Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel III

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Ja Ja...

quote:
-Skyhawk- schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:25:
Is het normaal dat een xbox vrij gauw vast-loopt als je wat prutst met XBMC?
Zoals spoelen in een MP3 bestand dat op een netwerk share staat?

Gebruik de 17-06-2005 build.

moet gewoon werken, hier geen probleem.

UDATA\0face008 en TDATA\0face008 leeggegooid na install ?

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Nadat ik een grotere hd in mijn xbox gelegd heb en alles opnieuw geïnstalleerd heb loop ik tegen een probleem aan.

Als ik een mp3 file afspeel kan ik niet meer met een van de joysticks van de controller voor of achteruit spoelen. Dit is vooral makkelijk (zoniet noodzakelijk) bij grote mp3's. Ik weet niet zeker of het na de nieuwe installatie gekomen is het viel me na een paar dagen op.

Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ik wil dit graag oplossen want het is bijzonder irritant in het gebruik.

Reg. datum: 04 juni 2002

Ik heb het TVGids script op de Xbox gezet, werkt super, wil echter ook graag knoppen aanpassen in het XBMC startscherm
Ik heb aanwijzingen in de OP gevolgd en het volgende veranderd in XboxMediaCenter.xml

code:
1
2
3
4
5
<button>
     <description>TV Gids</description>
     <label>1</label>
     <execute>XBMC.RunScript(F:\Apps\XBMC\scripts\tvgids\tvgids.py)</execute>
     <icon>104</icon>
</button>

Dit was de button waar eerst My Pictures stond, die gebruik ik toch nooit, vandaar.
Wanneer ik XBMC nu opstart dan staat er echter nog steeds Afbeeldingen in het startscherm en die knop verwijst ook niet naar het TVGids script.
Hoe los ik dit op?

Een ander probleem is de tijd. Deze staat bij mij altijd een uur te vroeg. Ik heb geen idee hoe dit komt. In het originele Xbox startscherm staat goede tijd en zone ingesteld. In UnleasX stel ik tijd goed in en zet auto-time-update uit. In XBMC stel ik tijd goed in. Ik zet de Xbox uit en weer aan en de tijd is weer een uur naar voren gegaan.

argro wijzigde dit bericht 18-06-2005 14:33 (44%)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Ja Ja...

quote:
argro schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:26:
Ik heb het TVGids script op de Xbox gezet, werkt super, wil echter ook graag knoppen aanpassen in het XBMC startscherm
Ik heb aanwijzingen in de OP gevolgd en het volgende veranderd in XboxMediaCenter.xml

welke aanwijzingen heb je opgevolgd ???

de knoppen kan je niet aanpassen in xboxmediacenter.xml, dit moet je in de skin zelf doen; skins/PMIII/PAL/home.xml oid.

quote:
bakman schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:50:
[...]

welke aanwijzingen heb je opgevolgd ???

de knoppen kan je niet aanpassen in xboxmediacenter.xml, dit moet je in de skin zelf doen; skins/PMIII/PAL/home.xml oid.
Het volgende staat in de OP:
quote:
:? Hoe pas ik de knoppen op het begin scherm aan?
Bij de oude Project Mayhem skins (I en II) was het mogelijk om meerdere items toe te voegen aan hoofdmenu. Bij versie III is dit eruit gehaald. Je kan echter wel de huidige knoppen veranderen. Dit doe je als volgt:
# Maak een connectie via FTP naar je XBOX
# Open je XboxMediaCenter.xml
# Onderaan dit configuratie bestand staan de homebuttons
# Hier kan je de beschrijving (description) van een homebutton veranderen
# Vervolgens zet je bij execute bijvoorbeeld: XBMC.RunScript(E:\Apps\XBMC\scripts\TVGids\TVGids.py)

Dat suggereert toch dat je XboxMediaCenter.xml aan dient te passen.
Maar ik zal eens kijken wat er bij PM3 te vinden is.

Scoobydoobydoo
Reg. datum: 18 juni 2001

Ik heb eindelijk ook mijn xbox in component video mode gekregen, met een zelf gebouwde kabel.Hij zit aan gesloten op m'n 32pf9976 Philips LCD tv _/-\o_ . Jammer genoeg zit er om 720p wel een bordertje :(
Het lukte mij maar niet om in NTSC mode de HDTV modes te kunnen selecteren, maar dat kan je dus doen door het Y (groen) signaal op je composiet in aan te sluiten. Dan krijg je wel z/w beeld, maar de 480, 720 en 1080 modussen kunnen dan enabled worden. Ook flauw is dat zodra je de box weer terug switched naar PAL, en dan weer naar NTSC 480, 720 en 1080 ook weer gedisabled zijn :(
Ik heb op het moment ook nog last van groene plekken in het beeld op plaatsen waar veel contrast zit, hebben meer mensen hier last van :?

Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7900GT

quote:
argro schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:53:
[...]

Het volgende staat in de OP:

[...]

Dat suggereert toch dat je XboxMediaCenter.xml aan dient te passen.
Maar ik zal eens kijken wat er bij PM3 te vinden is.

Het veranderen van buttons in MayhemIII:
Open home.xml, dit bestand staat in de map van de skin, /F/Apps/XBMC/skin/Project Mayhem III/PAL/home.xml in mijn geval
Ga naar de button die je wilt veranderen, bijvoorbeeld Mijn Afbeeldingen.

<control>
<description>My Pictures normal push button</description>
<type>button</type>
<id>4</id>
<posX>91</posX>
<posY>271</posY>
<width>14</width>
<height>13</height>
<label>1</label>
<hyperlink>2</hyperlink>
<font>special13</font>
<onleft>98</onleft>
<onright>99</onright>
<onup>2</onup>
<ondown>5</ondown>
<textureFocus>home-focus.gif</textureFocus>
<textureNoFocus>-</textureNoFocus>
<textOffsetX>30</textOffsetX>
</control>

de vet gedrukte regel vervang je nu door
<execute>f:\Apps\XBMC\scripts\tvgids\tvgids.py</execute>
in /F/Apps/XBMC/language/Dutch/strings.xml verander je nu "Mijn Afbeeldingen" in TV Gids

Je hebt nu in plaats van "Mijn Afbeeldingen" een link naar het TV Gids script in je hoofdscherm van XBMC staan.

Deze methode komt dus niet overeen met de methode die in de OP staat, daar staat dat je dingen moet veranderen in XboxMediaCenter.xml, dat werkte bij mij niet, bovenstaande methode echter wel

quote:
intruder1400 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:37:
Nadat ik een grotere hd in mijn xbox gelegd heb en alles opnieuw geïnstalleerd heb loop ik tegen een probleem aan.

Als ik een mp3 file afspeel kan ik niet meer met een van de joysticks van de controller voor of achteruit spoelen. Dit is vooral makkelijk (zoniet noodzakelijk) bij grote mp3's. Ik weet niet zeker of het na de nieuwe installatie gekomen is het viel me na een paar dagen op.

Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ik wil dit graag oplossen want het is bijzonder irritant in het gebruik.
Niemand? 8)7

Ja Ja...

quote:
Niemand? 8)7
zelfde vraag/opmerking stond ook boven jouw post. ik heb het niet, ik heb wel raar gedrag gezien na een nieuwe install van xbmc en wanneer ik de cache niet leeg heb gegooid. welke build gebruik je ?

the syntax is painful...
Reg. datum: 20 maart 2001

Het afspelen van DVD's is mij niet helemaal duidelijk. De ene keer gaat ie goed, de andere keer weer niet. Of ik nu de video_ts map open of een iso of andere image file aanklik, sommige films zijn geen probleem anderen weer wel.

Heeft iemand tips om dit "probleem" te verhelpen?

Ik heb altijd een van de laatste versies van de "schweino release" geïnstalleerd... _/-\o_

Ja Ja...

quote:
Ermo schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:41:
Het afspelen van DVD's is mij niet helemaal duidelijk. De ene keer gaat ie goed, de andere keer weer niet. Of ik nu de video_ts map open of een iso of andere image file aanklik, sommige films zijn geen probleem anderen weer wel.

Heeft iemand tips om dit "probleem" te verhelpen?

Ik heb altijd een van de laatste versies van de "schweino release" geïnstalleerd... _/-\o_
vanaf dvd draaien met dvd-x of met de dvd speler van het ms dashboard. Voor xbmc is er geen volledige ondersteuning voor DVD's (met name de menu's); andere oplossing, rippen zonder menu.

quote:
bakman schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:03:
[...]

zelfde vraag/opmerking stond ook boven jouw post. ik heb het niet, ik heb wel raar gedrag gezien na een nieuwe install van xbmc en wanneer ik de cache niet leeg heb gegooid. welke build gebruik je ?

15 mei 2005

Inmiddels heb ik de build van 21 juni er op gezet. Probleem opgelost. Trouwens deze build ziet er SUPER uit!!!!!!!!!

intruder1400 wijzigde dit bericht 21-06-2005 22:48 (16%)

Sluuut pred 26y 200d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

Hoi, Ik heb een probleempje met xbox media center...
Als ik mijn 250gb schijf heb gedeelt en via Workgroup (SMB) Network erin wil (met xbox media center dus) dan krijg ik alleen 2 andere computers in de workgroup te zien maar niet de PC met de gedeelde harde schijf.

Ik heb 2 versies van Xbox media center, de laatste met de oude interface en de nieuwste, beide geven ze hetzelfde probleem.

Als ik via m'n laptop naar \\10.0.0.150 ga waar de gedeelde schijf is dan kan ik die wel gewoon benaderen zonder passwords of wat dan ook.

Weet iemand waar het aan ligt en/of hoe ik het kan fixen? Kan ik niet gewoon via media center naar het ip gaan?

Cze, jak leci?

quote:
Sluuut schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 22:49:
Hoi, Ik heb een probleempje met xbox media center...
Als ik mijn 250gb schijf heb gedeelt en via Workgroup (SMB) Network erin wil (met xbox media center dus) dan krijg ik alleen 2 andere computers in de workgroup te zien maar niet de PC met de gedeelde harde schijf.

Ik heb 2 versies van Xbox media center, de laatste met de oude interface en de nieuwste, beide geven ze hetzelfde probleem.

Als ik via m'n laptop naar \\10.0.0.150 ga waar de gedeelde schijf is dan kan ik die wel gewoon benaderen zonder passwords of wat dan ook.

Weet iemand waar het aan ligt en/of hoe ik het kan fixen? Kan ik niet gewoon via media center naar het ip gaan?
Je kunt in XboxMediaCenter.xml de locatie van je smb schijf aanpassen, daar kun je het ip-adres en naam van de map invullen, evt met wachtwoorden, bij mij is dat bijvoorbeeld 192.168.2.105/movies voor de films en 192.168.2.105/mp3 voor de muziek

Sluuut pred 26y 200d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

Thanx het is eindelijk gelukt, er bleek "MyNetworkServer" te staan in plaats van een IP ofzo..
Heb dat ff veranderd en nou werkt het :)

Cze, jak leci?

Got root?
Reg. datum: 14 maart 2004

quote:
-Skyhawk- schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:25:
Is het normaal dat een xbox vrij gauw vast-loopt als je wat prutst met XBMC?
Zoals spoelen in een MP3 bestand dat op een netwerk share staat?

Gebruik de 17-06-2005 build.
Ik krijg vastlopers bij het naar menu teruggaan als het Forward reverse balkje nog in beeld is... ik heb pas sinds kort gemodde xdoos.. en ik moet zeggen, heerlijk.. ook hoe je alles kan instellen enzo.. geweldig.. kai werkt ook goed trouwens ^_^

I so not did do that!

quote:
EbOoZ schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:42:
Ik geloof dat het softmodden minder betrouwbaar is dan het modden via een chip. Zo wordt er bijvoorbeeld gezegd op een site van iemand die het doet:

[...]

Kijk je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik dacht ik meld het maar even :&gt;
Ik weet trouwens niet wat de mening is van een Xbox goeroe like Schweino over het softmodden.
Softmod is razend veilig, heb 1 van me xboxen ook zo ;) als je maar weet wat je doet en niet alles loopt te wijzigen, te verplaatsen en te deleten, dan heb ik het het meest over de C:\ partitie! Die avi`s die jij erop pleurt kan de softmod geen moer schelen ook al gooi je ze eraf, alleen aan de dashboard mag je niet komen van hem (en meerdere dingen btw) :P btw die media center ROCKS man, op al mn xboxen zo`n ding gezet, die evox eruit gedropt en deze dash erop gezet! En btw ook al verpest je softmod dan kan je nog altijd fixxen met chip! (softmod kost gemiddeld 30 eurie, dus veel kan er niet veel aan misgaan _/-\o_ ) Ik weet aardig wat, omdat ik zelf een modservice heb in Den-Haag,
Modbreak:
Laat dat soort spam dan achterwegen

chip moet je nemen:
**voor live (maar dan GÉÉN HD upgrade)**
**voor HD`s GROTER dan 137 GB**
**om te knutselen met dashes enz enz!**

ennuh over dat live gedoe met softmod, dat kan je blokken in bepaalde dashes anders wordt je gewoon gebanned ;P kan je nog verhelpen met iemands anders eeprom, alleen die`s uniek en moet je het dus heeeel lief vragen :*)
Ik heb voor de gein mijn softmodded xbox ook geblokt van LIVE 8) hou het toch maar op Xbconnect O-)
mvg, DH :&gt;

Spider.007 wijzigde dit bericht 24-06-2005 11:35 (17%)

Nothing Should Be Standard ;)

Ja Ja...

quote:

nu krijg ik vast gezeur , maar dat stiekeme gedoe spreekt me ook niet erg aan, dussss
dit is de site:
***spam****

als je weet dat je gezeur krijgt waarom doe je het dan, je had je zin ook kunnen eindigen met :
...omdat ik zelf een modservice heb....

min wezen.

30 euro om effe een bios te flashen vind ik diefstal.
quote:

chip moet je nemen:
**voor live (maar dan GÉÉN HD upgrade)**
btw volgens mij werkt dat prima

bakman wijzigde dit bericht 23-06-2005 19:50 (67%)

quote:
bakman schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:45:
[...]

als je weet dat je gezeur krijgt waarom doe je het dan, je had je zin ook kunnen eindigen met :
...omdat ik zelf een modservice heb....

min wezen.

30 euro om effe een bios te flashen vind ik diefstal.

[...]

btw volgens mij werkt dat prima

1) Bios Flash = TSOP en dit is softmod ;)
2) En nee dat werkt niet prima, misschien dat ik het verkeerd heb geformulierd of onduidelijk, je krijgt een ban van l!ve als je hebt GEREGGED op oude originele 8 a 10 GB HD van MS
Modbreak:
De afkorting van Microsoft is MS
en wilt spelen op nieuwe HD!! (heeft met eeprom te maken enz), als je je pas REGGED nádat je hdupgrade hebt gedaan is er niks mis mee :*)
én
3) :z

Spider.007 wijzigde dit bericht 24-06-2005 11:36 (30%)

Is er ook een mogelijkheid de xbox aan te zetten met de afstandsbediening (dvd kit)?

Reg. datum: 24 april 2002

quote:
xbod.nl schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:55:
[...]

1) Bios Flash = TSOP en dit is softmod ;)

Die is NOG makkelijker te doen :D

quote:
intruder1400 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 08:18:
Is er ook een mogelijkheid de xbox aan te zetten met de afstandsbediening (dvd kit)?
ja: http://www.cheaplpc.com/XIR/

Schweino wijzigde dit bericht 24-06-2005 08:40 (38%)

quote:
Ik zeg ook niet dat het verschrikkelijk moeilijk is, alleen dacht bakman ff dat ie op dat gebied genoeg afwist om mij iets te leren O-) , maar wat is er mis mee om dit als service aan te bieden aan mensen voor een geringe bedrag die bang zijn dat ze een errorcode krijgen, óf niet eens weten hoe ze het moeten doen, en moeten chippen na een fout :/ sorry maar ik zie de logica niet |:(

Ja Ja...

quote:
alleen dacht bakman ff dat ie op dat gebied genoeg afwist om mij iets te leren O-) , maar wat is er mis mee om dit als service aan te bieden aan mensen voor een geringe bedrag die bang zijn dat ze een errorcode krijgen, óf niet eens weten hoe ze het moeten doen, en moeten chippen :/ sorry maar ik zie de logica niet |:(

doe nou niet zo raar, ik weet er geen reet van af anders dan dat ik weet dat ik het diefstal vind om iets softwarematigs aan te passen voor 30 euro, maar goed zo lang jij mensen (en jezelf natuurlijk) gelukkig maakt vind ik het best. Met een beetje lezen op het web kan je het zelf.

fortherecord ik heb een smartxx v2 chip en die chip + inbouwen was 50 euro 8)7

1) 50 euro daarvoor is zéér netjes _/-\o_ (of was het alleen die chip :*) ``just kidding`` sorry moest er ff uit :P )
2) Als je er geen reet van af weet, wrm begin je mij dan gelijk te proberen te verbeteren waarvan je niks afweet, dat kon je trouwens ook hééééél goed opzoeken ;) Ook weer zoiets :?
3) Ik begrijp je logica nog steeds niet, of zal het aan mij liggen 8)
4) JUST for the record ;)
Ik heb hiero ook een xbox zitten met een chip, namelijk de X3 CE 8) en een softmodded xbox
5) Ik ben al stil :)
6) Toch ff on-topic doen, ik vind die media center TE GEK, of val ik in de herhaling :/

Hoi
Reg. datum: 06 december 2003

hoe verander je eigenlijk van build? gewoon alles er over heen gooien?

[IMAC 17/1.83/1024/160/SD/BT/AP-NLD]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: