Toon posts:

[pc] Beste turn-based-game?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master of Orion 2 is het enige "antieke" spel wat ik nog op m'n laptop heb staan en af en toe weer 's opstart. Prima speelbaar en persoonlijk vind ik het hoge replay value hebben boven de civ serie, dankzij de mogelijkheid om zelf je units/spaceships en je race statistics eindeloos aan te passen naar eigen wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10 11:27
Ufo is koning wat mij betreft, maar ja wel een dos spel, dus dat is wat lastiger.

Ik heb nog wel een echt goed turnbased spel, maar het is geen fantasy game, maar een sci-fi.
Het heet Massive Assault. Ik vond het erg goed.
Het is geen makkie trouwens. Het is een jaar oud ofzo en er is ook een demo.

Verder al genoed, Age of wonders, ook heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
• Rome Total War met RTR-mod (zeker weten turn-based, ikzelf vecht nooit)
• Civ, Civ2, Civ3, Alpha Centauri, etc.
• X-Com serie
• Heroes of M&M serie
• Master of Orion serie
• Age of Wonders serie
• Panzer General-achtige spellen
Maar ja, deze zijn allemaal genoemd :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

De beste TBS is voor mij Sid Meier's Alpha Centauri, vreselijk goed uitgewerkt, ik heb het eeeeuwen gespeeld :)

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:54
Turnbased klasiekers:
- Civ 1-3 en ook Colonisation (en zelfs SMAC was ook wel ok)
- MoM (Masters of Magic)
- MoO 1-2 (Master of Orion, deel 3 is er wel, maar is echt verschrikkelijk slecht... wat een teleurstelling was dat zeg :( )
- Jagged Alliance 1-2 en UB + allerhande mods
- de X-Com serie (op die FPS en die RTS versies na dan), die vond ik dus niks)

Turnbased 'RPG's achtige'
- Fallout 1 & 2 (althans de gevechten zijn turnbased ;) echt briljante spellen!!)
- Age of Wonders 1 & 2
- HoMM 1-... (hoeveel zijn er ondertussen wel niet van??)

Heb ze allemaal dan ook orgineel en speel ze allemaal nog regelmatig (en dat is niet iets wat ik van de meeste nieuwe spellen kan zeggen!) (MoM en MoO zijn trouwens abandonware, dus die zijn wel te downloaden, maar moeilijk aan de de praat te krijgen onder XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 10:16:
[...]

Turnbased game, 4 aangrenzende gebieden aan een stad, als je twee units op een square had werden ze allebei gekilled met gemak, dus als je unit bij de stad aankwam, werd hij gelijk gekilled vanuit de stad. Daarom kon je beter 4 units tegelijk naar de vier aangrenzende squares van de stad proberen te krijgen, iets dat niet altijd makkelijk voor elkaar te krijgen is. En zelfs dan verlies je zeker één a twee units meteen de volgende ronde. Aanval (en dan bedoel ik de unit die aanvalt, en niet de aanval in het algemeen, want verdedigen was namelijk makkelijker) was echt te sterk...
wat een onzin...
jij bent echt zo iemand die overal fortresses bouwt zeker...
en natuurlijk als je echt deep in enemy territory gaat dan word t wel lastiger, maar aangrenzende steden aanvallen was echt niet zo moeilijk als je een groter leger had... sowieso heeft een stad meestal niet veel aan offensive units erin en mocht dit wel zo zijn dan is het misschien verstandiger een andere stad to pakken??
en de meeste defensive units hebben meer def dan attack dus is het vaak verstandiger ze ook maar als def te gebruiken...
Zelf vond ik civ 2 iig altijd erg balanced in offence/defence... maarja wie ben ik...
een stad aanvallen kon wel lastig worden met city walls tho maarja dat was +200 % def ofzo, maar dat is ook meer om catapults/phalanx te balancen (heb t over early game) later in game heb je natuurlijk andere units maar de verhoudingen liggen ongeveer tzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej! nog meer Turn based lui :D

Persoonlijke Favos zijn uit de redelijke nieuwe doos : BotF met Patch + XP fix, zodat je geen nasty errors krijgt van 400 Turns..

Space Empires IV, zo ontiegelijk diep dat ik er in verdwaald raakte.. Dreadnought + 6X Phased Polaron Beam = Veel dooie vijanden

Stars!, een uber simpel Turn based game.. maar verrekte goed in MP, en is dodelijk verslavend

en uit de oude doos, games zoals Panzer General, The Perfect General en natuurlijk Lords of the realm :>

Maar er zijn nog tig andere games die ook steen en steen goed zijn, een goede site om te kijken is : Deze site is toch net iets te dubieus. Er staan echt vrijgegeven spellen op, maar ook spellen waarvan de maker / uitgever nooit geklaagd heeft dat het niet mag. Dit maakt het toch net iets te grijs voor GoT

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 13:43
Birth Of The Federation. Alleen buggy as hell in multiplayer.
Persoonlijke Favos zijn uit de redelijke nieuwe doos : BotF met Patch + XP fix, zodat je geen nasty errors krijgt van 400 Turns..
We speelden altijd met z'n vijfen, alle fixes en de hele meuk, maar meestal klapte het er bij een groot gevecht uit, bij > 150 schepen bijvoorbeeld.

Bovendien waren de Ferengi echt onverslaanbaar, ik was met hen al op level 8 terwijl de rest nog op level 4 / 5 was.

[ Voor 78% gewijzigd door Skaah op 07-03-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UFO: Enemy Unknown
Civ 1&2
Warlords 1 t/m 3 (volgens mij nog niet genoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Laatst online: 21:54
Idd! Helemaal vergeten!! Warlords 1, daar heb ik me toch een partij goede herinneringen aan!! Je speelde wel altijd op dezelfde map en grafisch zag het er niet uit, maar wat een briljant spel! Warlords 2 was ook nog wel leuk, maar daarna ben ik afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skaah schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:10:
Birth Of The Federation. Alleen buggy as hell in multiplayer.

[...]

We speelden altijd met z'n vijfen, alle fixes en de hele meuk, maar meestal klapte het er bij een groot gevecht uit, bij > 150 schepen bijvoorbeeld.
Ja dat klopt, kep ooit eens in een donker verleden (3 maand geleden) MP geprobeerd bij een kameraad thuis.. goeie morgen wat een gezeik om het alleen al aan de praat te krijgen.. Laat staan dat het werkt na een X aantal rondes.

Maar de Ferengi zijn IDD leuk, maar zijn niet onverslaanbaar.. De Cardassians, bijvoorbeeld zijn bijna net zo goedkoop kwa schepen, maar hebben wel betere stats. Maar mijn favoriete ras in BotF blijft de Romulans.. die Warbirds zijn bruut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een woord

Fallout !

Fallout 1 & 2 zijn de beste turn-based games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knights of the Round Table (KORT) vond ik vroeger altijd erg vet :)
Iemand die dat kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02-2023
Allereerst natuurlijk de Civ serie, op http://www.civfanatics.com/ lopen zéér veel mods en unit modificaties. Blijft een geweldig leuk spel met een enorm actieve gemeenschap.
Natuurlijk ook Hearts of Iron 2: HoI-2 forum De graphics van dit spel zuigen zwaar, maar er zijn niet veel spellen met zo'n diepgang, vooral als je je er wat meer in verdiept.
En voor de échte bikkels... "War in the Pacific" van Matrix games: http://www.matrixgames.com/
Van good old Gary Grigsby.
Ongeveer een milliard hex'en of zo :)

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/f/248/5462/2h/www.digitalriver.com/v2.0-img/operations/matrix/site/screens/WITP_shot_02full.jpg

Matrix games heeft nog meer échte turn based war games zoals Battles in Normandy.
Op die forums zitten dus veel historici, (ex-) militairen, en kenners die weten waar ze over praten, dat heeft wel wat vind ik.

Het nadeel van dat soort spellen is dat ze tijdverslindend zijn, en veel aandacht vragen, je moet er echt in op gaan wil je het goed leren. Wat dat betreft is de Civ. serie wat toegankelijker, daar klik je zo een eind weg en heb je een leuk empire gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua22
By the weg, ook HoI-2 heeft een actieve community met allerlei mods, dat is wel aan te raden want zoals je al zei de graphics zijn niet meer van deze tijd, dat wordt beter met mods zoals die van Stony road.
http://www.stonyroad.de/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
KOTOR :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

The Battle for Wesnoth?

http://www.wesnoth.org/

Een OpenSource spel.

Afbeeldingslocatie: http://www.wesnoth.org/images/sshots/wesnoth-0.8.4-halo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wesnoth.org/images/sshots/wesnoth-0.8.9-burningsuns.png

[ Voor 52% gewijzigd door DGTL_Magician op 08-03-2005 08:54 ]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 10:16:
[...]

Turnbased game, 4 aangrenzende gebieden aan een stad, als je twee units op een square had werden ze allebei gekilled met gemak, dus als je unit bij de stad aankwam, werd hij gelijk gekilled vanuit de stad. Daarom kon je beter 4 units tegelijk naar de vier aangrenzende squares van de stad proberen te krijgen, iets dat niet altijd makkelijk voor elkaar te krijgen is. En zelfs dan verlies je zeker één a twee units meteen de volgende ronde. Aanval (en dan bedoel ik de unit die aanvalt, en niet de aanval in het algemeen, want verdedigen was namelijk makkelijker) was echt te sterk...
Je moet niet catapults zonder verdediging recht op een stad afsturen, en als het kan altijd aanvallen vanuit een positie waar je zelf pas na jou aanval aangevallen wordt. Als je op afstand blijft van de stad dan heb je geen last van units die je aanvallen vanuit de stad.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:18
Turn based is toch wel erg breed. Voor mij...

Afbeeldingslocatie: http://pobladores.lycos.es/data/pobladores.com/ti/du/tidus_20/channels/experto_en_videojuegos2/images/3221448final_fantasy_7_art.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-10 16:50
Denk niet dat turnbased RPG's worden bedoeld...

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

potje moo2 over vpn doen Ph4ge ? - Laten we zeggen 'gedurende mei' ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
sorry dit jaar nogal druk, wat dacht je van een kort potje gedurende eerste helft 2006? :)

Kent iemand Galactic Civiliazations (sp?)? Ook een soort van moo2, maar dan..uhh...anders

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb galactic civilizations gespeeld, zag er niet goed uit en ik had geen handleiding waardoor ik er weinig van begreep, schijnt een erg goed spel te zijn he?

Dat westnoth ziet er goed uit...zal het eens proberen, bedankt voor alle reacties alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:15:
sorry dit jaar nogal druk, wat dacht je van een kort potje gedurende eerste helft 2006? :)

Kent iemand Galactic Civiliazations (sp?)? Ook een soort van moo2, maar dan..uhh...anders
Inderdaad Galciv, hoe kon ik die vergeten? _o_

Supergoed spel, inderdaad. Ga het maar weer eens spelen :D
Er schijnt een opvolger te komen, geloof ik, al een tijdje niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Laatst online: 02-07 17:28
Ik weet niet zeker wat je verstaat onder turned based maar Final Fantasy 7 heeft imo het beste battlesystem ooit

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Galciv heeft een gratis expansion en krijgt er nog 1 geloof ik. Ik vond het ook leuk dat er zo'n simpele scripting taal inzit, ik kon zelf heel simpel events en dergelijke schrijven. Ik moet het ook maar weer eens installen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Exphy schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:20:
Ik weet niet zeker wat je verstaat onder turned based maar Final Fantasy 7 Fallout heeft imo het beste battlesystem ooit
:P

Komop, een kick in the groin bijv...? Dat is niet koel? :P
Begon ik altijd mee in boxmatches in F2 > Eerst hard in het kruis raken :Y) > Rollend over de vloer van de pijn > Er op in slaan >:) > Gewonnen \o/

[ Voor 4% gewijzigd door Okyah op 09-03-2005 23:53 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16
Infinitive schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:12:
[...]

Alleen jammer dat dat spel niet meer werkt onder windows xp. Ik had het graag nog eens een keer gespeeld :(
Bedoel je BOTF dat kan je wel onder XP spelen.
eigenschappen => Comps... => dan geen virtule thema's aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben op www.abandonia.com allerlei oude turn based games weer aan het downloaden, blijf erbij dat oude games (zelfs op de game-boy) toch beter waren, tegenwoordig iets teveel nadruk op graphics en het wow effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de UFO liefhebbers. Er is al een tijdje weer een nieuw vervolg uit. Ik mis er wel een aantal delen in. Zoals zelf vliegtuigen ontwikkelen en rond sturen. Je in gebouwen ophouden. En een basis opbouwen. Toch vond ik het erg vermakelijk. Het het over UFO Afthermath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 17:47

Speeder

42 ;)

Vergeet Warcraft niet :)

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Dune 1, Ufo, Heroes of Might and Magic.

Damn, ik duik vanavond m'n cd/diskette archieven eens in! :9

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:19:
Ben begonnen met Historyline, de opvolgers Battle Isle 1-3 zijn ook zeer goed (maar al wel oud)

Incubation, ook een (oude) aanrader.
History Line is een spinoff van Battle Isle, het kwam na BI1 uit. Incubation wordt gezien als Battle Isle 4, en je hebt ook nog Battle Isle: The Andosia War (of was het Conflict?), ofwel Battle Isle 5.

BI2 blijft mijn favoriet. Jammer dat er een bug zat in de versie in de Battle Isle collectie-doos, waardoor het spel altijd dacht dat je een illegale kopie had. Was dacht ik een kwestie van het cd'tje kopieren met een andere volumenaam of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

PS: Iemand nog tips om Ufo niet te snel te laten lopen op een XP2600 @ w2k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

anandus schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:15:
[...]
Inderdaad Galciv, hoe kon ik die vergeten? _o_

Supergoed spel, inderdaad. Ga het maar weer eens spelen :D
Er schijnt een opvolger te komen, geloof ik, al een tijdje niets van gehoord.
Ascendancy?
http://www.logicfactory.com/games_ascendancy.htm

Al een oud DOS spel. Er wordt op dit moment aan een remake door een aantal mensen, mezelf incluis. http://home.gna.org/starlane <- Starlane Empire

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder

Speeder

42 ;)

MrJ schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:32:
PS: Iemand nog tips om Ufo niet te snel te laten lopen op een XP2600 @ w2k?
Als je ff http://www.the-underdogs.org/game.php?gameid=4966 gaat kijken. als het goed is zit er een .exe bij die er voor zorgt dat ie langzamer loopt ;)

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
warcraft turnbased? :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10 16:23
Gunbound _/-\o_ Mooiere versie van worms

www.gunbound.net

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het recentere Silent Storm nog gemist in de lijstjes. Dit is echt een sublieme turnbased tactical squad combat spel in de trant van UFO: Enemy Unknown en Jagged Alliance. Trouwens, in de post hierboven wordt gelinkt naar de Home Of The Underdogs. Deze site heeft een heleboel turnbased spellen die de moeite waard zijn in de database staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DGTL_Magician schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:10:
[...]

Ascendancy?

Al een oud DOS spel. Er wordt op dit moment aan een remake door een aantal mensen, mezelf incluis. http://home.gna.org/starlane <- Starlane Empire
Ow... deze game was ik al helemaal vergeten... dat waren neg eens leuke tijden
wat ik er mij nog van herinner: wormholes die je kon blokkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:23:
[...]

Ow... deze game was ik al helemaal vergeten... dat waren neg eens leuke tijden
wat ik er mij nog van herinner: wormholes die je kon blokkeren...
Het is de koning onder de spellen wat mij betreft. Daarom werk ik ook aan de remake :P
OpenGL ondersteuning is redelijk af. LUA Scripting zit erin. En we maken het themebaar. Je kan in de config aangeven of je de originele data van CD af wil parsen of dat je onze (nog te maken) gratis content wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Speeder schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:16:
[...]

Als je ff http://www.the-underdogs.org/game.php?gameid=4966 gaat kijken. als het goed is zit er een .exe bij die er voor zorgt dat ie langzamer loopt ;)
Zag het al ja. Tnx anyway. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Fallout 1 & ook een beetje 2 :9

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je bedoelt kopie van Worms :P Worms en dan het aller laatste 2D deel Armageddon dacht ik blijft voor mij toch wel een van de CooLste Games :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder

Speeder

42 ;)

yw MrJ :)

Ja, Fallout 1 en 2 zijn erg gaaf. Deel 1 binnenkort maar eens weer installeren op mijn laptop :)

[ Voor 85% gewijzigd door Speeder op 16-03-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
SCIxX schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:43:
Turn based is toch wel erg breed. Voor mij...

[afbeelding]
* Rey Nemaattori zakt op zijn knieën

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Als ff7 telt als turnbased dan is dat imho de beste turnbased game ooit :P

Anders stem ik op http://www.darkgalaxy.com !! Web-based though, maar turnbased too!

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DGTL_Magician schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:10:
[...]

Ascendancy?

Ascendancy was zijn tijd ver vooruit, echt supermooie graphics en een zeer sfeervol muziekje. Er waren alleen wat problemen, het universum was iets te groot, en er waren bepaalde races gewoon veel te sterk (je had er eentje met een specialiteit dat ze een nieuwe technologie in één dag konden uitvinden, dat was echt veel te sterk). Ook was het opbouwen van een planeet een erg saai en repetitief gebeuren, vooral als je 20 planeten had. Ik ben benieuwd in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:26

Mach

[END]Avengers

Hoewel ik de meeste suggesties zeer kan waarderen (vooral de klassiekers als Civ, Ascendancy) mis ik een turnbased sportgame zoal de oorspronkelijke Championships Manager :)

Verder vind ik van de webbased turnbased games planetarion (zeker de eerste 4 rondes) toch wel de beste, althans als je ook aspecten als community meeneemt.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Ben lange tijd dikke fan geweest van Xcom Apocalypse (Deel 3 in de series).

Pluspunten
-Het research aspect (betere wapens, alien technology, etc etc)
-Keuze tussen Real-time (slow/normal/accelerated) of Turn based
-Vette graphics (voor zn tijd)
Etc

Uiteindelijk kan je de alien world ingaan en het probleem bij de bron aanpakken (vetste stuk) :)

Die wapens die je kan krijgen beginnen (natuurlijk) best zwakjes, als je eenmaal een research lab hebt en de eerste Alien laser wapens hebt gresearched ga je ze vet repliceren in je andere lab en verkopen met 250% winst :D

Aaaahhh de nostalgie!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua22
Jaah, die X-com serie was geweldig leuk in die tijd :-)
Daarna hebben de graphics toch wel wat stapjes vooruit gemaakt dacht ik, ik vergeet nooit meer dat dansende haardvuur in Baldurs Gate.
Lees net dat "Jagged Alliance 2" een nieuwe mod (?) uit heeft: Wildfire
Ook altijd wel aardig.

http://www.ja2.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:25

Brons

Fail!

MrJ schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:03:
Dune 1, Ufo, Heroes of Might and Magic.

Damn, ik duik vanavond m'n cd/diskette archieven eens in! :9
Ff ter informatie, Dune 1 is niet turnbased :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:19
Black Isle heeft geweldige Turn Based RPG's gemaakt. Fallout 1 en 2 zijn echt mijn favorieten, hoewel ik 2 net iets leuker vind. Jagged Alliance is ook geweldig. Deel 1 van Age of Wonders heb trouwens ook veel gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ikzelf zou Civ3 maar ook Civ: Call to Power 2 willen noemen. CTP2 (niet 1, bugriddled) is erg mooi gestroomlijnt en biedt ook veel gameplezier. Civ3 is natuurlijk de echte Civ met enkele extraatjes zoals recources. Dan kan je fikse oorlogen beginnen als je geen olie blijkt te hebben bv.

Maaruh, waarom geven mensen ei'k de voorkeur aan Civ2 boven Civ3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Civ 2 en Civ 1 zijn misschien wat minder goed uitgevoerd dan deel drie misschien, maar op een bepaalde manier zijn deze incomplete spellen toch beter.

Heeft er op de een of andere manier ook mee te maken waar je mee opgegroeid bent volgens mij. IK ben nog steeds fan van civ 1, hoewel het eigenlijk wel wat stomme bugs/fouten bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.A.X. deel 1 (bij voorkeur in hot-seat mode).
Ondanks de frequente crash-neigingen toch mooie herinneringen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Zoals Sarcastro zei, Warlords. De oude DOS versie. Geweldig voor op je oude 386'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:14:
Het spel Birthright vond ik vroeger wel goed (+/- 6 jaar geleden)... maar tegenwoordig is het grafisch helemaal achterhaald natuurlijk. Iemand die dit ook gespeeld heeft?

meer info op www.birthright.net
Ik heb het vroeger wel eens gespeeld, het was wel vrij ingewikkeld. Op zich zaten daar wel wat leuke elementen in, zowel strategie, als taktiek en een stuk RPG/adventure achtige elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:22:
Ik heb het recentere Silent Storm nog gemist in de lijstjes. Dit is echt een sublieme turnbased tactical squad combat spel in de trant van UFO: Enemy Unknown en Jagged Alliance. Trouwens, in de post hierboven wordt gelinkt naar de Home Of The Underdogs. Deze site heeft een heleboel turnbased spellen die de moeite waard zijn in de database staan.
Inderdaad, dat is een spel wat qua graphics helemaal bij de tijd is, met name het destructible terrain is erg goed uitgewerkt. Er is ook een add-on voor uit Silent Storm Sentinels met nog een campaign. De maker schijnt nog meer te doen op dit gebied. Het is vreemd dat er zo weinig publiciteit is gegenereerd voor deze spellen, want iedere UFO/JA fan moet ze op z'n minst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 14:04
Centurion _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.abandonia.com/games/23/Centurion/images/games/Centurion5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad een van de heerlijkste turnbased games die er in mijn mening is.

Al word mijn top 3 toch echt gevult met
1. Fallout 1
2. Fallout 2
3. Fallout BoS

en ik hoop dat ik in de toekomst fallout 3 aan het lijstje mag toevoegen maar daar heb ik al het vertrouwen in (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 16:53
Iemand al eens master of orion3 geprobeert, en Civ3.
Vind ik goede spellen.
voor de afwisseling met shooters en rts.

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb zeg. Een maand of vier terug nog een pot van gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind van het jaar komt civilization 4, met significante verbeteringen en opnieuw opgebouwd van scratch. Een niewe 3D engine en switch tussen turn-based en realtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

X-com 2: terror from the deep.
Absoluut mijn nummer 1. Hoeveel uur ik daar aan besteed heb, geen idee, maar ik denk dat als ik al die uren had gewerkt, ik een rijk man was :)

Ook utigespeeld, maar dat doe je niet zonder slag of stoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:46:
Ikzelf zou Civ3 maar ook Civ: Call to Power 2 willen noemen. CTP2 (niet 1, bugriddled) is erg mooi gestroomlijnt en biedt ook veel gameplezier. Civ3 is natuurlijk de echte Civ met enkele extraatjes zoals recources. Dan kan je fikse oorlogen beginnen als je geen olie blijkt te hebben bv.

ikzelf heb nooit Civ2 gespeeld wel Civ1 en Civ3 en vooral bij Civ3 waren die resources erg goed.
Heb ook nog een tijdje Civ1 op XP aan de praat gekregen al was die dan wel erg traag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:46:

Wat mij betreft is Civ3 opzich het betere spel van de twee, maar zijn de resources niet goed uitgewerkt. Het aantal (strategic) resources is gekoppeld aan het aantal beschavingen, en persoonlijk vind ik het dan erg onrealistisch als er dan maar 4 bronnen van olie op de complete aardkloot te vinden zijn. Vervolgens kun je dan weer niet handelen met die andere beschaving, of die wil die 3e oliebron niet verhandelen met jou en moet je dus weer oorlog gaan voeren, terwijl je dus geen olie hebt, dus je hebt alleen maar brakke units. :/

Mijn 2 wensen voor Civ4 zijn dan ook: Betere diplomatie (as always :P ) en de resources beter uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Civ3 is een meesterlijke verbetering boven 2.

Ik heb het zeer intensief gespeeld (WackenOpenAir op civfanactics. 1 gotm win en 3 sgotm wins in row)

Het probleem waarom veel mensen civ2 beter vinden is simpelweg de moeilijkheid.
Civ2 op deity was belachelijk makkelijk en 100% garanteed win, civ3 is op deity al wat chalenging, op Sid zeker moeilijk genoeg dat het voor niemand een garanteed win is.

Natuurlijk zijn er beperkte resources, dat is toch juist het punt, waar zijn ze anders goed voor als ze voor iedereen al voorradig zijn?
De corruption is ook een zeer goede zaak, het remt enigzinds het sneewbal effect dat er in civ2 voor zorgde dat zodra je de grootste was, je al gewonnen had en de overgebleven 100 beurten eigenlijk voor jan lul bezig was.
En zo zijn er nog wat zaken die sommigen niet zo fijn vinden, maar die allemaal samen zorgen er juist voor dat het een wat chalenging spel wordt.
Je moet er mischien ff aan wennen en inzien dat het echt beter is dan een spel beginnen dat je van te voren al gewonnen hebt.

Als ik 1 punt van commentaar op civ3 moet geven is het dat oorlog te makkelijk en rewarding is. (mn gotm win was een deity domination met knights in 230 AD) Ook als je voor een zo snel mogelijke space of culture win gaat is het het beste om direct zo agressief mogelijk te beginnen. (voor geintereseerden, kijk naar de sgotm06 die momenteel gaande is met als doel de 100k culture victory. Ik zit dus in team Offa)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Wat dachten jullie van Silent Storm, lijkt veel op Sabre team en UFO.

http://www.silentstorm-online.com/main.php?lang=en

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tHe_BiNk schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:54:
Wat dachten jullie van Silent Storm, lijkt veel op Sabre team en UFO.
Silent Storm is op zich goed, maar had zo de nodige problemen. Tegenwoordig wordt dit spel goedkoop gebundeld met de add-on Sentinels waarin de nodige problemen zijn opgelost en zaken zijn verbeterd waardoor het spel naar een hoger nivo wordt getild. Silent Storm + Sentinels is IMHO een absolute aanrader voor de liefhebbers van Jagged Alliance 2, XCOM en aanverwanten.

Een aantal Russen was bezig met een mod die inmiddels (met steun van Nival de maker van Silent Storm) is uitgegroeid tot een volwaardig spel "Hammer and Sickle" waarin de nadruk meer op de RPG elementen ligt. Het spel is al uit in Rusland dus ik hoop dat de rest van Europa snel volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 09:32
Uit 1996: M.A.X. (kon trouwens ook realtime)

Mechanized Assault & Exploration

Ik weet niet meer of Imperialism II turn-based is of realtime, maar wel super.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:41:
Voor de UFO liefhebbers. Er is al een tijdje weer een nieuw vervolg uit. Ik mis er wel een aantal delen in. Zoals zelf vliegtuigen ontwikkelen en rond sturen. Je in gebouwen ophouden. En een basis opbouwen. Toch vond ik het erg vermakelijk. Het het over UFO Afthermath.
Het probleem met dat spel "UFO Aftermath" was dat het een real-time (met pause en commando's) aansturing gebruikte. Tevens miste ik een "Guard" optie. Daarnaast was er sprake van de nodige balancing issues, waardoor gevechten vaak tot frustaties werden.De X-COM achtige verhaallijn was wel briljant.

Er komt een opvolger aan, hopelijk wordt dat spel wel turn based want op zich was UFO: Aftermath veelbelovend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je Silent Storm kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Laatst online: 25-09 22:18

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Hann1BaL schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:01:
X-com 2: terror from the deep.
Absoluut mijn nummer 1. Hoeveel uur ik daar aan besteed heb, geen idee, maar ik denk dat als ik al die uren had gewerkt, ik een rijk man was :)

Ook utigespeeld, maar dat doe je niet zonder slag of stoot :)
X-Com 2 terror from the deep echt hier ben ik 4x aan begonnen maar nooit af kunnen maken. Kwam op gegeven moment niet verder. altijd dezelfde ellende dat ik of te vermoeide mannen had om alle terror spots aan te pakken, of dat het geld op was om de juiste suplies / onderzoeken te verichten.

Wat ook vaak mis ging is dat ik net begon aan anti mind controll training van soldaten en dat het te laat was ik dan bij terror punten massaal gemindcontrolled werd waardoor je halve team in bezit aliens was en de andere helft in paniek en met 0 moraal rond bleef dolen.

Nooit begrepen wat ik nu verkeerd heb gedaan begon rap met researh, en vol met winst proberen meuk te verkopen. productie schoot alleen nooit op om snel genoeg geld te cashen.

Wat ik me nog herinner was een game heel simpel maar ontzettend speelbaar (hotseat) waarbij je mijnen kon overnemen en steden en dan in de steden meuk bij bouwen alles was redelijk vierkant en in blok vorm met een hoop groen (gras) en wegen blokjes (geen idee van de naam).

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:35:
Weet iemand waar je Silent Storm kunt halen?
Ik heb destijds de bundel inclusief de Sentinels add-on bij D+S Software www.dpluss.nl vandaan gehaald, maar daar zie ik 'm niet meer staan ?!

Stuur ze anders een e-mail en vraag of ze deze bundel nog hebben, of vraag wanneer ze "Hammer and Sickle" binnengekrijgen :) (gebaseerd op de SilentStorm engine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The mindkiller
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:38
Ook niet te vergeten: Outpost _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

heb speciaal nog een pentium 120 op de kop getikt en win95 erop geflikkert.
Kreeg hem onder win xp niet draaiende, en op internet nix voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:19:
[...]

Het probleem met dat spel "UFO Aftermath" was dat het een real-time (met pause en commando's) aansturing gebruikte. Tevens miste ik een "Guard" optie. Daarnaast was er sprake van de nodige balancing issues, waardoor gevechten vaak tot frustaties werden.De X-COM achtige verhaallijn was wel briljant.

Er komt een opvolger aan, hopelijk wordt dat spel wel turn based want op zich was UFO: Aftermath veelbelovend...
veel belovend maar erg slecht uitgewerkt. al hadden ze al de functies van de normale UFO overgenomen dan was misschien nog iets geworden.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Laatst online: 25-09 22:18

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Ha ha ik heb hem gevonden, Kon niet uitstaan dat ik niet op de naam kon komen.
Mettal Knights is de naam. Echt een geweldige turn based game waarbij je via internet tegen mekaar kan spelen en zo dus geweldige matches kunt houden.

De gold versie bied ook local gaming tegen een AI player maar daar moet je voor betalen voor gewoon tegen mekaar potjes over internet spelen is het gratis.

screenshot :
Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/4426/mkscreenshot143ie.jpg

site is :
http://metalknights.com/

Iemand zin in een GOT potje metal knights ?

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:26
Beste turn based games zijn voor mij toch echt Jagged alliance 1 & 2, fallout 2 (tijdens de gevechten :P ) , xcom: enemy unknown , tftd en deel 3 apocalyps.

Ben benieuwd wat deel 3 van jagged alliance brengt. Is geloof ik in ontwikkelijk of alweer geschrapt. De nieuwe UFO ziet er ook veelbelovend uit. Hopelijk houden ze nu wel vast aan de oude bediening etc.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Max was toch echt wel schitterend hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Ik vond Heroes of Might and Magic 3 een geweldige game, 4 viel daarentegen zéér tegen. Deel 5 schijnt in de maak te zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een lekkere no-brain (strategie? welke strategie?) turn-based vind ik weer Scorch 3D (heb er pas geleden zelfs nog het topic voor gekicked)

Turn-based zonder tijdslimiet, turn-based met tijdslimiet (dus snel denken), simultaan (individueel richten, als de laatste klaar is allemaal tegelijk schieten)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warlords vond ik het leukst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, ik heb laats Civilization 3 Complete op de kop getikt.

Wow, wat een ongelooflijk heerlijk spel zeg! :D

Het bestaat uit Civilization 3, een uitbreiding "Play the World" en een uitbreiding "Conquests"

• Play The World bestaat vooral uit een hoop meer naties (incl. NL) met elk hun eigen specifieke units, meer strategische en luxury resources, verbeterde en nóg beter uitgebalanceerde gameplay.

• Conquests bestaat uit een 10 á 15 Scenario's welke spelen in een beperkte tijdsspanne, en elk een eigen techtree hebben en eigen units.
Zo kan je bijv. de Rise of rome spelen van 400BC tot 300AD in Europa of de Age of Conquest (Hollands Gouden eeuw :P ) rond beide zijden van de Atlantische Oceaan, Napoleon of de Pacifische Tweede Wereldoorlog. Heel leuk, en lekkere variërend.

En dit dus alles in dat ene pakket, Civilization 3 Complete.

* anandus is weer helemaal verslaafd en heeft in geen tijden zo'n goed spel gespeeld (naast RTW, natuurlijk ;) )

Overig snap ik niet dat mensen civ2 beter vinden dan civ3? :?
Lijkt me eerder een gevalletje nostalgie, eigenlijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 08-08-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 19:58
mhh jaa jullie kunnen mij wel helpen!

ik ben al een tijd opzoek naar een Turn-based game voor mn pa.
en dan een game die zich in WO2 afspeeld waarbij je oorlog kan voeren...
Ik weet wel dat ze er zijn... maar ik weet niet meer hoe ze heten.

Mn pa heeft helemaal geen verstnad van computers en games, dus het moet niet te moeiljk zijn...
Iemand een idee??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ixl85 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:12:

Mn pa heeft helemaal geen verstnad van computers en games, dus het moet niet te moeiljk zijn...
Er zijn er talloze, varierend van Panzer General, Heart of Iron tot Axis & Allies. Het hangt er helemaal vanaf wat voor soort WO2 (puur militair, alleen Europa, grondstoffen en logistiek, etc.).
Ook hangt het natuurlijk ervanaf hoe oud het spel moet zijn (386 of P4)

Maar ik weet helaas niet zoveel van dat soort spellen (not my thing), maar anderen kunnen je vast wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:12:

Zoals een paar posts hierboven al staat, Silent Storm is een erg leuke Turn Based Game dat zich afspeelt in WO2.

Je kunt de demo even bekijken of het wat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste turn-based-game?
Toen ik dat las dacht ik maar aan 1 ding: Jagged Alliance 2!
Op Age of Empires 1 na het beste spel OOIT gemaakt :D:D
Ja2 is zo uitgebreid dat je hem 6x helemaal uit kunt spelen en het nog steeds niet saai word en je steeds nieuwe dingen ontdekt.Vraag me af of en wanneer er een Ja3 uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:32:
[...]

Zoals een paar posts hierboven al staat, Silent Storm is een erg leuke Turn Based Game dat zich afspeelt in WO2.

Je kunt de demo even bekijken of het wat is!
Mhh strange, de zip is 0KB :D
ik dacht al, wat een snelle download :D
maargoed, hij ziet er heel vet uit, maar ik dnek dat dit toch net een stapje tever is voor mn pa.
Ik ga eens die panzer titels uitzoeken (tankjes plaatsen en laten vechten :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iemand inmiddels al Hammer & Sickle gespeeld?

Overigens ben ik het er zeker mee eens dat JA2 de beste turn-based game ooit is, hoeveel uur ik wel niet in dat spel heb zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
In de Civilization-reeks is ook Alpha Centauri een echte aanrader. Het is een turn-based strategy spel zoals Civilization, maar dan in een hele bizarre wereld. Ik vond het beter dan Civilization III, al zijn de graphics wel wat minder mooi.

Verder heb ik Etherlords nog niet langs zien komen in dit topic. Het is een soort Heroes of Might & Magic kloon maar dan toch net wat anders. Er zijn ondertussen twee delen van, en het is door dezelfde ontwikkelaar gemaakt die nu bezig is met Heroes of Might & Magic V: Nival Interactive (http://www.nival.com/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02 18:30

Pesticide

Competitief gamen is een sport

battle isle 1 2 expansions en dan de beste uit de reeks , battle isle 3 met full motion pictures

battle isle 4 was dan weer xcom squad based achtig met leuke 3d gfx maar werd snel eentonig

en een lekkere muziekclip op een van de 2 cds , hebbik ettelijke weekjes zoet mee geweest

[ Voor 21% gewijzigd door Pesticide op 20-11-2005 04:34 ]

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:15
Voor mij is het beste turn-based spel dat ik ooit heb gespeeld Gorky 17 !
Vond dat echt heel Vet ! het was redelijk moeilijk maar vond het geweldig.

Maar zijn vast weinig mensen die deze game kennen of gespeeld hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malthus schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:57:
In de Civilization-reeks is ook Alpha Centauri een echte aanrader. Het is een turn-based strategy spel zoals Civilization, maar dan in een hele bizarre wereld. Ik vond het beter dan Civilization III, al zijn de graphics wel wat minder mooi.

Verder heb ik Etherlords nog niet langs zien komen in dit topic. Het is een soort Heroes of Might & Magic kloon maar dan toch net wat anders. Er zijn ondertussen twee delen van, en het is door dezelfde ontwikkelaar gemaakt die nu bezig is met Heroes of Might & Magic V: Nival Interactive (http://www.nival.com/).
Ik vond Etherlords erg leuk. Het was wel wat instabiel en behoorlijk moeilijk. Deel 2 was ook erg leuk. Alpha Centauri had het voorbeeld moeten zijn voor Civ III; het had vele features die voor meer diepgang en verrassingen zorgden. Ook het feit dat je met een meer science-fiction achtige wereld te maken hebt is veel leuker; die standaard aarde kennen we nu wel.

Wat betreft nieuwe spellen ben ik onder de indruk van UFO: Aftershock, voor liefhebbers van X-Com/UFO-Enemy Unknown is dit veel beter dan het eerste spel van de makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artcore schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:44:
Iemand inmiddels al Hammer & Sickle gespeeld?

Overigens ben ik het er zeker mee eens dat JA2 de beste turn-based game ooit is, hoeveel uur ik wel niet in dat spel heb zitten...
Het is jammergenoeg nog niet in Europa uitgebracht, het zou nu wel bijna in de VS uit moeten zijn. Kl*te vertraging door die distributiefratsen altijd.

(Opmerking: Een versie die niet in het Russisch is wel te verstaan.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<3 Warlords II en IV. Echt ge-wel-dig allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:24:
Jagged Alliance 1 & 2! Briljante spellen, speelt af in een jungle waar je met je team allerlei opdrachten uit moet voeren.
Hier sluit ik me volledig bij aan, ik heb vooral veel Jagged Alliance 2 gespeeld. Niet zo geweldige graphics, maar het had wel een fijne, vrije atmosfeer. Je kon een team huurlingen helemaal zelf ontwerpen en in een klein derdewereldlandje de dictator langzamerhand omverwerpen, echt geweldig het gevoel van je eige mini-legertje :) Zeker aan te raden! (is ook best licht spel, heb het op een Pentium 233 Mhz en 4MB graka'tje gespeeld..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik helemaal verslaafd aan Space Rangers 2. Een soort mengeling tussen Elite, Master of Orion, Star Control 2 en nog veel meer. Het vechten in de ruimte, het gedeelte waar je de meeste tijd doorbrengt, is turnbased. Daarnaast kent het spel nog de nodige verrassingen zoals zelfs text adventures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:36:
<3 Warlords II en IV. Echt ge-wel-dig allebei.
Deel 2 en 3 heb ik heel veel gespeeld. Deel 4 heb ik ook maar op de een of andere vond ik die een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Strategic Command vond ik wel een leuk WW2 turn-based game, hoewel het net niet genoeg diepgang biedt om echt lang te boeien.

Kent iemand Europe Universales? Daar was ik ooit aan verslaafd.

Pagina: 1 2 Laatste