Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D (Deel 2)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 12 juli 2001

Nu bij de makro 15% korting op alle digitale fotocamera's dus de EOS350D kit voor ¤ 785,94 (inclusief 19% BTW) tot 20 juni 2005
aka Osiris

quote:
Felony schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:44:
Wat kost hij bij de MM nu? (zonder korting)
¤ 899,-

basvdijk1647 wijzigde dit bericht 09-06-2005 19:39 (3%)

Argh #$%%@
Reg. datum: 02 augustus 2003

|:( ARGH@#$%^&&* ik heb de Canon D350 met Nederlandse handleiding afgelopen maandag voor 858 euro gekocht bij bestprices, ik had die Mediamarkt kortingsactie totaal niet verwacht.

ARGH#$$%%^, het werkt weer niet

aka Osiris

narigheid, ik kwam er ook bij toeval achter hoor. Ging toevallig naar de website toen zag ik het...Nu blijkt mijn lokale fotowinkel hem voor dezelfde prijs te hebben als Dixons. Toch maar liever naar de echte dealer ;) (no offence)
Change the equation.
Reg. datum: 15 februari 2001

Gedsie, ik heb 'm net gekocht bij digicamshop. Naja, niets aan te doen. Vervelend moment van MM :P

Morgen even kijken naar de Tamron 28-300/3,5-6,3 XR DI bij kamera-express en daarna eens spelen op Gilze-Rijen volgende week.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Iets dat je dwars zit? Ik beken.nl | Dat schrijf je zo!

Reg. datum: 08 juni 2005

Ik zeg doe het niet ;) Erg soft tussen 200 en 300 mm (en waar gebruik je hem het meest?)

Change the equation.
Reg. datum: 15 februari 2001

quote:
Insight schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:30:
Ik zeg doe het niet ;) Erg soft tussen 200 en 300 mm (en waar gebruik je hem het meest?)

Oh jee, krijgen we dat weer :) Ik verhuis je reply ff naar onderstaand topic, kunnen we daar verder gaan :P

Centraal objectieven-topic V3.0

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Iets dat je dwars zit? Ik beken.nl | Dat schrijf je zo!

Reg. datum: 19 januari 2003

Hallo,

ik zou binnen dit en 4 weken misschien een Canon 350D willen kopen. Al zit ik toch met enkele vraagjes waarop ik dadelijk geen antwoord vind :).

1. Is het mogelijk om de 350D rechtstreeks aan de laptop te koppelen
  2. Ik maak voornamelijk portret fotos. De kitlens mist helaas wat bereik. Ik werk momenteel met een 75-150 mm (analoog, niet op dSLR bruibaar). Het 150 mm bereik is ideaal, zo kom je niet te dichtbij, maar zit je ook niet te prutsen met die 300 mm toeter voor je neus :). Iemand suggesties voor een lens?

if (!works){ hammer();}

quote:
Curaby schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:40:
Hallo,

ik zou binnen dit en 4 weken misschien een Canon 350D willen kopen. Al zit ik toch met enkele vraagjes waarop ik dadelijk geen antwoord vind :).

2. Ik maak voornamelijk portret fotos. De kitlens mist helaas wat bereik. Ik werk momenteel met een 75-150 mm (analoog, niet op dSLR bruibaar). Het 150 mm bereik is ideaal, zo kom je niet te dichtbij, maar zit je ook niet te prutsen met die 300 mm toeter voor je neus :). Iemand suggestues voor een lens?
suggesties genoeg, maar helaas kan ik niet in je budget kijken ;)
http://www.wjf-clan.nl/

c

Reg. datum: 19 januari 2003

quote:
neographikal schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:41:
[...]

suggesties genoeg, maar helaas kan ik niet in je budget kijken ;)
Wel +- 150 a 200¤? Zoiets :)

heb een paar vraagjes over eos350

- Is die standaard kit lens echt zo bagger? of wordt het hier gewoon overdreven omdat sommige nu eenmaal lenzen van 400/500 euro gewend zijn (dus eigenlijk heeeeel oneerlijke vergelijking)
het lijkt me dat die lens zoiezo als stukken beter is als die bij een goede compact camera
(niet iedereen heeft nu eenmaal het budget om er maar meteen een lens van 200 euro of meer erbij te halen)

- hoe zit het met de de problemen die ik al een paar keer heb gelezen omtrent stof aan de binnenkant van de zoeker, heb daar bij mijn eigen analoge spiegelreflex eigenlijk nooit last van gehad, dus iemand ervaring ermee?

Ambtenaar!

Als er nu steeds mee bedrijven mee gaan stunten, wacht ik nog even :)
if (!works){ hammer();}

quote:
Curaby schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:42:
[...]

Wel +- 150 a 200¤? Zoiets :)
pricewatch: Sigma 18-125mm f/3.5-5.6 DC (ø62mm)

Zoiets niks voor je? Redelijk goede lens, alleen heeft hij bij het groothoek gedeelte wat last van vignettering. Maar voor de rest schijnt het een prima lensje te zijn.

Je kan het Remy eens vragen in het grote-objectieven-topic, die heeft er één als het goed is :)

quote:
cestmoi schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:49:

- Is die standaard kit lens echt zo bagger? of wordt het hier gewoon overdreven omdat sommige nu eenmaal lenzen van 400/500 euro gewend zijn (dus eigenlijk heeeeel oneerlijke vergelijking)
het lijkt me dat die lens zoiezo als stukken beter is als die bij een goede compact camera
(niet iedereen heeft nu eenmaal het budget om er maar meteen een lens van 200 euro of meer erbij te halen)

- hoe zit het met de de problemen die ik al een paar keer heb gelezen omtrent stof aan de binnenkant van de zoeker, heb daar bij mijn eigen analoge spiegelreflex eigenlijk nooit last van gehad, dus iemand ervaring ermee?
Ik heb wel eens stof op de prisma of de spiegel zitten, maar dat is een kwestie van wegkwasten. Die kitlens is helemaal niet zo beroerd, met name als je hem tot F/8 afstopt presteert hij zelfs zeer redelijk. Tjah, de kwaliteit van L-glas haal je niet, maar dat mag je ook niet verwachten voor een lens van krap ¤75,-. Maar voor het geld is het helemaal geen slechte lens. Ookal zou ik een Tamron 28-75 halen, die kitlens hield ik er gewoon bij voor die paar tientjes, je hebt nl. wel een erg prettig bereik met groothoek :)

neographikal wijzigde dit bericht 10-06-2005 10:54 (59%)

Reg. datum: 21 april 2000

quote:
cestmoi schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:49:

Bagger is relatief. De kitlens van de 350D is optisch identiek aan die van de 300D en die van de japanse/black 300D, waarbij de laatste beschikt over een micro-USM. Het enige verschil tussen de 300D - 350D 18-55 is de vormgeving van de lens zelf. Dan rest nog de vraag of het een baggerlens is. De één zal dit beamen, de ander zal er prima mee uit de voeten kunnen. De algemene conclusie is ook dat de lens voor het geld dat ie kost goed is. Wil je beter kwaliteit, dan betaal je ook (veel) meer.

"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM

ja dat is me dus nog niet geheel duidelijk dat stoppen van die F waarden, ben wel redelijk bekend met alle termen, maar dat stoppen snap ik nog niet helemaal?

bedoel je nou als de f waarde boven de 8 komt je m moet stoppen als je auto schiet bijvoorbeeld?

graag een beetje meer info, voor mij is het iets minder gesnede koek en ei, maar in ieder geval alvast bedankt voor de reactie op vorige post.

quote:
LoneGunman schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:03:
[...]

Bagger is relatief. De kitlens van de 350D is optisch identiek aan die van de 300D en die van de japanse/black 300D, waarbij de laatste beschikt over een micro-USM. Het enige verschil tussen de 300D - 350D 18-55 is de vormgeving van de lens zelf. Dan rest nog de vraag of het een baggerlens is. De één zal dit beamen, de ander zal er prima mee uit de voeten kunnen. De algemene conclusie is ook dat de lens voor het geld dat ie kost goed is. Wil je beter kwaliteit, dan betaal je ook (veel) meer.
ja waar ik een beetje nieuwsgierig naar ben, presteerd hij beter dan een gemiddelde lens van een compact camera? zo ja dan kan ik er nog wel even mee door en later een goede lens halen, ja presteerd hij minder dan is het dus eigenlijk geen optie.

