Hoofdcategorieën
Topicacties

het iRiver 7xx/8xx Serie Topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
drum- & forumfreak

Handiger in de zin van; scheelt een paar muisklikken? Zo'n gigantisch voordeel is dat niet.

Of UMS firmware een voordeel is als je bij anderen wat wilt overpompen op je speler is ook maar de vraag, want 1GB opslagruimte -> een fatsoenlijke film past er niet op en mp3'tjes kun je makkelijk thuis downloaden, voor films geldt dat tegenwoordig ook steeds vaker etc.

Yokozuna wijzigde dit bericht 11-04-2005 18:34 (14%)

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Yokozuna schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:32:
Handiger in de zin van; scheelt een paar muisklikken? Zo'n gigantisch voordeel is dat niet.

Of UMS firmware een voordeel is als je bij anderen wat wilt overpompen op je speler is ook maar de vraag, want 1GB opslagruimte -> een fatsoenlijke film past er niet op en mp3'tjes kun je makkelijk thuis downloaden, voor films geldt dat tegenwoordig ook steeds vaker etc.

Ik kan zelfs met 256MB nog wel aardig wat dingetjes vinden die ik naar bijvoorbeeld vrienden wil transporteren, maar dat is misschien ook wel persoonlijk :)
Ik bedoelde handiger in de zin van: overzichtelijker, en makkelijker.
Je kan gewoon knippen en plakken, in plaats van steeds software op te moeten starten, ik vind het een enorm voordeel.

drum- & forumfreak

Die kleine dingetjes verstuur ik wel via internet, toch prima upload met ADSL tegenwoordig. Zoveel exclusiefs heb ik tegenwoordig ook niet meer, als anderen iets dat ik heb niet van internet kunnen halen gaat het meestal wel van p2p progjes... maargoed
quote:
Je kan gewoon knippen en plakken, in plaats van steeds software op te moeten starten, ik vind het een enorm voordeel.

Nogmaals 'steeds software opstarten', big deal, duurt een paar seconde. Met de iRiver software kun je volgens mij gewoon bestanden van directory naar directory slepen, lijkt me vrijwel even snel als kopieren/plakken. 'enorm voordeel' vind ik enorm overdreven :)

B.t.w. ik vind ook dat elke mp3 speler gewoon standaard als opslagapparaat in Windows moeten worden gezien, wat is nou het voordeel voor de fabrikant dat wij telkens hun programma gebruiken... Ik kan niets bedenken.

Yokozuna wijzigde dit bericht 11-04-2005 19:16 (27%)

Reg. datum: 07 maart 2005

quote:
Yokozuna schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:12:
B.t.w. ik vind ook dat elke mp3 speler gewoon standaard als opslagapparaat in Windows moeten worden gezien, wat is nou het voordeel voor de fabrikant dat wij telkens hun programma gebruiken... Ik kan niets bedenken.
Misschien heeft dat te maken met de firmware. Het maakt ze namelijk inderdaad ook niets uit, anders kwamen ze niet met UMS, of is UMS niet door iRiver gemaakt (of aangepast voor iRiver modellen)?

Enneh, twee mensen hebben hun mening pas gegeven over het uiterlijk van de twee (dat is zo ongeveer het enige om over te discussiëren onderling :P). Ik vind de 799 iets mooier, omdat hij mij kleiner lijkt. De 899 komt zo bol en uit de kluiten gewassen over. Helaas kan ik dit alleen baseren op plaatjes op internet. Mensen die ze alle twee vastgehouden hebben? En meningen? Postuhh! :9

quote:
Yokozuna schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:12:
Die kleine dingetjes verstuur ik wel via internet, toch prima upload met ADSL tegenwoordig. Zoveel exclusiefs heb ik tegenwoordig ook niet meer, als anderen iets dat ik heb niet van internet kunnen halen gaat het meestal wel van p2p progjes... maargoed

[...]

Nogmaals 'steeds software opstarten', big deal, duurt een paar seconde. Met de iRiver software kun je volgens mij gewoon bestanden van directory naar directory slepen, lijkt me vrijwel even snel als kopieren/plakken. 'enorm voordeel' vind ik enorm overdreven :)

Ja, dat zal best, maar voor mij is het een bron van ergernis ;)
Gewoon in verkenner van je ene hdd naar de andere hdd slepen, dat vind ik geweldig :*)

Ik kan ook wel dingen via internet versturen, maar het komt toch voor dat ik met mn mp3speler dingen bij vrienden op de pc zet, zowel kleine als grote dingen (heb een Archos Gmini 400).

Nogmaals, het is mijn persoonlijke mening, ik vind software gewoon irritant, jij kunt daar natuurlijk anders over denken :)

hmm, dit gaat ook wel lichtelijk offtopic

RoD wijzigde dit bericht 11-04-2005 22:27 (4%)

Reg. datum: 15 augustus 2004

iets wat ik wel jammer vind is ik heb de (nieuste ? firmware) eropgezet maar toen ik bij mijn neef was en ik wou een paar mp3tjes naar de pc uploaden lukte het niet :(

verder gaat de batterij bij mij rond de 30 uur mee met een 1700mah oplaadbare batterij

Reg. datum: 06 april 2004

quote:
AquaBlue schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:16:
Enneh, twee mensen hebben hun mening pas gegeven over het uiterlijk van de twee (dat is zo ongeveer het enige om over te discussiëren onderling :P). Ik vind de 799 iets mooier, omdat hij mij kleiner lijkt. De 899 komt zo bol en uit de kluiten gewassen over. Helaas kan ik dit alleen baseren op plaatjes op internet. Mensen die ze alle twee vastgehouden hebben? En meningen? Postuhh! :9

Ik heb tot nog toe enkel de 700-serie in handen gehad en ik ben ook van plan erbij te blijven.
De 800's vind ik wel erg gestroomlijnd en mooi, vooral dan de sinds kort volledig zwarte 895, maar toch zijn er twee dingen die ik verkies aan de 700's:

1) het usbklepje (plastic schuifje bij de 700, rubberen omplooibaar klepje bij de 800)
=> dat van de 800 lijkt me sneller vatbaar voor slijtage

2) de plaatsing van de line-in (zijkant van de 800, naast hoofdtelefoonuitgang bij de 700)
=> (volledig subjectief) vind ik gewoon leuker bij de 700, hoewel ik die line-in toch maar zelden gebruik.

Reg. datum: 28 maart 2005

Die verslechterde dingen bij de UMS firmware, die kunnen vast toch nog verbeterd worden in de komende tijd met nieuwere versies van UMS Firmware zodat ze op ongeveer zelfde hoogte liggen qua kwaliteit en mogelijkheden als de Manager firmware of niet dan??? :?

Super Discount

Zou kunnen van niet, want UMS maakt er in feite een dom apparaat van, zodat hij als dom massa opslag apparaat herkend kan worden. Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen mogelijkheid is je radiozender in te stellen én zonder software muziek op je speler te gooien...

drum- & forumfreak

quote:
verder gaat de batterij bij mij rond de 30 uur mee met een 1700mah oplaadbare batterij
Echt dik :) Welke oordopjes gebruik je en op welk volume gemiddeld? Het klopt wel redelijk, bij Toms Hardware ging hij 26 uur mee. Dit is dus ook waarom ik een iRiver met AA batterij wil, gaan gewoon fokking lang mee. Lekker makkelijk en goedkoop te vervangen -> geen usb oplaadmogelijkheid meer nodig.

Yokozuna wijzigde dit bericht 13-04-2005 14:53 (12%)

Met m'n vorige 795 hield ik het ruw geschat ook zo'n 26u vol.

- Batterij: Duracell M3 ultra
- Oortjes: Sennheiser MX500
- Volume: altijd tussen 18 en 22, afhankelijk van het omgevingsgeluid
- Equalizer stond altijd op Ubass

+ regelmatig eens van nummer switchen of op fm-tuner overschakelen, allemaal dingen waarbij de backlight oplicht.

Wel goed he, al zijn die M3-batterijen natuurlijk vrij krachtig (en milieuvervuilend wschl ook ^^)
Nu heb ik sony-oortjes gekocht met zo'n klein tunneltje aan dat in je oor zit. Daarmee heb ik betere bass dan met die sennheisers + ik kan het volume ook wat lager laten staan. Wat misschien zal resulteren in een nog grotere autonomie 8)

ulixes wijzigde dit bericht 13-04-2005 15:46 (12%)

quote:
ulixes schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:43:
Met m'n vorige 795 hield ik het ruw geschat ook zo'n 26u vol.
Goh, niet beïnvloed door Toms Hardware? ;) :P
quote:
+ regelmatig eens van nummer switchen of op fm-tuner overschakelen, allemaal dingen waarbij de backlight oplicht.
Kun je de backlight eigenlijk uitzetten? Scheelt echt flink veel (na muziekafspelen het meest vretende aspect).
quote:
Wel goed he, al zijn die M3-batterijen natuurlijk vrij krachtig (en milieuvervuilend wschl ook ^^)
Als je de lege batterijen in zo'n speciale bak gooit (met zo'n batterijventje erop), is er helemaal niets aan de hand. Het gaat erom dat als je ze in de natuur smijt, al die schadelijke stoffen in de natuur komen.
Batterijen zijn op zich wel een vet dure manier van energie. Zijn iets van 2000 x duurder dan stroom uit het stopcontact ofzo, mischien nog wel meer... Oplaadbare batterijen gaan meer de goede kant op :D

quote:
AquaBlue schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:18:
[...]
Goh, niet beïnvloed door Toms Hardware? ;) :P

[...]
Kun je de backlight eigenlijk uitzetten? Scheelt echt flink veel (na muziekafspelen het meest vretende aspect).

[...]
Als je de lege batterijen in zo'n speciale bak gooit (met zo'n batterijventje erop), is er helemaal niets aan de hand. Het gaat erom dat als je ze in de natuur smijt, al die schadelijke stoffen in de natuur komen.
Batterijen zijn op zich wel een vet dure manier van energie. Zijn iets van 2000 x duurder dan stroom uit het stopcontact ofzo, mischien nog wel meer... Oplaadbare batterijen gaan meer de goede kant op :D

- Denk toch niet dat ik beïnvloed ben, ik luisterde gemiddeld 2u per dag en dat zo'n 12 a 13 werkdagen lang :p Anyway, binnenkort heb ik m'n 799, ik zal het dan eens stipt testen ^^

- Backlight kan je volledig uitschakelen, er is nl een menu waar je kan instellen hoelang de backlight moet blijven branden. Zet je dat op 0 dan blijft de backlight uit. Er zijn ook nog andere energiebesparende opties, zo kan je bvb instellen dat de speler na een bepaald aantal minuten moet uitschakelen, evt met een voorafgaande waarschuwingsbiep.

- En ja ik doe m'n lege batterijen altijd in zo'n speciale bak in de winkel, maar als ze die batterijen op een of andere manier willen recycleren dan kost dat ook energie, en dit weer ten koste van het milieu :p

drum- & forumfreak

quote:
Jep, maar niet steeds een zwaar verroeste, oeroude manier van energieopslag. Tijd voor vernieuwing.
quote:
- En ja ik doe m'n lege batterijen altijd in zo'n speciale bak in de winkel, maar als ze die batterijen op een of andere manier willen recycleren dan kost dat ook energie, en dit weer ten koste van het milieu :p
Je koopt niet-oplaadbare batterijen? Schande. Die troep moet geboycot worden.

Yokozuna wijzigde dit bericht 14-04-2005 00:53 (33%)

quote:
ulixes schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:35:
[...]
- Denk toch niet dat ik beïnvloed ben, ik luisterde gemiddeld 2u per dag en dat zo'n 12 a 13 werkdagen lang :p Anyway, binnenkort heb ik m'n 799, ik zal het dan eens stipt testen ^^
Was ook meer een grap om de toevalligheid :P
quote:
- Backlight kan je volledig uitschakelen, er is nl een menu waar je kan instellen hoelang de backlight moet blijven branden. Zet je dat op 0 dan blijft de backlight uit. Er zijn ook nog andere energiebesparende opties, zo kan je bvb instellen dat de speler na een bepaald aantal minuten moet uitschakelen, evt met een voorafgaande waarschuwingsbiep.
MOOOI

Tot slot een vraag: met welke mAh oplaadbare batterijen zijn Duracell AA 1,5 Volt batterijen vergelijkbaar?

Heb 'm net binnen. Standaard dopjes zijn aardig maar een sennheiser pmx60 maakt veel verschil.

Nikon D300 || Nikon D50 || wat glas en paar flitslampjes || fotoalbum op Flickr || Blog

Reg. datum: 16 juli 2002

Ik zit ook aan deze speler te denken maar nu lees ik op de iriver site dat de Europese firmware minder volume heeft vanwege Franse wetgeving. Weet iemand of je er ook een andere firmware op kunt zetten VS of Koreaanse firmware om dit te omzeilen? Of de speler daar niet van kapot gaat?
Ik wil hem ook nog kunnen gebruiken met een grote minder gevoelige koptelefoon.

Waar las je dit? Ik bedoel, wat hebben wij te maken met de FRANSEN?!? In Nederland kunnen ze toch gewoon VS firmware erop verkopen...?

AquaBlue wijzigde dit bericht 14-04-2005 18:05 (63%)

Reg. datum: 15 augustus 2004

anders verander je de firmware thuis tog 8)7
maar het geluid kan aardig hard hoor

Reg. datum: 07 oktober 2004

op de Iriver H340 kan je gewoon de korianse firmware er op zetten.
dus ik denk dat dat hier ook wel kan.

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

quote:
AquaBlue schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:04:
Waar las je dit? Ik bedoel, wat hebben wij te maken met de FRANSEN?!? In Nederland kunnen ze toch gewoon VS firmware erop verkopen...?
Hier

Wat ik dus wil weten is of de koreaanse firmware gewoon werkt op dit spelertje? En of het menu dan nog in engles is? Wil er well ff zeker van zijn dat ik geen porblemen veroorzaak als ik een andere firmware erop zet.

Gemma wijzigde dit bericht 14-04-2005 18:34 (3%)

quote:
Gemma schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:31:
[...]

[url=http://www.iriver.com/html/support/download/sudw_view.asp?searchProductIdx=34&searchCategoryIdx=1&searchString=&page=1&idx=540&tmpSearchProductIdx=&tmpSearchCategoryIdx=&tmpSearchString=]Hier[url]

Wat ik dus wil weten is of de koreaanse firmware gewoon werkt op dit spelertje? En of het menu dan nog in engles is? Wil er well ff zeker van zijn dat ik geen porblemen veroorzaak als ik een andere firmware erop zet.

Volgens mij kun je nog gewoon de taal veranderen naar Engels als je de Koreaanse firmware er op zet.
In ieder geval kun je het rustig proberen, want je kunt de firmware zo weer terug zetten.

mislukt misantroop

Heb onlangs nog geflasht, Europese firmware gekozen. Je hoeft je daar niet al te druk over te maken denk ik - neem idd gewoon de US-versie ofzo. Als dat gerucht waar is, dan ga ik ook m'n iFP-899 opnieuw flashen :) wil wel wat meer volume dan.

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

Borromini,
Laat dan ff weten of het gelukt is :)

mislukt misantroop

quote:
Gemma schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:36:
Borromini,
Laat dan ff weten of het gelukt is :)
Wel, ik wil eerst wel weten of er effectief een volumebeperking opzit hoor... Lijkt me wel sterk. Ik weet dat er bv. op Sony walkmans zo'n systeem zit tegen gehoorbeschadiging, maar dat kan je uitschakelen. Ik denk niet dat iRiver in z'n eigen voet gaat schieten en het maximumvolume verlagen. Er staat wel een waarschuwing in de handleiding, maar dat is alles wat ik gezien heb :)

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: