Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Borromini schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:41:
[...]

Wel, ik wil eerst wel weten of er effectief een volumebeperking opzit hoor...

Snap ik. :)

Tegenwoordig verkoopt sony discmans met 1.5 mW output. Ik heb er zelf eentje gehad. Met gewone oordopjes kan die (net) hard genoeg in een stille kamer. En ik hou ervan om het volume niet al te hoog te zetten om mijn gehoor te behouden, maar dat was belachelijk.

Dit staat er op de iriver site:
quote:
-. EU version(V1.30) has lower Audio output level(16 ohm, 15mW ) according to it's regulation in France.

Als dat waar is is er weinig aan de hand voor normaal gebruik. Andere firmwares hebben 18mW. Dus het is iets minder, maar met mijn koptelefoon heb ik gewoon veel nodig. En ik ben ook een beetje bang dat ze niet 15 maar 1.5 bedoelen, aangezien dat de Franse wetgeving is...

Voor de goede orde. 2x15mW betekent bij gemiddelde oordopjes dat je in een stille kamer het volume niet hoger zet dan 1/10 van wat kan. En dan heb je een lekker volume. Alles daarboven beschadigt je gehoor als je lang achterelkaar luistert (vandaar die Franse wetgeving met 1.5mW)

Klopt dit ongeveer met hoe hard je de ifp899 kan zetten?

quote:
Yokozuna schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:52:Je koopt niet-oplaadbare batterijen? Schande. Die troep moet geboycot worden.
Ik gebruik ook oplaadbare, maar niet in m'n mp3speler ^^

Over de beperking op het uitgangsvermogen:
eerste keer dat ik ervan hoor

M'n vorige 795 en de nieuwe 795 van m'n zus gingen/gaan behoorlijk hard, in die zin dat volume 20 hier in de eetkamer bijna oorverdovend is (en dan nog wel met de bijgeleverde oortjes, wanneer je echte in-ears neemt, klinkt het nog veel harder). Beide spelers hadden/hebben EU-firmware, en konden meer dan hard genoeg om bijvoorbeeld het lawaai van en in bus of metro te overstemmen :p
Maar volgens mij kan je er ook gewoon niet-EU firmware opgooien, mocht het ding echt niet luid genoeg gaan.

Dus je koopt elke keer nieuwe batterijen voor je mp3speler? Dat slaat toch nergens op?
quote:
Voor de goede orde. 2x15mW betekent bij gemiddelde oordopjes dat je in een stille kamer het volume niet hoger zet dan 1/10 van wat kan. En dan heb je een lekker volume. Alles daarboven beschadigt je gehoor als je lang achterelkaar luistert (vandaar die Franse wetgeving met 1.5mW)
Das inderdaad zat, volgens mij is dat volume maar 10% lager dan bij de andere firmware, geen nadeel dus.

quote:
Yokozuna schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:41:
Dus je koopt elke keer nieuwe batterijen voor je mp3speler? Dat slaat toch nergens op?

So? Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen over mijn koopgedrag. Als het té vervuilend is moet de overheid het maar zwaarder belasten of verbieden.
Zo kan je ook beginnen melken dat het schandalig is om een auto met drielitermotor te kopen als een 1500'tje al volstaat 8)7
Dit is trouwens helemaal off-topic :P

quote:
Gemma schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:58:
[...]

Snap ik. :)

Tegenwoordig verkoopt sony discmans met 1.5 mW output. Ik heb er zelf eentje gehad. Met gewone oordopjes kan die (net) hard genoeg in een stille kamer. En ik hou ervan om het volume niet al te hoog te zetten om mijn gehoor te behouden, maar dat was belachelijk.

Dit staat er op de iriver site:

[...]

Als dat waar is is er weinig aan de hand voor normaal gebruik. Andere firmwares hebben 18mW. Dus het is iets minder, maar met mijn koptelefoon heb ik gewoon veel nodig. En ik ben ook een beetje bang dat ze niet 15 maar 1.5 bedoelen, aangezien dat de Franse wetgeving is...

Klopt dit ongeveer met hoe hard je de ifp899 kan zetten?

Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe hard ie gaat, ik heb wel steeds de indruk dat van zodra ik 30 passeer (gaat van 0 tot 40), dat het dan niet/nauwelijks harder gaat :p. Maar meestal zet ik 'm niet veel hoger dan 25.

Wat het flashen betreft: haal de VS-firmware van de site, lees de howto grondig door, gebruik dan de meegeleverde software (hopelijk geïnstalleerd op je pc) om dan te flashen. Piece of cake. Je hebt een optie 'firmware-update' in het menu. Ik ga 'm niet opnieuw flashen voor dat beetje meer volume, denk dat ik nu al beetje gehoorbeschadiging heb :) - al ligt dat niet aan de iRiver. Aan dat flashen is in ieder geval niets aan.

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

quote:
ulixes schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:54:
So? Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen over mijn koopgedrag. Als het té vervuilend is moet de overheid het maar zwaarder belasten of verbieden.
Zo kan je ook beginnen melken dat het schandalig is om een auto met drielitermotor te kopen als een 1500'tje al volstaat 8)7
Dit is trouwens helemaal off-topic :P

Je vergelijking gaat niet op, oplaadbare batterijen kunnen net zoveel vermogen leveren als niet-oplaadbare, alleen zitten er verder alleen voordelen aan. Dat gaat voor dat 1500'tje niet op.

Oplaadbare batterijen zijn voor jezelf goedkoper (opladen is veel goedkoper dan nieuwe kopen), voor de overheid (minder recyclingskosten) en je hoeft niet meer naar de winkel te fietsen voor nieuwe maar je loopt even naar de oplader. Daarom snap ik niet waarom je nieuwe batterijen koopt, er zitten voor jezelf en voor de rest eigenlijk alleen maar nadelen aan. Maar it's a free choice + aan opdringerige milieu activisten heb ik ook een hekel, dus houdt het maar op offtopic :)

Yokozuna wijzigde dit bericht 14-04-2005 22:34 (11%)

Doing things I'm good at.

offtopic:
Over mooie MP3 spelers gesproken:
http://aving.co.kr/newproduct/mobiblue/dah1500a.jpg
http://aving.co.kr/newproduct/mobiblue/dah1500d.jpg
http://aving.co.kr/newproduct/mobiblue/dah1500c.jpg
http://aving.co.kr/newproduct/mobiblue/dah1500b.jpg

Zie: http://aving.co.kr/newpro...;table_id=MP3&num=281
voor meer info.

grappig dingetje (allebij ja :P ) ;)

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
MobiBlu maakt wel meer hippe mp3spelers, vind ze wel mooi :)
Apart merk is het wel, ze zijn niet van die na-apers, maar ze komen echt met originele ideëen.

Weet iemand met welk mAh oplaadbare batterijen Duracell 1,5 Volt batterijen vergelijkbaar zijn?

Tweak met mate!!! :)
Reg. datum: 30 augustus 2000

Ik heb vandaag ook maar een ifp 795 gehaald en meteen firmware geupdate naar 1.29 Koreaanse versie maar ik kan als nog andere talen kiezen.

Ik heb het ook van achtergrond ruis gemerkt maar alleen bij bepaalde mp3 bestandjes dus niet bij alle mp3 bestanden.

En ja het was even leren hoe navigation werkte maar geluid is echt goed. Ik heb aantal andere elcheapos ook gehad maar deze is gewoon veel beter. :)

Lucky Goldstar

quote:
DJkim schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:15:
Ik heb vandaag ook maar een ifp 795 gehaald en meteen firmware geupdate naar 1.29 Koreaanse versie maar ik kan als nog andere talen kiezen.

Ik heb het ook van achtergrond ruis gemerkt maar alleen bij bepaalde mp3 bestandjes dus niet bij alle mp3 bestanden.

En ja het was even leren hoe navigation werkte maar geluid is echt goed. Ik heb aantal andere elcheapos ook gehad maar deze is gewoon veel beter. :)
iRiver staat dan ook bekend om zn kwaliteit :)

quote:
DJkim schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:15:

Was het menu volledig in Koreaans of in het Engels en dat het Koreaans ondersteunt in the id3 tags?

Ik had trouwens een emailtje naat iriver gestuurd en die zeiden dat je idd gewoon de Koreaanse firmware kan gebruiken voor de eu versie, maar de taal even moet veranderen. :)

quote:
Yokozuna schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:32:
[...]

Je vergelijking gaat niet op, oplaadbare batterijen kunnen net zoveel vermogen leveren als niet-oplaadbare, alleen zitten er verder alleen voordelen aan. Dat gaat voor dat 1500'tje niet op.

Oplaadbare batterijen zijn voor jezelf goedkoper (opladen is veel goedkoper dan nieuwe kopen), voor de overheid (minder recyclingskosten) en je hoeft niet meer naar de winkel te fietsen voor nieuwe maar je loopt even naar de oplader. Daarom snap ik niet waarom je nieuwe batterijen koopt, er zitten voor jezelf en voor de rest eigenlijk alleen maar nadelen aan. Maar it's a free choice + aan opdringerige milieu activisten heb ik ook een hekel, dus houdt het maar op offtopic :)
Daar komt bij dat het spelertje ook nog eens stroomt vreet als een uitgehongerde als het moet uploaden (helft Duracell batterij voor 1 GB :/) Het komt voor mij (helaas) als een verplichting zowat ook oplaadbare batterijen + lader te kopen. Gelukkig bestaat er een budget-vriendelijke HEMA met nog redelijke kwaliteit ook. Voor de echte centenjagers bestaat er ook nog VapexTech, maar ik heb zo mijn vraagtekens bij de kwaliteit (al een draadje over geopend in Overige Hardware)...

quote:
Gemma schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:11:
[...]

Was het menu volledig in Koreaans of in het Engels en dat het Koreaans ondersteunt in the id3 tags?

Ik had trouwens een emailtje naat iriver gestuurd en die zeiden dat je idd gewoon de Koreaanse firmware kan gebruiken voor de eu versie, maar de taal even moet veranderen. :)

Setup menu is wel 100% Koreaans maar verder zitten er ook wat engelse woorden. Ik heb deze geinstalleerd omdat ik nog wat Koreaanse mp3 bestanden heb en ik kan ondertiteling opzoeken en in mijn mp3 bestanden toevoegen (soort Karaoke.. wel grappig maar na 20 liedjes ben je uitgespeeld) verder Study optie is extra.

BTW
Ik heb die Sennheiser MX400 oordopjes maar weer in doos gedaan omdat het beetje te zacht klonk. Ik had een kortere oordopjes van mijn SONY MD nog liggen en die klonk toch voller .. nog meer mensen iets gemerkt van Sennheiser MX400 kwaliteit?

DJkim wijzigde dit bericht 16-04-2005 16:03 (16%)

Lucky Goldstar

DJkim,

Bedankt voor het antwoord! Ik heb een ifp899 besteld. :*)

Ik geloof dat the Sennheiser MX400 dopjes 32 ohm zijn en veel Sony dopjes 16 Ohm. Als de gevoeligheid van de dopjes hetzelfde is dan kunnen die Sony dopjes harder.

Graag gedaam Gemma. ga je ook koreaanse firmware erop zetten? 2.9 is laatste versie en die kun je via Music manager updaten. Verder iets over ruis. Sommige mensen merkten ruis in het achtergrond op maar ik heb 1 dag ermee zitten spelen en het is echt bij bepaalde MP3 bestanden die slecht geripped zijn. Bij mij in ieder geval 5 op 100 bestanden hebben last van maar het is niet zo erg.

Oh ja hij is echt zuinig met batterij..... ongelooflijk. Bij elcheapo flash mp3 spelers ging een AA 8-10 uur maar mee en met mijn ifp 795... vanaf gisteren avond 8 uur aangehad.. bestanden geupload... ben met mp3 aan in slaap gevallen.. vanmorgen constant aan... en 1 vakje maar leeggelopen. Ik heb nog 4 oplaadbare voor mijn ouwe digitale camera liggen dus kan nog langer.

En nog iets over Sennheiser... het is voor mij eerst keer dat ik SennheiserMX400 heb geprobeerd maar voor mij is het veel te bagger (persoonlijk mening) en die oordopjes van mijn Sony is waarschijnlijk betere kwaliteit maar ik heb geen spec.

DJkim wijzigde dit bericht 16-04-2005 17:04 (47%)

Lucky Goldstar

quote:
DJkim schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:00:
Graag gedaam Gemma. ga je ook koreaanse firmware erop zetten? 2.9 is laatste versie en die kun je via Music manager updaten.
Ja, denk het wel. :)

quote:
DJkim schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:00:
Oh ja hij is echt zuinig met batterij..... ongelooflijk. Bij elcheapo flash mp3 spelers ging een AA 8-10 uur maar mee en met mijn ifp 795... vanaf gisteren avond 8 uur aangehad.. bestanden geupload... ben met mp3 aan in slaap gevallen.. vanmorgen constant aan... en 1 vakje maar leeggelopen. Ik heb nog 4 oplaadbare voor mijn ouwe digitale camera liggen dus kan nog langer.
Heb je de volle 1GB vol geupload of hoeveel heb je erop gezet? Ik las dat je de helft van die duracell batterij kwijt bent als je hem helemaal vol stouwt. En ging het trouwens lekker snel? Dat USB 2.0 schijnt niet helemaal tot zijn recht te komen las ik verder terug in dit topic...

quote:
AquaBlue schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:11:
[...]
Heb je de volle 1GB vol geupload of hoeveel heb je erop gezet? Ik las dat je de helft van die duracell batterij kwijt bent als je hem helemaal vol stouwt. En ging het trouwens lekker snel? Dat USB 2.0 schijnt niet helemaal tot zijn recht te komen las ik verder terug in dit topic...

Als je em op de pc aansluit kost dat je meer batterij dan dat je gewoon luistert.
Verder komt USB 2.0 nooit tot zijn recht bij Flash geheugen.

Nee dat klopt Flashgeheugen is eenmaal langzamer dan harddisk mp3 maar goed met Music Manager kun je redelijk makkelijk navigeren alleen neemt die software veel geheugen in beslag want zodra ik bestanden aan het uploaden ben, loopt alles van mijn computer opeens trager.

Verder iets over Batterij ifp 795 is 512mb versie en ja ik had het helemaal volgestampt met mp3 en gisteren hele dag muzie geluisterd en vandaag ook 1 uurtjes ofzo... nog steeds helft vol :)

En die 40 uur afspeeltijd op Iriver was gebaseerd op een 2300mAh batterij dus normale AA gaat korter mee.

Nog iets... misschien ben ik gewend aan normale headset maar is het normaal dat base zo zacht klinkt bij oordopjes?

Lucky Goldstar

Wat kun je eigenlijk allemaal met een nummer doen behalve afspelen? On the fly playlists is supported neem ik aan, anders nog iets?

quote:
AquaBlue schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:14:
Wat kun je eigenlijk allemaal met een nummer doen behalve afspelen? On the fly playlists is supported neem ik aan, anders nog iets?

Wat wil jij met een nummer doen behalve afspelen? daar zijn ze toch voor?
Ow, je kunt nummers ook nog deleten :Y)

quote:
DJkim schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:23:
Nog iets... misschien ben ik gewend aan normale headset maar is het normaal dat base zo zacht klinkt bij oordopjes?

De bijgeleverde oordopjes (Sennheiser MX400) klinken (overigens net zoals de MX500) zuiver, maar erg bas-arm. Voor betere oortjes, zie die andere thread op gadget talk (wat zijn goede oordopjes deel 4). Als je het wat goedkoper wil houden dan koop je oordopjes met een rubberen tunneltje aan dat in je gehoorgang komt te zitten (zowel sony als philips maken er zo'n).

Ik gebruik deze dopjes (28 euro bij Fnac) in combinatie met m'n 799 (pas binnen :9~ ) en het resultaat is, zeker qua bass, erg goed. Op volume 15 speelt het ding trouwens al oorverdovend hard, daar waar ik met m'n Sennheisers rustig tot volume 22 à 23 kon gaan...

Hoeveel Volt hebben ze eigenlijk nodig? Ik was nl. op zoek naar goed geprijsde oplaadbare batterijen, maar bij de HEMA hadden ze alleen 1,2 V. Zometeen doen ze het niet om hun te lage spanning...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws