quote:
Crap...quote:
GoT Index » Development Tools & Environments » [ruby on rails] wie gebruikt het?
Pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]quote:messi schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:51:
[...]
Je hebt shell toegang nodig tot de server van je provider. Als ze DirectAdmin gebruiken (met de juiste rails plugin) kun je het via direct admin doen. Het beste kun je dit aan je provider vragen, aangezien hij precies weet hoe ze het geďmplementeerd hebben, wij niet
Crap...quote:What is SSH?
SSH (Secure Shell) is a program that you can use to log in to another computer over a network so that you can execute commands on a remote machine and move files from one machine to another.
For security reasons, we do not allow SSH (or Telnet) connections to our hosting servers.
You are not your post count. You are not your fps. You are not your screen resolution. You are not a beautiful and unique WON ID. You are the all singing, all dancing, crap of the internet.
I'm here to kick ass and chew bubblegum, and I'm all outta gum..
Maar dan database independant zoals ActiveRecord :-)quote:SynchroSteve schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:34:
Een database-editor like phpMyAdmin in Rails!
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
Heeft RadRails die binaries niet alleen nodig om vanuit RadRails de server opnieuw te kunnen starten of ruby taken uit te voeren? Als je deze dingen rechtstreeks op de server uitvoert en je code netjes daarheen update, zou RadRails prima moeten werken. Indien je wel vanuit RadRails je server wil herstarten of dingen wilt genereren, zal hij een lokale kopie van je applicatie verwachten. Aangezien je op je lokale machine geen Ruby hebt, zal dat niet gaan werken.quote:MrData schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:25:
Klein kickje voor een vraagje.
Ik heb nu op een serverbak (een XP machine) Ruby en Rails draaiende via Mongrel (via een Windows service). Hierop draait ook een eenvoudige XAMPP configuratie voor PHP en MySQL. Test rails skeleton projectje aangemaakt en die is via mijn ontwikkelmachine mooi op poort 4000 te benaderen.
Nu wil ik op de ontwikkelmachine met RadRails aan de gang om zo met Ruby aan de slag te gaan. Alleen als ik de manual bekijk, blijkt dat ik op de machine waarop RadRails gebruikt gaat worden het ook nodig is Ruby en Rails te installeren omdat het de binaries nodig heeft. Mijn insteek was bij het PHP scripten om lekker alle server-gerelateerde zaken op het serverbakje te laten plaatsvinden en in een editor alleen de PHP files te editen. En zo de ontwikkelmachine lekker schoon te houden.
Wat is bij ROR nou een goede werkwijze bij het ontwikkelen? Ik denk niet dat ik om het installeren van de binaries op de ontwikkelmachine heenkom, aangezien RadRails de interpreter en webrick of mongrel nodig heeft (die zal ik dan ook op de ontwikkelmachine moeten installeren?). Dus het ontwikkelen zal bijna helemaal lokaal moeten gebeuren, en dan kan ik eventueel naar MySQL op de servermachine connecten als dat nodig is. Waardoor de ROR installatie op de server eigenlijk nutteloos wordt..?
Hoe doen jullie het?
Onder puntje 3 worden dan de koppelingen in de IDE naar de binaries gelegd.quote:Before you can use the RadRails IDE, you will need to install the Ruby programming language and the Rails framework. After you install these components on your computer, you can install and configure RadRails.
MrData wijzigde dit bericht 09-09-2007 21:33 (8%)
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!
Seiruu wijzigde dit bericht 11-09-2007 14:38 (4%)
RoR is uiteraard veel meer dan DRY en het 'convention over configuration' credo vind ik nog steeds erg fijn. Het is denk ik nog steeds niet geschikt voor erg grote websites gezien de problemen met schaalbaarheid. Het heeft mij gezorgd dat ik gewoon plezier heb in het coden en bij RoR heb ik dat meer dan bij andere talen. Maar ik kies gewoon nog steeds de tools die mij het beste kunnen helpen bij het oplossen van een probleem en soms is dat RoR en maar vaak ook niet.quote:flowerp schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:46:
Wat ik me afvraag, het is nu bijna 2.5 jaar geleden sinds de topic start. Het nieuwe is er dus nu wel zo'n beetje van af en de realiteit zal bij een ieder bekend zijn.
Heeft RoR (voor degene die er mee bezig zijn) nu inderdaad die revolutie op web applicatie gebied gebracht of viel het achteraf gezien toch wel mee?
Is er dankzij RoR nu niemand meer die zich ook maar 1 keer herhaald tijdens programmeren?
Ja, een half jaar geen release is best wel lang voor rails. Gelukkig is werken met een svn:external naar rails edge goed werkbaar. Het vereist wel dat je je unit testen op orde hebt, want er wil weleens wat breken, maar voor de rest is het stabiel genoeg om ook in productie op een niet officiele release te draaien.quote:De taal Ruby heeft maar weinig veranderingen doorgemaakt (waar blijft de release van 1.9?) er is in het laatste half jaar ook geen release geweest van Rails, maar geen reden om het meteen af te schrijven.
Je bedoeld natuurlijk Java EE?quote:SynchroSteve schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:37:
Ik ben fulltime Ruby on Rails ontwikkelaar, en doe dat al twee jaar. Ondertussen 20+ Ruby on Rails driven website online staan. Terug naar J2EE? Nooit
Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!
Mwoah, 20 op 2 jaar tijd vind ik eigenlijk weinig, voor een framework wat zichzelf 2 jaar geleden profileerde met "bouw een blog in 15 minuten."quote:flowerp schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:06:
[...]
Je bedoeld natuurlijk Java EE?
Anyway, 20+ is wel een behoorlijk aantal. Het hangt natuurlijk altijd van je perceptie af hoe veel je denkt dat iets gebruikt wordt. In de sector waar ik werk zie ik eigenlijk alleen maar Java EE. Een kennis van me werkt in een andere sector en toevallig ziet die bijna alleen maar ASP.NET langskomen.
2.5 jaar geleden werd RoR gebracht als de next big thing. Zijn er al sectoren die volledig gedomineerd worden door RoR?
Hanlon's Razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
GoT Index » Development Tools & Environments » [ruby on rails] wie gebruikt het?
Pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea