Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel III

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Bakman, klopt het dat jouw 6 pack script het niet meer doet? Ik heb hem van de week even gedownload, maar het script lijkt niet te willen starten (running is er binnen 1 seconde achter vandaan).

Misschien is de 6 pack site veranderd waardoor de code niet meer klopt?

De rest van de scripts werken wel 100% bij mij, ik denk dus dat het script inmiddels niet meer werkt (helaas ;) )

www.pasajo.nl

Ja Ja...

quote:
DinoPK schreef op zondag 12 juni 2005 @ 08:35:
Bakman, klopt het dat jouw 6 pack script het niet meer doet? Ik heb hem van de week even gedownload, maar het script lijkt niet te willen starten (running is er binnen 1 seconde achter vandaan).

Misschien is de 6 pack site veranderd waardoor de code niet meer klopt?

De rest van de scripts werken wel 100% bij mij, ik denk dus dat het script inmiddels niet meer werkt (helaas ;) )
klopt de 6pack website is volledig veranderd, er zijn ook geen filmpjes meer.

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Reg. datum: 01 juli 2004

Xbconnect hoort eigenlijk ook in de startpost, beter dan Xlink imo :)

Werkt ook zonder poorten te openen of wat dan ook.

Reg. datum: 07 juni 2003

Heeft ook iemand er last van, dat je in de filebrowser geen popup scherm meer krijgt wanneer je op "White" drukt?

Voor de rest werkt die nieuwste build hier als een zonnetje.
ohja, ik heb de tdata en udata verwijdert via het MS-dashboard

Raw Power
Reg. datum: 02 april 2001

quote:
bakman schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:55:
[...]

er zit gewoon een sort button met 2 pijlen erbij om dit aan te passen
ooooh ok, en waar zit die precies dan ? Laat maar ... reeds gefunden 8)

Mitch wijzigde dit bericht 13-07-2005 09:05 (9%)

jaja

Reg. datum: 08 januari 2003

quote:
bakman schreef op zondag 12 juni 2005 @ 10:15:
[...]

klopt de 6pack website is volledig veranderd, er zijn ook geen filmpjes meer.

Er staan nog gewoon filmpjes op de 6pack website, alleen op een andere plaats:
http://www.6pack.tv/Default.asp?cid=10

2x Dell 2001FP 20,1" TFT / E6750 @ 3,2Ghz / 2x 2GB PC6400 DDR2 / Peak Radeon x1950pro 256MB / 2x 80GB SATA Raid0 / Gigabyte P35C-DS3R / NEC ND-3550a / NEC ND-2510a / Tagan 480W / Logitech MX500 / HP Laserjet 4250

Gek op Mac!
Reg. datum: 18 januari 2000

Hi folks,

Ik heb al een eeuwigheid geleden een softmod gedaan via de MechAssault hack. Ik moet nu altijd naar XBMC door mechassault van de originele disc te booten, dan een savegame kiezen, in EvoX terechtkomen en daar weer voor XBMC kiezen. Aangezien ik mijn XBOX eigenlijk alleen nog maar als media player gebruik en af en toe een (origineel) spel spelen en bovendien nooit op xbox live zit zou ik de xbox graag default willen laten booten in XBMC. Weet iemand hoe dit moet?

En ja ik heb wel gegoogled maar de meeste tutorials gaan uit van modchips. Ik zie stomweg door de bomen het bos niet en ben enigszins bang dat ik iets vernachel waardoor de xbox helemaal niks meer doet. Vandaar: Weet iemand hoe het moet of waar een tutorial staat m.b.t. default XBMC laten booten?

Mijn dank is groot!

MacBook Pro 2.2Ghz / 4GB en een paar rammel-PC's

Gek op Mac!

Oh ja voordat de RTFM's om mijn oren vliegen:

Ik heb dit gelezen:

quote:

In geval van softmod:
Plaats de default.xbe en XboxMediaCenter.xml in de directory waar de ongecertificeerde code word gestart en klaar. (LET WEL, maak een backup van alle hardware informatie die je hebt voordat je dit soort dingen aanpast. Als het foutgaat, kan het GOED fout gaan!)

Let op:
XboxMediaCenter.xml moet wel aangepast worden. De rest van de bestanden moeten ergens op E of F worden gezet in een map naar keuze, en in de XML file moet de home folder gedefinieerd worden, waar dus de rest van de skins/scripts/buttons etc te vinden zijn.
Dit is voor mij echter te onduidelijk. Sterker nog, ik begrijp totaal niet waar dit over gaat.

Ja Ja...

quote:
Er staan nog gewoon filmpjes op de 6pack website, alleen op een andere plaats:
http://www.6pack.tv/Default.asp?cid=10
ik kon ze niet vinden, ik zal het script deze week eens aanpassen.

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
TheMarco schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:32:
Oh ja voordat de RTFM's om mijn oren vliegen:

Ik heb dit gelezen:

[...]

Dit is voor mij echter te onduidelijk. Sterker nog, ik begrijp totaal niet waar dit over gaat.

Dit is de root schijf. De C:\ dus.
Want daar staat ook default.xbe, die kun je overschrijven je met een andere xbe loader.
Hier zet je eveneens ook je XboxMediaCenter.xml neer.

En in de XboxMediaCenter.xml kun je de locatie aangeven waar je de XBMC hebt geplaatst.
Dat kun je aangeven in het bestand bij de tags van <home>locatie hier netten</home>.

Maar dat staat ook uitgelegt in het bestand zelf.

Zelf heb ik deze inhoud op mijn C:| van mijn xbox

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<dir>Audio
<dir>fonts
<dir>xboxdashdata.1012A700
<dir>xodash
evoxdash.xbe
xbmc.log
XBox Book.xtf
Xbox.xtf
xboxdash.xbe
XboxMediaCenter.xml

Mocht ik het verkeerd uit hebben gelegt, dan hoor ik het graag van anderen. :) ;)

-Skyhawk- wijzigde dit bericht 13-06-2005 00:12 (8%)

Reg. datum: 24 april 2002

quote:
KC-Bone schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:30:
Aha dat was het dus! Thx! De TV is dus NTSC. Phillips... :P Ik kon namelijk bij de setting van XBMC al NIET kiezen voor PAL... THX M8!

Nouja dan geld mijn post voor mensen met een NTSC breedbeeld tv. :D
DE xbox eeprom staat op NTSC ingesteld zal je bedoelen. Een NTSC tv van philips zijn hier niet te krijgen (tenzij je een Amerikaanse TV hebt).

Gek op Mac!

quote:
-Skyhawk- schreef op maandag 13 juni 2005 @ 00:12:
[...]

Dit is de root schijf. De C:\ dus.
Want daar staat ook default.xbe, die kun je overschrijven je met een andere xbe loader.
Hier zet je eveneens ook je XboxMediaCenter.xml neer.

En in de XboxMediaCenter.xml kun je de locatie aangeven waar je de XBMC hebt geplaatst.
Dat kun je aangeven in het bestand bij de tags van <home>locatie hier netten</home>.

Maar dat staat ook uitgelegt in het bestand zelf.

Zelf heb ik deze inhoud op mijn C:| van mijn xbox

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<dir>Audio
<dir>fonts
<dir>xboxdashdata.1012A700
<dir>xodash
evoxdash.xbe
xbmc.log
XBox Book.xtf
Xbox.xtf
xboxdash.xbe
XboxMediaCenter.xml

Mocht ik het verkeerd uit hebben gelegt, dan hoor ik het graag van anderen. :) ;)

Ik zie in jouw lijstje geen default.xbe. Moet ik er wel eentje neerzetten? Of moet er ergens eentje overschreven worden? Bij mij staat er ook geen default.xbe in de C:\ root.

Dit is dus het punt dat mij niet duidelijk is...

TheMarco wijzigde dit bericht 13-06-2005 08:09 (6%)

Reg. datum: 08 januari 2002

Als je XBOX gemod is zal er waarschijnlijk Evox op draaien als standaard dashboard.
In het lijstje van -Skyhawk- zie je evoxdash.xbe en xboxdash.xbe.

Hier is evoxdash.xbe de standaard xbe die moet worden opgestart.

Als je nu uit de map van XBMC default.xbe en XboxMediaCenter.xml in C:\ zet en default.xbe hernoemt naar evoxdash.xbe zal in het vervolg XBMC automatisch starten wanneer je je XBOX start.
Je moet nog wel in XboxMediaCenter.xml aanpassen waar de standaard folder staat van XBMC (zoals Skyhawk beschreef).

Let er wel op dat je de originele evoxdash.xbe niet verwijderd, maar gewoon een andere naam geeft!

Reg. datum: 02 juni 2003

Zo, ik wist niet dat XBoX Media Center zo uitgebreid was. Dit alleen al is voor mij al reden om een XBoX aan te schaffen.

Reg. datum: 08 januari 2002

Ja in vergelijking met een "professioneel" media center (met XP MC erop) betaal je relatief weinig en heb je vrijwel dezelfde opties (op het opnemen van TV na) 8)

Gek op Mac!

quote:
EbOoZ schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:15:
Als je XBOX gemod is zal er waarschijnlijk Evox op draaien als standaard dashboard.
In het lijstje van -Skyhawk- zie je evoxdash.xbe en xboxdash.xbe.

Hier is evoxdash.xbe de standaard xbe die moet worden opgestart.

Als je nu uit de map van XBMC default.xbe en XboxMediaCenter.xml in C:\ zet en default.xbe hernoemt naar evoxdash.xbe zal in het vervolg XBMC automatisch starten wanneer je je XBOX start.
Je moet nog wel in XboxMediaCenter.xml aanpassen waar de standaard folder staat van XBMC (zoals Skyhawk beschreef).

Let er wel op dat je de originele evoxdash.xbe niet verwijderd, maar gewoon een andere naam geeft!
Mijn xbox id niet gemod. Er staat bij mij dus gewoon xboxdash.xbe.

Als ik het goed begrijp kan ik die wel omnoemen naar xboxdash.ms ofzo en dan de default.xbe van Media Center daar neerzetten onder de naam xboxdash.xbe. Dan de xboxmediacenter.xml editten en de home goedzetten en ook daar neerzetten en klaar.

Is dit correct?

Reg. datum: 27 juni 2000

quote:
TheMarco schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:32:
[...]

Mijn xbox id niet gemod. Er staat bij mij dus gewoon xboxdash.xbe.

Als ik het goed begrijp kan ik die wel omnoemen naar xboxdash.ms ofzo en dan de default.xbe van Media Center daar neerzetten onder de naam xboxdash.xbe. Dan de xboxmediacenter.xml editten en de home goedzetten en ook daar neerzetten en klaar.

Is dit correct?

Niet klaar. Je moet wel een gemodde xbox hebben om xmbc te draaien.
Met mijn mod (aladdin chip) heb ik de default.xbe van xbmc als evoxdash.xbe op c: gezet.
Alle modchips hebben een bootlijst van bestanden die ze zoeken in bepaalde volgorde.
evoxdash.xbe zoekt ie eerst dus en zo niet dan komt ie bij xboxdash.xbe

Zo start mijn xbox met mod aan de xbmc en zonder de mod aan de standaard dash van de xbox.

(je kan zowel een modchip als softmod gebruiken (softmod afhankelijk welke versie van xbox
je hebt of dat kan ja of nee)

Arwen / Kayne

quote:
Gitano schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:40:
[...]

Niet klaar. Je moet wel een gemodde xbox hebben om xmbc te draaien.
Met mijn mod (aladdin chip) heb ik de default.xbe van xbmc als evoxdash.xbe op c: gezet.
Alle modchips hebben een bootlijst van bestanden die ze zoeken in bepaalde volgorde.
evoxdash.xbe zoekt ie eerst dus en zo niet dan komt ie bij xboxdash.xbe

Zo start mijn xbox met mod aan de xbmc en zonder de mod aan de standaard dash van de xbox.

(je kan zowel een modchip als softmod gebruiken (softmod afhankelijk welke versie van xbox
je hebt of dat kan ja of nee)

1) Volgens mij bedoeld hij met "niet gemod" dat er geen chip inzit. Hij heeft dus wel enigsinds gelijk. :)

2) Moest jij je Alladin nou eens met een degelijke bios zou flashen (X2 5035 dus) kan je gewoon in een ini-file aangeven naar welke xbe's hij moet zoeken bij het booten. ;) :P

Trouwens, als jullie dit mooie topic niet doodwillen, zou ik nu stoppen met de mod-talk.

Fire69 wijzigde dit bericht 13-06-2005 14:50 (10%)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Gek op Mac!

Ok ik begrijp dat het niet kan dus en hoe het wel moet mag niet gezegd worden? :?

Reg. datum: 27 juni 2000

quote:
Fire69 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:48:
[...]

1) Volgens mij bedoeld hij met "niet gemod" dat er geen chip inzit. Hij heeft dus wel enigsinds gelijk. :)

2) Moest jij je Alladin nou eens met een degelijke bios zou flashen (X2 5035 dus) kan je gewoon in een ini-file aangeven naar welke xbe's hij moet zoeken bij het booten. ;) :P

Trouwens, als jullie dit mooie topic niet doodwillen, zou ik nu stoppen met de mod-talk.

2) zal ik eens naar gaan kijken.. mooier maken dan het is is altijd leuk :P

op je laatste regel: idd ik durfde al niet te veel zeggen hier :) Maar staat genoeg voor TheMarco om maar eens te gaan googlen dacht ik zo &gt;:)

Verder was ik dit topic zelf pas net tegengekomen.. en ben alle scripts aan het uitproberen.. erg leuke tussen.. Alleen nog wat problemen hier en daar.. wellicht maar eens mijn xbmc upgraden ;-)
voorheen alleen in gebruik voor muziek/films vooral te kijken.
Zijn er bepaalde xbmc gecompileerde versies die handig zijn (al vol gestouwd met scripts bijv ?)
noem een naam.. ik zoek verder zelf wel waar te krijgen ;-) (hoop dat dit wel mag) :-)

R.I.P

x2 zal niet werken op je aladdin, die kan maar max 256k bios aan, x2 is 512 afaik. zowel iND bios (ini file) als Evox m8PLUS (EVtool) kunnen bios-bootsequence veranderen :)

Team xO :: Red Orchestra / Desert Combat / Battlefield Vietnam since sept. 2003:: Team xO IRC channel

Arwen / Kayne

quote:
TheMarco schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:54:
Ok ik begrijp dat het niet kan dus en hoe het wel moet mag niet gezegd worden? :?

Tuurlijk mag het wel gezegd worden! Alleen niet hier... :P
Ik stel voor dat je even op xbox-scene.com gaat rondneuzen. ;)

quote:
Gitano schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:12:
[...]

2) zal ik eens naar gaan kijken.. mooier maken dan het is is altijd leuk :P

op je laatste regel: idd ik durfde al niet te veel zeggen hier :) Maar staat genoeg voor TheMarco om maar eens te gaan googlen dacht ik zo &gt;:)

Verder was ik dit topic zelf pas net tegengekomen.. en ben alle scripts aan het uitproberen.. erg leuke tussen.. Alleen nog wat problemen hier en daar.. wellicht maar eens mijn xbmc upgraden ;-)
voorheen alleen in gebruik voor muziek/films vooral te kijken.
Zijn er bepaalde xbmc gecompileerde versies die handig zijn (al vol gestouwd met scripts bijv ?)
noem een naam.. ik zoek verder zelf wel waar te krijgen ;-) (hoop dat dit wel mag) :-)

1 naam: Schweino
Niet volgestouwd, maar alles werkt wel. :)

quote:
SiQDiZ schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:15:
x2 zal niet werken op je aladdin, die kan maar max 256k bios aan, x2 is 512 afaik. zowel iND bios (ini file) als Evox m8PLUS (EVtool) kunnen bios-bootsequence veranderen :)

x2 moet je toch van 2 256kb's 1 van 512kb maken om te flashen op een x2-chip? Volgens mij kan je dus ook gewoon 1 256kb flashen op een Alladin, nee?

EN NU KAPPEN ERMEE!!!! :(

:P

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 24 april 2002

x2 t/m 4983 is 256kb, de versies die daarna zijn gekomen zijn 512. Versie 4981 kan je aanpassen wat betreft bootvolgorde, logokleur etc etc met XBtool.

Gek op Mac!

Ik zie er maar vanaf. Google is leuk maar soms krijg je te VEEL informatie.
Ik heb een eeuwigheid geleden evox als MA savegame geinstalleerd en kan echt nergens vinden hoe ik het default aan het booten krijg zonder de boel te verneuken. De meeste tutorials gaan er nu eenmaal vanuit dat je een kale xbox hebt en niet dat je deze ene stap wilt zetten. Helaas :&#039;(

Erg irri trouwens dat hier zo vaag over gedaan moet worden (snap het wel maar ja). Heb nog nooit iets illegaals in die box gehad maar wil gewoon die mediacenter booten :/

Pumpin' on your stereo...
Reg. datum: 07 augustus 1999

TheMarco voeg mij anders even toe aan MSN .. daar is het ook wel af te handelen :).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: