Gathering of Tweakers

Quicksearch
De 899 is ongeveer hetzelfde geprijst als de Creative N200 of de Samsung Yepp 1GB, dus ook dat is geen reden meer om voor een ander merk te gaan :)

ik heb hem ondertussen ,
en ik moet zeggen hij bevalt erg goed :)
hij is ietstje groter als verwacht (iets dikker als die blokker dingen)
de geluidskwaliteit is erg goed beter als mijn ipod
ik zal zo wat pics posten ;)

Ook bij deze speler zou ik graag willen weten of die joystick wel degelijk is en niet fragiel ofzo (ook de andere knopjes). Ook of ik met dit apparaatje toch wel 2 jaar vooruit kan...

Ik las net dat de software niet meer te gebruiken is als je de UMS firmware eropzet. Ik zou dit denk ik meteen doen, omdat hij dan overal te gebruiken is, maar hoe kan ik dan nog andere firmware erop zetten en kan ik de software wel weer gebruiken als ik erna weer een software firmwareversie eropzet?
Niet dat je dadelijk dat ding maar 1 keer kunt upgraden naar UMS en daarna nooit meer kunt upgraden of terug kunt draaien naar software firmware.

Hij kan alleen op ubs 2.0 gebruikt worden?

Super Discount

- De joystick vond ik persoonlijk niet echt fragiel. Mits je er wat voorzichtig mee omspringt moet 2 jaar zeker lukken. Als ik me niet vergis heb je trouwens 24 maanden fabieksgarantie op die iRivers.

- Je kunt wel degelijk blijven switchen tussen UMS- en managerfirmware:
http://www.iriver.com/html/support/faq/sufq_view.asp?idx=46

- Hij kan zowel op usb 2.0 als op 1.1 gebruikt worden (zelf getest met m'n oude 795).

// Al twee weken geleden een nieuwe 795 besteld bij mp3spelers.nl en nog altijd nix ontvangen :'( :r

Denk toch dat ik 1 van deze twee spelers ga halen:

iRiver iFP 999 1 GB
iRiver iFP 899 1 GB

Dit omdat het flashspelers zijn en dus wel tegen een stootje kunnen, ook lijkt me 1 gig toch wel egnoeg op vakanties, het zijn toch zo'n 8 cd's die je erop kunt zetten, voor een vakantie van zo'n 14 dagen is dit echt wel voldoende, je luistert immers niet de hele dag muziek en voor door de week is het ook meer dan genoeg. Ook pas hij goed in je broekzak en is klein, dit vind ik ook belangrijk. Het scheelt me tevens geld en ik haal evengoed kwalteit én een hoop functies in huis. Vooral bij de 999.

Als je een map(bijv. de map Chemical Brothers - Push the Button) via UMSfirmware naar de speler kopieert, herkent hij het mapje dan ook op de speler? Dus moet ik dan bijv. op enter drukken om in d emap te komen en de nummers te kunnen kiezen? Dit lijkt me wel, maar vraag het graag even na :)

Super Discount

Ik wil eigenlijk zo'n mp3-speler in de winkel halen, is gemakkelijker met reparaties enzo, dat opsturen etc. vind ik teveel rompslomp. En ze zijn bij mp3spelers.nl en bij mp3man.nl niet uit voorraad leverbaar. In welke electronicazaken leveren ze eigenlijk Iriver-producten zoals de 2 spelers die ik hierboven genoemd heb?

Super Discount

Reg. datum: 15 februari 2002

quote:
Als je een map(bijv. de map Chemical Brothers - Push the Button) via UMSfirmware naar de speler kopieert, herkent hij het mapje dan ook op de speler? Dus moet ik dan bijv. op enter drukken om in d emap te komen en de nummers te kunnen kiezen? Dit lijkt me wel, maar vraag het graag even na :)

Ik heb zelf een 190TC maar ik neem aan dat het op de 899 hetzelfde werkt.
Als je de joystick naar beneden drukt krijg je de root van de speler te zien. Hierin kunnen mappen en losse nummers staan. Als je de map selecteerd en dan joystick naar rechts ga je de map in, naar links in terug naar de root of bovenliggende map.. Dan met omhoog en omlaag het nummer selecteren nogmaals naar links en hij speelt hem af.
je kan trouwens verschillende repeat standen kiezen. Herhalen van nummer, map of alle bestanden.
Omdat ik mijn 190TC gesloopt heb, heb ik de 799 besteld die vind ik er iets mooier uit zien.
Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

quote:
Palliske schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:35:
Ik wil eigenlijk zo'n mp3-speler in de winkel halen, is gemakkelijker met reparaties enzo, dat opsturen etc. vind ik teveel rompslomp. En ze zijn bij mp3spelers.nl en bij mp3man.nl niet uit voorraad leverbaar. In welke electronicazaken leveren ze eigenlijk Iriver-producten zoals de 2 spelers die ik hierboven genoemd heb?

Mediamarkt.

Maar als het prijsverschil nogal groot is, zou ik eigenlijk gewoon online bestellen. Want zoveel kan er niet stuk gaan aan zo'n speler.

Dat is dan weer klote, want hier in de buurt zit echt geen Mediamarkt. Woon in de buurt van Venlo (Horst) en de dichtsbijzijnde is in Heelren volgens mij :(

Super Discount

Geen commentaar

Naja, ik zeg niet dat Mediamarkt de enige is die iRiver verkoopt, maar de Mediamarkt was het enige wat ik me kon herinneren :)
Dixons heeft ook nog een tijdje iRiver verkocht, maar daar zijn ze kennelijk mee gestopt.

quote:
MPmad schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:53:
Naja, ik zeg niet dat Mediamarkt de enige is die iRiver verkoopt, maar de Mediamarkt was het enige wat ik me kon herinneren :)
Dixons heeft ook nog een tijdje iRiver verkocht, maar daar zijn ze kennelijk mee gestopt.

Eigenlijk, MM verkoopt ook niet zeker weten iRivers. Zo verkoopt de Media MArkt in Almere ze niet.

Niet erg, neem je toch gewoon een iAudio? ;);)

Ik zou voor de 999 gaan, mooi design, geweldige functies.

Q6600 - 8800GT - P5N32-E SLI Plus - 4 GB PC5300 - Thermalright/Nexus/Antec

Wat een nadeel is van die UMS Firmware bij de 999 is dat je wel kunt recorde, maar je kunt de file .rec natuurlijk niet omzetten in mp3, dat kan alleen met de software toch? Dus als je iets wilt opnemen (radio, voice) moet je de firmware omzetten naar Manager, wil je het in mp3-formaat krijgen, toch?

Super Discount

quote:
phantom_Dream schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:02:
Eigenlijk, MM verkoopt ook niet zeker weten iRivers. Zo verkoopt de Media MArkt in Almere ze niet.

Niet erg, neem je toch gewoon een iAudio? ;);)

Ik zou voor de 999 gaan, mooi design, geweldige functies.
Enige voordeel is de grotere display maar daar betaal je dan ook voor en het maakt de speler zelf ook groter. Hij ziet er verder prima uit, maar de vraag is of je alleen voor het display het extra geld overhebt, het gaat uiteindelijk toch om de muziek en de menu's etc. van de 899 zijn ook gewoon gebruikersvriendelijk.

quote:
Yokozuna schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:23:
[...]

Enige voordeel is de grotere display maar daar betaal je dan ook voor en het maakt de speler zelf ook groter. Hij ziet er verder prima uit, maar de vraag is of je alleen voor het display het extra geld overhebt, het gaat uiteindelijk toch om de muziek en de menu's etc. van de 899 zijn ook gewoon gebruikersvriendelijk.
de 899 is groter als de 999, zelf uitgetekend, ook de iaudio's die zijn allemaal kleiner als de 899, dat is een lomp ding tegenover de rest... :P

Super Discount

Bwof, de 899 is iets langer en dikker, maar ook iets smaller dan de 999.
Qua design is die laatste imo wel mooier dan de 899, maar die heeft dan weer als voordeel dat hij gewone penlites gebruikt ipv een ingebouwde accu (batterij versleten of stuk = speler waardeloos).

ulixes wijzigde dit bericht 05-04-2005 12:59 (3%)

Reg. datum: 02 april 2005

wel ik heb me gister de creative muvo N200 aangeschaft in het begin was ik nog ah twijfelen tussen deze en de iRiver 899

Maar ik had al op voorhand besloten de creative te nemen omwille van de grootte en wel toen ik in mediamarkt stond toen verschoot ik echt want die iRiver was nog groter en logger dan ik me had kunnen inbeelden

De iRiver iFP-899 is geen mass storage device en je _moet_ dus de meegeleverde software gebruiken, aldus het Tom's Hardware artikel in deze thread. Is dit waar? Dat zou namelijk al meteen een reden voor mij zijn om 'm niet te kopen.

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
wacko schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:34:
De iRiver iFP-899 is geen mass storage device en je _moet_ dus de meegeleverde software gebruiken, aldus het Tom's Hardware artikel in deze thread. Is dit waar? Dat zou namelijk al meteen een reden voor mij zijn om 'm niet te kopen.
Nee, dit hangt van de firmware af, er is UMS firmware en er is firmware waarbij je de software moet gebruiken om em aan te sluiten op de pc.

Ah ok :) dat scheelt wel. iRiver is een erg fijn merk vond ik altijd al.
Toch overweeg ik nog Samsung Yepp en iAudio modellen, zijn over het algemeen iets goedkoper.

Geen commentaar

Voor zover ik weet is iAudio juist duurder dan iRiver.
Over welke modellen hebben we het dan?

Je hebt gelijk. Van de alternatieven die ik op het oog had is de Samsung Yepp YP-MT6Z goedkoper en zijn de iAudio U2 en G3 inderdaad duurder (en niet zo'n beetje ook).

Maar de Samsung heeft minder uitgangsvermogen (2 x 10mW) en geen tuner.

Off-topic: meer dan twee weken geleden m'n iFP795 besteld bij mp3spelers.nl en nog steeds niks ontvangen. Nu ja, blijkbaar hebben ze de spelers niet meer op voorraad, maar ze zouden op z'n minst e-mails kunnen beantwoorden :p

Geen commentaar

Dit is de reden waarom het zo lang duurt.
quote:
Tweakers.net heeft vernomen dat de activiteiten van MP3speler.nl om persoonlijke redenen zijn gestaakt. We hebben (nog) geen reden om aan te nemen dat er sprake is van een financiële calamiteit.
Wel is de shop telefonisch en per email onbereikbaar en om die reden wordt bestellen bij MP3speler.nl absoluut afgeraden. De kans dat er niet geleverd wordt is zeer groot. Alle Pricewatch-prijzen zijn dan ook onzichtbaar gemaakt.

Zodra meer bekend wordt zal dat hier worden gemeld.

http://www.tweakers.net/shopsurvey/2286

Maar ik neem aan het het nog wel goedkomt, aangezien ze aangesloten zijn bij Thuiswinkel.
Evengoed een vervelende situatie.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws