De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 4)

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 7.291 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://rightone.toson.net/c500topic.jpg
Het Orange SPV C500 / Qtek 8010 / I-Mate SP3 / HTC Typhoon topic deel 4.

Inleiding:

Welkom in deeltje 4 alweer. Dit topic gaat over de SPV C500 / Qtek 8010 / I-Mate SP3 / HTC Typhoon, dit zijn veel verschillende namen voor dezelfde telefoon.
Deze smartphone is samen met enkele andere modellen (waarvan het grootste gedeelte allemaal gemaakt door HTC) dé smartphone van dit moment. Hij heeft dit voornamelijk te danken aan de lange batterijlevensduur en aan zijn formaat die subliem zijn aan zijn voorgangers.

In dit topic kun je onder andere specificaties, FAQ's, tips & truuks, links, pics, update's, bugs, ervaringen van andere C500 gebruikers, problemen en de oplossingen daarvoor en meer vinden.

Als je iets nuttigs heb toe te voegen aan de startpost kun je dit het beste doen door een mail te sturen naar het adres dat in mijn profiel vermeld staat.

Het vorige deel kun je vinden op: De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 3)

In dit topic graag niet over de T-Mobile SDA Posten, dit hoort in De HTC Feelers (Qtek 8020 / T-Mobile SDA). Voor informatie over GPRS diensten van Orange kun je terecht in [rml][ GPRS] Orange World[/rml] en voor TomTom Mobile hebben we TomTom Mobile BeNeLux Je kunt ook klikken op de plaatjes hier onder :P
Afbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/got/991429/sda.gifAfbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/got/991429/orange.jpgAfbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/got/991429/tomtom.jpg

Specificaties:

Advanced features
Operating System: Windows Mobile 2003 2nd Edition
Pocket Outlook (Email, Calendar and Contacts)
Pocket Internet Explorer (HTML and WAP)
Integrated one click camera
Packet Video player (allowing progressive download)
Windows Media Player
Email (pop3 / IMAP 4, Exchange 2003)
Instant Messaging (MSN Messenger)
Java games (MIDP 2.0)

Cool Sounds
Polyphonic ringtones
MP3, WMA, WAV, AMR
Integrated handsfree speaker

Useful Connectivity Options
Bluetooth
Infrared
USB
External mini-SD slot (Orange Try card included)

Technical specifications
Dimensions: (108 x 46 x 16mm)
Volume: 80 cc
Weight: 100g
Tri-band: 900+1800+1900
Memory: 64mb internal, mini SD external
Screen colours: 65k TFT display (220x176 pixels)
Screen size: 45.8 x 36.6mm
Standby time: Up to 4 days
Talk Time: Up to 8 hours
WAP browser v 2.0
HTML v 4.0
WML, xHTML, Wap push, Wap OTA provisioning

What's in the box?
Handset
Battery
Mains charger
Headset
CD (including Microsoft Outlook 2002 and active sync software)
Orange Try (mini-SD) card
Sync cable (USB – mini-USB adaptor)
Orange user guide

Pictures:
Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/images/mijnorange/visual_spv_c500.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.smartphone-web.com/modules/wysiwyg_editor/upload/SPV_C500.jpg

Pictures gemaakt met de C500:
Met dank aan Artz die de foto's gemaakt en gehost heeft.

Enkele foto's gemaakt met de SPV op een vieze grijze dag..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghmiddel/got/spv/image_104.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghmiddel/got/spv/image_106.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghmiddel/got/spv/image_108.jpg

Frequently asked questions:
Q: Werkt TomTom Mobile op de C500?
A: Ja en nee. Sommige zeggen dat het werkt en sommige niet, het is wel zeker dat het mogelijk is maar vaak is het wel moeilijk. Zelf werkt TomTom prima op mijn QTek 8020/T-Mobile SDA die bijna identiek is aan de C500. Ik heb (nog) geen GPS kastje dus dat kan ik niet testen.
Voor vragen over TomTom kun je beter zijn in het desbetreffende topic hier op GoT, daar kun je beter worden geholpen en houd je zo alles netjes ;)

Q: Hoe zit het met de locks op de SPV C500?
A: Op de SPV zit net als de andere SPV's 2 soorten locks.
De eerste is de applicationlock. Deze lock zorgt ervoor dat alleen programma's geïnstalleerd kunnen worden die zijn goedgekeurd door Orange. Bij de C500 hebben ze echter deze lock wat minder streng gemaakt maar hij zit er nog wel op en kan dus met een paar programma's niet meteen werken (of sommige grote Themes). Voor dit kun je legaal gebruikmaken van de ORange developer site of d.m.v een tooltje (http://www.xs4all.nl/~lammers/got/c500/unlock-all.zip )

De tweede lock is een normale simlock zoals bijna elke telefoon heeft. Deze is er helaas (nog) niet makkelijk er zelf af te halen.
Let op: het bespreken van unlocken is niet toegestaan op het forum, zie Internet & Telefonie - policy en FAQ

Als je een telefoon zonder locks wilt kun je ook overwegen om een QTek 8010/8020, een I-Mate SP3/SP3i of een T-Mobile SDA te kopen, waar de SDA het voordeligst is (Ongeveer 320 euro met gratis 256MB MiniSD).

Q: Hoe voor ik een hard reset uit?
A: Volg de volgende stappen (De telefoon moet hierbij uit staan ;)):
1. Houd de beide softkeys ingedrukt.
2. Druk de powerbutton 1 tot 1,5 sec ingedrukt en blijf de softkeys ingedrukt houden.
3. Op een gegeven moment word er gevraagd 0 in te drukken om de fabrieks instellingen terug te zetten.
4. Druk op de 0 zo snel mogelijk.
5. Als er geen instructie op het scherm te zien is herhaal dan de stappen en wees sneller ;)

Q: Heeft de SPV nu bluetooth en/of radio?
A: De SPV C500 heeft geen radio maar wel bluetooth.

Q: Hoe verstuur ik iets via bluetooth?
A: Download SmartExplorer op http://www.binarys.com en installeer hem. Je kan hem registreren maar is niet noodzakelijk (je krijgt dan alleen om de 5 keer dat je hem opstart een schermpje waar je op done moet drukken). Nu moet je drukken op File -> Send fil by BT/IR en wacht tot hij klaar is met zoeken en druk dan op de device naar wie je iets wilt sturen.

Reviews:
CoolSmartPhone
NieuweMobiel.nl

Tips & Tricks:
Bluetooth op je SPV C500
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21760914
Mapopolis instellingen
Anoniem: 79879 in "Orange SPV C500 / HTC Typhoon"
Tips voor beginnende SmartPhone gebruikers
http://www.coolsmartphone...rticle&artid=336&Itemid=3

Heb je wat mail ze dan (of post ze) ;)

Games:
SuperNES Emulator
DoomSPV

Programma's
RJV Tweaks
SmartExplorer
BETA Player
PocketDiVXencoder: Anoniem: 79879 in "Orange SPV C500 / HTC Typhoon"
Mobiluck (bluejacking)
PocketMusic

Links:
Modaco forum
Orange site
CoolSmartPhone (theme's en progs)
Site met allerlei progjes etc

Update's
Op dit moment zijn er nog geen officiële update's uit. Zo gauw er een update komt zal ik hem zo snel mogelijk erop zetten.

Wel is er momenteel eentje uit in Amerika: http://www.coolsmartphone...task=viewarticle&sid=1086

De volgende dingen zijn opgelost in ide update (welke waarschijnlijk hetzelfde zal zijn als de Nederlandse):
- Video's ! Kunnen nu verstuurd worden via MMS.
- GAPI / Flickering probleem is nou opgelost !!!
- Packet video full screen mode en backlight opgelost.
- Verbeterd gegeuhenbeheer voor de camera en video.
- Verbeterde GPRS snelheid (van GPRS 8 naar 10)

Bugs:
Ik heb dit schaamteloos van Modaco gejat. Ik zal dit later nog vertalen of iemand moet zich aanbieden... ;)

Stof onder het scherm
Sommige schijnen nog al last te hebben van stof onder hun scherm. Dit is optelossen door een stofzuiger op de bovenkant te zetten.
Zie ook Stof-probleem met SPV C500?

Problems with GAPI
Many games flicker or run incorrectly, GAPIdraw games are particularly badly affected.

Problem with URL entry in IE
When entering a URL in IE, there is a nice function which means when you delete a URL in the address box, 'http://' is left. However, it seems to buffer an extra 'back' press, so you are left with 'http:/'. What makes this more annoying is the fact that on pressing the '1' key, the '/' symbol is no longer one of the first to cycle as it was on E200.

Loud beeping when entering a symbol
When symbol input is selected by holding down the '#' key, when it has popped up, it then proceeds to beep loudly a number of times until you release the '#' key.

Per-contact tones are not picked up from the SD card
Per contact tones are not listed if they are on the SD card. In the normal 'Sounds' menu however, they DO appear. There is inconsistency here.

352 x 288 video capture is no longer available
The 352x288 video capture resolution no longer seems to be available.

Problem when selecting particular mailbox type on homescreen plugin
The new homescreen plugin offers the ability to click directly on 'unread SMS', 'unread MMS' or 'unread eMail'. However, when either of these is clicked it launches into the messaging application presenting you with the mailbox menu, rather than going to that mailbox directly.

No voicedial available from the headset
There is no way to initiate voicedial from the headset without touching the phone itself.

'Favorites' not localised correctly in PIE
Despite the fact that the UK english localisation is being used, 'Favorites' is listed in PIE instead of 'Favourites'. Those crazy Americans

ClearType disabled
ClearType is disabled by default, which is a fair choice (although I prefer it on!), I am disappointed to see however that there is no option in the GUI to turn it on.

When creating MMS and adding a video, Camera (still) is launched
When creating a new MMS, selecting 'add video' launches IA Camera, but in still picture mode, with no way to switch it to video.

Text disappears when near the right hand side of the screen
When composing a mail or an SMS, words in the content can sometimes 'disappear'. They are actually still there, but a blank space is just shown. Going back and editing them will make them appear.

Text goes under scroll bar
When working with an SMS or email which is more than 1 page in size, the right hand side of text can disappear underneath the scroll bar.

No way to record sounds for MMS
There seems to be no way to record sounds on the handset for inclusion in MMS, despite the fact this can be done for e-mail.

SMS import does not delete from SIM
When 'import messages from SIM' is used, this does not delete the messages from the SIM.

T9 engine displays words in a strange order
I've had this a couple of times, the words in the T9 dictionary are sometimes in a very odd order. Instead of a perfectly normal word, you will type the letters and end up with a random word with a number in the middle!

Caps doesn't work after full stops in PIE
When inputting text in a PIE text box, auto capitalisation after a full stop does not occur.

Disappearing SMS when restarted
If an SMS is received and the phone is restarted before the inbox is opened, the SMS disappears.

New messages soft key doesn't reset
When a new message comes in, the soft key on the right changes to 'message'. If the user sparks up the inbox app and reads the message, the soft key doesn't reset.

Ik heb de hele startpost van ZaeK uit deel 2 over genomen in deel 3 en dus ook weer naar deel 4 en wat aangepast, de indeling en de banner heeft hij weer overgenomen uit deel 1 en is gemaakt door _rightone

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1 op 03-04-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
bij mij werkt msn niet en pop mail en oa msn messenger werkt niet, kan dit zijn omdat ik een dutchtone sim kaartje heb?
ik heb orange world en de goede wap instellingen, een email account van mijn eigen domein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 11:23
Slitch schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:56:
bij mij werkt msn niet en pop mail en oa msn messenger werkt niet, kan dit zijn omdat ik een dutchtone sim kaartje heb?
ik heb orange world en de goede wap instellingen, een email account van mijn eigen domein...
Kan te maken hebben met je dutchtone sim... maar ik hoor je niet praten over GPRS. Je mail en messenger kun je niet bekijken over wap* Ik neem aan dat je het .cab bestandje van de Orange site geinstalleerd hebt?

offtopic:
* wel via een wapproxy I know maar dat is voor Slitch niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Dat je een dutchtone kaartje hebt zou niet mogen uitmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
de instellingen hebben ze mij in de winkel erop gezet (samen met orange world) maar ik zal ff nieuwe instellingen downloaden
btw kan het aan de sim liggen, nee he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:58
Moet je om Orange World te gebruiken niet Orange World geactiveerd hebben bij de telefonische helpdesk van Orange ? Alleen de instellingen in de telefoon programmeren zal niet werken denk ik (maar kan het ook mis hebben natuurlijk, heb namelijk geen ervaringen met Dutchtone).

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Erik1 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 18:13:
Dat je een dutchtone kaartje hebt zou niet mogen uitmaken :)
Heel vroeger, ongeveer in de oertijd, moest ik van Telfort mijn simkaart updaten wilde ik gebruik maken van GPRS. Dutchtone stamt uit hetzelfde tijdperk, weet alleen niet of deze beperkende factor lag bij Telfort of een nieuwe generatie simmetjes, zodat ook de Dutchtone kaart eronder zou kunnen vallen.

Maar anyway, heb je Orange World aangevraagd via de klantenservice of alleen de instellingen erop gezet zoals al Slitch opmerkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:30

XanderDrake

Build the future!

Hey allen,

Ik heb laatst mijn SPV C500 CD met drivers en Outlook2002 gemold :( hij zat scheef in mijn rugzak...
Moet ik even langs de Orange Shop gaan? Of kan iemand hier toevallig de drivers mirroren?
Als de tweede optie mogelijk zou zijn, zou ik het geweldig vinden :). Ik heb namelijk al flink zitten googlen, maar nix gevonden. Misschien staat het op de site van HTC, maar die kan ik ook niet vinden...

Alvast bedankt

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18
De cd is bijna 300 mb :X Zoveel webspace heb ik niet.

Ik wil hem best op mijn ftp zetten (thuis/ADSL) maar dan moet je even mailen, ik hoef niet ge-DDOS-ed te worden door allemaal mensen die de cd gaan downloaden :P

[ Voor 4% gewijzigd door Paul op 25-03-2005 23:46 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

jerry_a

doei

XanderDrake schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:12:
Hey allen,

Ik heb laatst mijn SPV C500 CD met drivers en Outlook2002 ge..............
Active sync kan je downloaden op http://www.microsoft.com/...wnloads/as-eula_du38.mspx

Verder staat er niet veel op. Outlook heb je toch wel?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:05
Jerome! schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:09:
[...]

Heel vroeger, ongeveer in de oertijd, moest ik van Telfort mijn simkaart updaten wilde ik gebruik maken van GPRS. Dutchtone stamt uit hetzelfde tijdperk, weet alleen niet of deze beperkende factor lag bij Telfort of een nieuwe generatie simmetjes, zodat ook de Dutchtone kaart eronder zou kunnen vallen.

Maar anyway, heb je Orange World aangevraagd via de klantenservice of alleen de instellingen erop gezet zoals al Slitch opmerkte?
Voor de oude Dutchtone simkaarten maakt het nix uit. Ik heb ook de C500 besteld icm met verlenging en ik heb ook nog een oude Dutchtone simkaart.
Nadat ik bij de klantenservice Orange World had geactiveerd kon ik na een kwartier gebruik maken van MSN/Mail/Internet/enz.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Omdat het stof-probleem mij (en als ik de vorige topics bekijk ook andere gebruikers) toch wel in beroering laat heb ik het volgende topic gemaakt:

Stof-probleem met SPV C500?

Laten we alle stof-problemen in dit topic bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137136

Kijk nu word er eindelijk eens nuttige informatie verzameld, ik vind persoonlijk dat
met dit probleem te soepel word om gegaan, ik hoop ook bij deze dat orange eens
goed na gaat denken, ik moet zeggen verder ben ik uitermate tevreden over deze foon,
heb zelde een betere gehad, nu was mijn vorige ook perfect gebruik ik nu voor tomtom,
(nokia 6600) ook een toppertje en wat vooral zo is "Geen stof onder het scherm" verder
heb ik nog wel een vraag waar ik nog steeds niet uit ben, kan de camera beter ingesteld worden,
ik vind hem namelijk erg donker staan of zijn daar ook tweak proggies voor
,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135412

Heb alle topics door gelezen, maar krijg activesync via bluetooth niet voor elkaat. Heb versie 3.8 van ActiveSync en een Belkin Dongle, en XP. Het alles goed ingesteld maar toch maakt ie geen kontakt....

Ik kan wel bestanden naar mijn telefoon bluetoothen......

Maar activesync staat niet bij de services....als ik op eigenschappen van de SPV op mijn desktop klik????

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 135412 op 26-03-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb het nooit gedaan dus ik gok even in het wilde weg: bij start - 9 - 9 - Configurations staat "BT ActiveSyncSetup" Daar al mee zitten prutzen? Als ik het goed zie moet je dus je telefoon bonden met je pc, en in je ActiveSync Connection Setings (op je pc dus) moet je de compoort instellen die je telefoon krijgt van je pc.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1273
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:30
Ik ben sinds vrijdag in het bezit van de telefoon en heb er dus de afgelopen dagen mee lopen spelen. Op de een of andere manier heb ik het nu voor elkaar gekregen dat ik de ringtone niet meer kan veranderen. Wanneer ik naar settings, sounds ga kan ik daar wel een nieuwe ringtone selecteren (hij speelt ook) maar als ik dan op done druk gebeurd er niets. Hij blijft in het scherm staan. De enige manier om uit dat scherm te komen is door b.v. de home toets in te drukken maar dan neemt hij dus de door mij geselecteerde ringtone niet over.
Uiteindelijk is het me overigens wel gelukt om de ringtone te veranderen, met regedit maar ja handig is anders.

Kent iemand dit probleem? of nog beter een oplossing ervoor?

Ik vroeg me trouwens ook af of het mogelijk is om de telefoon zowel te laten vibreren als een ringtone te laten afspelen op het moment dat je wordt gebeld?

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
marc1273 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:53:
Ik vroeg me trouwens ook af of het mogelijk is om de telefoon zowel te laten vibreren als een ringtone te laten afspelen op het moment dat je wordt gebeld?
Start -> Settings -> Profile -> Edit je profile -> Ring Type -> Vibrate and ring ;)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
marc1273 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:53:
Ik ben sinds vrijdag in het bezit van de telefoon en heb er dus de afgelopen dagen mee lopen spelen. Op de een of andere manier heb ik het nu voor elkaar gekregen dat ik de ringtone niet meer kan veranderen. Wanneer ik naar settings, sounds ga kan ik daar wel een nieuwe ringtone selecteren (hij speelt ook) maar als ik dan op done druk gebeurd er niets. Hij blijft in het scherm staan. De enige manier om uit dat scherm te komen is door b.v. de home toets in te drukken maar dan neemt hij dus de door mij geselecteerde ringtone niet over.
Uiteindelijk is het me overigens wel gelukt om de ringtone te veranderen, met regedit maar ja handig is anders.

Kent iemand dit probleem? of nog beter een oplossing ervoor?

Ben het probleem niet tegen gekomen, maar kun je even alle ringtones van je telefoon af gooien, misschien is er wel 1 beschadigd ofzo?
Wat betreft vraag 2 dit kun je instellen door je profiel te wijzigen staat ook bij instellingen.

offtopic:
Heb ik weer... net 2 minuten te laat

[ Voor 3% gewijzigd door Jerome! op 27-03-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1273
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:30
Bedankt voor de reacties, ik heb het inmiddels opgelost.
Het blijft vaag maar:

Eerst alle ringtones eraf gehaald, hielp niets
Toen in de registry de 2 ringtone settings leeggegooid, hielp niets.

Een reboot en tada hij doet het weer.

Het blijft toch microsoft ;)

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:16

ThaDude

Hang Loose

Ik ben ook sinds een week in het bezit van de telefoon. Heb hem gekocht in de orange shop met Tom Tom, Tom Tom rules!! De snelheid hiervan is me echt super meegevallen.

Wel een paar nare dingen de ring tones vind ik echt waardeloos, heb de 3 topics bijna doorgenomen, hoor hier verder bijna niemand over :? Mijn vriendin heeft de Samsung D500, hier zitten pas vette beltones op!

Zijn er ook betere voor de SPV te krijgen? Als ik een mp3 omzet naar wav dan zijn ze enorm..

Als ik de camera start, heb ik wel eens een helemaal wit beeld, als ik dan switch van video naar camera dan is die weer normaal... Meer mensen hier last van?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:37
wav files zijn prima terug te schroeven naar mono en 11khz (of zoiets) is wel geen cd kwaliteit meer, maar het verschil hoor je helemaal niet!! :+

En een ringtone hoeft ook geen 3 minuten te zijn..... dus ff google'n en de juiste progjes zoeken om mp3 in te korten en daarna om te zetten naar wav met de juiste settings. (ringtones zijn nu 1Mb en klinken fantastisch :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:16

ThaDude

Hang Loose

Thx, ben nu aan het stoeien met WMA, dit schijnt ook te kunnen volgens die review op nieuwemobiel..

Het wil alleen niet zo, als ik hem in de dir \Storage\Application Data\Sounds gooi dan komt die niet in mijn lijst voor :? (heb hem al, tekenreeks was te lang... :+)

Verder heb je onder instellingen, geluid, nergens het std deuntje staan als iemand belt. Hoe moet ik deze aanpassen??

[ Voor 6% gewijzigd door ThaDude op 28-03-2005 11:54 . Reden: Deels opgelost :) ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 22:15

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Heb op mijn andere pc een documentje van orange hoe je de spv helemaal open maakt en weer in elkaar zet Handig om stof weg te halen. Zal de link hier binnenkort posten!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 14:45
Ik heb Worms World Party op m'n spv gegooid. nu speel ik het. superleuk enzo, maar

hoe kan je tussen wormen wisselen als je beurt begint. dit kon altijd wel bij de pc worms. maar ik krijg het hier niet voor elkaar.

ik weet wel hoe je in beurt dmv een item [worm selecter] kan wisselen maar wil graag weten hoe ik vantevoren kan wisselen zonder dat item te hoeven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul Nieuwkamp schreef op zondag 27 maart 2005 @ 01:05:
Ik heb het nooit gedaan dus ik gok even in het wilde weg: bij start - 9 - 9 - Configurations staat "BT ActiveSyncSetup" Daar al mee zitten prutzen? Als ik het goed zie moet je dus je telefoon bonden met je pc, en in je ActiveSync Connection Setings (op je pc dus) moet je de compoort instellen die je telefoon krijgt van je pc.
Heb inmiddels nog eens alles gelezen en geprobeerd. Maar krijg em maar niet aan het syncen. Alles werkt verder....de telefoon wordt herkend, ik kan bestanden uitwisselen...maar nog steeds niet syncen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109647

Anoniem: 135412 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:48:
[...]

Heb inmiddels nog eens alles gelezen en geprobeerd. Maar krijg em maar niet aan het syncen. Alles werkt verder....de telefoon wordt herkend, ik kan bestanden uitwisselen...maar nog steeds niet syncen... :(
Bluetooth van de c500 connecten met een dongle is mij nog nooit gelukt.
Dit met diverse bluetooth apparaten. Heb al meerdere manuals hiervoor van het internet gebruikt maar deze werken ook niet. :)
Ook onder windows 2000 met sp4 lukt het niet en tevens windows xp sp2.
Ik heb het idee dat het ligt aan de c500 zelf waarvan de bluetooth software niet volledig is.
Erg jammer. :/

nog een paar vraagjes:
-wanneer komt er nou eindelijk eens de nederlandse firmware update?
Engelse-talige update kan geloof ik wel maar ik houd me foon liever bij een taaltje. ;)
-Is er ook een flister voor de c500? :?
-en waarvoor dient het rubberen rondje achterop?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Anoniem: 109647 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:16:
nog een paar vraagjes:
-wanneer komt er nou eindelijk eens de nederlandse firmware update?
Engelse-talige update kan geloof ik wel maar ik houd me foon liever bij een taaltje. ;)
Ik heb de mijne JUIST op Engels gezet, zodat ik tenminste begreep wat ze bedoelden 8)7 Wie heeft die vertalingen verzonnen?
-Is er ook een flister voor de c500? :?
Het is geen fototoestel :P Het lijkt me sterk, want die zou ook nog eens aangestuurd moeten worden etc, waar zou je hem dan op aan moeten sluiten? usb? koptelefoon?
-en waarvoor dient het rubberen rondje achterop?? :?
Voor de carkit :) Staat in de handleiding.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109647 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:16:
[...]

Bluetooth van de c500 connecten met een dongle is mij nog nooit gelukt.
Dit met diverse bluetooth apparaten. Heb al meerdere manuals hiervoor van het internet gebruikt maar deze werken ook niet. :)
Ook onder windows 2000 met sp4 lukt het niet en tevens windows xp sp2.
Ik heb het idee dat het ligt aan de c500 zelf waarvan de bluetooth software niet volledig is.
Erg jammer. :/
Maar het vreemde is dat anderen em wel met een dongle kunnen syncen.....waarom ik dan niet? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20935

4 vragen:

1.
De levensduur van de batterij, is op dit moment bij mij +/- 48 uur (Met wat belletjes hier en daar) Zodra ik bluetooth aan zet trek hij hem binnen een dag leeg. Zijn er misschien nog instellingen waarmee ik mijn batterij duur kan verlengen?

2.
Bestaat er een ander alternatief voor Active Sync? Waarmee ik kan synchroniseren met Firebird? Ik heb gegoogeld maar kan niets interessants vinden!

3.
Als ik TomTom heb gebruikt en afsluit blijft mij scherm verlichting aanstaan, ook als ik bluetooth handmatig uitschakel. Ik moet het toestel resetten om het weer goed te krijgen?

4.
Als ik mijn beltonen wil beluisteren dan krijg ik geen geluid te horen, wel het geluid van de toets aanslagen. En als ik de mediaspeler opstart krijg ik ook geen geluid? Verder als ik gebeld word krijg ik wel de ringtone te horen?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 20935 op 30-03-2005 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135412 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:10:
[...]

Maar het vreemde is dat anderen em wel met een dongle kunnen syncen.....waarom ik dan niet? :(
Geen idee.. ik ken iig niemand. Wel denk ik eraan om die sitecom dongle te gebruiken die op de site van orange verkocht word. Als ze die adviseren.. nou hopelijk werkt het dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 22:15

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Handleiding gevonden!

(via Stof-probleem met SPV C500? en dan weer een link naar madaco)

Afbeeldingslocatie: http://bible.younet.com/images/2004/10/20/25931a9a6d.jpg

Dit is ook een oplossing voor het stof. Gewoon opschroeven. Pak dan deze handleiding:

http://www.strengholt-online.nl/spv-c500/C500-de-dusting.doc

[ Voor 19% gewijzigd door Erhnam op 29-03-2005 14:09 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er een downgrade of reset mogelijk nadat er een engelse firmware update is gedaan. Zodat ik eventueel nog terug kan vallen op de oude installatie vanuit de fabriek? :? (de oude win mobile 2003 installatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erhnam schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:07:
Handleiding gevonden!

(via Stof-probleem met SPV C500? en dan weer een link naar madaco)

[afbeelding]

Dit is ook een oplossing voor het stof. Gewoon opschroeven. Pak dan deze handleiding:

http://www.strengholt-online.nl/spv-c500/C500-de-dusting.doc
Hey dat ziet er cool uit :) :)
Wel ben ik benieuwd hoe je dat bovenste stukje/klepje los hebt gekregen. :?
Volgens de manual moet je daar de bovenkant van indrukken zodat de 2 clipjes loskomen.
Maar ik krijg dit niet eens ingedrukt ofiets...

met dit stukje tekst:
· Now comes the most difficult bit – you need to prise the very top cover off (the bit with the Windows logo embossed on it). It’s really not easy but DO NOT lose your temper with it. Once you’ve done this bit, it’s plain sailing, but this bit took me 20 frustrating minutes to do first time. It will come off suddenly with little warning so don’t expect to make steady progress. Start at the top (up by the on/off switch and IR port) and do your best to get your nails or something else under the black cover. I wouldn’t recommend a knife unless you want your cover to look like Freddy Kruger afterwards! You’re trying to get both catches (highlighted in the next picture) released, but don’t try to remove the cover yet.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 109647 op 29-03-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:30

XanderDrake

Build the future!

Jah inderdaad redelijk aan de wrede kant 8) . Ik was al bang dat het niet kon, je SPV openschroeven. Ik nam aan dat, omdat ik het nergens zag of hoorde, dat de phone was dichtgekit of gelijmt. Maar goed, blijkt toch niet.
Ik zelf heb wat last van stof, maar dat truckje van alles dicht tapen en de stofzuiger erbij houden helpt wel bij mijn phone. Niet 100% maar wel iets van 60%

Anyway, ik had eerder gepost, voor de CD van orange met de "drivers" en outlook2002 en ActiveSync.
Bedankt voor de reacties, wat bleek nou, is dat de SPV´s geen drivers hebben! het werkt volledig via ActiveSync. Ook het opladen via USB. ik voelde me, toen ik er achter kwam, best wel => |:( 8)7 .

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand zijn c500 al voorzien van een UK firmware update??

zo ja, wat is de ervaring ermee?... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
'k ben eerder benieuwd hoever de NL update al geregeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106365

ik heb de update gedownload maar zogauw ik installeer en verder kom dan de installatie komt hij niet hij is op het toestel de 3kleuren scherm op gestart
en dan na een tijdje geeft hij aan dat er geen verbinding is met de usb
heeft iemand hiervoor een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129805

Hoi,

als ik de 1 ingedrukt houd dan moet hij normaliter bellen naar me voicemail. alleen belt hij nu 123456, ik zoek me een breuk maar heb geen idee hoe ik dit moet wijzigen.

kan iemand me helpen?

tnx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128656

ik heb een probleempje met bluetooth...

een vriend van mij met een Orange SPV C500 wilde mij een mp3 sturen en ik hem een paar foto's...

allebei blaauwtand aangezet en telefoons herkenden elkaar dus ff gepaired en hij stuurde ze mp3tje naar mij, mijn D500 gaf aan dat ie bezig was met bluetooth en de C500 gaf dat ook aan echter toen volgens mijn vriend z'n telefoon(C500) het bestand klaar was had k helemaal niks ontvangen :? k kreeg geen melding dat het verzenden voltooid was maar de telefoon(mijn D500) gaf niet meer aan dat bluetooth bezig was...

toen geprobeerd om hem wat te sturen maar toen kon ik zelfs helemaal geen verbinding maken :S

iemand die hier een oplossing voor weet? :9

(geen bruikbare reacties gehad in het D500 topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Heb een aantal nieuwtjes te melden:

Op het smartphone-club forum lees ik dat Orange de Rom-update uitgesteld heeft, hoewel ik de geldigheid van de bron in twijfel trek is er inmiddels hard gewerkt aan de Typhoon NBF tool. Hiermee kun je de rom image header wijzigen. Wat dit concreet inhoud: je kunt nu zonder je telefoon te sim-unlocken, een andere rom erop zetten, bijvoorbeeld de Engelse update.
http://www.pocketpc-club.....php?t=49534&page=1&pp=15

Ook komt Opera langsgefiets met een update, changelog:
2003, Technical Preview 3

Opera for Microsoft Windows Smartphone 2003, Technical Preview 3 is available for download.
Changes since Technical Preview 2:

* Fixed encoding problems.
* Keypad shortcut 5 now consistently toggles between loading all or no images.
* Added notification when changing image mode.
* Opera can now be stopped and restarted from the task manager.
* Improved spatial navigation in normal screen rendering.
* Fixed memory leaks.
* Various stability fixes.
* Improvements to memory usage.
* Various rendering fixes.
http://www.opera.com/download/mobile/?man=Windows+Mobile
Deze is te gebruiken tot juni :)
Ik neem aan dat de proxy truuk hierbij ook gewoon te gebruiken is ga dadelijk eerst even flashen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:27
Ja de proxy truuk werkt hiermee ook. Heb hem gisteren geinstalleerd op mijn mpx200. Kan verder tot nu toe nog geen grote veranderingen vaststellen, behalve dan dat de TP nu tot 30.06.05 werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 10:24
Voor mensen die willen syncen middels Bluetooth; download fatsoenlijke drivers! ik heb hierover wat gepost in het Feeler-topic (deel 1) op pagina 38 ofzo. Volgens mij is het trouwens bij de meesten bekend dat Bluetooth perfect werkt op de C500 maar niet i.c.m. de Samsung D500! Dit is misschien iets om bij de starttopic neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

tomtom werkt op de mijne ook goed (wel offline want ik heb nog geen bt muis) Heeft iemand al de instelling gevonden dat je telefoon verzonden smsjes bewaard?

[ Voor 18% gewijzigd door JaWa op 01-04-2005 01:53 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135412 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:10:
[...]

Inmiddels na vier(!) frustrerende dagen klooien active sync via bluetooth aan de praat gekregen. Vond daarvoor een hele goede engelstalige gebruiksaanwijzing. Het kwam er vooral opneer om na elke handeling (verwijderen compoorten, installeren compoorten, pairen/bonden, etc.) de desktop en de SPV te herstarten......

Kortom het kan dus wel..... Terwijl Orange zelf zegt dat het niet kan >>>>>>SUKKELS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11489

Anoniem: 135412 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 08:42:
[...]

Inmiddels na vier(!) frustrerende dagen klooien active sync via bluetooth aan de praat gekregen. Vond daarvoor een hele goede engelstalige gebruiksaanwijzing. Het kwam er vooral opneer om na elke handeling (verwijderen compoorten, installeren compoorten, pairen/bonden, etc.) de desktop en de SPV te herstarten......

Kortom het kan dus wel..... Terwijl Orange zelf zegt dat het niet kan >>>>>>SUKKELS.
En dus plaats jij de link naar dat documentje? (dan gaan velen van ons blij worden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Carnagy schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:20:
Ik heb Worms World Party op m'n spv gegooid. nu speel ik het. superleuk enzo, maar

hoe kan je tussen wormen wisselen als je beurt begint. dit kon altijd wel bij de pc worms. maar ik krijg het hier niet voor elkaar.

ik weet wel hoe je in beurt dmv een item [worm selecter] kan wisselen maar wil graag weten hoe ik vantevoren kan wisselen zonder dat item te hoeven gebruiken.
kickje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129805

Hoi,

weet iemand al wat?

als ik de 1 ingedrukt houd dan moet hij normaliter bellen naar me voicemail. alleen belt hij nu 123456, ik zoek me een breuk maar heb geen idee hoe ik dit moet wijzigen.

kan iemand me helpen?

tnx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

@carnagy
hoe kom jij d'raan? heb je em ergens gekocht ofzo? ..
* Anoniem: 63813 is geinteresseerd .. u know ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 01-04-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Anoniem: 129805 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:37:
Hoi,

weet iemand al wat?

kan iemand me helpen?
tnx alvast.
kijk eens bij instellingen --> telefoon --> gesprekopties
en verander daar het VM nummer in +31628500555 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11489 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:28:
[...]

En dus plaats jij de link naar dat documentje? (dan gaan velen van ons blij worden ;) )
Tuuuurlijk....maar moet even zoeken waar ie stond (heb em gedownload...vandaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:55

404error

Page Not Found

Anoniem: 135412 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:03:
[...]

Tuuuurlijk....maar moet even zoeken waar ie stond (heb em gedownload...vandaar).
Je mag hem ook mailen naar 404error at stratums-eind dot nl , dan gooi ik hem op een server!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Anoniem: 63813 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:37:
@carnagy
hoe kom jij d'raan? heb je em ergens gekocht ofzo? ..
* Carnagy is geinteresseerd .. u know ;)
je kan um downloaden van handango.com

demoversie die je 3x kan spelen. op internet zijn zat full versions te vinden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
JaWa schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 01:49:
tomtom werkt op de mijne ook goed (wel offline want ik heb nog geen bt muis) Heeft iemand al de instelling gevonden dat je telefoon verzonden smsjes bewaard?
Kijk eens hier :

start-1-2-menu-8-2-Kopieen van verzonden items opslaan

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

404error schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:58:
[...]

Je mag hem ook mailen naar 404error at stratums-eind dot nl , dan gooi ik hem op een server!
Is gebeurd!
Succes ermee!

p[.s. Denk erom dat de com-poort groter moet zijn dan 4! Desnoods even 2 of 3 'fake'-compoorten aanmaken en weer verwijderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb trouwens iets raars ontdekt en ik hoop dat het op te lossen valt :

Als ik naar iemand bel en die persoon is in gesprek, dan hoor ik geen "ingesprekstoon".
Of in ieder geval zo heel erg zachtjes dat het bijna niet te horen is.

Heeft iemand anders dit probleem ook ?
Is het op te lossen door iets in te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

De gids om de BT problemen op te lossen volgens bartje100!

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar vertel z.s.m. mijn bevindingen!

www.stratums-eind.nl/as.pdf

Een pdf-je dus Acrobat Reader installeren!
offtopic:
Dit zou iedereen hier wel moeten weten, maar ja, voor de zekerheid!

[ Voor 29% gewijzigd door 404error op 02-04-2005 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140997

JaWa schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 01:49:
hallo

een vraagje hoe kan je tomtom offline gebruiken bij mijn zoekt tomtom de hele tijd verbinding met een gps app.

grtz

loenatic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Kies bij TomTom voor 'Plan van A naar B'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130095

Hi,

Ik heb dit homescreen op Modaco gezien en gedwonlod en werkt perfect.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/majB/neostream2005.jpg

hier te downloaden
http://www.modaco.com/index.php?download=10

Je hebt ook deze twee programmas nodig,

RJtasks
http://smartphone.peakin.com/download/rjtasks/rjtasks.zip

SmartMonitor
http://www.smartphinger.co.uk/SmartMonitor/

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 23:14
Weet iemand of je ergens een instelling/programmatje hebt om de ringtone van een smsje om de 2 minuten laat afgaan als je hem nog niet gelezen hebt? Net als mijn oude samsung telefoon. Ik weet dat je met RJV RegTweaks UI, looping ringtone kunt instellen.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:21

Smarron

The bend

Anoniem: 130095 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:33:
Hi,

[afbeelding]

hier te downloaden
http://www.modaco.com/index.php?download=10

Je hebt ook deze twee programmas nodig,

RJtasks
http://smartphone.peakin.com/download/rjtasks/rjtasks.zip

SmartMonitor
http://www.smartphinger.co.uk/SmartMonitor/

8)
Yo, die is wel vet zeg! Echt alle info die je maar kunt wensen op het display! Thnx!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

404error schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 02:53:
De gids om de BT problemen op te lossen volgens bartje100!

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar vertel z.s.m. mijn bevindingen!

www.stratums-eind.nl/as.pdf

Een pdf-je dus Acrobat Reader installeren!
offtopic:
Dit zou iedereen hier wel moeten weten, maar ja, voor de zekerheid!
Ik heb hem geprobeerd en het werkt!!!! Misschien een idee om deze link in de startpost op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

404error schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:40:
[...]

Ik heb hem geprobeerd en het werkt!!!! Misschien een idee om deze link in de startpost op te nemen?
Maar zo gauw je bluetooth uitzet (om wat betterij te sparen ofzo), dan kun je weer van voren af aan beginnen. Nog niet te vroeg juichen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Erik1 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:15:
...
Als je iets nuttigs heb toe te voegen aan de startpost kun je dit het beste doen door een mail te sturen naar het adres dat in mijn profiel vermeld staat.
Een tijdje geleden heb ik je gemaild over de startpost... is deze wel aangekomen?
Anoniem: 109647 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:15:
Iemand zijn c500 al voorzien van een UK firmware update??

zo ja, wat is de ervaring ermee?... :*)
Heb hem nu een paar dagen gebruikt na de flash. Ervaring is erg goed... gewoon de irritante foutjes zijn verholpen, kijk maar even op de site van Orange oid voor een changelog.
Alles is volledig in te stellen in het NL, reboot is wel required, via de cab file op de Orange site, heb je binnen de minuut weer verbinding via internet.
En als je het helemaal slim aan wilt pakken gebruik je Sprite Backup software.
Anoniem: 135412 schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:58:
[...]

Maar zo gauw je bluetooth uitzet (om wat betterij te sparen ofzo), dan kun je weer van voren af aan beginnen. Nog niet te vroeg juichen dus!
Heb mijn C500 al tijden via bluetooth gesynced, geen echte manual gebruikt. Maar de PDF file is down, ik snap niet waarom bluetooth aan/uitzetten een hele nieuwe installatie zou vereisen. :?

[ Voor 37% gewijzigd door Jerome! op 03-04-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error

404error

Page Not Found

Vreemd, ik ben hem nu opnieuw aan het uploaden. Bij mij blijft hij ook perfect werken na het aan/uit zetten van de bluetooth, en kan ook gewoon tomtom tussendoor gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, heb het weer aan de praat!

Dit hieronder is ook een aardig programmaatje, zet tijdelijk ('snachts) je bluetooth uit om batterijen te sparen.

http://www.psychoman.co.uk/forum/index.php?topic=9.0

Ben benieuwd naar jullie ervaring....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Erik1 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:15:
Heb je gemaild over Stof-probleem met SPV C500? toe te voegen aan de startpost maar krijg de mail terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
hemiparo schreef op zondag 03 april 2005 @ 23:03:
[...]

Heb je gemaild over Stof-probleem met SPV C500? toe te voegen aan de startpost maar krijg de mail terug?
Hmm alle mail van afgelopen dagen is "ergens in het systeem" blijven hangen en nu zit de boel blijkbaar vol :X Morgen maar ff alle mail doornemen. Het linkje is iig toegevoegd aan de startpost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Anoniem: 130095 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:33:
Hi,

Ziet er goed uit :) Als je je tegenwoordig niet voor iedere scheet zou hoeven registreren zou ik hem misschien zelf ook gebruiken :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30492

Heeft iemand al een manier geworden om het boot operator logo van orange (Orange splash screen)te veranderen? Of zit dit in het rom geprogrameerd?

In mijn C500 is geen enkel Orange logo meer te vinden, behalve het 1ste logo wat opstart. Na dit opstarten komen mijn eigen gekozen bootup logo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2029

Naast de problemen met stof, ben ik echt gek aan het worden van de vele vastlopers van mijn C500.
Bijna elke dag doet mijn begin/start menu het niet meer (softwarematig), waardoor ik het knopje
ingedrukt zie worden, zonder dat er daadwerkelijk ook een menu tervoorschijn komt. Ook heb ik veel
last van complete lockups, waarna ik alleen ook nog de accu eruit kan halen om het opnieuw te kan
starten.

Laat graag even weten of iemand ook problemen heeft hiermee, anders ga ik terug naar de Orange
winkel om hem simpelweg te laten vervangen. Het is ronduit irritant dat dit steeds weer voorkomt.
Dan heb ik ook hopelijk eens weer een nieuwe telefoon die hopelijk minder last heeft van stof. Ik ga
dan echt een hele boze brief schrijven naar Orange dat het toestel naast leuke mogelijkheden erg
veel problemen oplevert, en dat ik een vervangende eis.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 2029 op 04-04-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Ook hier lijken de vastlopers steeds vaker voor te komen. Na een harde reset is het opgelost en enige tijd later begint het weer.
Kan de oorzaak niet verklaren. Er zijn geen of niet veel programma's actief op de achtergrond en ik heb ook geen andere programma's geinstalleerd (behalve TomTom maar ook zonder TomTom heb ik het probleem). Wel lijkt het probleem erger te worden als ik gesynchroniseerd heb met Outlook maar dat zou toch het probleem niet mogen zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb ik hier geen last van volgensmij, het is echt compleet sporadisch. Soms blijft hij hangen
ergens in homescherm, soms in een applicatie, soms kan ik hem gewoon niet meer van
toetsenblokkering afhalen, en ga zo maar door.

Als hij trouwens in een applicatie hangt soms, is het handig toetsenblokkering te activeren door
ophangknop lang ingedrukt te houden, dan springt hij meestal weer naar hoofdscherm, als hij dan
nog niet compleet is vastgelopen.

En, hoe vaak heb jij vast van vastlopers? Laat even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jerome! schreef op zondag 03 april 2005 @ 21:12:
Heb hem nu een paar dagen gebruikt na de flash. Ervaring is erg goed... gewoon de irritante foutjes zijn verholpen, kijk maar even op de site van Orange oid voor een changelog.
Alles is volledig in te stellen in het NL, reboot is wel required, via de cab file op de Orange site, heb je binnen de minuut weer verbinding via internet.
En als je het helemaal slim aan wilt pakken gebruik je Sprite Backup software.
Die wil ik eventueel nog wel proberen, voordat ik hem zou terugsturen naar Orange, simpelweg om te
kijken of het allemaal stabieler blijft werken. Heeft het enig effect gehad op de stabiliteit van de
software, of waren het alleen paar functionaliteiten die toegevoegd zijn eraan...

Trouwens, de upgrade is versie 4.1.1.4, en ik heb zelf Operator versie 4.1.3.0 (start/4/5), wat vanuit
mijn perspectief een larger versienummer is? :o

http://web.orange.co.uk/y...rticle.html?id=sm_1137635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn in andere landen trouwens nog andere versienummers beschikbaar.

Orange Zwitserland - Software update version 4.1.5.5 (November 2004)
http://www.orange.ch/vrtm...desLinks?ts=1111912566669

Orange Roemenie - Software update version 4.1.10.3 (December 2004)
http://www.orange.ro/phones/orange-c500.html

Deze versies lijken trouwens wel precies dezelfde UK patches te bevatten,
dus het derde nummer lijkt alleen maar een taalversie aan te geven denk ik.
Gezocht op de NL site, maar daar is geen upgrade te vinden. Iemand enig
idee of er verschillen zijn, en nogmaals, of de UK versie goed werkt over
de NL versie 4.1.3.0?

(Alleen maar bericht dat Orange leden mogelijk voordelen hebben op Rockin'Park
qua VIP plaatsen en parkeerplekken. Ik heb al kaartjes, dus wie weet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
speedme schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:45:
[...]
aWa schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 01:49:

Kijk eens hier :

start-1-2-menu-8-2-Kopieen van verzonden items opslaan
Is het ook mogelijk om in- en uitgaande SMS berichten op de memorycard te plaatsen zodat ik bij een reset niet alles kwijt ben. Er zijn wel programma's voor te krijgen maar die kosten geld... (zoals Sprite Smartphone Backup en Jeyo Mobile Companion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:19

DFS

..

[ Voor 99% gewijzigd door DFS op 04-04-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
inderdaad een veelzeggende reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Anoniem: 2029 schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:00:
[...]

Die wil ik eventueel nog wel proberen, voordat ik hem zou terugsturen naar Orange, simpelweg om te
kijken of het allemaal stabieler blijft werken. Heeft het enig effect gehad op de stabiliteit van de
software, of waren het alleen paar functionaliteiten die toegevoegd zijn eraan...

Trouwens, de upgrade is versie 4.1.1.4, en ik heb zelf Operator versie 4.1.3.0 (start/4/5), wat vanuit
mijn perspectief een larger versienummer is? :o

http://web.orange.co.uk/y...rticle.html?id=sm_1137635
De benummering van rom-updates is een beetje moeilijk gekozen mijns insziens, maar de Engelse rom is wel degelijk nieuwer. Het derde cijfer staat voor het land waarbij 1 dus Engeland is en 3 Nederland. Tevens bevat de Engelse update een hogere build van het OS, dus waarschijnlijk zijn er ook wel wat stabiliteits fixjes geweest die niet allemaal in het changelog terecht gekomen zijn.
Wat betreft de Franse en Roemeense updates, zou ik eerst even checken of deze ook Nederlandse ondersteuning hebben van T9.
Een Nederlandse versie zul je niet vinden omdat deze (nog) niet uit is/komt.
Maar Engelse update is goed over een Nederlandse te zetten, kijk maar naar een paar post hierboven.

[ Voor 8% gewijzigd door Jerome! op 04-04-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:04

Vuvuzela

My spire is forming

Ik heb net een engelse rom erop gezet, het is best eenvoudig te doen. Kan gewoon om gesimlockte telefoon.

Maar mijn vraag. Ik krijg internet niet aan de praat:
Bij gegevensverbindingen: en vervolgens
Internet verbinding kan ik kiezen uit:

Automatisch
Doorvoer
Wap CSD
Internet GSM
Orange World
Internet Acces
Orange GPRS
Orange WAP
Orange CSD WAP

Welke moet ik kiezen? ik zie door de bomen het bos niet meer ;)
Ik heb wel van Orange de instellingen in een .cab bestandje geinstalleerd.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
hemiparo schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:28:
[...]

Is het ook mogelijk om in- en uitgaande SMS berichten op de memorycard te plaatsen zodat ik bij een reset niet alles kwijt ben. Er zijn wel programma's voor te krijgen maar die kosten geld... (zoals Sprite Smartphone Backup en Jeyo Mobile Companion)
Ik ben ook op zoek naar een freeware programma die dat zou kunnen, maar helaas ook nog niet tegengekomen.
Sprite Backup is wel goed, maar die maakt gelijk een backup van het hele systeem.

Het beste wat ik tot nu toe ben tegengekomen is Jeyo Mobile extender for Outlook, waar mee in Outlook de SMS ingelezen kan worden en daarna bewaard kan worden als backup.
Helaas is het programma niet freeware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
MCK schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:26:
Ik heb net een engelse rom erop gezet, het is best eenvoudig te doen. Kan gewoon om gesimlockte telefoon.

Maar mijn vraag. Ik krijg internet niet aan de praat:
Bij gegevensverbindingen: en vervolgens
Internet verbinding kan ik kiezen uit:

Automatisch
Doorvoer
Wap CSD
Internet GSM
Orange World
Internet Acces
Orange GPRS
Orange WAP
Orange CSD WAP

Gewoon alles verwijderen en dan de cab opnieuw uitvoeren.
Nu staan de Engelse en Nederlandse door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

jerry_a

doei

Zo heb ik hem staan.

http://img196.exs.cx/img196/9175/geg9aa.png

[ Voor 7% gewijzigd door jerry_a op 04-04-2005 18:22 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:04

Vuvuzela

My spire is forming

Dank u!

Hmm.. De update bevalt tot nu toe goed. Echt veel merk je natuurlijk niet. Maar hij gaat een stuk beter om met z'n geheugen. Verliest minder heb ik het idee. En het beeld flikkert niet bij spelletjes. Verder had ik niet echt last van bugs, heel af en toe ging bij het sms'en een woordje weg. Maar meer niet :)

Nu nog het stof weghalen :)

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56611

Geen idee of jullie hier iets aan hebben, maar tijdens een zoektocht naar een nieuwe ROM voor mijn SDA kwam ik deze SPV roms tegen. Site is helaas in het Frans, dus evt. babelfish gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Klinkt allemaal goed zo'n nieuwe rom, maar heeft dit ook nog invloed op de garantie?
Niet dat ze strax bij Orange zitten te zeiken omdat ik er een engelse update overheen gegooid heb?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Denk dat het wel mee zal vallen... er staat toch nergens dat je het niet mag doen? Openmaken mag niet... andere software erop ben ik nog nergens tegen gekomen. Maar als je het zeker wilt weten: Orange klantenservice misschien? (en dan kun je gelijk eens vragen wanneer de Nederlandse update verwacht gaat worden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
hemiparo schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:26:
Denk dat het wel mee zal vallen... er staat toch nergens dat je het niet mag doen? Openmaken mag niet... andere software erop ben ik nog nergens tegen gekomen. Maar als je het zeker wilt weten: Orange klantenservice misschien? (en dan kun je gelijk eens vragen wanneer de Nederlandse update verwacht gaat worden ;))
Bel je de klantenservice... "Tja, goede vraag, dat moet nagevraagd worden bij de technische afdeling, maar die zijn er nu niet meer. Ik adviseer u dan ook om morgen even tussen 9 en half 7 terug te bellen." 8)7

Maargoed.. Ik bel morgen nog wel even, en zal meteen informeren voor de nederlandse update.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

DaLass schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:11:
Bel je de klantenservice... "Tja, goede vraag, dat moet nagevraagd worden bij de technische afdeling, maar die zijn er nu niet meer. Ik adviseer u dan ook om morgen even tussen 9 en half 7 terug te bellen." 8)7

Maargoed.. Ik bel morgen nog wel even, en zal meteen informeren voor de nederlandse update.
De technische afdeling is er van maandag tot en met zaterdag van 10 tot 22 uur... Je kan ze direct bellen door in het menu achtereenvolgens te kiezen voor optie 4, optie 5 en optie 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Anoniem: 56611 schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:53:
Geen idee of jullie hier iets aan hebben, maar tijdens een zoektocht naar een nieuwe ROM voor mijn SDA kwam ik deze SPV roms tegen. Site is helaas in het Frans, dus evt. babelfish gebruiken.
die zijn alleen voor de 1e spv en de spv e200 , dus niet de c500
deze roms flashen daar waarschijnlijk nieteens op en als ze het wel zouden doen dan is je telefoon naar z'n grootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soms heb ik last van als je gebeld word en je neemt op dan als ik dan hoi of hallo roep in de eerste 2 a 3 sec. de andere persoon dit niet hoort :/ is dit normaal ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Net ff getest en het is idd zo dat als je op opnemen drukt dat het dan tussen 1 en 2 secondes duurt. Heb er zelf geen last van omdat ik toch meestal opneem als ik de telefoon uit m'n broekzak haal en dan pas de telefoon naar m'n hoofd beweeg en de beller begroet :P

Heb een SDA maar bij de SPV zal het wel het zelfde zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Erik1 op 04-04-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30492 schreef op maandag 04 april 2005 @ 03:13:
Heeft iemand al een manier geworden om het boot operator logo van orange (Orange splash screen)te veranderen? Of zit dit in het rom geprogrameerd?

In mijn C500 is geen enkel Orange logo meer te vinden, behalve het 1ste logo wat opstart. Na dit opstarten komen mijn eigen gekozen bootup logo's.
In mijn verdere zoektocht ben ik al wat meer te weten te komen:
Echter begrijp ik niet helemaal hoe het in z'n werkt gaat: Bekijk de manier maar eens op het Splashscreen te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyTi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:54
Bedoel je nu dat je de engelse rom update op een gesimlockte telefoon hebt kunnen installeren? Naar mijn weten kan dat namelijk niet en krijg je een soort van "Vendor Error". Updates installeren kan alleen op telefoons zonder sim-lock, of je moet wachten op de Orange NL update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MyTi schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:47:
[...]

Bedoel je nu dat je de engelse rom update op een gesimlockte telefoon hebt kunnen installeren? Naar mijn weten kan dat namelijk niet en krijg je een soort van "Vendor Error". Updates installeren kan alleen op telefoons zonder sim-lock, of je moet wachten op de Orange NL update.
Sim-lock free hoeft geeneens. Ik heb gelezen op Modaco dat de zwarte orange phones, wel in staat zijn om deze rom in te lezen. Ik heb zelf de zilveren en kreeg wel de foutmelding "Vendor Error".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Zijn er meer mensen bij wie het alarm (de wekker dus) of reminders van afspraken op schijnbaar willekeurige tijdstippen afgaan?

Het is bij mij al meerdere malen voorgekomen dat ik de wekker zet om b.v. 9.00u, maar dat-ie behalve op dat moment ook 2 uur later weer afgaat (of erger nog: een paar uur eerder)? Zoiets gebeurt ook nog wel eens bij afspraken in de agenda, dat een week na een afspraak ineens weer een reminder voorbijkomt. Ik begin er behoorlijk flauw van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
DaLass schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:11:
[...]

Heb je al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyTi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:54
Anoniem: 30492 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:30:
Sim-lock free hoeft geeneens. Ik heb gelezen op Modaco dat de zwarte orange phones, wel in staat zijn om deze rom in te lezen. Ik heb zelf de zilveren en kreeg wel de foutmelding "Vendor Error".
Ik heb een zwarte en krijg ook de Vendor Error. Waar staat dat ergens op Modaco, kan het namelijk met de zoekfunctie niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Ik heb ze net gebeld.
Het heeft geen invloed op de garantie, maar zij vragen zich af of de engelse update er wel opkan. Nou, dus wel, want hier is het al met suc6 gedaan op het forum.

Ik kan hem dus met behoud van garantie flashen. Alleen het verwijderen van de Simlock binnen het jaar verbreekt de garantie.

Ohja, en over de nederlandse update is nog nix bekend. De engelse er dus maar overheen zetten. :P

Heb trouwens meteen even gevraagd of het mogelijk was om subgroepen aan te maken voor je SMS berichten, om ze te kunnen sorteren, maar dit is helaas niet mogelijk. :(

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook een vendor error, en ook een zwarte.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wapzje/troep/c500.png

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 2029 op 05-04-2005 18:33 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.