Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe. XBL ID: OtisInf
Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [Deel 2]
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicInderdaad, dan liggen ze al een halve generatie achter op Microsoft. Maar helaas heeft Sony in het verleden ook al diverse malen laten zien dat men erg veel moeite heeft om voldoende aantallen beschikbaar te maken, zeker voor een mondiale lancering.quote:Gulpen Revenge schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:31:
Ik kan me niet voorstellen dat sony twee november/december periodes wil missen. Het lijkt mij dat de PS3 voor eind 2006 over de hele wereld verkrijgbaar zal zijn.
Dookie Fundamentalist Iemand nog cursusboeken Zenworks 10 over?
Dan wachten ze toch gewoon tot november/december 2007. Sony kennende zullen ze daar absoluut geen probleem mee hebben. Ze hebben met de PSP ook al laten zien dat ze het een zorg zal zijn of ze het ding zo snel mogelijk overal te koop kunnen zetten of niet.quote:Gulpen Revenge schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:31:
Ik kan me niet voorstellen dat sony twee november/december periodes wil missen. Het lijkt mij dat de PS3 voor eind 2006 over de hele wereld verkrijgbaar zal zijn.
Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)
Reg. datum: 10 juni 2003
Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Reg. datum: 27 augustus 2004
quote:Dukemaster schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:24:
De Xbox doet het daar onzettend slecht en er werden dan ook maar een miezerige 100+ van verkocht. De gamecube doet het al beter met bijna 2000. Echter de PS2 steekt daar met kop en schouders boven uit en verkoopt per week nog steeds ruim 20000 stuks. En dat is alleen al in Japan. In de V.S werden er vorige maand dik 250.000 PS2's verkocht, en bijna de helft van de top 25 van best verkochte games waren PS2 games(met op de 1e en 3e plek een PS2 game).
Mag ik je bron weten, ik zoek al een tijdje zo'n site met console statestieken.
Zoals je hier kunt zien is de Xbox in Japan echt 3x niks. Maar ik wil cijfers zien van de VS en de EU waar de xbox wel beter verkoopt.
[quote]GB Micro --- 170,306
Nintendo DS --- 72,167
Sony PSP --- 70,152
Sony PS2 --- 24,396
GBA SP --- 11,147
GameCube --- 1,882
GB Advance --- 624
MS Xbox --- 109[/quote] bron
Cabo wijzigde dit bericht 24-09-2005 13:51 (4%)
Denk dat het nationalisme van de japanners toch groter is dan het willen hebben van het nieuwste van het nieuwstequote:KeeZ schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 09:32:
Helemaal die gekke jappaners, gadgetfreaks enzo...
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Reg. datum: 10 juni 2003
http://www.m-create.com/jpn/s_ranking.html
http://www.m-create.com/eng/e_ranking.html
Ik hoop echt dat veel japanse rpg's ook in europa in het engels verkrijgbaar zullen krijgen dan denk ik er wel overna om een ps3 te gaan kopen.
shop smart shop s-mart
Ik denk dat wij niet echt een goed zicht hebben op de japanse gamewereld. Tuurlijk ms moet sowiso met een paar goede RPG's komen maar die zullen wij dan ook wel krijgen. Waar het om gaat is die ladingen met games die alleen voor de japanners zijn zoals veel anime games, ''vage'' rpg's anders andere spellen waarvan word gedacht dat die hier nooit zullen verkopen. Dat zijn volgens mij de games waarvoor hun een console aanschaffen en in mindere maten die paar toptitels die overal ter wereld uitkomen en ik denk dat ms niet met dat soort games zal komen terwijl ze wel zullen moeten als ze een kans willen maken.quote:KeeZ schreef op zondag 25 september 2005 @ 11:47:
Mjah als MS met een goed aantal japanse RPG's en andere titels op de markt komt kunnen ze best wat leuks verwachten als je het mij vraagt... hij is nu natuurlijk ook veeel te groot voor de gemiddelde japanner (check die aparte controller maar die ze op een gegeven moment gemaakt hebben)
shop smart shop s-mart
quote:irencus schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:17:
Ik denk dat de japanse RPG makers echt niet naar de xbox360 gaan vanwege het feit dat de ps3 backwards compatible is met de ps2 en die spellen gewoon goed verkopen op de ps2. Dus alle japanse rpg maker zullen ook de rpg's maken op de ps3 vanwege dat de ps2 DE standaard is daar vanwege het feit dat de ps2 gewoon de standaard is. Als de rpg makers naar een andere console zullen gaan is het de gamecube vanwege het feit dat het daar de 2e na best verkochte console is.
Nou, er zijn al best wat devlopers overgestapt. Ook, in Japan, grote namen. De 360 kost in Japan voor de premium versie ook maar 260,- euro. De premium dus. Dat is wel een koopje.
De 360 zal de rev en de PS3 heus niet verslaan daar, maar wie weet komen ze wel op een 20%.
XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1
quote:irencus schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:17:
Ik denk dat de japanse RPG makers echt niet naar de xbox360 gaan vanwege het feit dat de ps3 backwards compatible is met de ps2 en die spellen gewoon goed verkopen op de ps2. Dus alle japanse rpg maker zullen ook de rpg's maken op de ps3 vanwege dat de ps2 DE standaard is daar vanwege het feit dat de ps2 gewoon de standaard is. Als de rpg makers naar een andere console zullen gaan is het de gamecube vanwege het feit dat het daar de 2e na best verkochte console is.
Nou ik denk niet dat ze voor de ps3 ontwikkelen omdat de ps2 zo populair was maargoed. Ze zullen wel devven voor wat hun het beste uitkomt.
@PWM: die devvers die zijn overgestapt hebben dat alleen gedaan omdat ms met een zak geld is aangekomen.
My grandparents went to Treblinka and all I GoT was this lousy t-shirt
Reg. datum: 27 oktober 2003
Wat een vreemde conclusie wordt hier getrokken. Als ik het zo lees is er dus een grote kans dat microsoft in Europa en America tijd zat heeft om markaandeel te verwerven. Japan is sowieso niet de belangrijkste markt voor microsoft, al hopen ze nu natuurlijk wel op meer succes dan met de vorige generatie spelcomputers.quote:Gulpen Revenge schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:34:
Sony CEO confirms spring launch plans for PS3
[...]
bron
Liever lui dan moe
Reg. datum: 03 juli 2003
Sja dat wordt spannend inderdaad, de X360 krijgt een half jaar head-start en als de spellen ECHT goed zijn vraag ik me af hoeveel mensen de verleiding kunnen weerstaan en wachten op de PS3 (zeker als die even geweldige spellen produceert maar voor een hogere prijs). Ik zal hem in ieder geval vrijwel zeker niet kunnen weerstaanquote:DorunZ schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:58:
[...]
Wat een vreemde conclusie wordt hier getrokken. Als ik het zo lees is er dus een grote kans dat microsoft in Europa en America tijd zat heeft om markaandeel te verwerven. Japan is sowieso niet de belangrijkste markt voor microsoft, al hopen ze nu natuurlijk wel op meer succes dan met de vorige generatie spelcomputers.
En dat half jaar voorsprong geld voor japan, denk dat je er gerust 1 jaar van kan maken in de us/eu.
b3n666 wijzigde dit bericht 27-09-2005 17:37 (20%)
Waarom niet, dat doen ze nu ookquote:Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:26:
Wie zegt dat dezelfde games op de verschillende consoles anders geprijsd gaan worden? EA gaat echt niet ¤20,- meer vragen voor hetzelfde spel op de PS3 als op de Rev en de 360.
What's the point of having an Internet connection if you're not using it to look up weird, fucked-up pictures of dirty sex you'd never have yourself?
Reg. datum: 22 januari 2004

Why is there a TV icon in Microsoft Word? — “Verkeerd in goede staat”
Ik vind hem evilquote:
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.