesloten denk ik en moet ik waarschijnlijk uitvogelen hoe ik een biosupdate doe oid.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 16010 op 19-09-2005 14:29 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.