[xbox] Xbox media center - Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.212 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-11-2024

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

BlackB1rd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:04:
Als ik dit script laad, krijg ik enkel een zwart scherm met linksbovenin het huidige halfuur. Wellicht dat 'ie niet lekker draait op 720p?
Dat zou kunnen. Heb ik niet getest. Hij werkt in ieder geval prima op mijn PAL breedbeeld tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
brinkie2004 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:57:
De XBMC-gebruikers onder ons konden al met het script van Bakman een beperkte tvgids op hun xbox bekijken.

Er is echter ook een script beschikbaar dat een complete XMLTV-feed kan parsen. Ik doel op het script Interactive TV Guide v0.4 (te vinden op xbmcscripts.com). Het enige wat tot op heden nog ontbrak was een actuele feed om het script mee te voeden.

Het goede nieuws is dat deze feed (op basis van data van tvgids.nl) er nu is!

Helaas zit er 1 kleine bug in het genoemde script, maar deze zal ik melden. Een werkende (aangepaste en reeds geconfigureerde) versie van het script kun je nu al downloaden.
Ik krijg na installatie de zenders wel links in beeld, maar geen programma info. Ook staat ie op 22 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

Triple-D schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:04:
[...]
Ik krijg na installatie de zenders wel links in beeld, maar geen programma info. Ook staat ie op 22 januari.
De datum die gebruikt wordt is de systeemdatum van je xbox. Dus als je 22 januari in het scherm ziet, staat waarschijnlijk de datum van je xbox niet goed. Dat er geen programmainfo voor 22 januari beschikbaar is, lijkt me logisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
brinkie2004 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:10:
[...]

De datum die gebruikt wordt is de systeemdatum van je xbox. Dus als je 22 januari in het scherm ziet, staat waarschijnlijk de datum van je xbox niet goed. Dat er geen programmainfo voor 22 januari beschikbaar is, lijkt me logisch ;)
Goed, ik ga ff zoeken waar ik dat kan instellen en dan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Triple-D schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:15:
[...]

De enige plek waar je (bij mijn weten) de systeemtijd handmatig aan kan passen is in het originele microsoft dashboard. (c:\xboxdash.xbe).. Of je kiest ervoor om evox, avalaunch of xbmc de systeemtijd automatisch te laten synchroniseren met een time-server op Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
BlackB1rd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:57:
[...]

Ah nice, welke speler heb je? Als het werkelijk beter is dan de Xbox (het verhaal van softwarematig decoderen klinkt enigszins logisch), is het wellicht de moeite waard om er 1 te halen ;)
offtopic:
Ik heb een pioneer 470s, maar je hebt al Pioneer spelers van rond de 80 euro die progressive scan over component doen (de 380 bijvoorbeeld, zie http://www.pioneer.nl/nl/..._id=222&taxonomy_id=45-64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:42:
[...]
Wat gebeurd er als je de audio output van xbmc op analoog zet? Dan zou 'ie in principe de 5.1 bron niet moeten gaan decoderen en dus meer processorkracht over moeten houden voor de 720p beeldverwerking.
ik heb wel eens ergens een schema gezien hoe de audio verwerkt word als je hem op analoog zet met 5.1, het was een goed idee, resultaat blijft jammer genoeg hetzelfde ;(

*edit*

arg baal wel weer als een stekker, heb hem vanacht in 1024 wide laten encoden, loopt nu wel prima, zou het hem toch net teveel worden ? Misschien moet de bitrate iets naar beneden in 1280. Hmmzz dit word een afweging...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanavond mn xbox laten ombouwen wou even zeggen: wat is xbmc een super programma! Nu kan ik lui vanuit bed lekker omroep.nl doorbladeren als er weer eens niets op tv is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

Triple-D schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:15:
[...]
Is het al gelukt Triple-D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe stel ik het in zodat XBMC opstart als ik de xbox aan doe?
*knip
In geval van softmod:
Plaats de default.xbe en XboxMediaCenter.xml in de directory waar de ongecertificeerde code word gestart en klaar. (LET WEL, maak een backup van alle hardware informatie die je hebt voordat je dit soort dingen aanpast. Als het foutgaat, kan het GOED fout gaan!)

Let op:
XboxMediaCenter.xml moet wel aangepast worden. De rest van de bestanden moeten ergens op E of F worden gezet in een map naar keuze, en in de XML file moet de home folder gedefinieerd worden, waar dus de rest van de skins/scripts/buttons etc te vinden zijn.
Zou iemand dit misschien wat duidelijker kunnen toelichten, misschien ook handig om dit aan te passen in de openingspost!

*Welke Default.xbe die van /E/Apps/XBMC/ of die van E:
*Wat en waar is/staat de dir waar de ongecertificeerde code wordt gestart :?
*Wat moet er aangepast worden in XboxMediaCenter.xml :?
*Welke rest van de bestanden, en welke XML :?
*F is niet toegankelijk alleen C: en E: !?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:22
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:47:
[...]

Zou iemand dit misschien wat duidelijker kunnen toelichten, misschien ook handig om dit aan te passen in de openingspost!

*Welke Default.xbe die van /E/Apps/XBMC/ of die van E:
*Wat en waar is/staat de dir waar de ongecertificeerde code wordt gestart :?
*Wat moet er aangepast worden in XboxMediaCenter.xml :?
*Welke rest van de bestanden, en welke XML :?
*F is niet toegankelijk alleen C: en E: !?
Heb ik geschreven. Even in het kort, dit soort dingen blijven terugkomen als een boemerang, terwijl dit niet een "hoe bouw ik m'n xbox om" topic is. Ik geef toe dat het een dunne scheidingslijn is

Kort Antwoord:
1) De default.xbe van XBMC zelf natuurlijk, jij wil dat deze als eerste gestart word.
2) Dat ligt aan de type softmod die je zelf gebruikt. Bert&Ernie font patch, phoenix etc. (ieder heeft zo z'n locatie waar de ongecertificeerde code gestart gaat worden. De ene heeft een subdir van fonts, de ander op de E schijf, weer een ander laad een willekeurige bios en laat die zijn gang gaan)
3) Alleen waar de hoofddirectorie van XBMC zich bevind met alle andere codes en codecs (plaatjes etc.) Open voor de gein de xml even, en zoek naar "home", daarboven staat precies uitgeschreven hoe je die moet toepassen. (Standaard staat er zoiets als: <home>-</home> uit mijn hoofd)
4) Snap niet echt wat je bedoelt, zie 3, je moet je home dir aanwijzen in "xboxmediacenter.xml"
5) Hier kreeg ik voor mezelf de bevestiging dat je hem zelf niet omgebouwd hebt, wil je nog steeds gaan frutten? Dan zou ik me eerst even verdiepen in de materie, zie www.xbox-scene.com & forums. Als je geen nieuwe hardeschijf erin hebt zitten, heb je een kleine kans dat je een F partitie erbij kan zetten, mits je een 10 GB schijf hebt. Als je dat niet hebt, kan je geen F partitie aanmaken. Zelfs G is beschikbaar als je dat wil, maar dat gaat niet op voor (alle?) softmods

Maargoed. Wil je dat stuk in detail uitwerken, dan blijf je bezig. Er komen steeds nieuwere versies uit, met allemaal hun eigen karakteristieken. Bijhouden/updaten is dan echt gekkewerk, wie blijft nou telkens z'n xbox ombouwen met het risico dat je een keer de plank misslaat, om het hier voor iedereen uit te werken? Evengoed kan je kijken op de forums van xb-scene hoe je eigen softmod in elkaar steekt en dan was de informatie die in de TS stond al voldoende om de eindjes aan elkaar te knopen.

Anyways, succes :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-07-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
brinkie2004 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:57:
[...]

Is het al gelukt Triple-D?
Zeker zeker, works like a charm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brinkie2004 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:57:
Helaas zit er 1 kleine bug in het genoemde script, maar deze zal ik melden. Een werkende (aangepaste en reeds geconfigureerde) versie van het script kun je nu al downloaden.
De link is op het moment helaas dood. Iemand misschien een andere link voor me. Wil de tv-gids erg graag proberen.

Alvast bedankt

Chem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k wil graag een aantal webradio stations toevoegen aan Mijn muziek, ipv elke keer duizenden bestanden te moeten doorzoeken.

Waar vind ik deze playlistbestanden via ftp op mn xbox? en in welke map zou ik ze moeten plaatsen om ze snel te openen met xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

Triple-D schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:58:
Zeker zeker, works like a charm.
Mooi zo!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:10:
[...]
De link is op het moment helaas dood. Iemand misschien een andere link voor me. Wil de tv-gids erg graag proberen.
Op dit moment is de link weer online! Chello ligt hier een beetje te rommelen. Excuses. Ik merk het snel genoeg als ie niet bereikbaar is. Als dat nog een keer gebeurt de komende dagen, dan plaats ik m wel ff ergens anders.

Eventueel kun je ook het orginele script ophalen op xbmcscripts.com en zelf de bug fixen.

#BUG: display = re.search('<display-name>(.*?)</display-name>',channels.group(0))
display = re.search('<display-name.*?>(.*?)</display-name>',channels.group(0))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:52:
k wil graag een aantal webradio stations toevoegen aan Mijn muziek, ipv elke keer duizenden bestanden te moeten doorzoeken.

Waar vind ik deze playlistbestanden via ftp op mn xbox? en in welke map zou ik ze moeten plaatsen om ze snel te openen met xbmc?
De locatie van de stream die je afspeelt kan je misschien uit het scherm aflezen, zoniet dan kan je 'm meestal wel ergens op het internet vinden, als dat ook niet lukt, kan je in de xbmc-instellingen (dat xml-bestand, waarvan ik nu even de naam kwijt ben..) je error-logging niveau op 0 zetten... Dan even de stream afspelen en je kan zo uit het xbmc-log aflezen welke stream er is gebruikt...

Maak op je pc een bestand met bijvoorbeeld de naam 'testje.strm'

plaats hierin de streams van de radiostations die je wilt afspelen.. één stream per regel..

dus bijvoorbeeld:
code:
1
2
mms://apollo.vortex.is/RadioReykjavik 
rtsp://rmv8.bbc.net.uk/radio1/g2/onemusic/docs/coldplay522.rm

dit bestand ftp je naar je xbox en plaats je in een mapje (zoals f:\streams\ ofzo)..

Open xbmc en ga via 'my music' naar je bestandje... open deze en daar heb je je streams...

Toevoeging:
Als dit openen je nog niet snel genoeg gaat, kan je zo'n playlist ook ergens onder een knop of link in het hoofdscherm plaatsen... je kan m ook automatisch laten afspelen... hoe je dit kan doen, mag je lekker zelf uitzoeken...:)

[ Voor 11% gewijzigd door scorpion303 op 20-07-2005 11:13 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst bedankt voor je uitleg al moet ik eerlijk zeggen dat ik het toch nog erg onduidelijk vindt. En ja ik heb inderdaad die xbox pas sinds kort en heb voor die 25 eurotjes in de eerste instantie niet moeilijk gedaan en het laten doen. In de tussentijd heb ik me flink verdiept in de materie en een softmodje zelf uitvoeren lijkt me niet zo'n probleem genoeg tuts te vinden alleen xbmc als dash draaien (met softmod) daar heb ik tot gister nacht niets knaps over kunnen vinden. Vlak voordat ik me nest ging opzoeken kreeg ik op een ander forum de uitleg die ik zocht, and it works like a charm :D Voor degene die er ook niet uitkomen, komt ie dan hé (komt ie dan weer :P)

Het is heel simpel:

Op je C schijf verander je evoxdash.xbe naar evoxdash_backup.xbe (of whatever, dat je weet dat het een backup is) Dan kopieer je de files in de root folder van XBMC... Dat betekent niet de map XBMC kopieren, maar de files in de map XBMC...

Die kopieer je naar C:\

Dan hernoem je default.xbe naar evoxdash.xbe en klaar is kees :)

Met dank aan de leden van het belgische xbox scene forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 11:15
uhm..volgens mij zit er een foutje in de TS... Want daar staat dat een Samsung Drive geen DVD+R kan lezen.. Nou ik heb anders net een game gebrand op een DVD+R en ik heb een Samsung drive en die kon wel degelijk overweg met die dvd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thesilence07 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:53:
uhm..volgens mij zit er een foutje in de TS... Want daar staat dat een Samsung Drive geen DVD+R kan lezen.. Nou ik heb anders net een game gebrand op een DVD+R en ik heb een Samsung drive en die kon wel degelijk overweg met die dvd ;)
Kijk maar uit, dacht ook in de eerste instantie dat het geen problemen ging opleveren tot bleek dat de één wel werkte en de ander maar half (stopt dan halverwege je spel)! Aangezien ik nog een stapel plus schijfjes heb liggen heb ik mijn Booktype op min Rom gezet en dat werkt feilloos! Dus als je op save wilt spelen fik dan je plus stapel op met een min Rom Booktype en gebruik daarna gewone min schijfjes!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
vraagje. Ik heb hier een LG 15" tft touchscreen staan. Zou het mogelijk zijn om deze via USB en een vga box aangestuurd te krijgen ?.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:53
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:48:
[...]

Op je C schijf verander je evoxdash.xbe naar evoxdash_backup.xbe (of whatever, dat je weet dat het een backup is) Dan kopieer je de files in de root folder van XBMC... Dat betekent niet de map XBMC kopieren, maar de files in de map XBMC...
Enkel XboxMediaCenter.xml en default.xbe volstaan, waarbij je in de xml file de XBMC homedir aangeeft. Zorg dat er bij updates deze 2 bestanden ook worden geupdate, alhoewel de config niet zo heel vaak veranderd (maar wel regelmatig de nieuwe configfile vergelijken met je huidige om evt. wijzigingen door te kunnen voeren).

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:57:
[...]
Dus als je op save wilt spelen fik dan je plus stapel op met een min Booktype en gebruik daarna gewone min schijfjes!!!
Op -ROM bedoel je denk ik, je kan namelijk een +R(W) booktype enkel naar -ROM wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackB1rd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:06:
[...]

Enkel XboxMediaCenter.xml en default.xbe volstaan, waarbij je in de xml file de XBMC homedir aangeeft. Zorg dat er bij updates deze 2 bestanden ook worden geupdate, alhoewel de config niet zo heel vaak veranderd (maar wel regelmatig de nieuwe configfile vergelijken met je huidige om evt. wijzigingen door te kunnen voeren).
Ik heb dat geprobeerd maar dat werkt niet! Je bios geeft aan in welke volgorde er moet worden opgestart. In mijn geval staat evox vooraan (zou dus ook avalaunch unleashX etc kunnen zijn). Je lost dit dus op door of de één weg te gooien (evox) en de ander (xbmc) zijn naam te geven, of je moet je bios flashen wat imo toch weer onnodige risico's mee zich mee brengt.

Disclaimer, dit is iig wat ik van de vele verhalen begrepen heb die ik gisteravond gelezen heb dat de boel zo in elkaar steekt, so don't shoot me and correct me if i'm wrong ;)!
Schweino schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:36:
[...]

Op -ROM bedoel je denk ik, je kan namelijk een +R(W) booktype enkel naar -ROM wijzigen.
Ja foutje (gecorrigeerd) je hebt gelijk, my bad ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:38:
[...]

Ik heb dat geprobeerd maar dat werkt niet! Je bios geeft aan in welke volgorde er moet worden opgestart. In mijn geval staat evox vooraan (zou dus ook avalaunch unleashX etc kunnen zijn). Je lost dit dus op door of de één weg te gooien (evox) en de ander (xbmc) zijn naam te geven, of je moet je bios flashen wat imo toch weer onnodige risico's mee zich mee brengt.

Disclaimer, dit is iig wat ik van de vele verhalen begrepen heb die ik gisteravond gelezen heb dat de boel zo in elkaar steekt, so don't shoot me and correct me if i'm wrong ;)!
Dat bedoelde ik eigenlijk ook ;) Je xbox zal nooit (tenminste, voor zover ik weet bij een softmod) default.xbe kunnen gebruiken als default dashboard. Dus je moet altijd de laatste default.xbe van XBMC renamen naar evoxdash.xbe, welke je in de root pleurt. Wat ik meer bedoelde te zeggen, is dat je enkel dus evoxdash.xbe en XboxMediaCenter.xml in dit geval in de rootmap gebruikt (de rest is overbodig, die haalt 'ie uit de XBMC map)

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
De mijne heet XBMC.xbe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt niet :P

Edit: @ Schweino, was ook maar bedoeld als geintje hoor, vandaar ook deze :P ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Zekers wel, je kan de bios namelijk aanpassen en dus de boot-xbe bestanden zo noemen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:47
Schweino schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:08:
Zekers wel, je kan de bios namelijk aanpassen en dus de boot-xbe bestanden zo noemen als je wil.
Klopt, heb ik ook. en als hij de 1e door wat voor omstandigheden niet kan vinden boot hij verder naar evox.

Weten jullie wanneer de dvdspeler uit de alpha fase komt, zit te wachten op de menu's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
knip

Iets anders: Hebben meer mensen de taal op het Engels staan?

[ Voor 86% gewijzigd door -Skyhawk- op 22-07-2005 10:36 . Reden: Overbodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:07:
[...]
Iets anders: Hebben meer mensen de taal op het Engels staan?
ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Ik ook... Ik prefereer zowieso engels als het beschikbaar is (zo staan mijn ipod, telefoon, windows, software enz. ook gewoon op engels) en de laatste keer dat ik keek was de boel zo tenenkrommend slecht vertaald naar het Nederlands, dat ik het ook bij installaties voor anderen gewoon op engels laat staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Ik niet. Ik was vroeger ook zo'n iemand die perse alles op het Engels moest draaien. Maar tegenwoordig vind ik dat niet echt nodig, indien de vertaling van goede kwaliteit is. En even over de tenenkrommende slechte kwaliteit hierboven genoemd; ik vind dat best meevallen. Maar wellicht hebben we het hier over verschillende revisies.

Overigens prefereer ik voor m'n besturingssysteem wel Engels, op de 1 of andere manier zit dat er nog altijd bij mij ingebakken ;) Ja, ik weet dat in feite XBMC ook je besturingssysteem is, maar dat ligt anders :P

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn uitzendinggemist script werkt niet meer. Ik krijg alleen NL 1 2 en 3 aan de linkerkant te zien. Als ik bv nl 1 kies en ik scroll naar beneden en dan klik ik op A open ik wel uitzendingen, alleen kan ik niet meer zien waar ik op klik! De rechterkant blijft gewoon grijs dus.

Weet iemand hoe ik dat fix? Het script eraf gooien en er opnieuw opzetten heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion303 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:10:
[...]

De locatie van de stream die je afspeelt kan je misschien uit het scherm aflezen, zoniet dan kan je 'm meestal wel ergens op het internet vinden, als dat ook niet lukt, kan je in de xbmc-instellingen (dat xml-bestand, waarvan ik nu even de naam kwijt ben..) je error-logging niveau op 0 zetten... Dan even de stream afspelen en je kan zo uit het xbmc-log aflezen welke stream er is gebruikt...

Maak op je pc een bestand met bijvoorbeeld de naam 'testje.strm'

plaats hierin de streams van de radiostations die je wilt afspelen.. één stream per regel..

dus bijvoorbeeld:
code:
1
2
mms://apollo.vortex.is/RadioReykjavik 
rtsp://rmv8.bbc.net.uk/radio1/g2/onemusic/docs/coldplay522.rm

dit bestand ftp je naar je xbox en plaats je in een mapje (zoals f:\streams\ ofzo)..

Open xbmc en ga via 'my music' naar je bestandje... open deze en daar heb je je streams...

)
Bedankt voor de hulp, alleen werkt het niet.. als ik hem probeer te openen in music gebeurt er totaal niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:14:
[...]

Bedankt voor de hulp, alleen werkt het niet.. als ik hem probeer te openen in music gebeurt er totaal niets..
Ik zit hier op m'n werk, dus ik kan niet zo gemakkelijk kijken hoe ik dit zelf heb ingesteld.... werkt het wel als je de extentie van het bestandje met de streams hernoemd naar '.pls'? En probeer eens gewoon één stream erin te zetten... Weet je zeker dat de stream het ergens anders wel doet? Wat staat er in het xbmc-log nadat je het bestand hebt geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Mijn builds zijn vanaf vandaag (22/7/05) aangepast:

- De screensavers werken nu allemaal (zat een xcopy foutje in mijn script)
- Aantal codecs gereduceerd zonder dat dit effect heeft voor het aantal bestandstypen dat afgespeeld kan worden (scheelt +/- 20MB)
- Extra milkdrop visualisatie presets toegevoegd (3647 in totaal nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(knip)

Hmmmm... had beter moeten lezen en opletten ook....
opgelost dus!

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 13:30 . Reden: was nog niet zo helder! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een idee. :P
Zou het ook mogelijk zijn om een script te maken voor de VPRO 3voor12 Luisterpaal.
Zodat we de streams kunnen selecteren alsware. Helaas heb ik geen verstand van scripten. Dus wie ziet dit idee wel zitten? :Y)

De streams zijn RM.
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/index.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
Ik heb iets heel aparts ?
Ik update me xbox met de build van schweino en ik kan geen nieuwe xbox spellen meer starten vanaf dvd alleen nog maar spellen van voordat ik de nieuwe build erop zette
Hij start dus gewoon op naar xmbc zodra ik er een dvd instop met een nieuw spel en ook vanuit xmbc starten werkt niet want dan gaat die ook gewoon terug naar xmbc
Iemand idee waar dat aan kan liggen ?

[ Voor 27% gewijzigd door eXistenz op 23-07-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXistenz schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:33:
Hij start dus gewoon op naar xmbc zodra ik er een dvd instop met een nieuw spel en ook vanuit xmbc starten werkt niet want dan gaat die ook gewoon terug naar xmbc
Iemand idee waar dat aan kan liggen ?
NTSC spel ? Bij sommige spellen moet je dan keihard je XBOX in NTSC zetten (enigma videoswitcher of via je chip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm ik wil graag radio veronica luisteren op me xbox maar ik krijg het niet aan de praat. http://cinecast.capcave.c...eronica/RadioVeronica.asx is de streaming er naar toe. Ik heb al geprobeerd wat hier boven staat met bestandje maar dat doet verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Laatst online: 05-01 21:13
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:26:
[...]

NTSC spel ? Bij sommige spellen moet je dan keihard je XBOX in NTSC zetten (enigma videoswitcher of via je chip)
Hm ok ty dan ga ik ff uitzoeken hoe ik die in ntsc kan gaan zetten. Kan ik die in ntsc laten staan trouwens ? ook al worden er ook PAL spellen op gespeeld of moet je dan steeds switchen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:14:
Hmmm ik wil graag radio veronica luisteren op me xbox maar ik krijg het niet aan de praat. http://cinecast.capcave.c...eronica/RadioVeronica.asx is de streaming er naar toe. Ik heb al geprobeerd wat hier boven staat met bestandje maar dat doet verder niks.
.asx werkt niet zomaar, dat is een container formaat (en gewoon een xml/tekst file) en hierin staat deze link: mms://live.cinecast.capcave.com/RadioVeronica
als je die in een .strm bestandje gooit werkt ie wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXistenz schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:19:
[...]
Hm ok ty dan ga ik ff uitzoeken hoe ik die in ntsc kan gaan zetten. Kan ik die in ntsc laten staan trouwens ? ook al worden er ook PAL spellen op gespeeld of moet je dan steeds switchen ?
de meeste spellen werken wel, maar ik ben het ook wel eens tegengekomen dat je hem hard in NTSC of PAL moet zetten.

Het spel Voodoo Vince werkt niet eens in 480p, dan moet ik m'n HDTV features allemaal uitzetten en werkt ie wel. zou wel in 480p moeten werken zie ik :|

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 16:07:
[...]

.asx werkt niet zomaar, dat is een container formaat (en gewoon een xml/tekst file) en hierin staat deze link: mms://live.cinecast.capcave.com/RadioVeronica
als je die in een .strm bestandje gooit werkt ie wel ;)
Woei ! eens ff proberen :) thanks alvast. Ik heb nu zo gedaan dat XBMC me dashboard is en het bevalt me echt prima :) erg stoere media center nu :)

Ok heb het geprobeerd dat werkt prima :D Nog ff wat andere zenders toevoegen :)

[ Voor 8% gewijzigd door WeAreLegion op 23-07-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:36
WOW - ik heb een brandende vraag. Af en toe verlaag ik mezelf door het meebrullen met wat karaoke nummers (jajaja, ik weet het. Ben blij dat jullie mn echte naam niet kennen). Klopt het dat CDG ondersteuning er niet meer in zit? Ik heb vandaag geupdate naar deze versie:
XBMC.CVS.07.23.05.ekb

Dat zou balen zijn?

Als dat het geval is, is het dan mogelijk een player uit een oude versie op te nemen?

[EDIT]
Het zit er wel in, is wel ingewikkeld om aan de gang te krijgen. Bij mij vallen ook nog de letters buiten beeld. Jammer. Ffff op het forum in duitsland rondneuzen.

[ Voor 18% gewijzigd door ArnieNFW op 24-07-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand die het tv-guide script (die werkt via xmltv) aan de praat heeft gekregen mij er doorheen loodsen. Ik kom er niet uit.

Bedankt!

Chemizt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:55:
Mijn uitzendinggemist script werkt niet meer. Ik krijg alleen NL 1 2 en 3 aan de linkerkant te zien. Als ik bv nl 1 kies en ik scroll naar beneden en dan klik ik op A open ik wel uitzendingen, alleen kan ik niet meer zien waar ik op klik! De rechterkant blijft gewoon grijs dus.

Weet iemand hoe ik dat fix? Het script eraf gooien en er opnieuw opzetten heeft niet geholpen.
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:48:
Kan iemand die het tv-guide script (die werkt via xmltv) aan de praat heeft gekregen mij er doorheen loodsen. Ik kom er niet uit.

Bedankt!

Chemizt
Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb m net aan de praat. Bleek dat ie perce in de source map moest staan van mijn scripts...ik had m in een aparte tvgids map gezet.

in ieder geval bedankt voor je hulp

Chemizt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nou het verschil tussen de releases van xbmc door verschillende release groups? Ik zie releases van ekb, gasgiver, derka, t3ch...

maakt het uit welke release ik haal? en kan ik ze ook over elkaar heen zetten? bv de ekb release van 20 juli en die t3ch van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje over het afspelen van playlist met de extensie .m3u, geen .wpl dus

Ik heb een playlist gemaakt en deze bewerkt zodat ie het doet op mijn PC en op mijn XBOX (. toevoegen enzo) zo heb ik een playlist voor MP3Žs en voor video clips (AVI, MPG).
Het afspelen is geen probleem als ik muziek wil dan ga ik naar music en selecteer ik een playlist voor muziek en als ik video clips wil zien dan ga ik naar video en selecteer ik een playlist voor video clips.

Op zich geen probleem maar voor het afspelen van een playlist met muziek bestanden heb je de optie shuffle (shuffle playlist when open ofzo is te vinden in de instellingen menu) maar deze optie ontbreekt bij videoŽs. Je kunt wel een playlist selecteren met video bestanden bij videoŽs maar dan shuffle ie niet ook als de optie aanstaat in de instellingen menu.

als workarround ga ik naar music en open daar een playlist voor videoŽs dan speelt ie wel alles af en de shuffle optie doet het dan ook 8)7, punt is dan alleen dat je niet kunt browsen tussen je bestanden je moet dan weer terug naar video om je video bestanden te kunnen zien.

de optie en functionaliteit is er alleen de optie shuffle zoals te vinden in het music menu is niet aanwezig in het video menu ........ hebben jullie dit ook ?? En kun je ergens een enhancement request indienen .... ??

zelf heb ik build 2005-07-14 als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb nu het verschijnsel dat met de film "7 Seconds" de film na ong een minuut of 5 begint te schokken. Ik dacht eerst dat ik het misschien kon oplossen met een nieuwe build, dus ik had gisteravond de Schweino van 25-07-2005 erop gezet, maar de film schokt nog steeds.

Het is een XviD, 576x304 (1.89:1) met een bitrade van 880kb/s en het geluid is Lame MP3 VBR.

Op mijn laptop draaid de film wel vloeiend.

Wat zou het kunnen zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door bitpixl op 26-07-2005 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:32:
Ik heb een idee. :P
Zou het ook mogelijk zijn om een script te maken voor de VPRO 3voor12 Luisterpaal.
Zodat we de streams kunnen selecteren alsware. Helaas heb ik geen verstand van scripten. Dus wie ziet dit idee wel zitten? :Y)

De streams zijn RM.
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/index.jsp
Zou erg mooi zijn inderdaad als er iemand zo'n scriptje kon maken... Ik heb helaas zelf ook de ballen verstand van scripten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:26:
wat is nou het verschil tussen de releases van xbmc door verschillende release groups? Ik zie releases van ekb, gasgiver, derka, t3ch...

maakt het uit welke release ik haal? en kan ik ze ook over elkaar heen zetten? bv de ekb release van 20 juli en die t3ch van vandaag?
De basis is normaalgezien hetzelfde, er is enkel een verschil in codecs, scripts, ...
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 01:54:
vraagje over het afspelen van playlist met de extensie .m3u, geen .wpl dus

Ik heb een playlist gemaakt en deze bewerkt zodat ie het doet op mijn PC en op mijn XBOX (. toevoegen enzo) zo heb ik een playlist voor MP3Žs en voor video clips (AVI, MPG).
Het afspelen is geen probleem als ik muziek wil dan ga ik naar music en selecteer ik een playlist voor muziek en als ik video clips wil zien dan ga ik naar video en selecteer ik een playlist voor video clips.

Op zich geen probleem maar voor het afspelen van een playlist met muziek bestanden heb je de optie shuffle (shuffle playlist when open ofzo is te vinden in de instellingen menu) maar deze optie ontbreekt bij videoŽs. Je kunt wel een playlist selecteren met video bestanden bij videoŽs maar dan shuffle ie niet ook als de optie aanstaat in de instellingen menu.

als workarround ga ik naar music en open daar een playlist voor videoŽs dan speelt ie wel alles af en de shuffle optie doet het dan ook 8)7, punt is dan alleen dat je niet kunt browsen tussen je bestanden je moet dan weer terug naar video om je video bestanden te kunnen zien.

de optie en functionaliteit is er alleen de optie shuffle zoals te vinden in het music menu is niet aanwezig in het video menu ........ hebben jullie dit ook ?? En kun je ergens een enhancement request indienen .... ??

zelf heb ik build 2005-07-14 als ik het goed heb
Dat is bij iedereen zo gok ik. :)
Op sourceforge zul je wel een feature-request kunnen doen hiervoor.
Skillz schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 07:50:
Ik heb nu het verschijnsel dat met de film "7 Seconds" de film na ong een minuut of 5 begint te schokken. Ik dacht eerst dat ik het misschien kon oplossen met een nieuwe build, dus ik had gisteravond de Schweino van 25-07-2005 erop gezet, maar de film schokt nog steeds.

Het is een XviD, 576x304 (1.89:1) met een bitrade van 880kb/s en het geluid is Lame MP3 VBR.

Wat zou het kunnen zijn?
Je U- en TDATA al eens geleegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:33:
Je U- en TDATA al eens geleegd?
Dit heb ik wel eens gedaan, maar toen schreef je poep nog met de lange oe :P
Stom dat ik daar zelf even niet aan gedacht heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Poep met lange oe? Rare jongens die Nederlanders! :P

Je kan trouwens op een hele simpele manier U/TDATA cleanen, nl. bij het booten van xbmc gewoon Start en Back ingedrukt houden. In de nieuwste versies is het verandert naar de beide thumbsticks dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:55:
Poep met lange oe? Rare jongens die Nederlanders! :P

Je kan trouwens op een hele simpele manier U/TDATA cleanen, nl. bij het booten van xbmc gewoon Start en Back ingedrukt houden. In de nieuwste versies is het verandert naar de beide thumbsticks dacht ik.
Klopt!

What's new/fixed (since 07-17 release):
* <knip>
* added: warning dialog before tdata deletion. NEW KEY COMBINATION, INSTEAD OF START+BACK USE LTHUMBCLICK+RTHUMBCLICK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Schweino schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 03:02:
Mijn builds zijn vanaf vandaag (22/7/05) aangepast:

- De screensavers werken nu allemaal (zat een xcopy foutje in mijn script)
- Aantal codecs gereduceerd zonder dat dit effect heeft voor het aantal bestandstypen dat afgespeeld kan worden (scheelt +/- 20MB)
- Extra milkdrop visualisatie presets toegevoegd (3647 in totaal nu)
Sweino, waar kan ik die builds vinden ? Het is nu zo vaak de revue gepasseerd dat ik er eens even in wil duiken. Nog nooit een nieuwe build opgezet dus ik ben nogal nieuw hierin.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het is idd al zooooo vaak de revue gepasseerd waar die builds te vinden zijn... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Fire69 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:36:
Het is idd al zooooo vaak de revue gepasseerd waar die builds te vinden zijn... :/
klopt, sorry....was een beetje te snel met posten. Heb het inmiddels al gevonden

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het afspelen van MP3Žs op fullscreen zie je links onder een icoon wat lijkt op een CD, is dit vervelende icoontje te verwijderen zodat ie het niet meer toond ??

Met het witte knop kun je (als je full screen MP3Žs afspeeld) de nodige info krijgen en zie je een CD hoes verschijnen wat op zich niet erg is, maar een icoontje links onder begint mij toch echt te irriteren.

Een ander klein vraagje is als je lekker MP3Žs aan het spelen bent en daarbij ook nog eens je bestanden aan het bekijken bent dan hoor je bij iedere druk op een knop een klik. Dus wat je dan hebt is muziek, muziek, muziek, klik, klik, muziek muziek, klik, klik :X leuke optie maar kan het ook browsen van bestanden zonder klik geluid door mijn muziek heen ..... ??
Ik kan nergens een optie vinden om XBMC zonder geluid te gebruiken, wel heb ik d.m.v zoeken op de schijf een start.wav gevonden wat wordt gebruikt tijdens het opstarten van XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:08:
Ik kan nergens een optie vinden om XBMC zonder geluid te gebruiken, wel heb ik d.m.v zoeken op de schijf een start.wav gevonden wat wordt gebruikt tijdens het opstarten van XBMC.
Lijkt me sterk, want als je even de moeite had genoemen te zoeken dan had je bij "Setup -> Appearance -> look and feel" kunnen zien dat de geluidjes gewoon zijn uit te schakelen.......

Ook kan je start.wav deleten als je dat bij het opstarten van XBMC niet wil horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 07:50:

Wat zou het kunnen zijn?
Werkt het nu ? (na het cleanen van je UDATA/TDATA 0face008 ?)
Anders duidt het zeker op een netwerk issue, mits je dit via je netwerk streamt.

Ik draait XviD's van 1024x576 met een bitrate van 4000kb/s met AC3 zonder enig probleem (alhoewel je hiervoor wel de juiste instellingen voor moet gebruiken anders krijg je framedrops). De limiet ligt ergens tegen de 7000kb/s btw.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 01:54:
....hebben jullie dit ook ?? En kun je ergens een enhancement request indienen .... ??
ik shuffle natuurlijk geen videoclips, daar heb ik LaunchBrowser voor, die heeft er effe wat meer dan ik ooit zal hebben.

maar goed, als jij het useful vind kun je dat bij www.xboxmediacenter.com in het forum requesten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off the topic waar het nu even over ging.

Vraagje voor de mensen die uitzendinggemist script draaien op hun xbox. Hoe kan het dat wanneer ik het script draai, ik alleen de afbeeldingen van Nederland 1, 2 en 3 kan zien. Het overige scherm blijft grijs al kan ik er blijkbaar wel iets selecteren want als ik 'iets' selecteer uit het grijze scherm (klinkt zo wel heel spannend) krijg ik wel te zien wat het is voordat ik uiteindelijk moet bevestigen dat ik het desbetreffende programma wil zien.

Help me out here...

Overigens... hoe zit het met dat 6pack script is dat nou inmiddels alweer vernieuwd zoals de site van 6pack want werken doet ie bij mij nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:00:
[...]

Werkt het nu ? (na het cleanen van je UDATA/TDATA 0face008 ?)
Anders duidt het zeker op een netwerk issue, mits je dit via je netwerk streamt.

Ik draait XviD's van 1024x576 met een bitrate van 4000kb/s met AC3 zonder enig probleem (alhoewel je hiervoor wel de juiste instellingen voor moet gebruiken anders krijg je framedrops). De limiet ligt ergens tegen de 7000kb/s btw.
Gisteravond heb ik de 0face008 uit UData en TData gegooid, maar nog steeds gaat die film schokken bij een bepaalde tijd, terwijl de film wel vloeiend draaid op mijn laptop :|

Ik had ook de Video buffer voor de HD naar 4096kb gezet, maar dit hielp ook niet.
De film staat dus op mijn xbox zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:27:

Vraagje voor de mensen die uitzendinggemist script draaien op hun xbox. Hoe kan het dat wanneer ik het script draai, ik alleen de afbeeldingen van Nederland 1, 2 en 3 kan zien. Het overige scherm blijft grijs al kan ik er blijkbaar wel iets selecteren want als ik 'iets' selecteer uit het grijze scherm (klinkt zo wel heel spannend) krijg ik wel te zien wat het is voordat ik uiteindelijk moet bevestigen dat ik het desbetreffende programma wil zien.
Dit probleem had ik al op 25-06-2005 in dit topic gemeld en het werkt bij mij ook nog steeds niet.
Ook hetzelfde grijze vlak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Skillz schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:51:
[...]

Gisteravond heb ik de 0face008 uit UData en TData gegooid, maar nog steeds gaat die film schokken bij een bepaalde tijd, terwijl de film wel vloeiend draaid op mijn laptop :|

Ik had ook de Video buffer voor de HD naar 4096kb gezet, maar dit hielp ook niet.
De film staat dus op mijn xbox zelf.
Ik weet niet of je met de interlace instellingen hebt lopen rommelen, dit kan namelijk de oorzaak zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
added: initial support for syncing interlaced output to interlaced display (enable in settings).

Issues:
- no good way to find out if a frame is interlaced in mplayer, (syncs when not needed)
- causes huge framedrops when playing ntsc video on pal system without pal60
- audio/video desync on some files
- can only be used when using the "Original Size" zoom mode

Ook kan het aan de XviD liggen, heb het ook wle eens gehad dat deze niet op de xbox draaide, maar wel op de PC (Star Trek Enterprise aflevering was dat). Daar was toen een virtualdub fix voor uitgekomen, had iets met de encodering te maken....

[ Voor 25% gewijzigd door Schweino op 27-07-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Schweino schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:01:
[...]

Ik weet niet of je met de interlace instellingen hebt lopen rommelen, dit kan namelijk de oorzaak zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
added: initial support for syncing interlaced output to interlaced display (enable in settings).

Issues:
- no good way to find out if a frame is interlaced in mplayer, (syncs when not needed)
- causes huge framedrops when playing ntsc video on pal system without pal60
- audio/video desync on some files
- can only be used when using the "Original Size" zoom mode

Ook kan het aan de XviD liggen, heb het ook wle eens gehad dat deze niet op de xbox draaide, maar wel op de PC (Star Trek Enterprise aflevering was dat). Daar was toen een virtualdub fix voor uitgekomen, had iets met de encodering te maken....
Nee, alles staat voor zover ik weet op default en ik heb niets veranderd.
Over settings gesproken, is er een soort van optimale config voor de video filters, etc?
Hoe heb jij je video settings staan Schweino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dat is sterk afhankelijk van je TV, dus erg persoonlijk. Ik heb bijvoorbeeld een LCD tv en dus heb ik de flicker filters niet nodig. Op een 50/60Hz CRT zou je dit weer wel willen gebruiken en op een 100Hz crt weer niet (of in mindere mate). Zo heb je nog wat instelingen die afhanelijk zijn van het soort/type/model TV wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Op mijn 100hz heb ik de flicker toch maar op max gezet (flicker filter, niet max laten flikkeren :P ), vond het veel rustiger zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:27:

ik weet niet hoe je disken zijn ingedeeld, maar het script gebruikte absolute paden, dat wil nog wel eens fout gaan.

hier staat een versie die het nu wel zou moeten doen, gebruikt nu een relatief pad.
Overigens... hoe zit het met dat 6pack script is dat nou inmiddels alweer vernieuwd zoals de site van 6pack want werken doet ie bij mij nog steeds niet.
De website is veranderd, ik heb wel met iemand van 6pack gesproken en ik hoopte dat ik iets aangeleverd zou krijgen zonder opnieuw de website te hoeven gaan parsen (of iig makkelijker). Ik heb nog niets van ze gehoord. Misschien dat ik hem 1 dezer dagen herschrijf om 'm weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:15:
Nee, alles staat voor zover ik weet op default en ik heb niets veranderd.
Over settings gesproken, is er een soort van optimale config voor de video filters, etc?
Hoe heb jij je video settings staan Schweino?
Ik heb alles uit staan. post-processing, allemaal uit (vreet aardig wat cpu). Bij divx/xvids die niet breeder zijn dan 720 pixel kunnen die settings wel aan zonder problemen
Wat soms ook helpt is smooth a/v sync aan zetten.

Maar zoals Schweino aangeeft, er zijn ook issues met codecs. QPEL (quarter pixel) aan (dat set je bij het encoden) geeft problemen (=schokken) bij afspelen. GMC (global motion compensation) speelt wel, maar ik neem het risico niet, ik zag wat framedrops, dus laat ik het maar uit. De films die ik heb omgezet van 1080i naar 1024x576p met XviD lopen allemaal perfect op een bitrate van 4000kb p/s zonder framedrops (en zonder QPEL, GMC dus)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

advies: installeer niet de release van 27 Juli. De developers zijn bezig met python (gaat allemaal in 1 dll file komen) maar dit heeft gefaald, word gefixed, maar scripts zullen op dit moment niet meer werken met deze release.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
ok, ik pleur em van m'n site af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fyi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
Voor de mensen die geintresseerd zijn heb ik een groot deel van de 6pack streams:

www.wallpaperplaza.com/6pack.rar

binnekort meer :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:31:

ik weet niet hoe je disken zijn ingedeeld, maar het script gebruikte absolute paden, dat wil nog wel eens fout gaan.

hier staat een versie die het nu wel zou moeten doen, gebruikt nu een relatief pad.
Gedownload en wel, maar werken ho maar... Kortom nog steeds de grijze massa van het lege scherm dat mij tegemoet komt. Nog andere ideeen?? Indeling disks zijn overigens als volgt. Op C: staat de bios en evox dashboard.. F: voor games, apps en weekveel wat nog meer.. n00b in de xbox dus kom maar op met de goede ideeen... Ik heb het script overigens gewoon in de script map van XBMC gegooid om vervolgens in XBMC zelf het ding te draaien... Dutchstreams werkt wel.. dus aan de internetverbinding ligt het niet...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:26:
[...]
Gedownload en wel, maar werken ho maar... Kortom nog steeds de grijze massa van het lege scherm dat mij tegemoet komt. Nog andere ideeen?? Indeling disks zijn overigens als volgt. Op C: staat de bios en evox dashboard.. F: voor games, apps en weekveel wat nog meer.. n00b in de xbox dus kom maar op met de goede ideeen... Ik heb het script overigens gewoon in de script map van XBMC gegooid om vervolgens in XBMC zelf het ding te draaien... Dutchstreams werkt wel.. dus aan de internetverbinding ligt het niet...
a) welke release heb je draaien ?
b) met welke skin ?

je draait geen PMIII denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:45:
[...]

a) welke release heb je draaien ?
b) met welke skin ?

je draait geen PMIII denk ik ?
Mmmm... Ik neem aan dat je het hebt over de XBMC release... dat is XBMC 2005-07-20-PIMPED... vrij recent lijkt me zo met HDeeTv skin.. Kan dat nog van invloed zijn op de werking van de scripts?? Welke skin raad je eventueel aan?? PMIII?? geen idee wat het is dus neem ook niet aan dat ik 'het' draai... thnx for helping already...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
PMIII is Project Mayhem III skin, je kan dit zien bij de settings en dan apperance. Het is ook wel duidelijk als je op start geheel is nog al donker :D maar wel erg mooi. Blijft mijn favo skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx Bakman!

Was inderdaad de skin..
maar welke skin is een beetje handig als je vaak scripts gebruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
PMIII is de default skin voor XBMC, dus de meeste scripts zullen hier op geschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:20:
PMIII is de default skin voor XBMC, dus de meeste scripts zullen hier op geschreven worden.
sterker nog, alle aanpassingen die voor XBMC worden gedaan zul je alleen terug zien in PMIII (als dit zichtbare veranderingen zijn) zoals de preset manager voor milkdrop, de muziek OSD etc...
PMIII is de enige skin die volledig compatible word gehouden vanuit development, andere skins zullen door de community up to date gehouden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

release van vandaag zou trouwens weer in orde moeten zijn, dus hij mag er weer op Schweino ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm veranderen jullie elke keer van release als er een nieuwe uitkomt? ik houd meestal juist gewoon 1 build die goed werkt omdat ik het zo gedoe vind om steeds te updaten.. Of is er een makelijker manier? ik gooei altijd mapje weg en zet neiuwe terug (beetje omslachtig voglens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:00:
Hmmm veranderen jullie elke keer van release als er een nieuwe uitkomt? ik houd meestal juist gewoon 1 build die goed werkt omdat ik het zo gedoe vind om steeds te updaten.. Of is er een makelijker manier? ik gooei altijd mapje weg en zet neiuwe terug (beetje omslachtig voglens mij)
Ik kopieer hem er overheen, maar eigenlijk heb ik nog nooit echte veranderingen kunnen ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nee ik dus ook niet, nou ja geen veranderingen die echt supe rnuttig voor me zijn. vandaar dat ik hem niet meer zo vaak update ik heb nu een goeie build en het draait als een trein :) dus waaroj zou ik updaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 09:21
hoe doen jullie het dan met de instellingen ... :?

Ik heb wel eens profielen aangemaakt, maar elke keer als ik er een nieuwe versie overheen zet,
ben ik alles kwijt ...
en kan ik dus alles weer opnieuw instellen :'(

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
pvdlaan schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:08:
hoe doen jullie het dan met de instellingen ... :?

Ik heb wel eens profielen aangemaakt, maar elke keer als ik er een nieuwe versie overheen zet,
ben ik alles kwijt ...
en kan ik dus alles weer opnieuw instellen :'(
De oude configfile behouden ;) En soms worden er wat nieuwe features toegevoegd (en soms dus nieuwe secties in de configfile), dan even de oude met de nieuwe vergelijken en de belangrijke verschillen mergen in je oude.

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik download de release van Schweino en maak hier een iso met Qwix, eroverheen zetten duurt welgeteld 10 seconden, paar instellingen zet in 30 seconden, er word elke dag iets improved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Waarom maak je er een iso van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 08:46:
Waarom maak je er een iso van?
ik gebruik qwix en heb (en gebruik) geen ftp pakket die raw commands ondersteunt om van de boost-mode gebruik te kunnen maken, dit vond ik wel een makkelijke oplossing :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mja, Qwix ok, maar XBMC ondersteund geen boost-mode, dan moet je ook al Avalaunch gaan installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ja, dat dacht ik ook net... Gebruik gewoon FlashFXP zou ik zeggen, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dan dus ook in avalaunch. flashfxp vind ik geen fijn pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 06:51
SmartFTP werkt ook prima.. 10MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:24:
Ik zit dan dus ook in avalaunch. flashfxp vind ik geen fijn pakket.
Dus je start Avalaunch vanuit xbmc, en update zo via qwix je xbmc?
Die combinatie gebruik ik enkel om games over te zetten. :)

xbmc moet je toch in 2 verschillende plaatsen dingen gaan zetten? Of gebruik je het niet als dashboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:34:
[...]
Dus je start Avalaunch vanuit xbmc, en update zo via qwix je xbmc?
Die combinatie gebruik ik enkel om games over te zetten. :)

xbmc moet je toch in 2 verschillende plaatsen dingen gaan zetten? Of gebruik je het niet als dashboard?
klopt, ik geef wat halve informatie iedere keer (ben nog wat licht in het hoofd van de drank van gister 8)7 )

zowiezo moet ik daarna wat files "handmatig" er overheen gooien. Ik heb wsftp (geen raw commands). Met andere clients heb ik altijd issues (cuteftp, smartFTP, flashFXP etc) allemaal geprobeerd waren het voor mij allemaal net niet (wsftp is het ook net niet maar die doet tenminste wat ik hem vraag om te doen). Wellicht klinkt het allemaal omslachtig maar in totaal ben ik hooguit 1 minuut kwijt, xbmc zelf ftp-en duurt 10 seconden.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.