Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 juni 2004

quote:
MetroidPrime schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:22:
[...]
Ubisoft en MoSys(geheugenleverancier van Nintendo) hebben gezegd dat uit hun gesprekken met Nintendo bleek dat ze klaar zijn om voor het einde van het jaar de Revolution in alle drie van de grote console markten te lanceren. MoSys zegt zelfs een lancering in de zomer van 2006 te verwachten. Ubisoft heeft ook gezegd dat ze verwachten dat de PS3 in Japan eerder zal lanceren dan de Revolution, maar dat ze de Amerikaanse lancering aan het einde van 2006 verwachten en de Europese lancering zelfs pas in het eerste of tweede kwartaal van 2007. Natuurlijk hoeft het niet zo te gaan, maar Ubisoft heeft als third-party publisher wel enig zicht in wat er kan gaan gebeuren(er moeten immers spellen klaar staan voor de lancering van beide consoles)..

Mijn dank voor deze korte toelichting :) , aangezien dit toch wat meer diepgang geeft dan uitspraken als "Ik vermoed dat......"

Dat MoSys verhaal was mij ook bekend en dat lijkt me dan ook wel een plausibel verhaal: Rev niet eerder dan half 2006. En toch klinkt dat nogal snel vind ik. Ik bedoel, men weet pas sinds kort over wat de nieuwe controler allemaal kan, en dan moeten ze binnen 1 á 1,5 jaar een lading nieuwe spellen uitbrengen met rev-implementatie.....
Wat Ubisoft heeft gezegd over de PS3 wist ik nog niet, maar die zullen er inderdaad wel wat zicht in hebben. Maar is productiecapacitei dan de reden voor het zo grote verschil in release-datum met Europa?

Reg. datum: 06 november 2004

quote:
Dukemaster schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:23:
Mijn god dat die discussie van of de PS3 of Xbox 360 krachtiger is nog steeds aan de gang is! Nou goed laat ik ook nog maar een keertje meedoen. Laat ik maar meteen zeggen hoe ik het zie: Er is een kans van 95% dat de Xbox 360 grafisch gezien krachtiger wordt als de PS3. De meeste geruchten gaan dat de RSX gpu van de PS3 een 7800GTX chip is, omdat ze vrijwel identiek overkomen. De 7800GTX heeft pixel pipes met 8 vertex pipes. De gpu van de Xbox 360 heeft 48 pipes met een inified shader architecture. Daarnaast heeft die van de Xbox 360 een 10mb buffer en een speciale techniek die ervoor zorgt dat 4x AA (bijna) gratis te renderen is. De 7800GTX is een chip van de huidige nieuwste generatie, Ati heeft meerdere malen bevestigd dat hun gpu voor de Xbox 360 krachtiger is dan welk kaart dan ook die ze deze generatie voor de pc uit zullen brengen. Dat betekent dan dus ook krachtiger als een 7800GTX. Als ik het gewoon ruweg bekijk zou de PS3 gpu zelfs met 32 pipes nog steeds niet krachtiger zijn dat die van de Xbox 360. De PS3 heeft daarnaast wel weer een in theorie krachtiger cpu, maar de vraag is nog maar of die kracht ook echt benut gaat worden. Er gaan al veel verhalen dat de SPE's van de Cell cpu niet echt nuttig en gebruiksvriendelijk zijn. Veel mensen zullen ook denken: als de PS3 duurder is om te maken dan een Xbox 360, hoe kan die dan grafisch gezien minder krachtig zijn? Heel simpel: de blu-ray speler zal in eerste instantie een hoop geld kosten om te produceren, schattingen liggen op +$100 voor alleen al die blu-ray speler. Daarnaast is ook de Cell chip erg duur. De vraag is dus ook maar of Sony de juiste keuzes heeft gemaakt.

Als de Xbox 360 GPU zoveel krachtiger is als die van de PS3, waarom zien dan alle spellen van PS3 er beter uit ??

Niet te vergeten dat het makkelijker is om voor de 360 te programeren

diOndOrAntt wijzigde dit bericht 20-09-2005 15:39 (4%)

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
diOndOrAntt schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:37:
Als de Xbox 360 GPU zoveel krachtiger is als die van de PS3, waarom zien dan alle spellen van PS3 er beter uit ??

Niet te vergeten dat het makkelijker is om voor de 360 te programeren
Niemand heeft de beide consoles nog in real-life aan de gang gezien, dus je kunt er nog weinig over zeggen. Je moet iig niet te veel afgaan op de beelden die al wel beschikbaar zijn.

Reg. datum: 27 augustus 2000

Weet iemand of de PS3 regiogebonden wordt?
Ander importeer ik er wel een bij de japanse launch :p
is me goed bevallen met de DS

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

quote:
Laryx schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:07:
Japan heeft toch ook regio 2 8)7 Wat maakt het dan uit of hij regio vrij is 8)7

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Speel mee: schuifpuzzle | indiegamer.nl

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
Laryx schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:07:
Weet iemand of de PS3 regiogebonden wordt?
Waarschijnlijk zullen alle consoles weer regiogebonden zijn. (Xbox is al bevestigd (?))
Reg. datum: 27 augustus 2000

quote:
disjfa schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:08:
[...]

Nou op een europese ps2 kun je geen japanse spellen spelen en andersom ook niet.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Reg. datum: 02 februari 2004

Als ik t zo allemaal bekijk kunnen we niet klagen over 1 van deze consoles, maar de games... (inovaties aub)

PROT wijzigde dit bericht 20-09-2005 17:09 (84%)

Turn it up loud, captain!
Reg. datum: 07 oktober 2003

quote:
disjfa schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:08:
[...]

Je bent in de war met de regio-codering voor DVD. Daar zijn Japan, de EU en Zuid-Afrika alle drie in regio 2 gestopt. Voor spelcomputers zijn er vrijwel altijd drie regios: de VS, de EU en Japan. Standaard kun je geen spellen uit een andere regio spelen. Aangezien Sony bij de PSP het importeren uit de VS en Japan zoveel mogelijk heeft proberen tegen te houden ga ik er van uit dat de PS3 niet regiovrij zal zijn.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Reg. datum: 24 september 2003

quote:
PROT schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:07:
Als ik t zo allemaal bekijk kunnen we niet klagen over 1 van deze consoles, maar de games... (inovaties aub)
Revo niet genoeg inovatie?

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

Nu met Sony Alpha 300
Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
b3n666 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:36:
[...]

Mwah, een nieuwe controller is denk ik niet genoeg. Zeker, die controller is rete innovatief, maar of dat nou genoeg is om over een revolutie te spreken?

Voor mij is een evolutie al genoeg :)

Ik ben al erg tevreden over Mario Kart en Halo 2 Live. Als dat soort spellen gewoon beter worden gemaakt, ben ik al tevreden :)

XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Van Gameqube.nl weer "uitgelekte" spec van de Rev. Er zal wel niks van waar zijn, maar dit is een roddel topic, dus ik kan ze wel plaatsen:
quote:

Nintendo Revolution Specs?

Vandaag zijn de mogelijke specs voor de Revolution opgedoken, een gerucht of de waarheid?

Allereerst wil ik jullie even waarschuwen voor het gegeven dat alle, hieronder staande informatie is berust op geruchten. Er is nog niets officieel bevestigd door iets of iemand van Nintendo. Wat is namelijk het geval. Een medewerker van Factor 5, postende onder de nickname Han Solo, heeft op de boards van GameSpot namelijk de specs van de Revolution gepost. Tsja, iedereen kan een aantal specs op een rijtje zetten en zeggen dat hij voor EA werkt. Klopt als een donderbus. Was het niet dat dit hetzelfde persoon is die ook ruim voor de Xbox 360 specs aankondiging al op de proppen kwam met een rijtje cijfers die overeen kwamen met de huidige specs van de Xbox 360. Toch lijkt het ons zeer onwaarschijnlijk dat een Factor 5 medewerker de specs van de Revolution weet, ze ontwikkelen niet eens meer spellen voor de 'Cube of Revolution. Toch willen wij jullie niet de mogelijke specs voor de Revolution onthouden, bekijk ze hieronder;

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

System 1 Modified
CPU:
1 IBM Custom PowerPC 2.5 GHz with 256 KB L1 cache and 1 MB of L2 cache (an L3 cache is rumored). It’s Dual Threaded

13 billion dot product operations per second

Revolution GPU:

ATI Custom based RN520 core.

GPU core at 600 MHz. Will support up to 2048x1268 resolution, HD support is still being decided. Will have 256 MB’s of 1T-SRAM

32 parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines.

Polygon Performance: 500 million triangles per second theoretical, average in game would be around <100 Million/sec>

Shader Performance: ~50 billion shader operations per second

Revolution memory: 512 MB of 700 MHz 1T-SRAM

Had zelf gehoopt op een dualcore processor, daar dit toch wel ver achterblijft bij de 3 procs die de 360 krijgt en die ook nog eens hoger geklokt zijn (hoewel kloksnelheid niet zo heel veel zegt, zie bv de AMD64). Verder is de GPU hoger geklokt dan bij de 360, maar heeft "maar" 32 pipelines tov de 48 die de 360 heeft. Anderzijds heeft de GPU wel weer meer geheugen, de 360 heeft echt maar 10MB?? of las ik dat verkeerd?, met zijn 256mb.

Maar goed we zullen zien! Denk dat Nintendo omstreeks de 360 lancering wel weer met wat nieuws zal komen om MS wat wind uit de zeilen te nemen.

xbox360 heef die 10mb edram voor aa/aaf en 256mb videogeheugen.

Of de specs kloppen? ik verwacht wel dat er een r520 achtige gpu inkomt (of misschien een r580 aangezien de r520 niet echt lekker te bakken is). 512mb ram lijkt me logisch. CPU klopt denk ik niet. Een dualcore 2.5Ghz proc moet heel goed mogelijk zijn en 1 2.5Ghz proc is gewoon niet snel genoeg als je veel van je AI of physics vraagt.

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

Ff testen hoe lang een onderti

quote:
b3n666 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:56:
xbox360 heef die 10mb edram voor aa/aaf en 256mb videogeheugen.

Of de specs kloppen? ik verwacht wel dat er een r520 achtige gpu inkomt (of misschien een r580 aangezien de r520 niet echt lekker te bakken is). 512mb ram lijkt me logisch. CPU klopt denk ik niet. Een dualcore 2.5Ghz proc moet heel goed mogelijk zijn en 1 2.5Ghz proc is gewoon niet snel genoeg als je veel van je AI of physics vraagt.
Bijna, de X360 heeft 512MB unified RAM. Je kunt dus in bepaalde situaties bijvoorbeeld 400MB als videogeheugen gebruiken als je voor de rest maar 112MB nodig hebt.
Reg. datum: 02 februari 2004

quote:
b3n666 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:36:
[...]

Games?? Ik heb stiekem wel hoop op de revo op dit gebied hoor :) , maar games zijn nog niet laten zien. Ik kan me ook wel voorstellen dat het inovatief zal worden, maar vooralsnog...

quote:
ErectionJackson schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:59:
[...]

Bijna, de X360 heeft 512MB unified RAM. Je kunt dus in bepaalde situaties bijvoorbeeld 400MB als videogeheugen gebruiken als je voor de rest maar 112MB nodig hebt.
Ow dat wist ik niet. Eigelijk wel logisch ook aangezien de hoeveelheid ram beperkt is.

Ff testen hoe lang een onderti

quote:
b3n666 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:37:
[...]

Ow dat wist ik niet. Eigelijk wel logisch ook aangezien de hoeveelheid ram beperkt is.
Inderdaad, het voordeel is dat je de hardware hiermee kunt "aanpassen" aan de taak die je op dat moment wilt verrichten. Dus bij één character op het scherm met veel detail in de textures, kun je zoveel mogelijk geheugen aan de textures spenderen. Bij veel characters op het scherm kun je juist veel geheugen aan de eigenschappen van de verschillende characters besteden, terwijl je dan wat minder geheugen voor de textures hoeft te gebruiken. Het is wat efficiënter op die manier.
Reg. datum: 22 januari 2004

TGS: Microsoft's Peter Moore praises Nintendo's Revolution controller
Speaking to GamesIndustry.biz at the Tokyo Games Show, Xbox VP Peter Moore has praised Nintendo's "innovation with the new [Revolution] controller", and reiterated the need for the industry to grow into new markets.

"I want to give kudos for Nintendo for its attempt at innovation with the new controller," Moore commented, saying that the new device would -"bring people in that, as Iwata-san said, are either lapsed gamers or gamers that are intimidated by the complexity of the controller."

In the second half of our interview with Microsoft's head of worldwide marketing and publishing for Xbox, which you can read on the site today, Moore went on to argue that the digital lifestyle functionality of Xbox 360 will offer non-gaming consumers a similar incentive to get involved in the market - and reiterated the company's controversial message from E3.

"We said at E3, we want a billion consumers touched in this next generation by our industry," Moore said. "That was an industry message. Certainly, we can see Nintendo rallying to that cry and reiterating what Robbie said on May 16th; I heard the same words come from Iwata-san of Nintendo yesterday."

He then revealed that Microsoft is also looking into ways ot make games on its platforms more simple and approachable, while still retaining a level of complexity that makes them difficult to master.

"We need to grow as an industry," he concluded. "Having a simplified controller is one tactic in what is a larger strategic battle we need to face to grow this business."

Bron: GamesIndustry.biz
quote:
b3n666 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:37:
[...]

Maar ontwikkelaars kunnen later ook de hardeschijf gebruiken als buffer, om daar grote textures etc op te pleuren net als bij de huidige xbox... Dan neem ik aan dat het allemaal nog mooier gemaakt kan worden. En dan zal uiteindelijk de hardeschijf voor sommige games toch verplicht zijn.

Macbook :D

Reg. datum: 27 augustus 2004

quote:
Game sizes could pose a problem on the Xbox 360 as well since Microsoft chose to stick with traditional DVD discs. "Next Generation games are going to be 20GB plus, and how we're going to fit them on DVD9's I don't know, they'll probably be a few of them. On the PS3, we're going to be using the majority of the space on those Blu-ray disks," Rein explained.
bron

steampowered.com
Reg. datum: 16 juli 2002

Sony CEO confirms spring launch plans for PS3
quote:
Gap narrows for next generation consoles

Microsoft may not be getting the market lead it had hoped for with the launch of its new console, as reports come in of a spring launch strategy for Sony's PlayStation 3.

According to German website Gamefront, chairman and CEO of Sony, Sir Howard Stringer confirmed that the company plans to launch its next generation console in the spring of 2006; much earlier than most industry observers had predicted.

Although no territory was mentioned in the statement, indications are that a Japanese launch would be first - around April or May, with European and US launches following later in the year, or early in 2007.

Microsoft had hoped to lead the next generation hardware market for a significant period of time, as it prepares to launch its Xbox 360 console at the end of the year. The system will be shipped on November 22nd in America, with Europe and Japan receiving shipments on December 2nd and December 10th respectively. The company has made much of its tri-continent 'simultaneous' hardware launch strategy, which is a first for the industry.

Anticipation for the PS3 is exceptionally high amongst consumers, particularly in Sony's native Japan. A recent survey which questioned 500 male and 500 female console owners in Japan found that an overwhelming 72.3 percent said they would be buying the PS3.

Microsoft, who has struggled to secure a foothold in the Japanese market with the Xbox, is keen to do things differently in Japan with the Xbox 360. According to the survey however, only 5.8 percent said they were interested in the new Xbox console, compared to 29.1 percent who showed interest in buying the new Nintendo Revolution.

Sony has yet to officially confirm any specific dates or launch strategies for the PS3.
bron

quote:
KeaveXL schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:05:
[...]

Maar ontwikkelaars kunnen later ook de hardeschijf gebruiken als buffer, om daar grote textures etc op te pleuren net als bij de huidige xbox... Dan neem ik aan dat het allemaal nog mooier gemaakt kan worden. En dan zal uiteindelijk de hardeschijf voor sommige games toch verplicht zijn.
Nee dat kan niet. De revo krijgt al geen hdd (alleen flash geheugen voor de opslag) en daarbij zou dat dan betekeken dat je die games alleen kan spelen als je dus ook die hdd heb (ala expensionpack n64) en dat lijkt mij nou niet bepaald handig omdat je mensen zo dwingt om keuzes te maken (net zoals ms nou een beetje doet met de xbox360, je kan alleen xbox games spelen met hdd).

Nu met Sony Alpha 300

quote:
Gulpen Revenge schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:34:
Sony CEO confirms spring launch plans for PS3
Although no territory was mentioned in the statement, indications are that a Japanese launch would be first - around April or May, with European and US launches following later in the year, or early in 2007.
Nou, dat zal lekker zijn. Dan is de Xbox 1080 inmiddels ook al weer uit. Is wel rijkelijk laat, maar stiekum wisten wij dat al natuurlijk. Voor de prijs zal het wel goed zijn. Over ruim een jaar zullen die Blu-Ray spelers ook goedkoper zijn.

Nu met Sony Alpha 300

AMSTERDAM - Het ziet er naar uit dat de Xbox360, de opvolger van de huidige Xbox, al uitverkocht is voordat hij ook maar te koop is. Enkele grote Amerikaanse winkels nemen al geen voorbestellingen meer aan.

Wel adviseren enkele grote ketens om later nog eens te kijken of het niet mogelijk is om de console voor te bestellen, aangezien nog niet zeker is hoeveel er in de eerste instantie van gemaakt zullen worden.

De Xbox360 komt op 22 november in Amerika uit en zal op 2 december in Europa in de winkels liggen.

www.telegraaf.nl

quote:
b3n666 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:08:
[...]

Nee dat kan niet. De revo krijgt al geen hdd (alleen flash geheugen voor de opslag) en daarbij zou dat dan betekeken dat je die games alleen kan spelen als je dus ook die hdd heb (ala expensionpack n64) en dat lijkt mij nou niet bepaald handig omdat je mensen zo dwingt om keuzes te maken (net zoals ms nou een beetje doet met de xbox360, je kan alleen xbox games spelen met hdd).
Ik had het ook over de x360 :Y)

Macbook :D

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: