Vloeibaar metaal, de ideale warmegeleider?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Op allround-pc.com is de volgende review te lezen. Temps die idle 3 en stressed zelfs 5 graden lager dan AS5. Het spulletje is helaas alleen via ebay te bestellen maar als het echt zo een superspul is dan is het een kwestie van tijd en het zal ook in de winkel te verkrijgen zijn...

Afbeeldingslocatie: http://www.allround-pc.com/reviews/05103/images/bericht_html_118e6bc8.gif

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik plaats eerlijk gezegd erg mijn twijfels bij dit grafiekje. Ik denk dat ze koelers niet juist bevestigd hebben.

Het verschil is gewoon te groot, zeker onder load. 5 graden verschil tussen het topproduct van Arctic silver en een ander product (in het voordeel van het laatste) geloof ik gewoon niet.

Ik heb wel eerder dit soort tests gezien, waarbij ze het AS gewoon volledig verkeerd toepasten.

AS is niet een kwestie van een druppeltje erop en uitsmeren. AS moet je eerst insmeren (zonder er met je vingers aan te komen), dan verwijderen met een katoennen doek. Daarna een miniem laagje (echt miniem) en je koeler plaatsen. Na een dag of wat zijn de prestaties optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gemaakt van gallium en indium, beide halfgeleiders en officieel dus geen metaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kzou zeggen, ga oude thermometers en thermostaten sparen om kwik te sparen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 16:49
idee: wc setje vullen met kwik? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 18:25
Sapphire is een contract aangegaan met Nanocoolers voor de koeling op de Sapphire Blizzard Radeon x850xt (pe), deze koeling is een koeling door middel van een metalachtie vloeistof die door een elektrische pomp word rondgepompt. Wanneer de kaart uitkomt is nog niet bekend

http://www.nanocoolers.com dit is de site van de fabrikant met de uitleg. Dus is er is zeker toekomst voor de metaalkoeling aangezien dit zo'n 65 keer beter koelt dan waterkoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Vini op 06-08-2005 23:05 ]

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een beetje een ander onderwerp. Dan gaat het over wat je als vulling gebruikt voor je vloeistof-koelsysteem.

Ik betwijfel overigens of daar op korte termijn toekomst in zit. De warmtecapaciteit van het water is namelijk niet de bottleneck, dat is nog altijd de overdracht van warmte op dat kleine stukje CPU wat er is.

Deze draad gaat over vloeibaar metaal als vervaginging voor koelpasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:07:
Deze draad gaat over vloeibaar metaal als vervaginging voor koelpasta.
bedoel je de plaats waar de processor en de koeler elkaar raken?
Hiermee ben ik nog niet vertrouwd en zou hier graag meer over te weten komen.
Speelt dat spul echt zoveel rol? Het is toch gewoon zodat de koelers beter vastzitten?
Bij mij hangt er zo wat wit plakkerig spul aan die koeler onderaan (zalman cnps 7000B alcu door de pcboer aangebracht)
beginnersvraag: Kan ik echt betere temps halen als ik een van de koelpasta's uit de grafiek koop?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:58
TrippleSix schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:05:
Sapphire is een contract aangegaan met Nanocoolers voor de koeling op de Sapphire Blizzard Radeon x850xt (pe), deze koeling is een koeling door middel van een metalachtie vloeistof die door een elektrische pomp word rondgepompt. Wanneer de kaart uitkomt is nog niet bekend

http://www.nanocoolers.com dit is de site van de fabrikant met de uitleg. Dus is er is zeker toekomst voor de metaalkoeling aangezien dit zo'n 65 keer beter koelt dan waterkoeling.
off-topic:
Naar alle waarschijnlijkheid komt het er toch niet van: http://theinquirer.net/?article=25164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:49

nFo

Kun je hier kopen op ebay: KliK

Koelt dat nou echt beter ?
En is het geschikt voor onder de vapochill ?
Afbeeldingslocatie: http://i24.ebayimg.com/03/i/04/aa/c9/02_1_b.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Kleine kans dat het zal presteren onder een vapochill, dit lijkt me galium oid te zijn, en dit heeft een smeltpunt van +/-30°C, en is dus in vaste toestand bij een vapo.

[ Voor 14% gewijzigd door MYST op 10-08-2005 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feni schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:21:
idee: wc setje vullen met kwik? >:)
Zou je pomp dat wel leuk vinden? Ik weet niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:20:
[...]

Zou je pomp dat wel leuk vinden? Ik weet niet hoor...
+ het gewicht van die kwik. In een goed setje kruipt toch al gemakkelijk een halve liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

MYST schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:37:
Kleine kans dat het zal presteren onder een vapochill, dit lijkt me galium oid te zijn, en dit heeft een smeltpunt van +/-30°C, en is dus in vaste toestand bij een vapo.
dat maakt denk ik nog niet zo heel veel uit.
zolang die maar met beide oppervlakte goed contact maakt.
geen open plekken ofzo.
en niet gelijd.
dan zou het dus een geheel zijn van 'metalen' (ok en legering ;))
hier was ook wat over gepost op tweakers.net
galium+inidium+tin=dit magische goedje :D GaInSn

nog meer leuke dingen:
http://www.scitoys.com/sc...d_metal/liquid_metal.html

ps. praat niet over kwik, daar gaat het hier helemaal niet om.
en het is ook niet bruikbaar sinds het giftig is. en hoogst waarschijnlijk illegaal als ik het goed heb

[ Voor 12% gewijzigd door un1ty op 10-08-2005 20:43 ]

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Pagina: 1