Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 januari 2000

Sony is niet ZO dom dat ze de PS3 pas in 2007 op de markt brengen in de EU en VS. Dan heeft iedereen daar al een jaar lang een XBox360 in de winkel zien liggen. Lijkt me ook speculatie, aangezien de ceo van sony het niet met die woorden gezegd heeft:
quote:
Although no territory was mentioned in the statement, indications are that a Japanese launch would be first - around April or May, with European and US launches following later in the year, or early in 2007.
"Indications are".. etc. blablabla en dat dan scramblen, rehashen, reversen en dan heb je je 'feit'.

Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe. XBL ID: OtisInf

steampowered.com
Reg. datum: 16 juli 2002

Ik kan me niet voorstellen dat sony twee november/december periodes wil missen. Het lijkt mij dat de PS3 voor eind 2006 over de hele wereld verkrijgbaar zal zijn.

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
Gulpen Revenge schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:31:
Ik kan me niet voorstellen dat sony twee november/december periodes wil missen. Het lijkt mij dat de PS3 voor eind 2006 over de hele wereld verkrijgbaar zal zijn.
Inderdaad, dan liggen ze al een halve generatie achter op Microsoft. Maar helaas heeft Sony in het verleden ook al diverse malen laten zien dat men erg veel moeite heeft om voldoende aantallen beschikbaar te maken, zeker voor een mondiale lancering.

Dookie Fundamentalist

Reg. datum: 24 september 2003

quote:
Gulpen Revenge schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:31:
Dan wachten ze toch gewoon tot november/december 2007. Sony kennende zullen ze daar absoluut geen probleem mee hebben. Ze hebben met de PSP ook al laten zien dat ze het een zorg zal zijn of ze het ding zo snel mogelijk overal te koop kunnen zetten of niet.

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

Reg. datum: 10 juni 2003

Ik denk niet dat Sony het een probleem vindt als de Playstation 3 nog even op zich laat wachten. Het is zelfs een slimme zet. Zoiezo zullen over 1-2 jaar de productiekosten van de onderdelen wel omlaag gaan, zeker die van de Blu-Ray speler. Maar dat is nog niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat ze met de PS2 een ontzettend grote afzet markt hebben voor games, en daar verdienen ze het geld mee. En het aantal verkochte PS2's stijgt nog steeds. Kijk maar eens naar de verkopen in Japan de afgelopen week. De Xbox doet het daar onzettend slecht en er werden dan ook maar een miezerige 100+ van verkocht. De gamecube doet het al beter met bijna 2000. Echter de PS2 steekt daar met kop en schouders boven uit en verkoopt per week nog steeds ruim 20000 stuks. En dat is alleen al in Japan. In de V.S werden er vorige maand dik 250.000 PS2's verkocht, en bijna de helft van de top 25 van best verkochte games waren PS2 games(met op de 1e en 3e plek een PS2 game). Sony verdient nu goed geld met de PS2 en die inkomsten zullen redelijk snel afnemen als ze de PS3 uitbrengen.

Dat is waar maar als je te lang wacht hebben veel mensen al een xbox360 (en misschien zelfs al een revo) aangeschaft. Mensen willen graag iets nieuws en beters als dat te krijgen is.

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

Reg. datum: 24 februari 2001

Helemaal die gekke jappaners, gadgetfreaks enzo...

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Reg. datum: 27 augustus 2004

quote:
Dukemaster schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:24:
De Xbox doet het daar onzettend slecht en er werden dan ook maar een miezerige 100+ van verkocht. De gamecube doet het al beter met bijna 2000. Echter de PS2 steekt daar met kop en schouders boven uit en verkoopt per week nog steeds ruim 20000 stuks. En dat is alleen al in Japan. In de V.S werden er vorige maand dik 250.000 PS2's verkocht, en bijna de helft van de top 25 van best verkochte games waren PS2 games(met op de 1e en 3e plek een PS2 game).

Mag ik je bron weten, ik zoek al een tijdje zo'n site met console statestieken.

Zoals je hier kunt zien is de Xbox in Japan echt 3x niks. Maar ik wil cijfers zien van de VS en de EU waar de xbox wel beter verkoopt.
[quote]GB Micro --- 170,306
Nintendo DS --- 72,167
Sony PSP --- 70,152
Sony PS2 --- 24,396
GBA SP --- 11,147
GameCube --- 1,882
GB Advance --- 624
MS Xbox --- 109[/quote] bron

Cabo wijzigde dit bericht 24-09-2005 13:51 (4%)

quote:
KeeZ schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 09:32:
Helemaal die gekke jappaners, gadgetfreaks enzo...
Denk dat het nationalisme van de japanners toch groter is dan het willen hebben van het nieuwste van het nieuwste ;)

Reg. datum: 24 februari 2001

Mjah als MS met een goed aantal japanse RPG's en andere titels op de markt komt kunnen ze best wat leuks verwachten als je het mij vraagt... hij is nu natuurlijk ook veeel te groot voor de gemiddelde japanner (check die aparte controller maar die ze op een gegeven moment gemaakt hebben :P)

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Reg. datum: 10 juni 2003

Ik heb het hier vandaan: http://www.dsworld.nl/artikel.php?id=1014 Door te scrollen onderin bij gerelateerde artikelen kun je meer statistieken vinden. Ik ben zelf ook nog steeds bezig om een echt volledige site te vinden. Het is volgens mij trouwens een DS fan site maar de statistieken komen onpartijdig over.

T@C
Reg. datum: 26 mei 2002

Kijk dat is een goede bron en komt zover ik het zie gewoon overeen met de dsworld specs.
Ik hoop echt dat veel japanse rpg's ook in europa in het engels verkrijgbaar zullen krijgen dan denk ik er wel overna om een ps3 te gaan kopen.

shop smart shop s-mart

quote:
KeeZ schreef op zondag 25 september 2005 @ 11:47:
Mjah als MS met een goed aantal japanse RPG's en andere titels op de markt komt kunnen ze best wat leuks verwachten als je het mij vraagt... hij is nu natuurlijk ook veeel te groot voor de gemiddelde japanner (check die aparte controller maar die ze op een gegeven moment gemaakt hebben :P)
Ik denk dat wij niet echt een goed zicht hebben op de japanse gamewereld. Tuurlijk ms moet sowiso met een paar goede RPG's komen maar die zullen wij dan ook wel krijgen. Waar het om gaat is die ladingen met games die alleen voor de japanners zijn zoals veel anime games, ''vage'' rpg's anders andere spellen waarvan word gedacht dat die hier nooit zullen verkopen. Dat zijn volgens mij de games waarvoor hun een console aanschaffen en in mindere maten die paar toptitels die overal ter wereld uitkomen en ik denk dat ms niet met dat soort games zal komen terwijl ze wel zullen moeten als ze een kans willen maken.

T@C
Reg. datum: 26 mei 2002

Ik denk dat de japanse RPG makers echt niet naar de xbox360 gaan vanwege het feit dat de ps3 backwards compatible is met de ps2 en die spellen gewoon goed verkopen op de ps2. Dus alle japanse rpg maker zullen ook de rpg's maken op de ps3 vanwege dat de ps2 DE standaard is daar vanwege het feit dat de ps2 gewoon de standaard is. Als de rpg makers naar een andere console zullen gaan is het de gamecube vanwege het feit dat het daar de 2e na best verkochte console is.

shop smart shop s-mart

Nu met Sony Alpha 300
Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
irencus schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:17:
Ik denk dat de japanse RPG makers echt niet naar de xbox360 gaan vanwege het feit dat de ps3 backwards compatible is met de ps2 en die spellen gewoon goed verkopen op de ps2. Dus alle japanse rpg maker zullen ook de rpg's maken op de ps3 vanwege dat de ps2 DE standaard is daar vanwege het feit dat de ps2 gewoon de standaard is. Als de rpg makers naar een andere console zullen gaan is het de gamecube vanwege het feit dat het daar de 2e na best verkochte console is.

Nou, er zijn al best wat devlopers overgestapt. Ook, in Japan, grote namen. De 360 kost in Japan voor de premium versie ook maar 260,- euro. De premium dus. Dat is wel een koopje.

De 360 zal de rev en de PS3 heus niet verslaan daar, maar wie weet komen ze wel op een 20%.

XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1

quote:
irencus schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:17:

Nou ik denk niet dat ze voor de ps3 ontwikkelen omdat de ps2 zo populair was maargoed. Ze zullen wel devven voor wat hun het beste uitkomt.

@PWM: die devvers die zijn overgestapt hebben dat alleen gedaan omdat ms met een zak geld is aangekomen.

I GoT a bike.
Reg. datum: 10 augustus 2004

Vergeet ook niet de deals die sony met square-enix heeft.

My grandparents went to Auschwitz and all I got was this lousy t-shirt

Reg. datum: 27 oktober 2003

quote:
Gulpen Revenge schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:34:
Sony CEO confirms spring launch plans for PS3

[...]

bron
Wat een vreemde conclusie wordt hier getrokken. Als ik het zo lees is er dus een grote kans dat microsoft in Europa en America tijd zat heeft om markaandeel te verwerven. Japan is sowieso niet de belangrijkste markt voor microsoft, al hopen ze nu natuurlijk wel op meer succes dan met de vorige generatie spelcomputers.

Liever lui dan moe

Reg. datum: 03 juli 2003

quote:
DorunZ schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:58:
[...]

Wat een vreemde conclusie wordt hier getrokken. Als ik het zo lees is er dus een grote kans dat microsoft in Europa en America tijd zat heeft om markaandeel te verwerven. Japan is sowieso niet de belangrijkste markt voor microsoft, al hopen ze nu natuurlijk wel op meer succes dan met de vorige generatie spelcomputers.
Sja dat wordt spannend inderdaad, de X360 krijgt een half jaar head-start en als de spellen ECHT goed zijn vraag ik me af hoeveel mensen de verleiding kunnen weerstaan en wachten op de PS3 (zeker als die even geweldige spellen produceert maar voor een hogere prijs). Ik zal hem in ieder geval vrijwel zeker niet kunnen weerstaan 8)

Hoeveel mensen op de ps3 gaan wachten als games bv 80 euro gaan kosten? nou wat denk je nou zelf? denk jij echt de de ''casual'' gamer (de grootste markt van de ps3/xbox360) 80 euro voor een fifa game betaald als ze dezelfde game voor 60 euro op de xbox360 kunnen krijgen?

En dat half jaar voorsprong geld voor japan, denk dat je er gerust 1 jaar van kan maken in de us/eu.

b3n666 wijzigde dit bericht 27-09-2005 17:37 (20%)

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Wie zegt dat dezelfde games op de verschillende consoles anders geprijsd gaan worden? EA gaat echt niet ¤20,- meer vragen voor hetzelfde spel op de PS3 als op de Rev en de 360.

You! Cake or Death?
Reg. datum: 14 april 2002

quote:
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:26:
Wie zegt dat dezelfde games op de verschillende consoles anders geprijsd gaan worden? EA gaat echt niet ¤20,- meer vragen voor hetzelfde spel op de PS3 als op de Rev en de 360.
Waarom niet, dat doen ze nu ook :X (59.99 / 69.99 in veel winkels)

What's the point of having an Internet connection if you're not using it to look up weird, fucked-up pictures of dirty sex you'd never have yourself?

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: