Toon posts:

iPod Camera Connector

Pagina: 1
Acties:
  • 1.418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens AppleInsider is in Japan bij de keynote een slide getoond waarbij de iPod camera connector is te zien. Aan deze ene kant gaat ie in de iPod connector en aan de andere kant is het een USB aansluiting waarop je je camera aan kan sluiten. Ideaal opslag medium voor je camera natuurlijk :)

Zo te lezen moet ie eind maart in de verkoop gaan voor $29,-

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/images/ipod_camera_connector_shot.jpg

En zie voor het hele artikel: http://www.appleinsider.com/news.php?id=917

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat het alleen voor de iPod photo is. Voel me sowieso een beetje genaaid dat ik 1,5 maand geleden een 20gb iPod voor 329 euro heb gekocht terwijl je nu voor 359 een 30gb iPod Photo hebt... maarja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
tjetta: ik zit met hetzelfde... ook een 20GB voor 329 :(
Ach, heb toch mn laptopje en een xD kaartje kost ook niet zoveel meer dus kom de dag wel door zonder iPod camera connector ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:49
Enne... Hij's niet alleen voor de iPod photo.. Je kan'm ook gebruiken op de gewone iPod, maar dan kun je ze niet bekijken... Da's t enige...

Kijk maar eens naar iPod software v.2.3 voor de iPod... Onder "Extras" heb je nu naast het originele "Record text message" nu ook "Import photos" :)

Denk dat ik'm wel ga halen dat verloopstukje...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 12:11
cailin_coilleach schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:35:
Enne... Hij's niet alleen voor de iPod photo.. Je kan'm ook gebruiken op de gewone iPod, maar dan kun je ze niet bekijken... Da's t enige...

Kijk maar eens naar iPod software v.2.3 voor de iPod... Onder "Extras" heb je nu naast het originele "Record text message" nu ook "Import photos" :)

Denk dat ik'm wel ga halen dat verloopstukje...
Dat zat er volgens mij al wel langer, te gebruiken met een optionele cardreader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:53:
Jammer dat het alleen voor de iPod photo is. Voel me sowieso een beetje genaaid dat ik 1,5 maand geleden een 20gb iPod voor 329 euro heb gekocht terwijl je nu voor 359 een 30gb iPod Photo hebt... maarja :)
Ach ja, ik heb vrijdag voor €339,00 een iPod 40gb gekocht;) dus ja... Is wel relaxed man, maar zoveel heb je toch niet aan de iPod photo naarmijn mening, je kunt er alleen plaatjes inzetten geen mee maken dus waarom zou je dat doen? Bespaar je het werk!!! Ben tevreden met de mijne...

maar ja...
Mazzel :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:16
Dit dingetje zal wel niet op een of andere manier gebruikt kunnen worden met een 1st gen iPod, of wel?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De eerste en tweede generatie iPod heeft geen dock connector en kun je dus niet gebruiken met deze iPod camera connector.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:41

ReseTTim

Chocolate addicted

wel raar dat ze zoiets gaan maken terwijl er al van belkin zo'n apparaatje is.. ok dit is misschien wel mooier.. maarja.. zou wel fijn zijn geweest als dit al eerder bestond... ben benieuwd of ie op alle camera's fijn werkt.

iig natuurlijk is dit weer is niet mogelijk voor de 2de gen. ipod :( :(

offtopic:
ik heb ooit nog een 1ste gen. 5gb ipod gekocht voor 500,= euro dus niet zijken mensen. en die na 1 jaar voor 150,= verkocht. ja dat is gewoon een afschrijving ong. van 1,= per dag :(

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
ReseTTim schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 03:11:
wel raar dat ze zoiets gaan maken terwijl er al van belkin zo'n apparaatje is.. ok dit is misschien wel mooier.. maarja.. zou wel fijn zijn geweest als dit al eerder bestond... ben benieuwd of ie op alle camera's fijn werkt.

iig natuurlijk is dit weer is niet mogelijk voor de 2de gen. ipod :( :(

offtopic:
ik heb ooit nog een 1ste gen. 5gb ipod gekocht voor 500,= euro dus niet zijken mensen. en die na 1 jaar voor 150,= verkocht. ja dat is gewoon een afschrijving ong. van 1,= per dag :(
Hebben de mensen van GoT die toen niet nog voor jou bij elkaar gespaard? Goede ouwe tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:41

ReseTTim

Chocolate addicted

Fake schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 10:16:
Hebben de mensen van GoT die toen niet nog voor jou bij elkaar gespaard? Goede ouwe tijd ;)
offtopic:
neej, dat was lunatic..dat modje die nu overgestapt is naar fok ;).

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Wat een belachelijke "Waarschuwing" onderaan dit topic. Een beetje vrijheid-blijheid kan toch geen kwaad ? En dan, als er alsnog zo overdreven strak ontopic gereageerd moet worden, noem het dan "Opmerking" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aangezien de connector en de hardware in principe hetzelfde is, zie ik niet in waarom deze kabel niet bij 3G en 4G zou kunnen werken. Zul je net zien bij Apple, kan je alsnog die media-reader van Belkin kopen voor 89 euro.

10 replies en dan een topic-waarschuwing..... waarover mag je tegenwoordig nog 'discusseren'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Voordeel van deze connector is denk ik dat je geen extra batterijen meer nodig hebt zoals bij de belkin. als hij beschikbaar is dan ga ik hem waarschijnlijk wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Heeft de mini dezelfde connector als de 3/4th gen iPods? M.a.w., zou de connector ook met een Mini werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:44:
Heeft de mini dezelfde connector als de 3/4th gen iPods? M.a.w., zou de connector ook met een Mini werken?
Volgens mij is hier wel verschil tussen. Want je hebt ook een mini dock en een "gewone" iPod dock.
Waarschijnlijk vallen mensen die vaak on the road hun digicam willen leeghalen niet in de doelgroep van de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:44:
Alle iPods hebben als uitgang een iPod dock connector, die ook allemaal gelijk aan elkaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Plecky schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:37:
Want je hebt ook een mini dock en een "gewone" iPod dock.
Volgens mij heeft dat meer te maken met de grootte van de iPod in kwestie. De mini is natuurlijk kleiner, vandaar dat het ook een ander dock nodig heeft, anders valt ie om ;) Volgens mij zijn de dock connectoren over alle iPods gelijk, of het ook qua firmware met de Mini gaat werken... ik verwacht het niet, maar je weet maar nooit natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Offtopic:
Ik vraag me ook af waarom die waarschuwing daar staat. Zijn er tig posts verwijderd van mensen die het er over hadden welke iPod ze hebben of is het een voorzorgsmaatregel?

Ontopic:
Ik vind het er niet zo bijzonder uit zien eerlijk gezegd. Het blijft een extra losse connector waar weer een los kabeltje aan moet hangen. Het was stijlvoller geweest als de iPod Photo gewoon al zo'n connector ingebouwd had. Ik bedoel, het heet al iPod Photo dus dan vind ik een ingebouwde camera-connector geen overbodige luxe ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Niet online
The Evil Brain schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:04:
[...]

Volgens mij heeft dat meer te maken met de grootte van de iPod in kwestie. De mini is natuurlijk kleiner, vandaar dat het ook een ander dock nodig heeft, anders valt ie om ;) Volgens mij zijn de dock connectoren over alle iPods gelijk, of het ook qua firmware met de Mini gaat werken... ik verwacht het niet, maar je weet maar nooit natuurlijk :)
Dat zou wel logisch zijn, maar ik weet niet of Apple zo logisch denkt.
De Digital Camera Link van Belkin past volgens de site ook niet op een Mini.
Bovendien is dat ding net zoals de iPod camera connector niet zo breed als de hele iPod. dus gaat het waarschijnlijk om de dock connector en niet de grootte van het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Of het werkt niet met de Mini-firmware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Polle schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:51:
Wat een belachelijke "Waarschuwing" onderaan dit topic. Een beetje vrijheid-blijheid kan toch geen kwaad ? En dan, als er alsnog zo overdreven strak ontopic gereageerd moet worden, noem het dan "Opmerking" ofzo.
Die discussie mag je voeren in LA.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:09
Voor zover ik heb begrepen gaat deze werken op alle iPods met dock connector... alleen het tonen van de foto's werkt op de iPod photo. Voor die $29 krijg je trouwens alleen het tussenstukje en niet het kabeltje naar de camera. Vraag me alleen af welke camera's ondersteund worden en of dit wellicht alleen camera's worden die een virtualdrive hebben, dan zit ik dus met mijn Canon G5 niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

wheeler schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:32:
Voor zover ik heb begrepen gaat deze werken op alle iPods met dock connector... alleen het tonen van de foto's werkt op de iPod photo. Voor die $29 krijg je trouwens alleen het tussenstukje en niet het kabeltje naar de camera. Vraag me alleen af welke camera's ondersteund worden en of dit wellicht alleen camera's worden die een virtualdrive hebben, dan zit ik dus met mijn Canon G5 niet goed.
De Image Capture tool in OS X kan zowel Mass Storage Devices aan, als cams die 'anders' werken (ik weet niet hoe het heet, maar iig kan je dan oa. de camera bedienen via de browser etc.).

De kennis hebben ze dus wel in huis - zou me niks verbazen als het beide kan. En moderne camera's hebben toc de PictBridge - wellicht dat dat ook werkt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Voor zover ik heb begrepen gaat deze werken op alle iPods met dock connector... alleen het tonen van de foto's werkt op de iPod photo.
Dat laaste spreekt voor zich, maar waar baseer je dat eerste op? Ik heb nog nergens een 'harde' bron gevonden die dat bevestigt. Het zou wel interessant zijn, een goede reden om mijn 1ste gen in te ruilen voor een 6gb Mini.

[ Voor 43% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-03-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:46
Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar dat Apple voor de iPod photo allemaal apperatuur gaat maken, terwijl ze niet op het idee komen om een camera die je rechtstreeks op je iPod photo aan kunt sluiten te maken, zodat je met je iPod zelf gewoon foto's kunt maken, pas dan zal ik zo'n apperaat gaan kopen en ik denk dat er best meer mensen zijn die er zo over denken.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Jos waar heb je het over. Een camera van hoge kwaliteit maakt grote foto's. Met dit stukkie hardware kun je die foto's makkelijk wegschrijven en zit je memory kaart niet steeds vol (of moet je grof investeren in kaartjes)

Nu wil jij een camera die gelijk wegschrijft op de ipod?!? Dan moet je dus altijd twee devices meenemen en ook zorgen dat de twee altijd met elkaar verbonden zijn. Laat ik de kosten en het lage aantal gebruikers en het feit dat veel mensen al een camera hebben even buiten beschouwing.

Al met al is het een heel mooi stukkie hardware dat een goede prijsstelling kent voor mensen die wat fotograferen en een ipod bezitten en geen gb's aan memory aan willen schaffen voor een vakantie trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
josvg schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 11:43:
Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar dat Apple voor de iPod photo allemaal apperatuur gaat maken, terwijl ze niet op het idee komen om een camera die je rechtstreeks op je iPod photo aan kunt sluiten te maken, zodat je met je iPod zelf gewoon foto's kunt maken, pas dan zal ik zo'n apperaat gaan kopen en ik denk dat er best meer mensen zijn die er zo over denken.
Om een goede digitale camera te ontwikkelen heb je echt wel een hoop ervaring nodig (hoewel Apple wel in eerste instantie één van de eerste makers van de digitale camera was, zoek maar in Google naar Apple's QuickTake). Daarnaast is er erg veel concurrentie op de markt voor digitale camera's. Het is dus helemaal niet verstandig als Apple daar ook nog in gaat investeren. De iPod was destijds wel een goede gok, omdat de markt voor HD MP3 spelers nog erg onontwikkeld was, Apple heeft daar de vruchten van geplukt.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Hertog schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:21:
Offtopic:
Ik vraag me ook af waarom die waarschuwing daar staat. Zijn er tig posts verwijderd van mensen die het er over hadden welke iPod ze hebben of is het een voorzorgsmaatregel?

Ontopic:
Ik vind het er niet zo bijzonder uit zien eerlijk gezegd. Het blijft een extra losse connector waar weer een los kabeltje aan moet hangen. Het was stijlvoller geweest als de iPod Photo gewoon al zo'n connector ingebouwd had. Ik bedoel, het heet al iPod Photo dus dan vind ik een ingebouwde camera-connector geen overbodige luxe ;)
Stijlvoller? Maybe... Maar voor Apple is dat geen doen, een slot voor verschillende soorten memory kaarten zorgt voor een grotere i-pod, plus het feit dat dit ding gewoon met meerdere i-pod's te gebruiken is maakt dat ik het opzich wel een goede oplossing vind :) Ook wel makkelijk als iemand anders foto's op zijn digicam heeft die jij wilt hebben, een i-pod heb ik altijd bij me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Fake schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:42:
[...]

Stijlvoller? Maybe... Maar voor Apple is dat geen doen, een slot voor verschillende soorten memory kaarten zorgt voor een grotere i-pod, plus het feit dat dit ding gewoon met meerdere i-pod's te gebruiken is maakt dat ik het opzich wel een goede oplossing vind :) Ook wel makkelijk als iemand anders foto's op zijn digicam heeft die jij wilt hebben, een i-pod heb ik altijd bij me :)
Waar zie jij een slot voor verschillende soorten geheugenkaarten? Ik zie vooral wat ook in de startpost staat:
Aan deze ene kant gaat ie in de iPod connector en aan de andere kant is het een USB aansluiting waarop je je camera aan kan sluit
Oftewel: een usb naar iPod verbinding. En dan denk ik, ze hadden die verbinding ook best in de iPod kunnen doen en een usb poort direct op de iPod zetten. Natuurlijk, het zal wat meer kosten, maar daarvoor is er toch verschil tussen een iPod en een iPod Photo?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb hier nog een aantal dingen die mij niet helemaal duidelijk zijn over deze connector:

- Als ik een mini koop, is die er dan op aan te sluiten?( ik zie dat in het persbericht de ene keer alleen de naam ipod word genoemd, en de andere keer Ipod Photo...)
- stel dat het kan, kan je dan, als je je cam aan je mini hebt hangen, via je cam foto's verwijderen?? die er al op staan (strax schiet ik per ongeluk 6 GB vol :P)

Trouwens ik vraag dit, zonder een cam of een mini te bezitten, ik wil deze allebei in de komende maand kopen. Nog een vraag: Wat nou als ik geen mini koop maar een Shuffle, is dit dan wel gewoon opslag die je aan een cam kan hangen? en dus ook dat je via je cam foto's die erop staan kan verwijderen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:08:
Hoi,

Ik heb hier nog een aantal dingen die mij niet helemaal duidelijk zijn over deze connector:

- Als ik een mini koop, is die er dan op aan te sluiten?( ik zie dat in het persbericht de ene keer alleen de naam ipod word genoemd, en de andere keer Ipod Photo...)
- stel dat het kan, kan je dan, als je je cam aan je mini hebt hangen, via je cam foto's verwijderen?? die er al op staan (strax schiet ik per ongeluk 6 GB vol :P)

Trouwens ik vraag dit, zonder een cam of een mini te bezitten, ik wil deze allebei in de komende maand kopen. Nog een vraag: Wat nou als ik geen mini koop maar een Shuffle, is dit dan wel gewoon opslag die je aan een cam kan hangen? en dus ook dat je via je cam foto's die erop staan kan verwijderen etc.
Erm, het ding is nog niet eens officieel aangekondigd, dus veel harde info kunnen we nog niet geven 8)7 Met een Shuffle gaat in ieder geval niet werken: het is namelijk in feite een USB-stick, en die kun je niet echt in je camera proppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k, ook niet met zo'n leuk verlengkabeltje?

sorry ben nog al noop op dit gebied :P

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:58:
k, ook niet met zo'n leuk verlengkabeltje?
Nee, maar waarschijnlijk wel met een ding als dit.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar dit is toch precies een dergelijk product waar jullie over discusieren:

http://catalog.belkin.com...oons%2FiPodaccessoires%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja, maar die:
- is veel duurder
- is traaaaaaag
- loopt op batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Hopelijk kun je dan meteen de foto's zien op de Photo, dat zou wel tof zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto's zijn direct te bezichten volgens deze link
http://www.appleinsider.com/news.php?id=910

[/quote]In an interview with CNet News.com, Apple vice president, Greg Joswiak, described the camera connector as "a small white plastic device, similar in appearance to a small docking station, that has a cable for connecting to the iPod and a USB port for connecting to a camera." It will work with both the new iPod photos and with earlier photo player models, said Joswiak, who also heads Apple's iPod product marketing. "Pictures loaded onto an iPod directly will be able to display immediately on the iPod. But for the photos to be shown on a TV, the iPod Photo will need to be connected to a Mac or PC first."
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ok, dat is mooi, je kunt ze dus meteen op de iPod zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
mits je een iPod Photo hebt natuurlijk. Ik heb mijn 4G 40GB iPod geupdate met de nieuwste fimware en heb nu in het menu ook de mogelijkheid om Photo import te kiezen.

Is er al een datum bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zijn er eigenaars van een gewone iPod of een mini die deze functie in hun firmware hebben na update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Op mijn 1e gen. Mini zit 't - na update - niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
ik heb toch een gewone iPod? en bij mij is het dus gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:06
De iPod Camera Connector is zonder verdere aankondiging verschenen op de Apple Store
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/726/store.apple.com/Catalog/US/Images/ipod_camera_connect_125.jpg

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Nu is het gewoon wachten op gebruikerservaringen of hij het ook doet met de normale iPod. Het is helemaal niet gek dat er nog een kabel aan moet. Er zijn verschillende mini USB B stekkers in de markt, maar de USB A aansluiting is wel altijd hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:06
Ook in de Nederlandse Apple Store staat ie al!

http://store.apple.com/Ap....6.9.21.0.1.0.1.1.0.1.0.3

Ik ga 'm cker kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Ik ga donderdag/vrijdag gewoon met mijn iPod 4G en camera langs de drie Apple winkels die Amsterdam rijk is en dan mogen ze mij laten zien of het werkt op de 4G (mits ze 'm al hebben) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compatible with iPod photo (30/40/60GB).
Volgens apple site...zal dus niet werken op niet photo modellen. Jammer genoeg, want bezit zelf een 3G iPod

edit: en verderop staat dit:
Other iPods, including iPod mini, iPod with Click Wheel, and iPod shuffle, are not supported with the iPod Camera Connector.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Not supported betekent niet dat het niet werkt. 3rd en 4th gen iPods hebben nl. wel de Photo import optie in hun firmware zitten... de Mini helaas niet (heb ik begrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:48:
Not supported betekent niet dat het niet werkt. 3rd en 4th gen iPods hebben nl. wel de Photo import optie in hun firmware zitten... de Mini helaas niet (heb ik begrepen).
Die firmware optie is volgens mij niet hiervoor, maar voor de belkin versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zeg ook niet dat het werkt, maar ik acht het wel waarschijnlijk. Zou niet slim zijn van Apple om een concurrerend product wel te laten werken en je eigen product niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik ben vanmiddag even de Apple store in Regent Street (London) binnengewandeld. (strakke winkel) Ze wisten te vertellen dat de connector er echt aankomt. Of is het al officieel? Ik ga hem iig wel halen. Ik heb zelf de 40GB Photo.

[ Voor 5% gewijzigd door KingNothing op 23-03-2005 18:31 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Ipod pagina is het volgende te lezen met betrekking tot ondersteuning:

The iPod Camera Connector requires an iPod photo and a supported camera or media reader. Most cameras with USB connectivity can be used with iPod Camera Connector. The camera must support one of the following protocols:

* PTP
* Type 4 (or Normal)
* Mass Storage

For the complete list of supported cameras and media readers, see http://www.apple.com/ipod/compatibility/cameraconnector.html

Als vervolgens kijk op deze lijst geen cardreader ondersteuning te vinden, iemand die weet waar hier wel een lijstje van te vinden is?
Heb namelijk zelf een Sony S75 digitale camera die geen PTTP Mass Storage ondersteund (die van mij heeft software nodig in windows) en ook niet genoemd staat op de lijst, (tevens meers sony camera's zullen hierdoor niet ondersteund worden).
Het is namelijk een zeer interessante optie om een dergelijke uitbreiding aan te schaffen en wel mijn memorysticks te kunnen legen via een cardreader tijdens vakanties waar veel fotos geschoten worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Cool, hopen dat ie werkt op een 3e gen. model.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zojuist ontvangen. Strak ding! Hij is, in tegenstelling tot wat ik dacht, zeer klein en handig in gebruik. Je klikt hem erin, de iPod ziet als het ware direct de camera en vraagt of je je foto's wilt overladen. Nog niet getest of je ze makkelijk uit je iPod naar je pc kan kopieren. Zoek hier nog steeds een fatsoenlijk programma voor, dat iTunes vind ik helemaal niets. Voor dat programma moet je altijd de foto's op je schijf van je pc hebben staan en dat is juist wat ik niet wil. Snelheid van kopieren hangt van je camera af, de één is iets sneller dan de ander.

Op een normale 4G werkt het helaas niet. Ik heb het meteen getest maar hij lijkt niet op de connector te reageren, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Enig idee waar die Phototransfer optie in het menu van een 3G voor is? Zit die ook in de 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:34
Ik had met de nieuwste firmware op een G4 er wel even staan 'Importeer foto's' maar deze zie ik nu niet meer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:03:
Ik heb hem zojuist ontvangen. Strak ding! Hij is, in tegenstelling tot wat ik dacht, zeer klein en handig in gebruik. Je klikt hem erin, de iPod ziet als het ware direct de camera en vraagt of je je foto's wilt overladen. Nog niet getest of je ze makkelijk uit je iPod naar je pc kan kopieren. Zoek hier nog steeds een fatsoenlijk programma voor, dat iTunes vind ik helemaal niets. Voor dat programma moet je altijd de foto's op je schijf van je pc hebben staan en dat is juist wat ik niet wil. Snelheid van kopieren hangt van je camera af, de één is iets sneller dan de ander.

Op een normale 4G werkt het helaas niet. Ik heb het meteen getest maar hij lijkt niet op de connector te reageren, helaas.
En je hebt ook de laatste firmware gebruikt?
Ik ga namelijk over 2 weken een jaar weg en wil zo graag m'n iPod meenemen om daar foto's op te zetten, zeker omdat ik vaak langere tijden geen computer tot mijn beschikking heb om foto's op te gooien. Anders moet ik een usb-to-go van sitecom kopen, en die kost 40 euro, heb liever iets wat van apple zelf is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de normale 4G staat de laatste firmware, 3.0.2. Helaas geeft de iPod geen kick als ik de connector erin stop. Dit in tegenstelling tot de iPod Photo die al bij het inklikken direct signaal geeft en de foto's graag wil kopieren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je op "importeer foto's" klikt, dan doet ie ook niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het vreemde dus ook, ik zie in m'n 4G menu geen optie importeer foto's staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 10:25:
Dat is het vreemde dus ook, ik zie in m'n 4G menu geen optie importeer foto's staan!
Ook niet aan te zetten in de opties? Menuutje staat standaard uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, ook na het aanzetten van deze optie werkt het niet! Toch maar een Photo aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 woord: SHIT! dan maar een sitecom usb-to-go aanschaffen... :(

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Da's toch wel erg jammer en vrij dom van Apple; veel mensen blijven nu aangewezen op dat inadequate product van Belkin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja want je hebt wel die super dure Digital Camera Link, maar das wel ff €100,- en das wel HEEEEEL duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
* wheeler hoopt op een third-party addon aangezien Apple deze kans voor de 3G en 4G bezitters laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de connector op de markt te verkrijgen is hoop ik een antwoord op mijn vraag te krijgen van iemand die in het bezit is van een Ipod Photo en de connector:

Is het mogelijk een cardreader erop aan te sluiten om vervolgens fotos van flashcards uit digitale camera;s te legen op de Ipod photo, of zijn alle cardreaders incompatible met het aparaat? Ik kan dit nergens terug vinden via google en op de lijst van Ipod ondersteunende devices worden geen cardreaders aangegeven, enkel ondersteunende camera's. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
damn... ik heb een Canon EOS 300D, maar die wordt dus niet gesupport. Ik was echt van plan een iPod Photo met camera connector te gaan kopen om mijn 2nd Gen iPod 20GB te gaan vervangen zodat ik op vakantie mijn camera leeg kon trekken naar de iPod. Maar blijkbaar zit dat er niet in... grr... zo'n dure camera en zo'n dure mp3 speler en gewoon incompatible... zucht

edit:
Correctie... de 300D/350D staat dan wel niet op de apple site genoemd maar blijkbaar werken ze zoch wel met de camera connector:
Apple iPod Camera Connector works with 300D/350D!
There's been some recent buzz about the new Apple iPod Camera Connector for the iPod Photo. The good news: the 300D/350D/10D support this new $29 gadget, the bad news: initial reports are that it is slow at transferring images, around 300k/s for transfers. (and obviously, RAW images cannot be viewed on the iPod).
Apple said that most cameras with USB connectivity can be used with the iPod Camera Connector, and must support either the PTP, Type 4 (Normal), or Mass Storage protocol. [ipodlounge.com]

This is good news for those iPod Photo owners out there, but not so good for those of us who own a regular iPod or iPod mini. The unit is only supported by the iPod Photo. Details can be had at apple.com and an extensive review is at ipodlounge.com.
bron: http://www.bahneman.com/l.../digital-rebel-tricks.php

Kan iemand met een EOS 300D dit bevestigen?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Belkin Camera Link voor € 30,-:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...527&rd=1#ebayphotohosting

Weet niet of hier nog andere kosten over heen komen, maar het is een goed alternatief voor mensen die geen iPod photo hebben maar toch voor een laag bedrag foto's willen overzetten naar hun iPod.

[ Voor 7% gewijzigd door Wutroe op 11-04-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Laatst online: 13:56
He, die aanbieder op EBay had ik ook al gezien bij een zoektocht naar shure in-ear oordopjes. Erg goedkoop, die belkin kost normaal al snel 80 euro. Het ding is volgens reviews overigens behoorlijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Marcel schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:41:
He, die aanbieder op EBay had ik ook al gezien bij een zoektocht naar shure in-ear oordopjes. Erg goedkoop, die belkin kost normaal al snel 80 euro. Het ding is volgens reviews overigens behoorlijk traag.
Daar zag ik de aanbieder ook staan, maar naast dopjes heeft deze man dus nog meer leuke aanbiedingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:17:
Nu de connector op de markt te verkrijgen is hoop ik een antwoord op mijn vraag te krijgen van iemand die in het bezit is van een Ipod Photo en de connector:

Is het mogelijk een cardreader erop aan te sluiten om vervolgens fotos van flashcards uit digitale camera;s te legen op de Ipod photo, of zijn alle cardreaders incompatible met het aparaat? Ik kan dit nergens terug vinden via google en op de lijst van Ipod ondersteunende devices worden geen cardreaders aangegeven, enkel ondersteunende camera's. Alvast bedankt!
Op de site van Ipodlounge (review) testen ze ook 2 readers. Die werken ook geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan beter een usb-to-go kopen denk ik... Ik gebruik hem ook en hij trekt 265 MB in ong 10 minuutjes leeg...
Lees dit maar ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Poekoek schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:58:
[...]

Daar zag ik de aanbieder ook staan, maar naast dopjes heeft deze man dus nog meer leuke aanbiedingen :)
Pas maar op; straks is dat net zo'n verhaal als deze. Als het te mooi/goedkoop is om waar te zijn dan is dat ook meestal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Laatst online: 19-09 15:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Canon A80 wordt volgens de apple website ook niet ondersteund maar is wel mass storage geloof ik. Zou iemand even kunnen kijken of hij werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.planet.nl/plan...ontentid=561816/sc=c5524f
Vorige maand kondigde .......... Helaas kun je de connector alleen met een iPod photo gebruiken: je foto's onderweg even naar andere iPods verplaatsen is er niet bij.

Ook het opladen van bijvoorbeeld je iPod shuffle is er niet bij, hoewel andere iPods wel herkend worden door de adapter. Er is dus een hint van een USB Host functie aanwezig, maar die is helaas niet bruikbaar. Waar de adapter wel weer goed voor is, is het uitlezen van geheugenkaartjes via een zogenaamde cardreader. Zolang een apparaat het PTP (Picture Transfer Protocol), Type 4 of Mass Storage protocol ondersteunt, kun je er geheugenkaartjes mee uitlezen.
Kortom: de adapter is alleen voor de iPod photo geschikt, en dromen van directe muziekuitwisseling tussen twee iPods blijven voorlopig dromen. Wel kun je geheugenkaartjes via cardreaders of via de USB-kabel van je camera ermee uitlezen.
De inffo zegt dat overzetten tussen 2 ipods niet kan, maar tussen een geschikte card reader of camera wel met de oude 10 GB Ipod?
De Nikon Coolpi 4200 die ik heb wordt wel ondersteund. Iig wel voor de Ipod Phote maar ook voorv mijn iets ouder normale Ipod 10GB, die geeft wel een photo import weer... maar of ie werkt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:52

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik zie dat de ipod connector aan een usb 2.0 cam zoals de 20D van Canon relatief traag is. Dat is wel fuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Mocht je camera connector niet werken met je camera: probeer eerst eens een firmware upgrade voor je ipod. Ik heb gelezen dat die optie dan pas wordt geactiveerd op je ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zover ik nu gelezen heb moet de USB poort van de Ipod een host funktie bezitten om hem te gebruiken. En die zit blijkbaar allleen in de Ipod Photo. Bj nalezen van nog wat documentatie die bij mijn Ipod 3e gen zit (met USB en Firewire poort) staat inderdaad bij de technische specificatie: "geen host"
Die Belkin readeer vind ik te duur, een paar tientjes erbij en ik heb een Image Storage Tank met 40 GB ruimte, die kleiner dan de combi van Ipod en Belkin.
Kan ik altijd nog mij 10GB Ipod verkopen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een usb2 cardreader er op aansluit van bijv. sandisk. zou hij dan ook werken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:52

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dat zou kunnen maar dat moet je even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:52:
als je een usb2 cardreader er op aansluit van bijv. sandisk. zou hij dan ook werken???
iPodlounge heeft em getest met een Sandisk cardreader en die werkte niet linkje Mss eens googelen op jou specifieke cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ipod camera connector en een ipod Photo. Ik kan hiermee mijn canon eos 300d aansluiten en de foto's uitlezen. Daarnaast heb ik een aantal cardreaders geprobeerd en op sommige werkte de connector en kon elke kaart uitlezen. Het uitlezen gaat wel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
werkt met de iPod 5th generation ook :)camera is Sony DSC-P200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er ook een camera connector voor de Nano komt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:31:
Weet iemand of er ook een camera connector voor de Nano komt??
Ik zou zeggen ga naar de winkel en koop de camera connector :P

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op zondag 11 december 2005 @ 10:35:
[...]

Ik zou zeggen ga naar de winkel en koop de camera connector :P
Volgens mij is die niet voor de nano.
Toen de nano net uit kwam heb ik dat namelijk gelezen ergens op een forum.
Dus iemand wel een idee of er al iets dergelijks is?

Heb gister iemand van de apple store gesproken en die zegt dat er geen connector voor de nano is en dat hij er ook niet zal komen :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo... ff een flinke schop.

Ik heb inmiddels eens Canon 350D en een Apple camera-connector. Ik heb hier en daar gelezen dat ze gewoon compatibel zijn met elkaar maar ik krijg 'm met geen mogelijkheid aan de praat. Ik heb inmiddels de firmware van de cam geupdate naat 1.0.3, maar ook dit heeft niet geholpen?

Iemand nog suggesties? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:34:
Zo... ff een flinke schop.

Ik heb inmiddels eens Canon 350D en een Apple camera-connector. Ik heb hier en daar gelezen dat ze gewoon compatibel zijn met elkaar maar ik krijg 'm met geen mogelijkheid aan de praat. Ik heb inmiddels de firmware van de cam geupdate naat 1.0.3, maar ook dit heeft niet geholpen?

Iemand nog suggesties? :/
Inmiddels is ook de firmware van de ipod geupdate naar 1.1.1, transfer-mode van de cam staat op PTP, cam aan, ipod aan, maar nog steeds gebeurd er helemaal niets. Nog steeds op de ipod de melding "apparaat niet ondersteund". :?

Help! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Moet transfer mode niet op Mass storage staan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een schop:)
Welke Ipod hebben jullie? Want ik ben nu aan het kijken naar de nieuwe Ipod Classic 80 gig, die blijkt de camera connector helemaal niet te ondersteunen! |:(

Weet iemand of dat misschien nog komt? Ik hoorde van firmware updates maar kan er nergens meer info over vinden. Vind het jammer om een Ipod te kopen en vervolgens mijn foto's niet direct te kunnen overzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 08:23:
Nog een schop:)
Welke Ipod hebben jullie? Want ik ben nu aan het kijken naar de nieuwe Ipod Classic 80 gig, die blijkt de camera connector helemaal niet te ondersteunen! |:(

Weet iemand of dat misschien nog komt? Ik hoorde van firmware updates maar kan er nergens meer info over vinden. Vind het jammer om een Ipod te kopen en vervolgens mijn foto's niet direct te kunnen overzetten...
Of je kickt ff een jaar oud topic :P. Komt er vast wel aan, maar niemand weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ja ik dacht dat het wel op deze nieuwe issue betrokken kon worden O-) Maar goed, ik had al het idee dat niemand het wist. Zodra ik het weet post ik hier wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:37

Yuco

Womanizer!

Na het doorlezen van dit topic ben ik er nog steeds niet aan uit of er een oplossing voor wat ik wil. Wij gaan dus over een tijd voor een maand op vakantie. Onderweg zullen we zelden de beschikking hebben over een computer. Wij zijn van plan een Ipod (80 of 160gb) en fotocamera (Canon S5 IS) aan te schaffen. Voor ons zou het ideaal zijn als ik foto's kan kopieren naar de i-pod. Is dit nu wel of niet mogelijk met de iPod Camera Connector. Zo niet, is er een alternatief te koop waarmee het wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het werkt niet met de nieuwste iPods en er zijn voor zover ik weet geen alternatieven.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Er zijn nog steeds verschillende dingen mogelijk. Een ipod wordt gewoon herkend als een externe hardeschijf en er zijn apparaatjes te krijgen die data van één usb apparaat naar een ander usb apparaat kopiëren. Ik kan echter niet zeker zeggen dat dit een goede, betrouwbare oplossing is.

Een andere oplossing is een andere mp3 speler aan te schaffen. Er zijn voldoende mp3 spelers te koop waar je een usb apparaat op kan aansluiten en zo de inhoud zonder tussenkomst van een pc over te zetten.

De beste oplossing blijft om een zogenaamde 'imagetank' te kopen. Dit is een een externe hardeschijf met ingebouwde kaartlezer. Deze zijn wat goedkoper als een mp3 speler, maar bieden natuurlijk niet de mp3 mogelijkheden van een mp3 speler. Wellicht kan je daar een goedkopere mp3 speler bij aanschaffen.
Pagina: 1