Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel III

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
quote:
TheMarco schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:05:
Ik zie er maar vanaf. Google is leuk maar soms krijg je te VEEL informatie.
Ik heb een eeuwigheid geleden evox als MA savegame geinstalleerd en kan echt nergens vinden hoe ik het default aan het booten krijg zonder de boel te verneuken. De meeste tutorials gaan er nu eenmaal vanuit dat je een kale xbox hebt en niet dat je deze ene stap wilt zetten. Helaas :'(

Erg irri trouwens dat hier zo vaag over gedaan moet worden (snap het wel maar ja). Heb nog nooit iets illegaals in die box gehad maar wil gewoon die mediacenter booten :/
Ik zal er maar even duidelijkheid in verschaffen aangezien ik dat stukje had geschreven.

Als je zelf al deze info niet begrijpt, is mijn oprechte tip: Begin er niet aan! Een softmod maakt meer kapot dan je lief is als je hem slecht uitvoert, als je dan geen modchip hebt om op terug te vallen, kan het redelijk fout gaan.
offtopic:
Nu hoor ik de ervaren peepz al denken:"Jah, maaruh, je ken altijd nog proberen met een origineel spel icm z'n savegame bladiebla....". Mensen schijnen nogal eens in stressreacties foute dingen te doen, stekker uit het stopcontact halen ed waardoor je in een clockloop terecht komt etc ;)

Maar nu, wat dan wel?
Vorige deel doorspitten lezen, lezen, lezen en doen/afzien/laten doen.

Kan je het voor de rest weer ontopic houden daarna :Y)

500D Enthousiastelingen SIGN THE PETITION

Reg. datum: 04 februari 2002

Ik heb nu me xbox terug van het ombouwen en het volgende is er aan de hand:

xbmc en wat scripts erop. Waaronder tvgids.
Maar als ik de laatste versie tvgids op running zet lijkt mijn xbox te crashen.

En als ik naar het weer kijk. Dan krijg ik of londen of amsterdam.
terwijl ik in Dordrecht woon. Lijkt me dat ik dat ergens zou moeten kunnen instellen. een postcode ofzow. er staat iets vags en als ik dat wil veranderen krijg ik alleen een scherm in een korte flits. het lijkt me een scherm waar ik me postcode kan invullen ofzow.

wie kan mij hierbij helpen? is het mogelijk dat iemand met een afgestelde xbox een image maakt en die op met ftp zet ofzo? lijkt me legaal en ander edit ik deze post wel..

alvast bedankt.

Arwen / Kayne

Tvgids heeft iedereen problemen mee, oplossing is... script niet meer uitvoeren. :P

Je 'weather'-settings moet je (en hoe kom ik er toch op) in je settings aanpassen onder 'weather' ;)
Ik vrees dat hij Dordrecht niet zal vinden, je kan eens proberen om de dichtstbijzijnde grote stad in te geven. Gewoon via het onscreen-keyboard (of via een usb-keyboard als je verloopjes hebt) de stad intypen en dan geeft hij je een lijstje met mogelijkheden. Niet vergeten de engelse naam te typen, anders vind hij niks, bv. Brussel vind hij niet, maar Brussels wel. De info komt van Weather.com, vandaar...

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

quote:
Fire69 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:28:
Tvgids heeft iedereen problemen mee, oplossing is... script niet meer uitvoeren. :P
Script werkt hier prima :? Heb nog niet meegemaakt dat ie vastliep tijdens het navigeren tussen de zenders...

Een hele zooooi

Ja Ja...

er zijn meerdere tvgids scripts.....er is er maar 1 die werkt en laat ik die gemaakt hebben ;-) zie startpost.

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Moderator Kai [GoT] clan

Bij Weather kan je gewoon in de postcode/location setting intikken via virtual toetsenbord DORDRECHT.
dan vindt hij de juiste positie en krijg je inderdaad ipv. London of Amsterdam, gewoon Dordrecht.

Zekers te weten dat het werkt, want ik kom zelf van Dordt en heb mijn XBMC al zo aangepast. ;)

Schweino: Kan je eens een speciale XBMC build maken met de de DVD player en Linksbrowser Aangezet? :7 Ik weet dat deze opties nog niet officieel door de XBMC devs worden ondersteund, en dat gebruik op eigen risico is... }) maar ik ben nu eindelijk wel eens benieuwd hoe eea werkt en zal gaan werken.... beter ten halve gedwaald als ten hele gekeerd zal ik maar zeggen.... 8)7

Never be afraid of doing tasks you are not familiar with. Noah's Ark was built by an amateur. Professionals have built the Titanic.

Arwen / Kayne

DVD-player werkt toch gewoon? :?

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Moderator Kai [GoT] clan

O ja, om steden in te voeren in Weather settings, moet je ALTIJD de OORSPRONKELIJKE PLAATSNAAM intikken, dus NIET de Engelse vertaling.

De stad Praag - Tsjechie invoeren als Praha. en dus geen Praag of Praague ofzo.
Parijs is Paris (op zijn Frans) etc.

Handig als je hier al de locatie invoert waar je op vakantie gaat deze zomer, of dat je veel sneeuw zal vinden.... Voer dan gewoon de dichtbijzijnde ( grote) stad in en viola..., je weet dat je beter thuis kan blijven en niet 2 dagenlang in de auto hoeft te scheuren om aan de Spaans kust in de regen aan te komen. >:)

Never be afraid of doing tasks you are not familiar with. Noah's Ark was built by an amateur. Professionals have built the Titanic.

Ja Ja...

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:52:

nee. De huidige xbmc maakt gebruikt van mplayer, deze heeft geen directe DVD ondersteuning (menus zijn een issue). Ze zijn nu met een nieuwe dvd player bezig.

de developers van xbmc gaan je niet aardig vinden als je een versie met linksbox en/of de alpha dvd player publiek maakt. Er zijn versies te vinden met linksbox enabled, maar over het algemeen geven die weer problemen met SMB, mensen installeerden die versie en kwamen met die issues op het xbmcforum, de developers stonden op het punt om er geheel mee te kappen vanwege deze "leaked" versions.

bakman wijzigde dit bericht 14-06-2005 10:00 (3%)

Moderator Kai [GoT] clan

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:52:

De player wel, maar nog steeds staan de DVD menu's standaard uitgezet? Volgens de Devs werken de DVD menus nu aardig, maar zijn er af en toe (scherm)fouten. Een dezer weken verwacht ik wel dat ook dit officieel wordt aangezet in de XBMC builds.

Bakman; ik weet dat er Stumperds bestaan die met een onofficele Alpha versie de Devs gaan bestoken met klachten... Ik update XBMC hooguit 1x per maand en als hij crast, dan is dat jammer en start de boel weer opnieuw op.... Dit soort builds moeten gewoon nimmer op Torrents komen...

Desondanks wil Schweino mij misschien een speciale build ergens op een FTP server zetten en mij een mailtje sturen waar ik hem er vanaf kan halen, of een goede tip geven hoe ik zelf die build kan aanpassen ofzo.

John Hoek wijzigde dit bericht 14-06-2005 10:06 (40%)

Ja Ja...

quote:
John_Hoek schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:57:
O ja, om steden in te voeren in Weather settings, moet je ALTIJD de OORSPRONKELIJKE PLAATSNAAM intikken, dus NIET de Engelse vertaling.
tis makkelijker om even op weather.com te kijken welke naam je moet gebruiken.

Arwen / Kayne

quote:
John_Hoek schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:57:

De stad Praag - Tsjechie invoeren als Praha. en dus geen Praag of Praague ofzo.
Parijs is Paris (op zijn Frans) etc.

Handig als je hier al de locatie invoert waar je op vakantie gaat deze zomer, of dat je veel sneeuw zal vinden.... Voer dan gewoon de dichtbijzijnde ( grote) stad in en viola..., je weet dat je beter thuis kan blijven en niet 2 dagenlang in de auto hoeft te scheuren om aan de Spaans kust in de regen aan te komen. >:)
Raar, want als ik Brussel intyp ipv Brussels, vind hij helemaal niks. En het origineel van Brussel is volgens mij Brussel of Bruxelles. :)

Ik heb hier een xbox met 200 gig schijf erin maar in XBMC herkent hij de G: schijf niet dus heb ik in XBMC maar de helft van mijn 200 gig is dit een bekend probleem? en is er iets aan te doen?

PSP met 1 gig, 256 mb en 32 mb: Adventure Player, Ape Academy, Ape Escape On the loose, Armored Core, Astonishia Story, ATV Offroad Fury Blazin Trails, Baku-No, Bleach, Wipe Out Pure en nog 27 andere mail maar voor een lijstje

Arwen / Kayne

Lijkt me een lba48-probleem. Da's volgens mij op te lossen met de juiste bios. :)

Ja Ja...

Vraag blijft: hoe groot is je F: drive ? (=G)

Reg. datum: 24 juni 2002

quote:
Dapie007 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:34:
Ik heb hier een xbox met 200 gig schijf erin maar in XBMC herkent hij de G: schijf niet dus heb ik in XBMC maar de helft van mijn 200 gig is dit een bekend probleem? en is er iets aan te doen?

Kan je wel de spellen spelen die op de g-drive staan?

In dat geval is het handig als je even je xboxmediacenter.xml aanpast op het volgende puntje:

code:
1
<useGDrive>Yes</useGDrive>

Set this to <useGDrive>Yes</useGDrive> if you have a HDD with an G-Partition, else set it to <useGDrive>No</useGDrive>

scorpion303 wijzigde dit bericht 14-06-2005 10:41 (11%)

Arwen / Kayne

Mja, zover had ik weer niet gedacht 8)7

Reg. datum: 15 november 2001

Ik wil opzich de release met dvdplayer ook wel is testen.. Linkbrowser vind ik niet zo intressant.

Heb heel veel dbdimages op me xbox staan, waar ik geen ondertiteling in heb omdat het menu niet werkt( via Y subtitles werkt het niet).

Als je maar 120gig hebt heb je last van lba48 probleem. Moet je ff je bios hacken. Je kan kiezen tussen F en G of 1 grote F.
En dat detecteren van useFdrive en usegdrive, is alleen noodzakelijk als in je xbmclog staat dat hij ze niet detecteerd en ze wel aanstaan in je bios.

Reg. datum: 18 december 2002

op de media center die ik bij mijn xbox kreeg staan een hele hoop oude spellen (nes, snes, n64 enz.) Als ik nu een nieuwe versie erop gooi, blijven die dan wel staan?

quote:
Tito schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 11:49:

Als je maar 120gig hebt heb je last van lba48 probleem. Moet je ff je bios hacken. Je kan kiezen tussen F en G of 1 grote F.

Dat is niet altijd nodig. Misschien heeft hij wel de goede bios (met lba48 ondersteuning), maar is de schijf bijvoorbeeld niet (juist) geformateerd. Voordat we verder gaan zoeken, is het dus handig of we weten welke bios er wordt gebruikt en of de schijf alleen in xbmc niet beschikbaar is, of ook in alle andere applicaties (zoals in boxplorer of via ftp)

quote:
En dat detecteren van useFdrive en usegdrive, is alleen noodzakelijk als in je xbmclog staat dat hij ze niet detecteerd en ze wel aanstaan in je bios.
Hier heb je inderdaad gelijk in. Sinds een half jaartje wordt de g schijf automatisch gedetecteerd. Ik wist niet over welke versie van xbmc hij beschikt.

quote:
ppleeuw schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:08:
op de media center die ik bij mijn xbox kreeg staan een hele hoop oude spellen (nes, snes, n64 enz.) Als ik nu een nieuwe versie erop gooi, blijven die dan wel staan?

Zo te horen gebruik je het media center als een dashboard. Je start dus eerst xbmc op en start vanuit daar verschillende emulators voor je oude spellen, die hoogst waarschijnlijk ergens anders op de harde schijf staan.

In dat geval kan je je media center prima vervangen... je moet gewoon goed opletten dat je alleen de xbmc bestanden vervangt en de rest netjes laat staan...

Misschien zal je ook de xbmc instellingen weer even goed moeten zetten om weer bij de emulators te kunnen komen.,..

Nou, ik heb mn beslissing genomen hoor :)

Op dit moment heb ik thuis mn xbox staan met softmod. en het mooie is, standaard stond xbmc er al op :)

NU is dit wel een andere skin dan ik hier op de screens zie, en hij loopt af en toe vast. Binnenkort maar ff kijken of het niet een oude versie is. Waren er vastloop probelemen met oudere versies?
Vastlopen gebeurt op geheel willekeurige momenten.

Ik loop ook tegen een andere probleem(pje) aan. Ik kan alles (muziek/foto/etc) overzetten van mn pv naar mn xbox via ftp, behalve video. erg vreemd. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Reg. datum: 18 december 2002

wij hebben hier een netwerk maar als ik een lan kabel in de xbox plug ziet hij hem niet op het netwerk, bij een pc is dit wel het geval... missch beetje nooberig, maar ik heb die tuturials gelezen en het zou moeten werken (flashxp connect bijv. niet)?

quote:
sebasgrif schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:37:
Binnenkort maar ff kijken of het niet een oude versie is. Waren er vastloop probelemen met oudere versies?
Vastlopen gebeurt op geheel willekeurige momenten.

Ik weet niet wanneer je je xbox hebt laten ombouwen, maar over het algemeen wordt xbmc er tijdens de ontwikkeling alleen maar beter op.... zo heeft een upgrade na enkele maanden tot een half jaartje vaak al grote performaceverbeteringen tot gevolg... incidenteel zijn er wel eens wat fouten te vinden in de nieuwe releases, maar over het geheel genomen zijn ze vrij stabiel..

Als je trouwens eerst een kopietje van je huidige xbmc-map naar je pc overzet, alvorens de nieuwe erop te zetten, kan je altijd nog terugvallen op de oude situatie..

quote:
Ik loop ook tegen een andere probleem(pje) aan. Ik kan alles (muziek/foto/etc) overzetten van mn pv naar mn xbox via ftp, behalve video. erg vreemd. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
dit klinkt als een erg raar probleem.. heb je wat meer info voor ons? een stuk uit het ftp-logboek? Het enige waar ik zo snel aan kan denken is een fout in de bestandsnaam, waardoor de xbox (met z'n fatx-indeling) de boel niet accepteert.

quote:
ppleeuw schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:20:
wij hebben hier een netwerk maar als ik een lan kabel in de xbox plug ziet hij hem niet op het netwerk, bij een pc is dit wel het geval... missch beetje nooberig, maar ik heb die tuturials gelezen en het zou moeten werken (flashxp connect bijv. niet)?
Krijgt hij wel een ip toegekend of staat er een vast (static) ip-adres in je xbox? Hoe worden in jouw netwerk de ip-adressen uitgegeven (via een windows-bak of via je router)? Is de xbox wel te pingen?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: