[xbox] Xbox media center - Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.202 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 20:56
scorpion303 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:31:
[...]

Ik weet niet wanneer je je xbox hebt laten ombouwen, maar over het algemeen wordt xbmc er tijdens de ontwikkeling alleen maar beter op.... zo heeft een upgrade na enkele maanden tot een half jaartje vaak al grote performaceverbeteringen tot gevolg... incidenteel zijn er wel eens wat fouten te vinden in de nieuwe releases, maar over het geheel genomen zijn ze vrij stabiel..

Als je trouwens eerst een kopietje van je huidige xbmc-map naar je pc overzet, alvorens de nieuwe erop te zetten, kan je altijd nog terugvallen op de oude situatie..
Ik heb mn xbox afgelopen weekend om laten bouwen, maar ik heb zo'n idee dat er een oude versie van xbmc opstaat. ik denk dat ik vanavond thuis (ben nu op school) de nieuwste versie van xbmc er op probeer te zetten. Dank je voor de tip om de oude versie te backuppen, k ga zowiezo ff de hele beschrijving hier doorlezen :)

Over dat ftp verhaal kan ik vanaf hier heel weinig zeggen. Maar dat bestandsnaamverhaal zou nog wel eens kunnen kloppen, ik heb 1 video bestand die het wel deed, en een stuk of 6 die het niet deden. Mogen bepaalde karakters niet in een bestandsnaam op de xbox voorkomen?

-edit: Ik heb ff verder gekeken dan mn neus lang is, en ben er achter gekomen dat het filesystem van de xbox geen bestandsnamen langer dan 42 karakters aankan. Dit zou het probleem wel eens kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door sebasgrif op 14-06-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
sebasgrif schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:46:
[...]

-edit: Ik heb ff verder gekeken dan mn neus lang is, en ben er achter gekomen dat het filesystem van de xbox geen bestandsnamen langer dan 42 karakters aankan. Dit zou het probleem wel eens kunnen zijn.
Er bestaat een progje dat het hernoemen voor je doet: fatxrenamer
Ik heb nu wel zodadelijk geen link bij de hand, maar ik weet zeker dat google je verder zal kunnen helpen.-Edit- Fast fatx renamer
Denk er wel aan dat alle karakters over de 42 gewoon afgeknipt worden. De nog herkende karakters worden vervangen.

Wanneer je via SMB(in het xbmc bestandsbeheer menu) bestanden van de PC gaat ophalen, zal xbmc de bestanden zelf bijsnijden/hernoemen.
ppleeuw

wij hebben hier een netwerk maar als ik een lan kabel in de xbox plug ziet hij hem niet op het netwerk, bij een pc is dit wel het geval... missch beetje nooberig, maar ik heb die tuturials gelezen en het zou moeten werken (flashxp connect bijv. niet)?
Hoe heb je de computer verbonden met de xbox?
Rechtstreeks met de pc?
Waarschijnlijk geeft de PC geen IP aan je xbox, de pc zal als een router moeten werken om een ip te kunnen toekennen. Mij is het gelukt door de PC te laten denken dat er een te delen internet verbinding is (er zit een instelling in winXP, bij de netwerkinfo om je internet verbinding te delen) --> dit doe je voor een andere verbinding dan je Pc-Xbox verbinding (firewire, bluetooth,...).
Hierdoor zal je PC je xbox een geldig ip adres toekennen, indien de instelling staan op DCHP. Waarschijnlijk een ip van de vorm 192.168.x.x.

[ Voor 42% gewijzigd door vanThijs op 14-06-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23
De nieuwe versie van FlashFXP kapt ook automatisch de namen af 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
EbOoZ schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:21:
De nieuwe versie van FlashFXP kapt ook automatisch de namen af 8)
De nieuwste versie van XBMC zal je bedoelen....
- 22-05-2005 changed: ftpserver now shortens names and replaces illegal chars (fat-x limitations)

[ Voor 21% gewijzigd door Schweino op 14-06-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
is er in xbmc ook een mogelijkheid om een on-line speedtest te doen?
of iets on-line te pingen?

Ik zit nog steeds met mijn netwerk probleem.

Als ik ook via smb een map met mp3's wil openen, gaat hij ze eerst scannen. Dat duurt bij een album van 15 nummers al wel +/- 40 seconden. Lijkt me niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Schweino schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:59:
[...]

[...]
Hahaha dus pure toeval dat ik beide ging updaten :D
Naja XBMC dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb het volgende probleem:

Ik heb het xbmcmail script op mijn xbmc gezet, het script is via de onderstaande link te downloaden.
[url=http://www.xbmcscripts.com/modules/mod_docman/includes_frontend/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=26&Itemid=36]

Bij de settings van mijn gmailaccount staat pop3 enabled. De gebruikersnaam en wachtwoord zijn goed ingevuld;) het pop3 adres ook (pop.gmail.com). Maar alsnog geeft hij na de melding "problem connecting the server..."
Weet iemand waar dit aan ligt? of is het iemand gelukt om dit script te laten functioneren met een gmail mailaccount?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
Schweino schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:59:
[...]

[...]
Dan weet ik nu zeker dat ik een oude(re) versie heb gekregen :) ik ben druk bezig met downloaden van de nieuwste versie, maar het is slecht te vinden. Is de build van Schweino via dezelfde kanalen te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Schweino's build is te vinden op xbmc.****.com (zijn domeinnaam dus ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
Fire69 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:28:
Schweino's build is te vinden op xbmc.****.com (zijn domeinnaam dus ;) )
_/-\o_ Danku

Ga t vanavond gelijk proberen te installeren! In welke taal zijn de verschillende scripts eigenlijk geschreven? Lijkt me best leuk om hier een beetje mee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Python -> http://www.python.org/

[ Voor 69% gewijzigd door Schweino op 15-06-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
sebasgrif schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:36:
[...]

_/-\o_ Danku

Ga t vanavond gelijk proberen te installeren! In welke taal zijn de verschillende scripts eigenlijk geschreven? Lijkt me best leuk om hier een beetje mee aan de slag te gaan.
Ik was laatst ook bezig met de begin tutorial bezig van Python. Na 4 voorbeeldscripts na te hebben gemaakt keek ik de tv gids van bakman na en toen zakte de moed me in de schoenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
Ja, ik begin nu ook wel te twijfelen, om me nu weer in een nieuwe taal te verdiepen wordt miss beetje te veel van het goede, ik heb nog nooit wat met python gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was laatst ook bezig met de begin tutorial bezig van Python. Na 4 voorbeeldscripts na te hebben gemaakt keek ik de tv gids van bakman na en toen zakte de moed me in de schoenen :+
nou nou ik heb ook een hoop af moeten kijken, maar wat het meeste heeft geholpen is de XBMC scripting tutorial van AlexPoet. Om het makkelijker te maken om de scripts te testen, ontkom je niet aan de xbmc emulator voor Python, anders word je gek van het heen en weer lopen en uploaden naar je xbox.
Je hebt hier wel Python en PIL voor nodig. Advies: download Python 2.3 en de PIL library voor python 2.3 (kreeg het met de nieuwste versies niet aan de praat)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Wow... tnx voor de info _/-\o_
Daar ga ik me eens in verdiepen als ik wat tijd over heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanOekelen
  • Niet online
Weet iemand misschien hoe je het script menuutje (dat blauwe knopje naast de knop om xbmc af te sluiten) aan kunt passen? Zodat je vanaf daar direct een scriptje kunt opstarten.

Ik gebruikt schweino build van 14-6-05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanOekelen schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:48:
Weet iemand misschien hoe je het script menuutje (dat blauwe knopje naast de knop om xbmc af te sluiten) aan kunt passen? Zodat je vanaf daar direct een scriptje kunt opstarten.

Ik gebruikt schweino build van 14-6-05.
in de skins folder staan de PAL en PAL16x9 folders (ik weet niet waar je in draait, dat weet jij het best) (bijv skins/PMIII/PAL) . Hierin vind je een file die heet dialogsubmenu.xml hierin vind je terug wat je nu ook op je xbox ziet. Je zal er al een hele reeks in zien staan, de meeste zijn dummy entries (om de posities vast te leggen) je kunt ze ook verbergen door de <visible> op no te zetten.

Voor de mensen die zich ergeren aan de background skin bij de music visualisation (ik bijvoorbeeld ;-) ) zouden in de MusicVisualisation.xml het volgende kunnen zetten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
<window>
  <id>2006</id>
  <defaultcontrol>2</defaultcontrol>
  <allowoverlay>no</allowoverlay>
  <controls>
    <control>
      <description>background image</description>
      <type>image</type>
      <id>1</id>
      <posX>-100</posX>
      <posY>375</posY>
      <width>800</width>
      <height>120</height>
      <texture>gradient.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>image</description>
      <type>image</type>
      <id>1</id>
      <posX>105</posX>
      <posY>385</posY>
      <width>90</width>
      <height>99</height>
      <info>MusicPlayer.Cover</info>
    </control>

<control>
      <description>Artist label</description>
      <type>label</type>
      <id>1</id>
      <posX>210</posX>
      <posY>385</posY>
      <info>MusicPlayer.Artist</info>
      <align>left</align>
      <font>special12</font>
    </control>

<control>
      <description>Title label</description>
      <type>label</type>
      <id>1</id>
      <posX>210</posX>
      <posY>405</posY>
      <info>MusicPlayer.Title</info>
      <align>left</align>
      <font>special13</font>
    </control>

<control>
      <description>Time label</description>
      <type>label</type>
      <id>1</id>
      <width>100</width>
      <posX>210</posX>
      <posY>460</posY>
      <info>MusicPlayer.Time</info>
      <align>left</align>
      <font>font10</font>
    </control>

<control>
      <description>Album label</description>
      <type>label</type>
      <id>1</id>
      <posX>210</posX>
      <posY>430</posY>
      <info>MusicPlayer.Album</info>
      <align>left</align>
      <font>font10</font>
    </control>
  </controls>
</window>

Dit zet een gradient overlay onderaan neer, met de cover, titel tijd etc. (beetje MTV achtig :) )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Schweino build is niet geheel correct vanwege veranderingen in Weather, deze heeft een rar file nodig die niet in de build zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanOekelen
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:48:
de Schweino build is niet geheel correct vanwege veranderingen in Weather, deze heeft een rar file nodig die niet in de build zit.
Dat is makkelijk op te lossen, rar alle bestanden die in de map xbmc/weather staan en noem de rar weather.rar, plaats deze vervolgens in xbmc/media en alles werkt weer.

Bedankt trouwes voor voor die tip van net, nu kan ik tenminste snel bij jouw scripts komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:53
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:32:
Voor de mensen die zich ergeren aan de background skin bij de music visualisation (ik bijvoorbeeld ;-) ) zouden in de MusicVisualisation.xml het volgende kunnen zetten:

Dit zet een gradient overlay onderaan neer, met de cover, titel tijd etc. (beetje MTV achtig :) )
Duidelijk beter! Ik zette het altijd maar uit, maar dit is wel mooi :)

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
Ik heb de nieuwste schweino build geïnstalleerd en het werkt perfect!!
Goed werk! _/-\o_

Alleen bij het overzetten van de bestanden via FTP liep het kopieren 2x vast bij een txt file van 0 kb. zonder deze files werkt het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen bij het overzetten van de bestanden via FTP liep het kopieren 2x vast bij een txt file van 0 kb. zonder deze files werkt het perfect :)
Ik zie die _DStore file ook altijd failen, maar nu niet meer:

Een aanrader voor modchip gebruikers:
Als wat wilt ftp-en, draai dan avalaunch, deze heeft een boost-mode, mist je het juiste ftp pakket gebruikt (flash fxp, Qwix)

Ik boot avalaunch vanuit xbmc. Ik maak van de Schweino-build een ISO file (dmv cXBoxtool) en ftp deze dmv Qwix. Dit houd in dat ik nu een nieuwe XBMC release in minder dan 30 seconden installeer. Hetzelfde geld voor het ftp-en van games, een game staat er binnen 3 minuten op.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:18:
[...]

Ik zie die _DStore file ook altijd failen, maar nu niet meer:

Een aanrader voor modchip gebruikers:
Als wat wilt ftp-en, draai dan avalaunch, deze heeft een boost-mode, mist je het juiste ftp pakket gebruikt (flash fxp, Qwix)

Ik boot avalaunch vanuit xbmc. Ik maak van de Schweino-build een ISO file (dmv cXBoxtool) en ftp deze dmv Qwix. Dit houd in dat ik nu een nieuwe XBMC release in minder dan 30 seconden installeer. Hetzelfde geld voor het ftp-en van games, een game staat er binnen 3 minuten op.
Cxboxtool heeft volgens mij ook een boostmode voor het ftp-en van iso's en dergelijke. Had het in ieder geval een keer zien staan in de connectie opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cxboxtool heeft volgens mij ook een boostmode voor het ftp-en van iso's en dergelijke. Had het in ieder geval een keer zien staan in de connectie opties.
ik zit net effe op die website te kijken, ik denk djeezz wat een n00b ben ik toch dat ik met 2 van die pakketjes loop te klooien terwijl ie dat gewoon ondersteunt. :/ }:O
maar goed, om er gebruik van te maken heb je alsnog avalaunch nodig ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:48:
Inmiddels opgelost, dank je voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
Schweino schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:10:
[...]

Inmiddels opgelost, dank je voor je feedback!
Zjin er nog meer dingen verandert in de 16-juni-build? Hou jij eigenlijk ook een online changelog bij? die zie ik er niet tussenstaan op je site.
En wat is een milkdrop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
De URL naar de changelog staat wel degelijk op mijn site (http://cvs.sourceforge.ne...y/xbmc/XBMC/Changelog.txt). Ook kan je in XBMC zelf via een script het changelog bekijken en in elke rar zit een changelog.

Milkdrop is een visualisatie die je in XBMC kan gebruiken, zie http://www.milkdrop.co.uk/. Ook dit kan je terugvinden in de betreffende rar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
Dit is toch het changelog van XBMC zelf, niet van jouw build specifiek? of zit ik er nu helemaal naast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:37
sebasgrif schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:00:
Dit is toch het changelog van XBMC zelf, niet van jouw build specifiek? of zit ik er nu helemaal naast...
Ja maar hij build elke dag van de cvs van xbmc. Dus die zijn het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Dit moet ik toch even melden in mijn enthousiasme :) Ik heb zojuist m'n nieuwe JVC 32s60b 81cm LCD scherm binnen, nu is het helemaal een feest om met XBMC te werken ;) Had nog een hele oude pal 4:3 tv, dus dit is een opzienbarende verbetering :D

Trouwens even iets heel anders. Zou het niet mogelijk zijn om de Schweino (overigens uitstekende) build als directorie op een ftp / rsync server te plaatsen? In dat geval hoeft er niet elke keer weer +40MB binnen gehengeld te worden (niet zo rampzalig met mijn 8mbit verbinding, maar voor de 1mbitters onder ons..) Scheelt ook weer bandbreedte voor de host. Via een ftp zou er mbv. fxp gesynchroniseerd kunnen worden met de XBMC map op je Xbox (alhoewel ik niet weet of de Xbox ftp fxp capable is?).

[ Voor 55% gewijzigd door BlackB1rd op 16-06-2005 14:19 ]

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Tito schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:51:
[...]

Ja maar hij build elke dag van de cvs van xbmc. Dus die zijn het zelfde.
Stimmt :)
BlackB1rd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:06:
Dit moet ik toch even melden in mijn enthousiasme :) Ik heb zojuist m'n nieuwe JVC 32s60b 81cm LCD scherm binnen, nu is het helemaal een feest om met XBMC te werken ;) Had nog een hele oude pal 4:3 tv, dus dit is een opzienbarende verbetering :D
Gefelici, ik heb dezelfde maar dan in zilver. Aan te raden is om de HDTV pack te bestellen voor de xbox (originele van Microsoft zou ik doen). Graai em van Ebay.com, ik had een nieuwe voor $15 inc verzenden uit Japan. Je kan XBMC namelijk in HDTV draaien (zelfs in 1080i als je wil) en bijna alle spellen ondersteunen progressive scan. Je kan zelfs het orginele dashboard hexediten zodat die in 480p draait en je dus ook dvds in progressive scan kan kijken. En spellen in 720p = :9~
BlackB1rd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:06:
Trouwens even iets heel anders. Zou het niet mogelijk zijn om de Schweino (overigens uitstekende) build als directorie op een ftp / rsync server te plaatsen? In dat geval hoeft er niet elke keer weer +40MB binnen gehengeld te worden (niet zo rampzalig met mijn 8mbit verbinding, maar voor de 1mbitters onder ons..) Scheelt ook weer bandbreedte voor de host. Via een ftp zou er mbv. fxp gesynchroniseerd kunnen worden met de XBMC map op je Xbox (alhoewel ik niet weet of de Xbox ftp fxp capable is?).
Hij staat op een ftp server (die ook een http frontend heeft), maar ik ga daar geen publieke accounts op aanmaken (check m'n host en je snapt wel waarom). Het synchroniseren via ftp gaat niet helemaal lukken (zou ik ook nooit doen bij het updaten van XBMC, altijd alles overschrijven) aangezien bij sommige onderdelen wel de code veranderd, maar niet de bestandsgrootte (omdat sommige code wordt vervangen).

[ Voor 34% gewijzigd door Schweino op 16-06-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 08:40
Waar is die built van jou dan eigenlijk te krijgen Schweino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Is denk ik (zonder overdrijven) al een keer of 10 genoemd, zelfs 1 pagina voor deze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Schweino schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:21:
Gefelici, ik heb dezelfde maar dan in zilver. Aan te raden is om de HDTV pack te bestellen voor de xbox (originele van Microsoft zou ik doen). Graai em van Ebay.com, ik had een nieuwe voor $15 inc verzenden uit Japan. Je kan XBMC namelijk in HDTV draaien (zelfs in 1080i als je wil) en bijna alle spellen ondersteunen progressive scan. Je kan zelfs het orginele dashboard hexediten zodat die in 480p draait en je dus ook dvds in progressive scan kan kijken. En spellen in 720p = :9~
Ik heb al geboden op een HDTV adapter, 2e hands maar wel incl. kabels (excl. optic fiber). Bod loopt over 3 dagen af en dan heb ik voor 5 dollar een HDTV pack, met 10 dollar verzendkosten ;) Komt dus eigenlijk op hetzelfde neer, maar ik heb nergens een nieuwe kunnen vinden voor een redelijke prijs.

Aangezien je dezelfde tv hebt, vroeg ik me af of jij het ook bij bepaalde (heldere) contrasten deeltjes erg ziet trillen? Dit is b.v. op de weather pagina duidelijk te zien bij het weather channel logo en de zonnetjes. Ik heb al gespeeld met verschillende instellingen binnen XBMC en m'n TV, het enige dat er invloed op lijkt uit te oefenen is DNR op hoog / max te zetten (maar dan verspringt 'ie steeds en het maakt het geheel er ook niet scherper op). Heeft het soms met de kwaliteit van m'n SCART te maken, welke de standaard Xbox AV kabel is? Met gewone TV heb ik hetzelfde... Verder perfect beeld, alleen sommige kleine gedetailleerde dingetjes gaat ie erg trillen.

Heb trouwens m.b.v. het originele msdash 'm op pal-60 gezet. Dit lijkt ook niets uit te maken, is deze optie enkel voor de 'ouderwetse' pal tv's?
Schweino schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:21:
Hij staat op een ftp server (die ook een http frontend heeft), maar ik ga daar geen publieke accounts op aanmaken (check m'n host en je snapt wel waarom). Het synchroniseren via ftp gaat niet helemaal lukken (zou ik ook nooit doen bij het updaten van XBMC, altijd alles overschrijven) aangezien bij sommige onderdelen wel de code veranderd, maar niet de bestandsgrootte (omdat sommige code wordt vervangen).
Duidelijk :) En ik kwam er al achter dat FAT-X niet de originele timestamp van bestanden kan behouden, althans niet via ftp. Als dat wel het geval was, dan zou synchroniseren nog niet eens zo gek zijn...

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oe, het maken van screenshots is hip!

alleen, als ik met filezilla connect naar de xbox om de screenshots te downloaden gaat het downloaden niet sneller als ~489B/s :'(
de xbox is via een switch aangesloten op het netwerkje..
het uploaden gaat wel gewoon snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
BlackB1rd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:18:
[...]

Ik heb al geboden op een HDTV adapter, 2e hands maar wel incl. kabels (excl. optic fiber).

Aangezien je dezelfde tv hebt, vroeg ik me af of jij het ook bij bepaalde (heldere) contrasten deeltjes erg ziet trillen?
Let op dat het HDTV pack origineel al met de component kabels komt, en zonder optische kabel inderdaad.

Dat trillen is voorbij zodra je XBMC in progressive scan zet, dit trillen komt door het interlaced signaal. Je kan dit bijstellen door de flicker filter te activeren in XBMC. Ik kan je overigens aanraden om je xbox in NTSC (60Hz) te draaien, dan draait (bij mij iig) alles net een stukje relaxter. Je moet je xbox eeprom sowieso op NTSC zetten om HDTV en progressive scan modes te kunnen activeren, de fijne heren bij MS hebben dit namelijk gedeactiveert als je xbox op PAL staat (blijkbaar gaan ze er niet van uit dat we hier ook van HDTV willen genieten).

Voor de hex-edit instructies:
These hex edits will display the original ms xbox dashboard/dvd remote playback, and dvdx-2 dongle free dvd in progressive scan:

For the original ms xbox dashboard, open xboxdash.xbe in a hex editor:

Search for: C7 46 28 20 00 00 00
Replace with: C7 46 28 40 00 00 00, for progressive only
Replace with: C7 46 28 00 00 00 00, for auto selection; this auto switches to progressive scan when your hooked up to a progressive enabled monitor, or it will do interlace when hooked up to a interlace only tv. IMO, this is the best one.

For dvdx-2, open its default.xbe:

Search for: 83 C8 02 C1 E0 04
Replace with: 83 C8 02 C1 E0 05 (progressive only; no auto-select)

When typing in the hex values to search for, try typing in the values without the spaces, if you are having trouble finding the strings. For example: for the ms dash, search for C7462820000000.

These two hex editing strings are independent of one another; you can just hex edit for ms dash for progressive, or just the dvdx-2 for progressive, or have both of them hex edited for progressive.
Voor een freeware hexeditor: http://www.chmaas.handsha.../freeware/xvi32/xvi32.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Schweino schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:28:
Let op dat het HDTV pack origineel al met de component kabels komt, en zonder optische kabel inderdaad.
Oke, dit wist ik inderdaad niet... Maar alsnog heb ik geen nieuwe adapters rond dezelfde prijs gevonden (als je een adresje weet hoor ik het graag ;)
Schweino schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:28:
Dat trillen is voorbij zodra je XBMC in progressive scan zet, dit trillen komt door het interlaced signaal. Je kan dit bijstellen door de flicker filter te activeren in XBMC. Ik kan je overigens aanraden om je xbox in NTSC (60Hz) te draaien, dan draait (bij mij iig) alles net een stukje relaxter. Je moet je xbox eeprom sowieso op NTSC zetten om HDTV en progressive scan modes te kunnen activeren, de fijne heren bij MS hebben dit namelijk gedeactiveert als je xbox op PAL staat (blijkbaar gaan ze er niet van uit dat we hier ook van HDTV willen genieten).
Thanks, op NTSC scheelt het echt enorm hier! En ook niet een klein beetje... Ik merk nu dat alleen bij het activeren van een plaatje hij heel even nog trilt (op PAL bleef ie dan trillen zolang het in beeld was).

Hij pakt nu alleen niet automatisch meer fullscreen, maar panoramic (zowel met XBMC als dvd's). Is de verhouding met NTSC dan toch anders? (terwijl het wel 16:9 is) Het lijkt er dus op dat ie fullscreen niet meer (in de juiste verhouding) ondersteunt.

Ik heb de DVDX-2 default.xbe gehexedit, dus die zal nu wel progressive ondersteunen :) Alleen ms dash heb ik niet geinstalleerd en de XBMC xbe file heeft niet de bovenstaande hex code. Is er nog een XBMC hexcode welke gewijzigd moet worden?
[/quote]

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de DVDX-2 default.xbe gehexedit, dus die zal nu wel progressive ondersteunen :) Alleen ms dash heb ik niet geinstalleerd en de XBMC xbe file heeft niet de bovenstaande hex code. Is er nog een XBMC hexcode welke gewijzigd moet worden?
hoe heb je hem nu in NTSC gezet dan ???

om 720p of 1080i te kunnen draaien heb je de MS dash nodig (in NTSC), alleen daarin kan je het instellen. Zodra je 720p/1080i draait, dan heeft XBMC de optie beschikbaar om films (-die met mplayer worden afgespeeld) naar de GUI resolutie te schalen, zo is HDTV behoorlijk dichtbij gekomen door dit bizarre zwarte kastje, ik heb hier films van 1280 (=720p) met een bitrate van 4000KB met sporadische framedrops gewoon draaiend op de xbox. (1080i .ts stream files die ik heb omgezet naar 720p xvid) Als dan je HDTV enabled is, op een LCD met zo'n resolutie dan is dat niet bepaald onaardig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:53:
hoe heb je hem nu in NTSC gezet dan ???

om 720p of 1080i te kunnen draaien heb je de MS dash nodig (in NTSC), alleen daarin kan je het instellen. Zodra je 720p/1080i draait, dan heeft XBMC de optie beschikbaar om films (-die met mplayer worden afgespeeld) naar de GUI resolutie te schalen, zo is HDTV behoorlijk dichtbij gekomen door dit bizarre zwarte kastje, ik heb hier films van 1280 (=720p) met een bitrate van 4000KB met sporadische framedrops gewoon draaiend op de xbox. (1080i .ts stream files die ik heb omgezet naar 720p xvid) Als dan je HDTV enabled is, op een LCD met zo'n resolutie dan is dat niet bepaald onaardig ;)
Ik heb 'm in NTSC gezet m.b.v. Enigmah videoswitch. Dat werkt nu perfect. Het is me op de 1 of andere manier nog niet gelukt om ms dash als app te behouden naast m'n softmod. Wat ik nu doe als er iets in msdash moet gebeuren, is even de MS backup restoren. Daarna kan ik weer met m'n Mechassault CD terugkomen in de softmod installatie menu om de softmod backup terug te zetten. Gaat tot nu toe goed, alleen is het wel erg omslachtig ;)

Die HDTV opties worden zeker pas zichtbaar zodra er een HDTV adapter aangesloten zit? In m'n huidige msdash zijn de video opties erg summier. Zo uit m'n hoofd kan ik enkel aangeven wat voor type scherm ik heb (widescreen, letterbox etc). Overigens had ik gister nog de xboxdash gehexedit, waarna ik deze als backup had terug gezet. Toen kreeg ik een mooie service error message, dus dat wilde niet echt werken. Nu geloof ik dat m'n msdash sowieso nog niet gepatched is naar 5960, want verscheidene pogingen in 'het verleden' zorgden voor een gelijkwaardige service error message. Wellicht dat dit vereist is om deze hexedit te kunnen laten werken?

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die HDTV opties worden zeker pas zichtbaar zodra er een HDTV adapter aangesloten zit?
klopt, vergeten erbij te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
BlackB1rd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:20:
[...]

Hij pakt nu alleen niet automatisch meer fullscreen, maar panoramic (zowel met XBMC als dvd's). Is de verhouding met NTSC dan toch anders? (terwijl het wel 16:9 is) Het lijkt er dus op dat ie fullscreen niet meer (in de juiste verhouding) ondersteunt.
Dat zou niet moeten, heb je em wel op NTSC 16:9 gezet? Let wel op dat zodra je je xbox via component hebt aangesloten dat je het beeldformaat wel handmatig moet instellen, via component wordt namelijk geen breedbeeldsignaal meegegeven (bij scart wel). Een gemiste kans naar mijn mening....

[ Voor 4% gewijzigd door Schweino op 17-06-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey dat sxt (Sango) gebeuren, om films vanaf je pc te streamen...
mooi prgramma, nu hoef ik niet meer achter mn pc te gaan zitten om een film te zien..maar als ik een film stream..heb ik geen ondertiteling..en dat terwijl alle films op mn pc ondertitels hebben..
is het mogelijk om die films te streamen met ondertiteling dr bij..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Schweino schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:08:
Dat zou niet moeten, heb je em wel op NTSC 16:9 gezet? Let wel op dat zodra je je xbox via component hebt aangesloten dat je het beeldformaat wel handmatig moet instellen, via component wordt namelijk geen breedbeeldsignaal meegegeven (bij scart wel). Een gemiste kans naar mijn mening....
Met enigmah kan je alleen kiezen tussen PAL of NTSC. Maar via de msdash had ik wel nog gecontroleerd of deze op widescreen stond. Zodra ik '16 by 9' instel in dvdx, pakt ie alsnog panoramic. Terwijl 'ie op full duidelijk de juiste verhoudingen heeft. Zelfde geldt voor XBMC, staat ingesteld op NTSC 16:9, maar pakt panoramic :(

Heb net even met PAL getest, dan switched 'ie wel automatisch over naar full...

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:06:
Hey dat sxt (Sango) gebeuren, om films vanaf je pc te streamen...
mooi prgramma, nu hoef ik niet meer achter mn pc te gaan zitten om een film te zien..maar als ik een film stream..heb ik geen ondertiteling..en dat terwijl alle films op mn pc ondertitels hebben..
is het mogelijk om die films te streamen met ondertiteling dr bij..?
om te streamen vanaf je pc heb je sango niet nodig. hiermee kun je wel de shares definieren die je wilt kunnen bereiken.

over wat voor films praat je ? divx, iso's, dvd's ???
bij een film waar je subtitles verwacht, druk op Y terwijl ie speelt, dan krijg je een OSD, hiermee kun je alles instellen, zo ook subtitles, delays, audiostream etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee klopt, dat weet ik, maar dat kan bij films , en srt,s die op je xbox staan..
ik heb het over de shares ja..ik kon mn xml file niet handmatig bewerken voor de shares via mn pc..dat samba gedoe..dus.. daarom gebruik ik nu dat sango progje

dat is programma die het voor je doet..
maar wat ik wil weten..als je nou je films shared..en je kijkt naar een film die op je pc staat...kan je daar dan ook de ondertiteling van krijgen, en dus zien.....?

in de startpost staat er ook een stukje van..nl dit..

Kan ik ook de media van mijn pc afspelen?
Ja, door middel van netwerk shares is dit mogelijk. Dit moet via het bestand XboxMediaCenter.xml gedaan worden.

maar mn vraag is..kan je gelijk de ondertitels sharen zodat je film gewoon ondertiteld is..?
ps zijn gewoon xvid films met srt files dr bij

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
het verhaal wat bakman hierboven heeft neergezet gaat ook op voor shares.
Gewoon mapje op je pc delen en met smb workgroup erheen surfen.

Als je de srt in de zelfde map zet, met de zelfde titel wordt ie automatisch afgebeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ookee..stom dat heb ik niet eens geprobeerd..klinkt logisch.
bedankt allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
BlackB1rd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:12:
[...]

Met enigmah kan je alleen kiezen tussen PAL of NTSC. Maar via de msdash had ik wel nog gecontroleerd of deze op widescreen stond. Zodra ik '16 by 9' instel in dvdx, pakt ie alsnog panoramic. Terwijl 'ie op full duidelijk de juiste verhoudingen heeft. Zelfde geldt voor XBMC, staat ingesteld op NTSC 16:9, maar pakt panoramic :(

Heb net even met PAL getest, dan switched 'ie wel automatisch over naar full...
Freaky, hier gaat het namelijk wel goed (via scart dan), geen idee waarom het bij jou niet lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het normaal dat een xbox vrij gauw vast-loopt als je wat prutst met XBMC?
Zoals spoelen in een MP3 bestand dat op een netwerk share staat?

Gebruik de 17-06-2005 build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Het is niet normaal, want voorheen had ik het niet.
Maar vrijwel met alle builds uit de maand juni heb ik hetzelfde probleem.

Het zal vast snel opgelost worden door de heren van XBMC O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:25:

moet gewoon werken, hier geen probleem.

UDATA\0face008 en TDATA\0face008 leeggegooid na install ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nadat ik een grotere hd in mijn xbox gelegd heb en alles opnieuw geïnstalleerd heb loop ik tegen een probleem aan.

Als ik een mp3 file afspeel kan ik niet meer met een van de joysticks van de controller voor of achteruit spoelen. Dit is vooral makkelijk (zoniet noodzakelijk) bij grote mp3's. Ik weet niet zeker of het na de nieuwe installatie gekomen is het viel me na een paar dagen op.

Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ik wil dit graag oplossen want het is bijzonder irritant in het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik heb het TVGids script op de Xbox gezet, werkt super, wil echter ook graag knoppen aanpassen in het XBMC startscherm
Ik heb aanwijzingen in de OP gevolgd en het volgende veranderd in XboxMediaCenter.xml
code:
1
2
3
4
5
6
<button>
     <description>TV Gids</description>
     <label>1</label>
     <execute>XBMC.RunScript(F:\Apps\XBMC\scripts\tvgids\tvgids.py)</execute>
     <icon>104</icon>
</button>
Dit was de button waar eerst My Pictures stond, die gebruik ik toch nooit, vandaar.
Wanneer ik XBMC nu opstart dan staat er echter nog steeds Afbeeldingen in het startscherm en die knop verwijst ook niet naar het TVGids script.
Hoe los ik dit op?

Een ander probleem is de tijd. Deze staat bij mij altijd een uur te vroeg. Ik heb geen idee hoe dit komt. In het originele Xbox startscherm staat goede tijd en zone ingesteld. In UnleasX stel ik tijd goed in en zet auto-time-update uit. In XBMC stel ik tijd goed in. Ik zet de Xbox uit en weer aan en de tijd is weer een uur naar voren gegaan.

[ Voor 44% gewijzigd door argro op 18-06-2005 14:33 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:26:
Ik heb het TVGids script op de Xbox gezet, werkt super, wil echter ook graag knoppen aanpassen in het XBMC startscherm
Ik heb aanwijzingen in de OP gevolgd en het volgende veranderd in XboxMediaCenter.xml
welke aanwijzingen heb je opgevolgd ???

de knoppen kan je niet aanpassen in xboxmediacenter.xml, dit moet je in de skin zelf doen; skins/PMIII/PAL/home.xml oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:50:
[...]

welke aanwijzingen heb je opgevolgd ???

de knoppen kan je niet aanpassen in xboxmediacenter.xml, dit moet je in de skin zelf doen; skins/PMIII/PAL/home.xml oid.
Het volgende staat in de OP:
:? Hoe pas ik de knoppen op het begin scherm aan?
Bij de oude Project Mayhem skins (I en II) was het mogelijk om meerdere items toe te voegen aan hoofdmenu. Bij versie III is dit eruit gehaald. Je kan echter wel de huidige knoppen veranderen. Dit doe je als volgt:
# Maak een connectie via FTP naar je XBOX
# Open je XboxMediaCenter.xml
# Onderaan dit configuratie bestand staan de homebuttons
# Hier kan je de beschrijving (description) van een homebutton veranderen
# Vervolgens zet je bij execute bijvoorbeeld: XBMC.RunScript(E:\Apps\XBMC\scripts\TVGids\TVGids.py)
Dat suggereert toch dat je XboxMediaCenter.xml aan dient te passen.
Maar ik zal eens kijken wat er bij PM3 te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb eindelijk ook mijn xbox in component video mode gekregen, met een zelf gebouwde kabel.Hij zit aan gesloten op m'n 32pf9976 Philips LCD tv _/-\o_ . Jammer genoeg zit er om 720p wel een bordertje :(
Het lukte mij maar niet om in NTSC mode de HDTV modes te kunnen selecteren, maar dat kan je dus doen door het Y (groen) signaal op je composiet in aan te sluiten. Dan krijg je wel z/w beeld, maar de 480, 720 en 1080 modussen kunnen dan enabled worden. Ook flauw is dat zodra je de box weer terug switched naar PAL, en dan weer naar NTSC 480, 720 en 1080 ook weer gedisabled zijn :(
Ik heb op het moment ook nog last van groene plekken in het beeld op plaatsen waar veel contrast zit, hebben meer mensen hier last van :?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
argro schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:53:
[...]

Het volgende staat in de OP:

[...]

Dat suggereert toch dat je XboxMediaCenter.xml aan dient te passen.
Maar ik zal eens kijken wat er bij PM3 te vinden is.
Het veranderen van buttons in MayhemIII:
Open home.xml, dit bestand staat in de map van de skin, /F/Apps/XBMC/skin/Project Mayhem III/PAL/home.xml in mijn geval
Ga naar de button die je wilt veranderen, bijvoorbeeld Mijn Afbeeldingen.

<control>
<description>My Pictures normal push button</description>
<type>button</type>
<id>4</id>
<posX>91</posX>
<posY>271</posY>
<width>14</width>
<height>13</height>
<label>1</label>
<hyperlink>2</hyperlink>
<font>special13</font>
<onleft>98</onleft>
<onright>99</onright>
<onup>2</onup>
<ondown>5</ondown>
<textureFocus>home-focus.gif</textureFocus>
<textureNoFocus>-</textureNoFocus>
<textOffsetX>30</textOffsetX>
</control>

de vet gedrukte regel vervang je nu door
<execute>f:\Apps\XBMC\scripts\tvgids\tvgids.py</execute>
in /F/Apps/XBMC/language/Dutch/strings.xml verander je nu "Mijn Afbeeldingen" in TV Gids

Je hebt nu in plaats van "Mijn Afbeeldingen" een link naar het TV Gids script in je hoofdscherm van XBMC staan.

Deze methode komt dus niet overeen met de methode die in de OP staat, daar staat dat je dingen moet veranderen in XboxMediaCenter.xml, dat werkte bij mij niet, bovenstaande methode echter wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
intruder1400 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:37:
Nadat ik een grotere hd in mijn xbox gelegd heb en alles opnieuw geïnstalleerd heb loop ik tegen een probleem aan.

Als ik een mp3 file afspeel kan ik niet meer met een van de joysticks van de controller voor of achteruit spoelen. Dit is vooral makkelijk (zoniet noodzakelijk) bij grote mp3's. Ik weet niet zeker of het na de nieuwe installatie gekomen is het viel me na een paar dagen op.

Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ik wil dit graag oplossen want het is bijzonder irritant in het gebruik.
Niemand? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand? 8)7
zelfde vraag/opmerking stond ook boven jouw post. ik heb het niet, ik heb wel raar gedrag gezien na een nieuwe install van xbmc en wanneer ik de cache niet leeg heb gegooid. welke build gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Het afspelen van DVD's is mij niet helemaal duidelijk. De ene keer gaat ie goed, de andere keer weer niet. Of ik nu de video_ts map open of een iso of andere image file aanklik, sommige films zijn geen probleem anderen weer wel.

Heeft iemand tips om dit "probleem" te verhelpen?

Ik heb altijd een van de laatste versies van de "schweino release" geïnstalleerd... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ermo schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:41:
Het afspelen van DVD's is mij niet helemaal duidelijk. De ene keer gaat ie goed, de andere keer weer niet. Of ik nu de video_ts map open of een iso of andere image file aanklik, sommige films zijn geen probleem anderen weer wel.

Heeft iemand tips om dit "probleem" te verhelpen?

Ik heb altijd een van de laatste versies van de "schweino release" geïnstalleerd... _/-\o_
vanaf dvd draaien met dvd-x of met de dvd speler van het ms dashboard. Voor xbmc is er geen volledige ondersteuning voor DVD's (met name de menu's); andere oplossing, rippen zonder menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:03:
[...]

zelfde vraag/opmerking stond ook boven jouw post. ik heb het niet, ik heb wel raar gedrag gezien na een nieuwe install van xbmc en wanneer ik de cache niet leeg heb gegooid. welke build gebruik je ?
15 mei 2005

Inmiddels heb ik de build van 21 juni er op gezet. Probleem opgelost. Trouwens deze build ziet er SUPER uit!!!!!!!!!

[ Voor 16% gewijzigd door intruder1400 op 21-06-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
Hoi, Ik heb een probleempje met xbox media center...
Als ik mijn 250gb schijf heb gedeelt en via Workgroup (SMB) Network erin wil (met xbox media center dus) dan krijg ik alleen 2 andere computers in de workgroup te zien maar niet de PC met de gedeelde harde schijf.

Ik heb 2 versies van Xbox media center, de laatste met de oude interface en de nieuwste, beide geven ze hetzelfde probleem.

Als ik via m'n laptop naar \\10.0.0.150 ga waar de gedeelde schijf is dan kan ik die wel gewoon benaderen zonder passwords of wat dan ook.

Weet iemand waar het aan ligt en/of hoe ik het kan fixen? Kan ik niet gewoon via media center naar het ip gaan?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Sluuut schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 22:49:
Hoi, Ik heb een probleempje met xbox media center...
Als ik mijn 250gb schijf heb gedeelt en via Workgroup (SMB) Network erin wil (met xbox media center dus) dan krijg ik alleen 2 andere computers in de workgroup te zien maar niet de PC met de gedeelde harde schijf.

Ik heb 2 versies van Xbox media center, de laatste met de oude interface en de nieuwste, beide geven ze hetzelfde probleem.

Als ik via m'n laptop naar \\10.0.0.150 ga waar de gedeelde schijf is dan kan ik die wel gewoon benaderen zonder passwords of wat dan ook.

Weet iemand waar het aan ligt en/of hoe ik het kan fixen? Kan ik niet gewoon via media center naar het ip gaan?
Je kunt in XboxMediaCenter.xml de locatie van je smb schijf aanpassen, daar kun je het ip-adres en naam van de map invullen, evt met wachtwoorden, bij mij is dat bijvoorbeeld 192.168.2.105/movies voor de films en 192.168.2.105/mp3 voor de muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
Thanx het is eindelijk gelukt, er bleek "MyNetworkServer" te staan in plaats van een IP ofzo..
Heb dat ff veranderd en nou werkt het :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:25:

Ik krijg vastlopers bij het naar menu teruggaan als het Forward reverse balkje nog in beeld is... ik heb pas sinds kort gemodde xdoos.. en ik moet zeggen, heerlijk.. ook hoe je alles kan instellen enzo.. geweldig.. kai werkt ook goed trouwens ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbOoZ schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:42:
Ik geloof dat het softmodden minder betrouwbaar is dan het modden via een chip. Zo wordt er bijvoorbeeld gezegd op een site van iemand die het doet:

[...]

Kijk je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik dacht ik meld het maar even :>
Ik weet trouwens niet wat de mening is van een Xbox goeroe like Schweino over het softmodden.
Softmod is razend veilig, heb 1 van me xboxen ook zo ;) als je maar weet wat je doet en niet alles loopt te wijzigen, te verplaatsen en te deleten, dan heb ik het het meest over de C:\ partitie! Die avi`s die jij erop pleurt kan de softmod geen moer schelen ook al gooi je ze eraf, alleen aan de dashboard mag je niet komen van hem (en meerdere dingen btw) :P btw die media center ROCKS man, op al mn xboxen zo`n ding gezet, die evox eruit gedropt en deze dash erop gezet! En btw ook al verpest je softmod dan kan je nog altijd fixxen met chip! (softmod kost gemiddeld 30 eurie, dus veel kan er niet veel aan misgaan _/-\o_ ) Ik weet aardig wat, omdat ik zelf een modservice heb in Den-Haag,
Modbreak:Laat dat soort spam dan achterwegen

chip moet je nemen:
**voor live (maar dan GÉÉN HD upgrade)**
**voor HD`s GROTER dan 137 GB**
**om te knutselen met dashes enz enz!**

ennuh over dat live gedoe met softmod, dat kan je blokken in bepaalde dashes anders wordt je gewoon gebanned ;P kan je nog verhelpen met iemands anders eeprom, alleen die`s uniek en moet je het dus heeeel lief vragen :*)
Ik heb voor de gein mijn softmodded xbox ook geblokt van LIVE 8) hou het toch maar op Xbconnect O-)
mvg, DH :>

[ Voor 17% gewijzigd door Spider.007 op 24-06-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu krijg ik vast gezeur , maar dat stiekeme gedoe spreekt me ook niet erg aan, dussss
dit is de site:
***spam****
als je weet dat je gezeur krijgt waarom doe je het dan, je had je zin ook kunnen eindigen met :
...omdat ik zelf een modservice heb....

min wezen.

30 euro om effe een bios te flashen vind ik diefstal.
chip moet je nemen:
**voor live (maar dan GÉÉN HD upgrade)**
btw volgens mij werkt dat prima

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:45:
[...]

als je weet dat je gezeur krijgt waarom doe je het dan, je had je zin ook kunnen eindigen met :
...omdat ik zelf een modservice heb....

min wezen.

30 euro om effe een bios te flashen vind ik diefstal.

[...]

btw volgens mij werkt dat prima
1) Bios Flash = TSOP en dit is softmod ;)
2) En nee dat werkt niet prima, misschien dat ik het verkeerd heb geformulierd of onduidelijk, je krijgt een ban van l!ve als je hebt GEREGGED op oude originele 8 a 10 GB HD van MS
Modbreak:De afkorting van Microsoft is MS
en wilt spelen op nieuwe HD!! (heeft met eeprom te maken enz), als je je pas REGGED nádat je hdupgrade hebt gedaan is er niks mis mee :*)
én
3) :z

[ Voor 30% gewijzigd door Spider.007 op 24-06-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
Is er ook een mogelijkheid de xbox aan te zetten met de afstandsbediening (dvd kit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:55:
[...]

1) Bios Flash = TSOP en dit is softmod ;)
Die is NOG makkelijker te doen :D
intruder1400 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 08:18:
Is er ook een mogelijkheid de xbox aan te zetten met de afstandsbediening (dvd kit)?
ja: http://www.cheaplpc.com/XIR/

[ Voor 38% gewijzigd door Schweino op 24-06-2005 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat het verschrikkelijk moeilijk is, alleen dacht bakman ff dat ie op dat gebied genoeg afwist om mij iets te leren O-) , maar wat is er mis mee om dit als service aan te bieden aan mensen voor een geringe bedrag die bang zijn dat ze een errorcode krijgen, óf niet eens weten hoe ze het moeten doen, en moeten chippen na een fout :/ sorry maar ik zie de logica niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen dacht bakman ff dat ie op dat gebied genoeg afwist om mij iets te leren O-) , maar wat is er mis mee om dit als service aan te bieden aan mensen voor een geringe bedrag die bang zijn dat ze een errorcode krijgen, óf niet eens weten hoe ze het moeten doen, en moeten chippen :/ sorry maar ik zie de logica niet |:(
doe nou niet zo raar, ik weet er geen reet van af anders dan dat ik weet dat ik het diefstal vind om iets softwarematigs aan te passen voor 30 euro, maar goed zo lang jij mensen (en jezelf natuurlijk) gelukkig maakt vind ik het best. Met een beetje lezen op het web kan je het zelf.

fortherecord ik heb een smartxx v2 chip en die chip + inbouwen was 50 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) 50 euro daarvoor is zéér netjes _/-\o_ (of was het alleen die chip :*) ``just kidding`` sorry moest er ff uit :P )
2) Als je er geen reet van af weet, wrm begin je mij dan gelijk te proberen te verbeteren waarvan je niks afweet, dat kon je trouwens ook hééééél goed opzoeken ;) Ook weer zoiets :?
3) Ik begrijp je logica nog steeds niet, of zal het aan mij liggen 8)
4) JUST for the record ;)
Ik heb hiero ook een xbox zitten met een chip, namelijk de X3 CE 8) en een softmodded xbox
5) Ik ben al stil :)
6) Toch ff on-topic doen, ik vind die media center TE GEK, of val ik in de herhaling :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe verander je eigenlijk van build? gewoon alles er over heen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Ik geef bakman 100% gelijk als hij vindt dat een softmod voor 30 euro aardig aan de dure kant zit. De 'standaardprijs' voor een TSOP-flash in Nederland is ook 30 euro, en dat is toch echt wel veel meer moeite dan even een exploit runnen en wat bestanden ftp-en.

Verder staan in het stukje van xbod toch wel wat technische foutjes, waardoor ik een beetje twijfel aan zijn kwaliteiten als soft-modder. Ze kan je bijvorrbeeld bij een softmod wel degelijk een hardeschijf gebruiken die groter is dan 137 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-11-2024

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

Wie gebruikt hier allemaal het (in de openingspostgenoemde) TVGids script van bakman en wat zijn jullie ervaringen ermee? Persoonlijk vind ik het jammer dat je 'slechts' de programma titels te zien krijgt.

Omdat ik op zoek was naar een goede (parse-bare) bron voor tvgids info, maar deze eigenlijk niet kon vinden, heb ik er zelf een samengesteld :*). In principe ben ik bereid deze bron voor het TVGids project beschikbaar te stellen, zodat iedereen volledige, actuele tvgids info op zn xbox kan bekijken.

Iemand interesse om het TVGids script aan te passen en uit te breiden met deze info (formaat RSS 2.0)? Zelf ben ik niet zo'n python goeroe... Bakman zelf misschien?

[ Voor 2% gewijzigd door brinkie2004 op 24-06-2005 15:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ik reken zelf ook +/- 30 euro voor een softmod, dan kan je inderdaad zeggen das duur voor alleen een exploit runnen, en ftp'e,. (dat laatste hoeft ook niet meer met de SID 3.0 exploit)

Ik ben met de exploit, installatie en uitleg van de software al gauw 20 tot 30 minuten kwijt. Dus ik vind 25 a 30 euro best te rechtvaardigen. Daarnaast 25 euro en je kan je XBOX optimaal benutten kan jou het dan schelen hoe het gebeurt en wat iemand er aan verdient??

Je zegt tegen de bakker toch ook niet: De oven doet het meeste werk kan het niet goedkoper. Of: Kijk op op internet dan kan je zelf een brood bakken.

Scorpion heeft gelijk, met softmod kan je ook gewoon de grotere HDD inbouwen. Bijna alles wat met chip kan kan je ook met softmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion303 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:29:
Ik geef bakman 100% gelijk als hij vindt dat een softmod voor 30 euro aardig aan de dure kant zit. De 'standaardprijs' voor een TSOP-flash in Nederland is ook 30 euro, en dat is toch echt wel veel meer moeite dan even een exploit runnen en wat bestanden ftp-en.

Verder staan in het stukje van xbod toch wel wat technische foutjes, waardoor ik een beetje twijfel aan zijn kwaliteiten als soft-modder. Ze kan je bijvorrbeeld bij een softmod wel degelijk een hardeschijf gebruiken die groter is dan 137 GB.
Je hebt 100% gelijk, 137GB+ lukt, met formatten enz, maar dan vind ik chip stabieler! En wat betreft de prijs zit dat me dat aardig dwars, mensen lezen 1 keer op internet dit en dat en ze denken meteen, hup iedereen kan het en 30 euro is té duur en iedereen kan na enkele softmodjes eigen service beginnen, dan denk ik weer aan deze kant, kom dan gewoon niet, THAT SIMPLE! 8) En TSOP vind ik al helemaal belachelijk, neem dan gelijk chip ;) En Hoodlum _/-\o_ helemaal gelijk!

EDIT **voor sommigen**: Als je een grotere HD wilt, kan je beter chippen, xbox moet toch open en is niet veel soldeerwerk, zoals véle softmodders van niet beweren! Dat zijn vaak mensen die alleen softmodden en makkelijk geld willen verdienen en foto`s laten zie van oeroude modchips met 20+ draden, daar wordt ik soms ook echt boos van :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Nu maar weer ON-TOPIC.

Je kan in XBMC die beta DVD player enablen. Weet iemand hier hoe dit werkt?? zoja wil diegene dat ook delen??

Op het forum van XBMC wordt er heel geheimzinnig over gedaan.

de dvd player is echt een functie waar ik met smart op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik op zoek was naar een goede (parse-bare) bron voor tvgids info, maar deze eigenlijk niet kon vinden, heb ik er zelf een samengesteld :*). In principe ben ik bereid deze bron voor het TVGids project beschikbaar te stellen, zodat iedereen volledige, actuele tvgids info op zn xbox kan bekijken.
hoe genereer je die bron dan ? is ie altijd up to date ? zo ja dan pas ik m'n script er voor aan, hoe mee hoe beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoodlum77 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:25:
Je kan in XBMC die beta DVD player enablen. Weet iemand hier hoe dit werkt?? zoja wil diegene dat ook delen??
dat moet gebeuren in de source code, er staat ergens een stuk "cencored by" uitgecomment.
daarna moet je hem zelf compilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:35:
hoe genereer je die bron dan ? is ie altijd up to date ? zo ja dan pas ik m'n script er voor aan, hoe mee hoe beter
Die bron is up to date. De data is afkomstig van een website (tvgids.nl) en wordt elke 6 uur ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Interesting O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brinkie2004 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:24:
Die bron is up to date. De data is afkomstig van een website (tvgids.nl) en wordt elke 6 uur ververst.
beter maak je de source in xmltv formaat, dan maak heel veel mensen blij (voor mij maakt het niet uit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:13:
hoe verander je eigenlijk van build? gewoon alles er over heen gooien?
Jazeker ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee :) Bedankt,

Over dat probleem wat ik had.. is opgelost in ieder geval :) iemand heeft mijn xbox gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik gebruik nu het script uitzending gemist en die zou veel (:?) programma's moeten weergeven,
maar ik zie bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

Waar kan ik daar de specificaties van vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brinkie2004 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 00:50:
[...]
Waar kan ik daar de specificaties van vinden?
eerste link in google. Er bestaat een nederlandse versie, maar daar zitten dus ook geen beschrijvingen van de programma's in.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skillz schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:29:
Ik gebruik nu het script uitzending gemist en die zou veel (:?) programma's moeten weergeven,
maar ik zie bijna niets.
wat betekent "bijna niets" want hier werkt ie gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 08:22:
[...]
eerste link in google. Er bestaat een nederlandse versie, maar daar zitten dus ook geen beschrijvingen van de programma's in.
Ok, had die site wel gezien, maar zo snel niet gevonden dat het om een standaard ging. Ik zal eens kijken of ik een mooie xml-feed kan samenstellen. Volgens mij kan ik een vrij uitgebreide feed leveren. Je hoort spoedig van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:37:
[...]

dat moet gebeuren in de source code, er staat ergens een stuk "cencored by" uitgecomment.
daarna moet je hem zelf compilen.
Hmmz dat klinkt niet heel simpel, zal me der is in verdiepen.

Maare ik denk dat ik maar gewoon geduldig wacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 08:28:
[...]

wat betekent "bijna niets" want hier werkt ie gewoon.
Als ik het script open zie ik een ogenblik geduld a.u.b.
en dan wacht ik......lang.....en niets.

Of laatst kreeg ik alleen maar 1 programma op NL3, the battle.

En ik weet zeker dat mijn i-net wel werkt.

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
XMLTV is een programma waarmee je de tvgids data download met omschrijvingen in een XML bestand. Heel simpel, je kunt de output ook gebruiken voor PVR programma's zoals mediaportal en gbpvr ( doe dat zelf ook ) kijk voor meer informatie op de sourceforge site http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=39046

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

frankvanhoesel schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:49:
XMLTV is een programma waarmee je de tvgids data download met omschrijvingen in een XML bestand. Heel simpel, je kunt de output ook gebruiken voor PVR programma's zoals mediaportal en gbpvr ( doe dat zelf ook ) kijk voor meer informatie op de sourceforge site http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=39046
Het is mij inmiddels geheel duidelijk. Ik ben bezig om een XMLTV RSS feed samen te stellen. Maar wat ik me af vroeg: is niemand anders op t idee gekomen om periodiek een tvgids site te crawlen en weer als rss feed aan te bieden? Of word ik straks vanzelf een keer op mn vingers getikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Heb jij deze? Dit ziet er echt ideaal uit! Nu zag ik ook dat ze een beta versie hebben, met o.a. ondersteuning voor eject. Dat is natuurlijk ook wel heel relaxt :) Volgens mij moet je daarvoor wel zelf een programmer maken, of zou 'ie inbegrepen zijn?

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 08:40
Geweldige programma, ga binnenkort samen wonen en er mocht geen pc in de huiskamer. We zijn tot een compromis gekomen dat wel de xbox er mocht staan. Nu kan ik toch genieten van mijn mp3's. (nu nog even zeuren over mijn JBL's en dan vind ik het helemaal wel goed.)

Maar er rees mij toch nog een vraagje op. Kan XBMC ook overweg met mp3's waarbij een cue bestand zit. Zodat ik toch naar het volgende nr kan enzow?
Ben benieuwd hierna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
AEZscf schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:01:
Geweldige programma, ga binnenkort samen wonen en er mocht geen pc in de huiskamer.
Onder de plak? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
BlackB1rd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:33:
[...]

Heb jij deze? Dit ziet er echt ideaal uit! Nu zag ik ook dat ze een beta versie hebben, met o.a. ondersteuning voor eject. Dat is natuurlijk ook wel heel relaxt :) Volgens mij moet je daarvoor wel zelf een programmer maken, of zou 'ie inbegrepen zijn?
Ik zit zelf te wachten tot er een keer een inkoopactie voor die dingen komt...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.