Foto's NC meetings | NC #1 WW@RC5,OGR,TSC Phase 1 & 2 | 24 mei 2008 NC BBQ !
KPN / HI abo: Eindelijk huidige saldo opvragen.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
Reageer Nieuw TopicAh sorry verkeerd gelezen, ik dacht dat je half op shameblaster reageerde en dus ook met een 'probleem' zatquote:ParaNoiMia schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:50:
Dat laatste was bij mij het geval, van prepay naar abo, ik zeg ook niet dat het onlogisch is
:)
Hehe nee hoor, ik gaf hoopte ik een verklaring voor wat hij zagquote:jelle. schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:45:
[...]
Ah sorry verkeerd gelezen, ik dacht dat je half op shameblaster reageerde en dus ook met een 'probleem' zat
Foto's NC meetings | NC #1 WW@RC5,OGR,TSC Phase 1 & 2 | 24 mei 2008 NC BBQ !
Reg. datum: 09 december 2007
Maar je zult je altijd afvragen... is dit nou X% van mijn maandelijkse bundeltegoed of X% van het maandelijkse bundeltegoed + wat je over had van vorige maandquote:ParaNoiMia schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:54:
[...]
Hehe nee hoor, ik gaf hoopte ik een verklaring voor wat hij zagIk ben verder supertevreden met mijn Hi (wel jammer dat je saldo inderdaad in percentages gaat ipv bedragen, maar ach, 0% is ook op
)
Dat laatste. Want mijn bundeltegoed in euro's wordt ook aangevuld als ik iets over houdt.quote:HermanA schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:06:
[...]
Maar je zult je altijd afvragen... is dit nou X% van mijn maandelijkse bundeltegoed of X% van het maandelijkse bundeltegoed + wat je over had van vorige maand
Vraagje:
*tring-tring* "Onbekend nummer" belt! Ik neem op. "Goedenmiddag, meneer (ik), u spreekt met (naam vergeten) van Hi". Op dat moment druk ik perongeluk weg. Nooit weer iets van gehoord.
Ik was net terug uit het buitenland. Heb eea aan data gebruikt en af en toe gebeld, maar zeker niet meer dan 50 eenheden.
Ik SMS "saldo" naar 1244 en zie ondanks mijn Eindeloos Onlinebundel dataverbruik twv E40,nogwat staan, en dat lijkt me logisch: ik was in het buitenland.
Mijn vraag in twee delen:
* Stel ik heb iets raars gedaan waardoor ik op een een data-rekening van honderden euro's kan rekenen. Kunnen er datakosten niet in dit bedrag staan wat ik via SMS ontvang?
* Stel ik heb te veel gebeld of gesmst waardoor mijn rekening zo hoog is, is dan het enige wat ze doen een telefoontje, en niet opnieuw proberen als het misgaat? Of is het gewoon reclame?
Las net iets over E2400,- rekening, enneh... ik knijp hem een beetje! Kon geen gepast topic vinden, maar iemand enig idee? Dank!
*tring-tring* "Onbekend nummer" belt! Ik neem op. "Goedenmiddag, meneer (ik), u spreekt met (naam vergeten) van Hi". Op dat moment druk ik perongeluk weg. Nooit weer iets van gehoord.
Ik was net terug uit het buitenland. Heb eea aan data gebruikt en af en toe gebeld, maar zeker niet meer dan 50 eenheden.
Ik SMS "saldo" naar 1244 en zie ondanks mijn Eindeloos Onlinebundel dataverbruik twv E40,nogwat staan, en dat lijkt me logisch: ik was in het buitenland.
Mijn vraag in twee delen:
* Stel ik heb iets raars gedaan waardoor ik op een een data-rekening van honderden euro's kan rekenen. Kunnen er datakosten niet in dit bedrag staan wat ik via SMS ontvang?
* Stel ik heb te veel gebeld of gesmst waardoor mijn rekening zo hoog is, is dan het enige wat ze doen een telefoontje, en niet opnieuw proberen als het misgaat? Of is het gewoon reclame?
Las net iets over E2400,- rekening, enneh... ik knijp hem een beetje! Kon geen gepast topic vinden, maar iemand enig idee? Dank!
Hmm... kun je misschien aan de hand van de datateller op je mobiele telefoon nagaan hoeveel je hebt verbruikt? Op de KPN site staan de roaming kosten, dan kun je wellicht een idee krijgen of die 40 euro klopt of niet.
Dat je 'verborgen' kosten hebt lijkt me eigenlijk niet zo heel aannemelijk. Zorg je echt voor een bizarre telefoonrekening dan bestaat er inderdaad wel zoiets als Risicobeheer die je dan opbellen of er soms iets aan de hand is, maar ik geloof dat dat vanuit KPN gaat (pin me daar echter niet op vast). Het meest logische is inderdaad reclame, ik ben ook wel eens vanuit Hi benaderd voor extra bundels enzovoort.
Je zou eventueel nog klantenservice kunnen proberen, alhoewel ik betwijfel of zij ook lopende rekeningen kunnen zien... maar niet geschoten is altijd mis
Dat je 'verborgen' kosten hebt lijkt me eigenlijk niet zo heel aannemelijk. Zorg je echt voor een bizarre telefoonrekening dan bestaat er inderdaad wel zoiets als Risicobeheer die je dan opbellen of er soms iets aan de hand is, maar ik geloof dat dat vanuit KPN gaat (pin me daar echter niet op vast). Het meest logische is inderdaad reclame, ik ben ook wel eens vanuit Hi benaderd voor extra bundels enzovoort.
Je zou eventueel nog klantenservice kunnen proberen, alhoewel ik betwijfel of zij ook lopende rekeningen kunnen zien... maar niet geschoten is altijd mis
Reg. datum: 03 maart 2004
Reg. datum: 03 maart 2004
Ja ook voor een simonly kan je aanspraak maken op die studentenkorting.quote:SMSfreakie schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 01:15:
hmm.. als simonly klant ( ergens augustus 2009 afloop ) maak ik vast geen kans meer op studenten korting tot het einde van mn contract?
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Reg. datum: 03 juni 2005
Reg. datum: 03 juni 2005
Nou ik dacht laat ik het ook eens opvragen op me nieuwe Samsung F480. Krijg ik te zien dat ik "Hi Soms Online" heb, ipv "Hi Eindeloos Online" (wat ik inmiddels al 4 maanden heb)
Alles is netjes ingesteld met de sms berichten die je krijgt als je de telefoon voor het eerst opstart, heb het zelfs nog vergeleken met mijn oude telefoon...en het komt overeen.
Lijkt mij toch niet dat zo'n internet abbo toestel gebonden is?
edit: ook krijg ik op me nieuwe telefoon te zien hoeveel euro bel/sms tegoed ik over heb met mijn Hi 30 abbo. Voorheen, op me oude telefoon, was dit alleen in procenten....
Schiet mij maar lekquote:Melding Hi Soms Online: Verbruik 6,110MB. t.w.v ¤10,79 sinds factuur 30 juli
Alles is netjes ingesteld met de sms berichten die je krijgt als je de telefoon voor het eerst opstart, heb het zelfs nog vergeleken met mijn oude telefoon...en het komt overeen.
Lijkt mij toch niet dat zo'n internet abbo toestel gebonden is?
edit: ook krijg ik op me nieuwe telefoon te zien hoeveel euro bel/sms tegoed ik over heb met mijn Hi 30 abbo. Voorheen, op me oude telefoon, was dit alleen in procenten....
JorzoR wijzigde dit bericht 02-08-2008 23:41 (15%)
Ik heb 14 julie verlengt HI en kon ff geen saldo 1244 meer opvragen,moest wachten tot volgende maandquote:ParaNoiMia schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:54:
[...]
Hehe nee hoor, ik gaf hoopte ik een verklaring voor wat hij zagIk ben verder supertevreden met mijn Hi (wel jammer dat je saldo inderdaad in percentages gaat ipv bedragen, maar ach, 0% is ook op
)
Nu kan het weer sinds 1 aug en het is niet meer in procenten maar ¤ ,mijn collegas die nog niet verlengt hadden hebben het nog in %.
Wat wel vreemd is,dat op mijn rek.specificatie vanaf 14 julie de smsjes geen 0.10 kosten maar 0.21 ?? weet iemand hoe dát kan?
Gevalletje van je sms-jes verdubbelen lijkt me... vanaf 1 juli 2008 heeft Hi de bel&sms-abonnementen geintroduceerd waarbij standaard 1 belminuut 1 smsje is. Gratis verdubbelen van het aantal sms-jes (zoals de oude Hi-abonnementen) kan dan via "dubbel aan" naar 1266quote:rooie60 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 00:12:
Wat wel vreemd is,dat op mijn rek.specificatie vanaf 14 julie de smsjes geen 0.10 kosten maar 0.21 ?? weet iemand hoe dát kan?
Ik heb de week na verlenging ook mijn sms verdubbelaar geactiveerd klopt,maar wat wil dat nu zeggen dan?snap het niet?
Ik was in de veronderstelling dat je dat nog niet had gedaan, dat zou het tarief dan kunnen verklaren. Maar als je dat wel hebt gedaan lijkt het me verstandig even 1200 te bellen.quote:rooie60 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:47:
Ik heb de week na verlenging ook mijn sms verdubbelaar geactiveerd klopt,maar wat wil dat nu zeggen dan?snap het niet?
Jawel,maar een week ná mijn verlenging pas (21ste) en op specificatie staat vanaf 14 juli al gelijk (dag van verlenging) zoveel meer voor n smsje?
Maar wat wilt het zeggen,betaal ik nu meer dus voor een smsje?
Wanneer je verdubbelt zijn de smsjes pas vanaf dat moment de helft zo goedkoop, dus wanneer heb je dat gedaan? Als je een bevestiging hebt gehad van de verdubbeling zou je gewoon dat lage tarief moeten betalen ja.quote:rooie60 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:32:
Jawel,maar een week ná mijn verlenging pas (21ste) en op specificatie staat vanaf 14 juli al gelijk (dag van verlenging) zoveel meer voor n smsje?
Bij mij is de prijs dus verdubbelt!?
Sinds 1 juli heeft Hi de nieuwe abonnementen geintroduceerd. Standaard is hierbij een belminuut even duur als een smsje. Je krijgt echter de kans om gratis het aantal smsjes te verdubbelen, wat dus inhoudt dat een smsje de helft zo goedkoop wordt t.o.v. een belminuut (zo was het ook in de oude abonnementen).quote:rooie60 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:16:
Bij mij is de prijs dus verdubbelt!?
Als jij verdubbeld hebt zoals op de link die ik je gaf staat beschreven, dan lijkt mij er niets aan de hand. Mocht je op de komende factuur nu nog steeds het verkeerde tarief zien dan kun je beter even naar de klantenservice bellen.
Vandaag liep de maandperiode weer af, stuurde even zon saldo smsje naar 1244 en kreeg nu een berichtje terug dat mn saldo tot 9 september 0,00 euro is.
Zoveel heb ik niet verbeld in 1 dag... Iemand?
Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen
Ja hecht even geen waarde aan die saldo informatie, ik heb gisteren en vrijdag veel klanten gehad met niet kloppende tegoeden. Bijvoorbeeld dat het tegoed in één dag 30 euro minder was geworden zonder dat er gebeld of gesmst was.quote:marccom schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:54:
Vandaag liep de maandperiode weer af, stuurde even zon saldo smsje naar 1244 en kreeg nu een berichtje terug dat mn saldo tot 9 september 0,00 euro is.
Wordt vanzelf wel weer gefixt denk ik
Ik ga het in de gaten houden dank je.quote:jelle. schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:28:
[...]
Sinds 1 juli heeft Hi de nieuwe abonnementen geintroduceerd. Standaard is hierbij een belminuut even duur als een smsje. Je krijgt echter de kans om gratis het aantal smsjes te verdubbelen, wat dus inhoudt dat een smsje de helft zo goedkoop wordt t.o.v. een belminuut (zo was het ook in de oude abonnementen).
Als jij verdubbeld hebt zoals op de link die ik je gaf staat beschreven, dan lijkt mij er niets aan de hand. Mocht je op de komende factuur nu nog steeds het verkeerde tarief zien dan kun je beter even naar de klantenservice bellen.
De dag dat ik verlengde werden de smsjes 21 cent,dat duurde 3 dagen lang,de dag dat ik de verdubbelaar aanzette was het weer 11 cent.(3 dg later)
Man van primafoon zei dat dat komt door de nieuwe abonnementen van HI,het was altijd dus al zo(11 cent) maar als je verlengt verval je weer in oude,totdat je sms verdubbelaar aanzet.
case closed.
Man van primafoon zei dat dat komt door de nieuwe abonnementen van HI,het was altijd dus al zo(11 cent) maar als je verlengt verval je weer in oude,totdat je sms verdubbelaar aanzet.
case closed.
Ik gebruik dit nu ook zon 1,5 tot 2 jaar en het werkt tot nu toe best goed. Het is natuurlijk niet helemaal realtime (wordt volgens mij maar paar keer per dag geupdate) maar daar kan ik wel meeleven.
Maar nu heb ik toch iets leuks, het is sinds zaterdagochtend. Ik stuur Saldo naar 1244 en krijg een sms terug met daarin de volgende tekst:
Melding HI SMS SimOnly 15: Uw tegoed is ¤NaN tot factuur 22 september.
Hoeveel beltegoed heb ik nu, oneindig?
of heeft iemand bij Hi de database verminkt en alfanumeriek tekens in de kolom beltegoed gezet? 
Zijn er meer die dit hebben?
De tekst is verder hetzelfde als altijd.
Maar nu heb ik toch iets leuks, het is sinds zaterdagochtend. Ik stuur Saldo naar 1244 en krijg een sms terug met daarin de volgende tekst:
Melding HI SMS SimOnly 15: Uw tegoed is ¤NaN tot factuur 22 september.
Hoeveel beltegoed heb ik nu, oneindig?
Zijn er meer die dit hebben?
De tekst is verder hetzelfde als altijd.
Heb ik ook momenteel, storing ofzo, heb het wel eens vaker gezien.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last