Toon posts:

[iPod] Digital camera link

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik lekker over het web aan het surfen voor een medialezer voor mijn iPod, kom ik allerlei problemen tegen: Memorystick Pro niet werkend met Medialezer van Belkin... GRRRR.... Ik ga een jaar reizen en wil natuurlijk mijn iPod gebruiken als opslag voor mijn Digitale camera...
Ben ik dus Vrolijk aan het zoeken kom ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F8E477/FUL1_F8E477.jpg
Hij is alleen nog niet in NL te krijgen, dus da was bummer... Gelukkig heb ik een kennis in the States en daar laat ik hem bezorgen en zal ik dus binnen 2 weken dit prachtige dingetje in huis hebben :-) Ben ik eindelijk van het gezeur af dat ik eerst foto's naar een pc moet sturen en dan pas naar m'n iPod kan gooien...
Oja: De prijs is $80,- dus €64,-
Just to inform...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Uhm, wat wil je nou met dit topic zeggen? :?

btw, iPod's horen in Apple Talk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was behoorlijk gefrustreerd dat ik niets kon vinden om foto's over te gooien... Dus ik denk ik informeer mijn mede tweakers, dat het bestaat...
Owh... merde... verkeerde topic dus... Hmmm, zou één der Admins het willen over gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 09:39

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

zag hem net liggen in belgie, zaventem bij de firma http://www.exell.be/

Hij staat niet op de site, maar zag hem in de winkel liggen.

[ Voor 31% gewijzigd door makkie ;) op 04-01-2005 17:12 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel koste die daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga :http://www.mp3man.nl/product/12603 kopen want daar kan je snel je foto's op zetten foto's bekijken film kijke en mp3tjes natuurlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 09:39

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Geen idee, niet echt op gelet. ik zou ze mailen als ik jou was, of bellen. Misschien dat ze ook in NL leveren. Vermoed het wel. Anders is het 1 uur rijdden vanaf breda.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt irri dat ik hem nergens in NL kan vinden...
Maar zal hem maar via de VS laten versturen. Ik heb m'n iPod daar ook gekocht, was omgerekend 315 Euro :-) 40 gig 4G.. niet vervelend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een kleine opmerking, ook Sitecom heeft een USB on the go adapter (CN-131) en deze kost in de winkel € 39,95.

Hiervoor hoef je dus niet voor naar de States!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Je bedoelt deze? Ik denk niet dat die geschikt is voor iPods ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand het ooit geprobeerd? Anders is het wel aantrekkelijk... Maar ben alleen bang dat ie het niet kan opslaan... Heb ook geen zin om er €40 aan te besteden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou dit niet werken! Heeft Apple andere USB en of beveiligingen hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehmmm volgens mij heb ik dat ding bij BCC zien liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk das een stuk beter! Da scheelt een hoop geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:18:
Waarom zou dit niet werken! Heeft Apple andere USB en of beveiligingen hierop?
De iPods werken met een dock connector. Als je je iPod aan je pc wilt hangen, heb je dus een verloopkabeltje Dock connector <-> USB (of Firewire). Het is dus echt een aparte aansluiting, waar je aparte apparatuur voor nodig hebt (zoals die Belkin) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54

Tarin

Just plain weird.

The Evil Brain schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:45:
[...]

De iPods werken met een dock connector. Als je je iPod aan je pc wilt hangen, heb je dus een verloopkabeltje Dock connector <-> USB (of Firewire). Het is dus echt een aparte aansluiting, waar je aparte apparatuur voor nodig hebt (zoals die Belkin) :)
Maar dat ding van Sitecom heeft gewoon 2 USB-poorten, dus je plugt je iPod met dock => USB2.0-kabel in de ene en je cardreader/camera/whatever in de andere poort :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Niet nuttig als je een FireWire iPod hebt zoals ik...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19
Er zijn ook apparaten die iets groter zijn dan de iPod maar waar je een HD in kan zetten zodat je bijv. 40 of 60 gb opslagruimte hebt (kastje kost 100 euro en een hd ook nog).

Ikzelf vertrouw niet op de ipod als backup opslag, en al helemaal niet als er een jaar digitale foto's op zouden staan!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach, heb wel vertrouwen er in... Als ik de mogelijkheid heb om foto's op cd te fikken dan ga ik dat ook zeker doen. Ik heb trouwens bij mijn iPod een firewire-, usbkabel en een dockingstation gekregen... zit er standaard in, in de VS... dus met dat apparaatje zou ik heb aan mijn USB kabeltje kunnen hangen en aan de andere kant m'n camera... Heel fijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Tarin schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:07:
[...]

Maar dat ding van Sitecom heeft gewoon 2 USB-poorten, dus je plugt je iPod met dock => USB2.0-kabel in de ene en je cardreader/camera/whatever in de andere poort :).
En toch denk ik niet dat dat gaat werken :) Om de volgende twee redenen:
- iPod heeft aparte drivers nodig, terwijl bijv. USB-sticks onder Windows vanzelf werken
- je zult je iPod dan in Disk Mode moeten zetten, en dan kan je weer geen liedjes luisteren (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt zeker alles is te lezen op dpreview

http://forums.dpreview.co...rum=1023&message=11575484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54

Tarin

Just plain weird.

The Evil Brain schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:32:
[...]

En toch denk ik niet dat dat gaat werken :) Om de volgende twee redenen:
- iPod heeft aparte drivers nodig, terwijl bijv. USB-sticks onder Windows vanzelf werken
- je zult je iPod dan in Disk Mode moeten zetten, en dan kan je weer geen liedjes luisteren (toch?)
Ik ga er van uit dat de (3/4G) iPod gewoon ondersteund wordt door dat Sitecom-geval, omdat er onder stond dat het werkte (en zie ook bovenstaand linkje), en gaf alleen een reaktie op jouw post waarin je stelde dat het fysiek onmogelijk was ;).

Maar goed, dat Sitecom-ding is als het goed is redelijk eenvoudig verkrijgbaar, het is dat ik zelf geen iPod met USB-functionaliteit heb, anders zou ik het even proberen denk ik. 10 GB extra fotoopslagruimte was me goed van pas gekomen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Tarin schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:38:
[...]

Ik ga er van uit dat de (3/4G) iPod gewoon ondersteund wordt door dat Sitecom-geval, omdat er onder stond dat het werkte (en zie ook bovenstaand linkje), en gaf alleen een reaktie op jouw post waarin je stelde dat het fysiek onmogelijk was ;).
Aha ok :)
Maar in bovenstaand linkje gaat het nog steeds om de Belkin Digital Camera Link, en niet om dat Sitecom-geval :) En ze zeggen daar ook dat je iPod op 'Enable Disk Use' moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu dat Sitecom-geval besteld. Ben benieuwd hoe en of het werkt... Waar ik alleen tegen aanloop is dat je met je iPod niets kan verwijderen... Toch moet het mogelijk zijn aangezien je playlist ook kan verwijderen. Ik heb op Google en Got gezocht maar ben niets tegen gekomen wat dit oplost. Want ik wil natuurlijk mijn muziek op m'n iPod zetten en als ik foto's heb de muziek er afhalen en volgooien met foto's. Ik ben verder zelf een beetje in de controls gaan kijken, en daar zie je dan Device... (in je iPod) misschien dat ik daar in iets kan vinden... Helaas kan ik niet zien hoe ik die bestanden kan openen... maar ik ben aan het zoeken. Hier nog iemand een idee om deze funcitie aan de praat te krijgen?

Edit:
Ik ga over dit onderwerp wel verder in dit topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou die USB-To-Go doet het dus ook niet.... Er is dus geen enkele manier om een fotocamera op een iPod aan te sluiten, alleen dus dat super dure Belking ding... Damn,.,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:05:
Nou die USB-To-Go doet het dus ook niet.... Er is dus geen enkele manier om een fotocamera op een iPod aan te sluiten, alleen dus dat super dure Belking ding... Damn,.,,,
Onder welke steen heb jij geleefd de afgelopen weken..

iPod Camera Connector

en

http://store.apple.com/1-....6.59.0.3.1.0.5.1.0.1.1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:59

Nitai

Live the life you love.

miekd, wat vriendelijker kan ook wel, trouwens je weet niet of Kill_Sam wel een iPod Photo heeft, want vooralsnog is die connecter alleen voor de iPod Photo geschikt.

trouwens wel fijn dat hij reageert op z'n topic, altijd beter voor de search en bespaart andere tweakers de moeite om hetzelfde te proberen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Toch wel vreemd dat USB2Go nog steeds niet ondersteund wordt, ik heb begrepen dat het toch al tijden in de chipset van de iPod ingebakken zit. Met de release van de Camera Connector is natuurlijk ook alle reden om die mogelijkheid beschikbaar te maken weg bij Apple :(

OT: Wat voor vage ondertitel heb jij nou :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:59

Nitai

Live the life you love.

offtopic:
wie? ikke? :D beetje tweaker glorification ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb idd geen iPod Photo... Die Leuke camera connector doet het ook niet, dus ben nu maar een beetje met die copy-box aan het prutsen..
Er MOET toch een mogelijkheid zijn... (heb nog 2 weken...)

Okay Heb het voor elkaar!!!!

Stap voor stap:
  1. Koppel je camera aan je computer (of alleen de Memory stick)
  2. Maak in je memorystick een map aan die je "Syncbox" noemt
  3. Sluit je camera aan op je source ingang van je Sitecom Usb-The-Go box
  4. Sluit je iPod aan op je Target ingang van je Sitecom Usb-The-Go box
  5. Zet je Sitecom Usb-The-Go box op "Disk"
  6. Druk 5 seconden op de knop om hem aan te zetten
  7. Druk nog een keer op de knop om te kopieëren
  8. En klaar is Kees :-) Je files staan nu op je iPod onder Sync001 en elke keer als je dit herhaald moet word het nummer groter (Bijv. Sync002)
LET OP DAT JE NIET TUSSEN DOOR JE MEMORYSTICK FORMATEERD!!! Dan gaat de syncbox weg en kan je niet meer Kopiëren. Ik neem verschillende Memory sticks mee, dus moet in elke memory stick zo'n map aan maken.
FF een tip: Als je dit gaat doen, zet wel zo snel mogelijk al je foto's van je iPod naar een cd... Lijkt me toch nog altijd beter!

Dit werkt dus op mijn Sony DSC-717, met een Windows geconfigureerde iPod

Weet iemand trouwens of het veel kwaad kan dat je bestanden niet in "Data Files" komen te staan, maar gewoon rechtstreeks in je hoofd dir van je iPod?

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 11:53 ]

Pagina: 1