[xbox] Xbox media center - Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.210 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
BlackB1rd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:33:
[...]

Heb jij deze? Dit ziet er echt ideaal uit! Nu zag ik ook dat ze een beta versie hebben, met o.a. ondersteuning voor eject. Dat is natuurlijk ook wel heel relaxt :) Volgens mij moet je daarvoor wel zelf een programmer maken, of zou 'ie inbegrepen zijn?
Ik heb er geen, ben nog net niet te lui om zo nu en dan op te staan van m'n bank ;)

Nog een alternatief: http://www.sickmods.net/catalog/xerc.html

En er is er vandaag weer een bijgekomen: http://www.clevermod.com/products.php?prodid=36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Hallo allemaal
Ik ben sinds 2 daagjes de trotse eigenaar van een xbox, gelijk gemod om te gaan klooien met xbmc :) Ik heb alleen een vraagje (ik heb gezocht maar niet gevonden). Aangezien xbmc dmv SMB shares kan vinden, is er dan ook een manier om bijvoorbeeld de F drive te sharen op een netwerk ? Ik vind het werken met ftp soms erg omslachtig, en ik wil soms de series die op de HD staan soms ook op een pc in huis kijken.

Anyone ?

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:00

bdu

AEZscf schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:01:
Maar er rees mij toch nog een vraagje op. Kan XBMC ook overweg met mp3's waarbij een cue bestand zit. Zodat ik toch naar het volgende nr kan enzow?
Ben benieuwd hierna.
cue zelfde naam geven als mp3tje en dan in de zelfde map plaatsen... werkt bij mij perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basss schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:30:
Hallo allemaal
Ik ben sinds 2 daagjes de trotse eigenaar van een xbox, gelijk gemod om te gaan klooien met xbmc :) Ik heb alleen een vraagje (ik heb gezocht maar niet gevonden). Aangezien xbmc dmv SMB shares kan vinden, is er dan ook een manier om bijvoorbeeld de F drive te sharen op een netwerk ? Ik vind het werken met ftp soms erg omslachtig, en ik wil soms de series die op de HD staan soms ook op een pc in huis kijken.

Anyone ?
kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:39
bdu schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:04:
[...]

cue zelfde naam geven als mp3tje en dan in de zelfde map plaatsen... werkt bij mij perfect..
Hmmm nou werkt hier toch niet, vage shit. Heb alle instellingen ook al een keer nagelopen. Moet je cue of mp3 nog aan enige voorwaarden voldoen ofzow dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nog steeds geen ondertitels te zien, die op mn pc staan, via die smb share..
ik heb ze, zoals eerder geadviseerd met dezelfde naam in dezelfde map staan waar mn films ook staan.
op mn pc zelf doen ze het wel..

hebben jullie wel ondertitels als jullie een film op je xbox bekijken die op je pc staat?

kijk dit is wat ikdoe..ik heb de mappen geshared waar mn films staan op de pc dus...met behulp van rechtermuisknop..en dan share kiezen, zodat het toegankelijk is voor iedereen.

ik heb dit in mn xml staan..>

<bookmark>
<name>SMB Network Share</name>
<!-- You can use one of these following formats: !-->
<!-- smb://domain;user:password@ip/share/directory/ !-->
<!-- smb://user:password@ip/share/ !-->
<!-- Only if guest/public access is enabled: !-->
<!-- smb://ip/ !-->
<path>smb://192.168.0.3</path>
</bookmark>

is dit goed of moet ik het op een andere manier doen..
gaarneuw hulp gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Je moet de share name nog aangeven en de eventuele subdirectory (onder de share) waar je films instaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<bookmark>
            <name>Movies</name>
            <!--    You can use one of these following formats: !-->
            <!-- smb://domain;user:password@ip/share/directory/ !-->
            <!-- smb://user:password@ip/share/                  !-->
            <!--    Only if guest/public access is enabled:     !-->
            <!-- smb://ip/                                      !-->
            <path>smb://192.168.0.3/sharenaam/eventuele_subdir/</path>
        </bookmark>
        </video>

Ondertitels van het formaat .srt en idx/sub werken perfect (al sinds het begin van XBMP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus met sharename bedoel je dus de naam van mn computer..???
mn films staan op c:/ newmovies....en in datzelfde map staan al mn srt files..
bedoel je dat..
alvast bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:26:
Dus met sharename bedoel je dus de naam van mn computer..???
Nee de share.
Heb je een share aangemaakt op je pc ?

maak het jezelf makkelijk en gebruik Sango Toolbox (SXT 1.3) om je xboxmediacenter.xml visueel aan te passen.
mn films staan op c:/ newmovies....en in datzelfde map staan al mn srt files..
bedoel je dat..
alvast bedankt voor je hulp
de .srt's moeten dezelfde naam hebben als je videofile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist bakman...ik heb nu juist sango al geprobeert..infact..ik werk er nog steeds mee..gekke daarvan is dat ik met sango wel mn films/muziek kan streamen..maar geen ondertitels zie...
ik heb de ondertitels in dezelfde map gezet waar al mn films staan..NO LUCK

toen kwam ik erachter dat je in sango ook de folder waar je ondertitels staan , kan slecteren..(ik had ze in een aparte map > ondertitels < gedaan) en die map geselecteerd >no luck
ik heb ze toen wederom in dezelfde map gedaan waar mn films instaan..en weer geslecteerd..no luck

dus wou ik het nu gewoon handmatig gaan doen , misschien werk dat sango gewoon niet lekker..
vandaar mn bovenstaande vraag..

maar ik zal het nog eens goed nalezen en het weer proberen.

iig bedankt--hoop dat het me lukt

ps de srt,s hebben dezelfde naam als mn films..want ze doen het op mn pc wel gewoon..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45
kan wel maar dan moet je een als storage server configgen.

Op je desktop Rechtermuisknop bij My Network Places, vervolgens Map Network drive, daarna klikken op 'Sign up for online storage or connect to a network server', daarna gewoon de gegevens invoeren van je X-doos. Goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat gaat niet op als je zelf in de config bestanden hebt geprutst. Want dan ben je weer je instellingen kwijt. Wat ik dus niet snap: Waarom doen ze niet alle config bestanden in een speciale map. Dat is toch best te doen. Het update ook nog makelijk lijkt mij.

Of is er ook nog een speciale manier om te kunnen updaten zonder je eigen configuratie bestanden over te schrijven?

En kun je een link van het hoofd menu gelijk naar een smb netwerk laten sturen zonder dat je eerst in een sub menu komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:12:
juist bakman...ik heb nu juist sango al geprobeert..infact..ik werk er nog steeds mee..gekke daarvan is dat ik met sango wel mn films/muziek kan streamen..maar geen ondertitels zie...
ik heb de ondertitels in dezelfde map gezet waar al mn films staan..NO LUCK

toen kwam ik erachter dat je in sango ook de folder waar je ondertitels staan , kan slecteren..(ik had ze in een aparte map > ondertitels < gedaan) en die map geselecteerd >no luck
ik heb ze toen wederom in dezelfde map gedaan waar mn films instaan..en weer geslecteerd..no luck

dus wou ik het nu gewoon handmatig gaan doen , misschien werk dat sango gewoon niet lekker..
vandaar mn bovenstaande vraag..

maar ik zal het nog eens goed nalezen en het weer proberen.

iig bedankt--hoop dat het me lukt

ps de srt,s hebben dezelfde naam als mn films..want ze doen het op mn pc wel gewoon..
Mischien moet je je er eerst toch nog maar wat in verdiepen hoor, want dit is vrij elementair... :/
Op je pc heb je een share gemaakt zeg je (Rechtsklik, Delen). Dan heb je voor die share ook een naam moeten ingeven (tenzij windows default iets gegeven heeft, waarschijnlijk de naam van je folder dan, newmovies in dit geval)
Dat moet je in je xml ook ingeven (<path>smb://192.168.0.3/sharenaam/</path> waarbij sharenaam dus newmovies moet worden. )
Je srt's mag je niet in een aparte folder zetten, die moeten gewoon tussen je films staan en dezelfde naam hebben.

Hiermee zou het gewoon moeten werken...
-Skyhawk- schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:40:
[...]

En kun je een link van het hoofd menu gelijk naar een smb netwerk laten sturen zonder dat je eerst in een sub menu komt.
Yep, da's gewoon in je xml te definiëren, onder [Default] of zoiets, bij elke submenu (My Files, My Pictures, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:48:
[...]

Mischien moet je je er eerst toch nog maar wat in verdiepen hoor, want dit is vrij elementair... :/
toch even bijvallen; hij heeft zich er in verdiept, want z'n films spelen wel maar hij ziet geen ondertitels.
Je srt's mag je niet in een aparte folder zetten, die moeten gewoon tussen je films staan en dezelfde naam hebben.
mag best, zolang het gedefinieerd is in xboxmediacenter.xml (en met sango kan je ook vertellen welke folder dat zou moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:53:
mag best, zolang het gedefinieerd is in xboxmediacenter.xml (en met sango kan je ook vertellen welke folder dat zou moeten zijn).
Klopt, misschien dat eens proberen om te zien of dat wel werkt? Dan kan je de subs in een folder op je xbox hdd knallen. Of je kijkt wat er gebeurd als je de hele film + subs lokaal op je xbox gooit.

effe voor de zekerheid: je hebt de subs toch niet uitgezet in XBMC? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 60 tal films op mn xbox staan incl, srt's, en die geven me netjes de ondertiteling weer..daar geen probs over..
dus mn ondertiteling staat niet uit of zo...

alleen mn films op mn pc geven ze niet weer...

denk je dat als ik al mn ondertitels ...die op mn pc staan , ftp naar naar mn xbox, en bij de andere srt's zet..
zodat als ik een film stream vanaf mn pc, hij de ondertitels dan van mn xbox gaat pakken>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 11:21:
[...]
Klopt, misschien dat eens proberen om te zien of dat wel werkt? Dan kan je de subs in een folder op je xbox hdd knallen. Of je kijkt wat er gebeurd als je de hele film + subs lokaal op je xbox gooit.

effe voor de zekerheid: je hebt de subs toch niet uitgezet in XBMC? :+
ik heb het nog nooit getest, ik maak er altijd mkv's van, zo blijft het een beetje opgeruimd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeh bakman mag ik weten wat dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Matroska-video, dat een container-formaat dat allerlei extra's kan bevatten, audio/video/subs/chapters...
Zo heeft hij dus film en subs in 1 .mkv-bestand staan.

Gaat dat converteren eigenlijk een beetje zonder kwaleitsverlies, bakman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:01:
Matroska-video, dat een container-formaat dat allerlei extra's kan bevatten, audio/video/subs/chapters...
Zo heeft hij dus film en subs in 1 .mkv-bestand staan.

Gaat dat converteren eigenlijk een beetje zonder kwaleitsverlies, bakman?
zoals je zelf al aangeeft: containerformaat = geen kwaliteit verlies.
Ik converteer ze dmv mkvtoolnix, gemiddeld duurt dat 90 seconden, het mooie ervan is dat je er alles in kunt stoppen. 2 of 3 avi's met 10 subs > 1 mkv die er 1 film van maakt zonder enige pauze tussen de oorspronkelijke avi's, de xbox kan perfect mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
90 seconden om een mkv te maken!? w00t! Ga ik ook maar effe checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeeh, come again?
90 sec..een avi file van 700mb?

eeh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:07:
eeeh, come again?
90 sec..een avi file van 700mb?

eeh....
uhh nee 2 avi files ;) (1400MB)

voor diegene die het gaan gebruiken, let op dat je CD2, 3 etc altijd "append" aan 1. Hetzelfde geld voor de .srt's de 1e erin draggen, de 2e appenden....

ach ik heb gelogen, in dit geval duurde het 120 seconden. (muxed op dezelfde disk) als ik van een andere fysieke disk af kom gaat het sneller. (P4 3.2Ghz & Maxtor 10 200G.)

Afbeeldingslocatie: http://www.readrss.com/images/mux.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet wat w00t betekend !!

Maar w00t, als je zegt geen kwaliteitsverlies, en binnen 2 minuten een compleet andere file maken incl srt...

w00t.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:53
Geniaal bakman, ik had eerlijk gezegd nog helemaal niet gehoord van dit formaat :D Heb net even getest en ik moet zeggen, het werkt perfect :)

Hij doet er overigens 72 sec over om 2 files van beide ongeveer 733MB met 2 srt's aan elkaar te knopen op m'n p4 2.8, 1GB DDR2, Maxtor 250GB 16MB SATA met Linux ;)

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackB1rd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:45:
Hij doet er overigens 72 sec over om 2 files van beide ongeveer 733MB met 2 srt's aan elkaar te knopen op m'n p4 2.8, 1GB DDR2, Maxtor 250GB 16MB SATA met Linux ;)
uiteraard varieert dit; defragmentatie is niet normaal hier ;) ene keer sneller dan een andere keer...zo heb ik ook mensen gehoord waar ie er 50+ minuten over deed met 2 avi's.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt bakman en iedereen , ik heb eindelijk ondertitels..
ben naar mn xbox gegaan via flashFXP en ik zag een mapje met ondertitels staan..daar heb ik ze allemaal ingerost...
en nu als ik een kino vanaf mn pc stream..voila.!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
BlackB1rd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:45:
Geniaal bakman, ik had eerlijk gezegd nog helemaal niet gehoord van dit formaat :D
Welcome to the 21st century ;)

ps: DivX 6 is ook een container W00T!!!11 :+
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:57:
bedankt bakman en iedereen , ik heb eindelijk ondertitels..
ben naar mn xbox gegaan via flashFXP en ik zag een mapje met ondertitels staan..daar heb ik ze allemaal ingerost...
en nu als ik een kino vanaf mn pc stream..voila.!!!!
En toch moet het via de pc ook gewoon lukken, misschien een buggy buid? Probeer XBMC eens te updaten, misschien dat het daaraan ligt.

[ Voor 48% gewijzigd door Schweino op 01-07-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
verkeerde knopje 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Schweino op 01-07-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al geprobeert dat ik het updaten zat ben..heb de laatste pimped build..echt geloof me..
ik ga niks meer doen..ik kan nu vanaf de bank mn films kijken...hoef ik die halve meter niet meer te lopen naar mn pc om een film op te starten..

iig thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Schweino schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:00:
[...]

Welcome to the 21st century ;)

ps: DivX 6 is ook een container W00T!!!11 :+
Thanks man ;)

Van DivX 6 was ik dan weer net wel op de hoogte dat deze soortgelijke features biedt :Y) Geloof dat ik wat meer rss feeds op dit gebied moet gaan toevoegen :+

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Speedfight schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:00:
[...]

Ik zit zelf te wachten tot er een keer een inkoopactie voor die dingen komt...
Idem.. wie start er één?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Hoodlum77 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:03:
[...]

Hmmz dat klinkt niet heel simpel, zal me der is in verdiepen.

Maare ik denk dat ik maar gewoon geduldig wacht ;)
Schweino? Is dit enabled\disabled in jouw build? Kan je misschien een build maken waarin het enabled is en je ervaringen posten? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
RedHead schreef op zondag 03 juli 2005 @ 14:42:
[...]

Schweino? Is dit enabled\disabled in jouw build? Kan je misschien een build maken waarin het enabled is en je ervaringen posten? ...
Ehmmm, wat bedoel je met "dit"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Schweino schreef op zondag 03 juli 2005 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat 'ie die beta dvd player bedoelt :) Op zich wil ik 'm ook wel uitproberen...

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Schweino schreef op zondag 03 juli 2005 @ 15:20:
[...]

Ja precies, de beta DVD player. Ben benieuwd of het al een beetje werkt. Met menu's etc.
Vooral dan bij het kijken van een film welke in een ISO zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
RedHead schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:39:
[...]

Ja precies, de beta DVD player. Ben benieuwd of het al een beetje werkt. Met menu's etc.
Vooral dan bij het kijken van een film welke in een ISO zit.
Dat laatste is al sinds lange tijd mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Schweino schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:09:
[...]

Dat laatste is al sinds lange tijd mogelijk.
Alleen het streamen via SMB kan 'ie niet (duurt een beetje lang om 'm geheel te cachen ;)). Dat zou wel erg mooi zijn, maar weet niet of die beta player dat eigenlijk wel kan?

[ Voor 9% gewijzigd door BlackB1rd op 04-07-2005 11:25 ]

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ik gebruik xbmc al geruime tijd,

ik had me er eigenlijk al bij neergelegd, maar toch ff een vraagje. ik heb de mp3 map op mijn pc gedeeld zodat ik er via de xbox op kan komen, dit werkt perfect.

aangezien ik nogal een hoop mixxen heb (grote mp3+cue file) split xbmc ze netjes in losse bestanden zodat ik ze af kan spelen. MAAR als ik 2 cd;s en 2 cue files in 1 map heb zitten, dan worden ze niet per cd gesorteerd, maar staat alles door elkaar,

iemand zelfde prob, of oplossing?

voor de rest: thx schweino, jouw builds zijn toch het volledigst :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
BlackB1rd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:24:
[...]

Alleen het streamen via SMB kan 'ie niet (duurt een beetje lang om 'm geheel te cachen ;)). Dat zou wel erg mooi zijn, maar weet niet of die beta player dat eigenlijk wel kan?
Dat doet 'ie hier wel (draai alles via samba). Hij cached niet de hele iso voordat 'ie em gaat afspelen (net als bij divx, daar doet 'ie dat ook niet).

Ik heb de beta dvd speler zelf ook nog niet geprobeerd overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door Schweino op 04-07-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

weet iemand of het mogelijk is om subtitles die in een rar zitten (van die geripte subtitles dus) te gebruiken. Nu moet ik ze uitpakken en dan zijn ze 3x zo groot namelijk. Hij zit overigens wel de .rars maar gebruikt ze niet.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige grote nadeel vindt ik dat in bij mijn movies favorieten NIET 2 drives tegelijk kan laten zien; net zoals dat bij Games wel kan.

Ik bedoel; in kan in mediacenter.xml aanpassen; dat de default drive/dir voor games wordt:
F:/games; G:/games; E:/hddloader; c:xboxdash.xbe; c:evox.xbe etc.

Als ik probeer de default drive/dir voor movies in te stellen; lukt dit niet?!
G:/movie; F:/movie gaat niet werken. het is of allee F:/movie of G:/movie

vervelnd als je een HD>137Gbyte hebt met extra movies op G: en movies op F: tegelijk

iemand een oplossing om dit standaard per default in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Reorganiseren dat je games op F: en je films op G: staan, of omgekeerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
hoezo gebruik je een g: station dan, ik heb zelf een 250gb hdd erin zitten, en gebruik de g partitie niet. f: is bij mij de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hangt af van hoe je lba48-settings zijn.
Als je je volledige 250gig beschikbaar hebt, zou ik het gewoon zo laten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een een xbox met een ouwe trouwe tsop flash. Ga toch nooit op Live, alleen op Kai.

Aangezien ik eerder een X2 bios erop had staan voor HDD met max 123Gbyte, met een HDD van 80Gbyte, was het nooit een probleem.
Nu heb ik later een grotere HDD van 200Gbyte erin gezet. Ik heb dus gewoon een 1:1 ghostbackup gemaakt van de oude HDD naar de nieuwe. Dus G: neemt 120Gbyte op.

Ik kan mijn xbox wel flashen met een nieuwe X2 bios waar standaard drives >137Gbyte worden ondersteund; echter hoe kan ik dan mijn huiige met F: en G: gepartioneerde HDD aanlaten passen; zodat hij gezien wordt als een grote HDD van 200Gbyte met alleen F: ?? ZONDER bestanden te wissen. kortom herpartitioneren met behoud van data dus.

Ik heb niet ergens anders de ruimte om 160Gbyte aan DIVX films te backuppen helaas....

Of een andere, makkelijker oplossing is gewenst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:34:
..echter hoe kan ik dan mijn huiige met F: en G: gepartioneerde HDD aanlaten passen; zodat hij gezien wordt als een grote HDD van 200Gbyte met alleen F: ?? ZONDER bestanden te wissen. kortom herpartitioneren met behoud van data dus.

Ik heb niet ergens anders de ruimte om 160Gbyte aan DIVX films te backuppen helaas....
Als je die 160 GB nergens tijdelijk heen kunt ftp-en, dan kan je bovenstaande herpartitionering (met behoud van je kostbare data) wel vergeten. Iets 'relatiefs simpels' zoals defragmenteren is op de xbox al niet eens mogelijk zonder ftp te gebruiken, laat staan een herpartitionering waarbij de data in tact blijft (en waarbij je hoe dan ook 40 GB tijdelijk ergens anders had moeten neerzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was mijn oorspronkelijke vraag/probleem dan niet simpeler?

Waarom kan je eigenlijk niet meerdere dirs onder video's als 1 geheel zichtbaar maken in xbmc?
Dan kan je ook in 1 handeling bijv. een netwerkdir hieronder sharen ipv. elke keer maar heen en weer bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

cramwinckel schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:15:
weet iemand of het mogelijk is om subtitles die in een rar zitten (van die geripte subtitles dus) te gebruiken. Nu moet ik ze uitpakken en dan zijn ze 3x zo groot namelijk. Hij zit overigens wel de .rars maar gebruikt ze niet.
niemand een idee?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:27
RedHead schreef op zondag 03 juli 2005 @ 14:36:
[...]

Idem.. wie start er één?
Er staat nu een IA waarbij de IR Mod aangeboden wordt. Werkt vrijwel hetzelfde. Hier kan je de inbouwbeschrijving vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik kan de webserver niet aan de praat krijgen, ik gebruik de xbmx van schweino van 8 juli.

Webserver staat aan in xbmc, geen password.

ik krijg de volgende melding in firefox en opera:
Access Error:
Site or Page Not Found
In mijn web dir van mediacenter staat het mapje "styles" en "default.asp"
moet in nou zelf nog een index oid aanmaken?

Cannot open URL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
vaag, hier werkt de webserver anders prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lester schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 22:10:
ik kan de webserver niet aan de praat krijgen, ik gebruik de xbmx van schweino van 8 juli.

Webserver staat aan in xbmc, geen password.

ik krijg de volgende melding in firefox en opera:

[...]

In mijn web dir van mediacenter staat het mapje "styles" en "default.asp"
moet in nou zelf nog een index oid aanmaken?

Cannot open URL
denk hier aan een netwerk issue; heb je een router ertussen zitten ? hoe gaat je browser om met lokale adressen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb er een router tussen (zyxel van tiscali)
Ik kan wel op de webserver van de router komen, kan wel ftp-en naar de xbox en heb de firewall van de router uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
lester schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:37:
ik heb er een router tussen (zyxel van tiscali)
Ik kan wel op de webserver van de router komen, kan wel ftp-en naar de xbox en heb de firewall van de router uitstaan.
Als je wel naar de xbox kunt ftp-en, maar de xbmc-webserver niet kunt benaderen dan lijkt er wat anders aan de hand dan router problemen....

Weet je zeker dat je de webserver goed heb aangezet in xbmc?? via de ini-file of via de xbmc-instellingen...

Wat ik me ook nog kan voorstellen is dat je via een proxy surft op het internet en die kan je xbox op je interne netwerk natuurlijk niet vinden... probeer je proxy eens tijdelijk uit te schakelen of voeg het ip-adres (of de interne naam) van je xbox eens toe aan de lijst met adressen die niet via de proxy moeten lopen... (in internet explorer via Extra -> Internet Opties -> Verbindingen -> LAN instellingen)

[ Voor 6% gewijzigd door scorpion303 op 11-07-2005 14:08 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
@Schweino: ben je gestopt met updates uitbrengen voor XBMC? Bij jouw huidige versie is namelijk nog niet de bitrate weergave van mp3's gefixed, welke ik graag weer terug heb.

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
* Schweino schopt de samba verbinding naar zijn FTP server

versie van vandaag word nu geupped!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit Changelog: - 09-07-2005 added: customized keymap for the Media Center Extender Remote (incl schematics)

Hey allemaal en in het bijzonder schweino.

Ik kan deze nieuwe keymap nergens vinden. Ik gebruik de schweino build van vandaag. 12-jul-2005.

Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt

Chemizt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik gooi em even los erbij op de site, scheelt weer 1 mb voor de mensen die 'em toch niet gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg bedankt. Ben heel benieuwd wat mijn extender zapper allemaal nog meer kan nu.

Ik heb elke dag veel plezier van je dagelijkse builds. Zou heel fijn zijn als je de extender keymap ook af en toe up to date zou kunnen houden.

Bedankt!

Chemizt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ja erg bedankt Schweino!

Jouw builds zijn echt de beste die ik kan vinden en natuurlijk lekker vaak geupdate.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:11:
Zou heel fijn zijn als je de extender keymap ook af en toe up to date zou kunnen houden.
Chemizt
Zal ik doen, geef maar een gil als je een update mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 16:18
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:11:
Ben heel benieuwd wat mijn extender zapper allemaal nog meer kan nu.
Ik ben benieuwd waar je die extender vandaan hebt! Kun je dat aangeven?

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:25:
[...]
Zal ik doen, geef maar een gil als je een update mist.
Bedankt! Zal ik zeker doen.
marsman schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:27:
[...]
Ik ben benieuwd waar je die extender vandaan hebt! Kun je dat aangeven?
Op E-bay zijn ze regelmatig te koop. Het gaat dan wel om de ntsc versie. Dus xbox ombouwen is noodzakelijk. Ik heb mijn extender omgerekend voor een euro of 55 op de kop weten te tikken.

Chemizt

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe gebruik ik scrips ik kom er niet uit? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scripts downloaden en in je mapje met scripts ftp'en, dacht ik...

Kan iemand mij vertellen of er een build van XBMC bestaat die een equalizer heeft, waarmee ik het geluid van films,muziek kan stellen.
mn xbox geeft zo een zware bas, en mn receiver heeft geen equalizer...

dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er hier iemand of de XBOX 576p aankan?
480p lukt wel, maar 720p ondersteunt mijn TV niet meer :(

Indien dit het foute topic is, waar moet ik het dan zetten?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
576p is PAL. Zoals je weet kan alleen een NTSC xbox progressive scan aan, en dat is 480p

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/07/Videores.png/800px-Videores.png

[ Voor 37% gewijzigd door Schweino op 13-07-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:03:
Weet er hier iemand of de XBOX 576p aankan?
480p lukt wel, maar 720p ondersteunt mijn TV niet meer :(

Indien dit het foute topic is, waar moet ik het dan zetten?

thx
volgens mij is dat een PAL formaat en die kun je dus niet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik heb ook wat gezeur met die resolutie's

ik heb een (nieuwe) philips breedbeeld, deze ondersteund progressive scan ook heb ik een advanced scart cable.
ik had al gelezen dat dat progressive scan alleen werk op NTSC, maar als ik de xbox op NTSC zet, dan werkt het (volgens mij) nog niet.
sommige spellen schakelen wel over naar 480p, zo draai ik Soul Calibur 2, NFSU2 en FIFA 2005 bijvoorbeeld perfect in breedbeeld en heb ik het idee dat de resolutie ook beter is dan voorheen op de oude tv.

iemand een idee hoe ik dit goed kan testen? en waar kan ik in XBMC progressive scan instellen?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ehm, je kan geen progressive scan krijgen via scart, dit gaat alleen via component..... Je moet dus een HDTV pack aansluiten op je xbox, zie -> http://www.xbox.com/en-us/hardware/highdefinitionavpack.htm

Pas dan kan je ook in je xbox dash de HDTV signalen aan- en uitzetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Schweino op 13-07-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

En ik maar bang zijn dat ik een oud topic zou kicken...
Ik vroeg me af of het mogelijk is om XBMC te laten booten met muziek, zoals UnleashX. Ik heb nu namelijk XBMC als dash en eigenlijk ben ik te lui om elke keer dat mijn box boot de muziek te starten. Ik kan nergens hier iets over vinden en op zich vind ik dat best vreemd, omdat dat een van de beste features van UnleashX is.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Er zijn scripts die dit kunnen, en in xbmc kan je een script runnen at startup. :)
Meer weet ik er zo direct ook niet over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijtig dat die 576p niet lukt.

Ik heb mijn xbox gemod, dat ik nu via component wel 480p kan draaien, maar 576p was natuurlijk wel leuker geweest.

720p kan mijn tv spijtig genoeg niet aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
576p heb je niks aan bij spellen die native 480p zijn, er wordt dan alleen maar geupscaled dus je hebt geen beeldverbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb mijn xbox nu ook in ntsc staan, verlies je zo nu eigenlijk veel kwaliteit als je een filmpje kijkt?
en is het beter voor games ivm de 60hz? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee weken ben ik de gelukkige eigenaar van een "speciale" xbox.
De meeste opties zijn mij inmiddels grotendeels wel duidelijk, maar een ding wil me maar niet lukken.

Het afspelen van mp3's in evox (xbox mediacenter) werkt prima net als het toevoegen van songs aan de queue.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om de afspeellijst (queue) op het beeld te tonen en daar eventueel wijzigigingen op aan te brengen.

Als ik bijvoorbeeld 10 songs toevoeg dan begint de eerste netjes af te spelen en loopt hij alle tien nummers goed af.
Als nummer twee aan de beurt is en ik besluit om nummer 3 te verwijderen zou ik echt niet weten hoe.

M.a.w hoe zie ik de afspeellijst van geselecteerde nummers en hoe pas ik die aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Fire69 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:53:
Ik heb mijn xbox nu ook in ntsc staan, verlies je zo nu eigenlijk veel kwaliteit als je een filmpje kijkt?
en is het beter voor games ivm de 60hz? :?
Ik neem aan dat de messte films die je kijkt ook in NTSC zijn (als je ze download iig) dus dan verlies je niks. Ik draai mijn xbox ook altijd in 60Hz iig, met name omdat ik dan zeker weet dat de spellen ook in 60Hz draaien (ipv een goede full screen PAL50 conversie). En 99% van het beeldmateriaal wat ik kijk is NTSC (tv series/films).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Meeste wat ik kijk zijn divx'en, denk wel dat die meestal ntsc zullen zijn (qua framerate dan toch iig)
Maar als ik nu een pal-dvd kijk, zet ik hem dan beter terug op pal?
En Pal60, heeft dat enig nut eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
ik heb sinds kort ook xbmc draaien. het toevoegen van script werkt alleen nog niet. Ik heb bijv. uitzending gemist script toegevoegd bij e:\apps\xbmc\uitzending gemist. Ook bij scripts heb ik het uitzendinggemist.py toegevoegd.

wanneer ik hem start zie ik enkel nederland 1 als woord staan. De rest is helemaal zwart.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Het weer en webradio doen het wel goed.

edit:

nvm. ik heb de nieuwste media center erop gedaan en alles werkt nu goed.

:)

echt fantastisch wat je allemaal kan streamen etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Cougar op 15-07-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Vraagje: Is het ook mogelijk als je milk-drop draait in full-screen, dat je constant de titel / album art en andere ID3 tag info te zien krijgt?
Dat vind ik namelijk mooier dan steeds zo`n visualizer. :)

Zelf kon ik niks vinden bij opties. Terwijl mij dat juist wel zo leuke future feature lijkt. :9~

[ Voor 3% gewijzigd door -Skyhawk- op 16-07-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je bijd e screensavers bij xbmc...ook een soort slideshow maken met je eigen fotos..
want ik zie templates staan..is dat die slideshow..en waar moet je die fotos dan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:53:
Zelf kon ik niks vinden bij opties. Terwijl mij dat juist wel zo leuke future lijkt. :9~
'feature' bedoel je ;) de nieuwste versie laat dat ook zien bij de visualiser. In de OSD kun je instellen hoe lang je de overlay wilt zien, je kunt hem ook oproepen met zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:58:
[...]

'feature' bedoel je ;) de nieuwste versie laat dat ook zien bij de visualiser. In de OSD kun je instellen hoe lang je de overlay wilt zien, je kunt hem ook oproepen met zwart.
Ik heb zo`n NAD HTR2 afstandsbediening, dus ik heb de keys iets anders. Dus volgens mij als je op de "info" knop druk van de XBOX afstandsbediening dan kun je ook gewoon die feature aan/uit zetten.

note.
Ik weet niet zeker of het de INFO knop is, aangezien ik de toetsen anders heb geconfigureerd op mijn NAD afstandsbediening. :+

Bedankt in iedergeval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Fire69 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:23:
Meeste wat ik kijk zijn divx'en, denk wel dat die meestal ntsc zullen zijn (qua framerate dan toch iig)
Maar als ik nu een pal-dvd kijk, zet ik hem dan beter terug op pal?
En Pal60, heeft dat enig nut eigenlijk?
Ik heb em altijd op NTSC staan, nooit op pal, DVDs kijk ik op een dedicated dvd speler, toch wat beter beeld dan met een xbox naar mijn mening.Divx (pal of ntsc) kijk ik altijd met de xbox in NTSC stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-11-2024

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 08:22:
[...]
eerste link in google. Er bestaat een nederlandse versie, maar daar zitten dus ook geen beschrijvingen van de programma's in.
Bakman: Ik heb er nu 1 MET beschrijvingen. Ik kan je de url geven, zodat jij je script kan aanpassen. Hij is helemaal in XmlTV formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaNt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 10:59
Ik gebruik XBMC als standaard Dashboard. Gisteren heb ik sinds een maand mijn XBMC weer ge-update (met versie 16-07-2005) maar na het vlekkeloos opstarten van de nieuwe XBMC kan ik er niks mee. Hij reageerd totaal niet op de controllers alleen de toetscombinatie voor resetten werkt. Weet iemand waardoor dit komt, of beter, hoe ik dit werkend krijg?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ja, dit komt omdat je de upgrade niet goed hebt uitgevoerd. Je hebt waarschijnlijk alleen de XBMC folder geupdate, maar niet de default.xbe van XBMC die je in de root van C: hebt staan. Let op dat de versie van default.xbe die in de root van C: staat en de versie die in je XBMC folder staat altijd identiek moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Die film die je in het begin ziet bij de screenshots is SWAT :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Schweino schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 21:55:
[...]

Ik heb em altijd op NTSC staan, nooit op pal, DVDs kijk ik op een dedicated dvd speler, toch wat beter beeld dan met een xbox naar mijn mening.Divx (pal of ntsc) kijk ik altijd met de xbox in NTSC stand.
Heb je je dedicated dvd speler ook via een HD component, of gewoon scart? In het laatste geval zou je denken dat je met de Xbox toch betere resultaten kan bereiken?

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik heb een probleem met de tijd van mijn xbox, deze staat altijd 1 uur te vroeg. Wanneer ik dit corrigeer in het standaard MS dashboard (tijdzone staat goed) en in UnleashX (auto-time-update staat uit) dan is ook de tijd in XBMC o.k. Wanneer ik de XBox dan een tijd later weer gebruik dan staat de tijd weer 1 uur te vroeg. Ik heb alles al geprobeerd qua instellingen in UnleashX maar ik kom er niet uit.

Oplossing lijkt te zijn om de tijzone op GMT+2 te zetten. Werkt opzich wel maar is toch vreemd.

[ Voor 12% gewijzigd door argro op 17-07-2005 21:12 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik m'n HD AV pack eraan hangen, draait nu in 720p, HD films zijn echt retescherp.

Het is bijzonder vreemd, ik heb een 852x480 plasma, maar in 720p is het toch echt veel, maar dan ook veel scherper dan in 480p, zelfs m'n vriendin ziet dat ;) misschien is dat vanwege het downscalen ?

Alleen voor 480 progressive is deze uitgaaf het meer dan waard, het beeld is zoveel stabieler.

Jammer dat ik een gere-encode 1080i naar 720p (The Matrix) niet zonder framedrops draaiende krijg zodra er AC3 in zit, haal ik het geluid eruit, dan loopt ie perfect, geen drops whatsoever, volgens mij moet ik dit op een 1 of andere manier toch draaiende krijgen met 5.1 geluid, iemand een idee hoe ik dat kan compressen ? Ik zit hevig te kloten met VirtualDubMod.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
BlackB1rd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:41:
[...]

Heb je je dedicated dvd speler ook via een HD component, of gewoon scart? In het laatste geval zou je denken dat je met de Xbox toch betere resultaten kan bereiken?
Via component natuurlijk :-)

Maare, de xbox (net als de ps2) zijn softwarematige dvd spelers, een "echte" hardwarematige dvd speler zal meestal betere resultaten laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 23:58
argro schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:41:
Oplossing lijkt te zijn om de tijzone op GMT+2 te zetten. Werkt opzich wel maar is toch vreemd.
Waarom zou dit vreemd zijn ? Wel eens gehoord van zomertijd en wintertijd ?
Wintertijd is GMT + 0100 en zomertijd is GMT + 0200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:58:
Jammer dat ik een gere-encode 1080i naar 720p (The Matrix) niet zonder framedrops draaiende krijg zodra er AC3 in zit, haal ik het geluid eruit, dan loopt ie perfect, geen drops whatsoever, volgens mij moet ik dit op een 1 of andere manier toch draaiende krijgen met 5.1 geluid, iemand een idee hoe ik dat kan compressen ? Ik zit hevig te kloten met VirtualDubMod.
Wat gebeurd er als je de audio output van xbmc op analoog zet? Dan zou 'ie in principe de 5.1 bron niet moeten gaan decoderen en dus meer processorkracht over moeten houden voor de 720p beeldverwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-11-2024

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

De XBMC-gebruikers onder ons konden al met het script van Bakman een beperkte tvgids op hun xbox bekijken.

Er is echter ook een script beschikbaar dat een complete XMLTV-feed kan parsen. Ik doel op het script Interactive TV Guide v0.4 (te vinden op xbmcscripts.com). Het enige wat tot op heden nog ontbrak was een actuele feed om het script mee te voeden.

Het goede nieuws is dat deze feed (op basis van data van tvgids.nl) er nu is!

Helaas zit er 1 kleine bug in het genoemde script, maar deze zal ik melden. Een werkende (aangepaste en reeds geconfigureerde) versie van het script kun je nu al downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Schweino schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:04:
[...]

Via component natuurlijk :-)

Maare, de xbox (net als de ps2) zijn softwarematige dvd spelers, een "echte" hardwarematige dvd speler zal meestal betere resultaten laten zien.
Ah nice, welke speler heb je? Als het werkelijk beter is dan de Xbox (het verhaal van softwarematig decoderen klinkt enigszins logisch), is het wellicht de moeite waard om er 1 te halen ;)

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
brinkie2004 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:57:

Een werkende (aangepaste en reeds geconfigureerde) versie van het script kun je nu al downloaden.
Als ik dit script laad, krijg ik enkel een zwart scherm met linksbovenin het huidige halfuur. Wellicht dat 'ie niet lekker draait op 720p?

Een hele zooooi

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.