Hoofdcategorieën
Topicacties

het iRiver 7xx/8xx Serie Topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 28 maart 2005

Heeft iemand ervaring met de iAudio 5 1 GB???

Super Discount

Reg. datum: 02 maart 2004

quote:
Palliske schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:58:
Wat een nadeel is van die UMS Firmware bij de 999 is dat je wel kunt recorde, maar je kunt de file .rec natuurlijk niet omzetten in mp3, dat kan alleen met de software toch? Dus als je iets wilt opnemen (radio, voice) moet je de firmware omzetten naar Manager, wil je het in mp3-formaat krijgen, toch?

nee. Ik heb de 390-t gehad, maar die neemt gewoon meteen op in .mp3. Er zit namelijk een mp3 en/decoder ingebouwd in de speler. Dit heeft ook als voordeel dat radioprogrammas en ook voicerecords in erg goede kwalitieit worden opgeslagen, dat ze ook meteen al een kleine grootte hebben, en dat ze in het standaard formaat staan.

Edit: ik kom btw uit melderslo haha :P

FolieSmoke wijzigde dit bericht 05-04-2005 19:27 (3%)

Reg. datum: 06 april 2004

quote:
MPmad schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:17:
Dit is de reden waarom het zo lang duurt.

[...]

http://www.tweakers.net/shopsurvey/2286

Maar ik neem aan het het nog wel goedkomt, aangezien ze aangesloten zijn bij Thuiswinkel.
Evengoed een vervelende situatie.

gdvrdmme :(

Hopelijk gaat het inderdaad niet om een "financiële calamiteit"

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

quote:
Palliske schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:21:
Heeft iemand ervaring met de iAudio 5 1 GB???

Waarom vraag je dat in godsnaam in dit topic?

Daar is [MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers voor bedoelt :)
En verder zal er verder op het net wel wat nuttigs te vinden zijn, onder andere www.iaudiophile.net.

quote:
MPmad schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:54:
[...]

Waarom vraag je dat in godsnaam in dit topic?

Daar is [MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers voor bedoelt :)
En verder zal er verder op het net wel wat nuttigs te vinden zijn, onder andere www.iaudiophile.net.
sorry, had het ook in het andere topic moeten vragen. Heb ook al op het web gezocht (en dingen gevonden hoor), maar dacht, misschien kan iemand hier ene goede review geven.

Super Discount

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Palliske schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:24:
[...]

sorry, had het ook in het andere topic moeten vragen. Heb ook al op het web gezocht (en dingen gevonden hoor), maar dacht, misschien kan iemand hier ene goede review geven.

Er worden hier niet zomaar reviews aan de lopende band uitgedeeld hoor :P
Reviews kun je zoeken op Google, en met de search op GoT zelf, met specifieke vragen kun je terecht in topics die daarvoor bedoelt zijn.

Is het misschien zinvol om hier het algemene iRiver 7xx/8xx Serie Topic van te maken?

Ik heb op andere sites gelezen dat sommige mensen bij zowel de ifp799 als de 899 een of ander storend achtergrond geluid hebben bij stille passages. Lijkt niet een structureel probleem te zijn maar alleen bij sommige exemplaren voor te komen.
Iemand hier daar last van?

Nikon D300 || Nikon D50 || wat glas en paar flitslampjes || fotoalbum op Flickr || Blog

drum- & forumfreak

Ik snap niet dat het zo erg is dat de 899 een halve centimeter dikker is (of wat dan ook) dan de rest, hij past toch makkelijk in een jas/broekzak, daar gaat het uiteindelijk toch om?
quote:
Maar de Samsung heeft minder uitgangsvermogen (2 x 10mW) en geen tuner.
En geen aansluiting voor een externe microfoon, de 899 wel. Misschien slechts een klein voordeel, maar voor sommigen (als ik) is dit erg handig. Je kunt zo bijvoorbeeld makkelijk hele concerten opnemen met acceptabele kwaliteit, muziek in de band-oefenruimte opnemen etc.

Yokozuna wijzigde dit bericht 06-04-2005 10:21 (50%)

Oef, gisteren toch nog m'n 795 binnengekregen van mp3spelers.nl :)
Prima verpakt overigens _/-\o_

Aangezien die speler voor m'n zus is, en ik er zelf ook opnieuw een wil, zat ik te twijfelen tussen de versies met 512mb en die met 1024mb. Ik vroeg me ook af wat nu precies de kleuren van de spelers zijn?

795 => zwart/grijs
895 => volledig zwart

799 => zwart/grijs volgens mp3spelers.nl, paars/grijs volgens mp3man.nl en iriver zelf??
899 => rood/zwart

Hoe zit het nu juist met die 799?

Geen commentaar

Dan zou ik uitgaan van iRiver, natuurlijk :)
Ik denk dat mp3spelers.nl voor het gemak dezelfde foto's bij de 795 en de 799 geplaatst heeft.

Reg. datum: 07 maart 2005

quote:
Yokozuna schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:19:
Ik snap niet dat het zo erg is dat de 899 een halve centimeter dikker is (of wat dan ook) dan de rest, hij past toch makkelijk in een jas/broekzak, daar gaat het uiteindelijk toch om?

Yup en wil je 'm dunner, dan krijg je die vervelende AAA batterijtjes van een uur of 10 - 15.

Ik schrok wel even van het verschil op tom's hardware: 40uur opgegeven, 26uur in het echt. Hebben ze de EQ aan staan op een flink volume ofzo?
Naja, nog steeds meer dan mijn Rio Carbon nu. Daar wil ik misschien vanaf, voor zo'n 899... of 799... :P

AquaBlue wijzigde dit bericht 09-04-2005 09:24 (5%)

Het valt me wel op dat deze spelers bijna nergens meer op voorraad zijn, komt er een nieuw model ofzo :P Deze zomer zat ik nog naar dit spelertje te kijken en toen was ie 400 ¤ ofzo, nu nog maar 150 :9

Ik las net dat UMS behoorlijk waardeloos is. Je speler wordt nu herkend als USB Mass Storage Device, maar een heleboel belangrijke functies (zoals naar andere radio zender, snelle USB transfer) zijn uitgeschakeld :/

Daar heeft de Creative N200 of V200 toch voordeel, naast grootte...

mm ja, nu begin ik te twijfelen of ik de ifp 999 nog wel wil halen.... Maar die accu van 40 uur is ideaal en die functies / kleurenscherm ook. Ik zou deze of de iaudio 5 halen, maar die iaudio werkt op aaa en heeft maar een duur van 20 uur, daarnaast geen kleurenscherm. Geluidskwaliteit is daarentegen top en de duurzaamheid lijkt me ook beter. Het verschil in prijs is zo'n 10 euro...Wie kan mij adviseren?

Super Discount

Geen commentaar

Neem dan de iAudio G3. Kan hetzelfde als de i5, maar deze gebruikt wel AA batterijen en kan daardoor (theoretisch) 50 uur op een batterij.

quote:
MPmad schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:08:
Neem dan de iAudio G3. Kan hetzelfde als de i5, maar deze gebruikt wel AA batterijen en kan daardoor (theoretisch) 50 uur op een batterij.
die lijkt me veel minder degelijk en heb het ook gelezen in reviews dat hij niet echt degelijk is in gebruik.

Super Discount

Ik ben persoonlijk ook niet zo te spreken van de geluidskwaliteit van iaudio, voor mijn gevoel "te gemaakt" geluid. Ben tot nu toe nog geen spelers tegengekomen die aan iriver kunnen tippen.

Nog een vraag over die UMS Of Manager firmware. Als je gewoon de Manager Firmware hebt, wordt hij dan helemaal niet herkend als Mass Storage?? Dat zou jammer zijn. Kan ik met de Manager Firmware ook gewoon .doc bestanden etc. erop zetten zonder de software te gebruiken? Dit is heel handig, muziek hoef ik niet met plug & play perse als de software ook goed werkt, maar zo'n tekstbestanden enzo, is wel erg fijn als je dat zo erop kunt zetten via plug play

Super Discount

Met Manager Firmware herkent hij hem iig niet als Mass Storage Device. Of je er tekstbestanden op kunt zetten weet ik niet.

Met manager firmware kan je er wel andere bestanden opzetten (.doc, .jpg, ...) maar dat kan volgens mij alleen met behulp van de manager software (dus niet plug&play).

drum- & forumfreak

quote:
AquaBlue schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 09:23:
Yup en wil je 'm dunner, dan krijg je die vervelende AAA batterijtjes van een uur of 10 - 15.
Precies.
quote:
Ik schrok wel even van het verschil op tom's hardware: 40uur opgegeven, 26uur in het echt. Hebben ze de EQ aan staan op een flink volume ofzo?
Bij het merendeel van de mp3 speler meten ze de batterijduur bij het afspelen van mp3's van veel lagere bitrate (64kbit vaak) hier is veel minder rekenkracht voor nodig. Dit heeft minder invloed op de batterijduur dan het signaal voor de oordopjes. 40 -> 26 uur is dus redelijk normaal, neemt niet weg dat het nergens op slaat. Fabrikanten moeten gewoon batterijduur bij afspelen van 128kbit mp3's weergeven.
quote:
Deze zomer zat ik nog naar dit spelertje te kijken en toen was ie 400 ¤ ofzo, nu nog maar 150
Een jaar geleden waren de top flashspelers van iRiver inderdaad bijna onbetaalbaar. 155 euro vind ik wel een prima prijs. Stuk beter betaalbaar dan iAudio en nauwelijks duurder dan Samsung/Creative.

Yokozuna wijzigde dit bericht 09-04-2005 14:09 (23%)

quote:
ulixes schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:38:
Met manager firmware kan je er wel andere bestanden opzetten (.doc, .jpg, ...) maar dat kan volgens mij alleen met behulp van de manager software (dus niet plug&play).

En dus niet met UMS Firmware begrijp ik..

Edit: Manager Firmware is zo slecht nog niet. Je hebt software nodig om muziek op je speler te zetten, maar met die software kun je het nu ook mooi ordenen. Bovendien als ik bij mezelf naga hoevaak ik mijn speler op een andere computer wil aansluiten, is dat zo ongeveer verwaarloosbaar. Hierbij zijn voor mij de Creative V200 en N200 (wat the hell is het verschil tussen die twee [behalve grootte :P]) geen partij meer ^^

AquaBlue wijzigde dit bericht 10-04-2005 18:36 (41%)

mislukt misantroop

Heb nu een paar dagen mijn iFP-899, en ik moet zeggen dat ik er erg content van ben, jaja :). Leuk spelertje, een goeie fm-tuner (beter dan die van mijn stereoketen in ieder geval :p, maar daar is wel iets mis mee denk ik...). De fm-tuner doet het dus goed, leuk extraatje vind ik, en natuurlijk ben ik ook blij dat ie ogg vorbis ondersteunt :). Ik vond het ook niet zo leuk dat hij niet standaard als USB-device herkend werd, ik moest eerst nog drivers en dan nog de software installeren om er goed mee te kunnen werken, maar ik denk dat die software toch wel een stuk praktischer is dan gewoon in Explorer te werken (verslepen van bestanden, flashen van firmware, evt. ook batterijniveau checken, overgebleven ruimte op mp3-speler enz.). Ik heb ondertussen al geflasht naar de laatste firmware, en hij staat al tjokvol :). Goed geluid, de equalizer doet het niet slecht vind ik, hij kan hard voor zo'n klein ding, en de oortelefoontjes zijn - jawel - van Sennheiser :). Geen slecht woord dus - en nu moet ik niet meer lopen zeulen met mijn enorme schelptelefoons (ook van Sennheiser, maar wel beetje onpraktisch).

De discman gaat de kast in, definitief zou ik zo zeggen :p

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

drum- & forumfreak

quote:
Bovendien als ik bij mezelf naga hoevaak ik mijn speler op een andere computer wil aansluiten, is dat zo ongeveer verwaarloosbaar.
Precies, dat maakt het nog minder boeiend dat je software nodig hebt. Het kost je wat extra muisklikken als je wat mp3's op je speler wilt zetten, big deal.

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Yokozuna schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:10:
[...]

Precies, dat maakt het nog minder boeiend dat je software nodig hebt. Het kost je wat extra muisklikken als je wat mp3's op je speler wilt zetten, big deal.

Maar voor mensen die dat wel doen is het wel heel handig ;)
En persoonlijk vind ik UMS handiger dan welke software dan ook om mp3'tjes/bestanden op je mp3 speler te zetten.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: