Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
irrefutable factual evidence
Reg. datum: 20 mei 2004

quote:
surrounded schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:36:
[...]

Wow, niet alleen weet je overal alles vanaf... nu blijk je ook nog in de toekomst te kunnen kijken. Maar vijf goede spellen in de hele volgende generatie? Dat is inderdaad niet echt veel. 8)7
de toppers van de GC, XBOX en PS2 waren ook op 1 hand te tellen, waarom denk je dat de gamesindustrie nu creativer, beter, uitdagender, etc is geworden?

"One nation under Sony"

Turn it up loud, captain!
Reg. datum: 07 oktober 2003

quote:
ELiA schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:29:
jammer maar het heeft lang genoeg geduurd, hier komt de realiteit, recht in je gezicht:

http://www.cornbread.org/FOTRCompare/

wat je ziet als je met je muis eroverheen gaat is precies wat je nu op je televisie zou zien, in de 'oude' resolutie.

als je er niet met de muis op staat, dan zie je de '1film op 2 dvd9's'-versie , die normaal zo goed uit ziet. Ik bedoel, 3 uur film op 18 GB is toch wel goede kwaliteit, niet?
Dat verschil kan verklaard worden, het beeld van een DVD wordt in 4:3 doorgegeven aan een TV. Hierdoor moet de TV het beeld weer uitrekken tot 16:9 en ziet het er wazig uit. HD-TV signalen zijn meteen in 16:9, alleen verwachten "normale" TV's een 4:3 signaal, dus wordt moet het HD beeld samgengedrukt worden en daarna weer uitgerekt tot 16:9 waardoor er een enorme kwaliteitsverlies ontstaat. Met deze screenshots is een verkleind HD-screenshot(waar de verhoudingen van intact zijn gebleven) vergeleken met een uitgerekt DVD-screenshot. De vergelijking is dus niet eerlijk en zegt dus eigenlijk niets over het feit of je het wel of niet merkt op een non-HD-TV.

MetroidPrime wijzigde dit bericht 16-09-2005 00:05 (14%)

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Reg. datum: 31 mei 2004

quote:
ELiA schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:43:
de toppers van de GC, XBOX en PS2 waren ook op 1 hand te tellen, waarom denk je dat de gamesindustrie nu creativer, beter, uitdagender, etc is geworden?

Of jij hebt een hele specifieke smaak, óf je zoekt gewoon niet goed genoeg, óf je hebt hele vreemde handen. ;)

Ik ben wel een beetje bang dat het in de volgende generatie misschien iets minder creatief zal worden allemaal. Minder originele ideeën, meer vervolgen en uitbreidingen van wat we al hadden. Maar ach, na een paar jaar volgt daar dan ook wel weer een tegenreactie op. :) Krijgt iemand weer een heel nieuw idee, en wordt dat de nieuwe hype.

games.blog
Now playing: Chrono Trigger, Phoenix Wright

Reg. datum: 06 mei 2005

Ik geef Elia hier wel gelijk in :X , de echte toppers zijn per console echt wel op 1 hand te tellen (naja mss wel 2 handen).
Noem me kieskeurig maar na 15jr. gamen weet ik echt wel wat goed is en wat niet.

Mutatie wijzigde dit bericht 16-09-2005 00:09 (6%)

quote:
MetroidPrime schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:58:
[...]

Dat verschil kan verklaard worden, het beeld van een DVD wordt in 4:3 doorgegeven aan een TV. Hierdoor moet de TV het beeld weer uitrekken tot 16:9 en ziet het er wazig uit. HD-TV signalen zijn meteen in 16:9, alleen verwachten "normale" TV's een 4:3 signaal, dus wordt moet het HD beeld samgengedrukt worden en daarna weer uitgerekt tot 16:9 waardoor er een enorme kwaliteitsverlies ontstaat. Met deze screenshots is een verkleind HD-screenshot(waar de verhoudingen van intact zijn gebleven) vergeleken met een uitgerekt DVD-screenshot. De vergelijking is dus niet eerlijk en zegt dus eigenlijk niets over het feit of je het wel of niet merkt op een non-HD-TV.

mijn excuses als ik bot overkom, maar het stukje waar je zegt:
"Dat verschil kan verklaard worden, het beeld van een DVD wordt in 4:3 doorgegeven aan een TV. Hierdoor moet de TV het beeld weer uitrekken tot 16:9 en ziet het er wazig uit. HD-TV signalen zijn meteen in 16:9, alleen verwachten "normale" TV's een 4:3 signaal, dus wordt moet het HD beeld samgengedrukt worden en daarna weer uitgerekt tot 16:9 waardoor er een enorme kwaliteitsverlies ontstaat. Met deze screenshots is een verkleind HD-screenshot(waar de verhoudingen van intact zijn gebleven) vergeleken met een uitgerekt DVD-screenshot"

is dat een mening of een feit?

zou je het in het laatste geval misschien kunnen onderbouwen met een link naar een website of iets dergelijks?

trouwens, je moet kijken naar de hdtv verkleind naar dvd, en niet andersom :Z

ah, laat maar, niet nodig. Ik geloof je wel, ik was degene die het fout had ;)

(als je nu zei: mijn tv is interlaced, dus als het beeld snel beweegt dan- etc, dan had je misschien nog een beetje gelijk).

mpeg2 is nog steeds 'veel compressie'

als je een films als ongecomprimeerde avi opgeslagen naar je tv zou doorsturen, dan zou je het beste ooit hebben. Helaas is ook blu ray (nog) maar 50 GB

EDit:

ik vind console games beter dan wat er op de pc te krijgen is naar mijn mening.
Toch zijn de pc spellen technisch gezien naar mijn mening 10 keer krachtiger dan de consoles.
Maakt ze dat beter naar mijn mening? nee, integendeel naar mijn mening.
Omdat ze mooi zijn hoeven ze verder niks interessants te bieden.

zie ook doom3, Deus Ex 2 en alle andere shooters op de pc.

FC en HL2 even daargelaten.

Gfx maken weinig uit voor een spel.

EDit 2:

de PS2 heeft naar mijn mening tientallen toppers, Rez is ook een van mijn pronkstukken, dit terzijde. Ik moest echter PS2 erbijzetten omdat het anders niet eerlijk zou zijn ten opzichte van de mensen die geen PS2 hebben.

Faust wijzigde dit bericht 16-09-2005 00:19 (22%)

"One nation under Sony"

Reg. datum: 25 december 2003

GTA, GT, PES, Burnout, Tekken, Socom, Ico, PoP, RES, Silent Hill, Gof of War, FF, MGS, Splinter Cell..... Vind ik allemaal stuk voor stuk toppers die ik voor mijn PS2 heb en het zijn er toch echt meer dan 5 ;) Maar uiteraard, het is een kwestie van smaak.
Natuurlijk gaan we in de toekomst op al deze reeksen weer goede vervolgen krijgen, maar ik hoop ook op nieuwe verrassende games

quote:
Wekko schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:14:
GTA, GT, PES, Burnout, Tekken, Socom, Ico, PoP, RES, Silent Hill, Gof of War, FF, MGS, Splinter Cell..... Vind ik allemaal stuk voor stuk toppers die ik voor mijn PS2 heb en het zijn er toch echt meer dan 5 ;) Maar uiteraard, het is een kwestie van smaak.
Natuurlijk gaan we in de toekomst op al deze reeksen weer goede vervolgen krijgen, maar ik hoop ook op nieuwe verrassende games

Ja ok, als je van ALLE soorten games houdt zijn het er wel meer dan 5, maar ik neem aan dat iedereen voorkeuren heeft, en de TOP-games uit die voorkeur zijn wel op 1 of 2 handen te tellen.
Ik heb het dan ook over de echte toppers, dus niet zeg maar met een score van 8,5, maar gewoon 9 of hoger.

Ik heb in de 4 jaar dat ik een ps2 heb maar 8 games gekocht waarvan ik er zo'n 5á6 echte toppers vind en de rest gewoon goed, en de rest huur of leen ik wel eens.
Smaken verschillen zeggen we dan maar :)

quote:
ELiA schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:12:
[...]
de PS2 heeft naar mijn mening tientallen toppers, Rez is ook een van mijn pronkstukken, dit terzijde. Ik moest echter PS2 erbijzetten omdat het anders niet eerlijk zou zijn ten opzichte van de mensen die geen PS2 hebben.
Rez is een gepoorte game dus geen ps2 game :{

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Speel mee: schuifpuzzle | indiegamer.nl

quote:
Mutatie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:24:
[...]

Ja ok, als je van ALLE soorten games houdt zijn het er wel meer dan 5, maar ik neem aan dat iedereen voorkeuren heeft, en de TOP-games uit die voorkeur zijn wel op 1 of 2 handen te tellen.
Ik heb het dan ook over de echte toppers, dus niet zeg maar met een score van 8,5, maar gewoon 9 of hoger.

Ik heb in de 4 jaar dat ik een ps2 heb maar 8 games gekocht waarvan ik er zo'n 5á6 echte toppers vind en de rest gewoon goed, en de rest huur of leen ik wel eens.
Smaken verschillen zeggen we dan maar :)

precies, bijvoorbeeld vechtspellen.

een vriend zei tegen een andere die Soul Calibur 2 cool vond:

"weet je wat jij moet doen? je moet een xbox kopen, dan heb je soul calibur 2 EN dead or alive 3"

toen zei een andere vriend weer: "nee, wat jij moet doen is een gamecube kopen, dan heb je SC2, EN je hebt mario smash brothers"

ik zei vervolgens:

"als je van vechtspellen houdt, dan moet je de machine hebben waar Soul Calibur 2, De tekken reeks, virtua fighter 4 en dead or alive 2 op te krijgen is, dan heb je alle 'beste' fightinggames ter beschikking"

btw, die discussie hebben we ook gehad voor:
-racegames',
-rpgs
-adventure games
-actie games
-alternatieve games
-sportgames

etc etc

smaken blijven zoals je kan zien altijd verschillen.

"One nation under Sony"

Ja maar ik bedoelde dus het aantal toppers per console.
Ik snap wel wat je bedoeld, maar per console zijn er maar bar weinig topgames tussen zoveel troep.
Mijn persoonlijke smaak is redelijk breed, rpg, action-adventure, fight, race, stealth-action (MGS ;) )
FFX
GT(3,4)
MGS(2,3)
GoW
Tekken5, Virtua Fighter4
(mss wat overgeslagen)
Dit zijn toch wel de beste in hun soort, beter is er gewoon niet vind ik, en echt veel zijn het er ook niet. Het is niet dat ik ervan baal dat er niet veel zijn, maar ik vind dit bv. de aanschaf van een ps2 meer dan waardig (voor de mensen met wat minder geld).

smaken blijven zoals je kan zien altijd verschillen.

En da's maar goed ook :)

EDIT:
ff voor de On-Topic:
Dit vind ik ook van de next-gen. Er hoeven niet zoveel toppers te zijn als die paar dan ook maar errug goed worden.

Mutatie wijzigde dit bericht 16-09-2005 00:58 (9%)

quote:
Dat is een feit. Een non-HD-TV krijgt een breedbeeld-signaal altijd anamorf binnen, of het nu afkomstig is van je spelcomputer, digitale TV-ontvanger of je DVD-speler. HD-TV is niet anamorf, een breedbeeld signaal zal altijd zonder aanpassingen naar een HD-TV toestel gestuurd worden. Dit is juist een groot voordeel van HD-TV. Doordat er op die website geen rekening is gehouden met het anamorfe signaal dat je TV binnen krijgt, is de vergelijking niet representatief voor wat je op je TV te zien krijgt. Een HD-TV signaal zal eerst naar een anamorf breedbeeld signaal omgezet moeten worden voordat je het op een non-HD-TV kunt bekijken, met als gevolg een enorme verlies aan beeldkwaliteit. Dit begint enorm offtopic te raken, dus als je er meer over wilt weten, moet je even met Google op "anamorphic widescreen" gaan zoeken.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Wat ik alleen niet snap is dat het lijkt alsof hij infrarood zou zijn, vanwege het zwarte stukje plastic bovenop. Maar dat kan hij natuurlijk nooit zijn, wnat dat werkt voor geen meter als je beweegt.

Verder ben ik benieuwd hoe het in echt speelt! en is die A-knop een normale knop of is daar misschien ook nog wat mee?

Ik vraag me ook af hoe makkelijk het wordt om de controls goed te verwerken in het spel. Want ik neem aan dat er een beetje speling zal zijn in de bewegingen. Dus als je bijna de beweging doet die nodig is dat die vertaald wordt naar een goede beweging.

Ik zie best mogelijkheden voor de besturing van shooters en andere first person spellen, maar een spel als Fifa lijkt mij weer moeilijk bestuurbaar. Misschien dat je dan met de oude cube controller moet spelen? Want het aantal knoppen lijkt me anders te laag.

En het moet natuurlijk ook niet zo worden dat de controller maximaal benut moet worden voordat een spel goed zou zijn. Net als bij de DS. Hoe goed een spel ook is, als het touchscreen niet gebruikt wordt krijgt het spel een mindere waardering (wat ik zelf niet terecht vind overigens).

Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 16-09-2005 08:58 (57%)

Je...
Reg. datum: 11 december 2000

Deze controller vraagt gewoon om een VR Helm. Ik hoop zo dat ze deze in de loop van de jaren gaan uitbrengen voor de revolution. Dat zou zo tof zijn.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Even geen ondertitel

quote:
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 08:24:
Wat ik alleen niet snap is dat het lijkt alsof hij infrarood zou zijn, vanwege het zwarte stukje plastic bovenop. Maar dat kan hij natuurlijk nooit zijn, wnat dat werkt voor geen meter als je beweegt.

Misschien zodat je ook je DVD-speler/tv/ander apparaat ermee kunt aansturen, gewoon als extra feature?

(Het blijft een "roddel"topic toch ;) )

Reg. datum: 20 juli 2002

Hebben jullie MGS 4 trailer al gezien?

http://tallah.org/video/mgs4.wmv

Ff testen hoe lang een onderti

quote:
Jep, ziet er erg mooi uit, ongeveer net zo goed als RE5 naar mijn mening (en die ziet er ERG goed uit). Ik vind het erg leuk om naar te kijken, maar ik ben zelf een beetje uitgekeken op dit soort gamedemo's. Net als dat Resident Evil 5 filmpje en die filmpjes van PGR3. Ik wil gewoon zien hoe ik het zal spelen, zoals bij GR3 en Gears of War. Dan ziet het er meestal wat minder indrukwekkend uit (vanwege minder camera-effecten), maar het is wel makkelijker om een indruk te krijgen van hoe de game uiteindelijk wordt.
Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
ErectionJackson schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:05:
[...]
Neem dit maar met een enorme zoutvlakte. Gevestigde namen als John Carmack, Gabe Newell en Cliffy B denken hier het tegengestelde over. Dit soort beweringen zijn sowieso altijd risky, maar dit is gewoon niet waar.

Gabe Newell is manager, geen programmer. Cliffy B is level designer, geen programmer. Carmack is een 3D engine programmeur, maar wel voor de PC.

Moeilijk te programmeren? Nee hoor, je moet alleen anders denken dan je hebt gedaan wellicht op een ander platform. Amiga demos maken was ook niet moeilijk, je moest alleen snappen hoe je alle hardware tegelijk kon laten doen wat je wilde. Lastig voor een beginner, erg leuk voor iemand die dat stadium gepasseerd is.

Databases zijn ook erg lastig om goed mee om te gaan, aldus sommigen. Appeltje eitje voor degenen die snappen waar ze mee bezig zijn. Ja je moet je inlezen in de materie, Ja je moet tijd investeren in waar je mee gaat werken, wat zijn de limieten, wat zijn de mogelijkheden. Dat is voor een echte programmeur geen nare tijd overigens, maar erg leuk. Als je daar geen zin in hebt en dan maar gaat gillen dat het allemaal ruk is, tja, wellicht moet je dan iets gaan doen in management of printerpapier bij gaan vullen oid.

Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe. XBL ID: OtisInf

Ff testen hoe lang een onderti

quote:
EfBe schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:42:
[...]

Gabe Newell is manager, geen programmer. Cliffy B is level designer, geen programmer. Carmack is een 3D engine programmeur, maar wel voor de PC.

Moeilijk te programmeren? Nee hoor, je moet alleen anders denken dan je hebt gedaan wellicht op een ander platform. Amiga demos maken was ook niet moeilijk, je moest alleen snappen hoe je alle hardware tegelijk kon laten doen wat je wilde. Lastig voor een beginner, erg leuk voor iemand die dat stadium gepasseerd is.

Databases zijn ook erg lastig om goed mee om te gaan, aldus sommigen. Appeltje eitje voor degenen die snappen waar ze mee bezig zijn. Ja je moet je inlezen in de materie, Ja je moet tijd investeren in waar je mee gaat werken, wat zijn de limieten, wat zijn de mogelijkheden. Dat is voor een echte programmeur geen nare tijd overigens, maar erg leuk. Als je daar geen zin in hebt en dan maar gaat gillen dat het allemaal ruk is, tja, wellicht moet je dan iets gaan doen in management of printerpapier bij gaan vullen oid.

Ik kan me vinden in je verhaal, met de kanttekening dat dit slechts tot op zekere hoogte het geval is. Als je gewend bent een bepaalde actie met een simpele method aanroep te kunnen uitvoeren en nu moet je daar ineens 8 regels code aan besteden, dan kan ik me voorstellen dat je het niet als een uitdaging ziet, maar een barrière of een slecht ontwerp. Nu heb ik geen ervaring met beide apparaten, dus ik kan nu eenmaal niet beargumenteren wat het geval is en welk apparaat hier beter in scoort. Je blijft daarin toch altijd afhankelijk van de uitspraken van verschillende developers, die allemaal weer een andere mening hierover hebben.

Uiteindelijk is dit ook niet zo boeiend. Pas als een systeem niet te besturen valt, dan heb je een probleem. Dit is bij geen van beide systemen zo, dus kunnen we er gewoon vanuit gaan dat we gave games krijgen op beide consoles.
-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

De nieuwe controller van de Nintendo Revolution. Ik moet zeggen, Nintendo heeft in ieder geval haar belofte gehouden om iets nieuws te maken. Het lijkt niet op de controllers die we de afgelopen 20 jaar gewend zijn geweest.

Of het ook daadwerkelijk handiger is, moeten we natuurlijk zelf ervaren, dat is moeilijk af te leiden uit wat plaatjes. :)

Roamor wijzigde dit bericht 16-09-2005 14:03 (10%)

Dookie Fundamentalist

Reg. datum: 25 december 2003

Het ziet er inderdaad vernieuwend uit en als het goed uitpakt (ik verwacht niet anders van Nintendo) lijkt het me heel cool om ermee te spelen. Het enige probleem voor mij, ik hou niet echt van die 'typische Nintendo games' (Mario, Zelda, Metroid...) maar heb liever vooral Shooters & Racers die je op de PS2 & Xbox wel veel hebt. Als dat soort games nu ook op de Revolution zullen komen zal ik moet kiezen tussen alle 3 de nieuwe consoles, als die wegblijven op de Revo zal ik toch 1 van de andere 2 moeten kiezen, hoe cool de Revo controller ook is... :(
Reg. datum: 20 januari 2000

Die controller lijkt me wat specifiek gericht op bepaalde type games. Ik bedoel... een racer spelen met die controller... ik weet het niet.

Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe. XBL ID: OtisInf

You! Cake or Death?
Reg. datum: 14 april 2002

quote:
EfBe schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:38:
Die controller lijkt me wat specifiek gericht op bepaalde type games. Ik bedoel... een racer spelen met die controller... ik weet het niet.

Een race game juist! remote geval op zn zij (zoals een NES controller) en je heb gewoon een stuur lekker sturen enzo :)

het enige genre waarbij ik me de controller niet goed kan voorstellen is voetbal.

What's the point of having an Internet connection if you're not using it to look up weird, fucked-up pictures of dirty sex you'd never have yourself?

Discothéque! Boom cha!
Reg. datum: 26 oktober 2001

Je kunt er ook een analoge stick op aansluiten he dus dat komt vast goed. :)

Nintendo kennende hebben ze dit door en door getest voordat ze de beslissing hebben genomen. Nintendo heeft weer een revolutie veroorzaakt. _/-\o_

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

quote:
EfBe schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:38:
Een racer zou nog wel kunnen. Nintendo zou dan een stuur uit kunnen brengen waar je de nieuwe controller in vast klikt. Voilá, je kunt racespellen spelen. Als je dat niet wil, dan gebruik je de analoge stick uitbreiding voor racespellen en negeer je het hele VR-gedoe. Zoveel knoppen hebben racespellen meestal niet nodig, dus dat zou echt geen probleem moeten zijn.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: