[ Voor 70% gewijzigd door Barracuda_82 op 27-04-2005 09:55 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Pelle op 07-04-2005 12:13 ]
Anoniem: 91469
preatorian: Deelnemer!
ik weet eigelnijk nog niet zeker welke auto ik wil doen, maar hoor je snel van me!
ik weet eigelnijk nog niet zeker welke auto ik wil doen, maar hoor je snel van me!
Ik zit zelf te denken om een iets onbekendere auto te nemen, of eentje van de basismodellen.
De auto die ik laatst aan het maken ben gegaan zou wel leuk zijn:
De auto die ik laatst aan het maken ben gegaan zou wel leuk zijn:

Ik kan deze beschikbaar stellen als er interesse is:
*klikbaar*

/edit @ Pelle
Wat snap je precies niet aan
*klikbaar*

/edit @ Pelle
Wat snap je precies niet aan
Dus écht resizen, niet [img=600] ofzo gebruiken.Tevens willen we dat je je images resized naar maximaal 600 pixels breed. Wil je toch groter dan kan dit, maar zet er dan een linkje naartoe.
[ Voor 71% gewijzigd door Pelle op 07-04-2005 12:55 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Anoniem: 30579
Voor de mensen die vergeten zijn wat een shelby gt is 

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 07-04-2005 12:26 ]
Anoniem: 91644
Ik weet wel een leuke wagen die je kan doen: Mazda MX-6
Ik was van plan zelf een 3D model te maken maar wegens gebrek aan tijd is er tot nu toe weinig van gekomen.
Als je wat rondkijkt (google
) zie je dat deze auto zich uitstekend leent voor tuning & syling.
Misschien is virtual tuning een betere optie dan "de grote beurt" wie weet wat ze er dan mee doen
Ik was van plan zelf een 3D model te maken maar wegens gebrek aan tijd is er tot nu toe weinig van gekomen.
Als je wat rondkijkt (google
Misschien is virtual tuning een betere optie dan "de grote beurt" wie weet wat ze er dan mee doen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91644 op 07-04-2005 12:29 ]
Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat we hier geweldig blij mee zijn! Ik denk dat er heel wat mensen zijn die wel eens een nieuwe A3 willen pimpen.Chester schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:25:
Ik kan deze beschikbaar stellen als er interesse is:
*klikbaar*
[afbeelding]
Ik zal de details even met je op MSN bespreken, maar als je vast een .MAX bestand kunt maken (want ik neem aan dat dit de meest gangbare formaat is) waarin het model staat zonder materials, velgen en omgeving. Dit om te zorgen dat de basismodellen allemaal gelijk zijn. Als de lak en alles er al op zit word het wel heel makkelijk om een basismodel te gaan pimpen.
De mustang uit de startpost, wordt dat het 2005 model?
Checster, je code is stuk
Grrrrrrrrrr, ik ben echt traag
[ Voor 19% gewijzigd door Neejoh op 07-04-2005 12:36 ]
Jep. Ik zal er zo snel mogelijk een plaatje van posten. Ik moet daarvoor even wachten op Jesterrace, de eigenaar van het model.Neejoh schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:33:
De mustang uit de startpost, wordt dat het 2005 model?
Euh, 640x480 lijkt me toch ook niet zo'n probleem?
40 pixels extra?
En ik doe mee met de Porsche Carerra GT
(het is trouwens Carrera)
[ Voor 11% gewijzigd door FragNeck op 07-04-2005 12:43 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Mij welFragNeck schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:42:
Euh, 640x480 lijkt me toch ook niet zo'n probleem?
Gewoon netjes 600, dan krijg je geen rare border er omheen en blijft ook de filesize een beetje binnen de perken.
Ik wil ook wel meedoen maar mijn kwaliteiten zijn nog niet toppie. ik gebruik Maya 6 en begin het al redelijk te kunnen. dus ik zal m'n best doen om iets fatsoenlijks te maken.
Ik ga trouwens voor een Mazda RX-8
. (of die lexus als het modelen van mijn RX-8 niet lukt
)
Ik ga trouwens voor een Mazda RX-8
[ Voor 14% gewijzigd door Pellaagarion op 07-04-2005 13:29 ]
Dat is ook precies de reden waarom we de basismodellen beschikbaar stellen. Zo kunnen de "beginners" ook mee doen.Pellaagarion schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:17:
Ik wil ook wel meedoen maar mijn kwaliteiten zijn nog niet toppie. ik gebruik Maya 6 en begin het al redelijk te kunnen. dus ik zal m'n best doen om iets fatsoenlijks te maken.
Ik ga trouwens voor een Mazda RX-8. (of die lexus als het modelen van mijn RX-8 niet lukt
)
Kun je trouwens ook .MAX bestanden openen in Maya? Ik heb zelf geen Maya, dus ik kan het niet opzoeken.
Anoniem: 141014
Dat vind ik persoonlijk één van de vetste bakken.Anoniem: 30579 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:26:
Voor de mensen die vergeten zijn wat een shelby gt is
[afbeelding]
dat weet ik niet. ik zal dat vanavond even uitzoeken. of ik moet met MAX beginnen maar ik weet niet of dat echt veel anders is als Maya. ben nu Maya gewend.Barracuda_82 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:26:
Dat is ook precies de reden waarom we de basismodellen beschikbaar stellen. Zo kunnen de "beginners" ook mee doen.
Kun je trouwens ook .MAX bestanden openen in Maya? Ik heb zelf geen Maya, dus ik kan het niet opzoeken.
Anoniem: 105363
Zet mij maar neer als render bak
Mijn skills zijn nog niet zo goed dus niet als deelnemer
Ik heb je in de lijst geplaatst.Anoniem: 105363 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:34:
Zet mij maar neer als render bakMijn skills zijn nog niet zo goed dus niet als deelnemer
Als je nog niet goed genoeg bent om mee te doen zou je bijvoorbeeld onderdelen kunnen maken voor andere mensen. Ontwerp bijvoorbeeld een mooie spoiler of een ander relatief makkelijk onderdeel voor een getunede auto en er is vast wel iemand die het kan gebruiken. Er zijn zat andere dingen die je ook zou kunnen doen als je graag mee doet:
- Stickers ontwerpen
- Onderdelen voor auto's maken
- Animatie voorbereiden (script, scenario, etc.)
- Een scene bedenken voor de stills
Ook andere mensen mogen dit natuurlijk doen
Anoniem: 138468
Ik wil ook wel wat kleine dingetjes doen. Ik ben een beginner met 3dsmax dus ik kijk wel of ik wat kleins kan doen.
Erg tof project bijdeweg
Erg tof project bijdeweg
Wanneer worden de modellen gemailt?
ik wil deze auto doen --> http://www.firingsquad.com/media/gallery_image.asp/260/41 (is volgens mij een Honda Accord Type-S)
maar kan er geen blueprints van vinden :\ heeft iemand ze ergens? gevonden
moet 'm alleen nog wel vectorizen want de resolutie ervan is TE bagger 
zet me dus maar neer voor een Honda Accord Type-S btw, en als nodig kan ik ook nog wel helpen met renderen (3ghz 1gb ram)
maar kan er geen blueprints van vinden :\ heeft iemand ze ergens? gevonden

zet me dus maar neer voor een Honda Accord Type-S btw, en als nodig kan ik ook nog wel helpen met renderen (3ghz 1gb ram)
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 91469 op 07-04-2005 19:34 ]
Anoniem: 32226
Ok ik was vandaag niet veel online zal morgen of vanavond effe wat dingen regelen zodat die modellen beschikbaar komen.
Die ford mustang is idd de 2005 versie (model is nier perfect) en de porsche carrera GT.
Ik zal ze even naar 3ds omzetten en effe voor iedereen bruikbaar maken ... geen vray / brazil enzo.
Ik zal zelf meedoen met een Honda S2000.
Ow voor plaatjes van de renders van de modellen ... mijn site http://leander.mutsaers.us/gallery/
Category 3D dan 2004 en dan de desbetreffende autos.
Edit :
Pellaagarion voor jou kan ik de modellen ook naar .3ds omzetten of .dxf kan je een van die importeren misschien?? Ik zal je proberen van een auto te voorzien.
Die ford mustang is idd de 2005 versie (model is nier perfect) en de porsche carrera GT.
Ik zal ze even naar 3ds omzetten en effe voor iedereen bruikbaar maken ... geen vray / brazil enzo.
Ik zal zelf meedoen met een Honda S2000.
Ow voor plaatjes van de renders van de modellen ... mijn site http://leander.mutsaers.us/gallery/
Category 3D dan 2004 en dan de desbetreffende autos.
Edit :
Pellaagarion voor jou kan ik de modellen ook naar .3ds omzetten of .dxf kan je een van die importeren misschien?? Ik zal je proberen van een auto te voorzien.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 32226 op 07-04-2005 20:38 ]
Het is de bedoeling dat degene die een basismodel willen gebruiken eerst mij [url=mailto:info@dreamdealer.nl?subject=groepsproject]mailen[/url] en daarna mail ik ze het model dat ze willen hebben terug.FragNeck schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:08:
Wanneer worden de modellen gemailt?
Dus eerst even een mailtje sturen!
Ik wíl wel graag, maar ben echt bang dat ik er te weinig tijd voor ga krijgenAnoniem: 127797 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:46:
Vreemd dat niemand de ford mustang gt neemt

Anoniem: 106281
Ik weet wel dat je .3ds kunt importeren. Maar andersom gaat niet, iig niet met de standaard plug-ins en bonustools voor Maya.
.3ds import is niet standaard aanwezig, je moet daarvoor eerst de bonustools hebben (gratis via de alias site) en dan moet je 3dsImport.dll aanzetten in de plug-in manager.
Moet iemand nog wel uit zien te vinden hoe je maya files weer in max krijgt, ik heb er zelf nog niets op gevonden, iig niet zodat meer dan de helft nog klopte.

vrml2 heb ik zelf geprobeerd en dat werkte niet echt. Mijn scene bevatte voornamelijk nurbs, maar ook converten naar polygons maakte weinig uit. Mss dat er nog wat met de settings valt te doen.
.3ds import is niet standaard aanwezig, je moet daarvoor eerst de bonustools hebben (gratis via de alias site) en dan moet je 3dsImport.dll aanzetten in de plug-in manager.
Moet iemand nog wel uit zien te vinden hoe je maya files weer in max krijgt, ik heb er zelf nog niets op gevonden, iig niet zodat meer dan de helft nog klopte.
Beschikbare export formats in Maya 6 (incl bonustools)FBX is the Kaydara FiLMBOX file format. Kaydara FiLMBOX is a system used for the creation, editing, and blending of motion capture and keyframe animation. You can export 3ds max files to this format.
Note: Softimage and Maya also export to the FBX format, making it a bridge between the three applications.

vrml2 heb ik zelf geprobeerd en dat werkte niet echt. Mijn scene bevatte voornamelijk nurbs, maar ook converten naar polygons maakte weinig uit. Mss dat er nog wat met de settings valt te doen.
Anoniem: 19894
http://www.habware.at/duck6.htm
OBJ2MAX & MAX2OBJ voor Max <-> Maya obj/mtl omzetting
Niet getest, geen idee of het dus goed werkt. Onder Max 6.1 schijnt het te crashen.
OBJ2MAX & MAX2OBJ voor Max <-> Maya obj/mtl omzetting
Niet getest, geen idee of het dus goed werkt. Onder Max 6.1 schijnt het te crashen.
Hoe zit het met "realisme"? Moeten het per sé hedendaagse auto's zijn of mag je ook een concept-car (of automobielen uit films/games voor mijn part) modellen/gebruiken?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Is er iemand vergeten waar pimp my ride over gaat? Pak oude roestbakken en maak er wat moois van!
Daarom biedt ik mijn roestbak aan:

/edit
Lees [rml]Pelle in "3D groepsproject [ Pimp My Ride]"[/rml]
/edit
[ Voor 25% gewijzigd door Pelle op 13-04-2005 15:46 ]
Mooi model. Ik verwacht deze vanavond in mijn mailbox te hebben zonder textures 
Edit:
Huishoudelijke mededeling
Ik ben dit weekend tot zondagavond op kamp (ja, ik ben scoutingnerd) en kan dus ook niemand de modellen mailen. De mensen die een eigen model gebruiken kunnen natuurlijk vrolijk verder gaan, maar de mensen die een basismodel willen zullen nog even geduld moeten hebben tot ik de modellen klaar heb gemaakt en kan gaan mailen.
Wat je al wel vast kunt doen deze dagen is research doen naar onderdelen, alvast velgen maken (want die krijg je niet bij het basismodel!), need for speed underground 2 installeren, the fast and the furious kijken. Noem maar op.
Ook mag er vast nagedacht worden over meer praktische dingen, zoals een scene voor de stills, een scenario voor de animatie, maximum aantal polygonen, wat de standaarden worden (qua renderers en plugins), etcetera.
Prettig weekend allemaal en laat die WIP's zien als je ze hebt!
Nee, het is de bedoeling om alleen echte auto's te pakken. En dan het liefste gewone productiewagens. En deze hoeven dus niet per sé onder de roest te zitten. Stel het zo voor: je hebt een gewone auto. Niks geks. En je mag er in de workshop van Pimp My Ride er voor 10.000 dollar aan bumpers, spoilers, tft schermen, speakers, stickers, lak, vloerbedekking, bekleding en badkuipen in bouwen. Wat je dan krijgt is wat we willen zien.Scipionyx schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:04:
Hoe zit het met "realisme"? Moeten het per sé hedendaagse auto's zijn of mag je ook een concept-car (of automobielen uit films/games voor mijn part) modellen/gebruiken?
Edit:
Huishoudelijke mededeling
Ik ben dit weekend tot zondagavond op kamp (ja, ik ben scoutingnerd) en kan dus ook niemand de modellen mailen. De mensen die een eigen model gebruiken kunnen natuurlijk vrolijk verder gaan, maar de mensen die een basismodel willen zullen nog even geduld moeten hebben tot ik de modellen klaar heb gemaakt en kan gaan mailen.
Wat je al wel vast kunt doen deze dagen is research doen naar onderdelen, alvast velgen maken (want die krijg je niet bij het basismodel!), need for speed underground 2 installeren, the fast and the furious kijken. Noem maar op.
Ook mag er vast nagedacht worden over meer praktische dingen, zoals een scene voor de stills, een scenario voor de animatie, maximum aantal polygonen, wat de standaarden worden (qua renderers en plugins), etcetera.
Prettig weekend allemaal en laat die WIP's zien als je ze hebt!
[ Voor 119% gewijzigd door Barracuda_82 op 08-04-2005 16:51 ]
Anoniem: 106281
Die gratis plug-in werkt wel een beetje. Ik weet niet hoe het zit van max naar maya, maar andersom komt de meeste geometrie wel door. Ik had alleen mijn test scene in nurbs en dat naar polygons omgezet en dan geeft ie maar een zijde weer, dus dat is een probleempje.
.3ds werkt wel goed voor max naar maya geloof ik. Dus dat valt wel te proberen. Lines komen bij mijn test gevalletje iig goed door.
Nu maar eens dat PolyTrans gaan proberen.
.3ds werkt wel goed voor max naar maya geloof ik. Dus dat valt wel te proberen. Lines komen bij mijn test gevalletje iig goed door.
Nu maar eens dat PolyTrans gaan proberen.
----
[ Voor 100% gewijzigd door Rynji op 10-04-2005 11:48 . Reden: heb mezelf bedacht ]
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
loopt wel lekker dit topic...
volgens mij had het beter in het 3d topic kunnen blijven
Het gaat wel lopen, heb pas tentamen week gehad en ben eventjes dit weekend gewoon aan het rusten. Ik begin er morgen weer aanjlammertink schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:35:
loopt wel lekker dit topic...volgens mij had het beter in het 3d topic kunnen blijven
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
En de meesten wachten nog op het model..
En aangezien Baracuda on camp is, wordt het toch pas volgende week
Maar, ik heb er wel zin in ja
En aangezien Baracuda on camp is, wordt het toch pas volgende week
Maar, ik heb er wel zin in ja
ik w8 af
mis. dat ik ook nog meedoe wil wel is een keer me eigen auto maken in 3d en die ook tunen maar op het moment heel erg druk met school dus ben bang dat het niet gaat lukken...
Zo... ik ben terug van een erg vermoeiend scoutingweekend, en ik heb tijd gevonden om even de A3 en de Lexus online te gooien. De mensen die deze modellen hadden "besteld" via de mail zullen deze modellen in hun mailbox krijgen. De anderen die de modellen willen moeten mij nog mailen.
Ik had eigenlijk verwacht dat het topic harder zou lopen. Misschien gebeurd dat als er wat meer WIP's komen. Dus, mensen die al bezig zijn, laat wat zien!
Ik had eigenlijk verwacht dat het topic harder zou lopen. Misschien gebeurd dat als er wat meer WIP's komen. Dus, mensen die al bezig zijn, laat wat zien!
Samurai??Vash schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:07:
Is er iemand vergeten waar pimp my ride over gaat? Pak oude roestbakken en maak er wat moois van!
[afbeelding]
10.000 dollar maarNee, het is de bedoeling om alleen echte auto's te pakken. En dan het liefste gewone productiewagens. En deze hoeven dus niet per sé onder de roest te zitten. Stel het zo voor: je hebt een gewone auto. Niks geks. En je mag er in de workshop van Pimp My Ride er voor 10.000 dollar aan bumpers, spoilers, tft schermen, speakers, stickers, lak, vloerbedekking, bekleding en badkuipen in bouwen. Wat je dan krijgt is wat we willen zien.
Goed dan, zo staat mijn Audi A3 er op dit moment bij:

Dit model ga ik gebruiken voor het groepsproject. Ik ga beginnen met van die 5 deuren er 3 te maken (dat vind ik mooier, ziet er wat smoother uit). Zodra ik wat opgeschoten ben post ik wel weer een rendertje.

Dit model ga ik gebruiken voor het groepsproject. Ik ga beginnen met van die 5 deuren er 3 te maken (dat vind ik mooier, ziet er wat smoother uit). Zodra ik wat opgeschoten ben post ik wel weer een rendertje.
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
Anoniem: 138468
Ik ben eerst maar even gaan oefenen met een tutorial om een fiat 500 te maken.
Nu zit ik alleen even vast. Ik heb tot nu toe dit gemaakt:

Het ziet er allemaal dus niet erg logisch uit. Ik heb er eerst wel een meshsmooth modifier overheen gedaan, toen was het ook al zo. Maar die heb ik weer weg gehaald om te kijken of het zonder beter was, maar dat was het dus niet. Misschien kunnen jullie me hier even mee helpen?
Het is dus gelukt...nu kan ik weer verder
Nu zit ik alleen even vast. Ik heb tot nu toe dit gemaakt:

Het ziet er allemaal dus niet erg logisch uit. Ik heb er eerst wel een meshsmooth modifier overheen gedaan, toen was het ook al zo. Maar die heb ik weer weg gehaald om te kijken of het zonder beter was, maar dat was het dus niet. Misschien kunnen jullie me hier even mee helpen?
Het is dus gelukt...nu kan ik weer verder
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 138468 op 11-04-2005 09:39 ]
Het ziet er naar uit dat je een aantal overlappende vertices hebt. Ga na of er op bepaalde plekken 2 vertices op elkaar liggen en het weld het spul. Of ff makkelijk alle vertices selecteren en op weld klikken (wel ff de threshold laag zetten, op 0,1 ofzo).
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
leuk idee! ik doe zeker mee, ben nog bezig met me VIPER maar ik zorg dat me model zsm af is om hier aan te beginnen!:)
Anoniem: 115073
Hmm... Ik zie hier eigenlijk wel wat toekomst in.
Helaas heb ik niet veel tijd, zegmaar nauwelijks..
Is het verplicht mee te doen als je een model gemailt krijgt?
Waarom zou je anders een model toegmaild willen krijgen?Anoniem: 115073 schreef op maandag 11 april 2005 @ 08:48:
Hmm... Ik zie hier eigenlijk wel wat toekomst in.
Maar het topic heeft best een lange doorlooptijd. Het hoeft niet allemaal volgende week af te zijn, in tegenstelling tot de 3D-contesten die een veel kortere tijdstrekke hebben. Je kunt ook een model pakken (bijvoorbeeld de lexus, die makkelijk te pimpen is) en die over een tijdje pas verbouwen. Als je maar zorgt dat het model af is voor het eind van het project.
Lukt het niet om het model af te hebben voordat er stills en een animatie van gemaakt word is het jammer, maar mooie plaatjes zijn altijd welkom.
Dus, ik zou zeggen, gewoon meedoen! Niet geschoten is altijd mis.
Hmmja dat bedoelde ik ongeveer.
Ik heb namelijk dus erg weinig tijd om mee te doen, maar ik zou het wel graag 's willen uitproberen.
Maar ik kan me uiteraard voorstellen dat jullie niet zomaar iedereen een model meegeven die zegt mee te doen en vervolgens er niet aan werkt
Dat ivm diefstal van de models etc, stel ik zou een kwaadaardige Features zijn, en ik ben alleen maar op het model uit, zou ik het zo dus kunnen aanpakken.
Daarom dacht ik bij mezelf of het misschien verplicht was tenminste 1 WIP oid te posten, want de kans is er dat ik dat misschien niet doe...
Ik heb namelijk dus erg weinig tijd om mee te doen, maar ik zou het wel graag 's willen uitproberen.
Maar ik kan me uiteraard voorstellen dat jullie niet zomaar iedereen een model meegeven die zegt mee te doen en vervolgens er niet aan werkt
Dat ivm diefstal van de models etc, stel ik zou een kwaadaardige Features zijn, en ik ben alleen maar op het model uit, zou ik het zo dus kunnen aanpakken.
Daarom dacht ik bij mezelf of het misschien verplicht was tenminste 1 WIP oid te posten, want de kans is er dat ik dat misschien niet doe...
Stuur maar gewoon een mailtje, dan zien we wel hoe ver we komen.
Ik wil heel graag ook bijdragen aan dit project maar weet niet hoe! Heb geen zin om een complete auto te modellen maar misschien kan ik bumpers, spoilers velgen maken? Is dat een idee..? Of vast ideeën voor de omgeving ofzo?
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Lees de OP maar 'sScipionyx schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:58:
Ik wil heel graag ook bijdragen aan dit project maar weet niet hoe! Heb geen zin om een complete auto te modellen maar misschien kan ik bumpers, spoilers velgen maken? Is dat een idee..? Of vast ideeën voor de omgeving ofzo?
Ok ik geloof dat mijn WIP in het 3d topic zo'n beetje de hele boel van dit groepsproject triggerde. Vandaag heb ik mijn Honda S2000 afgemaakt, getuned en factory model.
Hierbij een stapel klikbare wips van het hele proces van deze auto.
Misschien dat ik er nog wel eentje maakt. Ik denk dat ik totaal een uurtje of 50 in de afgelopen 2 weken in dit model heb gestopt.
Polies ongeveer 400.000, een stuk of 20 maps met photoshop CS gemaakt. Gerendered met V-ray (vanwege micropolydisplacement).
Bring on the comments. En ik hoop dat ik hiermee een beetje inspiratie teweegbreng bij anderen.
Hierbij een stapel klikbare wips van het hele proces van deze auto.
Misschien dat ik er nog wel eentje maakt. Ik denk dat ik totaal een uurtje of 50 in de afgelopen 2 weken in dit model heb gestopt.
Polies ongeveer 400.000, een stuk of 20 maps met photoshop CS gemaakt. Gerendered met V-ray (vanwege micropolydisplacement).
Bring on the comments. En ik hoop dat ik hiermee een beetje inspiratie teweegbreng bij anderen.

Woei! Hij is vet!!
Ben je ook nog van plan om er ICE in te stoppen enzo?
Misschien is het ook een goed idee om een versie te maken met een lichte carpaint en velgenmaterial. Zwart is erg mooi, maar wel onduidelijk.
Ben je ook nog van plan om er ICE in te stoppen enzo?
Misschien is het ook een goed idee om een versie te maken met een lichte carpaint en velgenmaterial. Zwart is erg mooi, maar wel onduidelijk.
No sjitAnoniem: 115073 schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:17:
[...]
Lees de OP maar 'sDat is namelijk precies wat je hoeft te doen. De auto's zelf download je, en de bumper/velgen breng je aan.

Had er eigenlijk bij moeten vermelden dat ik niet andermans auto wil aanpassen.
De kennis heb ik wel (tijd ook wel een beetje). Dus eigenlijk gaat bovenstaand niet voor mij op. Hou me het liefst bezig met dingen waarmee ik anderen kan helpen.Veel mensen willen heel graag een mooie auto maken, maar missen daarvoor de kennis of de tijd om het uit te voeren. Daarom stellen we bij dit groepsproject een aantal basismodellen beschikbaar die nog helemaal niet getuned en gestyled zijn.
Je kunt natuurlijk altijd bumpers en velgen en zo maken... Ik zou graag een setje Volk velgen onder mijn Lexus willen leggen....
De Volk LE-37T om precies te zijn:
De Volk LE-37T om precies te zijn:

Anoniem: 67638
Bij deze mijn eerste wips in dit topic.
Dit gaat een Mazda RX-8 worden.
/edit
Dit gaat een Mazda RX-8 worden.
/edit
[ Voor 59% gewijzigd door Pelle op 13-04-2005 15:47 ]
Zou wel stoer zijn om een dikke vette gepimpte fiat 500 erbij te hebben
Anoniem: 86133
Nu wachten op de eerste lamer die z'n eigen auto post met een photoshop filtertje erover heen, zodat het niet te echt lijkt, en over een paar maanden z'n gepimpte auto plaatst
Misschien ga ik ook nog wel meedoen, ben nu namelijk bezig een a3 te maken (de bekende video tutorial
)
En deze is bijna af, misschien tune ik hem erna ook nog wel, moet alleen even kijken of ik daar nog tijd voor ga hebben.
En deze is bijna af, misschien tune ik hem erna ook nog wel, moet alleen even kijken of ik daar nog tijd voor ga hebben.
Nog even een wireframe.
Critics zijn welkom.
/edit
Critics zijn welkom.
/edit
[ Voor 81% gewijzigd door Pelle op 13-04-2005 15:48 ]

Zo, mijn eerste WIP voor vanavond. Ik ben nog niet tevreden over de voorbumper.
De lak word waarschijnlijk zoals de body.
@Barracuda_82: Ziet er goed uit. wat ik me eigenlijk afvraag: hoe krijg je die randen zo mooi strak? dus de randen tussen bijv. de motorkap en de body.
De randen zijn gewoon standaard van het basismodel. Die zijn zo strak doordat ze zijn gechamfered. De render is wat strakker doordat ik de AA op 16x16 heb gezet. Dit geeft wel een hogere rendertijd, maar je bent dan wel af van de kartelrandjes.Anoniem: 67638 schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:09:
@Barracuda_82: Ziet er goed uit. wat ik me eigenlijk afvraag: hoe krijg je die randen zo mooi strak? dus de randen tussen bijv. de motorkap en de body.
ik zal vanavond even mijn RX-8 posten voor zo ver hij op een rx-8 lijkt
. misschien heb ik toch een kant en klaar moddeltje nodig maar vanavond even kijken wat jullie er van vinden
Eej,
Ik wil ook erg graag meedoen. Ik heb geen car model dat ik kan gebruiken, noch de tijd (of ervaring) om er snel een te maken, dus ik heb contact opgenomen met Chester voor zijn Lexus model. Ik wil er graag een Bigwheel truck van maken. Lekker extravagant!
Ik wil ook erg graag meedoen. Ik heb geen car model dat ik kan gebruiken, noch de tijd (of ervaring) om er snel een te maken, dus ik heb contact opgenomen met Chester voor zijn Lexus model. Ik wil er graag een Bigwheel truck van maken. Lekker extravagant!
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik heb trouwens nu op verschillende pc's, in meerdere extensies de lexus-model van barracuda geprobeert te openen, maar dat is me alleen in 3smax7 gelukt.
Op de pc met de beste hardware, waar ik dus ook op wil gaan modellen, staat echter alleen 3dsmax6, en daar opent-ie dus niet in. Hij geeft een foutmelding met 2 dll bestanden, maar in 3dsmax7 doet hij het goed.
Misschien een resave van de file ff doen ofzo
? Beetje jammer, anders zou ik dus moeten modellen+renderen op een amdXP1800+ met 256 mb geheugen
Op de pc met de beste hardware, waar ik dus ook op wil gaan modellen, staat echter alleen 3dsmax6, en daar opent-ie dus niet in. Hij geeft een foutmelding met 2 dll bestanden, maar in 3dsmax7 doet hij het goed.
Misschien een resave van de file ff doen ofzo

Klopt, is gemaakt met max7, dus niet te openen in max6.Anoniem: 115073 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:29:
Ik heb trouwens nu op verschillende pc's, in meerdere extensies de lexus-model van barracuda geprobeert te openen, maar dat is me alleen in 3smax7 gelukt.
Misschien een resave van de file ff doen ofzo? Beetje jammer, anders zou ik dus moeten modellen+renderen op een amdXP1800+ met 256 mb geheugen
Export?Anoniem: 115073 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:29:
Misschien een resave van de file ff doen ofzo? Beetje jammer, anders zou ik dus moeten modellen+renderen op een amdXP1800+ met 256 mb geheugen
Maar ach, je kunt tenminste al aan de slag
Nee, had ik ook al geprobeert. Moet toch wel te exporteren zijn naar 3dsmax6..?
werken op de pc met 256 is gewoon niet te doen, laat staat wip-renders maken
Nee, noemde het al eerder, dat ik het onder verschillende extensies heb opgeslagenAnoniem: 32226 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:13:
effe opslaan in .3ds formaat moeten ze allebei in kunnen lezen.
(Ja met mij alle 3dsmax6 gebruikers uiteraard die dan niet mee zouden kunnen doen, voordat jullie me weer een zeikertje vinden

Wie ziet wat ik gedaan heb krijgt een koekje!
Ja, dat ook wel, maar het allerbelangrijkste en meest tijdrovende zit er niet bij...
nieuwe deuren! met mooie doorkijkende randen? krijg ik je koekje?

Goed gezien! Het is een coupe geworden!
shit, cheater 
nouja toch een droog koekje
btw: maak die fender aan de onderkant bij de deur 'ns wat breder, nu lijkt de side-skirt net een tree-plank
nouja toch een droog koekje
btw: maak die fender aan de onderkant bij de deur 'ns wat breder, nu lijkt de side-skirt net een tree-plank
even bezig geweest met het modelen van mijn RX-8 ik vind het nog niet eens zo slecht gaan voor de eerste keer

C&C please

C&C please
Anoniem: 131992
Das wel een mooi bandje hoe doe je die letters daarop ?
Chester schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:35:
wipje
klikbaar
[afbeelding]
Zo, en nu is het weer tijd voor WoW
edit:
Zie net dat ie niet 100% rond is
Ik denk dat die letters gedaan zijn met displacement maps en dat werkt wel mooi, maar zorgt wel voor erg veel poly's.
Bah, te weinig tijd gehad om er echt iets aan te doen. Toch een beetje kunnen beginnen aan de wide-body kit: de wielkappen zijn verbreedt samen met de sideskirts. Besefte alleen later dat de deuren nu nooit van zijn leven meer open kunnen
.
Ook nog een beetje gewerkt aan de velgen, maar daar ben ik nog lang niet tevreden over.
Het zal pas in het weekend zijn dat ik er weer wat aan kan doen, helaas.

* Michel551813 is jealous about Chester's rims.
Ook nog een beetje gewerkt aan de velgen, maar daar ben ik nog lang niet tevreden over.
Het zal pas in het weekend zijn dat ik er weer wat aan kan doen, helaas.

* Michel551813 is jealous about Chester's rims.
[ Voor 8% gewijzigd door Michel551813 op 13-04-2005 09:35 ]
De deuren kunnen wel open... als ze naar boven open gaan.
@ Features, misschien handig om gewoon 3Ds max7 te installeren op de pc met de beste hardware ? i.p.v. die 6 die je nu hebt staan, of is dat geen optie....
Als ik mee doe, word het een BMW 3i Coupe
(maar reken er maar niet op, te druk heb ik het
).
Als ik mee doe, word het een BMW 3i Coupe
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Heb ik laatst gedaan, en dan krijg je dat hele gemuk met licenties, je register onthoudt namelijk of je een trial gehad hebt.Aap schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:29:
@ Features, misschien handig om gewoon 3Ds max7 te installeren op de pc met de beste hardware ? i.p.v. die 6 die je nu hebt staan, of is dat geen optie....
Als ik mee doe, word het een BMW 3i Coupe(maar reken er maar niet op, te druk heb ik het
).
Kun je al die info wel uit je register krijgen.. Nee.
Ik zou dus die hele pc opnieuw moeten installeren, en aangezien het een gedeelde pc is

Maar zonder al te veel over mijn eigen problems te praten; elke modeller met lager dan 3dsmax7 zou dus niet mee kunnen doen
Kun je ze niet exporteren op een een of andere manier?
Als .3ds of als .objAnoniem: 115073 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:38:
[...]
Heb ik laatst gedaan, en dan krijg je dat hele gemuk met licenties, je register onthoudt namelijk of je een trial gehad hebt.
Kun je al die info wel uit je register krijgen.. Nee.
Ik zou dus die hele pc opnieuw moeten installeren, en aangezien het een gedeelde pc is...
Maar zonder al te veel over mijn eigen problems te praten; elke modeller met lager dan 3dsmax7 zou dus niet mee kunnen doen![]()
Kun je ze niet exporteren op een een of andere manier?
Je kunt ook de CDILLA proberen te de-installeren.
Zoek eens in google.
*(ik weet niet zeker of max7 ook nog cdilla gebruikt)
http://www.cgtalk.com/archive/index.php/t-163311.html
http://www.google.nl/sear...+7+reinstall+cdilla&meta=
(en wanneer worden de modellen verstuurd?
[ Voor 5% gewijzigd door FragNeck op 13-04-2005 10:42 ]
Ik heb net even bij sofware gekeken maar ik kon geen cdilla vinden. (Max 7)
Weet iemand ook een goede velgen tut? Ik ben al aan de slag geweest met een tube en die dan extruden maar dan houd je zo'n gat in het midden. Ook ziet niet er niet goed uit als ik meshsmooth gebruik.
Weet iemand ook een goede velgen tut? Ik ben al aan de slag geweest met een tube en die dan extruden maar dan houd je zo'n gat in het midden. Ook ziet niet er niet goed uit als ik meshsmooth gebruik.
Daar zit het dak van de autoBarracuda_82 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:21:
De deuren kunnen wel open... als ze naar boven open gaan.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
http://jurjens-trading.com/3drenders/audia3com
Ziet er mooi uit nog even 3 dingen:
1. Achter deze roosters zit niks, maak ze dan gewoon dicht aan de achterkant of maak iets interessants en laat dat zien.
2. De hoofdsteunen lijken te zweven in de lucht.
3. Of dit een reflectie is of een gat in het dak weet ik niet maar het ziet er niet uit alsof het daar hoort.
/edit
1. Achter deze roosters zit niks, maak ze dan gewoon dicht aan de achterkant of maak iets interessants en laat dat zien.
3. Of dit een reflectie is of een gat in het dak weet ik niet maar het ziet er niet uit alsof het daar hoort.
/edit
[ Voor 11% gewijzigd door Pelle op 13-04-2005 15:49 ]
LoL volgens mij is punt 3 de achterkant van het derde remlichtAnoniem: 67638 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:33:
[afbeelding]
Ik doe ook wel mee ben nu nog met die audi a3 tutorial bezig...
Heb het nu alleen erg druk met school, dus zal wel ff duren voor dat ik wat moois kan posten
PSN: KeaveXL
Ik ben bezig mijn gehele site te verhuizen vanaf mijn eigen thuispc'tje naar een ietwat professionelere hosting.
Kan dus wel even duren voordat alle fotos van velgen en auto onderdelen weer online staan. Mede omdat ik ze weer handmatig een voor een moet uploaden. Ik ben al begonnen maar nog niet alle velgen staan erop.
Doe mijn best om dit zo snel mogelijk weer in orde te gaan krijgen.
MVG
Leander
Kan dus wel even duren voordat alle fotos van velgen en auto onderdelen weer online staan. Mede omdat ik ze weer handmatig een voor een moet uploaden. Ik ben al begonnen maar nog niet alle velgen staan erop.
Doe mijn best om dit zo snel mogelijk weer in orde te gaan krijgen.
MVG
Leander
* Pelle wijst nog een keer op [rml]Pelle in "3D groepsproject [ Pimp My Ride]"[/rml]
Dat is gewoon een bumpmapje.Anoniem: 131992 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 08:55:
Das wel een mooi bandje hoe doe je die letters daarop ?
[...]
Het is weer zover, ik ga jullie weer verblijden met een paar wip's.
(die speciaal voor Pelle maar 600 pixels breed zijn)

(die speciaal voor Pelle maar 600 pixels breed zijn)
Erg mooi Chester! Dit word een mooi model, dat zie ik nu al wel.
Ik vraag me wel af hoe je die material zo hebt gemaakt. Ik vind hem namelijk erg mooi. Kun je wat screens van je settings posten?
Ik vraag me wel af hoe je die material zo hebt gemaakt. Ik vind hem namelijk erg mooi. Kun je wat screens van je settings posten?
Dit topic is gesloten.