Toon posts:

[xbox] Xbox media center - Deel III Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 23.295 views sinds 30-01-2008

• Anoniem: 45950
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 156423 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:01:
Ik ben ook met xbmc bezig maar et wil niet echt lukken? kan iemand me een beetje helpen, je schijn iets via ftp over te lootsen, heb al een backup van mu volledige hd gemaakt en heb xbmc 21-09-05 maar nu vrder??? grts Bram.
Wat is het probleem dan?

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 17:23

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

* skullsplitter haakt in

Ik wil mijn Xbox softmodden om er series en mijn muziek mee te streamen/sharen onder anderen (spellen kopieren is voor mij niet interessant, speel die 6 spellen die ik heb al te weinig eigenlijk), en er daarna een handig stukje software voor pakken, en XBMC lijkt mij ideaal...

www.avpnews.com

Anoniem: 43030

Peedjeeh schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:48:
In mijn geval had ik het weer in de home.xml uitgeschakeld dmv comments, maar kreeg alsnog vastlopers.
Let ff niet op m'n "weer" geblaat, 'n paar posts naar boven, want daar lag het dus niet aan.
het was het sys info label in home screen die de crashes veroorzaakte, blijkbaar iets mee aan de hand.
maar goed kheb 'm maar gedisabled in PDM (04-10).

[Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 05-10-2005 15:44]

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:10
Anoniem: 153981 schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:12:
Heeft iemand al een script in elkaar geflanst voor de gemiste uitzendingen op www.talpa.tv?
Ik ben gisteravond bezig geweest om Dutchstream om te zetten naar Talpastream. Het is me bijna gelukt, de stream-url komt nog niet helemaal door, en ik moet het nog testen op een echte x-box.

Ik verwacht dat ik het script deze week nog wel kan posten.

Als Talpa me gelukt is, ga ik kijken of het mogelijk is om dutchstream, sixpack en talpa in 1 script te stoppen, evt. met radio-uitzendingen erbij. Als daar tenminste vraag naar is.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 08:45

Roeligan

Feyenoord

@Smokehead
[offtopic]
Zie je bijna niet online op MSN dus ff hier maar het bericht: ik heb mijn "originele" evox disc weer gevonden, evox start en xbmc dus ook weer. Thx voor de geboden hulp iig :)
[/offtoppic]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Anoniem: 15610

EWS99 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 07:19:
[...]

Ik ben gisteravond bezig geweest om Dutchstream om te zetten naar Talpastream. Het is me bijna gelukt, de stream-url komt nog niet helemaal door, en ik moet het nog testen op een echte x-box.

Als Talpa me gelukt is, ga ik kijken of het mogelijk is om dutchstream, sixpack en talpa in 1 script te stoppen, evt. met radio-uitzendingen erbij. Als daar tenminste vraag naar is.
Ik kijk er al naar uit!
Ik zit in het buitenland en zou het erg fijn vinden om al deze uitzendingen vannuit 1 script te kunnen bekijken.
De twee uitzendinggemist scripts deden het niet op mijn laatste XBMC :'(

Anoniem: 153981

[quote]EWS99 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 07:19:
[...]

[quote]

Dat is goed nieuws! Einde aan het copy/pasten om iets te kunnen kijken.

• Anoniem: 34095
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
EWS99 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 07:19:
Het is me bijna gelukt, de stream-url komt nog niet helemaal door,
laat dit nu het meest belangrijke zijn ;)

Hiermee zou je het moeten kunnen redden:

programma's:
code:
1
<option value="(.*?)"

afleveringen:
code:
1
<option value="/web/show/.*?aflid=.*?/(.*?)"

stream:
code:
1
var url = "(.*?)"

Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met .asx files, maar daar "kon" xbmc niet mee omgaan, ik heb net een paar streams getest en het lijkt te werken, maar als dat niet goed gaat, dan zal je ook de asx open moeten maken om de url eruit kunnen trekken met bijv;
code:
1
HREF="http://str2\.talpa\.tv/(.*?)"

@ZiXon
Dutchstream zou het iig weer moeten doen

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 04-10-2005 17:24]

• EWS99
Ik ben bijna zover! Alles wordt goed geparsed, maar mijn xbmc wil de asx niet openen. Met welk script en welke URL copy/pasten jullie talpastreams naar de xbox?
De functie playmovie in dutchstream.py wil namelijk de volgende URL niet afspelen:
http://rdr.talpa.tv/asxgen.php?a=1&id=241&format=3

Ik ben er achter waarom de stream niet wordt geopend. De data die via de URL opgehaald moet worden (soort XML) moet ook nog geparsed worden. Ik ben nog bezig met een RegExpr, maar die werkt nog niet naar behoren. Het resultaat kan straks meerdere streams bevatten. Iemand enige idee welke ik dan moet hebben?

Verder denk ik nog een probleem te krijgen met reclame-streams. Weet iemand hoe ik kan zien welke stream de reclame is, en welke het eigenlijke programma?

Testversie beschikbaar!
http://www.reflexlight.nl...eam/talpastream-0.0.1.zip
Let op! Testversie! Alle afleveringen van shows worden goed geparsed. Echter krijg je wat je ook selecteerd altijd een aflevering van Lieve Lust te zien. (op zich ook al leuk vermaak)

Wat mij met mijn testversie al opvalt is dat mijn X-Box regelmatig aan het bufferen is. Iets waar ik met dutchstream geen last van had. Dit heb ik ook met Windows Media Player.

Als iemand zich geroepen voelt om een mooie talpa achtergrond te maken, dan is dat ook altijd welkom! (mailadres staat in het script)

Ik hoop dat ik deze week nog een volledig werkende versie kan fixen. Tijd is het enige wat het project nog tegenhoudt

[Voor 54% gewijzigd door EWS99 op 04-10-2005 19:41]

• Niet online
EWS99 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:57:
Ik ben bijna zover! Alles wordt goed geparsed, maar mijn xbmc wil de asx niet openen. Met welk script en welke URL copy/pasten jullie talpastreams naar de xbox?
de link in een .strm bestandje op je xbox zetten en deze af proberen te spelen, volgens mij moet je ook het random nummer meenemen in de url (bijv &rnd=23497)
Verder denk ik nog een probleem te krijgen met reclame-streams. Weet iemand hoe ik kan zien welke stream de reclame is, en welke het eigenlijke programma?
leg ik net hierboven uit...de laatste regex in m'n post.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 04-10-2005 19:36]

• EWS99
Anoniem: 34095 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:36:
[...]

de link in een .strm bestandje op je xbox zetten en deze af proberen te spelen, volgens mij moet je ook het random nummer meenemen in de url (bijv &rnd=23497)

[...]

leg ik net hierboven uit...de laatste regex in m'n post.
Jaja, lezen is een vak....

Waar dat random nummer voor nodig is begrijp ik ook niet helemaal. Misschien voor de ads in de asx? Of om iets van cachen tegen te gaan?

• EWS99
2e testversie:
http://www.reflexlight.nl...eam/talpastream-0.0.2.zip

Sommige streams werken al! (oa. lieve lust)

• Niet online
Anoniem: 43030 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:35:
[...]

Let ff niet op m'n "weer" geblaat, 'n paar posts naar boven, want daar lag het dus niet aan.
het was het sys info label in home screen die de crashes veroorzaakte, blijkbaar iets mee aan de hand.
maar goed kheb 'm maar gedisabled in PDM (04-10).
Klopt het dat in deze release geen rss feeds meer zitten ofzo?
zo ziet ie er bij mij nu uit namelijk:

http://members.home.nl/koz/screenshot001.JPG

Geyl temperatuurtje niet? :D Arctic silver doet echt wonderen

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 45950 op 04-10-2005 22:18]

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:28
Ziet er leuk uit, alleen vult de helft van het beeld in 720p? Zou je 'm kunnen aanpassen voor hdtv resolutie? Ik weet niets van Python, dus zou ook niet weten hoe het zelf te moeten wijzigen.

[Voor 14% gewijzigd door BlackB1rd op 04-10-2005 22:29]

Een hele zooooi

• Niet online
@EWS99
Ik zal je uit de brand helpen met een werkende versie, het Dutchstream script is van oorsprong niet echt lekker (was één van 1e m'n scripts, al doende leert men ;) ), ik heb er een hoop uitgehaald. Deze schaalt automatisch, ook voor HDTV (draai zelf in 720p). Dat is trouwens een zeer mooie feature nu in xbmc scripting gewoon een
code:
1
self.setCoordinateResolution(PAL_4x3)

erin, en als python ziet dat je een andere resolutie draait, dan gaat ie alle coördinaten herberekenen.

http://xbox.readrss.com/talpa.jpg
download

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 04-10-2005 23:02]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:25
Talpa script werkt super.. alleen het blauw is wel erg fel op mijn tv

• Niet online
m3gA schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:56:
Talpa script werkt super.. alleen het blauw is wel erg fel op mijn tv
je contrast iets lager zetten ? :+ 't is een .png kan je altijd iets anders van maken ;)

• m3gA
Anoniem: 34095 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:58:
[...]

je contrast iets lager zetten ? :+ 't is een .png kan je altijd iets anders van maken ;)
zal er morgen eens mee spelen :) is het normaal dat ie pauzeert als ie gaat bufferen? moet steeds zelf op play drukken -edit- laat maar ben ongeduldig ;)

[Voor 7% gewijzigd door m3gA op 05-10-2005 00:01]

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:35
cgok schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:34:
ik kan niet meer via de netwerk films bekijken. Hij vraagt steeds om een gebruikersnaam en een wachtwoord. Ik heb ook dat de tv laat alleen maar zwart/wit zien. Ik heb de laatste build van schweino
Het zwart/wit probleem is inmiddels opgelost. nu alleen nog dat ie om een gebruikersnaam en een password vraagt om films te kijken over het netwerk. wie kan mij daarbij helpen

Roeligan schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:48:
@Smokehead
Zie je bijna niet online op MSN dus ff hier maar het bericht: ik heb mijn "originele" evox disc weer gevonden, evox start en xbmc dus ook weer. Thx voor de geboden hulp iig :)
No problem m8, daarom zijn we ja hier met z'n allen op dit mooie forum, om elkaar te helpen, en daar wordt iedereen beter van ;) .
Anoniem: 45950 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:15:
zo ziet ie er bij mij nu uit namelijk,
hmm kzie niks vreemds, staat die niet gewoon uit in settings>network>rss feeds inschakelen
of mischien in je XBMC.xml ?? en idd wel een chill temperatuurtje ja, ook maar eens erop smeren :)

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 05-10-2005 15:48]

• EWS99
Anoniem: 34095 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:59:
@EWS99
Ik zal je uit de brand helpen met een werkende versie, het Dutchstream script is van oorsprong niet echt lekker (was één van 1e m'n scripts, al doende leert men ;) ), ik heb er een hoop uitgehaald.
Dat heb je vlug gefixed! Meer ervaring met Python en streams ;)

Anoniem: 15610

Anoniem: 34095 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:22:
[...]

@ZiXon
Dutchstream zou het iig weer moeten doen
Ik heb het getest en die werkt inderdaad erg mooi!!
Heel mooi gedaan ik heb er zeer veel plezier van!!
Ik had hem eerst in XBMC met die script downloader geinstalleerd, die versie wil je misschien op die site ook updaten?

Goed werk ga zo door! :)

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 08:45

Roeligan

Feyenoord

Bij mij willen films niet afspelen op de schweino build van 03-10-2005 :?

Muziek streamen van mn server gaat ok, maar als ik wmv of mpg wil afspelen dan doet ie het gewoon niet... Ook een vcd wil die niet lezen, iemand enig idee :?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• BlackB1rd
erin, en als python ziet dat je een andere resolutie draait, dan gaat ie alle coördinaten herberekenen.
Ziet er goed uit nu, en die blauwe achtergrond komt hier wel mooi over.

Een hele zooooi

• zerocool
  • Laatst online: 05-06 11:35
Anoniem: 45950 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:15:
[...]

zo ziet ie er bij mij nu uit namelijk:

[afbeelding]

Welke SKIN draai je hier trouwens?

• Pjottski
  • Laatst online: 16:57

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

zerocool schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:55:
[...]

Welke SKIN draai je hier trouwens?
Dat is de Project Dark Matter skin, gemaakt door Smokehead

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Jammer dat ik die talpastream niet kan checken :'( want ik had niet veel te doen, dus dan maar 'n beetje photoshoppen .... voor iedereen die de bg te licht vind is dit mischien een alternatief link

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 05-10-2005 16:05]

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Heb nu de sys-info label ingekort tot het volgende (PDM build 02-10):

code:
1
<label>$INFO[System.FreeSpace(C)] .... $INFO[System.FreeSpace(E)] .... $INFO[System.FreeSpace(F)] .... $INFO[Network.IPAddress] .... $INFO[System.GPUTemperature] ....  </label>

De skin heeft nu dik anderhalf uur stabiel gedraait @ idle. Verwacht ook niet dat de box nu gaat hangen. Voor de aanpassingen liep het systeem al binnen een half uur vast.

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:26
Zijn er laatste tijd nog drastische dingen veranderd ? ik heb namelijk een versie van maandje of 2 terug draaien en moet eerlijk zeggen dat die het prima doet. Ik ga alleen updaten als er iets nieuws of iets verbeterd is dat echt nuttig is.

Oh en bedankt voor talpa script :) werkt erg handig en heb png van smokehead gebruikt de 2e :)

PSN: Korumera | XBX: Korumera

Peedjeeh schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:46:
Heb nu de sys-info label ingekort tot het volgende (PDM build 02-10):
De skin heeft nu dik anderhalf uur stabiel gedraait @ idle. Verwacht ook niet dat de box nu gaat hangen. Voor de aanpassingen liep het systeem al binnen een half uur vast.
Indeed, die sys-info heb ik gister btw uitgeschakeld en daarna heeft mijn xbox de hele dag nog fijn staan draaien, zonder maar 1x te crashen :Y) , had nog niet gekeken welke info nou steeds die crashes veroorzaakt, kan zijn dat het 1 is of maybe omdat er teveel in 1 label staat.
Maar eens gaan testen binnenkort, maar als jij zegt dat hij niet crashed bij jou met die info's aan dan is dat mooi meegenomen, scheeld mij weer testwerk enzo, thanks iig...
er is btw alweer een nieuwe te downen, check de changelog ;)
LordHades schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:05:
Zijn er laatste tijd nog drastische dingen veranderd ? ik heb namelijk een versie van maandje of 2 terug draaien
Wat dacht je van DVD menu support, en nog wat stuff

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 05-10-2005 15:28]

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Grappig, ik heb net je changlog even gelezen en zag dat je bij het weer wat veranderingen hebt aangebracht. Laat ik dat nou gisteravond ook hebben aangepast:

Ik heb de hele lcoation-info weggehaald, alleen het plaatje en de temp, ziet er veel strakker uit.
Ik ga de datum + tijd ook nog wat verplaatsen, misschien wel naar rechtsboven, omdat ik de CPU temp + Fanspeed + RSS feed ook heb uitgezet.

Ik ben nu toch definitief overgestapt naar je skin SmokeHead, erg strak!
en je hebt de Home.xml ook erg duidelijk gemaakt, nog bedankt daarvoor.

Nog even over dat film (en games) plaatje in het hoofdmenu.
Ik vinddat de cartoons afbraak doen aan je skin, maar oke dat is mijn mening.
Je zou eigenlijk een beetje de stijl van je Settings en Muziek moeten aanhouden.
Bij het film plaatje vind ik de "filmrol" wel erg mooi, dus misschien dat je daarin een normale film
kan shoppen, of natuurlijk iemand anders die 1337 PS skillz heeft :P
PlayerControl not in home screen anymore, because the keymap.xml changed "start" to XBMC.PlayDVD.
Houdt dat in dat je vanuit het hoofdmenu niet meer je muziek kan bedienen? (volgend/vorig nummer?)

[Voor 11% gewijzigd door bitpixl op 05-10-2005 15:51]

Skillz schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:49:
Ik ben nu toch definitief overgestapt naar je skin SmokeHead, erg strak!
en je hebt de Home.xml ook erg duidelijk gemaakt, nog bedankt daarvoor.
beetje duidenlijkheid voorkomt veel problemen ;)
Skillz schreef ook op woensdag 05 oktober 2005 @15:49:
Nog even over dat film (en games) plaatje in het hoofdmenu.
Ik vinddat de cartoons afbraak doen aan je skin, maar oke dat is mijn mening.
Je zou eigenlijk een beetje de stijl van je Settings en Muziek moeten aanhouden.
Bij het film plaatje vind ik de "filmrol" wel erg mooi, dus misschien dat je daarin een normale film
kan shoppen, of natuurlijk iemand anders die 1337 PS skillz heeft :P
uit de changelog van vandaag:

- 04-10-2005 changed : Restyled the Video BG (not for sure if i want to use it for future releases dow).
Skillz schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:49:
Houdt dat in dat je vanuit het hoofdmenu niet meer je muziek kan bedienen? (volgend/vorig nummer?)
Yep, moet je dus nu in je keymap.xml regelen.

[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 05-10-2005 16:48]

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:26
OK dat DVD menu daar doe ik het al wel voor zo eens ff zoeken naar ekb versie :). Moek alleen ff zorgen dat me rss feed het zelfde blijf de rest boeit me niet zo dat maak ik wel weer op nieuw zoveel werk is dat ook weer niet

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• bitpixl
  • Niet online
Anoniem: 43030 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:56:
[...]

beetje duidenlijkheid voorkomt veel problemen ;)

[...]

uit de changelog van vandaag:

- 05-10-2005 changed : PlayerControl not in home screen anymore, because the keymap.xml changed "start" to XBMC.PlayDVD.
- 04-10-2005 changed : Restyled the Video BG (not for sure if i want to use it for future releases dow).
Doh! Over de VideoBG wijziging heen gelezen. Smokehead _/-\o_

Straks maar even kijken wat je ervan gemaakt hebt 8)

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Anoniem: 43030 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:09:
[...]

Indeed, die sys-info heb ik gister btw uitgeschakeld en daarna heeft mijn xbox de hele dag nog fijn staan draaien, zonder maar 1x te crashen :Y) , had nog niet gekeken welke info nou steeds die crashes veroorzaakt, kan zijn dat het 1 is of maybe omdat er teveel in 1 label staat.
Maar eens gaan testen binnenkort, maar als jij zegt dat hij niet crashed bij jou met die info's aan dan is dat mooi meegenomen, scheeld mij weer testwerk enzo, thanks iig...
er is btw alweer een nieuwe te downen, check de changelog ;)
Et is nog niet helemaal de oplossing, is uiteindelijk wel weer vastgelopen iig.
Nu even proberen met alleen hd info en IP adress.

Peedjeeh schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:57:
Et is nog niet helemaal de oplossing, is uiteindelijk wel weer vastgelopen iig.
Nu even proberen met alleen hd info en IP adress.
als je wil mag je eens proberen je letter kleur te veranderen van 30FFFFFF naar FFFFFFFF , heb laatst zoiets gelezen daarover, kijken of die dan nog steeds crashed, en anders hebben we de boosdoener ;)

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Anoniem: 43030 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:45:
[...]
als je wil mag je eens proberen je letter kleur te veranderen van 30FFFFFF naar FFFFFFFF , heb laatst zoiets gelezen daarover, kijken of die dan nog steeds crashed, en anders hebben we de boosdoener ;)
Ik laat de box nu even lopen met mijn laatste aanpassingen, zie vanavond als ik thuis kom wel de resultaten. Als de xbox crasht, zal ik eens kijken naar de letterkleur.

Anoniem: 96816

Ik heb van de week de nieuwe xbmc (versie: eind sep) geinstalleerd.

In de oude versie had ik met dat keymap changer programmaatje de 7 en de 9 v/d afstandsbediening zo ingesteld dat ik met de afstandsbediening het volume harder en zachter kon zetten. Bij de nieuwe versie werkt die keymap changer bij mij echter niet meer (de 1.2 versie) (als ik het keymap bbestandje laad lijkt deze leeg).

Als ik het keymap bestandje v/d oude xbmc naar de nieuwe xbmc kopieer reageert de afstandsbediening helemaal niet meer.

Iemand enig idee hoe dit komt en / of hoe ik dit toch kan fix-en?

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 96816 op 05-10-2005 19:54]

Anoniem: 153981

@EWS99
Ik zal je uit de brand helpen met een werkende versie, het Dutchstream script is van oorsprong niet echt lekker (was één van 1e m'n scripts, al doende leert men ;) ), ik heb er een hoop uitgehaald. Deze schaalt automatisch, ook voor HDTV (draai zelf in 720p). Dat is trouwens een zeer mooie feature nu in xbmc scripting gewoon een
code:
1
self.setCoordinateResolution(PAL_4x3)

[afbeelding]
download
Talpa heeft er reclame tussen zitten. Net de Big Brother van 20-9 geprobeerd, en die stopt ermee na 12 minuten. Deel 2 krijg je niet te zien.

• Fire69
  • Laatst online: 10:57
Ik had met een versie (van Schweino) van eind september het probleem dat ik geen geluid had in dvd's en ook heel veel blokken en zo.
Nu heb ik de versie van vandaag erop gezet, met nieuwe xml (vorige was nog een hele ouwe) en de 008face weggegooid.
Nu speelt de dvd wel goed...totdat ik in het menu terecht kom. Dan valt mijn tv in standby! :?
Als ik hem terug opzet, heb ik gewoon sneeuw in beeld. :/
FTP reageert wel nog, dus hangen doet hij niet, maar verder kan ik dus niks meer! :(

Iemand een idee?

• BlackB1rd
Anoniem: 153981 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:04:
[...]

Talpa heeft er reclame tussen zitten. Net de Big Brother van 20-9 geprobeerd, en die stopt ermee na 12 minuten. Deel 2 krijg je niet te zien.
Met Big Brother weet ik niet, maar bij enkele andere programma's die ik al getest / gekeken heb, zit er idd iets van een minuut pauze (zwart scherm) tussen. Als je geduldig wacht begint ie vanzelf met het volgende deel v.d. uitzending.

Een hele zooooi

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 09:11
Ik heb de skin van smokehead geinstaleerd in mijn skins directory. Krijg alleen de medeling dat skin niet compatible is, en dat minimaal 1.30 of hoger vereist is. Ik draai XBMC van schweino van rond 20 september.

http://specs.tweak.to/6635

Stampre schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:47:
Ik heb de skin van smokehead geinstaleerd in mijn skins directory. Krijg alleen de medeling dat skin niet compatible is, en dat minimaal 1.30 of hoger vereist is. Ik draai XBMC van schweino van rond 20 september.
code:
1
2
3
4
<skin>
  <defaultresolution>pal</defaultresolution>
  <defaultresolutionwide>pal16x9</defaultresolutionwide>
  <version>1.3</version>

is toch echt wel v1.3, reboot ff en probeer de skin opnieuw in te laden.

• Niet online
Anoniem: 43030 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 03:23:
[...]
No problem m8, daarom zijn we ja hier met z'n allen op dit mooie forum, om elkaar te helpen, en daar wordt iedereen beter van ;) .

[...]
hmm kzie niks vreemds, staat die niet gewoon uit in settings>network>rss feeds inschakelen
of mischien in je XBMC.xml ?? en idd wel een chill temperatuurtje ja, ook maar eens erop smeren :)
Ik heb de release van vandaag erop gegooid en nu doet ie t weer.. alleen nu heb ik geen systeminfo meer.. kan dat kloppen?

• Niet online
Als ik xbmc als standaard dash gebruik hè, moet ik dan bij het updaten van je skin ook xboxmediacenter.xml veranderen op C?

• Stampre
Hmm net geprobeerd, maar blijf de foutmelding krijgen. Zijn er instellingen die maar op een ding mogen staan?

Anoniem: 45950 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:23:
Ik heb de release van vandaag erop gegooid en nu doet ie t weer.. alleen nu heb ik geen systeminfo meer.. kan dat kloppen?
Ja, die staat momenteel uit omdat je xbox er hard van gaat crashen ;)
Anoniem: 45950 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:27:
Als ik xbmc als standaard dash gebruik hè, moet ik dan bij het updaten van je skin ook xboxmediacenter.xml veranderen op C?
Nee, die XboxMediaCenter.xml is meer bedoeld om als voorbeeld te gebruiken , voor als je eventueel extra buttons wil adden aan de buttonscroller.
Stampre schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:31:
Hmm net geprobeerd, maar blijf de foutmelding krijgen. Zijn er instellingen die maar op een ding mogen staan?
Nee, ik heb 'm net ff gedownd en erop gezet, maar hier werkt die gewoon, dus zou ff niet weten wat je probleem is, probeer anders nog ff je U & Tdata leeg te gooien...
oei daar heeft de topic starter een typfoutje gemaakt :P , moet dus zijn wat in deze post staat ;)

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 05-10-2005 23:32]

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 20:25
probleem die ik heb, games worden niet meer herkend nadat ik er een 200gb schijf in heb gezet. (in xbmc)

In evox dashboard wel gewoon,

iemand enig idee hoe dat komt?

XBMC.2005.0925-MEDUSA

deze versie draai ik nu, daarvoor geen problemen gehad met xbmc.

• bitpixl
  • Niet online
@Smokehead:

VideoBG is nu een scene uit de 5th Element :P, maar ik denk dat de BG nog steeds mooier kan,
wat zijn de afmetingen waar de BG aan moet voldoen omtoch nog in die 'film-strip' te passen?

Dan ga ik eens wat leuke scenes uitzoeken, jammer genoeg kan ik erg slecht PS'en.

Misschien een idee om een kleine contest te houden? Er zitten hier op GoT echt wel een aantal goeie Sjoppers. De winnaar van de mooiste shop krijgt de eer om in je Skin verwerkt te worden :P

Waarom post je je Skin trouwens ook niet hier?

[Voor 49% gewijzigd door bitpixl op 06-10-2005 08:08]

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
[n00b vraagjes]
Gebruik XBMC nu bijna een week en erg blij en tevreden. Nu heb ik 2 n00b vragen.
Hoe zorg ik ervoor dat de scripts die ik geplaatst heb (thz Bakman) makkelijk kan opstarten zonder dat ik de huidige knoppen op het start scherm verwijder?

Hoe kan ik die streams makkelijk oproepen die op de openeningspagina staan??

• Niet online
Cougar schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:07:
probleem die ik heb, games worden niet meer herkend nadat ik er een 200gb schijf in heb gezet. (in xbmc)
wat bedoel je met "niet herkend" ? Je ziet geen games ? Dan ligt dat aan het pad wat in je xboxmediacenter.xml staat (of niet bestaat).

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-01 16:56

Darth Malak

Sith Lord

Of cache verwijderen? Oude thumbnails??
Anoniem: 34095 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:38:
[...]

wat bedoel je met "niet herkend" ? Je ziet geen games ? Dan ligt dat aan het pad wat in je xboxmediacenter.xml staat (of niet bestaat).

Skillz schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 08:01:
@Smokehead:
VideoBG is nu een scene uit de 5th Element :P, maar ik denk dat de BG nog steeds mooier kan,
wat zijn de afmetingen waar de BG aan moet voldoen omtoch nog in die 'film-strip' te passen?
Misschien een idee om een kleine contest te houden? Er zitten hier op GoT echt wel een aantal goeie Sjoppers. De winnaar van de mooiste shop krijgt de eer om in je Skin verwerkt te worden :P
Die BG van the 5th element was de 1e die ik geshopt had, zag er nogal crappy uit, ..feit is gewoon dat film fragmenten over het algemeen al crappy uitzien.. (ja hd reso niet natuurlijk ;) ) ..vooral als je het contrast hoger zet op je tv :P ... maar had in de laatste die ik online had gezet, 2 BG's erin gezet , namenlijk ook een van de matrix link , en photoshoppen kan ik zelf wel, doe het intussen alweer jaren ;)
Waarom post je je Skin trouwens ook niet hier?
nog niet af he.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 06-10-2005 14:07]

• bitpixl
  • Niet online
Anoniem: 43030 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:50:
Die BG van the 5th element was de 1e die ik geshopt had, zag er nogal crappy uit, vooral als je het contrast hoger zet op je tv :P ... maar had in de laatste die ik online had gezet, 2 BG's erin gezet , namenlijk ook een van de matrix link , en photoshoppen kan ik zelf wel, doe het intussen alweer jaren ;)
The Matrix! _/-\o_
nog niet af he.
Nog niet af!... _/-\o_ ( :+ )

Oh ja, gisteren zag ik dat de tekst van het weer en de tijdsaanduiding elkaar overlappen.
Nu heb ik dat wel opgelost door de tekst weg te halen bij het weer, maar misschien iets om even na te kijken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
Ik zie in de DVD menu's niet welke optie ik selecteer. Hebben anderen dat ook en zo ja, is dat al gefixxed in nieuwe releases?

De DVD speelt ook niet soepel af. Zo om de minuut staat het beeld een seconde stil. Is mijn DVD-Drive fucked? Ik gebruik hem vrijwel nooit dus ik weet niet sinds wanneer dat is..

[Voor 44% gewijzigd door 418O2 op 07-10-2005 01:22]

Star Wars versie:
http://members.home.nl/smokehead/xbox/pics/myvideos-starwars.jpg
Oh ja, gisteren zag ik dat de tekst van het weer en de tijdsaanduiding elkaar overlappen.
Nu heb ik dat wel opgelost door de tekst weg te halen bij het weer, maar misschien iets om even na te kijken.
Zal ik eens ff naar kijken ja ;) , desnoods maak ik de letters wat kleiner van location.
Vraag me eigenlijk af waarom er 4x "Systeem informatie" in de language file staat,
1x niet genoeg meer ??... heeft vast iemand zitten slapen :Z .. maar is ook wel weer fijn,
kan ik eentje ervan inkorten voor in de buttonscroller ( link ) ..elk nadeel heeft z'n voordeel ;).

[Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 07-10-2005 06:21]

• Fire69
418O2 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:55:
Ik zie in de DVD menu's niet welke optie ik selecteer. Hebben anderen dat ook en zo ja, is dat al gefixxed in nieuwe releases?

De DVD speelt ook niet soepel af. Zo om de minuut staat het beeld een seconde stil. Is mijn DVD-Drive fucked? Ik gebruik hem vrijwel nooit dus ik weet niet sinds wanneer dat is..
Had ik dus ook met een oudere release.
Met een nieuwe release wordt alles perfect afgespeeld... behalve de hoofdfilm. :/

• bitpixl
  • Niet online
Das de mooiste BG tot nu toe (en dan vind ik The Matrix (de 1e dus) een betere film als de laatste 3 SW....bij elkaar 8) )
zal ik eens ff naar kijken ja ;) , desnoods maak ik de letters wat kleiner van location.
Waarom haal je de location tekst niet weg bij het weer en zet je de tijd/datum iets meer in het midden?
Ik neem aan dat iedereen wel weet welke locatie hij/zij heeft gekozen voor het weer.

Gelukkig weet ik nu hoe ik het zelf kan doen ;)

[Voor 34% gewijzigd door bitpixl op 07-10-2005 08:50]

Skillz schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:45:
Das de mooiste BG tot nu toe (en dan vind ik The Matrix (de 1e dus) een betere film als de laatste 3 SW....bij elkaar 8) )
Thanks ;) ,mwa vond SW3 opzich geen slechte film, ten opzichte van deel 1 en 2.
En ik geef je wel gelijk over The Matrix, das de beste uit de hele trilogy..maar goed.
kheb in de build van vandaag btw 2 video BG's gedaan..voor als er 1 niet bevalt,
en anders heb je pech :P
Waarom haal je de location tekst niet weg bij het weer.
Ik neem aan dat iedereen wel weet welke locatie hij/zij heeft gekozen voor het weer.
Consider it done...
Kheb de temp. overigens ook gecentreerd.. alles is te vinden in de laatste build
die ik voor vandaag ge-upped heb (07-Oct-2005 09:36) , kzou zeggen, check 'm
en zet je de tijd/datum iets meer in het midden?
Tijd en datum staat lekker zo ;) .

• Phrenetic
  • Laatst online: 26-08-2022

Phrenetic

ehm...

Met de laatste twee t3ch-builds (27/9 en 3/10) krijg ik een aantal scripts niet meer aan de praat, vooral uitzendinggemist mis ik best wel.
Als ik het script selecteer staat er voor ongeveer een halve seconde (running) achter maar er gebeurt verder niks. Dutchstream werk wel gewoon :?
Zou er iets missen in deze build dat wel nodig is om het script te runnen?

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
RiCk schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:00:
[n00b vraagjes]
Gebruik XBMC nu bijna een week en erg blij en tevreden. Nu heb ik 2 n00b vragen.
Hoe zorg ik ervoor dat de scripts die ik geplaatst heb (thz Bakman) makkelijk kan opstarten zonder dat ik de huidige knoppen op het start scherm verwijder?

Hoe kan ik die streams makkelijk oproepen die op de openeningspagina staan??
Hmm heb inmiddels die scin die hier gepost is gedownload, misschien is het daar wat makkelijker aan te passen. Vooral dat script opstarten moet toch gewoon makkelijker kunnen :S

• bitpixl
  • Niet online
Anoniem: 43030 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:44:
[...]
Thanks ;) ,mwa vond SW3 opzich geen slechte film, ten opzichte van deel 1 en 2.
En ik geef je wel gelijk over The Matrix, das de beste uit de hele trilogy..maar goed.
kheb in de build van vandaag btw 2 video BG's gedaan..voor als er 1 niet bevalt,
en anders heb je pech :P

[...]
Consider it done...
Kheb de temp. overigens ook gecentreerd.. alles is te vinden in de laatste build
die ik voor vandaag ge-upped heb (07-Oct-2005 09:36) , kzou zeggen, check 'm

[...]
Tijd en datum staat lekker zo ;) .
Bedankt Smokehead. Ik geef enkel mijn mening, wat je ermee doet mag je natuurlijk helemaal zelf uitmaken :P

Wel tof dat je op userinput let van dit forum :)

Ik heb een aangepaste versie van Home.xml voor Pal16x9 gemaakt, die de tijdsaanduiding rechtsboven zet en de cpu+fanspeed verwijderd.

Mag ik die home.xml hier posten voor anderen :?

[Voor 14% gewijzigd door bitpixl op 07-10-2005 17:40]

• m3gA
Ik heb de dialogsubmenu.xml aangepast om talpa toe te voegen in de project mayhem 3 skin maar nu werkt uitzendingemist niet meer.. Ik zie de button wel maar ik kan hem niet meer selecteren?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<control>
                        <description>SubMenu button</description>   <visible>yes</visible>
                        <type>button</type>             <execute>q:\scripts\uitzendinggemist.py</execute>
                        <id>1117</id>                   <label>Uitzending gemist</label>
                        <posX>30</posX>
                        <posY>230</posY>
                        <width>110</width>
                        <height>20</height>
                        <font>font101</font>
                        <onleft>1117</onleft>
                        <onright>1117</onright>
                        <onup>1118</onup>
                        <ondown>1116</ondown>
                        <align>center</align>
                        <textOffsetY>0</textOffsetY>
                        <textureNoFocus>-</textureNoFocus>
                      </control>

Anoniem: 156423

Ik heb de ftp connectie en xbmc maar hoe nu verder?

Skillz schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:49:
Wel tof dat je op userinput let van dit forum :)
Om eerlijk te zijn vind ik dit toch wel een van de betere forums die te vinden is in het nederlands eigenlijk, en ja.. userinput is wel van belang, wordt het op ten duur alleen maar beter door ;)
Ik heb een aangepaste versie van Home.xml voor Pal16x9 gemaakt, die de tijdsaanduiding rechtsboven zet en de cpu+fanspeed verwijderd.
Mag ik die home.xml hier posten voor anderen :?
Ja, waarom niet ?
Anoniem: 156423 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:09:
Ik heb de ftp connectie en xbmc maar hoe nu verder?
Ligt eraan wat je ermee wil bereiken, kzou ten eerste je vraag eens niet zo vaag formuleren,
kans dat iemand je dan wel begrijpt.. ik iig niet..maybe is je probleem dan wel zo gefixed ;).

Anoniem: 156423

Anoniem: 43030 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 20:15:
[...]
Om eerlijk te zijn vind ik dit toch wel een van de betere forums die te vinden is in het nederlands eigenlijk, en ja.. userinput is wel van belang, wordt het op ten duur alleen maar beter door ;)

[...]
Ja, waarom niet ?

[...]
Ligt eraan wat je ermee wil bereiken, kzou ten eerste je vraag eens niet zo vaag formuleren,
kans dat iemand je dan wel begrijpt.. ik iig niet..maybe is je probleem dan wel zo gefixed ;).
Tja kijk ik wil grag xbmc op mijn xbox zetten het proggie heb ik de ftp connectie tot stand brengen lukt ook maar wat moet ik naar waar kopieren?

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 09:00
De laatste versies van de project mayhem skin hebben andere mainbackgrounds. Nu zag ik op http://cvs.sourceforge.ne...ect%20Mayhem%20III/media/ dat het xpr bestand ook andere mainbackgrounds bevat.
Welke xml moet ik aanpassen om een andere background te kiezen?

Anoniem: 156423 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:15:
Tja kijk ik wil grag xbmc op mijn xbox zetten het proggie heb ik de ftp connectie tot stand brengen lukt ook maar wat moet ik naar waar kopieren?
Mja kijk eens wat je hier aan hebt, dit komt uit de starttopic btw.
btw de search optie wil ook wel eens uitkomst bieden, dus mischien wat voor de volgende keer.

Ik wil ook Xbox Media Center op mijn XBOX!
Hoe kan ik een nieuwe XBMC erop zetten?
Hoe stel ik het in zodat XBMC opstart als ik de xbox aan doe?

ik kan je ook aanraden om van alles wat je wijzigd of verwijderd?.. een backup te maken, suc6
Mantis schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:57:
De laatste versies van de project mayhem skin hebben andere mainbackgrounds. Nu zag ik op http://cvs.sourceforge.ne...ect%20Mayhem%20III/media/ dat het xpr bestand ook andere mainbackgrounds bevat.
Welke xml moet ik aanpassen om een andere background te kiezen?
vind die bg's behoorlijk lelijk in vergelijking met de vorige inderdaad.
dit kan btw in Home.xml ligt er aan welke je draait 4x3 of 16x9, maar kan ze ook beide aanpassen,
wat je ook kan doen is een oudere textures.xpr gebruiken natuurlijk ;)

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 08-10-2005 17:46]

• bitpixl
  • Niet online
Ok, hierbij dan mijn aangepaste Home.xml (alleen voor PAL16x9) van Smokehead's skin die:

a. de temp/proc info rechtsboven verwijderd.
b. datum/tijd van middenonder naar rechtsboven verplaatst.

Een lekkere rustige Skin is het resultaat :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
<window>
  <id>0</id>
  <defaultcontrol>300</defaultcontrol>
  <allowoverlay>no</allowoverlay>
  <controls>
    <control>
      <description>Programs BG</description>
      <type>image</type>
      <id>102</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-myprograms.png</texture>
      <visible effect="fade" time="200">!Player.HasMedia</visible>
    </control>

<control>
      <description>Music BG</description>
      <type>image</type>
      <id>103</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-mymusic.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>Pictures BG</description>
      <type>image</type>
      <id>104</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-mypictures.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>Video BG (4x3main-myvideos1.png="The Matrix" BG,4x3main-myvideos2.png="Star Wars" BG)</description>
      <type>image</type>
      <id>105</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-myvideos2.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>Explorer BG</description>
      <type>image</type>
      <id>106</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-myfiles.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>Weather BG</description>
      <type>image</type>
      <id>107</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-myweather.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>Wakeup PC BG</description>
      <type>image</type>
      <id>108</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-mypcwakeup.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>Settings BG</description>
      <type>image</type>
      <id>109</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-mysettings.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>Global button BG 1</description>
      <type>image</type>
      <id>113</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-myglobalbutton.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>Global button BG 2</description>
      <type>image</type>
      <id>112</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-myglobalbutton2.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>Shutdown BG</description>
      <type>image</type>
      <id>114</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-myshutdown.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>DVD-tray BG</description>
      <type>image</type>
      <id>115</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-mydvdtray.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>E-mail BG</description>
      <type>image</type>
      <id>116</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-myemail.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>RSS Feeds BG</description>
      <type>image</type>
      <id>117</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-myrssfeeds.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>Kai BG</description>
      <type>image</type>
      <id>118</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-mykai.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>Scripts BG</description>
      <type>image</type>
      <id>119</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>362</height>
      <texture>4x3main-myscripts.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>Visualisation preview window</description>
      <type>visualisation</type>
      <id>1</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>105</posY>
      <width>720</width>
      <height>372</height>
    </control>

<control>
      <description>Video preview window</description>
      <type>videowindow</type>
      <id>1</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>60</posY>
      <width>720</width>
      <height>455</height>
      <keepaspectratio>false</keepaspectratio>
    </control>

<control>
      <description>background image</description>
      <type>image</type>
      <id>1</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>0</posY>
      <width>720</width>
      <height>576</height>
      <texture>4x3main.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>logo image</description>
      <type>image</type>
      <id>1</id>
      <posX>40</posX>
      <posY>26</posY>
      <width>160</width>
      <height>45</height>
      <texture>4x3main-logo.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>Music gradient</description>
      <type>image</type>
      <id>1</id>
      <posX>315</posX>
      <posY>338</posY>
      <width>400</width>
      <height>99</height>
      <texture>gradient.png</texture>
      <visible effect="fade" intime="500" outtime="1200" start="hidden">Player.HasAudio + !System.IdleTime(30)</visible>
    </control>

<control>
      <description>Music cover image</description>
      <type>image</type>
      <id>1</id>
      <posX>555</posX>
      <posY>338</posY>
      <width>90</width>
      <height>99</height>
      <info>MusicPlayer.Cover</info>
      <keepaspectratio>false</keepaspectratio>
      <visible effect="fade" intime="500" outtime="1000" start="hidden">!System.IdleTime(30)</visible>
    </control>

<control>
      <description>Music Artist label</description>
      <type>label</type>
      <id>1</id>
      <width>255</width>
      <posX>540</posX>
      <posY>340</posY>
      <info>MusicPlayer.Artist</info>
      <align>right</align>
      <font>special12</font>
      <visible effect="fade" intime="500" outtime="800" start="hidden">!System.IdleTime(30)</visible>
    </control>

<control>
      <description>Music Title label</description>
      <type>label</type>
      <id>1</id>
      <width>255</width>
      <posX>540</posX>
      <posY>365</posY>
      <info>MusicPlayer.Title</info>
      <align>right</align>
      <font>special13</font>
      <visible effect="fade" intime="500" outtime="600" start="hidden">!System.IdleTime(30)</visible>
    </control>

<control>
      <description>Music Album label</description>
      <type>label</type>
      <id>1</id>
      <width>255</width>
      <posX>540</posX>
      <posY>394</posY>
      <info>MusicPlayer.Album</info>
      <align>right</align>
      <font>font10</font>
      <visible effect="fade" intime="500" outtime="400" start="hidden">!System.IdleTime(30)</visible>
    </control>

<control>
      <description>Music Time label</description>
      <type>label</type>
      <id>1</id>
      <posX>540</posX>
      <posY>415</posY>
      <info>MusicPlayer.Time</info>
      <align>right</align>
      <font>font10</font>
      <visible effect="fade" intime="500" outtime="200" start="hidden">!System.IdleTime(30)</visible>
    </control>

<controlgroup>
      <control>
        <description>Home Buttons</description>
        <type>buttonscroller</type>
        <id>300</id>
        <posX>25</posX>
        <posY>150</posY>
        <width>150</width>
        <height>35</height>
        <buttongap>2</buttongap>
        <numbuttons>7</numbuttons>
        <orientation>vertical</orientation>
        <align>left</align>
        <alignY>center</alignY>
        <movement>0</movement>
        <defaultbutton>4</defaultbutton>
        <wraparound>yes</wraparound>
        <smoothscrolling>yes</smoothscrolling>
        <alpha>100</alpha>
        <font>special12</font>
        <onleft>14</onleft>
        <onright>18</onright>
        <onup>10</onup>
        <ondown>16</ondown>
        <textOffsetX>20</textOffsetX>
        <textureFocus>homebutton-focus.png</textureFocus>
        <textcolor>ffffffff</textcolor>
      </control>
    </controlgroup>

<control>
      <description>rss feed</description>
      <type>rss</type>
      <id>1</id>
      <posX>0</posX>
      <posY>470</posY>
      <width>720</width>
      <font>special13</font>
      <urlset>1</urlset>
      <titlecolor>30FFFFFF</titlecolor>
      <headlinecolor>80FFFFFF</headlinecolor>
      <textcolor>30FFFFFF</textcolor>
    </control>

<control> 
      <description>Weather conditions</description> 
      <type>image</type> 
      <id>1</id> 
      <posX>60</posX> 
      <posY>503</posY> 
      <width>45</width> 
      <height>49</height> 
      <info>Weather.Conditions</info> 
      <colordiffuse>98FFFFFFF</colordiffuse> 
      <visible effect="fade" intime="500" outtime="2000">!Window.IsActive(80)</visible>
    </control> 

<control> 
      <description>Weather Temperature</description> 
      <type>label</type> 
      <id>1</id> 
      <posX>100</posX> 
      <posY>515</posY> 
      <info>Weather.Temperature</info> 
      <font>special12</font> 
      <align>left</align>
      <visible effect="fade" intime="500" outtime="2000">!Window.IsActive(80)</visible>
    </control> 

<control>
      <description>Date</description>
      <type>label</type>
      <id>0</id>
      <posX>610</posX>
      <posY>50</posY>
      <label>date</label>
      <info>System.Date</info>
      <align>right</align>
      <font>special13</font>
      <textcolor>90ffffff</textcolor>
    </control>

<control>
      <description>Date & Time suffix</description>
      <type>label</type>
      <id>1</id>
      <posX>615</posX>
      <posY>50</posY>
      <label>|</label>
      <align>left</align>
      <font>special13</font>
      <textcolor>90ffffff</textcolor>
    </control>

<control>
      <description>Time label</description>
      <type>label</type>
      <id>0</id>
      <posX>625</posX>
      <posY>50</posY>
      <label>time</label>
      <info>System.Time</info>
      <align>left</align>
      <font>special13</font>
      <textcolor>60ffffff</textcolor>
    </control>

<control>
      <description>xlink kai button</description>
      <type>button</type>
      <id>18</id>
      <posX>544</posX>
      <posY>503</posY>
      <width>35</width>
      <height>35</height>
      <label>-</label>
      <textureFocus>home-kai-focus.png</textureFocus>
      <textureNoFocus>home-kai.png</textureNoFocus>
      <hyperlink>2700</hyperlink>
      <onleft>300</onleft>
      <onright>19</onright>
      <onup>300</onup>
      <ondown>300</ondown>
    </control>

<control>
      <description>Script button submenu </description>
      <type>button</type>
      <id>19</id>
      <posX>577</posX>
      <posY>503</posY>
      <width>35</width>
      <height>35</height>
      <hyperlink>105</hyperlink>
      <textureFocus>home-sub-focus.png</textureFocus>
      <textureNoFocus>home-sub.png</textureNoFocus>
      <label>-</label>
      <onleft>18</onleft>
      <onright>15</onright>
      <onup>300</onup>
      <ondown>300</ondown>
    </control>

<control>
      <description>Tray button submenu </description>
      <type>button</type>
      <id>15</id>
      <posX>610</posX>
      <posY>503</posY>
      <width>35</width>
      <height>35</height>
      <execute>XBMC.EjectTray()</execute>
      <textureFocus>home-tray-focus.png</textureFocus>
      <textureNoFocus>home-tray.png</textureNoFocus>
      <label>-</label>
      <onleft>19</onleft>
      <onright>14</onright>
      <onup>300</onup>
      <ondown>300</ondown>
    </control>

<control>
      <description>Power button submenu</description>
      <type>button</type>
      <id>14</id>
      <posX>643</posX>
      <posY>503</posY>
      <width>35</width>
      <height>35</height>
      <hyperlink>111</hyperlink>
      <textureFocus>home-power-focus.png</textureFocus>
      <textureNoFocus>home-power.png</textureNoFocus>
      <label>-</label>
      <onleft>15</onleft>
      <onright>300</onright>
      <onup>300</onup>
      <ondown>300</ondown>
    </control>

</controls>

</window>

[Voor 29% gewijzigd door bitpixl op 08-10-2005 23:58]

Anoniem: 6913

Waar staat dat home.xml precies? Heb wel eens zitten zoeken, maar vindt zo weinig....

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 13:37
Weet iemand hoe ik de FireZilla server aan de praat krijg?

Heb ipadressen en w8woorden ingevuld maar krijg geen toegang :(

Anoniem: 16010

Wie herkent dit?:

Op dit moment staan al mijn films en al mijn muziek op de xbox (een paar honderd GB), maar ik wil ook af en toe wel wat afspelen op de pc (andere kamer enzo). Is er een manier om dit makkelijk te doen zonder eerst te downloaden via ftp? Een programma op mijn pc waarmee een ftp server gewoon werkt als een lokale schijf? Dit ivm playlists en het streamen van films.

• Stampre
Smokehead ik heb gedaan wat je zei, de mappen leeggemaakt, maar zonder resultaat. Hij blijft zeggen dat ik een skin 1.30 of hoger nodig heb :-( heb je nog andere suggesties?

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:56
Anoniem: 16010 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:36:
Wie herkent dit?:

Op dit moment staan al mijn films en al mijn muziek op de xbox (een paar honderd GB), maar ik wil ook af en toe wel wat afspelen op de pc (andere kamer enzo). Is er een manier om dit makkelijk te doen zonder eerst te downloaden via ftp? Een programma op mijn pc waarmee een ftp server gewoon werkt als een lokale schijf? Dit ivm playlists en het streamen van films.
Alles op je pc gooien en dan een samba share aanmaken? Dat is in principe het makkelijkst. Ik heb hier bijvoorbeeld een pc met al mijn media er op en dat share ik. Zo kan ik alles bekijken via mijn xbox in de woonkamer, xbox in de slaapkamer, de pc zelf natuurlijk en een laptop.

• m3gA
m3gA schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:00:
Ik heb de dialogsubmenu.xml aangepast om talpa toe te voegen in de project mayhem 3 skin maar nu werkt uitzendingemist niet meer.. Ik zie de button wel maar ik kan hem niet meer selecteren?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<control>
                        <description>SubMenu button</description>   <visible>yes</visible>
                        <type>button</type>             <execute>q:\scripts\uitzendinggemist.py</execute>
                        <id>1117</id>                   <label>Uitzending gemist</label>
                        <posX>30</posX>
                        <posY>230</posY>
                        <width>110</width>
                        <height>20</height>
                        <font>font101</font>
                        <onleft>1117</onleft>
                        <onright>1117</onright>
                        <onup>1118</onup>
                        <ondown>1116</ondown>
                        <align>center</align>
                        <textOffsetY>0</textOffsetY>
                      </control>
niemand die me kan helpen? Ik kijk best veel uitzending gemist dus ik baal er best van

• Niet online
m3gA schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
niemand die me kan helpen? Ik kijk best veel uitzending gemist dus ik baal er best van
ik denk dat je probleem hier ligt:

code:
1
2
                      <onup>1118</onup>
                       <ondown>1116</ondown>

bestaan die 1118 en 1116 nog wel ? Zijn ze "visible" ?

• m3gA
Anoniem: 34095 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:40:
[...]

ik denk dat je probleem hier ligt:

code:
1
2
                      <onup>1118</onup>
                       <ondown>1116</ondown>

bestaan die 1118 en 1116 nog wel ? Zijn ze "visible" ?
wat doen die 1118 en 1116 precies? Ben maar een ' copy-paster' dus snap er niet al te veel van.

• Niet online
m3gA schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:04:
[...]

wat doen die 1118 en 1116 precies? Ben maar een ' copy-paster' dus snap er niet al te veel van.
kijk eens voor de grap naar de code die je post.

<id>1117</id>

dat zijn unieke nummers, bij "onup" moet je cursor/selectie naar 1118 gaan en bij "ondown" naar 1116.

dus in dezelfde file staat er nog zo'n <control>.....</control> waarin een <id>1116</id> staat, hierbij moet dus wel <visible>yes</visible> met <onup>1117</onup> staan.

• m3gA
Anoniem: 34095 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:16:
[...]

kijk eens voor de grap naar de code die je post.

<id>1117</id>

dat zijn unieke nummers, bij "onup" moet je cursor/selectie naar 1118 gaan en bij "ondown" naar 1116.

dus in dezelfde file staat er nog zo'n <control>.....</control> waarin een <id>1116</id> staat, hierbij moet dus wel <visible>yes</visible> met <onup>1117</onup> staan.
dankje ik snap hem nu :)

• 418O2
  • Laatst online: 23-05 12:27
Ik vrees dat mijn XboX DVD Speler fucked is. Als ik een film kijk (gewoon legale) dan schokt hij af en toe en de speler kan niet op tempo blijven, hele tijd opspinnen > Draaien > downspinnen..
sux

nieuwe dvd speler halen dus, jammer dat die niet zo mooi in de casing passen. Of zijn de xbox dvd spelers ergens los te koop?

[Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 10-10-2005 04:21]

Stampre schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:36:
Smokehead ik heb gedaan wat je zei, de mappen leeggemaakt, maar zonder resultaat. Hij blijft zeggen dat ik een skin 1.30 of hoger nodig heb :-( heb je nog andere suggesties?
Welke build gebruik je trouwens ? ..probeer anders de laatste build eens.

• cypher21
  • Laatst online: 06-06 16:28
hmm, voor et geld wat die vent vraagt voor een nieuwe speler, kun je net zo goed een nieuwe xbox kopen :S

op marktplaats staan ze nog wel es aangeboden, maar zoals op die site staat, probeer em eerst es schoon te maken

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:44
Welke resolutie moet ik eigenlijk gebruiken om JPG's te gebruiken in My Pictures?
Ik heb 768x576 geprobeerd en al een heel aantal varianten, maar meestal vallen mijn randen weg (ik heb een kader gemaakt van 20 pixels rond de foto's, en die zijn gewoon volledig weggevallen)
Het rare is dat de menu's van xbmc wel allemaal goed werken. Dus ik vermoed dat ik gewoon de verkeerde resolutie gebruik. Of is er iets anders dat ik kan proberen?

• Fire69
Pal is 720*576, geen 768 dus ;)

• m3gA
418O2 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 03:40:
Ik vrees dat mijn XboX DVD Speler fucked is. Als ik een film kijk (gewoon legale) dan schokt hij af en toe en de speler kan niet op tempo blijven, hele tijd opspinnen > Draaien > downspinnen..
sux

nieuwe dvd speler halen dus, jammer dat die niet zo mooi in de casing passen. Of zijn de xbox dvd spelers ergens los te koop?
http://www.free-box.nl/os...ath/31_30/products_id/104

voor 25 euro heb je een refurbished

http://www.free-box.nl/os...ath/31_30/products_id/108

en voor 49 euro een nieuwe.

Ik heb hier vaker besteld en de service is goed :)

• Fire69
Ok, die prijzen zijn lichtjes beter. :P

Ik had ook maar gewoon de eerste hit uit google hier gezet hoor. Moest hij zelf maar wat beter gezocht hebben. :)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 12:02
idd.. en TV heeft overscan. Dat wil zeggen dat een aardig deel van die 720x576 pixels buiten de randen van het zichtbare scherm passen. Kijk maar eens bij de calibratie.

Coïtus ergo sum

• Fire69
Hij zegt dat zijn GUI wel normaal in beeld valt, dus ik veronderstel dat zijn calibratie (overscan-compensatie dus) wel goed ingesteld staat.

• Elect
  • Niet online
Problemen met Xlink Kai hier. Heb de 9-10-05 Clean release van XBMC en als ik connect naar mijn KAI engine op m'n pc geeft die wel aan dat er een UI is geconnect, maar XBMC zegt dat hij niet kan connecten.
Kan ik ergens controleren waar het misgaat? Instellingen lijken me goed te staan.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:44
Chilly_Willy schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:09:
[...]

idd.. en TV heeft overscan. Dat wil zeggen dat een aardig deel van die 720x576 pixels buiten de randen van het zichtbare scherm passen. Kijk maar eens bij de calibratie.
Die heb ik ook geprobeerd, helpt niet. Heb ook al 500x400 geprobeerd en 640x480, maar het is elke keer mis. Ik vermoed dat xbmc de foto automatisch goed zet om het volledige beeld te gebruiken en dat het daardoor komt dat elke resolutie die ik gebruik, dat het mis is.

Zijn er nog andere mensen met dit probleem? Of hoe kan dit opgelost worden?

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 19:42
sux

Ik zou toch eerst eens je DVD Speler openschroeven, en dan met wat schoonmaakalcohol de lens lichtjes afdeppen (met wattenstaafje ofsow). Werkt 95% van de gevallen (bij mij dan).

• Fire69
Daarom dat ik linkte naar de repair-pagina ipv direct naar de replacement-pagina. :)

• Niet online
Elect schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:53:
Problemen met Xlink Kai hier. Heb de 9-10-05 Clean release van XBMC en als ik connect naar mijn KAI engine op m'n pc geeft die wel aan dat er een UI is geconnect, maar XBMC zegt dat hij niet kan connecten.
Kan ik ergens controleren waar het misgaat? Instellingen lijken me goed te staan.
Heb je de kai op je pc wel als engine only staan?

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:56
Xlink ligt er al een week uit.....

zie: http://www.xbox-scene.com...ep/EEkllklkkFfShdEGbC.php

• scorpion303
  • Niet online
..

http://www.yoxbox.com/index.php?cPath=24

thomsons voor 40 euro, samsungs voor 50... Probeer wel 100% zeker te zijn dat je de lens van je huidige dvd-speler goed hebt schoongemaakt, voordat je hem afschrijft.... een beetje alcohol en een wattenstaafje doen vaak wonderen!

• Niet online
Vandaar dat ik er gister niet opkwam :)

Geef mij maar XBC, connect hier 10x zo snel.

Staat deel 4 al klaar?

Kan iemand die een hoge reso (720p,1080i??) en m'n skin draait,
eens een screenshotje maken van home en mij even mailen aub, met RSS aan, bvd
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee