Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
AquaBlue schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:35:
Hoeveel Volt hebben ze eigenlijk nodig? Ik was nl. op zoek naar goed geprijsde oplaadbare batterijen, maar bij de HEMA hadden ze alleen 1,2 V. Zometeen doen ze het niet om hun te lage spanning...

Elke standaard AA oplaadbare batterij doet het gewoon hoor.
Niet-oplaadbare batterijen hebben hogere spanning.

quote:
AquaBlue schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:55:
[...]
Daar komt bij dat het spelertje ook nog eens stroomt vreet als een uitgehongerde als het moet uploaden (helft Duracell batterij voor 1 GB :/)
Vreemd, ik heb die van mij ook meteen volgezet, en m'n batterij heeft nog de volle vier streepjes (de duracell die in de doos zat)...

Dat dacht ik ergens gelezen te hebben, hier op GoT zelfs, maar dit is klaarblijkelijk niet waar! Ben ik ff blij dat ik ongelijk heb. :D

quote:
AquaBlue schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:53:
Dat dacht ik ergens gelezen te hebben, hier op GoT zelfs, maar dit is klaarblijkelijk niet waar! Ben ik ff blij dat ik ongelijk heb. :D

Of iets niet waar is hangt van meer dan 1 persoonlijke ervaring af.
Het is wel zo dat er meer stroom verbruikt wordt als de speler aan de pc hangt, het is dus ook aan te raden om em niet te lang aan de pc te hangen als je je batterij vol wilt houden.

Wat kun je zoal krijgen voor een budget van 100 euro?
Zag een tijd geleden een spelertje in de aanbieding bij de paradigit voor 99 euro.
Blijkbaar hebben ze die niet meer liggen... :(

PC: Intel Core 2 Duo E6750, Gigabyte P35-DQ6, 2GB DDR800 OCZ SpecialOps Urban Elite, Club3d HD3870 OC, WD raptor 74GB. laptop: MSI M677

Reg. datum: 07 oktober 2004

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

quote:
crapserver schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:48:
Wat kun je zoal krijgen voor een budget van 100 euro?
Zag een tijd geleden een spelertje in de aanbieding bij de paradigit voor 99 euro.
Blijkbaar hebben ze die niet meer liggen... :(
Daar is de Pricewatch voor, en niet dit topic.

Tweak met mate!!! :)
Reg. datum: 30 augustus 2000

quote:
ulixes schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:26:
[...]

De bijgeleverde oordopjes (Sennheiser MX400) klinken (overigens net zoals de MX500) zuiver, maar erg bas-arm. Voor betere oortjes, zie die andere thread op gadget talk (wat zijn goede oordopjes deel 4). Als je het wat goedkoper wil houden dan koop je oordopjes met een rubberen tunneltje aan dat in je gehoorgang komt te zitten (zowel sony als philips maken er zo'n).

Ik gebruik deze dopjes (28 euro bij Fnac) in combinatie met m'n 799 (pas binnen :9~ ) en het resultaat is, zeker qua bass, erg goed. Op volume 15 speelt het ding trouwens al oorverdovend hard, daar waar ik met m'n Sennheisers rustig tot volume 22 à 23 kon gaan...
Thnx ik ga even rond kijken :) Ik luister ook veel naar R&B en zonder bass is die waardeloos :P

Lucky Goldstar

quote:
En die 40 uur afspeeltijd op Iriver was gebaseerd op een 2300mAh batterij dus normale AA gaat korter mee.

Nee, het belangrijkste verschil is dat die 40 uur gebaseerd is op het afspelen van mp3's met een lagere bitrate dan 128Kbps mp3's, waarschijnlijk 64kbit. Ook met 2300mAh kom je niet aan die 40 uur met 128/192kbit mp3's, wel aan 26 uur volgens een user hier en volgens TomsHardwareGuide.

2300mAh batterijtjes kun je ook gewoon kopen, niets bijzonders aan. GP Powerbank AA'tjes zijn er tegenwoordig al in 2500mAh capaciteit: http://www.digicamshop.nl/product/16186/11329/49

Yokozuna wijzigde dit bericht 23-04-2005 18:46 (43%)

Een paar minpunten van de iRiver gepost door een Nederlander op head-fi.org
quote:
Some minors of the iFP-799; Dura
  • the batterylife of 40 hours gets considerbly less with EQ, shuffle and especially OGG. Less then 15 hours.
  • while gilling the player the energy comes from the AA, not from the USB; filling 1Gb takes the better half of a good alkaline cell.
  • white noise and spikey sounds sometimes, appearantly the noise has been cured in latter models.
  • good sound but very dynamic; this means in noisy environments (and I used canalphones!) you either listen to mainly trnsient instruments like the drums unless you raise the volume to get a balanced sound, bad for your ears and tiresome.
  • quirky sometimes; sometimes the player mysteriously reboots, or stopped playing.
Uit: www.head-fi.org

De "white noise" is bij nieuwere modellen al weggewerkt, dat van die batterij is bekend en de oplossing ligt bij oplaadbare batterijen (sommigen zeggen trouwens helemaal niet veel stroom kwijt te zijn aan uploaden), maar de rest daar heb ik vraagtekens bij. Kan iemand deze minpunten bevestigen of tegenspreken? En wat hij bedoelde met "trnsient" weet ik niet...

[

- batterijduur: ik gebruik nooit ogg en slechts zelden wma. Meestal gebruik ik CBR mp3 met een bitrate van 128, 160 of 192kbps; slechts enkele VBR-mp3s. Qua equalizer wissel ik af tussen "rock" en "ubass". Volume staat met mijn 'betere' oordopjes tussen 10 en 15 op de bus, en lager dan 10 in stillere omgevingen. En met die settings haal ik zéker 26u.

- Ik heb m'n 799 volgegooid terwijl de originele "iriver-duracell" erin zat en na een vijftal uur luisteren had ik nog altijd de volle vier streepjes. Detail: de display/battery select setting had ik voorafgaand gewijzigd in "alkaline", daar waar de standaard setting "rechargeable" was.
De handleiding verklaart het nut van deze setting als volgt:
De huidige batterij selecteren. De speler zal ervoor zorgen dat het
indicatorpictogram het verbruik van de batterij beter weergeeft.

- Duh dat je 'm in luidruchtige omgevingen luider moet zetten. En inderdaad: als je bvb in zo'n stadsbus zit die met brullende motor optrekt dan zijn stemmen en dergelijke minder goed te horen, in tegenstelling tot bvb drums. Hoe dan ook, met halve of volledige in-ears (of "canalphones" zoals die andere het noemt) heb ik daar persoonlijk veel minder last van. Ik kan me trouwens moeilijk inbeelden dat andere spelers hierin zoveel beter zouden scoren :| (met trnsient bedoelde hij wschl "transient")

- Reboots en dergelijke: nog nooit gebeurd, ook vroeger niet met m'n 795. Ik weet wel dat de speler beperkingen stelt aan de bitrates van ogg-files, misschien dat dergelijke "meer exotische formaten" soms problemen stellen. Met mp3's in elk geval nog nooit problemen gehad. En mochten er toch plots ernstige bugs opduiken dan past iRiver daar wel een mouw aan dmw nieuwe firmware.

-------

Had zelf ook nog een vraagje:
zou het kwaad kunnen om us-firmware op een eu-speler te flashen?
Ik lees hierboven dat de Koreaanse firmware geen problemen stelt, alleen wil ik mijn menu's nog leesbaar houden. Of sla ik de bal hier mis en kan je met koreaanse firmware ook voor volledig engelstalige menu's kiezen?

ulixes wijzigde dit bericht 24-04-2005 02:00 (5%)

quote:
ulixes schreef op zondag 24 april 2005 @ 01:58:
- Duh dat je 'm in luidruchtige omgevingen luider moet zetten. En inderdaad: als je bvb in zo'n stadsbus zit die met brullende motor optrekt dan zijn stemmen en dergelijke minder goed te horen, in tegenstelling tot bvb drums. Hoe dan ook, met halve of volledige in-ears (of "canalphones" zoals die andere het noemt) heb ik daar persoonlijk veel minder last van. Ik kan me trouwens moeilijk inbeelden dat andere spelers hierin zoveel beter zouden scoren :| (met trnsient bedoelde hij wschl "transient")
Hmm, nee dat bedoelde hij ook niet. Ik heb hem nog eens om uitleg gevraagd (het was trouwens een Nederlander, maar tis een Engels forum) en hij bedoelde ermee dat de speler zeer dynamisch is. Harde geluiden hoor je extra goed boven de zachte geluiden en hij vond dat je de zachte geluiden niet goed genoeg meer hoorde. Aangezien drums meestal hard zijn en bijvoorbeeld een basgitaar zacht, verlies je, volgens hem, het geluid van de basgitaar. Maar goed, dit is zijn mening en wie weet heeft hij wel een speler met wat productiefouten o.i.d. (per slot van rekening viel zijn ding best vaak uit :| )
quote:
Ik lees hierboven dat de Koreaanse firmware geen problemen stelt, alleen wil ik mijn menu's nog leesbaar houden. Of sla ik de bal hier mis en kan je met koreaanse firmware ook voor volledig engelstalige menu's kiezen?
Ik heb nooit een flashspeler gehad, maar kun je het er niet gewoon op flashen en als het problemen levert weer andere firmware erop flashen?

quote:
ulixes schreef op zondag 24 april 2005 @ 01:58:

Ik heb de Koreaanse firmware erop gezet. Het menu is dan idd in het Koreaans. Maar je kan het gewoon terugzetten naar Engels. Gewoon even vóór dat je de firmware flashed kijken hoe je de taal verandert in het menu. (Vrij makkelijk, zit bij de eerste optie van het menu.) Dat othouden. (Iets van 1 keer lang indrukken, 1 keer kort, 1 keer naar recht met de joystick. Check dit eerst ff zelf, ik kan de volgorde fout hebben, was al een aantal dagen terug dat ik het gedaan heb.) En dan kan je dat na de firmware flash doen en heb je je menu terug in het Engels. :)

Heeft hier iemand ook er aan gedacht de iAudio G3 te kopen? Waarom voor de iRiver gegaan?

@Aquablue: van die "dynamiek" heb ik toch nog geen last gehad hoor, lijkt me allemaal nogal head-fi muggenzifterij :p Wat ik wel regelmatig doe is de equalizer veranderen, omdat sommige nummers echt té dof klinken op ubass.
iAudio G3: ziet er inderdaad wel een leuke speler uit, goed design en evenveel mogelijkheden als de iRiver, maar: hij is duurder (zoals de meeste iAudio's) en het ding heeft maar een versterker van 2 x 13 mW aan boord.

@Gemma: is dan echt alles (general, display, timer, control, mode, sound en alle submenu's) terug in het Engels? De handleiding zegt nl over die taalfunctie:
Ondersteuning voor 40 talen
De naam van het nummer en de ID3-taginformatie van de mp3-bestanden zijn afhankelijk van de versie van het pc-besturingssysteem waarmee de nummers zijn aangemaakt. (Als de MP3-bestanden bijvoorbeeld zijn aangemaakt in een Engelse versie van Windows, dan moet de taalinstelling op Engels staan voor een juiste titelweergave).

Dit lijkt me niet meteen een invloed te hebben op de taal van het menu :?

quote:
AquaBlue schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:51:
Heeft hier iemand ook er aan gedacht de iAudio G3 te kopen? Waarom voor de iRiver gegaan?
Hij gaat 50 uur mee (bij 64kbit mp3's ofzo) dus misschien 25% langer dan de iRiver, vind je dat 40 euro extra waard?
quote:
en het ding heeft maar een versterker van 2 x 13 mW aan boord.
13mW is ruim voldoende, dat is geen nadeel.

Yokozuna wijzigde dit bericht 24-04-2005 16:57 (62%)

Correctie: 26¤ duurder (mp3man, ifp799 vs G3 1024mb) :P

Als 13 mW veel is, waarom klaagt men hierboven dan over de eu-firmware die de 18mW vermogen reduceert tot 15mW?

ulixes wijzigde dit bericht 24-04-2005 16:56 (51%)

Correctie: ongeveer 40 euro:
pricewatch: Cowon iAudio G3, 1GB (USB 2.0, Radio)
pricewatch: iRiver iFP-899, 1GB (USB 2.0, Radio)

Er zijn nog meer winkels dan mp3man.

Zoveel mensen heb ik er niet over het vermogen horen klagen, 13mW is in ieder geval ruim voldoende, of je moet extreem ongevoelige oordopjes/ een zware koptelefoon hebben.

Yokozuna wijzigde dit bericht 24-04-2005 17:02 (38%)

quote:
ulixes schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:18:

@Gemma: is dan echt alles (general, display, timer, control, mode, sound en alle submenu's) terug in het Engels? De handleiding zegt nl over die taalfunctie:
Ondersteuning voor 40 talen
De naam van het nummer en de ID3-taginformatie van de mp3-bestanden zijn afhankelijk van de versie van het pc-besturingssysteem waarmee de nummers zijn aangemaakt. (Als de MP3-bestanden bijvoorbeeld zijn aangemaakt in een Engelse versie van Windows, dan moet de taalinstelling op Engels staan voor een juiste titelweergave).

Dit lijkt me niet meteen een invloed te hebben op de taal van het menu :?

Ja echt alles. Als je kijkt in het menu van de speler bij language dan kan je kiezen voor elke taal. Dit houdt neem ik aan verband met de ID3 tags. En welke taal daarin ondersteunt moet worden. Zoals een umlaut bij een duits liedje ofzo. (Lijkt mij.)

Maar de taal van het menu is bij wat je ook instelt altijd Engels in de EU firmware. Bij de Koreaanse firmware is de taal in het menu standaard Koreaans. Ik heb hem geloof ik terug gezet naar Nederlands. De taal in het menu is nu gewoon weer Engels. Heb ff in het menu zitten prutten en het is allemaal netjes in het Engels , het ziet gewoon uit als met de EU firmware.

Het valt trouwens reuze mee met het verschil tussen EU an KR firmware kwa volume. Alleen de moeite waard als je het laatste beetje eruit wil persen. Maar het ging mij ook om het idee en was bang dat het de geluidskwaliteit negatief beinvloedde. Zoals vroeger met die Sony discmans met "avsl" of zoiets. Als je dat aanzette dan booste de bass boost anders/minder.

Bedankt Gemma, speler is nu geflashed naar 1.29 korean 8)

quote:
Yokozuna schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:51:
Hij gaat 50 uur mee (bij 64kbit mp3's ofzo) dus misschien 25% langer dan de iRiver, vind je dat 40 euro extra waard?
Ja, ik weet het dus niet zeker :P.

Edit: lijst hieronder gewijzigd, zodat mensen deze lijst als goede vergelijking kunnen gebruiken

Hier een paar voordeeltjes van de G3:
  • Je kunt de G3 gebruiken als UMS, zonder firmware die andere functies van de speler uitzet. Maar wie weet brengt iRiver nog eens andere firmware uit, wie weet ook niet...
  • De batterij van de G3 is waarschijnlijk iets beter. Ik geloof niet dat hij 50 uur mee gaat. Wat gezegd wordt over 25% langer mee, kan goed kloppen. 26 x 1,25 levert 32,5 uurtjes op :9
  • De G3 is bijna twee keer zo klein in volume (hxbxd, om verwarring te voorkomen ;))
  • De G3 kan, in tegenstelling tot de 79x/89x WAVE en ASF formaten afspelen. Maar volgens mij gebruik ik die formaten niet. Sterker nog, ik weet niet wat ASF is... :P
  • De G3 gebruikt, integenstelling tot de 79x/89x, stroom gebruiken uit de USB, zodat er geen stroom uit de batterij gebruikt wordt als hij aan de pc hangt
Voordeeltjes iRiver serie:
  • Prijs. Gemiddeld is de 79x/89x ¤35 goedkoper
  • Sterkere output. 2 x 18mW tegenover 2 x 13 mW.
Volgens mij schiet ik er niet zoveel mee op, behalve dat UMS puntje. Ik vind de G3 wel iets mooier, maar ¤30 extra in je hand zijn ook errug mooi :P (26 + 4 extra meer die je betaalt om zo'n CompitFX500 + 4 2400 mAh NiMH batterijen te krijgen. Raar rekenen daar. Bij verschillende spelers moet je andere bedragen erbij betalen om zo'n oplaadset erbij te krijgen: iRiver 799/899 + 35 euro; iAudio G3 + ¤ 39 )

AquaBlue wijzigde dit bericht 28-04-2005 19:55 (23%)

Of 30 à 40 euro extra om aan degelijke oordopjes te besteden ^^

- output van de iRivers is 2 x 18mW ;)
- iRivers spelen ook asf af (vraag me ook af wat het is). Wave = neemt enorm veel plaats in + de spelers nemen toch rechtstreeks op in mp3 (direct encoding). Wat mij betreft dus overbodig :p

Wat UMS en omvang van de speler betreft zal je wel gelijk hebben.

ik vind het spelertje nog steeds top alleen ben ik mijn batterijen klepje kwijtgeraakt :(

weet iemand of iriver daar gratis 1 zal opsturen :P

Geen idee, maar ik betwijfel het...

Hoe kan je nu zoiets kwijtspelen :? Bij mij zit het ding de hele tijd in z'n hoes...

Vind het klepje ook wat losjes zitten en heb hem daarom ook altijd in zijn hoesje zitten. Houdt ook makkelijker vast. Mocht ik het hoesje niet willen gebruiken dan zal ik een stukje schuimrubber ofzo onder het klepje doen, dan zit het klepje een stuk steviger.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws