Hoofdcategorieën
Topicacties

[pc] Beste turn-based-game?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

Reageer Nieuw Topic
Ik ben weer een beetje aan het zoeken naar leuk games, en ik blijf persoonlijk oude turn based games zoals warlords en heroes of might and magic echt de meest geweldige spelletjes. Nu ben ik een beetje aan het rondzoeken op het internet maar ik vind maar weinig nieuws en interessants.

Ik ben inmiddels hearts of iron 2 demo aan het spelen, maar dat is wel erg lelijk en ik ben meer een medieval/american civil war/fantasy gamer. Galactic civilizations heb ik ook de demo van gespeeld, maar werd ik ook niet echt warm of koud van (10 jaar oude graphics daarboven op).

Daarom gaat mijn zoektoch op dit forum verder, wat zijn jullie meest favoriete turn based games (mogen lekker oud zijn) of welke games die binnenkort uitkomen moet ik in de gaten houden?

Alvast bedankt!

jorg

Dope Rapper
Reg. datum: 14 december 2003

heroes 3?

en er is nog zo'n andere, redelijk nieuw..weet niet hoe ie heet, ik edit als ik er nog op kom.

Heephstan wijzigde dit bericht 04-03-2005 20:20 (85%)

Reg. datum: 20 februari 2004

Zoek eens naar spellen in de "Age of Wonders" serie, zou ik zeggen.
En klassiekers zoals "Master of Magic", "Civilization" en "Colonization" zullen je denk ik ook wel liggen.
Reg. datum: 22 augustus 2004

Rome total war

Er bestaat geen "beste", er bestaat er wel eentje die het meest jou aanspreekt, wat de ene crap vind kan de ander weer heel erg stoer vinden!

Yofresh wijzigde dit bericht 04-03-2005 20:20 (84%)

Spreken is zwijgen,
zilver is goud.

quote:
Yofresh_750 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:19:
Rome total war

Er bestaat geen "beste", er bestaat er wel eentje die het meest jou aanspreekt, wat de ene crap vind kan de ander weer heel erg stoer vinden!
Dat begrijp ik natuurlijk, wil alleen eens kijken welke verschillende games er zijn en dan op internet rondkijken of het ook wat voor mij is. Ik kan rome total war niet draaien helaas, mijn videokaart verknald en ik heb geen geld voor een nieuwe :(

jorg

Reg. datum: 19 mei 2003

Persoonlijk vond/vind ik Jagged Alliance erg leuk, is turn-based, maar totaal niet zoals die hierboven beschreven zijn

Ayreonaut

quote:
Yofresh_750 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:19:
Rome total war

Rome is geen Turn Based, alleen de kaart de velfslagen zijn Realtime hoor.

Civilization en Civilization II zijn wel helemaal Turnbased en deze 2 zijn in mijn ogen nog steeds games van de 5 beste games ooit. 2 is een remake van deel 1 en is godelijk om te spelen, werkt perfect onder WinXP en je kunt niet stoppen, echt verslavend.

Of er een beste is dat weet ik niet, hangt er vanaf wat je persoonlijke smaak is.

of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!

Reg. datum: 13 oktober 2003

Ufo: Enemy Unknown; Terror from the deep en X-Com Apocalypse blijven voor mij absolute toppers. Ik hoop dat deze serie nog ooit een vervolg zal krijgen!

Reg. datum: 31 oktober 2004

Ik speel zelf vaak Freeciv (Civilization) www.freeciv.org
En je kan met FreeCiv ook online en met elkaar spelen ( er zijn verschillende uiterlijken in het spel te kiezen ) . Wij houden meer van het clasieke Civilization.
En vooral BOTF (star-trek) dit is bijna niet te krijgen. Heb het maar gedownload ben nog steeds op zoek naar de echte versie.
En je heb nog max 1 / 2 of battle island.
Max draai ook op een XP.
Maar heroes 3 + exp is ook wel heel erg leuk.

Edit:
Worms

Calamor wijzigde dit bericht 05-03-2005 01:11 (23%)

Acties: [view][quote]

Door: Thandor
DT Moderator OH/CSL / BBG'er
Rag Mama Rag

M.A.X.
Ofwel Mechanized Assault & Exploration ;).

M.A.X. 2 kan zowel realtime als turn-based. Echter is M.A.X. 2 niet echt bugvrij. M.A.X. 1 loopt veel stabieler :)

Profiel | http://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Heroes of might and magic 2 doet mij altijd enkele traantjes wegplinken.

Ik weet nog dat ik eraan begon, en dat ik er geen hol van begreep. Kwas een jaartje of 8 geloof ik. Uren heb ik aan het spel besteed en uiteindelijk begreep ik het O+

'I wasn't masturbating, I was just cleaning it when it went off'

Reg. datum: 19 mei 2004

www.solar-empire.net

ik speel het al sinds de BBS dagen.
zeer verslavend en gratis :o)

wespachterrrrrfilm..
Reg. datum: 15 maart 2002

Masters of Orion II? :) Strategiespel, turnbased, erg uitgebreid. MoOIII bestaat inmiddels ook, alleen nog nooit gespeeld....
Speelt zich wel in de ruimte af, maarja....

Als we turnbased cRPGs willen... FALLOUT!!! :D 1 & 2. Echt heel koel :)
Post-apocalyptisch
En Planescape Torment natuurlijk :)
Wel fantasy

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Team Newton!
Reg. datum: 04 juni 2003

worms \o/

Team Newton -www.gromba.nl voor dagelijkse nutteloosheid

Reg. datum: 31 maart 2003

UFO: Enemy Unknown

Triumph Speed Triple 08 - Fusion White

Reg. datum: 07 december 2003

quote:
_/-\o_

Terr wijzigde dit bericht 05-03-2005 18:29 (85%)

JUHQOKG

is my name
Reg. datum: 29 mei 2004

Rome: Total War. 100% zeker weten! Die game owned echt.. helemaal met de RTR mod der bij :P !!

AMD Athlon 64 3200+ I MSI K8N Neo Platinum I 1536mb DDR 400 I Nvidia Geforce 6800 GT 256mb GDDR3 I Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro I Creative Megaworks THX 550 I 1x Zalman Casefan I 1X Glacialtech Casefan I Philips CD-Rewriter 48x I PSU 400 Watt No-Name

Ayreonaut

quote:
DoO_darkrush_NL schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:41:
Rome: Total War. 100% zeker weten! Die game owned echt.. helemaal met de RTR mod der bij :P !!

De game is erg goed maar niet Turn Based, slechts het verplaatsen van je leger is Turn based omdat het seizoens gebonden is, de vecht is RealTime.

Ik vind dat Turnbased echt Turnbased is, ook het vechten, want tussen Turn er Realtime zit zoveel verschil dat het compleet een andere wereld is.

of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!

Reg. datum: 20 november 2003

Het beste turn based spel is uiteraard Lords of the Realm 2 :) Maar ik vraag me af of het wel in een turn based genre past.. volgens mij niet omdat je RTS gevechten heb.

Inderdaad echte turn based games ala heroes of might and magic, jagged alliance (dat ik trouwens iets te langdradig vond) etc.

Wat ik trouwens vroeger ook een geweldig spel vond was transport tycoon, maar dat is wellicht weer een ander genre (sim city 2000 heb ik geloof ik tot mijn vel eraf viel gespeeld).

jorg

Reg. datum: 30 augustus 2004

botf is idd erg leuk, ik hou niet van startrek maar wat een game. MoO3 was voor mij de grootste teleurstelling ooit, vond er echt weinig aan, 2 was wel super. Zelf vind ik een potje Axis&Allies ook altijd heel leuk. De TW serie speel ik altijd voor het turnbased gedeelte, wat boeit het nou dat de gevechten realtime zijn, dan doe je dat toch gewoon niet?

Hearts of Iron 2, niet echt turnbased maar het voelt wel als turnbased, heel diepgaande strategie zonder rts style gevechten.

quote:
ph4ge schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:50:
botf is idd erg leuk, ik hou niet van startrek maar wat een game.
Botf is trouwens ook enorm leuk om multiplayer te spelen. Turnbased multiplayer is bij dat spel echt supergoed uitgewerkt. Alle spelers krijgen tegelijkertijd een aantal seconden de tijd om wat dingen te bouwen, eenheden te verplaatsen en aan het einde van de turn worden al deze dingen samengevoegd en eventueel wat gevechten gehouden. Zo hoef je in principe nooit lang te wachten (wat bijvoorbeeld irritant is bij spellen als might and magic). De volgende turn begint totdat de tijd verstreken is, of totdat alle spelers aangegeven hebben dat ze naar de volgende beurt willen. Dat is bovendien slechts een indicatie, nadat je op de knop gedrukt heb kan je nog gewoon doorspelen. Alleen als er ruimte gevechten plaatsvinden moet je op elkaar wachten en dat is soms wel jammer. Dan zou het wel mooi geweest zijn als de overige spelers gewoon door konden gaan met het alloceren van resources, kopen van gebouwen, etc.

Alleen jammer dat dat spel niet meer werkt onder windows xp. Ik had het graag nog eens een keer gespeeld :(

Infinitive wijzigde dit bericht 06-03-2005 00:16 (30%)

putStr $ map (\x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Trotse oom x2
Reg. datum: 13 januari 2005

Space Empires IV, dat schijnt ook wel een goede te zijn.Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar een vriend van mij is er helemaal gek van.

Op www.malfador.com staat meer info :)

Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM

Reg. datum: 10 oktober 2004

Het spel Birthright vond ik vroeger wel goed (+/- 6 jaar geleden)... maar tegenwoordig is het grafisch helemaal achterhaald natuurlijk. Iemand die dit ook gespeeld heeft?

meer info op www.birthright.net

Zondagskind en beroepshufter
Reg. datum: 23 oktober 2000

Jagged Alliance 1 & 2! Briljante spellen, speelt af in een jungle waar je met je team allerlei opdrachten uit moet voeren.

Fitter, happier, more productive, comfortable, not drinking too much, regular exercise at the gym (3 days a week), getting on better with your associate employee contemporaries

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: