Hoofdcategorieën
Topicacties

het iRiver 7xx/8xx Serie Topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 07 maart 2005

Ik heb hem inmiddels binnen :D. Leuk pakketje.

Kwaliteit is goed. Goede radio-ontvangst, lekker geluid. Ik vind t bijna even goed als dat van de Rio Carbon (ook gehad) en de Carbon staat toch wel bekent om zijn SQ. De bijgeleverde oordopjes zijn ook prima (inclusief van die lekkere kussentjes). Het rechtersnoer is op een gegeven moment ook iets langer dan het linkersnoer, zodat je je rechteroor om je hals heen kan dragen. Dit schijnt lekker te (kunnen) zitten. Nog niet getest; ik heb de oortjes nog maar een half uurtje in mijn oren gehad :P

Lekker licht is hij ook. Ik had hem zwaarder verwacht met die dikke AA batterij, maar dat viel erg mee. Het klepje zit er bij mij ook best stevig op (dus, zoals eerder gesuggereerd in een post, voor mij geen schuimrubber nodig).

Het navigeren is even wennen (van een scrollwieltje van een Carbon naar een joystick), maar het werkt best aardig. Soms schiet je er wel eens langs, maar het is veel relaxter dan knopjes. Wat belangrijker is, is dat de besturing vrij intuïtief is. Het zit dus "logisch" in elkaar.
Bij het besturen vond ik ook een voordeeltje van de driehoekvorm. Het houdt lekker vast. De drie knoppen boven zit precies op de goede plaats.

Hoewel hij best tegen een stootje schijnt te kunnen, maakt hij niet echt de indruk als honkbal (figuurlijk!) gebruikt te kunnen worden. Met het hoesje er omheen ziet hij er wel wat steviger uit. Ook dan is hij trouwens nog goed te bedienen!

Dit is zo ongeveer mijn eerste indruk ervan. Misschien later nog meer... 8)

-----------------
@Yokozuna: Ik schat dat de G3 eenzelfde flashkaart heeft als de 79x. Snellere flashkaarten worden snel ook duurder en zoveel duurder is hij ook weer niet. Je moet van die prijs namelijk ook nog kosten voor andere (betere) functies afhalen. Bovendien, bedoel je met sneller niet dat je er sneller muziek op kan zetten? Voor 1 GB toch niet zo'n vereiste hoor.
Over de batterijduur, dat kan nog wel eens kloppen. Ik heb één (denk dus niet gelijk dat het een feit is) geluid gehoord (head-fi.com) dat de batterijduur van de G3 minder hard daalt bij normaal gebruik. Alsnog schat ik dat de G3 niet een langere batterijduur dan 35 uur heeft.

Deze twee problemen zijn trouwens eenvoudigweg op te lossen met oplaadbare batterijen. 26 uur lijkt mij ook wel tijd zat om weer thuis te komen en een nieuwe batterij in je speler te zetten. Of je stop een opgelade in je broekzak :P
Ga je sowieso niet voor oplaadbare batterijen, dan zou ik serieus overwegen de G3 te nemen. De extra (en in enkele gevallen betere) functies heb je dan ook gelijk meegenomen.

Tot slot: ik heb de vergelijking - waar Yokuzuna naar verwees - kloppend aangepast, zodat hij nu gebruikt kan worden zonder oproepende vragen

Zo, nu wel genoeg getypt. Ik ga met mn speler klooien :P

Reg. datum: 06 mei 2004

Wat voor firmware of *ware gaan je gebruiken dan?

Ik krijg die van mij (iRiver iFP 899) morgen binnen.

Maar ik heb dus geen idee wat voor firmware ik erop moet zetten, verder weet ik dus ook niet wat het beste is.

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:

Hoe zit dat met de joystick bij jou? Zit ie goed stevig op zn plaats? of beweegt ie licht, als je em aanraakt?
D.w.z. moet je echt "drukken" om em te verplaatsen (wat dus goed is) of is aanraken al genoeg? (is dus slecht)
Ik heb bij veel van deze spelers gezien dat de joystick nog wel ns wat "los" wil zitten.

15 mW is voor mij wel genoeg. Op volumeniveau 10 heb ik mijn volume al. Dat is het enige verschil met andere firmware. Het maakt dus vrij weinig uit.

Edit: Sorry RoD, je post niet gezien (wat antwoorden die mensen hier snel :P). Hij zit behoorlijk stevig. Ik zou bijna zeggen te stevig.

Oh ja: ook geen white noise of wat dan ook. Omdat iedereen het zegt, dacht ik wat te horen toen er niets gespeeld was, maar ik moest ontieglijk mn best doen (geluidsniveau 5) om wat te horen. Ik test zo wel ns met niveau 1

AquaBlue wijzigde dit bericht 28-04-2005 18:45 (56%)

Reg. datum: 17 januari 2004

Prachtig apparaatje hoor. Maar is de 7xx/8xx nu ook als USB-stick te gebruiken (dus rechtstreeks op de USB-ingang op je PC zetten), of heb je altijd een kabeltje nodig om bestanden over te zetten?

Zou ze graag eens in het echt zien, weet iemand winkels in A'dam waar ze liggen? Raf heeft niets meer van iRiver liggen omdat volgens hen de iRiver-importeur failliet is en er nog geen nieuwe is...

wallum wijzigde dit bericht 28-04-2005 18:59 (3%)

Acties:

quote:
wallum schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:49:
Prachtig apparaatje hoor. Maar is de 7xx/8xx nu ook als USB-stick te gebruiken (dus rechtstreeks op de USB-ingang op je PC zetten), of heb je altijd een kabeltje nodig om bestanden over te zetten?

Zou ze graag eens in het echt zien, weet iemand winkels in A'dam waar ze liggen? Raf heeft niets van iRiver liggen omdat volgens hen de importeur failliet is en er nog geennieuwe is...

Kijk ns naar de plaatjes ;)
Ja, je hebt altijd een kabeltje nodig.

Ik weet niet waar ze te koop zijn, maar de MediaMarkt heeft vaak een heel breed assortiment.
En anders kijk je in de pricewatch waar ze te koop zijn, en kijk je ff waar de "echte" winkel zit :)

Reg. datum: 06 november 2000

Ik twijfel tussen de 799, 899 en 999.

Om de prijs zou ik de 999 niet laten liggen, maar is hij in de praktijk beter dan de 799/899.

En zitten er voordelen aan de 799 tov. de 899? Anders laat ik de 799 links liggen omdat ik de 899 mooier vind..

Canon T90 + 17mm f3.5 - 24-35 f3.5 L - 35mm f2.0 - 35-105 f3.5 - 135mm f2.5 - 70-210 f3.5 Macro

Acties:

quote:
DKasemier schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:01:

Om de prijs zou ik de 999 niet laten liggen, maar is hij in de praktijk beter dan de 799/899.

En zitten er voordelen aan de 799 tov. de 899? Anders laat ik de 799 links liggen omdat ik de 899 mooier vind..

799=899, alleen de kleur is anders.
Of de 999 beter is, zul je zelf moeten beslissen, ik dacht dat die niet UMS was, dus dat is een nadeel lijkt me.
Vergelijk de specs ns.

Reg. datum: 17 januari 2004

quote:
RoD schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:58:
[...]

Kijk ns naar de plaatjes ;)
Ja, je hebt altijd een kabeltje nodig.

Ik weet niet waar ze te koop zijn, maar de MediaMarkt heeft vaak een heel breed assortiment.
En anders kijk je in de pricewatch waar ze te koop zijn, en kijk je ff waar de "echte" winkel zit :)
tnx... dat kon ik nou juist niet zien op de plaatjes 8) Wel jammer trouwens dat je een kabeltje nodig hebt, bij de It liggen goedkope spelertjes die wel echt als USB-stick werken (en door die aansluiting ook wel wat groter zijn). Mediamarkt = goeie tip, daar liggen er idd wel 100.

Acties:

quote:
wallum schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:06:
[...]

tnx... dat kon ik nou juist niet zien op de plaatjes 8) Wel jammer trouwens dat je een kabeltje nodig hebt, bij de It liggen goedkope spelertjes die wel echt als USB-stick werken (en door die aansluiting ook wel wat groter zijn). Mediamarkt = goeie tip, daar liggen er idd wel 100.

Ach, ik vind die USB sticks meestal een stuk minder mooi, dus ik vind het een voordeel :)
Met kabeltje kun je de speler ook in je hand houden, anders zit ie ergens achterin/onderaan je pc (of waar die USB poort ook maar zit).
Nu kun je mooi het kabeltje erin houden, en als je em weer aan moet sluiten, pak je gewoon het kabeltje en sluit je em aan.

Reg. datum: 01 juli 2004

quote:
DKasemier schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:01:

799 is (letterlijk) een paar gram lichter en volgens mij ietsje minder dik, even kijken bij de specs. Persoonlijk vind ik de 7xx serie mooier.

En zo'n klepje met een USB aansluiting, zodat je de mp3 speler direct in je PC kunt pluggen, zie je meer bij de goedkopere spelers (USB sticks met MP3 afspeel mogelijkheid noem ik ze liever). Voelt toch wat cheapy aan imo. Voor mij is het iig geen nadeel dat er een kabeltje tussen moet.

sjakietrekhakie wijzigde dit bericht 28-04-2005 19:12 (23%)

Als ik zo kijk naar de specificaties is de 999 niet veel beter, maar ik heb geen ervaring ermee.

Het verschil tussen de 799 en 899 is dat de 799 ieeetsie kleiner is en een plastic schuifklepje over de USB poort heeft, waar de 899 een rubber klepje heeft. Bij sommige mensen schijnt het rubbertje wat te gemakkelijk af te scheuren, maar als je de 899 mooier vindt, zou ik gewoon die nemen. Tenzij je zeker weet dat je dat rubbertje eraf gaat scheuren :P. Volgens mij kun je trouwens dat plastic klepje er ook wel af krijgen...

Reg. datum: 06 november 2000

Ik ga de 995 testen van mn werk. Ik zie dat alle spelers nauwelijks leverbaar mere zijn, dus dan orienteer ik me eerst even met een testje. De 995 is wel moeilijk geil al is het alleen maar om even te laten zien hoe stoer je bent. Bling-factor. Hij is wel wat groter natuurlijk, maar ach ;)

Canon T90 + 17mm f3.5 - 24-35 f3.5 L - 35mm f2.0 - 35-105 f3.5 - 135mm f2.5 - 70-210 f3.5 Macro

Ik ben niet zo tevreden over de software. Om één of andere reden - geen idee welke - loopt het programma heel sloom. Volgens mij ben ik niet de eerste die dat in dit topic meldt.

Wat wel weer gaaf is, zijn de talrijke manieren om te 'shufflen' of 'repeaten'. Sterker nog, ik weet niet wat ze allemaal inhouden. Kan iemand mij dat vertellen?

Oh ja, het uploaden gaat prima snel hoor, maar het selecteren gaat dus niet lekker (zeg maar k*t) door die slome software. Iemand weet waardoor?

quote:
AquaBlue schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:22:
Ik ben niet zo tevreden over de software. Om één of andere reden - geen idee welke - loopt het programma heel sloom. Volgens mij ben ik niet de eerste die dat in dit topic meldt.

Wat wel weer gaaf is, zijn de talrijke manieren om te 'shufflen' of 'repeaten'. Sterker nog, ik weet niet wat ze allemaal inhouden. Kan iemand mij dat vertellen?

Oh ja, het uploaden gaat prima snel hoor, maar het selecteren gaat dus niet lekker (zeg maar k*t) door die slome software. Iemand weet waardoor?

Ik kreeg die van mij dus zonet binnen 's avonds, en ik moet zeggen dat hij geweldig klinkt!

Maar ik zat dus te kijken naar die icoontjes van shuffle en repeat en ik snap er geen drol van. |:(

Iemand messchien mij ook uitleggen? :P

Flipje uit Tiel

quote:
DarkSavior schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:34:
[...]
Maar ik zat dus te kijken naar die icoontjes van shuffle en repeat en ik snap er geen drol van. |:(

RTFM? :p

Nee serieus, heb mijn 899 net ook een paar dagen en snapte de icoontjes ook niet helemaal. Vond echter dat een en ander vrij duidelijk stond uitgelegd in het (dikke) instructieboekje, misschien dus even de moeite om daar te kijken? Weet in ieder geval nu dat de 'D' modus degene is die ik wil hebben :)

Van Firmware heb ik niet veel verstand, heb maar gewoon de 1.30 eu (nieuwste versie) van de iRiver site geplukt, en verder geen klachten.

Verhalen over white-noise kan ik niet bevestigen; luister tot nu steeds op volume 4 of 5, en daar heb ik gewoon prima geluid. Zachter zal ik em toch niet gaan zetten, dus mocht daar onder die white-noise te horen zijn vind ik dat eerlijk gezegd volkomen irrelevant.

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Reg. datum: 06 april 2004

Mijn mening op enkele reacties hierboven (heb geen zin om iedereen te quoten :p )

- Imo laten de bijgeleverde oortjes de sublieme geluidskwaliteit van de speler niet tot z'n volle recht komen. Bassen komen er gewoon niet door, ik zou toch overwegen om andere oordopjes aan te schaffen. Met betere dopjes kan je het volume trouwens ook iets lager laten staan.

- Het joystickje voelt vrij stevig aan. Aanvankelijk is het nogal stroef maar na een tijdje wordt de bediening wat soepeler, zonder dat het ding te los komt te zitten.

- White noise was/is normaal onafhankelijk van het volume. Al zet je de speler op 40, de ruis zal er niet harder door klinken.

- Belangrijkste verschillen tussen 7/8xx en 9xx zijn volgens mij 1) kleurenscherm <=> monochroom lcd 2) vormgeving 3) ingebouwde accu <=> penlites. Persoonlijk vind ik een ingebouwde accu niet zo denderend (je bent afhankelijk van een stopcontact + is de ingebouwde accu versleten/stuk dan is je speler waardeloos)

- Kabeltje vind ik persoonlijk ook handiger, zeker wanneer je niet over een front-usbpoort beschikt. Zoals gezegd: je laat de kabel in een onbereikbare usb-poort zitten en het andere uiteinde leg je ergens bij je toetsenbord.

- Software is inderdaad nogal sloom bij het selecteren van bestanden, weet ook niet waaraan het ligt. Nu gebruik ik versie 3.16, vroeger had ik een oudere versie en voor zover ik me kan herinneren ging die toch wat sneller.

- Mijn favortiete afspeelmodus is SFL A 8)

White noise kom ik bij mij alleen maar tegen bij bepaalde liedjes, als het volume laag staat dan hoor je het niet.
Verder is alles perfect, ik snap nu ook de icoontjes. (handig zo een boekje :Y))

Ik ga waarschijnlijk Sony E51 oordopjes kopen, bij E71 krijg je 0,5 of 1,5 m snoer, das veels te lang.

drum- & forumfreak

Zoals gezegd, de 999 heeft een groter en mooier schermpje. Mij boeit dat geen drol, je koopt een mp3 speler om muziek te luisteren, niet om je mp3's op een extra mooi schermpje te selecten. Liever een kleiner scherm (899 = groot genoeg) en de speler zelf ook wat kleiner + goedkoper.

Overbodige luxe en typisch voor materialistische patsers.

De ingebouwde accu vind ik ook een nadeel, je bent daardoor afhankelijker.
quote:
- Imo laten de bijgeleverde oortjes de sublieme geluidskwaliteit van de speler niet tot z'n volle recht komen. Bassen komen er gewoon niet door

Ik heb eigenlijk nog geen enkel traditioneel oordopje gehoord dat een hard genoeg en mooi laag gaf. En altijd staan er maar kreten als 'frequencyresponse 8-20.000Hz' op de verpakking. Dikke stierenstront, misschien gemeten op -15dB ozfo. De 3 paar traditionele dopjes die hier liggen hebben al moeite met 40Hz tonen (getest met cooledit).

Naar mijn idee moet je gewoon een koptelefoon/in ear dopjes kopen als je een echt fatsoenlijk laag wilt.

Yokozuna wijzigde dit bericht 02-05-2005 20:16 (74%)

Acties:

quote:
Yokozuna schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:10:

Overbodige luxe en typisch voor materialistische patsers.

Waarom? Een kleurenscherm is toch leuker ten opzichte van een monochroom scherm?
Ook al gebruik je het misschien niet vaak, het blijft gewoon leuk.
En daar hoef je geen materialistische patser voor te zijn, dat kan met een iPod ook wel.

quote:
Ik heb eigenlijk nog geen enkel traditioneel oordopje gehoord dat een hard genoeg en mooi laag gaf. En altijd staan er maar kreten als 'frequencyresponse 8-20.000Hz' op de verpakking. Dikke stierenstront, misschien gemeten op -15dB ozfo. De 3 paar traditionele dopjes die hier liggen hebben al moeite met 40Hz tonen (getest met cooledit).

De oordopjes die iRiver meelevert zijn anders in vergelijking met andere spelers van goeie kwaliteit.
Ze kunnen ook moeilijk super oordopjes mee gaan leveren, want dan zou de prijs nogal omhoog gaan, en kunnen ze niet meer concurreren met hun toch al niet goedkope spelers.
quote:
Naar mijn idee moet je gewoon een koptelefoon/in ear dopjes kopen als je een echt fatsoenlijk laag wilt.
Dat is zo :)

Even een vraagje over de IFP 899. Ik ga binnenkort een aantal interviews afnemen en wilde daarvoor de voice recorder gebruiken. Echter ik heb geen idee hoe efficient de IFP 899 is met het terug afspelen van opgenomen stemmen. Aangezien ik de interviews wil uittikken, moet ik regelmatig even een stukje terug gaan om dingen voor een tweede, derde of vierde keer (ik ben soms wat traag :-) terug te luisteren. Belangrijk is dat dit soepel gaat. Is het mogelijk met de IFP 899 snel en gemakkelijk een kort stukje mee terug kan gaan om dingen opnieuw te luisteren.

"You can tell German wine from vinegar by the label" - Mark Twain

quote:
pascoa schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:06:
Even een vraagje over de IFP 899. Ik ga binnenkort een aantal interviews afnemen en wilde daarvoor de voice recorder gebruiken. Echter ik heb geen idee hoe efficient de IFP 899 is met het terug afspelen van opgenomen stemmen. Aangezien ik de interviews wil uittikken, moet ik regelmatig even een stukje terug gaan om dingen voor een tweede, derde of vierde keer (ik ben soms wat traag :-) terug te luisteren. Belangrijk is dat dit soepel gaat. Is het mogelijk met de IFP 899 snel en gemakkelijk een kort stukje mee terug kan gaan om dingen opnieuw te luisteren.

Als je eenmaal een stukje hebt opgenomen kan je besluiten om hem meteen af te luisteren of je kan nog een stukje opnemen.

Maar als je 4 stukjes hebt opgenomen kan je gewoon in de directory 1 van de 4 bestanden aanklikken om het te beluisteren.

Dus het antwoord: Ja.

Tenzij je bedoelt terug en vooruit spoelen. :*)

Eigenlijk bedoelde ik inderdaad voor- en achteruit spoelen...

Reg. datum: 10 december 2003

quote:
pascoa schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:06:
Aangezien ik de interviews wil uittikken, moet ik regelmatig even een stukje terug gaan om dingen voor een tweede, derde of vierde keer (ik ben soms wat traag :-) terug te luisteren. .
Als je gaat uittikken neem ik aan dat dat op een PC is. Dan is het handiger om de opgenomen audio naar die PC te uploaden en het daar af te spelen met je favoriete afspeelprogramma.

Is waar, maar ik wil hem in volgend jaar ook gaan gebruiken om een aantal interviews in de rimboe in Latijns Amerika op te nemen en daar kan het verdomd lastig overzetten zijn :) .

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: