Toon posts:

[pc] Beste turn-based-game?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ecteinascidin schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:46:
Ikzelf zou Civ3 maar ook Civ: Call to Power 2 willen noemen. CTP2 (niet 1, bugriddled) is erg mooi gestroomlijnt en biedt ook veel gameplezier. Civ3 is natuurlijk de echte Civ met enkele extraatjes zoals recources. Dan kan je fikse oorlogen beginnen als je geen olie blijkt te hebben bv.

Maaruh, waarom geven mensen ei'k de voorkeur aan Civ2 boven Civ3?
Wat mij betreft is Civ3 opzich het betere spel van de twee, maar zijn de resources niet goed uitgewerkt. Het aantal (strategic) resources is gekoppeld aan het aantal beschavingen, en persoonlijk vind ik het dan erg onrealistisch als er dan maar 4 bronnen van olie op de complete aardkloot te vinden zijn. Vervolgens kun je dan weer niet handelen met die andere beschaving, of die wil die 3e oliebron niet verhandelen met jou en moet je dus weer oorlog gaan voeren, terwijl je dus geen olie hebt, dus je hebt alleen maar brakke units. :/

Mijn 2 wensen voor Civ4 zijn dan ook: Betere diplomatie (as always :P ) en de resources beter uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Civ3 is een meesterlijke verbetering boven 2.

Ik heb het zeer intensief gespeeld (WackenOpenAir op civfanactics. 1 gotm win en 3 sgotm wins in row)

Het probleem waarom veel mensen civ2 beter vinden is simpelweg de moeilijkheid.
Civ2 op deity was belachelijk makkelijk en 100% garanteed win, civ3 is op deity al wat chalenging, op Sid zeker moeilijk genoeg dat het voor niemand een garanteed win is.

Natuurlijk zijn er beperkte resources, dat is toch juist het punt, waar zijn ze anders goed voor als ze voor iedereen al voorradig zijn?
De corruption is ook een zeer goede zaak, het remt enigzinds het sneewbal effect dat er in civ2 voor zorgde dat zodra je de grootste was, je al gewonnen had en de overgebleven 100 beurten eigenlijk voor jan lul bezig was.
En zo zijn er nog wat zaken die sommigen niet zo fijn vinden, maar die allemaal samen zorgen er juist voor dat het een wat chalenging spel wordt.
Je moet er mischien ff aan wennen en inzien dat het echt beter is dan een spel beginnen dat je van te voren al gewonnen hebt.

Als ik 1 punt van commentaar op civ3 moet geven is het dat oorlog te makkelijk en rewarding is. (mn gotm win was een deity domination met knights in 230 AD) Ook als je voor een zo snel mogelijke space of culture win gaat is het het beste om direct zo agressief mogelijk te beginnen. (voor geintereseerden, kijk naar de sgotm06 die momenteel gaande is met als doel de 100k culture victory. Ik zit dus in team Offa)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Wat dachten jullie van Silent Storm, lijkt veel op Sabre team en UFO.

http://www.silentstorm-online.com/main.php?lang=en

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tHe_BiNk schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:54:
Wat dachten jullie van Silent Storm, lijkt veel op Sabre team en UFO.
Silent Storm is op zich goed, maar had zo de nodige problemen. Tegenwoordig wordt dit spel goedkoop gebundeld met de add-on Sentinels waarin de nodige problemen zijn opgelost en zaken zijn verbeterd waardoor het spel naar een hoger nivo wordt getild. Silent Storm + Sentinels is IMHO een absolute aanrader voor de liefhebbers van Jagged Alliance 2, XCOM en aanverwanten.

Een aantal Russen was bezig met een mod die inmiddels (met steun van Nival de maker van Silent Storm) is uitgegroeid tot een volwaardig spel "Hammer and Sickle" waarin de nadruk meer op de RPG elementen ligt. Het spel is al uit in Rusland dus ik hoop dat de rest van Europa snel volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 09:32
Uit 1996: M.A.X. (kon trouwens ook realtime)

Mechanized Assault & Exploration

Ik weet niet meer of Imperialism II turn-based is of realtime, maar wel super.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:41:
Voor de UFO liefhebbers. Er is al een tijdje weer een nieuw vervolg uit. Ik mis er wel een aantal delen in. Zoals zelf vliegtuigen ontwikkelen en rond sturen. Je in gebouwen ophouden. En een basis opbouwen. Toch vond ik het erg vermakelijk. Het het over UFO Afthermath.
Het probleem met dat spel "UFO Aftermath" was dat het een real-time (met pause en commando's) aansturing gebruikte. Tevens miste ik een "Guard" optie. Daarnaast was er sprake van de nodige balancing issues, waardoor gevechten vaak tot frustaties werden.De X-COM achtige verhaallijn was wel briljant.

Er komt een opvolger aan, hopelijk wordt dat spel wel turn based want op zich was UFO: Aftermath veelbelovend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je Silent Storm kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 22:18

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Hann1BaL schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:01:
X-com 2: terror from the deep.
Absoluut mijn nummer 1. Hoeveel uur ik daar aan besteed heb, geen idee, maar ik denk dat als ik al die uren had gewerkt, ik een rijk man was :)

Ook utigespeeld, maar dat doe je niet zonder slag of stoot :)
X-Com 2 terror from the deep echt hier ben ik 4x aan begonnen maar nooit af kunnen maken. Kwam op gegeven moment niet verder. altijd dezelfde ellende dat ik of te vermoeide mannen had om alle terror spots aan te pakken, of dat het geld op was om de juiste suplies / onderzoeken te verichten.

Wat ook vaak mis ging is dat ik net begon aan anti mind controll training van soldaten en dat het te laat was ik dan bij terror punten massaal gemindcontrolled werd waardoor je halve team in bezit aliens was en de andere helft in paniek en met 0 moraal rond bleef dolen.

Nooit begrepen wat ik nu verkeerd heb gedaan begon rap met researh, en vol met winst proberen meuk te verkopen. productie schoot alleen nooit op om snel genoeg geld te cashen.

Wat ik me nog herinner was een game heel simpel maar ontzettend speelbaar (hotseat) waarbij je mijnen kon overnemen en steden en dan in de steden meuk bij bouwen alles was redelijk vierkant en in blok vorm met een hoop groen (gras) en wegen blokjes (geen idee van de naam).

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:35:
Weet iemand waar je Silent Storm kunt halen?
Ik heb destijds de bundel inclusief de Sentinels add-on bij D+S Software www.dpluss.nl vandaan gehaald, maar daar zie ik 'm niet meer staan ?!

Stuur ze anders een e-mail en vraag of ze deze bundel nog hebben, of vraag wanneer ze "Hammer and Sickle" binnengekrijgen :) (gebaseerd op de SilentStorm engine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The mindkiller
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:38
Ook niet te vergeten: Outpost _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

heb speciaal nog een pentium 120 op de kop getikt en win95 erop geflikkert.
Kreeg hem onder win xp niet draaiende, en op internet nix voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:19:
[...]

Het probleem met dat spel "UFO Aftermath" was dat het een real-time (met pause en commando's) aansturing gebruikte. Tevens miste ik een "Guard" optie. Daarnaast was er sprake van de nodige balancing issues, waardoor gevechten vaak tot frustaties werden.De X-COM achtige verhaallijn was wel briljant.

Er komt een opvolger aan, hopelijk wordt dat spel wel turn based want op zich was UFO: Aftermath veelbelovend...
veel belovend maar erg slecht uitgewerkt. al hadden ze al de functies van de normale UFO overgenomen dan was misschien nog iets geworden.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Laatst online: 25-09 22:18

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Ha ha ik heb hem gevonden, Kon niet uitstaan dat ik niet op de naam kon komen.
Mettal Knights is de naam. Echt een geweldige turn based game waarbij je via internet tegen mekaar kan spelen en zo dus geweldige matches kunt houden.

De gold versie bied ook local gaming tegen een AI player maar daar moet je voor betalen voor gewoon tegen mekaar potjes over internet spelen is het gratis.

screenshot :
Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/4426/mkscreenshot143ie.jpg

site is :
http://metalknights.com/

Iemand zin in een GOT potje metal knights ?

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:26
Beste turn based games zijn voor mij toch echt Jagged alliance 1 & 2, fallout 2 (tijdens de gevechten :P ) , xcom: enemy unknown , tftd en deel 3 apocalyps.

Ben benieuwd wat deel 3 van jagged alliance brengt. Is geloof ik in ontwikkelijk of alweer geschrapt. De nieuwe UFO ziet er ook veelbelovend uit. Hopelijk houden ze nu wel vast aan de oude bediening etc.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Max was toch echt wel schitterend hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Ik vond Heroes of Might and Magic 3 een geweldige game, 4 viel daarentegen zéér tegen. Deel 5 schijnt in de maak te zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een lekkere no-brain (strategie? welke strategie?) turn-based vind ik weer Scorch 3D (heb er pas geleden zelfs nog het topic voor gekicked)

Turn-based zonder tijdslimiet, turn-based met tijdslimiet (dus snel denken), simultaan (individueel richten, als de laatste klaar is allemaal tegelijk schieten)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warlords vond ik het leukst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, ik heb laats Civilization 3 Complete op de kop getikt.

Wow, wat een ongelooflijk heerlijk spel zeg! :D

Het bestaat uit Civilization 3, een uitbreiding "Play the World" en een uitbreiding "Conquests"

• Play The World bestaat vooral uit een hoop meer naties (incl. NL) met elk hun eigen specifieke units, meer strategische en luxury resources, verbeterde en nóg beter uitgebalanceerde gameplay.

• Conquests bestaat uit een 10 á 15 Scenario's welke spelen in een beperkte tijdsspanne, en elk een eigen techtree hebben en eigen units.
Zo kan je bijv. de Rise of rome spelen van 400BC tot 300AD in Europa of de Age of Conquest (Hollands Gouden eeuw :P ) rond beide zijden van de Atlantische Oceaan, Napoleon of de Pacifische Tweede Wereldoorlog. Heel leuk, en lekkere variërend.

En dit dus alles in dat ene pakket, Civilization 3 Complete.

* anandus is weer helemaal verslaafd en heeft in geen tijden zo'n goed spel gespeeld (naast RTW, natuurlijk ;) )

Overig snap ik niet dat mensen civ2 beter vinden dan civ3? :?
Lijkt me eerder een gevalletje nostalgie, eigenlijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 08-08-2005 18:10 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58
mhh jaa jullie kunnen mij wel helpen!

ik ben al een tijd opzoek naar een Turn-based game voor mn pa.
en dan een game die zich in WO2 afspeeld waarbij je oorlog kan voeren...
Ik weet wel dat ze er zijn... maar ik weet niet meer hoe ze heten.

Mn pa heeft helemaal geen verstnad van computers en games, dus het moet niet te moeiljk zijn...
Iemand een idee??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ixl85 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:12:

Mn pa heeft helemaal geen verstnad van computers en games, dus het moet niet te moeiljk zijn...
Er zijn er talloze, varierend van Panzer General, Heart of Iron tot Axis & Allies. Het hangt er helemaal vanaf wat voor soort WO2 (puur militair, alleen Europa, grondstoffen en logistiek, etc.).
Ook hangt het natuurlijk ervanaf hoe oud het spel moet zijn (386 of P4)

Maar ik weet helaas niet zoveel van dat soort spellen (not my thing), maar anderen kunnen je vast wel helpen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:12:

Zoals een paar posts hierboven al staat, Silent Storm is een erg leuke Turn Based Game dat zich afspeelt in WO2.

Je kunt de demo even bekijken of het wat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste turn-based-game?
Toen ik dat las dacht ik maar aan 1 ding: Jagged Alliance 2!
Op Age of Empires 1 na het beste spel OOIT gemaakt :D:D
Ja2 is zo uitgebreid dat je hem 6x helemaal uit kunt spelen en het nog steeds niet saai word en je steeds nieuwe dingen ontdekt.Vraag me af of en wanneer er een Ja3 uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:32:
[...]

Zoals een paar posts hierboven al staat, Silent Storm is een erg leuke Turn Based Game dat zich afspeelt in WO2.

Je kunt de demo even bekijken of het wat is!
Mhh strange, de zip is 0KB :D
ik dacht al, wat een snelle download :D
maargoed, hij ziet er heel vet uit, maar ik dnek dat dit toch net een stapje tever is voor mn pa.
Ik ga eens die panzer titels uitzoeken (tankjes plaatsen en laten vechten :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iemand inmiddels al Hammer & Sickle gespeeld?

Overigens ben ik het er zeker mee eens dat JA2 de beste turn-based game ooit is, hoeveel uur ik wel niet in dat spel heb zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
In de Civilization-reeks is ook Alpha Centauri een echte aanrader. Het is een turn-based strategy spel zoals Civilization, maar dan in een hele bizarre wereld. Ik vond het beter dan Civilization III, al zijn de graphics wel wat minder mooi.

Verder heb ik Etherlords nog niet langs zien komen in dit topic. Het is een soort Heroes of Might & Magic kloon maar dan toch net wat anders. Er zijn ondertussen twee delen van, en het is door dezelfde ontwikkelaar gemaakt die nu bezig is met Heroes of Might & Magic V: Nival Interactive (http://www.nival.com/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02 18:30

Pesticide

Competitief gamen is een sport

battle isle 1 2 expansions en dan de beste uit de reeks , battle isle 3 met full motion pictures

battle isle 4 was dan weer xcom squad based achtig met leuke 3d gfx maar werd snel eentonig

en een lekkere muziekclip op een van de 2 cds , hebbik ettelijke weekjes zoet mee geweest

[ Voor 21% gewijzigd door Pesticide op 20-11-2005 04:34 ]

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:15
Voor mij is het beste turn-based spel dat ik ooit heb gespeeld Gorky 17 !
Vond dat echt heel Vet ! het was redelijk moeilijk maar vond het geweldig.

Maar zijn vast weinig mensen die deze game kennen of gespeeld hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malthus schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:57:
In de Civilization-reeks is ook Alpha Centauri een echte aanrader. Het is een turn-based strategy spel zoals Civilization, maar dan in een hele bizarre wereld. Ik vond het beter dan Civilization III, al zijn de graphics wel wat minder mooi.

Verder heb ik Etherlords nog niet langs zien komen in dit topic. Het is een soort Heroes of Might & Magic kloon maar dan toch net wat anders. Er zijn ondertussen twee delen van, en het is door dezelfde ontwikkelaar gemaakt die nu bezig is met Heroes of Might & Magic V: Nival Interactive (http://www.nival.com/).
Ik vond Etherlords erg leuk. Het was wel wat instabiel en behoorlijk moeilijk. Deel 2 was ook erg leuk. Alpha Centauri had het voorbeeld moeten zijn voor Civ III; het had vele features die voor meer diepgang en verrassingen zorgden. Ook het feit dat je met een meer science-fiction achtige wereld te maken hebt is veel leuker; die standaard aarde kennen we nu wel.

Wat betreft nieuwe spellen ben ik onder de indruk van UFO: Aftershock, voor liefhebbers van X-Com/UFO-Enemy Unknown is dit veel beter dan het eerste spel van de makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artcore schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:44:
Iemand inmiddels al Hammer & Sickle gespeeld?

Overigens ben ik het er zeker mee eens dat JA2 de beste turn-based game ooit is, hoeveel uur ik wel niet in dat spel heb zitten...
Het is jammergenoeg nog niet in Europa uitgebracht, het zou nu wel bijna in de VS uit moeten zijn. Kl*te vertraging door die distributiefratsen altijd.

(Opmerking: Een versie die niet in het Russisch is wel te verstaan.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<3 Warlords II en IV. Echt ge-wel-dig allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:24:
Jagged Alliance 1 & 2! Briljante spellen, speelt af in een jungle waar je met je team allerlei opdrachten uit moet voeren.
Hier sluit ik me volledig bij aan, ik heb vooral veel Jagged Alliance 2 gespeeld. Niet zo geweldige graphics, maar het had wel een fijne, vrije atmosfeer. Je kon een team huurlingen helemaal zelf ontwerpen en in een klein derdewereldlandje de dictator langzamerhand omverwerpen, echt geweldig het gevoel van je eige mini-legertje :) Zeker aan te raden! (is ook best licht spel, heb het op een Pentium 233 Mhz en 4MB graka'tje gespeeld..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik helemaal verslaafd aan Space Rangers 2. Een soort mengeling tussen Elite, Master of Orion, Star Control 2 en nog veel meer. Het vechten in de ruimte, het gedeelte waar je de meeste tijd doorbrengt, is turnbased. Daarnaast kent het spel nog de nodige verrassingen zoals zelfs text adventures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:36:
<3 Warlords II en IV. Echt ge-wel-dig allebei.
Deel 2 en 3 heb ik heel veel gespeeld. Deel 4 heb ik ook maar op de een of andere vond ik die een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-10 16:50
Strategic Command vond ik wel een leuk WW2 turn-based game, hoewel het net niet genoeg diepgang biedt om echt lang te boeien.

Kent iemand Europe Universales? Daar was ik ooit aan verslaafd.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Pagina: 1 2 Laatste