[xbox] Xbox media center - Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.082 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43030

Anoniem: 16010 schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:58:
code:
1
2
3
4
    <video>
        <default>G:\movies\</default>
        ... hier staan standaard instellingen ...
    </video>

Wie heeft enig idee waar dit aan kan liggen? E:\UDATA\0face008 en E:\TDATA\0face008 zijn leeggehaald, xbmc.xml is de nieuwste versie.
Dat probleem heb ik nu dus ook, alleen bij mij staat alles op f:/ ... sinds 18 en 19-09 builds van schweino, ook zodra de player een .wav voor de kiezen krijgt is het afgelopen hiero met afspelen

@bakman ... al eens van post edit gehoord ?? ..blijkbaar niet :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 19-09-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16010

Het probleem van de G schijf is opgelost! Ik heb de schweino van 19 sep vervangen door de T3ch van 12 sep. Ben benieuwd waar dit aan lag, aan Schweino's opstartprobleempjes na zijn vakantie :) of de codebase?

Ik ben erg blij na 2 dagen lang kloten!

Ach nu ik toch zo lang bezig ben... wie weet er hoe ik in My music de albums als icons zet en de afzonderlijke tracks als "list"? Nu is het het een of het ander. Ik kan me herinneren dat hij dat vroeger onthield.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 16010 op 19-09-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:35
geweldig, hij werkt weer! (maar dat zei je al:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Anoniem: 43030 schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:34:
@bakman ... al eens van post edit gehoord ?? ..blijkbaar niet :P
wat moet ik editen dan ??? individuele vragen, individuele antwoorden.... :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 19-09-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16010 schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:14:
Ben benieuwd waar dit aan lag, aan Schweino's opstartprobleempjes na zijn vakantie :) of de codebase?
aan jouw xboxmediacenter.xml.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095 schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:58:
[...]
wat moet ik editen dan ??? individuele vragen, individuele antwoorden.... :Y)
sja je doet maar wat je niet laten kan he..je kan bijv ook verschillende antwoorden in 1 post samenvatten ,dit is natuurlijk ook 'n manier om techposts te krijgen. lees de faq maar eens..als je dat wel eens hebt gedaan, tis 'n flinke lap text, maar zeker wel de moeite waard ;)
Anoniem: 34095 schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:58:
[...]
zou je in 1e instantie denken ja, maar toch klopt alles, kheb hier namenlijk hetzelfde probleem,
en heb toch echt m'n oude xbmc.xml gecheckt + die van schweino en nog steeds hetzelfde probleem,
en dan wil jij het tegendeel bewijzen..?
en wat hebben we btw aan een mening als je 'm niet eens zelf getest hebt.. niks dus

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 19-09-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095 schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:59:
[...]

Nee kerel, dat is de enige file die ik heb laten staan bij het overgaan naar die andere XBMC versie. Staat namelijk in mijn C root. Het zal me daarom niets verbazen als meer mensen dit probleem hebben na het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zal m'n best doen ;)
zou je in 1e instantie denken ja, maar toch klopt alles, kheb hier namenlijk hetzelfde probleem,
en heb toch echt m'n oude xbmc.xml gecheckt + die van schweino en nog steeds hetzelfde probleem,
en dan wil jij het tegendeel bewijzen..?
en wat hebben we btw aan een mening als je 'm niet eens zelf getest hebt.. niks dus
2 man hebben er hier problemen mee, ik zie op de sourceforge tracker nog geen gerapporteerde problemen, maar dat komt misschien nog. Misschien is een post in de xbmc forums een uitkomst ?

Ik geloof namelijk niet dat dit door Schweino's release komt, pak een ander van dezelfde datum en het zelfde euvel zal zich voor doen. (again, een mening, zonder enige kaas van te hebben gegeten, maar goed dit heet CVS)
Anoniem: 16010 schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:29:
Sango Toolbox kan de G:\ helemaal niet vinden. Ook niet als ik aanvink dat de G wel gebruikt moet worden.
Als je hem hebt aangevinkt, moet je "update xbox" klikken en je xbox booten daarna zou ie hem toch echt moeten zien.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 19-09-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095 schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:52:
ik zal m'n best doen ;)

[...]

2 man hebben er hier problemen mee, ik zie op de sourceforge tracker nog geen gerapporteerde problemen, maar dat komt misschien nog. Misschien is een post in de xbmc forums een uitkomst ?

Ik geloof namelijk niet dat dit door Schweino's release komt, pak een ander van dezelfde datum en het zelfde euvel zal zich voor doen. (again, een mening, zonder enige kaas van te hebben gegeten, maar goed dit heet CVS)

[...]

Als je hem hebt aangevinkt, moet je "update xbox" klikken en je xbox booten daarna zou ie hem toch echt moeten zien.
Het enige dat die tool doet is toch de xml updaten op dit punt?

<autodetectFG>yes</autodetectFG>
<useFDrive>yes</useFDrive>
<useGDrive>yes</useGDrive>

Dat heeft geen enkel effect gehad. Maar goed het werkt weer zonder de xml te updaten (daar zat de fout dus _echt_ niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprilson
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 15:13
Nog even melden: inderdaad werkt ook bij mij dutchstreams nu. Goed werk! Uitzendinggemist doet het nog niet, maar misschien is daar ook wel een update van nodig?

Over mijn langzame radiostreams: het terugzetten van onbekende cache naar 1 mb had wel het effect van een versnelling, maar een bijwerking is dat bij het verlaten van de stream de boel vastslaat. Ik heb deze dus maar weer op 4 mb gezet. Misschien heb ik dus gewoon inderdaad te weinig geduld en is het normaal dat het inladen van een reguliere radiostream zo'n twee minuten duurt? Wie kan it voor mij bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04-2006

Smooth2K

Waarom moet alles zo moeilijk

Ik gebruiker XBMC al jaren met veel plezier
Dit is het enige wat ik met m'n XBOX doe :-)

Toch twee vraagjes

Het opstartgeluidje, kan dat ook uit ?
Ergens in scripts zit een MP3 in startup
Maar er is ook nog een ander pingel melodietje

En ik speel al m'n DVD's als ISO vanaf het netwerk
Klopt het dat je op die manier niets met DVD menu's kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
Heh, je hebt het topic goed doorgelezen zie ik al ;)

Je laatste vraag wordt de laatste paar pagina's in detail besproken.
Het opstart riedeltje kan je uitzetten door de .wav te deleten uit de xbmc media directory, of door het via settings uit te zetten. Het mp3 startup script kan je gewoon deleten ook, zit standaard niet in xbmc, maar is een extra toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 14:13
-edit- laat maar

[ Voor 98% gewijzigd door m3gA op 20-09-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Na het updaten van een van de laatste versies werken mijn controllers niet meer. Ik heb 5 verschillende distros geprobeerd. Volledig oude eraf, nieuwe erop... Niets... nada... niks.... als de screensaver actief is druk ik op een knop en komt ie uit de screensaver mode maar verder reageert ie nergens op... andere poorten geprobeert, andere controller. Niets.. XBMC start op... de eerste optie knop glimt en ik kan niets doen... niet eens een andere dashboard starten (wat ik voorheen uit XBMC wel eens deed).

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

pulleke schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:23:
Na het updaten van een van de laatste versies werken mijn controllers niet meer. Ik heb 5 verschillende distros geprobeerd. Volledig oude eraf, nieuwe erop... Niets... nada... niks.... als de screensaver actief is druk ik op een knop en komt ie uit de screensaver mode maar verder reageert ie nergens op... andere poorten geprobeert, andere controller. Niets.. XBMC start op... de eerste optie knop glimt en ik kan niets doen... niet eens een andere dashboard starten (wat ik voorheen uit XBMC wel eens deed).

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Games doen t nog wel oké? (ik ga uit van games op dvd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Het is te schandalig voor woorden hoe luidruchtig die 1.6 is... Als ik dat van tevoren had geweten was er nooit een xbox ingekomen bij mij... :( Wat een rotzooi heeft MS verkocht. Als ze net zo'n bagger afleveren met de 360 wordt het weer een feest. Wat een klootjanissen...
GoT schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 09:59:
[...]
Je bedoeld verwijderd ;).
De GPU-Fan is verwijderd, logisch dat het dan iets stiller is, maar stillere fans => Ik heb een XBOX 1.6 no way dat die stil is.

@seninha: Je hoeft geen PAPST te nemen, er zijn ook goedkopere 70mm Fans.
- http://www.google.nl/search?hl=nl&q=70mm+Fan
- http://www.hardwarecoolin..._info.php/products_id/490 (Evercool 70mm Fan: $4.99)
Maar een CPU fan kan natuurlijk ook, alles is beter dan die MS-Fan. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

ik kan niet, helemaal niets, nop selecteren... dus ook geen games starten. :( Ennnee... alles staat op de harddisk... lees nu net je bericht opnieuw. Ik weet bijna zeker dat games het wel doen, heb ik niet geprobeerd. De controllers zijn ook niet kapot aangezien ze het in mijn bios menu wel doen. Voor de "fun" zal ik eens een game van de dvd starten.

Als XBMC start en het eerste item is geselecteerd (programs geloof ik waar bij de knop glowed) doen de controllers helemaal nop.
Anoniem: 45950 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:28:
[...]

Games doen t nog wel oké? (ik ga uit van games op dvd)

[ Voor 32% gewijzigd door Darth Malak op 20-09-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Jo Pulleke, dit is een bekend probleem en is al vaker besproken. Als ik het goed heb heb je je XBMC als dash draaien, en heb je de XBMC dir op F of andere partitie geupdate, maar heb je verzuimd de default.xbe van XBMC ook naar je C:\ te gooien, zodat je nog een oude versie op C:\ hebt staan (waar ie van boot) en een nieuwe versie op F:\ (of E:\ of G:\, waar je em ook hebt staan). Dit levert (begrijpelijkerwijs) conflicten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pulleke schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:29:
Het is te schandalig voor woorden hoe luidruchtig die 1.6 is... Als ik dat van tevoren had geweten was er nooit een xbox ingekomen bij mij... :( Wat een rotzooi heeft MS verkocht. Als ze net zo'n bagger afleveren met de 360 wordt het weer een feest. Wat een klootjanissen...

[...]
beetje AS5 doet wonderen
en je cpu op 63graden doeltemp zetten in xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Je hebt helemaal gelijk... Ik de haren uit mijn kop getrokken maar overal wordt hetzelfde gezegd..

Dus oude evoxdash.xbe eraf... Nieuwe erop en evoxdash.xbe genoemd en voila!

Het werkt! :)

LOL... in het het verleden verschillende keren XBMC geupdate maar nooit die XBE in de root. Een wonder dat het nog werkte! Ik vond al dat ie raar deed! :X 8)7
Schweino schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:46:
Jo Pulleke, dit is een bekend probleem en is al vaker besproken. Als ik het goed heb heb je je XBMC als dash draaien, en heb je de XBMC dir op F of andere partitie geupdate, maar heb je verzuimd de default.xbe van XBMC ook naar je C:\ te gooien, zodat je nog een oude versie op C:\ hebt staan (waar ie van boot) en een nieuwe versie op F:\ (of E:\ of G:\, waar je em ook hebt staan). Dit levert (begrijpelijkerwijs) conflicten op.

[ Voor 11% gewijzigd door Darth Malak op 20-09-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K
  • Laatst online: 05-04-2006

Smooth2K

Waarom moet alles zo moeilijk

Schweino schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:32:
Heh, je hebt het topic goed doorgelezen zie ik al ;)

Je laatste vraag wordt de laatste paar pagina's in detail besproken.
Het opstart riedeltje kan je uitzetten door de .wav te deleten uit de xbmc media directory, of door het via settings uit te zetten. Het mp3 startup script kan je gewoon deleten ook, zit standaard niet in xbmc, maar is een extra toevoeging.
Via settings uitzetten lukt niet voor dat startup geluid
maar start.wav deleten werkt perfect
Thanks !
pulleke schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:29:
[...]
Ik heb een 80mm fan in mijn XBOX gemaakt, dat past dus echt.
Die draait heerlijk stil op 7 volt

Verder is de 3.5" hdd vervangen door een 2.5" (laptop) HD

Mijn XBOX is nu heerlijk stil
En ik ben daarin erg kritisch

[ Voor 36% gewijzigd door Smooth2K op 20-09-2005 23:15 ]

• Schweino
pulleke schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:22:
Je hebt helemaal gelijk... Ik de haren uit mijn kop getrokken maar overal wordt hetzelfde gezegd..

Dus oude evoxdash.xbe eraf... Nieuwe erop en evoxdash.xbe genoemd en voila!

Het werkt! :)

LOL... in het het verleden verschillende keren XBMC geupdate maar nooit die XBE in de root. Een wonder dat het nog werkte! Ik vond al dat ie raar deed! :X 8)7
Schaam je niet, het gebeurt wel vaker ;)

Maar om te onthouden: de default.xbe van XBMC en de xboxmediacenter.xml van XBMC op C:\ en F:\ (of G:\ danwel E:\) moeten altijd identiek zijn om een 100% goede werking te kunnen garanderen bij gebruik van XBMC als dash.
Smooth2K schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:11:
Via settings uitzetten lukt niet voor dat startup geluid
maar start.wav deleten werkt perfect
Thanks !
Dan gebruik je een oude build.

Van de changelog:
- 22-08-2005 changed: startup sound is not played if nav sounds are turned off

[ Voor 96% gewijzigd door Schweino op 21-09-2005 00:58 ]

Het blijkt dus dat er wel degelijk wat aan de hand was met de codebase,
betreft builds na 18-09 met die nieuwe logfile locatie in XboxMediaCenter.xml, dat de path's niet onthouden worden, dus voor iedereen met dat probleem ... bron

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Thanks!!! :)

Ik zal de volgende keer niet meer dezelfde fout maken!! 8)
Schweino schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:53:
[...]
Schaam je niet, het gebeurt wel vaker ;)
Maar om te onthouden: de default.xbe van XBMC en de xboxmediacenter.xml van XBMC op C:\ en F:\ (of G:\ danwel E:\) moeten altijd identiek zijn om een 100% goede werking te kunnen garanderen bij gebruik van XBMC als dash.

[...]

Anoniem: 43030 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 06:33:
Het blijkt dus dat er wel degelijk wat aan de hand was met de codebase,
betreft builds na 18-09 met die nieuwe logfile locatie in XboxMediaCenter.xml, dat de path's niet onthouden worden, dus voor iedereen met dat probleem ... bron
Dit probleem zou dan voor iedereen met een release > 18/9 moeten gelden, bij mij werkt alles kitsiebitsie.....vreemd... (xboxmediacenter.xml vervang ik daarintegen nooit)

Anoniem: 153981

Heeft iemand een idee hoe ik de streams van talpa (www.talpa.tv) weer kan kijken?

Voorheen was een copy/paste naar een stream file op de xbox genoeg, maar nu krijg ik alleen de eerste 20 seconden reclame. Het lijkt wel of er een playlist wordt afgedraaid, die xbmc niet snapt???

• Fire69
  • Laatst online: 01:03
Waarschijnlijk wel interessant voor de meesten met problemen hier:
* fixed: reading settings from xboxmediacenter.xml was broken! This should solve other issues! [GeminiServer]
* fixed: manual authentiction for smb wasn't working

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54539

Anoniem: 34095 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:31:
[...]

ik weet niet hoe je disken zijn ingedeeld, maar het script gebruikte absolute paden, dat wil nog wel eens fout gaan.

hier staat een versie die het nu wel zou moeten doen, gebruikt nu een relatief pad.

[...]

De website is veranderd, ik heb wel met iemand van 6pack gesproken en ik hoopte dat ik iets aangeleverd zou krijgen zonder opnieuw de website te hoeven gaan parsen (of iig makkelijker). Ik heb nog niets van ze gehoord. Misschien dat ik hem 1 dezer dagen herschrijf om 'm weer werkend te krijgen.
Wordt er nog gedacht aan het 6pack script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54539 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 13:42:
[...]

het is mischien ook wel een leuk id om hier of hier een scriptje van te maken, neem toch aan dat dit echt iets voor gamers is..dus ook voor xbox eigenaars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 19:55
Anoniem: 54539 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 13:42:
[...]

Ja! een nieuw 6pack script zou gaaf zijn. :*)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Bigfoot87 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:53:
Ja! een nieuw 6pack script zou gaaf zijn. :*)
Ik beloof niets, maar ik ben nu de regular expressions aan het uitzoeken en dan wil het oog nog wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 09:19:
[...]

Ik beloof niets, maar ik ben nu de regular expressions aan het uitzoeken en dan wil het oog nog wat ;)
Cool! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Is het mogelijk om de streams van www.fabchannel.com op 1of andere manier tevoorschijn te toveren op de box ?

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fulgore schreef op zondag 25 september 2005 @ 02:35:
Is het mogelijk om de streams van www.fabchannel.com op 1of andere manier tevoorschijn te toveren op de box ?
ja dat kan, moet je alle links individueel in .strm bestandjes proppen, flash sites zijn vervelend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:12

sf2

Kennen jullie PPlive?
Het is een Peer to Peer stream tv. (www5.pplive.com/english)
oke, het zijn chinese uitzendingen, maar toch.

ken een van jullie effe uitproberen of de uitzendingen via de box op de TV kan kijken?

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Misschien een domme vraag, Ik zag dat de harde schijf slechts voor 8gig van de 20 gebruikt wordt (dus er zijn 4 partities die samen 8 gig gebruiken waarvan 70% vrije ruimte). Is dit normaal ? zijn die partities eventueel te vergrootten ?

[ Voor 20% gewijzigd door KaMiKaZe op 25-09-2005 17:26 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Anoniem: 34095 schreef op zondag 25 september 2005 @ 09:08:
[...]

ja dat kan, moet je alle links individueel in .strm bestandjes proppen, flash sites zijn vervelend ;)
Ja, dat had ik al gemerkt :9

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een probleem met Farcry instincts. Ik probeer deze game via kai te spelen, alleen geeft kai op mn xbox de melding zodra ik de game vanuit een room probeer te starten dat farcry niet gevonden kan worden en ik hem handmatig moet starten... dan werken de tunnel opties dus niet... hoe kan het dat xbmc dit spel niet ziet? met andere games heb ik geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een nieuw 6pack script kan je hier downloaden. Ik wilde wat visueels ermee doen, maar de gifjes van 6pack werken niet mee :'(

Maar goed, hij werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geweldig! ga em er gelijk opgooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Anoniem: 34095 schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:55:
Een nieuw 6pack script kan je hier downloaden. Ik wilde wat visueels ermee doen, maar de gifjes van 6pack werken niet mee :'(

Maar goed, hij werkt ;)
Bakman is de XBMCKoning!!

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095 schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:55:

Maar goed, hij werkt ;)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 6pack roeleert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Het ziet er prachtig uit en hij update zichzelf, das allemaal heel tof.
Alleen slaan de filmpjes bij mij op hol, het beeld gaat opeens heel snel en het geluid gaat gewoon door. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 17:19

Xe0n

^ Me

er wordt hier al een paar keer gevraagd voor manier om streams talpa te bekijken

weet nou niemand hoe het moet of zijn jullie allemaal talpa aan het bannen :?

ik zou zelf ook wel streams van talpa om me pc willen kijken, talpa heeft best goede programma's en van dat voetbal boeit me niks. vanavond weer robinson :P

[ Voor 4% gewijzigd door Xe0n op 26-09-2005 11:07 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155905

Xe0n schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:06:
er wordt hier al een paar keer gevraagd voor manier om streams talpa te bekijken

weet nou niemand hoe het moet of zijn jullie allemaal talpa aan het bannen :?

ik zou zelf ook wel streams van talpa om me pc willen kijken, talpa heeft best goede programma's en van dat voetbal boeit me niks. vanavond weer robinson :P
Ik heb net in een aparte post talpastreams in een streampack geplaatst:

TalpaTV Uitz. Gemist streampack (ideaal voor XBMC)

Er zit ook een script bij dat je kan runnen om het zaakje te updaten (werkt helaas alleen onder linux).

grts,

dpy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 17:19

Xe0n

^ Me

ik heb niks gezegd, ik dacht dat ik goed gezocht had.

mijn exuces

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155905

Xe0n schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:58:
ik heb niks gezegd, ik dacht dat ik goed gezocht had.

mijn exuces
Excuses is niet nodig hoor, mijn post was gedaan na jouw request. Ik las alleen later in deze post dat toevallig iemand erom vroeg.

grts,

en laat even in die post weten of je er iets aan hebt gehad (of het werkte voor jou etc.. etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigfoot87 schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:02:
Het ziet er prachtig uit en hij update zichzelf, das allemaal heel tof.
Alleen slaan de filmpjes bij mij op hol, het beeld gaat opeens heel snel en het geluid gaat gewoon door. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
ik heb het bij een paar filmpjes idd ook gezien, spoel ik snel door/terug dan is het weer effe weg...ik heb een post gedaan bij het xmbc forum, want ik denk dat dit aan de player ligt (mplayer/dvdplayer, ik kan ook niet echt zien welke er word gebruikt voor streams)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Wanneer ik iso bestanden naar mijn xbox wil ftp'en of d.m.v. het programma craxtion loopt hij vast aan het einde van de iso.

Voor ftp gebruik ik flashfxp, ook cute ftp geprobeerd, maar het resulteerd in de zelfde foutmelding :(.

Het zijn iso bestanden van films die ik in xbmc wil afspelen. Iso's streamen vanaf de pc is geen probleem.

Heeft iemand de oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Hallo, ff 2 vraagjes.

Vraag #1:
Ik heb inmiddels de HDTV-kit aangesloten, maar waar moet ik nu instellen dat XBMC op 1280x720 moet afspelen ? Ik ben de config menu's doorgelopen, maar kan het nergens vinden.

Vraag #2:
Ik heb nu 2 kabels:
- 1 standaard meegeleverde X-box kabel naar tv (composiet, standaard PAL)
- 1 HDTV-kit naar beamer (component, 1280 x 720)
Uiteraard wil ik dat de X-box automatisch naar de juiste resolutie gaat als ik de kabels switch, zonder dat ik daar allemaal instellingen voor hoef te doen. Is dit mogelijk ?
(mischien dat dit automatisch al wordt gedaan, maar ik kan het pas testen als ik de HD-TV settings heb gevonden in XBMC.)

Edit: Ik gebruik laatste Schweino build + X-box 1.6b

[ Voor 5% gewijzigd door GoT op 27-09-2005 18:35 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 22:08

Dr C

met C en CK

Cougar schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:20:
Wanneer ik iso bestanden naar mijn xbox wil ftp'en of d.m.v. het programma craxtion loopt hij vast aan het einde van de iso.

Voor ftp gebruik ik flashfxp, ook cute ftp geprobeerd, maar het resulteerd in de zelfde foutmelding :(.

Het zijn iso bestanden van films die ik in xbmc wil afspelen. Iso's streamen vanaf de pc is geen probleem.

mischien een stom idee: heb je wel genoeg ruimte over op je HD van je XBOX. Overigens als ik een iso wil uitpakken met Craxtion direct naar de xbox crasht ie bij mij (ook). Ik gebruik zelf C-xboxtools.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
GoT schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:34:
Hallo, ff 2 vraagjes.

Vraag #1:
Ik heb inmiddels de HDTV-kit aangesloten, maar waar moet ik nu instellen dat XBMC op 1280x720 moet afspelen ? Ik ben de config menu's doorgelopen, maar kan het nergens vinden.
Je moet HDTV instellen in je default (MS) dash. Zie ook de XBMC faq (http://www.xboxmediacenter.com/info_faq.htm#HDTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
cramwinckel schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:04:
[...]

mischien een stom idee: heb je wel genoeg ruimte over op je HD van je XBOX. Overigens als ik een iso wil uitpakken met Craxtion direct naar de xbox crasht ie bij mij (ook). Ik gebruik zelf C-xboxtools.
heb sindskort een 200gb hardeschijf erin zitten, dat kan het dus niet zijn. Omdat xbmc ook iso's kan afspelen lijkt me dat makkelijker dan elke film 2x uit te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
sverzijl schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:10:
[...]

Je moet HDTV instellen in je default (MS) dash. Zie ook de XBMC faq (http://www.xboxmediacenter.com/info_faq.htm#HDTV)
En (niet te vergeten) je xbox eeprom moet op NTSC staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-06 12:04
Heb ik die hdtv kit nodig voor een beamer, heb namelijk een beamer ( sony vpl-es2) gewonnen en wil die natuurlijk gebruiken voor games en films vanaf me xbox..

Thanks

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cougar schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:20:

Ik heb hier bugreports van gezien op sourceforge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Schweino schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:11:
En (niet te vergeten) je xbox eeprom moet op NTSC staan.
tnx.. Dit heeft geholpen.

Eerste wat opvalt is de subtitles. Op een 2,4 meter scherm kon je de kartels zien, nu met 1280x720 is deze vloeiender, maar ook kleiner B) .
Maar de kwaliteit van de film is er niet beter op geworden, dit had ik ook eigenlijk niet verwacht.

Ik heb een PAL-tv en een 1280x720 beamer, als ik nu constant met PAL/NTSC settings moet gaan lopen klooien, dan laat ik het standaard wel op Pal staan :/
Een beetje kartelige ondertiteling vind ik geen probleem.

@roborobbie: Je kan ook de component kabel nemen zonder HD-tv.
Voor digital out kan je zelf wat in elkaar flansen: xbox-scene

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
thanks, ik zie net dat die beamer van mij tot 800x600 aankan dus dan is hdtv nergens voor nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Anoniem: 34095 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:37:
[...]

Ik heb hier bugreports van gezien op sourceforge.
ah, fijn dat ik niet de enige ben. Misschien wordt er dan op den duur wat aan gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roborobbie schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:20:
thanks, ik zie net dat die beamer van mij tot 800x600 aankan dus dan is hdtv nergens voor nodig..
Misschien geen HDTV maar wel 480p (= progressive) dat is al een wereld van verschil, opmerking geldt tevens voor GoT. (ik weet niet of dat in PAL beschikbaar is, al vind ik NTSC een non-issue want mplayer handeld het beeld af). Zo draaien games ook in progressive, das toch echt stukken mooier.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 27-09-2005 23:26 ]

Hier voor iedereen die wil klooien, euh testen.... :P

kan 'm hier naar beneden halen.

reacties graag aub. bvd

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 03-10-2005 11:32 . Reden: Download link aangepast, afbeelding verwijderd ]

Vet _O_
mooie skin! ga em nu proberen!

Super! Hij werkt geweldig!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 45950 op 28-09-2005 17:03 ]

Anoniem: 45950 schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:29:
Ik heb een probleem met Farcry instincts. Ik probeer deze game via kai te spelen, alleen geeft kai op mn xbox de melding zodra ik de game vanuit een room probeer te starten dat farcry niet gevonden kan worden en ik hem handmatig moet starten... dan werken de tunnel opties dus niet... hoe kan het dat xbmc dit spel niet ziet? met andere games heb ik geen problemen...
Iemand die t weet?

• Fire69
  • Laatst online: 01:03
Waarom zouden de tunnel opties niet werken als je hem handmatig start?
Het is de kai-client op je pc die dat regelt, xmbc start hem net hetzelfde op als dat jij hem handmatig start.

Fire69 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:11:
Waarom zouden de tunnel opties niet werken als je hem handmatig start?
Het is de kai-client op je pc die dat regelt, xmbc start hem net hetzelfde op als dat jij hem handmatig start.
Omdat ik nu geen room kan selecteren... kai zegt dat de game niet geinstalleerd is.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Hopelijk kan iemand ff helpen.

Ik heb dus een nieuwe versie XBMC er in gedaan (versie XBMC-CVS_2005-09-06-T3CH}
Dat ging goed. Alleen ik kon met geen mogelijkheid mn Emulators en ander programma's zien. Games , films,muziek en fotos zag die wel.

Omdat ik wel de .XML file van F naar C gecopieerd had maar DASH.XBE niet heb ik dat alsnog gedaan. Natturlijk meteen evoxdash hernoemdt.

Nu is het probleem dat ik niet meer in de Xbox kan komen via FTP. :(

Als ik opnieuw opstart dan komt het voorscherm met muziek maar ik kan niets bedienen met mn remote.
Kan verder niets meer.

Welke ander manier kan ik proberen om er toch in te komen :?

iRacing Profile Flickr

• roborobbie
Zoek dit anders uit op www.xbox-info.nl en dan het forum.. daar staan heel veel tutorials.. ik zou het ook niet weten anders..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:00
het stukkie over gehotswappte xboxxen en het automatisch opstarten is mij niet helemaal duidelijk. Als ik het goed begrijp is dat bijna niet te doen?

• sverzijl
seninha schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:13:
Welke ander manier kan ik proberen om er toch in te komen :?
Download bijv. een bootable EvolutionX Dash CD en boot van deze CD. Hier zit een FTP server in.

• bitpixl
  • Niet online
Anoniem: 43030 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 08:05:
Hier voor iedereen die wil klooien, euh testen.... :P

screenshotje:
[afbeelding]

kan 'm hier naar beneden halen.

reacties graag aub. bvd
Ik zie dat jij ook een groot voorstander bent van het "scroll-menu" :)
Wat heb je precies aangepast om dit zo te krijgen? Ik gebruik namelijk "The Orbs" skin
en zou ook graag dat scroll-menu erin willen zetten, maar heb geen idee waar ik moet beginnen.

Skillz schreef op donderdag 29 september 2005 @ 07:47:
[...]
Ik zie dat jij ook een groot voorstander bent van het "scroll-menu" :)
Yep, lekker makkenlijk en zoveel buttons toevoegen als jezelf wilt
en of nodig denkt te hebben in XboxMediaCenter.xml,
inplaats van gebonden zijn aan 5 buttons, zoals in pm3 het geval is..euh was..lol
vond dat maar 3x niks.
Skillz schreef ook:
Wat heb je precies aangepast om dit zo te krijgen? Ik gebruik namelijk "The Orbs" skin
en zou ook graag dat scroll-menu erin willen zetten, maar heb geen idee waar ik moet beginnen.
Zover ik weet gebruikt Kotix ( maker van "the Orbs") ook die buttonscroller in z'n skin, alleen kan je die op verschillende manieren laten werken, of bekleden met textures.

mocht jezelf nog willen proberen, zoek ff in je home.xml bestand naar dit :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<controlgroup>
      <control>
        <description>Home Buttons</description>
        <type>buttonscroller</type>
        <id>300</id>
        <posX>25</posX>
        <posY>150</posY>
        <width>150</width>
        <height>35</height>
        <buttongap>2</buttongap>
        <numbuttons>7</numbuttons>
        <orientation>vertical</orientation>
        <align>left</align>
        <alignY>center</alignY>
        <movement>0</movement>
        <defaultbutton>4</defaultbutton>
        <wraparound>yes</wraparound>
        <smoothscrolling>yes</smoothscrolling>
        <alpha>100</alpha>
        <font>special12</font>
        <onleft>14</onleft>
        <onright>18</onright>
        <onup>10</onup>
        <ondown>16</ondown>
        <textOffsetX>20</textOffsetX>
        <textureFocus>homebutton-focus.png</textureFocus>
        <textureNoFocus>-</textureNoFocus>
        <textcolor>ffffffff</textcolor>
        <visible effect="fade" time="500">System.IdleTime(30)</visible>
      </control>
    </controlgroup>

dit komt uit mijn eigen skin, vergelijk het met die van the orbs, en je ziet het verschil, suc6

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 30-09-2005 23:05 . Reden: typo's, code ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Anoniem: 43030 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:45:
[...]

Yep, lekker makkenlijk en zoveel buttons toevoegen als jezelf wilt
en of nodig denkt te hebben in XboxMediaCenter.xml,
inplaats van gebonden zijn aan 5 buttons, zoals in pm3 het geval is..euh was..lol
vond dat maar 3x niks.

[...]

Zover ik weet gebruikt Kotix ( maker van "the Orbs") ook die buttonscroller in z'n skin, alleen kan je die op verschillende manieren laten werken, of bekleden met textures.

<controlgroup>
<control>
<id>300</id>
<posX>25</posX>
<posY>150</posY>
<width>150</width>
<height>35</height>
<buttongap>2</buttongap>
<align>left</align>
<alignY>center</alignY>
<movement>0</movement>
<alpha>100</alpha>
<font>special12</font>
<onleft>14</onleft>
<onright>18</onright>
<onup>10</onup>
<ondown>16</ondown>
</control>
</controlgroup>

dit komt uit mijn eigen skin, vergelijk het met die van the orbs, en je ziet het verschil, suc6
Jammer genoeg heeft "The Orbs" geen scroll menu, maar ook een vast menu, net als de originele PM3. Maar bedankt voor de uitleg, ik ga dit weekend eens kijken of ik het kan aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds ik jouw skin heb smokehead veel vastlopers zodra de box opstart... met pm3 had ik dit niet.

Bekend probleem, of?

Ik heb een 1.6b met een 80 gig schijfje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:39:
Ik heb sinds ik jouw skin heb smokehead veel vastlopers zodra de box opstart... met pm3 had ik dit niet.

Bekend probleem, of?

Ik heb een 1.6b met een 80 gig schijfje
yep :'( maar sinds ik gedowngrade heb naar xbmc 22-09 heb ik daar geen last meer van 8)7 , maar ben nog aan het debuggen hier en daar, en skin is nog verre van af, zie het als een early build, ikzelf heb hier een v1.1 staan met 120gig, maar of dat wat te zeggen heeft, zal wel ff de download file updaten, als die bug gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fijn :) bekend probleem dus.

maar ik blijf em gewoon gebruiken hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:14

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Smokehead, je hebt een prima skin inelkaar gezet. Ervaar geen probs i.c.m. met de 26-09 XBMC build.

Maar misschien kan je een kleine uitleg geven m.b.t. tot het aanmaken van homebuttons?

Ik wou graag een knop voor de tvgids bij de homebuttons hebben. Hierbij heb ik een voorbeeld uit de bijgevoegde XboxMediaCenter.xml gepakt en dusdanig aangepast.
code:
1
2
3
4
5
6
<button>
    <description>My Guide</description>
    <label>0</label>
    <execute>XBMC.RunScript(F:\Apps\XBMC\scripts\tvgids\tvgids.py)</execute>
    <icon>102</icon>
</button>

Alleen het resultaat is niet helemaal naar wens, in het menu verschijnt de tekst 'My Programs', terwijl 'My Guide' gewenst is.
Anoniem: 34095 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:20:
[...]

Dat komt omdat "description" alleen maar bestaat voor de maker van de skin, die doet verder niets.
meer info
Thnx, zal eens kijken wat die link voor mij kan betekenen. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Pjottski op 30-09-2005 21:46 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Peedjeeh schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:20:
code:
1
2
3
4
5
6
<button>
    <description>My Guide</description>
    <label>0</label>
    <icon>102</icon>
</button>

Alleen het resultaat is niet helemaal naar wens, in het menu verschijnt de tekst 'My Programs', terwijl 'My Guide' gewenst is.
Dat komt omdat "description" alleen maar bestaat voor de maker van de skin, die doet verder niets.
meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Peedjeeh schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:20:
Bakman heeft gelijk, je moet je label aanpassen ipv description, want die verwijst nu naar "0" en dat is "mijn programma's" in de language file, kheb het maar gelijk in de readme.txt erbij gezet ;)

dit is wat je moet doen:
code:
1
2
3
4
5
6
<button>
    <description>My Guide button</description>
    <label>My Guide</label>
    <icon>102</icon>
</button>

wat je btw ook kan doen is dit, maar is niet specifiek noodzakenlijk natuurlijk :
code:
1

naar dit :
code:
1
<execute>XBMC.RunScript(Q:\scripts\tvgids\tvgids.py)</execute>
BlackB1rd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:13:
@ Smokehead: mooie skin, ziet er erg strak uit hier :) Temperatuur weergave bovenin beeld bevalt me ook prima en het scrollmenu is erg smooth... Stabiliteit weet ik nog niets over te zeggen, aangezien ik 'm net 2 min geleden erop heb gezet ;)
Thanks m8, problemen hoor ik graag, want dan kunnen ze gefixed worden enzo ;)

[ Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 01-10-2005 00:01 . Reden: typo's, aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
@ Smokehead: mooie skin, ziet er erg strak uit hier :) Temperatuur weergave bovenin beeld bevalt me ook prima en het scrollmenu is erg smooth... Stabiliteit weet ik nog niets over te zeggen, aangezien ik 'm net 2 min geleden erop heb gezet ;)

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb iets op de stabiliteit te verbeteren, al is het natuurlijk geen oplossing :P

Gewoon zodra je box opstart zo snel mogelijk even scrollen in het menuutje... dan loopt ie hier iig niet meer vast :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:20:
Ik heb iets op de stabiliteit te verbeteren, al is het natuurlijk geen oplossing :P

Gewoon zodra je box opstart zo snel mogelijk even scrollen in het menuutje... dan loopt ie hier iig niet meer vast :Y)
Er is een nieuwe te downen, vanmorgen geupdate enzo..daar is de visual effect tag uit de buttonscroller, dit omdat die tag sowiso niet werkt. kan zijn dat dat die crashes veroorzaakt, maar heb dit nog niet grondig getest. ik zou zeggen probeer 'm ff en kijk of de stabiliteit is toegenomen... ik heb hier iig nog weinig last van crashes eigenlijk en heb momenteel schweino build 30-09 erop.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 03-10-2005 05:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Yezz, thnx
Anoniem: 45950 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:20:

Het instellen van de HD spindown resulteerde in een vastloper, die ff uitgeschakeld en nergens meer last van gehad. Heb nu alleen de auto temp regelaar ingestelt op 60o.
Zelfs daarna liep ie weer vast, dus ff kijken wat de 01-10 PDM doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Pjottski op 01-10-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zo, heb mijn gesoftmodde Xbox zojuist voorzien van de Schweino build van vandaag en hem meteen ingesteld als default dash. Erg fijn, als ie meteen opstart nadat ik hem aanzet en niet eerst hoef te klooien in Avalaunch :)

Ook meteen de originele Xbox remote control gekocht, dat werkt echt ideaal! Zo is het echt een volwaardig media center. Alleen jammer dat de Xbox niet via de remote is aan te zetten, moet nog steeds naar de Xbox toelopen om hem aan te zetten. En de standaard fan maakt een herrie, zelfs op 2%. Nog eens kijken welke fan ik daarvoor in de plaats kan zetten ;)

Heb er nog de originele harddisk inzitten want speel al m'n films en muziek via netwerk van mijn PC af, dat werkt echt perfect. Hopen dat het develop-team van XMBC nog met een manier komt om games via netwerk te spelen, zou echt top zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:36
kazuka schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:41:

Ook meteen de originele Xbox remote control gekocht, dat werkt echt ideaal! Zo is het echt een volwaardig media center. Alleen jammer dat de Xbox niet via de remote is aan te zetten, moet nog steeds naar de Xbox toelopen om hem aan te zetten. En de standaard fan maakt een herrie, zelfs op 2%. Nog eens kijken welke fan ik daarvoor in de plaats kan zetten ;)
Via een HW mod kan het wel: http://cheaplpc.com/XIR/xireasy.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om een shoutcast server te maken van je xbox ? dus niet dat ik luister via me xbox maar broadcast via me xbox. Aangezien me xbox gewoon op internet hangt leek me dat wel een leuke optie om voor paar vrienden te doen.

Ik kon zo snel niets vinden op google. vroeg me af of iemand hier er iets van wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb nu al met een paar releases het probleem dat als ik een film heb gestart, xbmc niet meer terugkomt als ik de film stop (of de film is afgelopen). Ik krijg dan een 'mooi' zwart scherm en kan ik de xbox rebooten.

Ik dacht dat het aan mijn opgehaalde info van IMDB kon liggen, maar als ik de film start vanuit de filebrowser, start de film, druk ik op stop, springt hij daarna idd weer terug in de filebrowser, maar als ik daarna terug wil naar het hoofdmenu, springt hij alsnog op een zwart scherm :/

Iemand hier ook misschien last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
WeAreLegion schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 01:03:
Weet iemand of het mogelijk is om een shoutcast server te maken van je xbox ? dus niet dat ik luister via me xbox maar broadcast via me xbox. Aangezien me xbox gewoon op internet hangt leek me dat wel een leuke optie om voor paar vrienden te doen.

Ik kon zo snel niets vinden op google. vroeg me af of iemand hier er iets van wist.
Jep, maar dan zit je hier in het verkeerde topic ben ik bang.
Misschien zijn er al superstrakke python scriptjes voor XBMC, maar daar heb ik nog niet van gehoord.

Waar je sneller succes mee zal hebben is Debian of GentooX. (en dan een shoutcast server apt'en of mergen natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Anoniem: 43030 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:45:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<controlgroup>
      <control>
        <id>300</id>
        <posX>25</posX>
        <posY>150</posY>
        <width>150</width>
        <height>35</height>
        <buttongap>2</buttongap>
        <align>left</align>
        <alignY>center</alignY>
        <movement>0</movement>
        <alpha>100</alpha>
        <font>special12</font>
        <onleft>14</onleft>
        <onright>18</onright>
        <onup>10</onup>
        <ondown>16</ondown>
      </control>
    </controlgroup>

W00t! Het is gelukt, "The orbs" skin heeft bij mij nu ook een mooi scrollmenu _/-\o_

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
    <controlgroup>
      <control>
        <id>300</id>
        <posX>80</posX>
        <posY>320</posY>
        <width>160</width>
        <height>37</height>
        <buttongap>2</buttongap>
        <numbuttons>5</numbuttons>
        <align>left</align>
        <alignY>center</alignY>
        <movement>0</movement>
        <defaultbutton>3</defaultbutton>
        <alpha>100</alpha>
        <font>font14</font>
        <onleft>17</onleft>
        <onright>16</onright>
        <onup>300</onup>
        <ondown>300</ondown>
        <textOffsetX>40</textOffsetX>
        <textureFocus>home-button-focus.gif</textureFocus>
        <textureNoFocus>home-button-nofocus.png</textureNoFocus>
        <textcolor>d0ffffff</textcolor>
      </control>
    </controlgroup>

[ Voor 21% gewijzigd door bitpixl op 02-10-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:08

Snuffel

Vroem!

Ik heb steeds ruzie met het webradio script.

Ik heb de server veranderd naar de nieuwe server (http://webradio.kiss-tech...kml/index.php?reload=true), en ondanks die verandering geeft ie telkens weer dat hij niet kan inloggen?

Ik heb de CVS build van 21-9 draaien.

Daarnaast snap ik nog steeds niet hoe ik direct in mijn menu de scripts kan laten draaien, bijvoorbeeld onder 'Mijn Programma's'.
Als ik kijk in de XML file van XBoxMediaCentre dan zie ik dat ik er wel buttons kan toevoegen, alleen het hoe/wat/waar is mij echt een beetje onduidelijk....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik maak ook gebruik van een script waarin elke keer dat XBMC wordt gestart een random video wordt afgespeeld in de main window.

Nu werkt dit perfect...voor alleen de eerste video die geladen wordt.
De 2e video die dan wordt afgespeeld springt weer naar fullscreen :|

Nu weet ik dat je met deze code de video in een klein venster laat starten (dus in het hoofdmenu):

code:
1
xbmc.executebuiltin('XBMC.ActivateWindow(0)')

Weet iemand wat ik kan veranderen aan het script om ALLE video's in het hoofdmenu te laten spelen en niet alleen de eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Laatst online: 08-06 22:06
ik kan niet meer via de netwerk films bekijken. Hij vraagt steeds om een gebruikersnaam en een wachtwoord. Ik heb ook dat de tv laat alleen maar zwart/wit zien. Ik heb de laatste build van schweino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bakman, ik heb een probleem met het 6pack script...het geluid blijft veel sneller afspelen dan het beeld... ben ik de enige met het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:05:
bakman, ik heb een probleem met het 6pack script...het geluid blijft veel sneller afspelen dan het beeld... ben ik de enige met het probleem?
Ik heb een bugpost gedaan, het probleem lijkt bij mplayer te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben benieuwd wat t word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom blijft mijn XBMC compile date 24 aug geven?

Ik heb net de EKB build van 2-10 erop gezet... en daarvoor stond de build van 15-09 erop...

Is mijn xbmc dan wel of niet geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Peedjeeh schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:42:
Het instellen van de HD spindown resulteerde in een vastloper, die ff uitgeschakeld en nergens meer last van gehad. Heb nu alleen de auto temp regelaar ingestelt op 60o.
Zelfs daarna liep ie weer vast, dus ff kijken wat de 01-10 PDM doet.
Ik ben wel benieuwd of die nog steeds crashed bij jullie na het booten, want hier werkt het gewoon.
kzal wel met enige regelmaat de nieuwe build op het inet kwakken, en mocht je willen weten wat er veranderd is aan de nieuwe builds, dan kun je de changelog checken,
en die kun je vinden in m'n sig net zoals de download link.

[edit]
kom er net achter dat het "weer" in home hier nog wel eens voor de nodige crashes zorgt, check ik project mayhem 3, zie ik dat daar ook het weer uit het home screen is gehaald ??
nog mensen die dat kunnen be-amen?, kzal wel eens ff aan chokemaniac vragen hoe of wat.
hier 'n stukje uit de logfile:

03-10-2005 05:12:12 ERROR DNS lookup for xoap.weather.com failed: 10060
03-10-2005 05:12:12 WARNING ERROR: Problem accessing the DNS. Defaulting to using hard-coded IP address for known Hosts.
03-10-2005 05:13:32 ERROR Unable to connect to xoap.weather.com: 10060
03-10-2005 05:13:32 ERROR WEATHER: Weather download failed!
03-10-2005 05:13:32 DEBUG FileCurl::Close(D06EFB8C)

nou hangt de xbox momenteel niet aan het internet, maar dat wil dan nog niet zeggen dat hij dan maar moet gaan crashen, als die niet kan connecten :X
Skillz schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:18:
W00t! Het is gelukt, "The orbs" skin heeft bij mij nu ook een mooi scrollmenu _/-\o_
D'r zat dus toch een buttonscroller in, tis alleen hoe je 'm insteld, verticaal/horizontaal scrollen, wraparound, movements ,etc.. en ja dan lijkt het soms niet eens meer op een scroller :P

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 03-10-2005 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Anoniem: 43030 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 04:12:
[...]

Ik ben wel benieuwd of die nog steeds crashed bij jullie na het booten, want hier werkt het gewoon.
kzal wel met enige regelmaat de nieuwe build op het inet kwakken, en mocht je willen weten wat er veranderd is aan de nieuwe builds, dan kun je de changelog checken,
en die kun je vinden in m'n sig net zoals de download link.

[edit]
kom er net achter dat het "weer" in home hier nog wel eens voor de nodige crashes zorgt, check ik project mayhem 3, zie ik dat daar ook het weer uit het home screen is gehaald ??
nog mensen die dat kunnen be-amen?, kzal wel eens ff aan chokemaniac vragen hoe of wat.
hier 'n stukje uit de logfile:

03-10-2005 05:12:12 ERROR DNS lookup for xoap.weather.com failed: 10060
03-10-2005 05:12:12 WARNING ERROR: Problem accessing the DNS. Defaulting to using hard-coded IP address for known Hosts.
03-10-2005 05:13:32 ERROR Unable to connect to xoap.weather.com: 10060
03-10-2005 05:13:32 ERROR WEATHER: Weather download failed!
03-10-2005 05:13:32 DEBUG FileCurl::Close(D06EFB8C)

nou hangt de xbox momenteel niet aan het internet, maar dat wil dan nog niet zeggen dat hij dan maar moet gaan crashen, als die niet kan connecten :X

[...]
D'r zat dus toch een buttonscroller in, tis alleen hoe je 'm insteld, verticaal/horizontaal scrollen, wraparound, movements ,etc.. en ja dan lijkt het soms niet eens meer op een scroller :P
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik toch maar de P.D.M. skin ben gaan gebruiken omdat "The orbs" Skin ervoor zorgt dat XBMC vastloopt na het kijken van een film. Daar moet eerst maar weer eens een updated version van komen.

@Smokehead: Ik vind je Skin echt VEEL MOOIER als de PM3 XBMC Skin, dat menu is namelijk echt veel te groot. Maar ik denk dat dat ook de reden is geweest van jouw Skin :). Ik heb wel nog 2 vragen aan je: Kan je die scoll-bar bovenin (en de temp. stats) ook uitzetten? Is het mogelijk om de afbeeldingen aan te passen? (Ik vind namelijk de afb. voor "Video's" niet zo mooi, had daar liever een film-fragment gezien i.p.v. een Cartoon.

Bij mij is je Skin trouwens nog niet 1x gecrashed :) (ben wel altijd connected...)
Van mij mag die weer-weergave in het hoofdmenu blijven, vind het een erg mooie "plugin"!

[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 03-10-2005 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skillz schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 08:10:
@Smokehead: Ik vind je Skin echt VEEL MOOIER als de PM3 XBMC Skin, dat menu is namelijk echt veel te groot. Maar ik denk dat dat ook de reden is geweest van jouw Skin :). Ik heb wel nog 2 vragen aan je: Kan je die scoll-bar bovenin (en de temp. stats) ook uitzetten? Is het mogelijk om de afbeeldingen aan te passen? (Ik vind namelijk de afb. voor "Video's" niet zo mooi, had daar liever een film-fragment gezien i.p.v. een Cartoon.
Thanks,.. er zit momenteel nog geen optie in om dit aan of uit te zetten in de skin, wat je wel kan doen is ff in home.xml de betrefende controls verwijderen, en dat mag geen probleem vormen aangezien je maar naar de descriptions hoeft te kijken, wat je ook kan doen is de System.IdleTime op 1 of 0 zetten, of <!-- voor de control tag, of de nieuwe PDM downen, want daar is die StatsBar disabled vanwege de vele crashes die hij veroorzaakte.

Wat die video bg betreft, die kun je gewoon vervangen met je eigen plaatje als het moet..dus in home.xml even de verwijzing naar het plaatje opzoeken (4x3main-myvideos.png).. dan de filenaam aanpassen naar je eigen plaatje,hou je eigen bg @ 720x362..die ff uploaden naar PDM/media en klaar is kees..euh Skillz :P ..

Wat mijn video bg betreft, kzal nog wel eens een film fragment erin photoshoppen, maar wat ?.. smaken verschillen nog al eens enzo.. als je nog vette pics hebt mag je die gerust opsturen.
Skillz schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 08:10:
Bij mij is je Skin trouwens nog niet 1x gecrashed :) (ben wel altijd connected...)
Van mij mag die weer-weergave in het hoofdmenu blijven, vind het een erg mooie "plugin"!
mja van mij mag die er ook inblijven ;), maar als dat ten koste gaat van de stabiliteit dan is het een ander verhaal, maar ik laat 'm er voorlopig lekker instaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 04-10-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Anoniem: 43030 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 04:12:
[...]

[edit]
In mijn geval had ik het weer in de home.xml uitgeschakeld dmv comments, maar kreeg alsnog vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156423

Ik ben ook met xbmc bezig maar et wil niet echt lukken? kan iemand me een beetje helpen, je schijn iets via ftp over te lootsen, heb al een backup van mu volledige hd gemaakt en heb xbmc 21-09-05 maar nu vrder??? grts Bram.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.