Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel III

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
quote:
Schweino schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:10:
[...]

Inmiddels opgelost, dank je voor je feedback!

Zjin er nog meer dingen verandert in de 16-juni-build? Hou jij eigenlijk ook een online changelog bij? die zie ik er niet tussenstaan op je site.
En wat is een milkdrop?

Reg. datum: 24 april 2002

De URL naar de changelog staat wel degelijk op mijn site (http://cvs.sourceforge.ne...y/xbmc/XBMC/Changelog.txt). Ook kan je in XBMC zelf via een script het changelog bekijken en in elke rar zit een changelog.

Milkdrop is een visualisatie die je in XBMC kan gebruiken, zie http://www.milkdrop.co.uk/. Ook dit kan je terugvinden in de betreffende rar.

Dit is toch het changelog van XBMC zelf, niet van jouw build specifiek? of zit ik er nu helemaal naast...

Reg. datum: 15 november 2001

quote:
sebasgrif schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:00:
Dit is toch het changelog van XBMC zelf, niet van jouw build specifiek? of zit ik er nu helemaal naast...
Ja maar hij build elke dag van de cvs van xbmc. Dus die zijn het zelfde.

Dit moet ik toch even melden in mijn enthousiasme :) Ik heb zojuist m'n nieuwe JVC 32s60b 81cm LCD scherm binnen, nu is het helemaal een feest om met XBMC te werken ;) Had nog een hele oude pal 4:3 tv, dus dit is een opzienbarende verbetering :D

Trouwens even iets heel anders. Zou het niet mogelijk zijn om de Schweino (overigens uitstekende) build als directorie op een ftp / rsync server te plaatsen? In dat geval hoeft er niet elke keer weer +40MB binnen gehengeld te worden (niet zo rampzalig met mijn 8mbit verbinding, maar voor de 1mbitters onder ons..) Scheelt ook weer bandbreedte voor de host. Via een ftp zou er mbv. fxp gesynchroniseerd kunnen worden met de XBMC map op je Xbox (alhoewel ik niet weet of de Xbox ftp fxp capable is?).

BlackB1rd wijzigde dit bericht 16-06-2005 14:19 (55%)

Een hele zooooi

quote:
Tito schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:51:
[...]

Ja maar hij build elke dag van de cvs van xbmc. Dus die zijn het zelfde.

Stimmt :)

quote:
BlackB1rd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:06:
Dit moet ik toch even melden in mijn enthousiasme :) Ik heb zojuist m'n nieuwe JVC 32s60b 81cm LCD scherm binnen, nu is het helemaal een feest om met XBMC te werken ;) Had nog een hele oude pal 4:3 tv, dus dit is een opzienbarende verbetering :D

Gefelici, ik heb dezelfde maar dan in zilver. Aan te raden is om de HDTV pack te bestellen voor de xbox (originele van Microsoft zou ik doen). Graai em van Ebay.com, ik had een nieuwe voor $15 inc verzenden uit Japan. Je kan XBMC namelijk in HDTV draaien (zelfs in 1080i als je wil) en bijna alle spellen ondersteunen progressive scan. Je kan zelfs het orginele dashboard hexediten zodat die in 480p draait en je dus ook dvds in progressive scan kan kijken. En spellen in 720p = :9~

quote:
BlackB1rd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:06:
Trouwens even iets heel anders. Zou het niet mogelijk zijn om de Schweino (overigens uitstekende) build als directorie op een ftp / rsync server te plaatsen? In dat geval hoeft er niet elke keer weer +40MB binnen gehengeld te worden (niet zo rampzalig met mijn 8mbit verbinding, maar voor de 1mbitters onder ons..) Scheelt ook weer bandbreedte voor de host. Via een ftp zou er mbv. fxp gesynchroniseerd kunnen worden met de XBMC map op je Xbox (alhoewel ik niet weet of de Xbox ftp fxp capable is?).
Hij staat op een ftp server (die ook een http frontend heeft), maar ik ga daar geen publieke accounts op aanmaken (check m'n host en je snapt wel waarom). Het synchroniseren via ftp gaat niet helemaal lukken (zou ik ook nooit doen bij het updaten van XBMC, altijd alles overschrijven) aangezien bij sommige onderdelen wel de code veranderd, maar niet de bestandsgrootte (omdat sommige code wordt vervangen).

Schweino wijzigde dit bericht 16-06-2005 14:27 (34%)

Reg. datum: 13 september 2001

Waar is die built van jou dan eigenlijk te krijgen Schweino?

Is denk ik (zonder overdrijven) al een keer of 10 genoemd, zelfs 1 pagina voor deze....

quote:
Schweino schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:21:
Gefelici, ik heb dezelfde maar dan in zilver. Aan te raden is om de HDTV pack te bestellen voor de xbox (originele van Microsoft zou ik doen). Graai em van Ebay.com, ik had een nieuwe voor $15 inc verzenden uit Japan. Je kan XBMC namelijk in HDTV draaien (zelfs in 1080i als je wil) en bijna alle spellen ondersteunen progressive scan. Je kan zelfs het orginele dashboard hexediten zodat die in 480p draait en je dus ook dvds in progressive scan kan kijken. En spellen in 720p = :9~

Ik heb al geboden op een HDTV adapter, 2e hands maar wel incl. kabels (excl. optic fiber). Bod loopt over 3 dagen af en dan heb ik voor 5 dollar een HDTV pack, met 10 dollar verzendkosten ;) Komt dus eigenlijk op hetzelfde neer, maar ik heb nergens een nieuwe kunnen vinden voor een redelijke prijs.

Aangezien je dezelfde tv hebt, vroeg ik me af of jij het ook bij bepaalde (heldere) contrasten deeltjes erg ziet trillen? Dit is b.v. op de weather pagina duidelijk te zien bij het weather channel logo en de zonnetjes. Ik heb al gespeeld met verschillende instellingen binnen XBMC en m'n TV, het enige dat er invloed op lijkt uit te oefenen is DNR op hoog / max te zetten (maar dan verspringt 'ie steeds en het maakt het geheel er ook niet scherper op). Heeft het soms met de kwaliteit van m'n SCART te maken, welke de standaard Xbox AV kabel is? Met gewone TV heb ik hetzelfde... Verder perfect beeld, alleen sommige kleine gedetailleerde dingetjes gaat ie erg trillen.

Heb trouwens m.b.v. het originele msdash 'm op pal-60 gezet. Dit lijkt ook niets uit te maken, is deze optie enkel voor de 'ouderwetse' pal tv's?

quote:
Schweino schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:21:
Hij staat op een ftp server (die ook een http frontend heeft), maar ik ga daar geen publieke accounts op aanmaken (check m'n host en je snapt wel waarom). Het synchroniseren via ftp gaat niet helemaal lukken (zou ik ook nooit doen bij het updaten van XBMC, altijd alles overschrijven) aangezien bij sommige onderdelen wel de code veranderd, maar niet de bestandsgrootte (omdat sommige code wordt vervangen).
Duidelijk :) En ik kwam er al achter dat FAT-X niet de originele timestamp van bestanden kan behouden, althans niet via ftp. Als dat wel het geval was, dan zou synchroniseren nog niet eens zo gek zijn...

Een hele zooooi

Reg. datum: 27 december 2002

oe, het maken van screenshots is hip!

alleen, als ik met filezilla connect naar de xbox om de screenshots te downloaden gaat het downloaden niet sneller als ~489B/s :'(
de xbox is via een switch aangesloten op het netwerkje..
het uploaden gaat wel gewoon snel..

hier kan uw reclame komen te staan voor slechts ¤10,-- per week!

quote:
BlackB1rd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:18:
[...]

Ik heb al geboden op een HDTV adapter, 2e hands maar wel incl. kabels (excl. optic fiber).

Aangezien je dezelfde tv hebt, vroeg ik me af of jij het ook bij bepaalde (heldere) contrasten deeltjes erg ziet trillen?

Let op dat het HDTV pack origineel al met de component kabels komt, en zonder optische kabel inderdaad.

Dat trillen is voorbij zodra je XBMC in progressive scan zet, dit trillen komt door het interlaced signaal. Je kan dit bijstellen door de flicker filter te activeren in XBMC. Ik kan je overigens aanraden om je xbox in NTSC (60Hz) te draaien, dan draait (bij mij iig) alles net een stukje relaxter. Je moet je xbox eeprom sowieso op NTSC zetten om HDTV en progressive scan modes te kunnen activeren, de fijne heren bij MS hebben dit namelijk gedeactiveert als je xbox op PAL staat (blijkbaar gaan ze er niet van uit dat we hier ook van HDTV willen genieten).

Voor de hex-edit instructies:

quote:
These hex edits will display the original ms xbox dashboard/dvd remote playback, and dvdx-2 dongle free dvd in progressive scan:

For the original ms xbox dashboard, open xboxdash.xbe in a hex editor:

Search for: C7 46 28 20 00 00 00
Replace with: C7 46 28 40 00 00 00, for progressive only
Replace with: C7 46 28 00 00 00 00, for auto selection; this auto switches to progressive scan when your hooked up to a progressive enabled monitor, or it will do interlace when hooked up to a interlace only tv. IMO, this is the best one.

For dvdx-2, open its default.xbe:

Search for: 83 C8 02 C1 E0 04
Replace with: 83 C8 02 C1 E0 05 (progressive only; no auto-select)

When typing in the hex values to search for, try typing in the values without the spaces, if you are having trouble finding the strings. For example: for the ms dash, search for C7462820000000.

These two hex editing strings are independent of one another; you can just hex edit for ms dash for progressive, or just the dvdx-2 for progressive, or have both of them hex edited for progressive.
Voor een freeware hexeditor: http://www.chmaas.handsha.../freeware/xvi32/xvi32.htm

quote:
Schweino schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:28:
Let op dat het HDTV pack origineel al met de component kabels komt, en zonder optische kabel inderdaad.

Oke, dit wist ik inderdaad niet... Maar alsnog heb ik geen nieuwe adapters rond dezelfde prijs gevonden (als je een adresje weet hoor ik het graag ;)

quote:
Schweino schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:28:
Dat trillen is voorbij zodra je XBMC in progressive scan zet, dit trillen komt door het interlaced signaal. Je kan dit bijstellen door de flicker filter te activeren in XBMC. Ik kan je overigens aanraden om je xbox in NTSC (60Hz) te draaien, dan draait (bij mij iig) alles net een stukje relaxter. Je moet je xbox eeprom sowieso op NTSC zetten om HDTV en progressive scan modes te kunnen activeren, de fijne heren bij MS hebben dit namelijk gedeactiveert als je xbox op PAL staat (blijkbaar gaan ze er niet van uit dat we hier ook van HDTV willen genieten).

Thanks, op NTSC scheelt het echt enorm hier! En ook niet een klein beetje... Ik merk nu dat alleen bij het activeren van een plaatje hij heel even nog trilt (op PAL bleef ie dan trillen zolang het in beeld was).

Hij pakt nu alleen niet automatisch meer fullscreen, maar panoramic (zowel met XBMC als dvd's). Is de verhouding met NTSC dan toch anders? (terwijl het wel 16:9 is) Het lijkt er dus op dat ie fullscreen niet meer (in de juiste verhouding) ondersteunt.

Ik heb de DVDX-2 default.xbe gehexedit, dus die zal nu wel progressive ondersteunen :) Alleen ms dash heb ik niet geinstalleerd en de XBMC xbe file heeft niet de bovenstaande hex code. Is er nog een XBMC hexcode welke gewijzigd moet worden?
[/quote]

Een hele zooooi

Ja Ja...

quote:
Ik heb de DVDX-2 default.xbe gehexedit, dus die zal nu wel progressive ondersteunen :) Alleen ms dash heb ik niet geinstalleerd en de XBMC xbe file heeft niet de bovenstaande hex code. Is er nog een XBMC hexcode welke gewijzigd moet worden?

hoe heb je hem nu in NTSC gezet dan ???

om 720p of 1080i te kunnen draaien heb je de MS dash nodig (in NTSC), alleen daarin kan je het instellen. Zodra je 720p/1080i draait, dan heeft XBMC de optie beschikbaar om films (-die met mplayer worden afgespeeld) naar de GUI resolutie te schalen, zo is HDTV behoorlijk dichtbij gekomen door dit bizarre zwarte kastje, ik heb hier films van 1280 (=720p) met een bitrate van 4000KB met sporadische framedrops gewoon draaiend op de xbox. (1080i .ts stream files die ik heb omgezet naar 720p xvid) Als dan je HDTV enabled is, op een LCD met zo'n resolutie dan is dat niet bepaald onaardig ;)

bakman wijzigde dit bericht 16-06-2005 23:57 (5%)

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

quote:
bakman schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:53:
hoe heb je hem nu in NTSC gezet dan ???

om 720p of 1080i te kunnen draaien heb je de MS dash nodig (in NTSC), alleen daarin kan je het instellen. Zodra je 720p/1080i draait, dan heeft XBMC de optie beschikbaar om films (-die met mplayer worden afgespeeld) naar de GUI resolutie te schalen, zo is HDTV behoorlijk dichtbij gekomen door dit bizarre zwarte kastje, ik heb hier films van 1280 (=720p) met een bitrate van 4000KB met sporadische framedrops gewoon draaiend op de xbox. (1080i .ts stream files die ik heb omgezet naar 720p xvid) Als dan je HDTV enabled is, op een LCD met zo'n resolutie dan is dat niet bepaald onaardig ;)

Ik heb 'm in NTSC gezet m.b.v. Enigmah videoswitch. Dat werkt nu perfect. Het is me op de 1 of andere manier nog niet gelukt om ms dash als app te behouden naast m'n softmod. Wat ik nu doe als er iets in msdash moet gebeuren, is even de MS backup restoren. Daarna kan ik weer met m'n Mechassault CD terugkomen in de softmod installatie menu om de softmod backup terug te zetten. Gaat tot nu toe goed, alleen is het wel erg omslachtig ;)

Die HDTV opties worden zeker pas zichtbaar zodra er een HDTV adapter aangesloten zit? In m'n huidige msdash zijn de video opties erg summier. Zo uit m'n hoofd kan ik enkel aangeven wat voor type scherm ik heb (widescreen, letterbox etc). Overigens had ik gister nog de xboxdash gehexedit, waarna ik deze als backup had terug gezet. Toen kreeg ik een mooie service error message, dus dat wilde niet echt werken. Nu geloof ik dat m'n msdash sowieso nog niet gepatched is naar 5960, want verscheidene pogingen in 'het verleden' zorgden voor een gelijkwaardige service error message. Wellicht dat dit vereist is om deze hexedit te kunnen laten werken?

Een hele zooooi

Ja Ja...

quote:
Die HDTV opties worden zeker pas zichtbaar zodra er een HDTV adapter aangesloten zit?
klopt, vergeten erbij te melden.

quote:
BlackB1rd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:20:
[...]

Hij pakt nu alleen niet automatisch meer fullscreen, maar panoramic (zowel met XBMC als dvd's). Is de verhouding met NTSC dan toch anders? (terwijl het wel 16:9 is) Het lijkt er dus op dat ie fullscreen niet meer (in de juiste verhouding) ondersteunt.
Dat zou niet moeten, heb je em wel op NTSC 16:9 gezet? Let wel op dat zodra je je xbox via component hebt aangesloten dat je het beeldformaat wel handmatig moet instellen, via component wordt namelijk geen breedbeeldsignaal meegegeven (bij scart wel). Een gemiste kans naar mijn mening....

Schweino wijzigde dit bericht 17-06-2005 11:08 (4%)

Reg. datum: 07 januari 2004

Hey dat sxt (Sango) gebeuren, om films vanaf je pc te streamen...
mooi prgramma, nu hoef ik niet meer achter mn pc te gaan zitten om een film te zien..maar als ik een film stream..heb ik geen ondertiteling..en dat terwijl alle films op mn pc ondertitels hebben..
is het mogelijk om die films te streamen met ondertiteling dr bij..?

quote:
Schweino schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:08:
Dat zou niet moeten, heb je em wel op NTSC 16:9 gezet? Let wel op dat zodra je je xbox via component hebt aangesloten dat je het beeldformaat wel handmatig moet instellen, via component wordt namelijk geen breedbeeldsignaal meegegeven (bij scart wel). Een gemiste kans naar mijn mening....

Met enigmah kan je alleen kiezen tussen PAL of NTSC. Maar via de msdash had ik wel nog gecontroleerd of deze op widescreen stond. Zodra ik '16 by 9' instel in dvdx, pakt ie alsnog panoramic. Terwijl 'ie op full duidelijk de juiste verhoudingen heeft. Zelfde geldt voor XBMC, staat ingesteld op NTSC 16:9, maar pakt panoramic :(

Heb net even met PAL getest, dan switched 'ie wel automatisch over naar full...

Een hele zooooi

Ja Ja...

quote:
mirko schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:06:
Hey dat sxt (Sango) gebeuren, om films vanaf je pc te streamen...
mooi prgramma, nu hoef ik niet meer achter mn pc te gaan zitten om een film te zien..maar als ik een film stream..heb ik geen ondertiteling..en dat terwijl alle films op mn pc ondertitels hebben..
is het mogelijk om die films te streamen met ondertiteling dr bij..?
om te streamen vanaf je pc heb je sango niet nodig. hiermee kun je wel de shares definieren die je wilt kunnen bereiken.

over wat voor films praat je ? divx, iso's, dvd's ???
bij een film waar je subtitles verwacht, druk op Y terwijl ie speelt, dan krijg je een OSD, hiermee kun je alles instellen, zo ook subtitles, delays, audiostream etc.

nee klopt, dat weet ik, maar dat kan bij films , en srt,s die op je xbox staan..
ik heb het over de shares ja..ik kon mn xml file niet handmatig bewerken voor de shares via mn pc..dat samba gedoe..dus.. daarom gebruik ik nu dat sango progje

dat is programma die het voor je doet..
maar wat ik wil weten..als je nou je films shared..en je kijkt naar een film die op je pc staat...kan je daar dan ook de ondertiteling van krijgen, en dus zien.....?

in de startpost staat er ook een stukje van..nl dit..

Kan ik ook de media van mijn pc afspelen?
Ja, door middel van netwerk shares is dit mogelijk. Dit moet via het bestand XboxMediaCenter.xml gedaan worden.

maar mn vraag is..kan je gelijk de ondertitels sharen zodat je film gewoon ondertiteld is..?
ps zijn gewoon xvid films met srt files dr bij

mirko581 wijzigde dit bericht 17-06-2005 14:00 (4%)

het verhaal wat bakman hierboven heeft neergezet gaat ook op voor shares.
Gewoon mapje op je pc delen en met smb workgroup erheen surfen.

Als je de srt in de zelfde map zet, met de zelfde titel wordt ie automatisch afgebeeld.

ookee..stom dat heb ik niet eens geprobeerd..klinkt logisch.
bedankt allebei.

quote:
BlackB1rd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:12:
[...]

Met enigmah kan je alleen kiezen tussen PAL of NTSC. Maar via de msdash had ik wel nog gecontroleerd of deze op widescreen stond. Zodra ik '16 by 9' instel in dvdx, pakt ie alsnog panoramic. Terwijl 'ie op full duidelijk de juiste verhoudingen heeft. Zelfde geldt voor XBMC, staat ingesteld op NTSC 16:9, maar pakt panoramic :(

Heb net even met PAL getest, dan switched 'ie wel automatisch over naar full...
Freaky, hier gaat het namelijk wel goed (via scart dan), geen idee waarom het bij jou niet lukt...

Reg. datum: 10 augustus 2001

Is het normaal dat een xbox vrij gauw vast-loopt als je wat prutst met XBMC?
Zoals spoelen in een MP3 bestand dat op een netwerk share staat?

Gebruik de 17-06-2005 build.

Reg. datum: 08 januari 2002

Het is niet normaal, want voorheen had ik het niet.
Maar vrijwel met alle builds uit de maand juni heb ik hetzelfde probleem.

Het zal vast snel opgelost worden door de heren van XBMC O-)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: