Toon posts:

[iPod] Bestanden verwijderen zonder PC of Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veel mensen lopen tegen het probleem dat je geen bestanden kan weggooien op je iPod zonder dat je een PC of Mac gebruit. Nu kan je dus wel play lists verwijderen, maar niet de nummers zelf. Het moet denk ik toch mogelijk zijn om de iPod deze functie te geven? Ik heb zelf al veel op GOT en Google gekeken, maar niemand weet hoe het moet. Nu ben ik zelf wat gaan kijken in de iPod, en heb daar de Device folder een beetje uitgeplozen. Met het programma ecellJ kan je de .eri files openen. nu snap ik er nog niet zo veel van. Er is ook een bestand in de Device map: Deviceinfo. helaas staat er geen extencie bij... dus kan ik het ook niet openen. maar ik heb het vermoeden dat dit iets te maken heeft met wat ik wil. Misschien dat er meer mensen zijn, die iets meer van iPods en inhoud afweten en kunnen we samen deze functie wel ontwikkelen....
PS: ik werk zelf met een windows XP bak

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 12:11
Lijkt me net al te moeilijk met iPod-Linux, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Kijk er eens naar zou ik zeggen...

Edit: Werkt alleen met een mac geformatteerde iPod... helaas

[ Voor 17% gewijzigd door straat op 17-01-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Das echt balen... misschien dat iemand dit om kan zetten in een windows versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Ik snap eigenlijk niet echt wat je nu wil.
Aan de ene kant heb je het erover dat je bestanden zonder pc of mac wilt kunnen, oftewel: de iPod moet dat uit zichzelf kunnen. Aan de andere kant heb je het wel over een programma genaamd "ecellJ", waarvan ik me afvraag wat het uberhaupt is :P

Mijn voornaamste vraag: Waarom zou je bestanden van je iPod willen wissen zonder computer? Wat is daar het nut van?

Zonder computer kun je toch sowieso al niets nieuws op je iPod zetten om de vrijgemaakte schijfruimte mee te gebruiken :?

edit:
Ah kijk, ik zie net je andere topic: [rml][ iPod] Digital camera link[/rml] :)
Hiervoor lijkt iPodLinux me inderdaad bijzonder geschikt. Mocht er geen manier zijn om iPodLinux met een FAT32 geformatteerde harddisk te laten werken (het is open source, dus er loopt ongetwijfeld iemand rond die dit kan maken) dan kun je natuurlijk altijd overwegen je iPod (tijdelijk?) HFS te formatteren, en een linux LiveCD als Knoppix te gebruiken om de foto's er later weer af te halen :)

edit:

@Straat: De officiele website van iPodLinux is http://www.ipodlinux.org

Die link die jij geeft is slechts een installer GUI voor OS X gebruikers. De topicstarter draait echter Windows.

Verder een belangrijke quote van die website:
The fourth generation click wheel, mini, U2, Photo, and Shuffle iPods are NOT currently supported.
Dit is wellicht belangrijk voor de topicstarter :)

En om iPodLinux te laten draaien op een FAT geformatteerde iPod, moet je ervoor zorgen dat deze directory in het iPodLinux CVS repository gaat worden aangevuld met een fat32 mapje: http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.py/ipodlinux/linux/fs :)

[ Voor 87% gewijzigd door dawuss op 17-01-2005 18:14 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk zo kom ik steeds verder... "Helaas" heb ik een 4G iPod, dus kan ik er geen linux op zetten... ze zijn er hard mee bezig. Maar het komt wel goed denk ik... Ik hoop dat het goed is voor Maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:51
Is hier al een oplossing voor?
Ik zou graag onderweg wat muziek wissen op ruimte te maken voor foto`s.
Die haal ik namelijk binnen direct via mijn camera.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-09 14:37

Yuco

Womanizer!

Is dit nog steeds niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 09:50
Op een iPod touch is het mogelijk, met BossTools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 16:13
Dit is een beetje nutteloze kick op deze manier, je kunt dan beter een nieuw topic openen. Dit is immers een topic van twee jaar oud.

Het hangt er volledig vanaf wat voor model iPod je hebt. Op de gewone iPods is het niet mogelijk, tenzij je andere software/firmware installeert met alle mogelijke gevolgen van dien. Op de iPhone en iPod touch zijn er wel mogelijkheden, mits je hem jailbreakt :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.