Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe. XBL ID: OtisInf
Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [Deel 2]
Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicMicrosoft heeft inderdaad eerst geroepen dat alle spellen minstens 720p zouden ondersteunen en dan blijken er X360 spellen te zijn die alleen 480p ondersteunen. Sony heeft echter beweerd dat alle spellen op de PS3 1080p zouden ondersteunen en er is later toegegeven dat de keuze van de resolutie van de developers zelf afhangt. Als je dit als leugen van Microsoft ziet, dan heeft Sony exact dezelfde leugen verteld.quote:ELiA schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:13:
Microsoft heeft gezegd dat alle games in 720p en AA draaien.
Dat iets in een blad staat betekent niet dat het waar is. De nieuwsberichten in de PU moet je zeker met een korreltje zout nemen, dit blad zit vaak enorm ver van de waarheid af met de berichtgeving. Je moet voortaan dus sceptisch zijn over de claims van de PU.quote:Ten tijde van de xbox1 las ik in de power unlimited dat developers een contract moesten afsluiten waarin stond dat er nooit en te nimmer fmv gebruikt mocht worden in een game, zodat iedereen de kracht van de xbox kon zien.
MetroidPrime wijzigde dit bericht 12-09-2005 00:32 (9%)
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
quote:ELiA schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:13:
"roddel topic".
edit: mooi dat killzone nu realtime is, maar 30 fps ??
Ik hoop dat de PS3 tot meer in staat is.
Het zijn ook nog maar Alpha-kits hé en nog lang niet de uiteindelijke engine, en ook al draait hij op 30fps.. heb je gezien wat een details er in die game zitten, zoiets is dus echt nog nooit eerder vertoond sterker nog nooit is iets in de buurt van zulke kwaliteit gekomen op de UE3 na.
http://image.com.com/game...77_20050516_screen002.jpg
http://image.com.com/game...77_20050516_screen003.jpg
Mutatie wijzigde dit bericht 12-09-2005 00:39 (3%)
Mutatie wijzigde dit bericht 12-09-2005 00:41 (20%)
Reg. datum: 27 augustus 2004
Hier nog een paar belangrijke punten
- Developers are finding that it’s a easier to develop games on the PS3 than the Xbox 360.
- Sony has begun taking orders for the PS3’s final development kits. They will be shipped to developers in December 2005.
- Games appearing on both the Xbox 360 and the PS3 will look very similar. Games designed specifically for the PS3 should have noticably improved visuals.
- The PS3 will launch with an online community similar to Xbox Live complete with buddy lists, player matching, and other services. This sort of online community was originally envisioned for the PS2, but will materialize fully with the PS3.
- Madden developer Tiburon has had an official PS3 dev kit for as long, if not longer than any other American developer. They received their kits in August 2005.
- The PS3 should be available worldwide by the Summer of 2006.
- The Tokyo Game Show 2005 will not have a big PS3 presence. Sony is planning on using the CES in January as the PS3’s next big coming out party.
- Should the PS3 launch in March 2006, there would only be a few first-party games, 2 or 3 games from EA, and possibly one more 3rd party title available. Basically, it would be Sega Saturn-esque launch.
- Rockstar North is working on a completely new game engine for the PS3-based Grand Theft Auto 4. With all the power that the Cell, RSX, and Blu-Ray discs will provide, Rockstar aiming to develop a photo realistic city populated with equally realistic humans.
- Metal Gear Solid 4 is being described as a mix of Rambo and Black Hawk Down. Snake will be involved heavily in urban combat fighting alongside a squad of computer controlled teammates. There will also be a new 3D camera in the game.
De echte bron:quote:Caboman schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:47:
Kan niet nee,
Hier nog een paar belangrijke punten![]()
bron
- Blaat
Geef me een "M", geef me een "A" geef me een "RKETING" [cheer]quote:courtesy of the latest issue of Offical Playstation Magazine, U.S. edition
quote:Rockstar North is working on a completely new game engine for the PS3-based Grand Theft Auto 4. With all the power that the Cell, RSX, and Blu-Ray discs will provide, Rockstar aiming to develop a photo realistic city populated with equally realistic humans.
Damn hier kijk ik echt naar uit dan, mocht het echt waar zijn.
[ My System ][ My Tweakblog ][ WoW: Zeror @ Al'Akir realm ]
Om het goed te maken heb ik hier een link naar gameplay footage van de X360 game Saint's Row. Saint's Row is een kopie van de megahit franchise GTA
Volgens bronnen staat alles hierin

Cabo wijzigde dit bericht 12-09-2005 16:54 (71%)
quote:Caboman schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:47:
Kan niet nee,
Hier nog een paar belangrijke punten![]()
• Developers are finding that it’s a easier to develop games on the PS3 than the Xbox 360.
bron
Neem dit maar met een enorme zoutvlakte. Gevestigde namen als John Carmack, Gabe Newell en Cliffy B denken hier het tegengestelde over. Dit soort beweringen zijn sowieso altijd risky, maar dit is gewoon niet waar.
Overigens ben ik erg onder de indruk van Saint's Row, het ziet er voor een GTA-style game erg goed uit
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia | Helia Buikdansen |
Reg. datum: 04 oktober 2004
Ik hoop alleen dat ze framerate nog hoger krijgen (vertragingen bij ontploffingen e.d),
en dat ze er een goed verhaal en personages in kunnen stoppen. Bij gta san andreas
was het verhaal en de personages geweldig, een moeilijke opgave om dit te verbeteren.
Die voice acting was ook super.
-Er gaat geen dag voorbij-
Toen dit bekend gemaakt werd waren er ook voorspellingen dat de ps2 zou floppen etc.
Zowat elke developer zat te zeiken over de moeilijkheid, en dat er 2 verctorunits waren etc etc.
Alleen squaresoft, konami, polyphony en nog een paar hielden hun mond.
Hun 1e generatie games zagen er superstrak uit, en latere generaties nog vele malen beter
(tekken tag >tekken 4> tekken 5, zoe>zoe2, mgs2>mgs3 etc).
Degene die het hardst roepen, produceren altijd de boutste games.
Nogmaals, die hele abe's oddyssee vervolgen zijn geflopt,
en doom3, was die echt zo leuk om langer dan 4 uur te spelen?
nutuurlijk is dit persoonlijk, maar ik zie het zo.
(ervanuitgaand dat ajax goed is)
een of andere ruk trainer zit te zeggen dat ajax zo'n kutspelers etc en stadion heeft, terwijl ajax alles te wereld wint, en dat er duizenden/miljoenen/etc tevreden over zijn.
die trainers werken dan meestal voor een of andere low-budgetvoetbalploeg die al jaren geen beker meer gescoord hebben.
"One nation under Sony"
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia | Helia Buikdansen |
Hideo Kojima heeft enorm veel kritiek geuit op Sony over de PS2(en later de PSP). Hij is juist één van de mensen geweest die hard riep dat de PS2 moeilijk was om voor de programmeren. Anders gezegd: je spreekt jezelf weer eens tegen.quote:ELiA schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:36:
Alleen squaresoft, konami, polyphony en nog een paar hielden hun mond.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
De hardware was moeilijk om onder de knie te krijgen. Maar als je wist hoe je de ps2 'moest temmen', dan kon je er bij wijze van spreken wonderen mee doen.
Dit staat in de Documentry of MGS2, die zit gratis bij Substance in Europa.
Ik heb de disc momenteel niet in mijn bezit,
maar dit is mijn bron.
Wat is jouw bron, metroid prime?
"One nation under Sony"
Als de hardware moeilijk onder de knie te krijgen is, dan is de hardware moeilijk om voor te programmeren. Dat komt op hetzelfde neer.quote:ELiA schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:01:
De hardware was moeilijk om onder de knie te krijgen. Maar als je wist hoe je de ps2 'moest temmen', dan kon je er bij wijze van spreken wonderen mee doen.
Maarja, je hebt wel een punt
miss was "uitdagend" ipv "moeilijk" beter op zijn plaats geweest
"One nation under Sony"
Reg. datum: 04 oktober 2004
Strangers wrath was echt wel de moeite waard. Het begin was suf, en het volledige
spel had veel meer potentieel kunnen bevatten, maar halverwege het spel krijg je
serieus de meest mooie omgevingen waarin je rond kan rennen. Een van de
mooiste spellen op de xbox. Speel het mensen!
-Er gaat geen dag voorbij-
Je geeft aan wat er moet gebeuren en het poppetje beweegt dan hoe een echte mens zich zou moeten bewegen. Je kan beter deze clips even bekijken
Het programma is gratis en kun je hier downloaden
http://www.naturalmotion.com/pages/20tutorials.htm
( wel registeren op de site)
Cabo wijzigde dit bericht 14-09-2005 13:37 (25%)
quote:Caboman schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:30:
Er is nieuwe 3D programma wat gebruikt gaat worden in de ontwikkeling van spellen. Ik weet ook niet goed hoe het werkt, maar het lijkt heel simpel.
Je geeft aan wat er moet gebeuren en het poppetje beweegt dan hoe een echte mens zich zou moeten bewegen. Je kan beter deze clips even bekijken
Het programma is gratis en kun je hier downloaden
http://www.naturalmotion.com/pages/20tutorials.htm
( wel registeren op de site)
Dat zou wel mooi zijn inderdaad. Het beter animeren van menselijke bewegingen zou een grote stap zijn in de spelwereld. Sommige spellen doen dat al heel goed, zoals HL2, maar vaak ziet het er nog houterig uit.
Maar waar haal je vandaan dat de Next Gens dit gaan gebruiken? Ik zie namelijk alleen dat ze awards winnen etc, maar geen concrete plannen (namen van games/consoles)?
Dookie Fundamentalist
Sony Computer Entertainment America
Roddeltopic he

Echte fans weten wel.
PuDy wijzigde dit bericht 14-09-2005 16:06 (29%)
My grandparents went to Auschwitz and all I got was this lousy t-shirt
quote:
Nooit geweten dat mgs gemaakt was met kleimannetjes

En vergeet deze ff niet hé
disjfa wijzigde dit bericht 14-09-2005 16:08 (45%)
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Speel mee: schuifpuzzle | indiegamer.nl
My grandparents went to Auschwitz and all I got was this lousy t-shirt
Cabo wijzigde dit bericht 14-09-2005 17:41 (3%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.