Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Don Rosa!

quote:
TheRitz schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:50:
Zou iemand mij eens kunnen vertellen wat de toegevoegde waarde zou zijn van de Xbox 360 tov de huidige Xbox en dan gezien het feit dat we hier in Europa nog maar amper aan HDTV doen? Ik bedoel, leuk dat de Xbox 360 een HDTV format ondersteund maar zolang ik een gewone 100Hz CRT 72cm breedbeeld heb.... dat geeft weinig beter beeld lijkt me.

Of ben ik nou gek? (niet inkoppen graag :))
Yep ;) De toegevoegde waarde is heel duidelijk: over een half jaar komen er geen Xbox spellen meer uit, dus als je nieuwe delen van Xbox franchises wil spelen, moet je een Xbox 360 kopen. HDTV is in Europa niet erg gebruikelijk nee, maar de graphics zullen ongeacht HDTV of niet een stuk beter zijn.

A Turin Turambar turun ambartanen

Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
Extera schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 18:02:
weet iemand nou of de ps3 zonder tussenkomst van VGA box op een tft-pc monitor kan?
thanks!

Dat kan mits die TFT-monitor een analoge component (YPbPr) of HDMI aansluiting heeft. Als die monitor geen breedbeeld scherm is krijg je zeer waarschijnlijk geen beeld want de Hsync voor 720p/1080i/1080p ligt buiten het bereik van de meeste 4:3 monitors.

Verder zijn er een aantal conversie mogelijkheden:
- Zoals je zelf al aangaf: een VGA box die S-video upscant naar VGA. Dit is erg ongewenst want je neemt dan een lage resolutie als bron. Bovendien is het op dit moment niet mogelijk een upscan converter te vinden die zowel kwalitief goed is als betaalbaar.
- Er zijn HDMI-receivers die HDMI digitaal naar analoge RGB kan omzetten. Kost wel een paar centen.
- Gewoon een HDMI naar DVI-D kabeltje. HDMI is backward compatible met de DVI-profielen voor televisie. Echter, als de HDMI-stream versleuteld is dan kan de monitor het niet weergeven. Voor BlueRay-films zal de videostream zeker versleuteld worden. Voor spellen ligt een versleutelde stream minder voor de hand.

Wellicht is het straks nog steeds mogelijk een native VGA-signaal uit de PS2 halen. Op de PS2 is het nu zo dat als je een spel in progressive scan (480p) speelt en de multi-AV staat ingesteld op RGB, dan krijg je een 31kHz Hsync uit de PS2. Helaas zit deze sync-on-green. Iets wat de meeste monitoren niet pakken. Je kunt de officiële Sony VGA kabel die bij de Linux kit zit hiervoor gebruiken. Merk op dat dit geen upscanning is! Jammer genoeg moet het spel wel 480p ondersteunen wil je beeld krijgen... Zie deze site voor een lijst met PS2 spellen die 480p ondersteunen.

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

Reg. datum: 13 januari 2004

quote:
Metal schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:05:
[...]
Daar heb je de Dell 2405FPW voor :P En de Xbox 360 is heel wat meer als alleen een xbox met HDtv hoor. :)

Over DELL gesproken...wat vinden jullie van dit..

http://members.home.nl/batakan/XBOX_360_huh.bmp

lijkt aardig op de XBOX 360

BurkaN wijzigde dit bericht 21-05-2005 02:35 (14%)

Q6600 is fijn
Reg. datum: 27 september 2001

http://games.slashdot.org...5/20/1835255&from=rss

De Phantom wordt dus waarschijnlijk niks....

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

Reg. datum: 05 november 2003

Weet iemand misschien ook hoe je dat filmpje van Bogmon (http://bogmon.com/media/2stream_sonypress_e305_hi.wmv) kunt opslaan op je HD? Ik vind het wel een gaaf filmpje, maar om dat elke keer te streamen heeft ook niet veel zin als ik een stukje eruit wil bekijken.

Of weet iemand een andere source waar je dat filmpje kunt downloaden (miss zelfs nog wel hogere resolutie?)

Wanna play?

Reg. datum: 12 maart 2004

laat nieuwe discussies, schelden en fanboying maar lostbarsten...

CONCLUSION
When you break down the numbers, Xbox 360 has provably more performance than PS3. Keep in mind that Sony has a track record of over promising and under delivering on technical performance. The truth is that both systems pack a lot of power for high definition games and entertainment.

However, hardware performance, while important, is only a third of the puzzle. Xbox 360 is a fusion of hardware, software and services. Without the software and services to power it, even the most powerful hardware becomes inconsequential. Xbox 360 games—by leveraging cutting-edge hardware, software, and services—will outperform the PlayStation 3.

bron : http://www.gamer.nl/nieuws/26417

-- .. ... .--- .- .-.-.-
Reg. datum: 01 augustus 2001

De PS2 zou inderdaad ook 10x zo snel zijn als de gamecube ofzo :) Ik weet nog dat er gezegd werd in het begin dat hij 100x (Exact weet ik het niet meer maar het was een pittige factor..zou ook 30x kunnen zijn) zo snel zou zijn als de huidige Pentium3 cpu's...complete onzin was het :)

Max|Burn wijzigde dit bericht 21-05-2005 11:09 (65%)

Have a rotten day
Reg. datum: 04 juni 2003

LOL, stuk is geschreven door een Microsoft man .... ik denk dat het hele stuk wat geloofwaardigheid door een leek in twijfel kan worden gebracht. Ik ben geen fanboy van elk van de systemen, maar dit soort stukken moeten geschreven worden door onafhankelijke partijen. Dan heeft het enige geloofwaardigheid. E3 is pas net geweest, en dit is alleen maar gekmakerij, iets waar ze mijn respect niet voor hebben in ieder geval!

'Ijscoman, ijscoman, vertel ons een verhaal, vertel ons een verhaal .... Nee, ik verkoop alleen ijs'

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Volgens mij heeft de PS3 toch echt veel meer power hoor :) Hun hele opzet is sowieso vooruitstrevender.
Q6600 is fijn

Het zijn volkomen onvergelijkbare architecturen, getalletjes optellen heeft gewoon geen zin.

Zet Halo 3 en Killzone 2 maar eens naast elkaar, dan kun je zien welke beter is.

Reg. datum: 24 februari 2001

net zoals je halo 3 en kilzone 2 ook niet kan vergelijken...

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Q6600 is fijn

quote:
KeeZ schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:07:
net zoals je halo 3 en kilzone 2 ook niet kan vergelijken...
Qua graphisch detail wel natuurlijk.

Reg. datum: 17 november 2000

quote:
Breepee schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:14:
[...]

heeft alleen weinig met power te maken, ik gok dat we dan programmeerkunsten zitten te vergelijken ;)

Ze zei:"Kom je langs vanavond, er is niemand thuis!", dus ik kwam langs en inderdaad, er was niemand thuis, de trut!

Q6600 is fijn

quote:
3CLipZ schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:29:
[...]

heeft alleen weinig met power te maken, ik gok dat we dan programmeerkunsten zitten te vergelijken ;)
En dat is het hem nu juist. Daarom heeft specs vergelijken op de manier van het artikel niet zoveel zin. De Cell is heel wat lastiger te programmeren dan de PowerPC. Bovendien is de Cell zwakker in type bereking zus en de PowerPC weer in type berekening zo. Als je goede performance wilt behalen is het dus de kunst de best mogelijke methode vinden.

Reg. datum: 04 mei 2002

Killzone 2 ziet er abnormaal goed uit maar de developer zelf wil niet bevestigen dat het realtime is en zegt halfslachtig dat ze de feel en gameplay ingame willen overbrengen .
Een Rep van Sony heeft daarna natuurlijk weer wel bevestigd dat het realtime was , kortom de hype en bullshit vliegen je weer van alle kanten om de oren .
MS is een beetje onnozel om halfafgemaakte echte ingame beelden op underspecced dev kits te laten zien en Sony weer gehaaid genoeg om totaal onrealistische verwachtingen te scheppen met filmjes als Motorstorm en Killzone 2 , zo krijg je al snel de indruk dat de PS3 de vloer aanveegt met de Xbox 360 .
Ik denk dat ze heel dicht tegen elkaar aanzitten kwa kracht .

Nintendo hoeft niks te hypen , dat doen hun gamers zelf wel , hoe minder ze showen hoe gekker de geruchten , van VR helmen tot gyroscopische controllers , alleen de Jet pack en Superman cape ontbreekt nog .

Reg. datum: 01 september 2001

quote:
Breepee schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:14:
[...]

Nee, want je hebt nog geen beelden gezien waarvan je met zekerheid kunt zeggen dat ze ingame zijn. Bovendien is detail ook niet alles; als je 100 vijanden met een detail van (schaal 1-10) 8 op je scherm hebt, vind ik dat heel wat knapper dan 10 vijanden met detail 10...

Reg. datum: 06 november 2004

quote:
hully schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 10:41:
laat nieuwe discussies, schelden en fanboying maar lostbarsten...

CONCLUSION
When you break down the numbers, Xbox 360 has provably more performance than PS3. Keep in mind that Sony has a track record of over promising and under delivering on technical performance. The truth is that both systems pack a lot of power for high definition games and entertainment.

However, hardware performance, while important, is only a third of the puzzle. Xbox 360 is a fusion of hardware, software and services. Without the software and services to power it, even the most powerful hardware becomes inconsequential. Xbox 360 games—by leveraging cutting-edge hardware, software, and services—will outperform the PlayStation 3.

bron : http://www.gamer.nl/nieuws/26417
Nou, van wat ik nu heb gezien ziet de ps3 er toch een stuk mooier uit ( getaway ). Als de xbox 360 zo veel krachtiger was had ik wel mooiere beelden verwacht

Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
casey schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:18:
Killzone 2 ziet er abnormaal goed uit maar de developer zelf wil niet bevestigen dat het realtime is en zegt halfslachtig dat ze de feel en gameplay ingame willen overbrengen .
Een Rep van Sony heeft daarna natuurlijk weer wel bevestigd dat het realtime was , kortom de hype en bullshit vliegen je weer van alle kanten om de oren .
MS is een beetje onnozel om halfafgemaakte echte ingame beelden op underspecced dev kits te laten zien en Sony weer gehaaid genoeg om totaal onrealistische verwachtingen te scheppen met filmjes als Motorstorm en Killzone 2 , zo krijg je al snel de indruk dat de PS3 de vloer aanveegt met de Xbox 360 .
Ik denk dat ze heel dicht tegen elkaar aanzitten kwa kracht .

Nintendo hoeft niks te hypen , dat doen hun gamers zelf wel , hoe minder ze showen hoe gekker de geruchten , van VR helmen tot gyroscopische controllers , alleen de Jet pack en Superman cape ontbreekt nog .
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten :)

Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe. XBL ID: OtisInf

Reg. datum: 25 december 2003

quote:
diOndOrAntt schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 14:00:
[...]

Nou, van wat ik nu heb gezien ziet de ps3 er toch een stuk mooier uit ( getaway ). Als de xbox 360 zo veel krachtiger was had ik wel mooiere beelden verwacht
Dat stukje is ook maar een hoop geblaat.
quote:
Opmerking
Major Nelson is de "Xbox Live Program Director". We kunnen ons dan ook afvragen hoe "objectief" zijn onderzoek is. Een Microsoft medewerker zal waarschijnlijk nooit zeggen dat de PS3 beter is. Helaas is zijn site op dit moment onbereikbaar en kunnen we niet zien waarop hij de PS3 specificaties heeft gebaseerd.
Zegt wel genoeg denk ik?
Two Thoughts Ahead!
Reg. datum: 07 november 2001

quote:
Breepee schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:49:
[...]

En dat is het hem nu juist. Daarom heeft specs vergelijken op de manier van het artikel niet zoveel zin. De Cell is heel wat lastiger te programmeren dan de PowerPC. Bovendien is de Cell zwakker in type bereking zus en de PowerPC weer in type berekening zo. Als je goede performance wilt behalen is het dus de kunst de best mogelijke methode vinden.

Alles wat meer dan 1 core heeft is ontzettend moeilijk voor te programmeren of je nou voor de xbox of ps progammeerd. En dat komt door de parallelle threads die er lopen. Als er ergens iets fout gaat in een van je threads, welke thread was het dan? Hoe zoek je dat op, hoe debug je dat? Ontzettend moeilijke materie die je niet even snel met het handje oplost, die vereisen goeie tools omdat te achterhalen. Het klinkt misschien heel simpel, maar in werkelijkheid is het best wel een crime om met meerdere threads tegelijk te werken, zolang het goed gaat is er niets aan de hand, totdat.... arghhhh (zoek ook eens op threadmanagement :))

Gelukkig worden consoles geleverd met middleware met hun dev-kits, en het is nou net Microsoft die claimt dat met hun middleware (XNA) het snelst en gemakkelijkst software gemaakt kan worden. Gelukkig weten we dat niet alleen Microsoft goeie software maakt. Middleware is in principe niets anders dan een 'setje' bibliotheken die de verzorging op hun nemen voor het praten (interfacen) tussen de hardware en de software (game).

Zolang de consoles een goede set middleware meeleveren met hun dev-kits, is het voor alle consoles even makkelijk (of even moeilijk) om software te creeeren. Het probleem met de PS2, was dus de middleware. Deze was incompleet en niet goed voorzien van documentatie. Ik denk dat zij wel van hun fouten geleerd hebben en dit keer wel hun setje bibliotheken compleet hebben om in iedergeval zoveel mogelijk functies voor hun te bestrijken. En die bibliotheken kun je weer gebruiken in hogere programmeertalen.

Arx wijzigde dit bericht 21-05-2005 14:15 (3%)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Reg. datum: 07 augustus 2003

quote:
diOndOrAntt schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 14:00:
[...]

quote:
MS is een beetje onnozel om halfafgemaakte echte ingame beelden op underspecced dev kits te laten zien

Aap :p
De games waren downspecced.... ze liepen op een mac g5.

EDIT
En om er geen twijfelaars of ongelovigen bij te krijgen.... hier een bron.

http://zdnet.nl/news.cfm?id=45717

en

http://www.anandtech.com/...owdoc.aspx?i=2420&p=5

J0J0 wijzigde dit bericht 21-05-2005 14:30 (19%)

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Dat weet iedereen wel hoor, het is de vraag of de veel sterkere Xbox360 het beter doet. Meer power betekend niet mooier.
Reg. datum: 25 december 2003

quote:
MaxBurn schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 14:41:
Dat weet iedereen wel hoor, het is de vraag of de veel sterkere Xbox360 het beter doet. Meer power betekend niet mooier.
Idd, meteen zeggen dat het maar op 25% draait van de Xbox360, en dat het dus allemaal veel beter wordt vind ik een beetje onzin. Eerst zien, dan geloven.
T@C
Reg. datum: 26 mei 2002

Met al die leuke specificatie's zal er ook wat warmte geproduceerd worden. Hopelijk krijgen de next gen console's echt niet hetzelfde volume niveau van een xbox.

shop smart shop s-mart

Reg. datum: 07 augustus 2003

euhm nouja een x800xt of 6800 ultra (zit naar vermeend in die devkits, x800xt lijkt me logischer aangezien de uiteindelijke xbox ook eenati gpu krijgt.) is toch echt minder dan de gpu voor de uiteindelijke xbox. Het wordt 100% zeker beter. Idd eerst en dan geloven...
quote:
Met al die leuke specificatie's zal er ook wat warmte geproduceerd worden. Hopelijk krijgen de next gen console's echt niet hetzelfde volume niveau van een xbox.

In een vid over de xbox laten ze wat van de binnenkant zien alsook de koeloplossing...
Die zou water/heatpipe achtig zijn, lijkt me dat het geluid dus wel zal meevallen.

J0J0 wijzigde dit bericht 21-05-2005 15:06 (61%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: