Ik heb XBMC als main dashboard, en ik heb op C: dan ook avalaunch geinstalleerd. Als ik in XBMC rechtsonder dat menuutje activeer en kies voor dashboard dan start Avalaunch op dit doe ik ook alleen voor de boostmode met met qwix (wat een erg fijn programma is)
Verwijderd
Als ik nu op dashboard druk, dan start mn xbmc weer opnieuw op... terwijl ik naar evox of avalaunch wil (om bv pal/ntsc te fixen) hoe kan ik dat regelen?
moet je in je config file invullen. Dashboard en dan path naar waar de xbe staat. (moet je ff zoeken satat er in)
Ik heb al een maand geen nieuwe [y] builds gezien. Iemand anders wel?
Verwijderd
Hernoem de default.xbe naar evoxdash.xbe als je een bios hebt die deze als default start
^
moet ik in die configfile naar evoxdash.xbe verwijzen dan lordhades?
^
moet ik in die configfile naar evoxdash.xbe verwijzen dan lordhades?
je zet bijvoorbeeld avalaunch op C:\ in een mapje en je wijst gewoon daarnaar toe
zo heb ik het gedaan en werkt prima
Verwijderd
Prima, even proberen 
Het is gelukt!
bedankt!
Het is gelukt!
bedankt!
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 17:02 ]
Ik zie ze elke dagJaspov schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:06:
Ik heb al een maand geen nieuwe [y] builds gezien. Iemand anders wel?
Waarom wil je dat vanuit Evox of Avalaunch doen?Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 15:30:
Als ik nu op dashboard druk, dan start mn xbmc weer opnieuw op... terwijl ik naar evox of avalaunch wil (om bv pal/ntsc te fixen) hoe kan ik dat regelen?
Kan ook met XBMC inderdaad
maar goed ik vind avalanuch wel handig voor qwix enzoveel werk is het nou ook weer niet 
editje ja zo doe ik at ook : )
editje ja zo doe ik at ook : )
[ Voor 13% gewijzigd door WeAreLegion op 30-07-2005 21:05 ]
Nee, is niet veel werk, da's juist en ik gebruik Ava ook nog heel vaak, maar PAL/NTSC verander ik gewoon met Enigmah Switch door naar My Programs te gaan en het te starten.
Verwijderd
En die programma's zie ik dus niet staanFire69 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:36:
Nee, is niet veel werk, da's juist en ik gebruik Ava ook nog heel vaak, maar PAL/NTSC verander ik gewoon met Enigmah Switch door naar My Programs te gaan en het te starten.
kijk ik in de map apps via ftp, dan staan ze er gewoon.
Dan moet je ff in je config aanpassen dan
<name>Programs</name>
<path>F:\Apps\</path>
Dit staat er bij mij als ik dan naar my programs ga en dan programs dan zie ik het er gewoon bij staan. Zou bij jou volgens mij dus ook moeten werken zo.
<name>Programs</name>
<path>F:\Apps\</path>
Dit staat er bij mij als ik dan naar my programs ga en dan programs dan zie ik het er gewoon bij staan. Zou bij jou volgens mij dus ook moeten werken zo.
Het lukt me niet om met itunes (network share) te verbinden.. XBMC laat wel de playlist en songs zien, maar zodra ik een nr af wil spelen, loopt hele zooitje vast. Iemand ideeen?
Ik krijg geen shoutcast lijst meer te zien? Het eigenaardige is dat dit enkele dagen geleden wel nog lukte en nu niet meer? Ik had de xbmc-2005-04-01 build dus heb ik de hele zooi maar gewist en vervangen door XBMC-CVS_2005-07-31-T3CH maar dat heeft het probleem niet opgelost.
Is het een algemeen probleem en werkt het bij jullie ook niet? Of ligt het probleem toch bij mij? Trouwens, waar is dat webradio-scriptje eigenlijk naar toe? Ik vond het mooi vormggegeven en handig omdat je ook op genre kon browsen. Kan dit nu niet meer?
Is het een algemeen probleem en werkt het bij jullie ook niet? Of ligt het probleem toch bij mij? Trouwens, waar is dat webradio-scriptje eigenlijk naar toe? Ik vond het mooi vormggegeven en handig omdat je ook op genre kon browsen. Kan dit nu niet meer?
Jawel dat zit nu rechts onder de linkse knop van die 2
klik daar op dan krijg je een lijstje daar staat webradio bij
Ik dacht ook dat het normaal daar moest staan. Maar nu zie ik enkel nog "Movie Trailers" en "Scripts" staan.
Verwijderd
Werkt gewoon hier alleen dat op genre browsen slaat als een tang op een varken. Als ik bijv. op rap druk krijg ik polska, skyfm enzo te zien, slaat nergens op! Is hier een oplossing voor of is het gewoon zoLaagvliegerke schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:09:
Ik krijg geen shoutcast lijst meer te zien? Het eigenaardige is dat dit enkele dagen geleden wel nog lukte en nu niet meer? Ik had de xbmc-2005-04-01 build dus heb ik de hele zooi maar gewist en vervangen door XBMC-CVS_2005-07-31-T3CH maar dat heeft het probleem niet opgelost.
Het is gewoon zo 
Aangezien het webradio-script blijkbaar niet meer in XBMC zit (toch niet in deze build), heb ik het dus maar zelf toe gevoegd:
1. Ik heb de Webradio 2 / KML Browser gedownload.
2. Readme gelezen maar vooraleer ik de bestanden gekopieerd heb naar de xbox, het bestand KMLBrowse.py geopend en
url = "http://194.192.15.21/webradio2/kml/index.php?reload=true"
vervangen door
url = "http://webradio.kiss-technology.com/webradio2/kml/index.php?reload=true"
3. Het bestand DialogSubMenu.xml geopend. Daarin staan al een boel knoppen gedefinieerd maar deze zijn echter nog niet geactiveerd. Voorbeeldje:
Dus heb ik de description vervangen door "webradio button", visbile op "yes" gezet, de execute laten verwijzen naar "q:\scripts\KMLBrowse.py" en het label veranderd naar "Webradio". Dus krijgen we dit:
4. Na heropstarten kreeg ik een zwart scherm maar na gewoon even de directories (mappen heet dat tegenwoordig?
) E:\UDATA\0face008 en E:\TDATA\0face008 leeg gemaakt te hebben, was dit probleem opgelost.
Misschien kan ik hier iemand anders mee helpen, you never know
Aangezien het webradio-script blijkbaar niet meer in XBMC zit (toch niet in deze build), heb ik het dus maar zelf toe gevoegd:
1. Ik heb de Webradio 2 / KML Browser gedownload.
2. Readme gelezen maar vooraleer ik de bestanden gekopieerd heb naar de xbox, het bestand KMLBrowse.py geopend en
url = "http://194.192.15.21/webradio2/kml/index.php?reload=true"
vervangen door
url = "http://webradio.kiss-technology.com/webradio2/kml/index.php?reload=true"
3. Het bestand DialogSubMenu.xml geopend. Daarin staan al een boel knoppen gedefinieerd maar deze zijn echter nog niet geactiveerd. Voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <control> <description>Profiles button</description> <visible>no</visible> <type>button</type> <execute>q:\scripts\-.py</execute> <id>1112</id> <label>-</label> <posX>30</posX> <posY>330</posY> <width>110</width> <height>20</height> <font>font101</font> <onleft>1112</onleft> <onright>1112</onright> <onup>1113</onup> <ondown>1111</ondown> <align>center</align> <textOffsetY>0</textOffsetY> <textureNoFocus>-</textureNoFocus> </control> |
Dus heb ik de description vervangen door "webradio button", visbile op "yes" gezet, de execute laten verwijzen naar "q:\scripts\KMLBrowse.py" en het label veranderd naar "Webradio". Dus krijgen we dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <control> <description>Webradio button</description> <visible>yes</visible> <type>button</type> <execute>q:\scripts\KMLBrowse.py</execute> <id>1111</id> <label>Webradio</label> <posX>30</posX> <posY>350</posY> <width>110</width> <height>20</height> <font>font101</font> <onleft>1111</onleft> <onright>1111</onright> <onup>1112</onup> <ondown>1110</ondown> <align>center</align> <textOffsetY>0</textOffsetY> <textureNoFocus>-</textureNoFocus> </control> |
4. Na heropstarten kreeg ik een zwart scherm maar na gewoon even de directories (mappen heet dat tegenwoordig?
Misschien kan ik hier iemand anders mee helpen, you never know
Ik zag het volgende staan de de release-logs bij de T3CH-release waar jij het over hebt:Laagvliegerke schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:09:
>> A new CVS compile (by T3CH) of XboxMediaCenter(info) has been released. This T3CH-compile is a BAREBONE package (so less stuff that can cause issues) compiled with XDK v5849. |
Zo te zien is het webstream script gewoon weggelaten... Ja kan 'm er altijd handmatig bijzetten op de methode die hierboven is beschreven, of je gebruikt een build waar ie nog wel inzit..
Bedankt!
Dus bepaalde dingen zijn weggelaten... Behalve die webradio heb ik tot nu toe nog niks gemist
Dus bepaalde dingen zijn weggelaten... Behalve die webradio heb ik tot nu toe nog niks gemist
Iemand al een oplossing hiervoor?Rein_stein schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:31:
Het lukt me niet om met itunes (network share) te verbinden.. XBMC laat wel de playlist en songs zien, maar zodra ik een nr af wil spelen, loopt hele zooitje vast. Iemand ideeen?
Ik heb ook een ipod, maar heb inmiddels zo'n grote hekel aan iTunes gekregen, dat ik er niet aan moet denken om dit stukje **&$-software aan m'n mooie box te koppelen...
Ik kwam echter deze link (http://forums.xbox-scene....hp?showtopic=414301&st=15) tegen op x-s en ik denk dat ie je wel wat verder kan helpen..
Found a fix: 1. FTP into your Xbox and navigate to /XBMC/system/players/paplayer 2. If you want to play MP3s, then rename the in_mp3.dll to in_mp31.dll 3. If you want to play M4a/MP4s, then rename the ACCCodec.dll to ACCCodec1.dll Now try accessing your iTunes playlists via XBMC and you should see success then! |
Verwijderd
wie vertelt me eens wat dat xm script is, waar je een username en pw moet invullen? xm music streams ofzo is het... alleen kan ik nergens vinden wat het is, en waar ik me er voor aanmeld zodat ik mn u/p in dat scriptbestand in kan voeren...
Verwijderd
(vraagje omdat ik nu op mijn werk geen RAR kan openen...)
Wat zit er wel/niet in Schweino-release dat wel/niet in PIMPED-release zit?
Verwijderd
Ik heb dus.. werkende XBMC draaiende..
alleen het gekke is ,, mijn controller doet het niet in xbmc
wel in games die vanaf cd draai, maar in xbmc kan ik het wel schudden .. is hier een workaround voor
alleen het gekke is ,, mijn controller doet het niet in xbmc
Verwijderd
de meest up to date fixes, pimped zal altijd achter lopen tov SchweinoVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 20:22:
(vraagje omdat ik nu op mijn werk geen RAR kan openen...)
Verwijderd
druk de rechter joystick eens naar rechts en links e.d.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:54:
Ik heb dus.. werkende XBMC draaiende..
alleen het gekke is ,, mijn controller doet het niet in xbmcwel in games die vanaf cd draai, maar in xbmc kan ik het wel schudden .. is hier een workaround voor
mijne blijft soms hangen, en dat verhelpt het...
Verwijderd
Ik gebruik een draadloze (logitech) en als ie heeft geboot dan doet ie het nooit, druk ik de rechterjoystick in dan reageert ie ineens en blijft ie het doen totdat ie weer geboot heeft, ben er aan gewend geraakt, lijkt alsof ie een trigger nodig heeft.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:43:
[...]
druk de rechter joystick eens naar rechts en links e.d.
ik heb gewoon een s-controller, maar vaak start hij op en dan staat rechtsboven in het scherm volume aanpassing (0.0 dB). lijkt wel of hij opstart en denkt dat ik de controller indruk. Misschien idee voor een voglende release, treshold maken dat de box niet bij het minste of geringste begint muziek verder te spoelen of het volume lager zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:53:
[...]
Ik gebruik een draadloze (logitech) en als ie heeft geboot dan doet ie het nooit, druk ik de rechterjoystick in dan reageert ie ineens en blijft ie het doen totdat ie weer geboot heeft, ben er aan gewend geraakt, lijkt alsof ie een trigger nodig heeft.
Verwijderd
ik heb het opgelost door een nieuwe controller te hebben gehaald en die werkt nuVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:43:
[...]
druk de rechter joystick eens naar rechts en links e.d.
kan nu mooi fijn genieten van xbmc
Verwijderd
dat heb ik dus ook... en dan reageert het ding verder niet...Maruku schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:06:
[...]
ik heb gewoon een s-controller, maar vaak start hij op en dan staat rechtsboven in het scherm volume aanpassing (0.0 dB). lijkt wel of hij opstart en denkt dat ik de controller indruk. Misschien idee voor een voglende release, treshold maken dat de box niet bij het minste of geringste begint muziek verder te spoelen of het volume lager zetten.
volgens mij is dat meer een controller probleem dan een xbmc probleem...
Meestal stopt het na een tijdje, als ik de rechter stick even bewogen heb.
Ik heb zo'n probleem in Avalaunch. Mijn originele (grote) Xbox-controller werkt regelmatig niet maar mijn s-controller van Logitech doet het wel. Heel eigenaardig want de originele controller werkt altijd in games! In XMBC weet ik niet aangezien ik daar zo goed als altijd mijn afstandsbediening gebruik.
Misschien eerder een probleem in de bios aangezien ik er ook last van heb in Avalaunch? Ik dacht dat ik de enige was want ik heb er ooit eens een vraag over gesteld op xbox-scene.com en er bitter weinig reactie op gekregen.
Misschien eerder een probleem in de bios aangezien ik er ook last van heb in Avalaunch? Ik dacht dat ik de enige was want ik heb er ooit eens een vraag over gesteld op xbox-scene.com en er bitter weinig reactie op gekregen.
Verwijderd
PIMPED komt toch uit de CVS? Welke fixes heeft Schweino dan die anderen niet hebben?Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:36:
[...]
de meest up to date fixes, pimped zal altijd achter lopen tov Schweino
Ik heb net de laatste PIMPED install dr op gezet, maar om één of andere reden ziet hij geen netwerk. Het infopanel zegt "no link' maar ondertussen zie ik hem wel met look@lan. Iemand een idee ?
www.baskoole.com
Verwijderd
Vraag is hoe recent ie is, als je hier kijkt, dan zie je dat er elke dag fixes/patches in CVS worden gestopt, bij Schweino krijg je deze er dus altijd bijVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:22:
[...]
PIMPED komt toch uit de CVS? Welke fixes heeft Schweino dan die anderen niet hebben?
PIMPED loopt vaak wat achter.
Toen ik deze draad net vond had ik dezelfde "huiverigheid", maar ik ben bekeerd, Schweino roeleert
Verwijderd
Dank je, dan weet ik dat de PIMPED versie (uit de CVS) minstens zo recent is. Zie bijgevoegd changelog in PIMPED.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:36:
[...]
Vraag is hoe recent ie is, als je hier kijkt, dan zie je dat er elke dag fixes/patches in CVS worden gestopt, bij Schweino krijg je deze er dus altijd bij![]()
PIMPED loopt vaak wat achter.
Toen ik deze draad net vond had ik dezelfde "huiverigheid", maar ik ben bekeerd, Schweino roeleert![]()
Verwijderd
Ze komen allemaal uit CVS, al dan niet aangepast met eigen dingen.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 03:10:
[...]
Dank je, dan weet ik dat de PIMPED versie (uit de CVS) minstens zo recent is. Zie bijgevoegd changelog in PIMPED.
Ik zie geen changelog ?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 17:11 ]
Verwijderd
maar hier eens even proberen:
er is een stream van een tv uitzending op internet die ik graag vanaf mijn xbox wil bekijken. de link op de internetsite bevat een asx bestand waarin de mms link zit. deze mms link heb ik in een .strm file gezet, alleen maar om te kijken of het zo zou werken maar dat werkt niet met video blijkbaar.
is het sowieso wel mogelijk om videostreams te kijken op xbmc? en zo ja, hoe moet dat ongeveer?
het lukt me wel om op dezelfde wijze (.strm) naar radiostreams te luisteren.
er is een stream van een tv uitzending op internet die ik graag vanaf mijn xbox wil bekijken. de link op de internetsite bevat een asx bestand waarin de mms link zit. deze mms link heb ik in een .strm file gezet, alleen maar om te kijken of het zo zou werken maar dat werkt niet met video blijkbaar.
is het sowieso wel mogelijk om videostreams te kijken op xbmc? en zo ja, hoe moet dat ongeveer?
Verwijderd
Uiteraard werkt dit ook met video. Hoe ziet de link eruit die je in die .strm heb staan ?Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:33:
maar hier eens even proberen:
Ik heb inmiddels uren in mn probleem gestoken maar ik kan het maar niet oplossen. Ik heb hier de xbox van een vriend staan, en daarop zou ik even een nieuwe xmbc zetten (Die van hem was van Juni 2004). Via evox naar E:\apps\mediaplayer\xmbc gftp'd, en het werkt prima behalve dan dat hij weigert een netwerk verbinding te maken. Ip from dashboard, static, dhcp werkt allemaal niet. Het lullige is dat de machine ondertussen wel te pingen is via het ip van evox. Ik heb kabels geprobeerd, verschillende releases, en hem naar E:\apps\xmbc verplaatst, maar hij blijft maar geen verbinding krijgen. In het infoscherm zegt het altijd "Network initialize failed". De kabel is overigens prima, die doet het gewoon met mijn xbox. Heeft iemand misschien nog een idee waar het probleem zou kunnen liggen ? Een oude versie van het dashboard misschien ?
www.baskoole.com
Heb geen idee hoe vaak de PIMPED versie gecompiled wordt, maar mijn versie wordt elke ochtend om 9:30 uur gecompiled en geupload, zodat er elke dag rond een uur of 10 in de ochtend een nieuwe versie is te downloaden.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 03:10:
[...]
Dank je, dan weet ik dat de PIMPED versie (uit de CVS) minstens zo recent is. Zie bijgevoegd changelog in PIMPED.
Voor de rest zitten er in mijn versie een zooi extra scripts, codecs en extra milkdrop visualitsaties in.
Verwijderd
bizar verhaal, deze link word geredirect naar een .asx, in die .asx staan weer 2 links:
Ref1=http://media.vitalstream.com/13445_live_ipworldtv.asf
Ref2=http://69.88.131.210:80/13445_live_ipworldtv.asf
en beiden melden "cannot connect to server".
dus ik ga me ernstig afvragen of deze adressen nog wel valid zijn.
En toch is die van jou kleiner in elk opzicht terwijl er meer scripts inzitten ik heb ook even de changelogs van Pimped en jou versie vergeleken net. Jou versie en pimped hebben allebei tot de long vob file bugfix.Schweino schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:45:
[...]
Heb geen idee hoe vaak de PIMPED versie gecompiled wordt, maar mijn versie wordt elke ochtend om 9:30 uur gecompiled en geupload, zodat er elke dag rond een uur of 10 in de ochtend een nieuwe versie is te downloaden.
Voor de rest zitten er in mijn versie een zooi extra scripts, codecs en extra milkdrop visualitsaties in.
Nu nog even een vraagje welke versie is nou beter want ik zou het niet weten dezelfde bugfixes tot nu toe alleen Schweino's versie heeft meer scripts.
Ik zoek namelijk een nieuwe versie want ik kan mijn screen niet calibraten blijft ie hangen

Verwijderd
Hoe herstel ik mislukte kopieren (rips) naar hdd?
De cd werdt niet goed meer gelezen en halverwege tot 3 maal onderbroken waardoor ik nu met 3 dezelfde games die niet werken in m'n menu zit.
Overigens de xbmc die ik heb kan geen avi's aan
Wel wmv en waarschijnlijk ook mpg.
De cd werdt niet goed meer gelezen en halverwege tot 3 maal onderbroken waardoor ik nu met 3 dezelfde games die niet werken in m'n menu zit.
Overigens de xbmc die ik heb kan geen avi's aan
Verwijderd
Als je het echt kunt reproduceren, dan zou ik het als bug posten bij xboxmediacenter.comDakuGosuto schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:14:
[...]
Ik zoek namelijk een nieuwe versie want ik kan mijn screen niet calibraten blijft ie hangen
Verwijderd
Link naar oorspronkelijke .asx bestand: http://xgen.vitalstream.c...a=1932118&package=1842313Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:24:
[...]
bizar verhaal, deze link word geredirect naar een .asx, in die .asx staan weer 2 links:
Ref1=http://media.vitalstream.com/13445_live_ipworldtv.asf
Ref2=http://69.88.131.210:80/13445_live_ipworldtv.asf
en beiden melden "cannot connect to server".
dus ik ga me ernstig afvragen of deze adressen nog wel valid zijn.
Ik wil geen mosterd na de maaltijd geven , maar met de nieuwe releases in juni met de nieuwe Mplayer ging er bij mij ook veel verkeerd. Hangende joysticks, svcd's die vastliepen geen IP in XBMX. Mijn oplossing is het orginele dashboard ook instellen op dhcp, t en udata legen (op die 007 directories) en alles liep weer als een zonnetje.
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Die url in een .strm bestand zetten en spelen maar. Als hij het niet doet dan controleren of je de wmv/wma codecs wel geinstalleerd hebt.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:32:Link naar oorspronkelijke .asx bestand: http://xgen.vitalstream.c...a=1932118&package=1842313
yup dat kan alleen heb ik pimped kunnen ze daar dan wel iets mee hmm de gewone linksboks is niet gemaakt voor foraVerwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:59:
[...]
Als je het echt kunt reproduceren, dan zou ik het als bug posten bij xboxmediacenter.com
Verwijderd
Als ie direct uit CVS komt - met linksbox is dat niet zo - dan kun je het probleem gewoon posten.DakuGosuto schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:58:
[...]
yup dat kan alleen heb ik pimped kunnen ze daar dan wel iets mee hmm de gewone linksboks is niet gemaakt voor fora
Verwijderd
Geen idee of jullie het al gemerkt hebben maar sinds mijn XBMC upgrade naar build 28-07 kan ik naast bestanden deleten (wel zo handig in mijn geval .... lang verhaal om uit te leggen waarom) ook een "beetje" DVD bekijken met menuŽs.
Dit is tenminste wat ik eerst las in de change.log en heb het daarna uitgeprobeerd, je moet wel een .ISO hebben dan werkt het.
Op dit moment werkte het met 2 van de 6 DVD die ik heb uitgeprobeerd, de DVDŽs staan in ISO formaat op een share die ik benader via de SMB mogelijkheid van XBMC.
build 04-08-2005 heb ik nog niet uitgeprobeerd maar in de change.log kwam ik dit tegen :
- 02-08-2005 fixed: more menu fixes for the dvd player
ik weet dat het allemaal nog beta/alpha maar wou het gewoon even onder de aandacht brengen
Dit is tenminste wat ik eerst las in de change.log en heb het daarna uitgeprobeerd, je moet wel een .ISO hebben dan werkt het.
Op dit moment werkte het met 2 van de 6 DVD die ik heb uitgeprobeerd, de DVDŽs staan in ISO formaat op een share die ik benader via de SMB mogelijkheid van XBMC.
build 04-08-2005 heb ik nog niet uitgeprobeerd maar in de change.log kwam ik dit tegen :
- 02-08-2005 fixed: more menu fixes for the dvd player
ik weet dat het allemaal nog beta/alpha maar wou het gewoon even onder de aandacht brengen
Ben al een tijdje op zoek naar een oplossing om subs die halverwege in beeld komen te staan bij DVD's (niet gebrand maar gestreamed over het netwerk, door opstarten van de .ifo file) een stuk omhoog te schuiven.
Screen calibration en dan de sub hoogte verstellen heeft geen enkel effect.
Verwijderd
Nope, werkt ook nietsds schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:51:
[...]
Die url in een .strm bestand zetten en spelen maar. Als hij het niet doet dan controleren of je de wmv/wma codecs wel geinstalleerd hebt.
Heb de hoop inmiddels opgegeven. Zou heel leuk geweest zijn, maar wat niet gaat....
Bedankt voor de tips
Verwijderd
Dit zou werkelijk de eerste zijn die ie dan niet kan afspelen, volgens mij is die link zo dood als het maar zijn kan, even los daarvan: welke versie draai je (compile date) ?Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:50:
[...]
Nope, werkt ook niet
Heb de hoop inmiddels opgegeven. Zou heel leuk geweest zijn, maar wat niet gaat....
Bedankt voor de tips
Verwijderd
dit werkt bij mij wel, dus komt de bekende vraag: welke release draai je ?keldon schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:55:
Ben al een tijdje op zoek naar een oplossing om subs die halverwege in beeld komen te staan bij DVD's (niet gebrand maar gestreamed over het netwerk, door opstarten van de .ifo file) een stuk omhoog te schuiven.
Als hij nou eerst even een nieuwe versie probeert? Gebeurt het daar niet mee, dan is de bug al opgelost toch?Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:59:
[...]
Als je het echt kunt reproduceren, dan zou ik het als bug posten bij xboxmediacenter.com
[edit]
Trouwens, volgens mij was het zo dat Schweino's build kleiner is, omdat hij er enkele codecs uitlaat, waardoor je wel nog 99% van de media kan afspelen, maar het wel 10meg kleiner wordt?
Juist, Schweino?
[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 09-08-2005 15:48 ]
Damn, dat ik daar net overheen keeksds schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:11:
@basss: disable TSR in evox.

www.baskoole.com
Alle releases die ik tot nu heb geprobeerd hebben er last van gehad. Heb er nu een CVS van eind juli op staan geloof ik.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:25:
[...]
dit werkt bij mij wel, dus komt de bekende vraag: welke release draai je ?
Dus als jij een release draait die het wel kan zou ik graag willen weten welke dat is
Die asx url doet het hier in ieder geval prima... ziet er een beetje blokkerig uit omdat het nogal lage resolutie is maar hij speelt het goed.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:50:
[...]
Nope, werkt ook niet
Bedankt voor de tips
20 MB en 100%Fire69 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:45:
[...]
[edit]
Trouwens, volgens mij was het zo dat Schweino's build kleiner is, omdat hij er enkele codecs uitlaat, waardoor je wel nog 99% van de media kan afspelen, maar het wel 10meg kleiner wordt?
Juist, Schweino?
[ Voor 16% gewijzigd door Schweino op 09-08-2005 18:33 ]
Heb de bug al gevonden lag aan de skin met Project Mayhem III(ik weet dat je die altijd moet gebruikenVerwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:59:
[...]
Bestand nog een keer binnengehaald... nu doet ie het welLeGato23 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:05:
Schweino, ik probeerde zojuist de 10-aug release te openen, maar de .rar header is corrupt...?
Was nog aan het uploaden :-)LeGato23 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:05:
Schweino, ik probeerde zojuist de 10-aug release te openen, maar de .rar header is corrupt...?
Verwijderd
Ik heb een aantal films als .ts formaat op m'n pc staan, maar de xbox heeft niet genoeg rekenkracht om hd-films af te spelen. Ik probeer nu met videolan de film naar m'n xbox te streamen zodat m'n xbox niets hoeft te decoden (http://manual.xboxmediace...a=VideoLanStreaming&v=4dt).
Alleen ik krijg het niet werkend.
Krijg alleen geluid te horen maar verder geen beeld, iemand hier die het wel werkend heeft gekregen?
Krijg alleen geluid te horen maar verder geen beeld, iemand hier die het wel werkend heeft gekregen?
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:39:
wie vertelt me eens wat dat xm script is, waar je een username en pw moet invullen? xm music streams ofzo is het... alleen kan ik nergens vinden wat het is, en waar ik me er voor aanmeld zodat ik mn u/p in dat scriptbestand in kan voeren...
Verwijderd
Lopen die .TS-sen uberhaupt vloeiend op je PC ? Ik reencode zeVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:30:
Ik heb een aantal films als .ts formaat op m'n pc staan, maar de xbox heeft niet genoeg rekenkracht om hd-films af te spelen. Ik probeer nu met videolan de film naar m'n xbox te streamen zodat m'n xbox niets hoeft te decoden (http://manual.xboxmediace...a=VideoLanStreaming&v=4dt).
VLC is niet zonder problemen lees ik. Ik ga het meteen even proberen, klinkt interessant
Verwijderd
VLC loopt en XBOX krijgt een stream (1080i) maar dit gaat ie niet trekken, m'n PC speelt dit prima af, maar de stream komt niet vloeiend aan, ik heb al met de caches zitten klooien, maar het is niet genoeg.
Verwijderd
http://www.xmradio.com/
je kan je afvragen waarom je dit wilt als SimpleKML 6000 streams beschikbaar heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 18:55 ]
Verwijderd
Ik vroeg me alleen af wat t was, ga geen geld betalen voor non-commerciele webradioVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:53:
[...]
http://www.xmradio.com/
je kan je afvragen waarom je dit wilt als SimpleKML 6000 streams beschikbaar heeft.
Hoi, misschien dat deze vraag al eerder is gesteld, mar ik stel het gewoon nog een keer
Ik gebruikte eerst versie: XBMC Xbox Media Center 1.1.0 2005-06-24 [Y].rar.
Deze werkte prima, zowel CPU/GPU temp werkte goed. Bij een koude XBOX gaf deze ± 38°C aan en ging na verloop van tijd ± 58°C, de GPU rond de 48°C.
Ik heb nu jouw versie (XBMC_10-Aug-2005.rar) geinstalleerd, maar nu doet de CPU-temp het niet, deze blijft constant 61,04 °C, ook bij een "koude" XBOX. Zelfs als ik de Fan op 100% zet blijft het op 61,04 °C.
Ik heb een 1.6 XBOX en de koelpasta is vervangen door AS5, binnenkort ga ik ook de FAN vervangen. E:\UDATA\0face008 en E:\UDATA\0face008 is verwijderd en XBMC gereboot.
Ik gebruikte eerst versie: XBMC Xbox Media Center 1.1.0 2005-06-24 [Y].rar.
Deze werkte prima, zowel CPU/GPU temp werkte goed. Bij een koude XBOX gaf deze ± 38°C aan en ging na verloop van tijd ± 58°C, de GPU rond de 48°C.
Ik heb nu jouw versie (XBMC_10-Aug-2005.rar) geinstalleerd, maar nu doet de CPU-temp het niet, deze blijft constant 61,04 °C, ook bij een "koude" XBOX. Zelfs als ik de Fan op 100% zet blijft het op 61,04 °C.
Ik heb een 1.6 XBOX en de koelpasta is vervangen door AS5, binnenkort ga ik ook de FAN vervangen. E:\UDATA\0face008 en E:\UDATA\0face008 is verwijderd en XBMC gereboot.
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Verwijderd
En wat is het nut daarvan ?GoT schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:05:
Ik heb een 1.6 XBOX en de koelpasta is vervangen door AS5, binnenkort ga ik ook de FAN vervangen.
Zodat ik een XBOX heb, zoals ik het wil hebbenVerwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:18:
En wat is het nut daarvan ?
Dat is het nut van tweaken/modden
Verwijderd
Tis niet echt nodig maar goedGoT schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:43:
[...]
Zodat ik een XBOX heb, zoals ik het wil hebben![]()
De reden waarom m'n xboxje (

Ik heb zojuist de schweino build geinstalleerd van 10-8-2005. Ik krijg het echter niet voor elkaar om DVD iso's af te spelen en volgens mij werkte dat eerder wel. De xbox ratelt even en stopt er vervolgens mee. Heeft iemand hier ook last van?
Ja, had ook problemen met release van 10 aug. heb gwoon mn oude build er maar weer opgezet.
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Verwijderd
Heeft die ISO er menu's in zitten ? Zo ja, probeer eens te hernoemen naar .imgMart! schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:16:
Ik heb zojuist de schweino build geinstalleerd van 10-8-2005. Ik krijg het echter niet voor elkaar om DVD iso's af te spelen en volgens mij werkte dat eerder wel. De xbox ratelt even en stopt er vervolgens mee. Heeft iemand hier ook last van?
Verwijderd
Word ie daar stiller of koeler van ?GoT schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:43:
[...]
Zodat ik een XBOX heb, zoals ik het wil hebben![]()
Voor vragen over koelpasta kan je beter terecht op: Die-Hard Overclocking & Cooling
En als je het ook wilt doen: een tutorial.
Maarre nu heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag. Waarom blijft de CPU op 61,04°C staan, terwijl "oudere/andere" XBMC het wel goed doen.
Ik zie zelfs in de changelog:
Maarre nu heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag. Waarom blijft de CPU op 61,04°C staan, terwijl "oudere/andere" XBMC het wel goed doen.
- 08-07-2005 added: XBOX v1.6 CPU & GPU Temp will now detect closer Temp and the Automatic Fanspeed should also work on v1.6 better! This changes has only effect for Detected Xbox v1.6!! [GeminiServer]
[ Voor 13% gewijzigd door GoT op 13-08-2005 21:41 ]
Verwijderd
Ik heb er geen vragen over, ik vraag me gewoon waarom je dit doet/of zou willen doen, hij gaat echt niet harder lopen... maar goed....GoT schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:30:
Voor vragen over koelpasta kan je beter terecht op: Die-Hard Overclocking & Cooling
Er staat een bug pending.Maarre nu heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag. Waarom blijft de CPU op 61,04°C staan, terwijl "oudere/andere" XBMC het wel goed doen.
[...]
Omdat MS voor elke verkochte X-Box verlies lijdt en dus moet besparen op materiaalkosten. Wat krijg je dan: slechte koelpasta, slechte/luidruchtige FAN.Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:54:
Ik heb er geen vragen over, ik vraag me gewoon waarom je dit doet/of zou willen doen, hij gaat echt niet harder lopen... maar goed....

In die tut (XBox1.0) zie je nog witte koelpasta, maar in mijn XB0X1.6 zat een dunne blauwe "sticker" als koelgeleiding. Het weghalen ervan leek ook meer alsof ik stickerresten zat weg te halen.

Als je ook nog een kosten-baten analyse wilt hebben:
Kosten:
- €5 voor een tube 3,5 g AS5, hiermee kan je ±15 CPU's doen.
- Schoonmaakmiddel (Aceton/Alcohol/wattenstaafjes) / Torx schroevedraaiers (dit alles had ik al in huis inc. Aceton en Alcohol)
- veel tijd, maar dit is het tweakersForum, dus ik neem aan dat jij ook een tweaker bent en dit ook wel "fun" vindt.
Baten:
- Voor AS5, na 1 Divx Film zat ik op ≈ 62/64°C, na AS5 zit ik op ≈ 58/60 °C na 1 Divx Film. (gemeten met een "oude" XBMC versie, de nieuwe versie werkt niet goed)
Uiteraard is de meting niet nauwkeurig en kunnen de baten voor jou anders zijn, want je bent afhankelijk van wat voor koelpasta MS heeft gebruikt voor jouw X-BOX.
Ach ja, dit heeft ook wel zijn voordelen, als ik de temp nu instel op 62°C zal de FAN nu altijd op 2% staan.
En wie weet, misschien is de nieuwe FAN zo stil dat ik het gewoon op 10/20% kan houden.
Ik zit er ook aan te denken om mijn xbox stiller te maken, maar welke fan heb je gekocht en waar?GoT schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:17:
[...]
Omdat MS voor elke verkochte X-Box verlies lijdt en dus moet besparen op materiaalkosten. Wat krijg je dan: slechte koelpasta, slechte/luidruchtige FAN.![]()
In die tut (XBox1.0) zie je nog witte koelpasta, maar in mijn XB0X1.6 zat een dunne blauwe "sticker" als koelgeleiding. Het weghalen ervan leek ook meer alsof ik stickerresten zat weg te halen.![]()
Als je ook nog een kosten-baten analyse wilt hebben:
Kosten:
- €5 voor een tube 3,5 g AS5, hiermee kan je ±15 CPU's doen.
- Schoonmaakmiddel (Aceton/Alcohol/wattenstaafjes) / Torx schroevedraaiers (dit alles had ik al in huis inc. Aceton en Alcohol)
- veel tijd, maar dit is het tweakersForum, dus ik neem aan dat jij ook een tweaker bent en dit ook wel "fun" vindt.
Baten:
- Voor AS5, na 1 Divx Film zat ik op ≈ 62/64°C, na AS5 zit ik op ≈ 58/60 °C na 1 Divx Film. (gemeten met een "oude" XBMC versie, de nieuwe versie werkt niet goed)
Uiteraard is de meting niet nauwkeurig en kunnen de baten voor jou anders zijn, want je bent afhankelijk van wat voor koelpasta MS heeft gebruikt voor jouw X-BOX.
[...]
Ach ja, dit heeft ook wel zijn voordelen, als ik de temp nu instel op 62°C zal de FAN nu altijd op 2% staan.Maar ik zal dit pas doen als ik de nieuwe Fan heb gemonteerd, ik wil toch wel een beetje zekerheid hebben dat ik mijn XBOX niet opblaas.
En wie weet, misschien is de nieuwe FAN zo stil dat ik het gewoon op 10/20% kan houden.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Nou, ik heb dan niet de koelpasta van m'n 1.0 vervangen, maar wel de luidruchtige fan door een 80mm (kost wel wat moeite, maar dan heb je ook wat
Maar als je dus door betere koelpasta ervoor kan zorgen dat er betere koeling plaats vindt, betekent het dat je de actieve koeling ook makkelijker kan wijzigen zonder dat het zaakje instabiel gaat lopen. Dus het lijkt me toch wel enigszins nut hebben, alhoewel ik het zelf niet gedaan heb.
Een hele zooooi
Ik heb nu al een tijdje het probleem dat de playlist met videoclips niet meer goed werkt op mijn xbox.
Als ik de playlist start, wordt alleen de eerste video afgespeeld en daarna stopt de playlist
In de playlist staan wel alle video's en ik heb al geprobeerd de shuffle uit te zetten en/of de repeat, maar niets werkt.
Ik zal eens proberen een kleinere playlist te maken, misschien dat 118 video's teveel is.
Edit: Net een playlist met 34 video's gemaakt en nog steeds stopt de playlist na 1 nummer
Als ik de playlist start, wordt alleen de eerste video afgespeeld en daarna stopt de playlist
In de playlist staan wel alle video's en ik heb al geprobeerd de shuffle uit te zetten en/of de repeat, maar niets werkt.
Ik zal eens proberen een kleinere playlist te maken, misschien dat 118 video's teveel is.
Edit: Net een playlist met 34 video's gemaakt en nog steeds stopt de playlist na 1 nummer
[ Voor 13% gewijzigd door bitpixl op 14-08-2005 12:10 ]
In een XBOX zit een 70mm FAN, maar je kan ook een 80mm FAN gebruiken: Tutorial. Dit houdt wel in dat je met een Dremel aan de slag moet gaan om ruimte te maken.
Ook heb ik ergens bij een tut. gelezen dat iemand een 60mm heeft geinstalleerd en nog steeds een stillere/betere koeling had. (dat zegt wel iets over de MS Fan.)
Maar als je de tijd en moeite voor over hebt, zou ik gaan voor de 80mm Fan.
Ik heb zelf een 70mm Fan besteld, dus ik hoop dat ik weinig/geen XBOX hoef weg te slijpen.
Voor 70mm Fans:
- http://www.ikbenstil.nl/index.php?cPath=27_55_90
- http://www.spacepromotion.nl/index.php?pnr=05&product=45
- http://www.tweakend.nl/?ArtDetail=1001006147
- http://www.pcsilent.de/en...gruppe&p2=quiet_fans_50mm
En als je toch gaat bestellen: http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=46766 of zoeken op 1 van bovenstaande winkels.
Ook heb ik ergens bij een tut. gelezen dat iemand een 60mm heeft geinstalleerd en nog steeds een stillere/betere koeling had. (dat zegt wel iets over de MS Fan.)
Ik heb zelf een 70mm Fan besteld, dus ik hoop dat ik weinig/geen XBOX hoef weg te slijpen.
Voor 70mm Fans:
- http://www.ikbenstil.nl/index.php?cPath=27_55_90
- http://www.spacepromotion.nl/index.php?pnr=05&product=45
- http://www.tweakend.nl/?ArtDetail=1001006147
- http://www.pcsilent.de/en...gruppe&p2=quiet_fans_50mm
En als je toch gaat bestellen: http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=46766 of zoeken op 1 van bovenstaande winkels.
Weet je dit zeker? Ik was er van overtuigd dat de standaard fan een 60mm is (maar eerlijk gezegd ook niet opgemeten, maar dacht het ook overal gelezen te hebbenGoT schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:40:
In een XBOX zit een 70mm FAN, maar je kan ook een 80mm FAN gebruiken:
Een hele zooooi
Verwijderd
Bedankt voor je informatieve postGoT schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:40:
In een XBOX zit een 70mm FAN, maar je kan ook een 80mm FAN gebruiken: Tutorial. Dit houdt wel in dat je met een Dremel aan de slag moet gaan om ruimte te maken.
zeer gewaardeerd, ik ga die tut es lezen.
Verwijderd
Bij mij maakte ie herrie met de originele disk, toen die eruit ging was de ergenis verholpen, ik hoor hem nu wel (in HDTV mode, dan gaat ie automagisch naar 24%), maar niet zo dat ik het storend vind.BlackB1rd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 11:23:
[...]
maar het is ongelooflijk hoe stil 'ie nu is. Bij een maat van me, met z'n 1.6, maakt dat ding zo'n enorm veel lawaai. Dat zou ik nog geen 10 min meer volhouden
Je hoeft hiervoor je XBOX niet eens te openen, draai je XBOX om en kijk op de achterkant. Meet met een meetlint/liniaal/meetlat de buitenste randvan je FAN. Misschien dat andere versies een 60mm heeft, maar ik meet toch echt 70mm bij mijn XBOX 1.6.
Edit: (Grootte FAN is niet de grootte van het draaiende gedeelte, maar vanaf plastic-rand FAN.)
Edit2: @BlackB1rd Wat voor Zalman heatsink heb je gebruikt ?
Edit: (Grootte FAN is niet de grootte van het draaiende gedeelte, maar vanaf plastic-rand FAN.)
Edit2: @BlackB1rd Wat voor Zalman heatsink heb je gebruikt ?
[ Voor 29% gewijzigd door GoT op 14-08-2005 14:15 ]
die fan maakt bij mij ook een ontiegelijke takkeherrie. heb de tutorial al een tijd terug gelezen, maar heb geen dremel, toch maar es zien dat ik die ff leen of zo want et begint me af en toe echt te irriteren
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
Op 10% vind ik hem toch aardig stil (ook niet de originele schijf, zou ermee te maken kunnen hebben). En hij staat in de huiskamer, dus daar ben ik wel erg blij mee.
Verwijderd
Mijn xbox is heerlijk stil (alle standaard zooi erin)... zijn alle fans hetzelfde merk enzo? =/
Verwijderd
Ik gebruik mijn Xbox alleen maar als Divx-player en heb de fan vervangen door een oude P4 fan,deze knip je makkelijk op maat en past perfect en heerlijk stil,verder nog een Samsung 160GB 5400rpm schijf erin dus heerlijk stil.
Verwijderd
Maar een spelletje spelen erop vind ik nog steeds leuk
En bij het opstarten willekeurige volgorde van de all.m3u playlist. Zonder TV, stereo aan en spelen maar
En bij het opstarten willekeurige volgorde van de all.m3u playlist. Zonder TV, stereo aan en spelen maar
Dit topic is gesloten.