[xbox] Xbox media center - Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.206 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:05:
heb de fan vervangen door een oude P4 fan,deze knip je makkelijk op maat en past perfect en heerlijk stil
Heb je een plaatje oid? Ben benieuwd hoe je het hebt gedaan. Hoe groot is een P4 fan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:01:
Mijn xbox is heerlijk stil (alle standaard zooi erin)... zijn alle fans hetzelfde merk enzo? =/
Bij wat latere modellen zijn er wat dingetjes vervangen (stillere fans)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Na mn Xbox drie weken lang als Media Center gebruikt te hebben, werd het tijd om dit nare fan (ook al liep deze op 10% ) te vervangen >:)

Natuurlijk eerst rond gekeken voor een 80 fan maar dan moest ik te veel gaan dremelen. Gewoon geen zin.
Toen even gekeken naar 70 maar om nou 18 a 19 euro uit te geven was me ff te veel.

Opeens bedacht ik dat ik nog een standaard AMD 64-bit cooler had staan die ik over had omdat ik in mn PC een zalman ingebouwd heb.
En laat nou deze een 70 mm zijn _/-\o_

Meteen aan de slag gegaan. Het enigste wat ik heb moeten doen was een klein hoekje linksboven (als je de Xbox van achter bekijkt) weg te halen (anders liep deze tegen de HD frame aan) en de fan klemmetjes.
Toen de nieuwe fan met een beetje montage kit vastgemaakt, HD frame teruggezet (fan blijft dan mooie tussen geklemd) en draaien maar.

Wat een opluchting >:)

Gewoon niet meer te horen. Uitkijken dat ik nu niet meer in slaap val :Z , was met de oude fan niet mogelijk ;)

Moet nu alleen nu kijken op hoeveel % ik de fan nu kan zetten zonder herrie.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:59:
Bij wat latere modellen zijn er wat dingetjes vervangen (stillere fans)...
Je bedoeld verwijderd ;).
De GPU-Fan is verwijderd, logisch dat het dan iets stiller is, maar stillere fans => Ik heb een XBOX 1.6 no way dat die stil is.

@seninha: Je hoeft geen PAPST te nemen, er zijn ook goedkopere 70mm Fans.
- http://www.google.nl/search?hl=nl&q=70mm+Fan
- http://www.hardwarecoolin..._info.php/products_id/490 (Evercool 70mm Fan: $4.99)
Maar een CPU fan kan natuurlijk ook, alles is beter dan die MS-Fan. :r

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Skillz schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:07:
Ik heb nu al een tijdje het probleem dat de playlist met videoclips niet meer goed werkt op mijn xbox.
Als ik de playlist start, wordt alleen de eerste video afgespeeld en daarna stopt de playlist :|

In de playlist staan wel alle video's en ik heb al geprobeerd de shuffle uit te zetten en/of de repeat, maar niets werkt.

Ik zal eens proberen een kleinere playlist te maken, misschien dat 118 video's teveel is.

Edit: Net een playlist met 34 video's gemaakt en nog steeds stopt de playlist na 1 nummer :|
Hebben jullie hetzelfde probleem :? Het lijkt mij namelijk een fout in de huidige builds

Edit: Zou iemand met een oudere XBMC build dit ook willen uittesten? Als het bij een oudere build nog wel werkt, ga ik maar weer terug naar een oudere versie :|

[ Voor 12% gewijzigd door bitpixl op 15-08-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 06:16
GoT schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 09:59:
[...]
Je bedoeld verwijderd ;).
De GPU-Fan is verwijderd, logisch dat het dan iets stiller is, maar stillere fans => Ik heb een XBOX 1.6 no way dat die stil is.

@seninha: Je hoeft geen PAPST te nemen, er zijn ook goedkopere 70mm Fans.
- http://www.google.nl/search?hl=nl&q=70mm+Fan
- http://www.hardwarecoolin..._info.php/products_id/490 (Evercool 70mm Fan: $4.99)
Maar een CPU fan kan natuurlijk ook, alles is beter dan die MS-Fan. :r
ik heb een 1.6b en ik hoor hem niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 10:04:
[...]
Hebben jullie hetzelfde probleem :? Het lijkt mij namelijk een fout in de huidige builds

Edit: Zou iemand met een oudere XBMC build dit ook willen uittesten? Als het bij een oudere build nog wel werkt, ga ik maar weer terug naar een oudere versie :|
lijkt me handig als je dat dan ook even in de forums post zodat het gefixed kan worden. (mij boeit het niet, want ik gebruik het niet, maar anders blijf je met oude meuk zitten)

*** ik zit nog even in het forum te kijken; wat voor playlist heb je ? m3u ?

*** ik zie in de CVS log van vandaag:
Revision 1.1378 - (view) (download) (annotate) - [select for diffs]
Sun Aug 14 12:12:23 2005 UTC (27 hours, 33 minutes ago) by charlydoes
Branch: MAIN
Changes since 1.1377: +1 -0 lines
Diff to previous 1.1377
fixed: parsing of somewhat corrupt pls files.
misschien ligt het aan de pls files ?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:11:
[...]

Heeft die ISO er menu's in zitten ? Zo ja, probeer eens te hernoemen naar .img
Dat werkt dus niet.
Hij speelt alle fbi-spullen en zo, dan komt je gewoon terug in xbmc... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:14:
[...]

Dat werkt dus niet.
Hij speelt alle fbi-spullen en zo, dan komt je gewoon terug in xbmc... :/
apart....er zijn toch echt aanpassingen gemaakt voor de dvd-menu's volgens de CVS
XBMC
fixed: video osd could crash if no subtitle had been selected on a movie
fixed: dvdplayer had long delay on first menu navigation
added: proper action codes for entering dvdmenu, Keymap - showvideomenu, Skin - XBMC.PlayerControl(showvideomenu)

SKIN
changed: top button in videoosd is now used for entering dvdmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:00:
[...]

lijkt me handig als je dat dan ook even in de forums post zodat het gefixed kan worden. (mij boeit het niet, want ik gebruik het niet, maar anders blijf je met oude meuk zitten)

*** ik zit nog even in het forum te kijken; wat voor playlist heb je ? m3u ?

*** ik zie in de CVS log van vandaag:

[...]

misschien ligt het aan de pls files ?
Het is idd een .m3u bestand die ik in XBMC aanmaak (bestanden selecteren, dan naar now playing en dan save'n, maar goed dat wist je waarschijnlijk wel ;) )

Ik zal vanavond de build (Schweino) van vandaag erop zetten en kijken of het idd is opgelost.

In welk forum zit je te kijken? die op Sourceforge? misschien kan ik het beste daar melden in de bugtracker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Gisteren ook nog even de nieuwste build erop gezet en weer getest met .iso's maar hij doet ut nog steeds niet. Ook niet als ik hernoem naar .img. Nog steeds dat de xbox even ratelt (hdd) en vervolgens kan ik weer navigeren in het menu.

Ik wacht wel gewoon een aantal builds af, zal wel weer gefixt worden. :) Heb trouwens niets erover in de bugtracker gevonden wat er op leek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik heb de FAN gisteravond vervangen, mocht er nog personen zijn die denken dat er een 60mm Fan in de X-Box zit, dit is de originele XBOX 1.6 FAN:
http://img203.imageshack.us/img203/7156/p10100464ui.jpg

De vervangende Fan: Papst 712F/2L
http://img203.imageshack.us/img203/6654/p10100360te.jpg

Op de plek waar de Fan staat/stond, staan 2 pootjes dit is om de originele Fan te bevestigen.
http://img203.imageshack.us/img203/3860/p10100399eg.jpg
Ik heb 1 pootje eraf moeten breken, om de nieuwe fan erin te krijgen.

En zo gaat de nieuwe Fan erin:
http://img203.imageshack.us/img203/7701/p10100404jn.jpg
Het klemt al aardig vast tussen de printplaat en het rechterpootje, maar ik heb nog lijm gebruikt aan de onderkant van de Fan.

Testopstelling om te kijken of de Fan nog wel draait.
http://img131.imageshack.us/img131/4731/p10100455pl.jpg
(ik had vantevoren al een keer getest, voordat ik het pootje ging ombuigen)

Vanaf de bovenkant:
http://img295.imageshack.us/img295/4370/p10100445dg.jpg
Je ziet dat de Fan niet meer tegen het aluminium frame aanzit, dit komt doordat de Papst 15mm dik is en de originele FAN 25mm.
Ik dacht erover om de open rand met karton te bedekken, zodat de lucht naar buiten wordt geleidt en niet binnen blijft. Maar als je de HD-tray terug erin plaatst wordt dat al voor je gedaan. :)

En zo zit ie weer in elkaar.
http://img301.imageshack.us/img301/6171/p10100432id.jpg
Met een andere Fan erin en XBMC erop, zodat ik toch nog een beetje on-topic blijf ;)

Resultaat:
- Het is nu stiller geworden, maar je blijft uiteraard nog wel iets horen, het is niet fanless. Ik ben kritisch, maar ik heb dan ook een KISS DivX-player (FANLESS) ernaast.
- Het is niet koeler geworden, maar ik kan alleen de GPU temp zien, de CPU-temp doet het niet en downgrade van XBMC doe ik later wel. Maar temp.verlaging was niet mijn beoogde resultaat. Een 70mm Fan vervangen door een 70mm Fan zal ook niet veel schelen.

Nog enkele tips:
- Een 70mm past precies erin, dus voor de personen die een 80mm erin willen stoppen, reken op veel slijpwerk. Je moet ook een stukje van de HD-tray wegslijpen, de HD-tray sluit precies aan op een 70mm Fan.
- Voor een beetje extra koeling is AS5 toch wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Denk ook sterk over het vervangen van de 70mm Fan door een andere van hetzelfde formaat, dus bedankt voor je uitgebreide info! Voor mij weer meer motivatie om het toch eens aan te pakken, want ingewikkeld is het niet.

Ik doe het toch echt om em stiller te maken, ik neem aan dat het toch behoorlijk scheelt!

Zag dat jouw pabst fan de volgende specs had:
Papst 70mm Fan (712F/2L)
27dB(A) - 3300 RPM - 37m³/h

Ik kwam zelf nog een andere tegen:
Nexus® 70mm Real Silent case fan
19 dB(A) - 2400 RPM

Weet dus alleen niet hoeveel lucht deze verplaatst (want minder toeren), maar deze lijkt nog weer een stuk stiller. Ben echter geen mod-expert. Feit is wel dat die Nexus aanzienelijk goedkoper is dan de Pabst (8 euro tegenover 18 euro). Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

De originele Fan is een "hoog vermogen" Fan, vandaar het geluid. Het is een 12V/0,21A Delta Electronics Fan. Je moet dus weer niet te laag zitten, ik denk zelfs dat de Papst minder koelt dan de originele Fan, maar ik "compenseer" het een beetje met AS5.

- http://www.ikbenstil.nl/index.php?cPath=27_55_90 Papst: ook 1 met meer vermogen, wel: 38dB(A)
- http://www.ikbenstil.nl/index.php?cPath=27_57_136 YS-Tech: € 9,13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
GoT schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:37:
De originele Fan is een "hoog vermogen" Fan, vandaar het geluid. Het is een 12V/0,21A Delta Electronics Fan.
Weet je dat zeker? Ik zou zweren dat de standaardfan altijd op 7 volt draait... Anders zou de 12v fanhack geen enkele zin hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb zelf deze erin gemod:

Papst Fan 8412 N/2GMLE

Art.Nr.: 8045
45m³/h - 19dB(A) - 2050T/min - 12V - 3Pin Plug

Het is toch een 3Pin aansluiting? Tis alweer een tijd geleden dat ik deze mod heb gedaan :)
Als het zo is, heb ik deze erin zitten.

En het was idd wel wat werk, heb een stuk van de HD-tray weg moeten halen en de omhulzing van de fan zelf ook moeten bij snijden/schuren. ook heb ik dat metalen "gaas" wat bij de fan zit weggeknipt voor een betere airflow.

Hij draaid bij mij nu op 30 of 40%, het maximale zonder dat ik me irriteer aan het geluid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:53
@ GoT: zo'n LED is wel erg tof zeg :) Heb je die er zelf in gemod? Ook de USB poorten lijken me erg handig :) Misschien toch ook maar eens kijken voor zo'n schermpje, XBMC babbelt er goed mee geloof ik he?

Overigens had ik voor de 80mm fan geen dremel gebruikt. Met een kniptang, vijl, schuurpapier en een ijzerzaagje (+ heel veel geduld ;)) kom je ook een heel eind. Het is alleen veel meer werk, was er uiteindelijk toch wel 2 uur mee bezig om het een beetje netjes te maken... Maar een dremel had ik nou eenmaal niet bij de hand! De fan draait nagenoeg altijd op 2%, behalve als het echt heel warm is (+30 graden buiten), maar dan nog zal ie op max 20 draaiien.
Verder denk ik erover om het ijzerwerk achter de fan weg te knippen, gezien de case zelf al de fan bedekt en dit toch weer iets zal schelen.

edit: Omdat ik toch wel nieuwsgierig was of de 1.0 standaard fan ook 70mm is, heb ik even m'n oude fan uit een stoffig hoekje weggepakt. Deze blijkt idd ook 70mm te zijn, vreemd dat men altijd spreekt over een 60mm :?

[ Voor 15% gewijzigd door BlackB1rd op 16-08-2005 11:18 ]

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand een script kunnen schrijven voor talpa's uitzendinggemist?

http://www.talpa.tv/web/show/id=47822

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:41:

a) ik mis weinig aan talpa
b) kan de streams niet vinden, wat een minne site, zal aan mijn onkunde liggen.
c) hoe kun je nu al wat gemist hebben, zijn net 3 dagen in de lucht met vooral reclame

daarom zeg ik: success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om een videoclip/film tijdens het opstarten van XBMC te laden zodat die in de achtergrond van het hoofdscherm van XBMC komt?

Dus zeg als je de PM3 skin gebruikt je dan aan de linkerkant het menu ziet en aan de rechterkant de video/film aan het afspelen is? (Normaal bereik je dit door de video/film te laden en dan op "display" te drukken van je xbox remote)

[ Voor 16% gewijzigd door bitpixl op 16-08-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Goeie vraag, een wav doet hij wel bij het opstarten, maar film heb ik nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
Talpa site is een beetje overdreven voor mij. Staat nog niets op en het browsen opzich is al moeilijk gedaan. ( laat staan dat je het moet doen met python scripting, dan ben je nog wel even bezig om het waterdicht te krijgen :Y) )

Anyway, ik heb nu een film waarbij alle XBMC's problemen krijgen. Op de PC en onder linux is het geen probleem. Tevens zeggen zowel DivFix als GSpot dat de film in orde is kwa lengte en index. Het betreft hier een avi van 1 uur en 9 minuten. Deel twee van de film speelt vlekkeloos af :|

Is dit wel eens vaker voorgekomen bij iemand? Waar lag het toen aan/hoe is dat toen opgelost?

Zo nee; Is het de moeite waard om er een bugreport over op te sturen naar het XBMC dev-team? Inclusief gedetaileerde debug log natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
jup, ik heb het wel eens gehad bij een aflevering van star trek enterprise, speelde goes op PC, schokte op xbmc. Er was destijds een fix uitgebracht voor die avi, weet alleen niet meer wat dat precies inhield....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit kan komen door packet bitstream, GMC en/of Quarter pixel encodings, daar gaat ie niet goed mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Nou, hier lust hij hem dus helemaal niet. Start niet eens op, scherm wordt net een seconde zwart en dan klapt hij weer terug naar het menu.
Geprobeerd vooruit te skippen zodra het beeld zwart werd, hielp ook niet.

edit:
@ Bakman:
Maar als dat het probleem zou zijn, dan zou deel/CD 2 van de film hetzelfde probleem moeten hebben neem ik aan. Ken weinig releases waarbij de ene helft anders wordt geëncode dan de andere helft :?

[ Voor 35% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-08-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:45:
Nou, hier lust hij hem dus helemaal niet. Start niet eens op, scherm wordt net een seconde zwart en dan klapt hij weer terug naar het menu.
Geprobeerd vooruit te skippen zodra het beeld zwart werd, hielp ook niet.
Ligt het niet aan de stroomkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
:? Huh? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
Skillz schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:14:
Is het eigenlijk mogelijk om een videoclip/film tijdens het opstarten van XBMC te laden zodat die in de achtergrond van het hoofdscherm van XBMC komt?
Dit script (van xbmcscripts.com) zou dit moeten doen (niet getest) : http://www.xbmcscripts.co...ownload&gid=131&Itemid=36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:45:
edit:
@ Bakman:
Maar als dat het probleem zou zijn, dan zou deel/CD 2 van de film hetzelfde probleem moeten hebben neem ik aan. Ken weinig releases waarbij de ene helft anders wordt geëncode dan de andere helft :?
die ken ik ook niet, maar dat zei je er niet bij, dus dat kan ik niet weten.

Zijn dit hoge resolutie avi's ? Ik loop wel eens tegen het probleem (in HD mode) dat ie niet genoeg geheugen heeft, dan gooi ik de caches naar beneden en loopt het wel. Ook zie ik verschillen met Hardware overlays of High quality pixel shader (ik gebruik altijd hardware want die heeft veel meer power), en met smoothed AV synchronisation aan, lopen ze soms beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geeft Hardware-overlay dan dezelfde kwaliteit als HQ-pixelshader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

@scorpion303: Je hebt gelijk: het is een 12V Fan en draait op 7V (20% Fanspeed). Ik snap de vraag niet helemaal denk ik. :?

@Skillz: Zie plaatje: "1 pootje eraf" je kan de FAN aansluiting zien.

@BlackB1rd: Het scherm is alleen voor XBMC, andere apps/games heb je niks aan. De USB sloten werken wel, maar heb je niet veel aan. Je kan geen externe HD/USB sticks/etc. aansluiten. Het is alleen bestemd voor een USB toetsenbord. Ik kan een muis aansluiten, maar ik ken geen X-Box applicatie/game waar je een muis gebruikt, dus een muis heb je ook niet veel aan.

Ik heb ff verder met de FAN zitten stoeien, het is een Fan met een lager toerental dan de originele Fan, maar vergeet niet dat de snelheid v/d orignele FAN "maar" op 20% staat. Iets hoger en je merkte het meteen. Doordat deze FAN stiller is kan ik de snelheid opschroeven. Ik heb het nu bv standaard op 30% staan en als XBMC opstart gaat het automatisch naar 20%. Je hebt een veel betere schaalbaarheid dan eerst.

[ Voor 6% gewijzigd door GoT op 20-08-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:04:
[...]

a) ik mis weinig aan talpa
b) kan de streams niet vinden, wat een minne site, zal aan mijn onkunde liggen.
c) hoe kun je nu al wat gemist hebben, zijn net 3 dagen in de lucht met vooral reclame

daarom zeg ik: success
Het was maar een vraag hoor :) In de toekomst zal er wel meer terug gekeken kunnen worden, dus daarom vroeg ik t.

Verder heb ik totaal geen verstand van programmeren of scripten, en ik weet dat er hier mensen genoeg zijn die dat wel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:13:
Geeft Hardware-overlay dan dezelfde kwaliteit als HQ-pixelshader?
ik heb geen idee, want mijn films kan de pixel shader niet aan, dus ik gebruik het nooit.

trouwens ook de post-processing uitzetten, scheelt ook een boel in performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
@GOT,

ik heb gisteren ook de orignele fan vervangen een 70mm cpu fan (was een silent versie) alleen ik moest de zwarte draad op de kast plakken anders deed ie et niet, heb je toevallig het zelfde gedaan want op de pics zie ik dat alledrie de draadjes aangesloten zijn op de xbox

ik heb alleen een hoek van de cooler gesloopt ipv de hdd-tray :)

die wijsheid van dat draadje had ik van xbox-scene

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 18:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

Mart! schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:26:
Gisteren ook nog even de nieuwste build erop gezet en weer getest met .iso's maar hij doet ut nog steeds niet. Ook niet als ik hernoem naar .img. Nog steeds dat de xbox even ratelt (hdd) en vervolgens kan ik weer navigeren in het menu.

Ik wacht wel gewoon een aantal builds af, zal wel weer gefixt worden. :) Heb trouwens niets erover in de bugtracker gevonden wat er op leek...
Wanneer je de .ifo van de 1gb .vob files selecteert werkt het meestal wel. Dus .img mounten op je pc/server en zo de .ifo openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met als je via ftp access mappen niet meer kan verwijderen ? Ik krijg ze vanuit ftp niet meer weg, ondanks de lees / schrijf rechten.

Is dat met Complex tools bijv te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Ik heb net van Post processing t/m Pixelshading configuraties zitten switchen en het werkt nog steeds niet. Ben nu bezig met het herdownloaden van hetzelfde bestandje, hoop dat het daaraan lag, anders dien ik een bugreport in.

Zou het anders ook niet weten :?

Ook al heb ik het nu wel gezien via de laptop op de TV, kwaliteit zuigt en 5.1 was niet beschikbaar + dat het misschien opgelost kan worden door het DEV-team, wat uiteindelijk weer gunstig is voor ons allen :Y)
Film was The Interpreter BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 09:21
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:41:

nou voor de voetbalwedstrijden zou het wel makkelijk zijn 8)
maargoed ook ik heb weinig verstand van programmeren en scripten, dus wacht het wel af ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
keldon schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:42:
Wanneer je de .ifo van de 1gb .vob files selecteert werkt het meestal wel. Dus .img mounten op je pc/server en zo de .ifo openen.
Dat snap ik, op die manier kan ik hem in ieder geval kijken. Maar dan moet ik dus altijd via m'n PC. Het zou toch echt een stuk makkelijker zijn als ik een DVD als iso erop kan zetten en die direct kan afspelen :) Maar zoals ik al zei, ik wacht gewoon rustig een aantal builds af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

@cypher21
Ik heb de Fan aansluiting gebruikt zonder iets te hoeven doen.
In die tut. heb ik idd gelezen dat je de zwarte kabel aan aan het aluminium frame moest plakken, maar ik heb nooit begrepen waarom dat was. De originele Fan maakt ook gebruik van de Fan aansluiting. massa = massa

Verder hoefde ik niks te doen aan de Fan, het was meteen een perfect fit. Een 70mm Case Fan heeft kennelijk ook een andere vorm dan een 70mm CPU fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
idd ja

ik had alles alweer dicht zitten, maar vond em TE stil :D

kwam toen tot de conclusie dat de fan niet draaide, heb nu trouwens ook het idee dat ik em niet meer in kan stellen en dat de fan voluit draait

maar dan nog, voluit issie een STUK stiller dan de xbox fan

heb tegelijk ook maar ff de koelpasta vervangen, de standaard pasta van de GPU is ranzige rooie klei, die van de cpu een standaard plakkertje

gemiddeld issie nu 10 graden koeler

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe meer ik met m'n xbox werk, hoe beter ik 'm leer kennen en de progs erop :)

ik wist gewoon niet hoe ik een simpele map of file moest verwijderen :|

met avalaunch is dit allemaal te doen, ook zowat al m'n media van m'n pc overgezet op m'n xbox, scheelt echt brokken aan ruimte en nu kan ik bespaarde ruimte aan iets anders gebruiken.

Overigens ga ik die livestreams en shoutcasts ff verder uitvogelen... Zal eerst een wat langere utp moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:35:
ik wist gewoon niet hoe ik een simpele map of file moest verwijderen :|

met avalaunch is dit allemaal te doen, ook zowat al m'n media van m'n pc overgezet op m'n xbox, scheelt echt brokken aan ruimte en nu kan ik bespaarde ruimte aan iets anders gebruiken.
Met de XBMC file manager is dit ook zeer goed te doen. Ik kan niet direct beperkingen van deze manager bedenken (tenminste, er is niets wat ik mis voor op een Xbox :))

[ Voor 4% gewijzigd door BlackB1rd op 17-08-2005 11:51 ]

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ranzige rode klei ? :X Bij mij zat zowel op de GPU als de CPU een blauwe stickertje.
Vooruit dan maar: ff wat basiskennis koelpasta voor degene die steeds roepen "daß macht kein flauss auss."

offtopic:
Voor een optimale warmtegeleiding moet de CPU/GPU zoveel mogelijk contact hebben met het koelblok. Koelpasta is alleen bedoeld om de kieren/putjes/naden tussen de CPU/GPU en koelblok te vullen. Je moet daarom ook een klein beetje aanbrengen, teveel koelpasta heeft een averechtse werking, omdat er dan geen direct contact meer is tussen CPU/GPU en koelblok. Maar je moet ook weer niet te weinig aanbrengen, de gehele oppervlakte van de CPU/GPU moet bedekt zijn. Na het aanbrengen kan je het koelblok met een "redelijke" druk tegen de CPU/GPU aanduwen met evt. kleine draairichtingen maken. Als je ziet dat koelpasta eruit perst heb je eigenlijk al teveel erop gedaan. Koelpasta is bedoeld om te geleiden, niet om te koelen.
Als je je X-box/PC aanzet zal het warmer worden, de koelpasta "smelt" dan en door het drukmechanisme zal het koelblok verder tegen de CPU aangedrukt worden, de koelpasta zal dan nog verder in de kieren en naden komen en zo meer contact maken tussen CPU/GPU en koelblok.

Nu je dit weet moet je al tot de conclusie komen dat een "stickertje" als warmtegeleiding het slechtste van allemaal is. Het zal niet "smelten", er is geen direct contact tussen CPU en koelblok. Je krijgt zo een thermische weerstand.
Het kan zo een aantal °C schelen, het klinkt weinig, maar voor een CPU is dat een groot verschil.
De CPU zal er niet sneller door gaan, maar een lagere temp. houdt in dat je de FAN weer een paar tikken lager kan zetten,
Je hoeft niet meteen AS5 of vloeibaar metaal te gebruiken."Witte koelpasta" is al beter dan een "stickertje".

Nu de hamvraag: waarom doet MS het dan ? zie beschrijving boven, je moet het koelblok recht houden, als je een druppen op de CPU zet en je drukt het schuin erin zal de koelpasta 1 richting op gaan. Ook hoor je het iets aan te duwen/draaien.
Als je een stickertje plakt blijft het op zijn plaats en je mikt het gewoon op de CPU => klaar.
En nu 1000 X-Boxen per dag, voor welke manier kies je dan ?

PS: niet alle X-boxen maken gebruik van een stickertje: Hier zie je bv. koelpasta
Beste is nog altijd waterkoeling _/-\o_

PS2: O, ja met 100% Fanspeed is de huidige Fan nog stiller dan de standaard Fan op 20% :X
De orignele Fan maakte een "brommend" geluid en de huidige Fan een "blazend" geluid. Dat scheelt enorm.

[ Voor 21% gewijzigd door GoT op 17-08-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:14:
PS: niet alle X-boxen maken gebruik van een stickertje: Hier zie je bv. koelpasta
Beste is nog altijd waterkoeling _/-\o_

PS2: O, ja met 100% Fanspeed is de huidige Fan nog stiller dan de standaard Fan op 20% :X
De orignele Fan maakte een "brommend" geluid en de huidige Fan een "blazend" geluid. Dat scheelt enorm.
Niet alle xboxen hebben de zelfde fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Nee, maar een Papst Fan zal er zeker niet inzitten en ook geen AS5.
Ik denk dat als we onze X-boxen naast elkaar zetten, jij het verschil ook wel hoort.
Maar als je tevreden bent over je X-box moet je het gewoon zo laten.

Ondertussen zit ik te kijken naar de "kurk" mod om nog meer dB's weg te drukken. Ik ben niet snel tevreden >:)
Zie net dat de PDF link het niet meer doet, maar ik weet toch al hoe het moet.

[ Voor 81% gewijzigd door GoT op 18-08-2005 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik wil mijn xbox zelf gaan softmodden maar heb gelezen dat je ms dahs 5960 moet zijn.
en ook gehoort dat je die met dead or alive ultimate kan updaten indien nodig hoe doe ik dat dan met doa u?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor deze praktijken kan je beter de tutorials op www.xbox-scene.com bekijken.

1 advies: als je met dit soort vragen zit, dan zou ik hem niet zelf modden, grote kans dat ie een stille dood sterft.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:00:
Hallo,

ik wil mijn xbox zelf gaan softmodden maar heb gelezen dat je ms dahs 5960 moet zijn.
en ook gehoort dat je die met dead or alive ultimate kan updaten indien nodig hoe doe ik dat dan met doa u?

alvast bedankt
Dat mag hier niet :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:38

Arfman

Drome!

Ik heb een vraag.

Ik wil films gaan afspelen op mijn Xbox, die via een SMB share op mijn PC staan. Dit heb ik bij iemand anders ingesteld laatst en dat werkte perfect. Nu heb ik dat bij mezelf gedaan, maar nu hakkelen de films allemaal. Ik heb een DVD geprobeerd te streamen (de VOB files dus), hakkelt. Xvid, een ingeRARde Xvid, idem. MPG (een hele oude Enterprise episode), idem. Vreemde is ook dat DUmeter op mijn PC erg weinig datatransfer aangeeft, zelfs als de Xbox aan het cachen is. Komt eigenlijk nooit boven de 100 kbps uit. Netlimiter heb ik uitgeschakeld.

De Xbox geeft 100 mbit full duplex aan, net zoals mijn PC (beide autodetect). Er zit een Q-Tec switchje tussen die het altijd perfect heeft gedaan, regelmatig 11 mB per seconde gehaald met kopieeropdrachten tussen PC en Xbox e.d., dus ik verwacht niet dat het daar aan ligt.

Verder heb ik de QoS packet scheduler verwijderd, hielp niet.

Specs:
Xbox v1.1, XMBC van 19 augustus

PC:
P4 3 GHz, Windows XP SP2, firewall uit, 3Com 3C905TX NIC.

Iemand een idee ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 05-08 20:22
Ik ben inmiddels ook een blijde bezitter van een xbox met XBMC (8.02 geloof ik ?) Nu kan ik geen bios informatie zien van Xbox en als hij boot zie ik executer2 onder in het scherm staan ?
Heeft dit ding nou een soft of hardmod.

Ding werkt overigens perfect, alleen nog even prutsen met de ondertitels in divxjes. Verder alleen wat geneuzel met een ftp client die niet werkte (ace ftp 3 is een aanrader).

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
KaMiKaZe schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 01:34:
Ik ben inmiddels ook een blijde bezitter van een xbox met XBMC (8.02 geloof ik ?) Nu kan ik geen bios informatie zien van Xbox en als hij boot zie ik executer2 onder in het scherm staan ?
Heeft dit ding nou een soft of hardmod.

Ding werkt overigens perfect, alleen nog even prutsen met de ondertitels in divxjes. Verder alleen wat geneuzel met een ftp client die niet werkte (ace ftp 3 is een aanrader).
Of FlashFXP, maargoed, ieder z'n eigen smaak :Y)

Kijk even bij je systeeminstellingen (rode uit knop/afsluiten, eentje naar rechts) hieronder kan je van dash, kernel t/m firmware versie van de DVD-speler informatie vinden over je apparatuur.

Versie 8.02 vind ik zeeeeeer knap voor XBMC, naar mijn weten zijn ze niet verder dan 1.1.0 :?
Misschien dat het voor een datum staat, de tweede van deze maand :+ ? ( 2 augustus )

*GOK*: denk dat je een Xecuter2 of hoger modchip hebt, of een modchip/softmod(met biosloader) met executer2 bios :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Open je X-box en kijk wat erin zit, dan weet je zeker of je een Softmod of een modchip hebt.

Maar je kan ook onder je X-box kijken of de stickers nog heel zijn.
-> heel: softmod
-> gescheurd: X-box openmaken en bekijken.

[ Voor 42% gewijzigd door GoT op 21-08-2005 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
GoT schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 09:21:
Maar je kan ook onder je X-box kijken of de stickers nog heel zijn.
-> heel: softmod
-> gescheurd: X-box openmaken en bekijken.
Als ik een xbox mod met een chip zijn de stickers ook nog heel hoor (tip fohn). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

hahaha, dat is wel veel moeite voor een klein plezier ;) En echt gaaf zal die sticker er niet meer uitzien, maar ik denk dat er wel mensen zijn die dat op prijs stellen. Een extra service oid. :Y)

Die sticker is ook geen fullproof methode, als het gescheurd is, dan kan het natuurlijk alsnog een softmod zijn. Het is meer een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:58
of homebrew :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:38

Arfman

Drome!

Iemand nog een suggestie voor mijn probleem ? :'(
[rml]Arfman in "[ xbox] Xbox media center - Deel III"[/rml]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt dat FTP-en goed en snel gaat, maar normaal gebruik niet.
FTP zijn UDP pakketten en normaal gebruik zijn TCP pakketten, ik vermoed toch echt een netwerk probleem. Heb je een vuurmuur geinstalleerd ? Ding van MS bijv...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:01:
[...]

Je zegt dat FTP-en goed en snel gaat, maar normaal gebruik niet.
FTP zijn UDP pakketten en normaal gebruik zijn TCP pakketten, ik vermoed toch echt een netwerk probleem. Heb je een vuurmuur geinstalleerd ? Ding van MS bijv...?
:X ... denk dat je in de war bent met TFTP. FTP lijkt mij toch gewoon te functioneren met TCP als onderlaag.

Anyway, dit helpt Arfman niet zo :Y)

@Arfman:
Het beste wat je kan doen is een keer gaan flooden met pings met maximale buffersize. Kzit nu onder XP te kijken of dat hier ook kan, kan het niet 1-2-3 vinden :'(
Tweede keus, je zegt dat "FTP" wel naar behoren werkt, ik zou zeggen, gooi eens een bestandje over van 100MB en kijk bij je taskmanager hoeveel % netwerk activiteit haalt + data transmissie snelheid volgens je FTP client rond de 10MB/s dus.

Als je dit stuk hebt uitgevlakt, dat het dus echt niet aan je hardware ligt, dan zit er dus een probleem bij je SMB server. Staan je instellingen wel allemaal goed?
Zowel kwa SMB server die bij video/muziek staan, als XBMC's eigen SMB netwerk instellingen (groep, IP etc)
Wel eens je XBMC laten draaien met debug log tijdens deze problemen?
Gewoon even configuratie openen, en loglevel op debug zetten

Kortom, post die 2 dingen even aub. Debug Log (van als je een video kijkt over netwerk) + ALLEEN alle netwerk instellingen van XBMC. (niet de hele riedel)

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-08-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:02:
[...]

:X ... denk dat je in de war bent met TFTP. FTP lijkt mij toch gewoon te functioneren met TCP als onderlaag.
U stand correct
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwste schweino build geinstalled maar nu kan ik de audio stream niet meer selecteren bij .ogm files.
Als ik naar het audio menu ga, dan staat er bij audio stream ?-1?, vervolgens kan ik dan nog "1" en "2" kiezen, maar ik krijg dan nog steeds geen geluid.
Op m'n pc doen ze het wel en weet 99% zeker dat de bestanden niet corrupt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 01:07:
Ik heb de nieuwste schweino build geinstalled maar nu kan ik de audio stream niet meer selecteren bij .ogm files.
Als ik naar het audio menu ga, dan staat er bij audio stream ?-1?, vervolgens kan ik dan nog "1" en "2" kiezen, maar ik krijg dan nog steeds geen geluid.
Op m'n pc doen ze het wel en weet 99% zeker dat de bestanden niet corrupt zijn.
Dit ligt niet aan Schweino's build aangezien die uit CVS komt.

Is het wel ooit mogelijk geweest ?
Heb je het hier over een film als in een OGM container ? Als ik de docs van Theora erop na lees:
> Can you tell me if OGM is the official name of the container used for
> e.g. video?

No, the official name is Ogg and the recommended filename extension is
.ogg for all Ogg bitstream files, regardless of content.
XBMC is gevoelig voor extensies, heten je files *.ogm of *.ogg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 08:16:
[...]

Heb je het hier over een film als in een OGM container ? Als ik de docs van Theora erop na lees:

[...]

Ook is de XBMC gevoelig voor hoofd en kleine letters. !!!

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 08:16:
[...]

[...]

Het zijn gewoon .ogm files, en als ik ze rename naar .ogg dan kan ik ze geen eens vinden bij video, maar alleen bij muziek vanwege de extensions.
Bij andere builds die ik van internet heb geplukt deden de ogm files het wel.
Maar het gaat alleen om het geluid, de video speelt prima af, subtitles ook (die in de ogm file zitten), alleen het geluid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Twee vraagjes..

Ik was in de veronderstelling dat XBMC .iso kon afspelen en dit voor kort ook deed op mijn xbox, het lijkt er echter nu op dat hij dat niet meer doet. Heb ik waanbeelden en is dit nooit mogelijk geweest of heb ik toevallig 2 verrotte iso's?

Vraagje 2: Skype.. Is het mogelijk om Skype te draaien op je xbox? Ik heb al het nodige gegoogled maar kan eigenlijk niks vinden. XBMConnect lijkt Skype te gebruiken voor het kletsen tijdens of voor spelletjes maar ik wil met een non-xbox user Skypen. Iemand een idee of dit mogelijk is?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
DeFeCt schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:20:
Ik was in de veronderstelling dat XBMC .iso kon afspelen en dit voor kort ook deed op mijn xbox, het lijkt er echter nu op dat hij dat niet meer doet. Heb ik waanbeelden en is dit nooit mogelijk geweest of heb ik toevallig 2 verrotte iso's?
Dit probleem eerder in de thread ook al gemeld ([rml]Mart! in "[ xbox] Xbox media center - Deel III"[/rml]). Maar blijkbaar heeft niemand er verder last van of het wordt door anderen niet gebruikt ;)

Het blijkt dus niet alleen een probleem van mij te zijn... gaat het bij jou ook om geripte DVD iso's? En heb je dezelfde symptomen (je blijft in het video scherm, ratelende disk en vervolgens niets en je kan weer selecteren in het video scherm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
DeFeCt schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:20:
Twee vraagjes..

Of een verotte release. Iig, hij moet het ondersteunen. Probeer eens de Schweino release van vandaag te installeren.
Vraagje 2: Skype.. Is het mogelijk om Skype te draaien op je xbox? Ik heb al het nodige gegoogled maar kan eigenlijk niks vinden. XBMConnect lijkt Skype te gebruiken voor het kletsen tijdens of voor spelletjes maar ik wil met een non-xbox user Skypen. Iemand een idee of dit mogelijk is?
Ik weet bijna zeker dat het niet kan. Tenminste, heb er nog nooit wat over gehoord dus dan zal het waarschijnlijk ook niet kunnen ;)

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er btw ook nog mensen die skins maken of bestaande skins modden, ik lees niks anders dan vragen van mensen die problemen hebben en dergelijke ..erg jammer wel, maja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Vraagje voor de kenners hier.

Heb sinds vandaag XBMC weer geinstalleerd (de 20-8 release), voorheen gebruikte ik een versie ik ruim een half jaar oud was.
Probleem is alleen dat op mijn breedbeeldtv alle 4:3 media in een heel klein venster in het midden komt te staan, ipv fullscreen met zwarte balken links en rechts.
Nu kan ik bij video calibration wel dat venster in de breedte groter maken, maar niet in de hoogt?

Iemand die me hier mee kan helpen? :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedAddict schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:07:

Probleem is alleen dat op mijn breedbeeldtv alle 4:3 media in een heel klein venster in het midden komt te staan, ipv fullscreen met zwarte balken links en rechts.
wellicht moet je je skin in 16/9 zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:05:
zijn er btw ook nog mensen die skins maken of bestaande skins modden, ik lees niks anders dan vragen van mensen die problemen hebben en dergelijke ..erg jammer wel, maja
wat voor problemen ?

Het skinnen vergt heel veel tijd.

Er is intussen iemand bezig om een XBox360 skin te maken, toch kwam het niet in de buurt van PMIII. Er zijn zoveel wijzigingen geweest dat het updaten van een skin bijna ondoenlijk is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:16:
[...]

wellicht moet je je skin in 16/9 zetten ?
Merci, dat werkte. Had heel die optie nog niet gezien, tnx :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Mart! schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:19:
[...]
Het blijkt dus niet alleen een probleem van mij te zijn... gaat het bij jou ook om geripte DVD iso's? En heb je dezelfde symptomen (je blijft in het video scherm, ratelende disk en vervolgens niets en je kan weer selecteren in het video scherm)?
Yup, symptoom is hetzelfde :/
BlackB1rd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:21:
[...]
Of een verotte release. Iig, hij moet het ondersteunen. Probeer eens de Schweino release van vandaag te installeren.
De Schweino release van gisteren, mag dat ook :) Zal nog wat door gaan testen met iso's en img files..
BlackB1rd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:21:
Ik weet bijna zeker dat het niet kan. Tenminste, heb er nog nooit wat over gehoord dus dan zal het waarschijnlijk ook niet kunnen ;)
Bummer, dat zou toch perfect zijn? Misschien iemand met kennis van zaken warm krijgen hiervoor :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:18:
[...]

Er is intussen iemand bezig om een XBox360 skin te maken, toch kwam het niet in de buurt van PMIII. Er zijn zoveel wijzigingen geweest dat het updaten van een skin bijna ondoenlijk is geworden.
yep, ik heb de beta daarvan gecheckt, maar is idd bij lange na niet zo gebruikers vriendelijk en overzichtelijk als PM3, ben maar zelf begonnen met een skin, gebaseerd op PM3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Volgens mij ging Kotix (bekend van de skin "The Orbs") ook een X360 skin maken, maar dan met
animaties erin. Ik heb zelf ook de X360 beta gedraaid en die viel mij ook tegen, maar Beasts had ook een beta X360 skin gedropt met geanimeerde balken en die vond ik wel erg mooi :)

Nu maar hopen dat die ook als final wordt uitgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
DeFeCt schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:17:
[...]

Yup, symptoom is hetzelfde :/

[...]
/me Meld zich ook. :/
Skillz schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 07:50:
Volgens mij ging Kotix (bekend van de skin "The Orbs") ook een X360 skin maken, maar dan met
animaties erin. Ik heb zelf ook de X360 beta gedraaid en die viel mij ook tegen, maar Beasts had ook een beta X360 skin gedropt met geanimeerde balken en die vond ik wel erg mooi :)

Nu maar hopen dat die ook als final wordt uitgegeven
Ik hoop dat die wat beter wordt dan zijn orbs-skin, want daar vond ik niet veel aan. Tja, mooi met animaties, maar functionaliteit gaat toch voor hier vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nogal vaag probleem. Ik had al eerder gepost dat met de nieuwste schweino build het geluid bij .ogm files niet werd afgespeelt, het beeld was wel prima.
Nu heb ik 2 andere builds geprobeert en die hadden precies hetzelfde.
Maar als ik nu een oude build install, van 8 aug en daarvoor dan doet t geluid het wel, alleen als ik dan een andere audio stream wil selecten via het menu, dan slaat xbmc vast :/
Met de .ogm files is niks mis, op m'n pc doen ze t prima. Het gaat om wat berserk en rurouni kenshin episodes (anime), kheb ze gewoon van mininova afgeplukt, en bij de download zaten ook nog is sfv files waarmee ik de download heb gechecked. Dus je zou zeggen dat de files goed zijn en dus niet corrupt.

Iemand misschien een oplossing o.i.d.?
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:44:
Iemand misschien een oplossing o.i.d.?
thnx
Ik zou zeggen: post het eens in de forums van xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:42:
[...]

Ik zou zeggen: post het eens in de forums van xbmc.
/me is een eikel :o

Heb ff gesearched op de xbmc forums en jawel: http://www.xboxmediaplaye...ct=ST;f=3;t=15034;hl=.ogm

Heb nu de Schweino build van 23 aug op m'n boxie staan en 't werk perfect!
Alle builds van 22 aug en eerder gaven mij probs met .ogm files, dus voor de mensen die 't ook hebben -> build van 23 aug installen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vervelend probleempje bij het afspelen van Internet Stream. (.pls en .strm files).
Ik heb een map aangemaakt met daarin een .pls bestand, 2 .strm bestanden en een folder.jpg.
Als ik vanuit "Music" dat mapje open, dan krijg ik keurig 3 icoontje te zien met als afbeelding de folder.jpg.
Met XBMC build 23-07 krijg ik ook bij het afspelen die folder.jpg te zien als "Album cover".
Echter met de nieuwere builds (vanaf begin Augustus ongeveer) werkt dat niet meer. :(
De folder.jpg laat zich wel zien als icoon bij het browsen, maar zodra ik een stream opstart, dan komt dat saaie default plaatje in beeld.
FF voorbeeld erbij:
Afbeeldingslocatie: http://woertman.org/xbox/xbmc_old.jpg
^^^^^^^Met de 23-07 build
Afbeeldingslocatie: http://woertman.org/xbox/xbmc_new.jpg
^^^^^^^ Met de 22-08 build.

Ligt dit nu echt aan mij, of zijn er meer die dit probleem hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Mart! schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:19:
Ik heb gisteren de volgende test uitgevoerd om zeker te zijn dat wij niet gek zijn.
- DVD geript met DVD Shrink
- DVD rip naar ISO gezet met UltraISO
- ISO naar xbox gezet
- Test 1 - ISO afspelen op xbox vanaf harddisk: zelfde symptomen
- Test 2 - ISO afspelen op xbox vanaf samba share op laptop: zelfde symptonen
- Test 3 - VOB files afspelen op xbox vanaf harddisk: werkt goed
- Test 4 - VOB files afspelen op xbox vanaf samba share: werkt goed

Conclussie die ik hieruit trek is dat het afspelen van DVD's als ISO bestand dus niet correct werkt. Vreemde is dat dit niet terug te vinden is op de forums en in de bugtracker op sourceforge. Ik kijk het nog even aan en dan ga ik denk ik toch maar die bug aanmelden.

Ik wil binnenkort nog even testen met een gerarde DVD, aangezien dat tegenwoordig ook kan, dan heb ik in ieder geval een tijdelijke oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Mart! op 24-08-2005 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mart! schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:23:
[...]

Ik heb gisteren de volgende test uitgevoerd om zeker te zijn dat wij niet gek zijn.
- DVD geript met DVD Shrink
- DVD rip naar ISO gezet met UltraISO
- ISO naar xbox gezet
- Test 1 - ISO afspelen op xbox vanaf harddisk: zelfde symptomen
- Test 2 - ISO afspelen op xbox vanaf samba share op laptop: zelfde symptonen
- Test 3 - VOB files afspelen op xbox vanaf harddisk: werkt goed
- Test 4 - VOB files afspelen op xbox vanaf samba share: werkt goed
Ik heb toevallig vorige week nog een ISO DVD (The Island) bekeken via XMBC (SMB share). Dit werkte goed, alleen de subs werden niet getoond. Ik was de ISO zelfs nog aan het downloaden terwijl ik aan het kijken was, dus de ISO file was nog niet compleet aan het begin.
Ik gebruik wel een wat ouder XBMC build (June 28 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
sverzijl schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:31:
Ik heb toevallig vorige week nog een ISO DVD (The Island) bekeken via XMBC (SMB share). Dit werkte goed, alleen de subs werden niet getoond. Ik was de ISO zelfs nog aan het downloaden terwijl ik aan het kijken was, dus de ISO file was nog niet compleet aan het begin.
Ik gebruik wel een wat ouder XBMC build (June 28 ofzo).
Dat bevestigt dus mijn verhaal dat het in oudere builds wel werkte. Wanneer je een latere build pakt (bijvoorbeeld de dagelijkse schweino release) zul je zien dat het niet meer werkt.
Ik wil echter liever niet terug naar een eerdere build aangezien er al zo veel bugfixes (op andere vlakken) sindsdien zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb ook het probleem dat iso's het niet doen.
Een week of 2 geleden probeerde ik mijn dvd van Piet Piraat (jaja, ik weet het :P ) even en ik kwam wel in een menu terecht, maar kon daar niks selecteren.
Aangezien de build die ik toen gebruikte een goeie maand oud was, heb ik er een nieuwe opgezet in de hoop dat het ondertussen zou opgelost zijn.
Groot was mijn verbazing toen ik plots niet meer in het menu terecht kwam, maar terug in xbmc. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Hallo,

Ik heb nu ook Media center alleen heb ik 1 probleeem.
Als ik met FlashFxp een divx film op mijn xbox zet(dus blabla.avi), krijg ik een error op het aller laatste moment(dus van 99.9%). Weet iemand hoe dit komt?(de films zijn meestal 700mb) En hoe ik dit kan oplossen, want nu moet ik de film steeds branden voordat ik hem kan afspelen op mijn xbox.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mart! schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:47:
[...]

Wanneer je een latere build pakt (bijvoorbeeld de dagelijkse schweino release) zul je zien dat het niet meer werkt.
Dat gaan we dus niet doen ;) Alles werkt nu, dus ik ga niet upgraden om een niet-werkende versie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
matsume schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:52:
Hallo,

Als ik met FlashFxp een divx film op mijn xbox zet(dus blabla.avi), krijg ik een error op het aller laatste moment(dus van 99.9%). Weet iemand hoe dit komt?(de films zijn meestal 700mb) En hoe ik dit kan oplossen, want nu moet ik de film steeds branden voordat ik hem kan afspelen op mijn xbox.

Alvast bedankt
99.9%, dan heb je alles er al op staan behalve misschien de laatste 2 regels van de aftiteling (XMBC speelt hem toch wel, ook al staat ie er niet 100% op).
Maar wat voor melding krijg je in FlashFXP ?
Evt. speel je de film direct af van je PC via een SMB share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
matsume schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:52:
Hallo,

Alvast bedankt
Had ooit een dergelijk probleem maar dat had toen te maken met een te lange filename. Jij hebt het over blabla.avi ? Of zijn deze langer ? Ik kreeg precies hetzelfde met FlashFXP en dat de host de transfer had gecanceld. Heeft de maken met de FATX structuur.

Misschien is dat toch je probleem ? Mocht dat zo zijn is er een mooi proggie voor om het naar de juiste filelength te sturen : http://sourceforge.net/projects/fatxmp3ftper/

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Fire69 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:52:
Ik heb ook het probleem dat iso's het niet doen.
Een week of 2 geleden probeerde ik mijn dvd van Piet Piraat (jaja, ik weet het :P ) even en ik kwam wel in een menu terecht, maar kon daar niks selecteren.
Aangezien de build die ik toen gebruikte een goeie maand oud was, heb ik er een nieuwe opgezet in de hoop dat het ondertussen zou opgelost zijn.
Groot was mijn verbazing toen ik plots niet meer in het menu terecht kwam, maar terug in xbmc. :/
OK dom vraagje : werken de menu's nu in de DVD speler van XMBC ? Ik dacht dat dat nog niet werkte. En dat van die ISO's wist ik ook niet. Je zet ze er gewoon op en gewoon selecteren vanuit je movie's menu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je op het forum van xbmc wat rondneuzeld, blijkt dus dat de menu's nog niet ondersteund worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Fire69 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:28:
Als je op het forum van xbmc wat rondneuzeld, blijkt dus dat de menu's nog niet ondersteund worden. :/
en daarom stelde ik ook de vraag. Ik dacht dat er even iets veranderd was of zo. Dus hoe kun je dan in de menu's van Piet Piraat terecht komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Niet. Althans niet meer met de nieuwere versies. En met de oudere versies kon je niets selecteren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Fire69 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:27:
Niet. Althans niet meer met de nieuwere versies. En met de oudere versies kon je niets selecteren. :/
Ik was in de veronderstelling dat menu's er wel inzaten, als je kijkt naar de changelog...

- 22-08-2005 fixed: dvdplayer, sometimes menu overlays were removed during menu navigation.
 - 10-08-2005 fixed: dvdplayer had long delay on first menu navigation
 - 10-08-2005 added: proper action codes for entering dvdmenu, Keymap - showvideomenu, Skin - XBMC.PlayerControl(showvideomenu)
 - 10-08-2005 fixed: dvdplayer sometimes lost button focus in dvd menu's, resulted in crashes and other bugs
 - 09-08-2005 added: dvdplayer menu animation when a menu button is clicked
 - 02-08-2005 fixed: more menu fixes for the dvd player (dlls in \system\players\dvdplayer\ have to be updated)
 - 14-07-2005 fixed: some more menu issues in the dvdplayer
 - 30-05-2005 fixed: some frames where missed when navigating in dvd menus. (only partial fix, still problems)
 - 05-05-2005 changed: dvd audiostream selection from dvdmenu reworked. more stable than last solution.
 - 24-04-2005 fixed/changed: stuff-up with ac3/dts passthrough with dvdplayer and fixes to discontinuity handling
                             selecing audiotrack from dvdmenu should now be fully working.
 - 18-04-2005 added: Support for AC3/DTS passthrough for dvdplayer and partly fixed audiostream selection from dvdmenu.
 - 13-04-2005 fixed: highlighting in dvdmenu failed if an menu with different highlighting scheme had been displayed before

...dan zie je heel veel wat met de DVD menu's te maken heeft en wanneer je dus een cvs-build neemt (de schweino release is een dagelijkse build vanuit cvs) dan zou dat toch moeten werken? Of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
sverzijl schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:39:
[...]

99.9%, dan heb je alles er al op staan behalve misschien de laatste 2 regels van de aftiteling (XMBC speelt hem toch wel, ook al staat ie er niet 100% op).
Maar wat voor melding krijg je in FlashFXP ?
Evt. speel je de film direct af van je PC via een SMB share.
Klopt, maar hij canceld hem dan gewoon, dus komt er helemaal niks op te staan.

@Spam, ik zal dat proggie ff proberen ;) , thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik gebruik XBMC als standaar dashboard en ik kijk perfect DVD's met menu support hoor.

Zet DVDX2 (DVD-X v2.0 *DONGLE & REMOTE FREE*) maar eens op je Xbox bij Programma's in XBMC. Dan kun je gewoon DVD's kijken met menu support. Ik heb 'm via Xbins op EFnet (/XBOX/apps/media players/DVDX2_XECUTER/) als ik dat mag vermelden. Er staat xecuter bij maar volgens mij werkt het gewoon op alle Xbox-en die XBMC kunnen draaien.

Veel plezier!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
D'uh, dan gebruik je gewoon DVDX2 als dvd-speler en niet xbmc!
Als ik in de xml zet dat hij xboxdash.xbe moet gebruiken als dvd-speler kan ik ook gewoon dvd's kijken hoor... :/
Mart! schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:03:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat menu's er wel inzaten, als je kijkt naar de changelog...

- 22-08-2005 fixed: dvdplayer, sometimes menu overlays were removed during menu navigation.
 - 10-08-2005 fixed: dvdplayer had long delay on first menu navigation
 - 10-08-2005 added: proper action codes for entering dvdmenu, Keymap - showvideomenu, Skin - XBMC.PlayerControl(showvideomenu)
 - 10-08-2005 fixed: dvdplayer sometimes lost button focus in dvd menu's, resulted in crashes and other bugs
 - 09-08-2005 added: dvdplayer menu animation when a menu button is clicked
 - 02-08-2005 fixed: more menu fixes for the dvd player (dlls in \system\players\dvdplayer\ have to be updated)
 - 14-07-2005 fixed: some more menu issues in the dvdplayer
 - 30-05-2005 fixed: some frames where missed when navigating in dvd menus. (only partial fix, still problems)
 - 05-05-2005 changed: dvd audiostream selection from dvdmenu reworked. more stable than last solution.
 - 24-04-2005 fixed/changed: stuff-up with ac3/dts passthrough with dvdplayer and fixes to discontinuity handling
                             selecing audiotrack from dvdmenu should now be fully working.
 - 18-04-2005 added: Support for AC3/DTS passthrough for dvdplayer and partly fixed audiostream selection from dvdmenu.
 - 13-04-2005 fixed: highlighting in dvdmenu failed if an menu with different highlighting scheme had been displayed before

...dan zie je heel veel wat met de DVD menu's te maken heeft en wanneer je dus een cvs-build neemt (de schweino release is een dagelijkse build vanuit cvs) dan zou dat toch moeten werken? Of mis ik hier iets?
Idd, ik was ook gewoon in de veronderstelling dat dvd's met menu's werkten, maar:
Posted: July 21 2005,17:08

--------------------------------------------------------------------------------
there is NO internal dvdmenu support for public usage in XBMC YET

so it cannot be done!
En dat komt van één van de project managers...

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 24-08-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ja precies, dan is dit een makkelijke oplossing. Duh. Probeer ook alleen maar te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sorry, kwam misschien wat verkeerd over, nofi :)

Maar er zijn dus wel verschillende dvd-speler beschikbaar, maar daarmee is natuurlijk het xbmc-probleem niet opgelost hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
True :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 02:22
zou wel beter zijn als de xbmc dvd speler uit de alpha fase komt.. ik zou het graag willen proberen maar heb nog geen build kunnen vinden waar het inzit
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.