Hoofdcategorieën
Topicacties

iPod Camera Connector

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 december 2004

Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar dat Apple voor de iPod photo allemaal apperatuur gaat maken, terwijl ze niet op het idee komen om een camera die je rechtstreeks op je iPod photo aan kunt sluiten te maken, zodat je met je iPod zelf gewoon foto's kunt maken, pas dan zal ik zo'n apperaat gaan kopen en ik denk dat er best meer mensen zijn die er zo over denken.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Reg. datum: 30 maart 2002

Jos waar heb je het over. Een camera van hoge kwaliteit maakt grote foto's. Met dit stukkie hardware kun je die foto's makkelijk wegschrijven en zit je memory kaart niet steeds vol (of moet je grof investeren in kaartjes)

Nu wil jij een camera die gelijk wegschrijft op de ipod?!? Dan moet je dus altijd twee devices meenemen en ook zorgen dat de twee altijd met elkaar verbonden zijn. Laat ik de kosten en het lage aantal gebruikers en het feit dat veel mensen al een camera hebben even buiten beschouwing.

Al met al is het een heel mooi stukkie hardware dat een goede prijsstelling kent voor mensen die wat fotograferen en een ipod bezitten en geen gb's aan memory aan willen schaffen voor een vakantie trip.

Apple/Mac Liefhebber

quote:
josvg schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 11:43:
Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar dat Apple voor de iPod photo allemaal apperatuur gaat maken, terwijl ze niet op het idee komen om een camera die je rechtstreeks op je iPod photo aan kunt sluiten te maken, zodat je met je iPod zelf gewoon foto's kunt maken, pas dan zal ik zo'n apperaat gaan kopen en ik denk dat er best meer mensen zijn die er zo over denken.
Om een goede digitale camera te ontwikkelen heb je echt wel een hoop ervaring nodig (hoewel Apple wel in eerste instantie één van de eerste makers van de digitale camera was, zoek maar in Google naar Apple's QuickTake). Daarnaast is er erg veel concurrentie op de markt voor digitale camera's. Het is dus helemaal niet verstandig als Apple daar ook nog in gaat investeren. De iPod was destijds wel een goede gok, omdat de markt voor HD MP3 spelers nog erg onontwikkeld was, Apple heeft daar de vruchten van geplukt.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Reg. datum: 03 december 2001

quote:
Hertog schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:21:
Offtopic:
Ik vraag me ook af waarom die waarschuwing daar staat. Zijn er tig posts verwijderd van mensen die het er over hadden welke iPod ze hebben of is het een voorzorgsmaatregel?

Ontopic:
Ik vind het er niet zo bijzonder uit zien eerlijk gezegd. Het blijft een extra losse connector waar weer een los kabeltje aan moet hangen. Het was stijlvoller geweest als de iPod Photo gewoon al zo'n connector ingebouwd had. Ik bedoel, het heet al iPod Photo dus dan vind ik een ingebouwde camera-connector geen overbodige luxe ;)
Stijlvoller? Maybe... Maar voor Apple is dat geen doen, een slot voor verschillende soorten memory kaarten zorgt voor een grotere i-pod, plus het feit dat dit ding gewoon met meerdere i-pod's te gebruiken is maakt dat ik het opzich wel een goede oplossing vind :) Ook wel makkelijk als iemand anders foto's op zijn digicam heeft die jij wilt hebben, een i-pod heb ik altijd bij me :)

Aut bibat, aut abeat
Reg. datum: 14 juni 2002

quote:
Fake schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:42:
[...]

Stijlvoller? Maybe... Maar voor Apple is dat geen doen, een slot voor verschillende soorten memory kaarten zorgt voor een grotere i-pod, plus het feit dat dit ding gewoon met meerdere i-pod's te gebruiken is maakt dat ik het opzich wel een goede oplossing vind :) Ook wel makkelijk als iemand anders foto's op zijn digicam heeft die jij wilt hebben, een i-pod heb ik altijd bij me :)

Waar zie jij een slot voor verschillende soorten geheugenkaarten? Ik zie vooral wat ook in de startpost staat:

quote:
Aan deze ene kant gaat ie in de iPod connector en aan de andere kant is het een USB aansluiting waarop je je camera aan kan sluit
Oftewel: een usb naar iPod verbinding. En dan denk ik, ze hadden die verbinding ook best in de iPod kunnen doen en een usb poort direct op de iPod zetten. Natuurlijk, het zal wat meer kosten, maar daarvoor is er toch verschil tussen een iPod en een iPod Photo?

Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.

Reg. datum: 02 februari 2003

Hoi,

Ik heb hier nog een aantal dingen die mij niet helemaal duidelijk zijn over deze connector:

- Als ik een mini koop, is die er dan op aan te sluiten?( ik zie dat in het persbericht de ene keer alleen de naam ipod word genoemd, en de andere keer Ipod Photo...)
- stel dat het kan, kan je dan, als je je cam aan je mini hebt hangen, via je cam foto's verwijderen?? die er al op staan (strax schiet ik per ongeluk 6 GB vol :P)

Trouwens ik vraag dit, zonder een cam of een mini te bezitten, ik wil deze allebei in de komende maand kopen. Nog een vraag: Wat nou als ik geen mini koop maar een Shuffle, is dit dan wel gewoon opslag die je aan een cam kan hangen? en dus ook dat je via je cam foto's die erop staan kan verwijderen etc.

Het leven is hard - Verschil moet er zijn!!!

Made on a Mac

quote:
Yawgie schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:08:
Hoi,

Ik heb hier nog een aantal dingen die mij niet helemaal duidelijk zijn over deze connector:

- Als ik een mini koop, is die er dan op aan te sluiten?( ik zie dat in het persbericht de ene keer alleen de naam ipod word genoemd, en de andere keer Ipod Photo...)
- stel dat het kan, kan je dan, als je je cam aan je mini hebt hangen, via je cam foto's verwijderen?? die er al op staan (strax schiet ik per ongeluk 6 GB vol :P)

Trouwens ik vraag dit, zonder een cam of een mini te bezitten, ik wil deze allebei in de komende maand kopen. Nog een vraag: Wat nou als ik geen mini koop maar een Shuffle, is dit dan wel gewoon opslag die je aan een cam kan hangen? en dus ook dat je via je cam foto's die erop staan kan verwijderen etc.
Erm, het ding is nog niet eens officieel aangekondigd, dus veel harde info kunnen we nog niet geven 8)7 Met een Shuffle gaat in ieder geval niet werken: het is namelijk in feite een USB-stick, en die kun je niet echt in je camera proppen :P
Reg. datum: 02 februari 2003

k, ook niet met zo'n leuk verlengkabeltje?

sorry ben nog al noop op dit gebied :P

Yawgie wijzigde dit bericht 03-03-2005 22:58 (38%)

Het leven is hard - Verschil moet er zijn!!!

.
Reg. datum: 09 mei 2000

quote:
Yawgie schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:58:
k, ook niet met zo'n leuk verlengkabeltje?
Nee, maar waarschijnlijk wel met een ding als dit.

|| We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity,
   and it was not meant that we should voyage far. ||

Reg. datum: 21 september 2001

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar dit is toch precies een dergelijk product waar jullie over discusieren:

http://catalog.belkin.com...oons%2FiPodaccessoires%2F

Reg. datum: 25 februari 2001

Ja, maar die:
- is veel duurder
- is traaaaaaag
- loopt op batterijen

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

monkey is gone to heaven

Hopelijk kun je dan meteen de foto's zien op de Photo, dat zou wel tof zijn!

20" Cinema Display / 13" MacBook black / 3.5" iPhone 3G Wit / last.fm / X360 Live.

Dank u wel.
Reg. datum: 11 april 2002

De foto's zijn direct te bezichten volgens deze link
http://www.appleinsider.com/news.php?id=910

[/quote]In an interview with CNet News.com, Apple vice president, Greg Joswiak, described the camera connector as "a small white plastic device, similar in appearance to a small docking station, that has a cable for connecting to the iPod and a USB port for connecting to a camera." It will work with both the new iPod photos and with earlier photo player models, said Joswiak, who also heads Apple's iPod product marketing. "Pictures loaded onto an iPod directly will be able to display immediately on the iPod. But for the photos to be shown on a TV, the iPod Photo will need to be connected to a Mac or PC first."
[quote]

monkey is gone to heaven

Ok, dat is mooi, je kunt ze dus meteen op de iPod zien!

20" Cinema Display / 13" MacBook black / 3.5" iPhone 3G Wit / last.fm / X360 Live.

mits je een iPod Photo hebt natuurlijk. Ik heb mijn 4G 40GB iPod geupdate met de nieuwste fimware en heb nu in het menu ook de mogelijkheid om Photo import te kiezen.

Is er al een datum bekend?

Zijn er eigenaars van een gewone iPod of een mini die deze functie in hun firmware hebben na update?

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

ik heb toch een gewone iPod? en bij mij is het dus gelukt.

Cow tipping in Wisconsin

De iPod Camera Connector is zonder verdere aankondiging verschenen op de Apple Store
http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/726/store.apple.com/Catalog/US/Images/ipod_camera_connect_125.jpg

iBook: 1,33GHz, 1GB RAM, 80GB schijfruimte
iMac: 800Mhz, 1GB RAM, 60GB schijfruimte

Yokohama, Japan
Reg. datum: 25 april 2000

Nu is het gewoon wachten op gebruikerservaringen of hij het ook doet met de normale iPod. Het is helemaal niet gek dat er nog een kabel aan moet. Er zijn verschillende mini USB B stekkers in de markt, maar de USB A aansluiting is wel altijd hetzelfde.
Reg. datum: 24 oktober 2003

Ook in de Nederlandse Apple Store staat ie al!

http://store.apple.com/Ap....6.9.21.0.1.0.1.1.0.1.0.3

Ik ga 'm cker kopen!

Ik ga donderdag/vrijdag gewoon met mijn iPod 4G en camera langs de drie Apple winkels die Amsterdam rijk is en dan mogen ze mij laten zien of het werkt op de 4G (mits ze 'm al hebben) :P

Reg. datum: 03 augustus 2004

quote:
Compatible with iPod photo (30/40/60GB).

Volgens apple site...zal dus niet werken op niet photo modellen. Jammer genoeg, want bezit zelf een 3G iPod

edit: en verderop staat dit:

quote:
Other iPods, including iPod mini, iPod with Click Wheel, and iPod shuffle, are not supported with the iPod Camera Connector.

Vlex wijzigde dit bericht 23-03-2005 12:53 (35%)

Not supported betekent niet dat het niet werkt. 3rd en 4th gen iPods hebben nl. wel de Photo import optie in hun firmware zitten... de Mini helaas niet (heb ik begrepen).

Reg. datum: 03 augustus 2004

quote:
Dr. Strangelove schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:48:
Not supported betekent niet dat het niet werkt. 3rd en 4th gen iPods hebben nl. wel de Photo import optie in hun firmware zitten... de Mini helaas niet (heb ik begrepen).
Die firmware optie is volgens mij niet hiervoor, maar voor de belkin versie

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: