...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op www.welo-massage.nl ...babykleding nodig ? Kijk op www.kwiebeltje.nl
quote:LOST schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:46:
Effe mijzelf nog aanhalen ivm het volgende:
[...]
Wie verschaft mij even een korte uitleg ?
QVGA heeft een resolutie van 320 bij 240
VGA heeft een resolutie van 640 bij 480
Het zegt dus alleen wat over de resolutie van het scherm, niet direct over de kwaliteit van het scherm. Maar de kans is erg groot dat de VGA schermpjes een scherper beeld geven...
nou hij zou een beetje lomp kunnen zijn, omdat ie bijvoorbeeld naast de n520 een stukje groter en dikker is.Ter vergelijking:quote:martdj schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:19:
Ik vind 'm er eigenlijk helemaal niet lomp uitzien, maar dat zal wel aan mij liggen
a636:
122x73.2x19-19.5 mm
n520:
116x70x15 mm
dus vraag me af of dat opvalt, of dat het wel meevalt.
There can be only one.... en ik dan ??
Reg. datum: 09 augustus 2003
ik heb hem bij iComputers besteld en dit zit er allemaal bij:
- losse accu
- oplader voor thuis en oplader voor in de auto
- usb kabel
- hoesje
- auto ophang systeem
- cd'tje met active sync software / ms outlook
379 euro incl. BTW. (+7 euro verzendkosten bij vooruitbetaling)
een onhandig ding: je moet de USB kabel gebruiken om je pda via het stopcontact op te laden. Maar daar valt wel mee te leven. Hij laadt wel weer op via de USB kabel, dus dat scheelt weer.
Waarom heb ik hem gekocht?
- schermpje kan kantelen, verwisselbare accu, gps/wifi/bluetooth in 1
- gps hoef je niet perse uit te klappen als je hem wil gebruiken
- extra oplader voor in de auto
- lange accu duur (hij is nog aan het opladen, dus heb ik geen ervaring mee)
Nu nog GPS software erop zetten, even kijken wat geschikt is.
Kriebel
ps. nog een opmerking over de looks: hij ziet er goed uit (maar dat is natuurlijk persoonlijk). Hij oogt wel ietsje dikker dan andere PDA's, maar daar heb ik voor gekozen omdat GPS erop zit. Anders moet je weer zeulen met GPS dingen.
dr kriebel wijzigde dit bericht 13-12-2005 20:13 (18%)
Asus a636 pro's = autonomie + volledig pakket voor in de auto + wifi.
Asus a636 con's = geen pocket phone.
Mitac mio a701 pro's = kleiner + pocket phone.
Mitac mio a701 con's = geen wifi + batterij?
AMD Opteron 165 | Dfi lanparty ultra-d | OCZ 2x 512 Mb 2-3-2-5 | 250GbKS+320GbKS Western digital | Xfx GeForce 7900gt | Nec 4550 | Creative gigaworks s750 | Samsung 172X | Benq fp71g | Hauppauge pvr150mce | Tagan 480W-U22
Nu maar even afwachten of ze idd op voorraad liggen.
Enzo
quote:kennes schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:08:
Toch twijfel ik tussen deze en de mitac mio a701.
... heb effe een eigen topic gemaakt van de Mio A701. Lijkt mij wel wat namelijk
Mitac Mio A701 (...Bluetooth - GPS - GSM - ... en meer) ...is inmiddels op slot.
[EDIT]... er was al een topic over de A701
Mitac MIO A701 ....daar dit appaaraatje maar in de gaten houden dus
LOST wijzigde dit bericht 14-12-2005 16:42 (26%)
...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op www.welo-massage.nl ...babykleding nodig ? Kijk op www.kwiebeltje.nl
quote:Mystikal schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:06:
IK heb net een mailtje richting PC Megastore gedaan, of ik hem zonder te bestellen ook meteen kan ophalen. Aangezien ik hier in de buurt woon en geen zin heb op te wachten...![]()
Nu maar even afwachten of ze idd op voorraad liggen.
De mijne staat al twee weken op bestelling bij ze en ik heb nog geen bericht gehad dat ze gaan verzenden, dus ik geef je niet veel kans. Deze week zouden ze wel binnen moeten komen though.
Edit:
De mijne is vandaag verzonden, dus wie weet hebben ze er toch nog een op voorraad. Morgen hopelijk eindelijk mijn A636 binnen
martdj wijzigde dit bericht 14-12-2005 11:55 (12%)
alleen ik krijg gps niet ingeschakeld / geinstalleerd?
bij tom tom, kan ik niet kiezen voor die chip, maar krijg idee dat hij ook niet aanstaan?
iemand suggestie ?
-= SIM-PEL =-
quote:TiNRiB schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:20:
ik heb de mijne binnen
alleen ik krijg gps niet ingeschakeld / geinstalleerd?
bij tom tom, kan ik niet kiezen voor die chip, maar krijg idee dat hij ook niet aanstaan?
iemand suggestie ?
Ik heb er ook lang mee zitten klooien, maar je moet onder Instellingen -> Systeem -> GPS in het eerste tabblad de GPS instellen op COM5 (bijvoorbeeld). Het 2e tabblad moet op "Geen" en 4800baud staan, het derde tabblad default laten. In Tomtom kies je voor "Andere bedraad NMEA" oid en selecteer je COM5 en 4800baud. Zorg dat je bij een raam bent, of buiten en Tomtom zal GPS signalen gaan ontvangen. Dit kan even duren, dus wees geduldig.
Het gaat wel om tomtom 5.21 overigens, de nieuwste
Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!
quote:Sander Prinsen schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:38:
[...]
Ik heb er ook lang mee zitten klooien, maar je moet onder Instellingen -> Systeem -> GPS in het eerste tabblad de GPS instellen op COM5 (bijvoorbeeld). Het 2e tabblad moet op "Geen" en 4800baud staan, het derde tabblad default laten. In Tomtom kies je voor "Andere bedraad NMEA" oid en selecteer je COM5 en 4800baud. Zorg dat je bij een raam bent, of buiten en Tomtom zal GPS signalen gaan ontvangen. Dit kan even duren, dus wees geduldig.
ga je nog een recensie schrijven of pics posten?
zou ik (en velen met mij) erg kunnen waarderen
Guitar Zero
live / psn : phusebox | F1 = L1FE |
quote:Phusebox schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:45:
[...]
ga je nog een recensie schrijven of pics posten?
zou ik (en velen met mij) erg kunnen waarderen
Ga ik wel doen, ben gisteravond alleen zowat de hele avond bezig geweest met Tomtom aan de praat te krijgen, dus voor andere dingen niet echt tijd gehad
Ik zal kijken of ik later vanavond nog wat foto's kan maken en zal later deze week een korte recensie schrijven. Ik heb geen echte ervaring met andere PDA's, dus goed vergelijken kan ik helaas niet.
quote:Sander Prinsen schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:38:
[...]
Ja, hier nog iemand die er lang mee heeft loopt klooien. Heb alle COM poorten gehad en uiteindelijk kwam ik op COM1 en 115200 baud. Dat werkt blijkbaar ook (nog niet getest met TomTom trouwens).
Heeft iemand dit al meegemaakt: als WiFi aan staat, mijn PDA op slaapstand gaat en ik vervolgens mijn pda weer aanzet, dan krijg ik een driver.exe foutmelding van windows en kan ik WiFi niet meer gebruiken. Na een reset doet ie het weer wel. Ik hoop dat er een patch voor komt, want dat kan nog wel eens irritant zijn.
Met WiFi slaat ie soms ook de wep key niet op, zou dit een windows of asus probleem zijn?
Verder werkt het prima.
ik heb mijn pda even uitgezet (aan/uit knopje lang ingedrukt houden) en weer aangezet en nu werkt wifi weer met de slaapstand. Gelukkig.
dr kriebel wijzigde dit bericht 14-12-2005 18:54 (8%)
ik was al eerder ook alle com poorten aan het proberen, maar bij 4 hield ik het voor gezien
omdat ik toen visite kreeg. inderdaad op com5 werkt het.
morgen maar eens kijken of m`n checkpoint het doet, met flitspalen
overigens ben ik erg tevreden. mooi apparaat. vond hem op de foto`s niet zo mooi.
maar nu ik hem in m`n handen hebt, valt het reuze mee. (of het komt door de gedachte
dat ik er niet meer vanaf kan ;-) )
zoals al langer bekend, lever asus goeie kwaliteit en altijd overcompleet.
waar je bij hp ipaq alles nog moet bij komen, zit het hier allemaal in het pakket
(car holder - oplader - car lader e.d)
overigens zit de pda stevig in de car holder, zodat je hem met een gerust hart een draai
richting landscape kan geven
kortom,
ik ben blij ...
en dat voor 330 ex
-= SIM-PEL =-
(kandidaat pda's : acer n311, FujitsuSiemens n520, Dell X51v, Asus A636)
Guitar Zero
Als je GPS honderden euro's extra waard vindt, zou je ook een losse Tomtom Go (399 euro) kunnen kopen + evt. een leuke en minder dure VGA PDA (Acer N311 bijv.), dan geef je ook 700 euro uit, maar heb je in mijn ogen meer waar voor je geld.quote:Phusebox schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:19:
[...]
ik vindt het echt moeilijk, wil er een kopen voor 1 januari ivm belastingaftrek (zakelijk)
maar twijfel nog heel erg
FS Loox N520
+ ingebouwde gps
+ licht, compact
+ kwaliteit
+ vormgeving
- geen bluetooth
- navigon software welke niet goed lijkt te zijn
Asus A636
+ lange accuduur
+ ingebouwde gps
+ bluetooth
- zwaar / lomp door gps
- vormgeving
Dell X51v
+ snel
+ 256mb
+ vga
- accuduur
- losse gps
de prijzen voor een volledig pakket (gps + navigatie europa):
Loox N520 : ¤ 675
A636 : ¤ 650
X51v: ¤ 750
quote:Mooooody schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:54:
[...]
[..Een heel rijtje PDA mogelijkheden rond de 700 euro...]
Als je GPS honderden euro's extra waard vindt, zou je ook een losse Tomtom Go (399 euro) kunnen kopen + evt. een leuke en minder dure VGA PDA (Acer N311 bijv.), dan geef je ook 700 euro uit, maar heb je in mijn ogen meer waar voor je geld.
Mag ik dan voor die centen (mogelijk duidelijk goedkoper zelfs) nogmaals ook de Mio 701 in beeld brengen ?!
Mitac MIO A701 ... Alles der op en der an behalve Wifi (op te lossen met SD card eventueel ...).
* 520MHz Intel XScale PXA270 processor
* 128 MB RAM
* 64MB ROM
* Windows Mobile 5
* 2.7" QVGA screen
* tri-band GSM/GPRS
* geintregeerde GPS ontvanger
* Bluetooth 1.2
* 1.3MP camera
* SD/MMC slot
En zelfs nu inmiddels een mogelijke prijs (weliswaar Frans...)
quote:Sur la même page, le mio A701 est annoncé à £399 (env 580eur) et dispo en décembre.
LOST wijzigde dit bericht 16-12-2005 00:18 (14%)
nou ik wil wel europa navigatie, dus dan zit je al aan tomtom 700quote:Mooooody schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:54:
[...]
Als je GPS honderden euro's extra waard vindt, zou je ook een losse Tomtom Go (399 euro) kunnen kopen + evt. een leuke en minder dure VGA PDA (Acer N311 bijv.), dan geef je ook 700 euro uit, maar heb je in mijn ogen meer waar voor je geld.
Guitar Zero
tenminste, mijn accu is rot..
krijg vandaag een nieuwe !
-= SIM-PEL =-
http://support.asus.com/d...us&model=MyPal%20A636
Alleen nog voor de Engelse en Chinese modellen
--------------------
Improved or Fixed Items:
1.Fixed a bug that is unable to wake up while the PDA is in idle.
--------------------
Ik heb hier zelf geen last van.
quote:dr kriebel schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:40:
Nieuwe firmware:
--------------------
Improved or Fixed Items:
--------------------
Dit heb ik 2 keer gehad... Met een soft reset wordt hij wel wakker. Ben benieuwd of ze snel met een NL versie komen.
Is het trouwens mogelijk/legaal om een Engelse Windows Mobile 5.0 te installeren op mijn Nederlandse versie?
Ik hoop dat het mogelijk is eigenlijk, maar zal wel lastig worden. Voordeel is natuurlijk dat Engelse updates er sneller zijn en die Nederlandse vertaling is ook niet alles (bv. 'Draw' in patience is vertaald als 'Tekenen', ipv 'kaart geven' ofzo).quote:Sander Prinsen schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:43:
Is het trouwens mogelijk/legaal om een Engelse Windows Mobile 5.0 te installeren op mijn Nederlandse versie?
dr kriebel wijzigde dit bericht 16-12-2005 17:22 (15%)
quote:dr kriebel schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:53:
[...]
Ik hoop dat het mogelijk is eigenlijk, maar zal wel lastig worden. Voordeel is natuurlijk dat Engelse updates er sneller zijn en die Nederlandse vertaling is ook niet alles (bv. 'Draw' in patience is vertaald als 'Tekenen', ipv 'kaart geven' ofzo).
Die vertaling was me ook al opgevallen in Patience
Ik heb verder alles Engelstalig, zowel Windows als Office en alle andere programmatuur, dus het liefst heb ik m'n PDA ook Engelstalig. Ik heb daar bij de aanschaf niet bij stilgestaan eigenlijk. Als het niet mogelijk is, jammer, maar als het kan zou ik het graag doen.
quote:dr kriebel schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:40:
Nieuwe firmware:
--------------------
Improved or Fixed Items:
--------------------
dit heb ik inderdaad ook al een keer gehad.
ik hoop idd dat ik ooit de engelse versie mag installeren
vind dat nederlands maar rot , vooral in gebruik
overigens heb ik mijn nieuwe accu binnen!
alles weer top
-= SIM-PEL =-
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last