E=TM²
Reg. datum: 17 september 2000

quote:
Curaby schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:40:
Hallo,

2. Ik maak voornamelijk portret fotos. De kitlens mist helaas wat bereik. Ik werk momenteel met een 75-150 mm (analoog, niet op dSLR bruibaar). Het 150 mm bereik is ideaal, zo kom je niet te dichtbij, maar zit je ook niet te prutsen met die 300 mm toeter voor je neus :). Iemand suggesties voor een lens?
Er is software beschikbaar op de canon site waarmee je de camera met de pc kunt bedienen (foto's nemen). Dus ja, de camera is rechtstreeks aan de laptop te koppelen (haal zelf op dit moment ook zo de foto's van de camera).

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Reg. datum: 21 april 2000

quote:
cestmoi schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:06:
ja dat is me dus nog niet geheel duidelijk dat stoppen van die F waarden, ben wel redelijk bekend met alle termen, maar dat stoppen snap ik nog niet helemaal?

bedoel je nou als de f waarde boven de 8 komt je m moet stoppen als je auto schiet bijvoorbeeld?

graag een beetje meer info, voor mij is het iets minder gesnede koek en ei, maar in ieder geval alvast bedankt voor de reactie op vorige post.
Auto schieten en f-stops gaan sowieso niet samen, sterker nog, op 'auto' heb je geen controle over de f-stop. Even een basis curus: een 'stop' oftewel een f-stop (1.8, 2.8 etc) is de ratio tussen de diameter van het diafragma en de focal length van de camera. Als met het heeft over het 'stoppen' van de f-waarden wordt er gewoon bedoelt dat de f-stop niet beneden de aangegeven waarde moet komen. Dit is een 'truc' om sommige lenzen toch scherpe foto's te laten schieten. Nou ja, iig scherpere foto's dan op een lagere f. Voorbeeld: de kitlens schiet bij >f8 scherpere foto's dan bij f3.5. Nadeel is dat je een hogere shutterspeed nodig hebt om foto's te schieten :)
quote:
cestmoi schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:08:
[...]

ja waar ik een beetje nieuwsgierig naar ben, presteerd hij beter dan een gemiddelde lens van een compact camera? zo ja dan kan ik er nog wel even mee door en later een goede lens halen, ja presteerd hij minder dan is het dus eigenlijk geen optie.
Ja. De 18-55 kitlens schiet beter dan de gemiddelde compactcam. Alleen is dit appels-peren vergelijken. De kwaliteit foto die uit een compactcam komen is een samenspel tussen de lens en de cam. Dit is in principe bij een DSLR niet het geval omdat de lens voornamelijk de kwaliteit bepaald. De combi 350D + 18-55 schiet over het algemeen betere foto’s dan het gros van de compactcams.

"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM

Reg. datum: 29 mei 2002

De kitlens is een hele goede lens voor die prijs. Alleen klopt het verhaal niet echt dat hij bij f>8 scherper wordt, want hij begint weer scherpte te verliezen na f>16. Ik heb een lenstest uitgevoerd met de kitlens, een sigma 18-50/2.8 EX en een Canon EF USM 24-85. Die staat in het centraal objectieven topic v3.0. Even zoeken daar en je vind hem al snel. Conclusie was: de kitlens presteert gewoon redelijk goed, mits je hem afstopt. En zelfs dan kun je op dpreview de meningen vinden van anderen: de kitlens presteert beter dan alle consumentencamera's, maar niet altijd beter dan de prosumer camera's.

Natuurlijk kun je altijd scherpere lenzen krijgen met hetzelfde bereik, maar dan betaal je wel veel meer voor.
de alternatieven:

Die goedkope Sigma 18-50 van ongeveer 150 euro. Is niet scherper. bespaar je het geld en kies voor de kitlens.
De 18-125 of 18-200 van Sigma (en Tamron), rond de 275 euro en ¤350; Ietsjes scherper dan de redelijk goede kitlens, maar je koopt deze lenzen vooral voor hun aangename bereik en niet omdat ze veel scherper zijn.

Dan heb je nog de lenzen die bekend staan om hun uitstekende scherpte:
17-35/2.8 van Tamron. 447 euro
18-50/2.8 EX van Sigma 410 euro
17-40 L van Canon: 680 euro
16-35 L van Canon: veel meer euro.

Dus wil je een scherpere lens dan de kitlens met hetzelfde bereik om je groothoek te behouden, wees dan bereid om er meer dan 400 euro voor te betalen.

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

quote:
gium schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:38:
De kitlens is een hele goede lens voor die prijs. Alleen klopt het verhaal niet echt dat hij bij f>8 scherper wordt, want hij begint weer scherpte te verliezen na f>16. Ik heb een lenstest uitgevoerd met de kitlens, een sigma 18-50/2.8 EX en een Canon EF USM 24-85. Die staat in het centraal objectieven topic v3.0. Even zoeken daar en je vind hem al snel. Conclusie was: de kitlens presteert gewoon redelijk goed, mits je hem afstopt. En zelfs dan kun je op dpreview de meningen vinden van anderen: de kitlens presteert beter dan alle consumentencamera's, maar niet altijd beter dan de prosumer camera's.

Natuurlijk kun je altijd scherpere lenzen krijgen met hetzelfde bereik, maar dan betaal je wel veel meer voor.
de alternatieven:

Die goedkope Sigma 18-50 van ongeveer 150 euro. Is niet scherper. bespaar je het geld en kies voor de kitlens.
De 18-125 of 18-200 van Sigma (en Tamron), rond de 275 euro en ¤350; Ietsjes scherper dan de redelijk goede kitlens, maar je koopt deze lenzen vooral voor hun aangename bereik en niet omdat ze veel scherper zijn.

Dan heb je nog de lenzen die bekend staan om hun uitstekende scherpte:
17-35/2.8 van Tamron. 447 euro
18-50/2.8 EX van Sigma 410 euro
17-40 L van Canon: 680 euro
16-35 L van Canon: veel meer euro.

Dus wil je een scherpere lens dan de kitlens met hetzelfde bereik om je groothoek te behouden, wees dan bereid om er meer dan 400 euro voor te betalen.
hartstikke bedankt voor de info, dan zou ik in eerste instantie waarschijnlijk eerst een leuk zoompje erbij halen, en dan een goede lens uit de onderste reeks.

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
cestmoi schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:55:
[...]

hartstikke bedankt voor de info, dan zou ik in eerste instantie waarschijnlijk eerst een leuk zoompje erbij halen, en dan een goede lens uit de onderste reeks.

Die Tamron 17-35 is erg interessant trouwens. Heb echt zitten twijfelen tussen mijn huidige 17-40 4L van Canon en de Tamron 17-35.

De Tamron heeft als voordeel dat ie begint op F2.8, maar daar is ie wel redelijk soft. Optisch kan hij zich behoorlijk meten met de Canon.
Uiteindelijk heeft Canon's USM en goede reputatie me over de streep getrokken.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

Reg. datum: 19 mei 2005

Vandaag de Canon 350D met Kitlens besteld bij Mediamarkt Utrecht, ze hadden hem echter niet op voorraad, dus nog een tijdje wachten. Met de korting van 16 % komt ie op ¤714, geen slechte koop dacht ik...

Reg. datum: 10 juni 2005

quote:
Vinyl-XP schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:29:
Ik heb gisteren mijn Canon 350d opgehaald bij Progress in Hengelo. Fijne winkel en nog veel beter, een zeer fijne camera. Ben nog even doorgereden naar Konijnenberg en een sigma 18 -125 lens er op geschroefd. Een mooie combinatie mag ik wel zeggen. Maakt inderdaad iets meer geluid dan een USM motor, maar ja voor 234 euro heb je gewoon geen betere lens in die klasse.
Het oogt ook nog eens goed, de lens grootte i.c.m. de body.

Heb nu al zo'n 200 foto's gemaakt, puur voor de test, maar het resultaat mag er zijn.

Ik heb exact dezelfde combinatie dus de 350D met de Sigma 18-125 DC. Hiervoor gebruikte ik de 18-125 DC op een 300 D body. Ik ervaar nu het probleem dat de foto's met deze lens op de 300D beter waren dan op de 350D. Scherper en minder vaak overbelicht. Mijn vraag is mail mij eens een 2 tal buitenopnamen en hoe heb je de 350D ingesteld zoals AF methode , belichting etc

Gaarne zie ik je reactie tegemoet.

Mvg
Ron

Reg. datum: 28 maart 2001

quote:
Onyxd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 13:30:
Vandaag de Canon 350D met Kitlens besteld bij Mediamarkt Utrecht, ze hadden hem echter niet op voorraad, dus nog een tijdje wachten. Met de korting van 16 % komt ie op ¤714, geen slechte koop dacht ik...
bij MM in Alkmaar verkopen ze hem voor 789 incl korting.. hoe kan dat nou weer??

Gekraakte ADSL modem beheren? Auto Port Mapping v2.70 - met liveupdate op mirdesign te vinden

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: