Betaalde newsservers met binaries [deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 39.650 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:15
Na deel 3 is het nu alweer tijd voor het volgende hoofdstuk over pay-servers _o_

Natuurlijk levert elke internet provider een eigen news-service, alleen zijn deze vaak niet geschikt voor het downloaden van binaries. Binaries zijn in feite (grote) bestanden, die beschikbaar zijn voor iedereen die aan de news-service verbonden is. Tenminste, als de server dit ondersteund.

Dit topic gaat echter over newsservers, die als los abonnement kunnen worden afgesloten. Deze hebben als voordeel, dat er meestal meer ruimte beschikbaar is voor binaries; bestanden zullen er dus langer op blijven staan.

Om de verschillen tussen deze providers duidelijk te maken, heb ik het volgende schema gemaakt. Als meer mensen hun ervaringen toevoegen, krijgen we hier dus een zeer compleet beeld van welke provider het beste is. En deze ervaringen kunnen makkelijk worden meegenomen naar een ander topic :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xandrios.net/topic/view.php?id=23&sort=field_1
Zie voor uitgebreide details deze link.
Om ook een toevoeging te doen, klik dan hier.

Have fun :)

[edit]
Zie hier voor een lijstje met de meest bekende newsservers, en de link naar hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is het iemand al opgevallen dat de site van http://www.giganews.com alles-behalve up-to-date is? Er staat een nieuwsbericht op uit december 2003 ('30 days retention'). :X

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 14:12

we_are_borg

You will Comply

Ik vind de lijst van usenetservers vergeleken niet overzichtelijk, is het niet mogelijk om de zelfde usenetproviders bijelkaar te voegen en dan daar een gemiddelde er van nemen. Bij Tweaknews staat bij een TRAAG kan dat niet opgevangen worden zodat het altijd een getal is.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54545

Weet er iemand iets over het aantal connecties dat je precies mag maken met tweaknews en of je mischien kan downloaden van 1 locatie en uploaden vanaf een andere locatie.???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liqued
  • Laatst online: 16-06 11:01
Net (half uurtje gelden) accountje aangemaakt bij giganews, maar nog geen mailtje met daarin mijn inloggegevens. Is dit normal bij giganews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Anoniem: 54545 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:03:
Weet er iemand iets over het aantal connecties dat je precies mag maken met tweaknews en of je mischien kan downloaden van 1 locatie en uploaden vanaf een andere locatie.???
Ik heb er 5 lopen, 6 wilde 'ie niet dus ik denk dat 5 max is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138154

Weet iemand misschien welke newsserver @home op t moment gebruikt want ik heb er 2 maar ze kloppen niet volgens mij.

Alvast Bedankt :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Liqued schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:27:
Net (half uurtje gelden) accountje aangemaakt bij giganews, maar nog geen mailtje met daarin mijn inloggegevens. Is dit normal bij giganews?
Heb je ergens een spam filter? Check dat dan eens.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:59
Liqued schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:27:
Gisteren nog een account aangemaakt en toen kreeg ik direct m'n mail.

Mag je bij giganews met verschillende ips tegelijk connecten op 1 account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:07

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Moeilijk he, een FAQ of Policy lezen. -_-'
Ik vond dit binnen 2 minuten op hun site:

Giganews accounts are for individual use only. Any non-individual use, or any use that is indistinguishable from non-individual use, is prohibited. For example, the following uses are prohibited:

* Sharing a login between people
* Simultaneous logins from multiple IP addresses
* Connecting from a proxy of any kind
* Using DNEWS, NetCache, or any other multi-access caching system
* Excessive download volume

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133553

Ik hoop dat die problemen bij UNS met incompletes snel opgelost zijn wat dat begint nu echt vervelend te worden. Heb eigenlijk nooit problemen gehad behalve soms wat connections refused error's, maar dit lijkt onderhand wel de Chello newsgroups server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
Bij Astraweb staat op de site:
Retention - 15 days on ALL groups
In het lijstje hier staat echter 10 dagen, en dat is volgens mij ook juist.
Ik heb echter een mailtje gestuurd naar Astraweb om te vragen waarom ik niet voorbij die 10 dagen geraakt, en ze stuurden terug dat ze een 'electrical problem' gehad hadden. Dus volgens hun is het echt wel 15 dagen.
Maken ze de mensen nu iets wijs of wat? :?

[edit]
Ik zie net op hun newspage dat ze idd een outage gehad hebben, maar die heeft maar even geduurd.
Daardoor kunnen ze dus geen dagen aan post mankeren...
Volgens mij klopt er iets niet aan hun verhaal. :(

En nu gaan ze ook nog eens xpat disablen (een update noemen ze dat dan :/ )

[ Voor 28% gewijzigd door Fire69 op 28-02-2005 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ach, XPAT is nou eenmaal een zware belasting voor de servers. Dus die feature uitschakelen lijkt me juist wel goed. Er is trouwens toch een goed alternatief (nzb) wat sneller is.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Fire69 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 08:11:
Bij Astraweb staat op de site:

En nu gaan ze ook nog eens xpat disablen (een update noemen ze dat dan :/ )
Dat meen je niet !! :'( Een van de weinige redenen om bij Astra te blijven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Xpat geeft een zeer hoge belasting op de servers (op i/o), en maakt deze vrij instabiel, vandaar dat de meesten deze uitzetten, zeker nu er alternatieven zijn zoals nzb files, en zoekfuncties in programmatuur zelf (supersearch in newsleecher, etc)

[ Voor 49% gewijzigd door Teckna op 28-02-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Teckna schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:07:
Xpat geeft een zeer hoge belasting op de servers (op i/o), en maakt deze vrij instabiel, vandaar dat de meesten deze uitzetten, zeker nu er alternatieven zijn zoals nzb files, en zoekfuncties in programmatuur zelf (supersearch in newsleecher, etc)
Ja dat snap ik wel, alleen ik gebruikte het wel vaak. Als het ondersteunt wordt is het te gebruiken, nu zou het voor mij makkelijker zijn om over te stappen op Giganews ofzo, XPAT was het enige voordeel wat Astra boodt (Giganews ondersteunt het ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96789

Mantis schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:31:
[...]

Gisteren nog een account aangemaakt en toen kreeg ik direct m'n mail.

Mag je bij giganews met verschillende ips tegelijk connecten op 1 account?
Dat zou ik toch maar niet doen ;)
Een aanvulling wat Blisterin_Bull neer schreef.

"Reasonable Use Policy
Giganews would like for all of its customers to have reasonable use of its service. To that end, Giganews may curtail unreasonable usage of Unlimited accounts in order to ensure the best possible service for all customers. Giganews' Unlimited account does not constitute a dedicated connection. If a customer appears to be unable to maintain a reasonable use of the service, Giganews may cancel, suspend, or decline to renew service for that customer without notice. It is within Giganews' sole discretion to determine what comprises unreasonable use.
Giganews accounts are for individual use only. Any non-individual use, or any use that is indistinguishable from non-individual use, is prohibited. For example, the following uses are prohibited:

http://www.giganews.com/aup.html

Dus daarom weten we ook waarom er veel mensen gecapped worden en gecancelled worden.De regels niet door lezen.Het is ook moeilijk op vandaag.En dan maar giganews de schuld geven dat ze cappen en gecancelled worden.Maar ze zijn het meestal zelf schuld >:)

Staat heel fijn in de algemene voorwaarden.Lezen heel belangrijk ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 28-02-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 96789 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:27:

"Reasonable Use Policy
Giganews would like for all of its customers to have reasonable use of its service. To that end, Giganews may curtail unreasonable usage of Unlimited accounts in order to ensure the best possible service for all customers. Giganews' Unlimited account does not constitute a dedicated connection. If a customer appears to be unable to maintain a reasonable use of the service, Giganews may cancel, suspend, or decline to renew service for that customer without notice.
It is within Giganews' sole discretion to determine what comprises unreasonable use.

http://www.giganews.com/aup.html

Dus daarom weten we ook waarom er veel mensen gecapped worden en gecancelled worden.De regels niet door lezen.Het is ook moeilijk op vandaag.En dan maar giganews de schuld geven dat ze cappen en gecancelled worden.Maar ze zijn het meestal zelf schuld >:)

Staat heel fijn in de algemene voorwaarden.Lezen heel belangrijk ;)
Ja zo kan ik mijn algemene voorwaarden ook dichttimmeren (zie bold), maar wat is nu onacceptabel bij Giganews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134490

Anoniem: 133553 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:37:
Ik hoop dat die problemen bij UNS met incompletes snel opgelost zijn wat dat begint nu echt vervelend te worden. Heb eigenlijk nooit problemen gehad behalve soms wat connections refused error's, maar dit lijkt onderhand wel de Chello newsgroups server.
Hoi, ik weet niet of het wel aan USN ligt, ik heb de problemen ook bij Newshosting en Yottanews. Ik neem aan dat je Newsleecher gebruikt. Als je het forum van Newsleecher leest, dan zie je dat een hele hoop mensen dit probleem hebben, het ligt waarschijnlijk aan Newsleecher, er schijnt een Bug in te zitten. Ik gebruik Newsleecher Beat 2.0 10. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:37:
[...]

Ja zo kan ik mijn algemene voorwaarden ook dichttimmeren (zie bold), maar wat is nu onacceptabel bij Giganews?
We weten toch wel wat unreasonable use in houdt of niet.Het is meer een algeheel woord.Iedereen heeft een algemene voorwaarden en deze wijkt er niet vanaf van andere.Ze zijn meestal ook standaard.Een internet provider heeft ook algemene voorwaarden lees die eens maar door en vergelijk maar met andere komt mestal op hetzelfde neer

2e Iemand die niet weet wat onacceptabel is is verkeerd bezig. Noem er al een paar op:
Spammen
Grof taalgebruik op de newsserver
RARfiles in Mp3 groepen gooien(ik weet het komt teveel voor maar mag niet , iemand een abuse er tegen aan gooien kun je je account kwijtraken)
Mp3 in Lossless groep gooien.
En zich niet aan de regels houden die in de algemene voorwaarden staan.
Dit:

De voorwaarden zijn niet veel anders als andere payserver voorwaarden.Usenet kent regels daar zul je aan moeten houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 28-02-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik doelde meer op de hoeveelheid data je van de server trekt, of is unlimited echt unlimited, aangezien ik wel "excessive download volume" zie staan, dan is unlimited niet unlimited meer

[ Voor 35% gewijzigd door Gunner op 28-02-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Leuk dat iedereen over die xpat bij astraweb verder leutert ( :) ), maar weet er nu ondertussen iemand hoe het juist zit met die retention? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik merk zelf niet veel van de retentie problemen, meestal is het oudste wat ik binnenhaal 5 dagen oud. Maar ik hoor er de laatste tijd wel meer over dat het GEEN 15 dagen (meer) is. Of dit een van tijdelijke aard is weet ik niet, wel merk ik dat het af en toe moeilijk connecten is de laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:29

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 96789 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:54:
[...]

We weten toch wel wat unreasonable use in houdt of niet.Het is meer een algeheel woord.Iedereen heeft een algemene voorwaarden en deze wijkt er niet vanaf van andere.Ze zijn meestal ook standaard.Een internet provider heeft ook algemene voorwaarden lees die eens maar door en vergelijk maar met andere komt mestal op hetzelfde neer

2e Iemand die niet weet wat onacceptabel is is verkeerd bezig. Noem er al een paar op:
Spammen
Grof taalgebruik op de newsserver
RARfiles in Mp3 groepen gooien(ik weet het komt teveel voor maar mag niet , iemand een abuse er tegen aan gooien kun je je account kwijtraken)
Mp3 in Lossless groep gooien.
En zich niet aan de regels houden die in de algemene voorwaarden staan.
Dit:

De voorwaarden zijn niet veel anders als andere payserver voorwaarden.Usenet kent regels daar zul je aan moeten houden.
Raar, kan me toch echt herinneren dat ze niet moeilijk deden over inloggen vanaf meerdere ip's, zolang je maar niet meer dan 4 draadjes deed (totaal).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:34:
Ik doelde meer op de hoeveelheid data je van de server trekt, of is unlimited echt unlimited, aangezien ik wel "excessive download volume" zie staan, dan is unlimited niet unlimited meer
Nou hier bij mij is unlimited echt unlimited.Ik leech echt veel.En heb een ultra snelle verbinding dus dat zit ook wel snor. :9

En vele andere ook.Dus daar maak ik me geen zorgen over.

Ik zeg unlimited is unlimited

Maar excessive is gewoon overdreven hoeveelheid.Dan verwacht ik als je gewoon per maand 1tb eraf haalt dat je problemen kunt krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 28-02-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is de snelheid van het unlimited 25$ abbo nog gecapped op een bepaalde snelheid? Dat maak ik tenminste op uit de startpost van Xandrios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:19:
Is de snelheid van het unlimited 25$ abbo nog gecapped op een bepaalde snelheid? Dat maak ik tenminste op uit de startpost van Xandrios.
Ik heb geen cap erop zitten.Ik download met een snelheid van over de 1500KB.

Mijn vrienden hebben ook full speed.Eentje bij @home en verschillende bij Xs4all en nou met de nieuwe snelheden hebben ze 8mbit en ze halen een dikke 850KB 1 connectie.
Dus in principe zit er geen cap op , mits je niet aan de regels houdt.

P.S waar maak jij dat op uit van de startpost dat giganews gecapped is?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 28-02-2005 14:27 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 96789 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:24:

P.S waar maak jij dat op uit van de startpost dat giganews gecapped is?
Nummer 31 van de tabel van Xandrios staat bij snelheid 1500kb/sec, ik neem aan dat dat 1,5megabit is, bij Astra haal ik mijn maximale 2megabit met 4 draadjes (is ook gecapped @ 2megabit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134490 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:43:
[...]

Hoi, ik weet niet of het wel aan USN ligt, ik heb de problemen ook bij Newshosting en Yottanews. Ik neem aan dat je Newsleecher gebruikt. Als je het forum van Newsleecher leest, dan zie je dat een hele hoop mensen dit probleem hebben, het ligt waarschijnlijk aan Newsleecher, er schijnt een Bug in te zitten. Ik gebruik Newsleecher Beat 2.0 10. Suc6
Ik gebruik idd NL . Lekker is dat net nu ik Newsbin er helemaal afgehaald heb. Maar er staat ook iets op iets op de site van UNS dat er problemen zouden zijn met de software die ze gebruiken. ff afwachten dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 133553 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:37:
Ik heb daar echt al weken geen last van gehad bij UNS. Dit weekend heb ik zelfs enkele DVDs gedownload die 22 dagen oud waren en op een par blokjes na ging dat prima.

Heb je bij bepaalde groepen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:57:
[...]

Ik heb daar echt al weken geen last van gehad bij UNS. Dit weekend heb ik zelfs enkele DVDs gedownload die 22 dagen oud waren en op een par blokjes na ging dat prima.

Heb je bij bepaalde groepen problemen?
Misschien lijkt het wel gewoon zo en heb ik net pech maar over het algemeen lijken veel meer dingen incomplete. Zat nu ff bij a.b.sopranos en daar was toch wel veel incomplete maar waren er meer die dat probleem hadden maar ook aantal die toch wel alles compleet hadden. a.b.mpeg.music.video is bijna alles incomplete als je kijkt op HQ > 50MB. Heb ook ff de headers op gehaald met Newsbin maar zit weinig verschil in.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 133553 op 28-02-2005 15:45 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:34:
[...]

Nummer 31 van de tabel van Xandrios staat bij snelheid 1500kb/sec, ik neem aan dat dat 1,5megabit is, bij Astra haal ik mijn maximale 2megabit met 4 draadjes (is ook gecapped @ 2megabit)
Die heb ik er in het vorige topic ingevoegt.
Ik zie echt staan 1500KB die KB echt met hoofdletters hoor ;) .Niet de k in kleine letter.

Ik download minimaal 1500KB van giganews.En niet 1500kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nou goed, door XPAT niet langer te ondersteunen heb ik vanavond mijn Astraweb account opgezegt. Het was de enige reden om nog lid te blijven.

Giganews, here I come ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zegt Giganews byebye zodra zij vinden dat jij teveel download! ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Blisterin_Bull schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:30:
Dan zegt Giganews byebye zodra zij vinden dat jij teveel download! ;)
Ik download niet veel ;)

Nee maar zonder gekheid, als ik elders lees wat mensen bij Giganews slurpen ben ik een kleine jongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Aangezien ik mijn Astraweb account heb opgezegt ben ik over 3 weken server-loos.

Nu las ik ergens iets over Newshosting

Even snel op een rij;

1. 15 dollar unlimited
2. XPAT Search ! :D
3. Retentie 24 dagen

Iemand hier ervaringen mee? Hij staat in het lijstje van Xandrios, maar ben gewoon beniewd naar gebruikers ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben net sinds deze week weg bij Newshosting. Al mijn posts kwamen incompleet door naar de buitenwereld. Anderen hadden hier ook last van, maar kennelijk konden ze bij NH geen problemen vinden. Op zich was dat niet de ultieme reden om weg te gaan, maar eerder de tegenvallende snelheid. Ik haalde op het laatst nog maar 300KB/s (70KB/s per thread ong. en dat * 4). Al die usenetservers die in USA staan geven me eigenlijk een slome snelheid. Heb nu een weekje trial bij Tweaknews. Bevalt op zich wel, maar die cappen weer op 150KB/s * 4, dus blijf daar ook niet I think. Na die trial maar weer op zoek naar iets anders (niet Giganews want die houdt niet van heavy users).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Blisterin_Bull schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:20:
(niet Giganews want die houdt niet van heavy users).
Ja wat houdt bij jou heavy usage in? 200 GB? 300 GB? meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn totale dataverkeer ligt tussen de 300GB~450GB in. Daarvan gaat zo'n 200GB via usenet en de rest via ftp en torrent. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Blisterin_Bull schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:49:
Mijn totale dataverkeer ligt tussen de 300GB~450GB in. Daarvan gaat zo'n 200GB via usenet en de rest via ftp en torrent. ;)
En Giganews doet moeilijk over 200gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Blisterin_Bull schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:49:
Per maand? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Dat lukt me hier ook nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:44
Schweino schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:55:
[...]

Dat lukt me hier ook nog wel ;)
Ja, mij ook wel, als ik nonstop doorpomp. Vorige maand had ik een topmaand, 300 gig geloof ik. Kwam mede doordat 2 tv series op dvd gepost werden, dus iets van 2x12 dvds alleen al ofzo.

Gemiddeld houd ik 200Gb als "fair-use" aan om mn provider ook een beetje te sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Gunner schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:50:
[...]

En Giganews doet moeilijk over 200gb?
Bij velen wel, bij sommigen niet. Eerst verlagen ze je snelheid zonder nota, daarna sluiten ze je af als je informeert (je krijgt wel je geld terug die maand).
Over m'n dataverkeer. Ja, gaat heel gemakkelijk. Soms vraag ik me af hoe dat toch zo snel gaat. ;)
Maar ik post veel wat ik in eerste instantie via ftp binnenkrijg, dus veel dubbel verkeer. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Blisterin_Bull op 02-03-2005 17:01 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
300 GB per maand is nogal overdreven, betekent dat je uitgaande dat je 6 uur per dag je gedownloade shit bekijkt, je 2,2 GB per uur moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zoals ik al zei heb ik veel dubbele dataverkeer. 4,4GB via ftp in, daarna (met par2s) weer via usenet eruit. Dat is dus voor 1 item al 9GB verkeer. Dus wilt niet zeggen dat ik in principe een superlurker ben. Daarnaast heb ik op zich genoeg tijd om datgene te kijken wat ik ook daadwerkelijk DL (woon thuis en werk part-time). ;)
Anyway, het gaat er niet om wat wel of niet teveel is. Op de homepage van GigaNews staat Unlimited en zelfs met een for heavy users profiel. Daarnaast staat dan weer in hun AUP dat ze je kunnen afsluiten als je volgens hun teveel verbruikt. Dat ruikt meer naar FUP dan Unlimited vind ik. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Blisterin_Bull schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:26:
Zoals ik al zei heb ik veel dubbele dataverkeer. 4,4GB via ftp in, daarna (met par2s) weer via usenet eruit. Dat is dus voor 1 item al 9GB verkeer. Dus wilt niet zeggen dat ik in principe een superlurker ben. Daarnaast heb ik op zich genoeg tijd om datgene te kijken wat ik ook daadwerkelijk DL (woon thuis en werk part-time). ;)
Anyway, het gaat er niet om wat wel of niet teveel is. Op de homepage van GigaNews staat Unlimited en zelfs met een for heavy users profiel. Daarnaast staat dan weer in hun AUP dat ze je kunnen afsluiten als je volgens hun teveel verbruikt. Dat ruikt meer naar FUP dan Unlimited vind ik. ;)
Ja de chello constructie ;)
ONBEPERKT DOWNLOADEN maar natuurlijk wel op fair use basis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Nog iemand inlog problemen bij astra web ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SideShow schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:07:
Nog iemand inlog problemen bij astra web ?
Ik vind alleen de snelheid erg laag momenteel, ik denk eigenlijk niet dat het aan mijn provider ligt

Wat is nu een beetje goeie payserver om te nemen op dit moment, over elke lees ik wel wat negatiefs.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 02-03-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hmz, was ik net wat positiever over UseNetServer aan het worden, krijgen we dit:
March 01st, 2005

We have been working on an issue currently causing about a 5-10% drop in completion. We are working with our software vendor as well as working on solutions on our side. We expect to have a software update very soon which we hope will correct this problem.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Laatst online: 08-06 16:45
ik heb volgens mij nog nooit iets niet geheel binnen gekregen met usenetserver (wel reparatie af en toe met pars) Dus nog nooit problemen gemerkt bij hun

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:09
Wat praten jullie mensen nou onzin over giganews die capped?

Heb in februari zo een 700 gig gedownload en er niks van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

700 gig is wel veel, maar wat ik over Giganews lees gebeurt het 'cappen' @ random

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Ik ben gisteravond overgestapt van Allthenewsgroups naar Giganews, want eerstgenoemde had de laatste tijd continu last van lage retenties en incomplete posts (alt.binaries.boneless zat geen enkele complete post in). Dus mochten mensen overwegen hier een abbo af te sluiten, vooral niet doen!
Overigens heb ik en een vriend van mij een aantal malen geklaagd hierover, maar we kregen constant te horen soon, soon, soon......

[ Voor 20% gewijzigd door Dutch op 03-03-2005 09:13 ]

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

pven schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:53:
Hmz, was ik net wat positiever over UseNetServer aan het worden, krijgen we dit:

[...]

:/
Dat probleem speelt al een paar weken en zo hebben de nolimit servers van VirtualBox hier dus ook last van. Het probleem is echter dat diverse andere Usenet servers hier op den duur ook last van krijgen omdat veel zaken gepost worden vanuit UseNetServer dat met synchronisatie ook automatisch last krijgt van incompletes.

Op diverse fora's (FTN, FTD, etc) wordt hier dus over geklaagt omdat posts gewoon niet compleet zijn. Overigens, nu beginnen de postst weer compleet te worden (iig op nolimit) en alles na 27-2-2005 lijkt zonder problemen binnen te komen. Ook bepaalde posts tussen 2-2-2005 en 26-2-2005 worden ondertussen ook compleet.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Net mijn usenetserver accountje van mijn baas verlopen...

Ben van plan dus nieuw accountje aan te schaffen
Iemand enig idee of er betere zijn dan usenetserver
mijn eisen:
  • onbeperkt dowloaden.
  • min. 10 dagen retentie
  • GrabIt search moet werken.
  • min. net zoveel complete files als usenetserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brokenrules schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:03:
Net mijn usenetserver accountje van mijn baas verlopen...

Ben van plan dus nieuw accountje aan te schaffen
Iemand enig idee of er betere zijn dan usenetserver
mijn eisen:
  • onbeperkt dowloaden.
  • min. 10 dagen retentie
  • GrabIt search moet werken.
  • min. net zoveel complete files als usenetserver
Als de maandelijkse kosten je niet uit maakt zou ik naar Giganews gaan. Anders is UNS wel goed opzich(vooral prijs).

Het lijkt erop dat de articles bij UNS nu ook weer groen beginnen te kleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Laatst online: 08-06 16:45
ik haal gisteren snelheden tussen de 1 en 2 meg per seconde op school met usenetserver. Dus het lijkt of het toch al weer een stuk beter gaat met ze

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02
raptorix schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:33:
[...]

Ja de chello constructie ;)
ONBEPERKT DOWNLOADEN maar natuurlijk wel op fair use basis :?
we zullen zien, had verlede maand toch al zo dikke 90 gig uit UNS te pakken...

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Om uit te proberen heb ik ff een account aangevraagd bij TWEAKNEWS.
Nou valt dat ff tegen :(

Snelheid gaat niet hoger dan 300KB , terwijl ik nu met Giganews vaak boven de 900KB zit (met uitschieters naar boven)
Aangezien ik niet elke dag de newsgropen nakijk ,kom ik vaak later pas dingen tegen die ik wil binnen halen.
Nou die koan ik dus niet vinden via Tweak en wel via Giga.

Na 1 dag gebruik weet ik wat me te doen staat. Gewoon 19 euries p/mnd overmaken naar Giganews

Kan ik tenminste zelf bepalen wanneer ik iets binnen haal.

Ik down trouwens gemiddeld 100 a 150 gig p/mnd.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, ik heb ook een trial accountje op TweakNews tot eind dit weekend. Valt me ook zwaar tegen met die 150KB/s per thread cap. Retentie boeit me niet echt, maar ik had wel een betere performance verwacht van een .NL server.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Meer problemen bij Astraweb, krijg aanmeld problemen of zouden ze mn account nu al afgesloten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:18
Blisterin_Bull schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:33:
Ja, ik heb ook een trial accountje op TweakNews tot eind dit weekend. Valt me ook zwaar tegen met die 150KB/s per thread cap. Retentie boeit me niet echt, maar ik had wel een betere performance verwacht van een .NL server.
Daar adverteren ze al mee sinds ze met tweaknews zijn begonnen dus echt een verassing mag dit niet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat wist ik ook wel. Maar zodra ik een 3e lijn open valt de gezamelijke dl. snelheid alweer omlaag per thread naar ong. 90KB/s. ;)
Vooral headeren is evil met die snelheid. (ik header maar 4 groepen hoor.. ik wil gewoon kunnen window shoppen). Dingen uit grote groepen nzb ik wel.

[ Voor 38% gewijzigd door Blisterin_Bull op 04-03-2005 18:58 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:18
Is die cap precies 150 kB/s per thread?
Zo ja dan geef ik je gelijk en is het lastig headeren, ik was namelijk in de veronderstelling dat men 600kB/s totale snelheid zou hebben bij tweaknews.
Ik heb zelf tweakdsl en haal in de kleinere groepen een header snelheid tussen de 150 en 400 kB/s.
Grote groepen is niet te doen, niet met een pay server en niet met tweakdsl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:32
NLsandman schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:13:
Grote groepen is niet te doen, niet met een pay server en niet met tweakdsl ;)
Oh jawel hoor. De headers van grote groepen zoals alt.binaries.nl e.d. kun je makkelijk binnehalen met GigaNews (ruim 800 KB/s) met een 8mbit-lijntje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik haal nu de laatste week met max 50 KB/s headers binnen bij UNS.
Hebben meer mensen hier last van? Kan ook zijn dat
het aan me ISP ligt SpeedXS. Zijn niet echt lekker bezig daar
laatste week ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 14:12

we_are_borg

You will Comply

Anoniem: 133553 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 09:25:
ik haal nu de laatste week met max 50 KB/s headers binnen bij UNS.
Hebben meer mensen hier last van? Kan ook zijn dat
het aan me ISP ligt SpeedXS. Zijn niet echt lekker bezig daar
laatste week ofzo.
Ik heb zelf ook SpeedXS en ik heb het e.e.a. uitgezocht met de snelheden. ik zal hier onder het stukje zetten wat ik op me eigen site heb geschreven.
Aangezien ik even een uur gebruik mocht maken van iemand anders ze account kon ik niet goed testen gisteren, hier onder vindt je een update van mijn bevindingen.
Ik heb een account genomen bij Newshosting dit is een newsserver provider die snelheden heeft over de 550KBps en een goede retentie heeft.

Met usenetserver haal ik momenteel geen snelheden meer boven de 350KBps ik was aan het kijken waar het aan lag, hierbij heb ik aan me broer gevraagt wat zijn snelheden waren hij gaf aan boven de 400KBps (kabel) te zitten van usenetserver account. Ik vond dit erg vreemd en heb aan iemand gevraagt of ik zijn Newshosting account mocht gebruiken voor een uurtje. Wat mijn opviel was het volgende op poort 119 (standaard poort newsserver) haalde ik niet boven de 350KBps. Aangezien dat die vriend zei dat hij hoger zat rond de 610KBps vond ik dit erg vreemd. Nu kan je bij Newshosting een alternative poort kiezen wat ik ook gedaan heb en wat zag ik tot mijn verbazing rond de 600KBps download, jammer genoeg ko ik niet verder testen, maar nu heb ik zelf een account lopen bij Newshosting en kan iets beter testen.

Het is nu zo;
Usenetserver poort 119 max transfer onder de 350KBps
Newshosting poort 119 max transfer onder de 350KBps
Newshosting poort 80 max transfer boven de 600KBps
Newshosting poort 23 max transfer boven de 640KBps
Newshosting poort 25 max transfer (niet getest) Deze poort staat default dicht bij SpeedXS kan ik dus niet testen.
Newshosting poort 3128 max transfer boven de 640 KBps
Newshosting poort 8000 max transfer 650KBps. Dit is een cogent routing
Newshosting poort 9000 max transfer 600KBps. Dit is een BtN routing

De laaste twee zijn routings over 1 netwerk heen dus niet random wat beschikbaar is dit wil ik ook gaan testen.

Ik vindt het buiten gewoon irritant dat er dus iets met poort 119 aan de hand is bij SpeedXS de snelheden zijn ontzettend laag op die poort.

Ik zal zo snel mogelijk de andere poorten testen.
Bron: SpeedXSGbruikers

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

we_are_borg schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:04:
[...]

Ik heb zelf ook SpeedXS en ik heb het e.e.a. uitgezocht met de snelheden. ik zal hier onder het stukje zetten wat ik op me eigen site heb geschreven.

[...]

Bron: SpeedXSGbruikers
ik wilde net gaan typen dat ik gewoon op 550kb/s kon downloaden maar dat lukt nu dus ook niet meer. Maar daarvoor had ik eigenlijk dus wel redelijke download met 12 threads 550KB/s maar dit is nu sinds uurtje niet meer het geval. Probleem was headers downloaden 1 thread niet meer als 50KB/s dacht dat dat toch echt probleem was van UNS maar begin nu the twijfelen.

Nu kan ik met 1 ip (4 threads) ff niet connecten dus denk dat daardoor iets langzamer is. maar 870KB/s wat ik eerst haalde lukt iig al behoorlijke tijd niet meer. Speedtest geeft wel verbinding van in de 800KB/s.

Volgens mij is het beide 10x niks. SpeedXs schijnt problemen te hebben met overbelasting van hun lijn. En UNS heeft ook aantal problemen had ik ergens gelezen. Alleen ik betaal natuurlijk niet voor niks 55 Euro in de maand voor 8/1 verbinding dus verwacht wel van SpeedXS dat dit niet nog lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Alleen ik betaal natuurlijk niet voor niks 55 Euro in de maand voor 8/1 verbinding dus verwacht wel van SpeedXS dat dit niet nog lang gaat duren.
Eh, je hele verhaal kan ik me in vinden, maar dit stukje niet, SpeedXS is de goedkoopste 8/1 aanbieder, dus eigenlijk lijkt mij dat je er juist wel weinig van mag verwachten.

Misschien verwend omdat het tot dusver altijd goed liep ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punica- schreef op maandag 07 maart 2005 @ 14:40:
[...]

Eh, je hele verhaal kan ik me in vinden, maar dit stukje niet, SpeedXS is de goedkoopste 8/1 aanbieder, dus eigenlijk lijkt mij dat je er juist wel weinig van mag verwachten.

Misschien verwend omdat het tot dusver altijd goed liep ?
Misschien :) , maar ze bieden een product aan voor een prijs en dan mag ik verwachten dat het ook werkt. Anders moeten ze het niet aanbieden of de prijs aanpassen. Ik heb er ook geen probleem heb als er eens een keer iets niet helemaal goed gaat. Maar als er voor langere tijd in dit geval meer als een halve maand niet geleverd wordt waar ik voor betaal dan vind ik enige kritiek wel op z'n plaats.

Maar ik krijg met UNS weer snelheden van ongeveer 500KB/s met af en toe een uitschieter naar boven. Alleen headers downloaden is gewoon niet te doen. 40KB/s nu en ga dan maar is 4.000.000+ headers downloaden. Vraag me nog steeds af of dat laatste nu aan UNS of SpeedXS ligt. In het algemeen is het probleem dus de snelheid per thread (40-50KB/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Anoniem: 133553 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 14:58:
[...]

Maar ik krijg met UNS weer snelheden van ongeveer 500KB/s met af en toe een uitschieter naar boven. Alleen headers downloaden is gewoon niet te doen. 40KB/s nu en ga dan maar is 4.000.000+ headers downloaden. Vraag me nog steeds af of dat laatste nu aan UNS of SpeedXS ligt. In het algemeen is het probleem dus de snelheid per thread (40-50KB/s).
Dat laatste kan niet aan speedxs liggen, zij kunnen nntp, port 119 blokkeren, maar dan niet selectief zeggen, headers of articles.

Overigens kan ik het best begrijpen als speedxs een cap van X aantal Mbit zet op poort 119.

SpeedXS heeft STM4 naar bbned, ruwweg 600Mbit. Als dat ding in de avonduren vol zit, dan moeten ze ergens ruimte creeeren, het is logisch om dit op usenet gebied te doen omdat dit het meeste traffic (soms wel meer dan 75% van een ISP) veroorzaakt, terwijl het meestal maar een heel klein deel van je klantenbestand is bijv 20% die er gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punica- schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:25:
[...]

Dat laatste kan niet aan speedxs liggen, zij kunnen nntp, port 119 blokkeren, maar dan niet selectief zeggen, headers of articles.

Overigens kan ik het best begrijpen als speedxs een cap van X aantal Mbit zet op poort 119.

SpeedXS heeft STM4 naar bbned, ruwweg 600Mbit. Als dat ding in de avonduren vol zit, dan moeten ze ergens ruimte creeeren, het is logisch om dit op usenet gebied te doen omdat dit het meeste traffic (soms wel meer dan 75% van een ISP) veroorzaakt, terwijl het meestal maar een heel klein deel van je klantenbestand is bijv 20% die er gebruik van maakt.
Vraag is alleen dan kunnen ze kappen per thread. Want zou ik dan niet een maximaal moeten kunnen halen over het geheel aan data over poort 119 ipv heel weinig +/- 50 KB/s per thread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 18:15
Anoniem: 133553 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 14:58:
[...]

Misschien :) , maar ze bieden een product aan voor een prijs en dan mag ik verwachten dat het ook werkt. Anders moeten ze het niet aanbieden of de prijs aanpassen. Ik heb er ook geen probleem heb als er eens een keer iets niet helemaal goed gaat. Maar als er voor langere tijd in dit geval meer als een halve maand niet geleverd wordt waar ik voor betaal dan vind ik enige kritiek wel op z'n plaats.

Je betaald voor 2Mbit, plus ietsje "extra" als dat beschikbaar is. Blijkbaar is dat niet beschikbaar, en haal je niet je maximale snelheid altijd. Je haalt echter wel de 2Mbit, je krijgt dus precies waarvoor je betaald.

Daarnaast is het nogsteeds een consumentenlijn, best effort, en 1:25 overboekt. Allemaal dingen die je wist toen je je aanmeldde, en dus accoord mee bent gegaan.

Een overboeking van 1:25 op een 2-8Mbit lijn betekend niets anders dan dat er slechts 1/25ste van die 2Mbit voor jou beschikbaar is. Oftewel: 2048 / 25 = 81Kbit = 10KB/sec gegarandeerd. En dat haal je heus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:31:
[...]

Je betaald voor 2Mbit, plus ietsje "extra" als dat beschikbaar is. Blijkbaar is dat niet beschikbaar, en haal je niet je maximale snelheid altijd. Je haalt echter wel de 2Mbit, je krijgt dus precies waarvoor je betaald.

Daarnaast is het nogsteeds een consumentenlijn, best effort, en 1:25 overboekt. Allemaal dingen die je wist toen je je aanmeldde, en dus accoord mee bent gegaan.

Een overboeking van 1:25 op een 2-8Mbit lijn betekend niets anders dan dat er slechts 1/25ste van die 2Mbit voor jou beschikbaar is. Oftewel: 2048 / 25 = 81Kbit = 10KB/sec gegarandeerd. En dat haal je heus wel ;)
Ik begrijp dat ze een overboeking hebben maar dat kunnen ze niet als excuus gebruiken voor het niet halen van pieksnelheid van 8mb mocht dit structureel zijn. Dat zal juridisch niet echt stand houden :). Dit is in combinatie met wat hieronder staat.

Als verder blijkt dat het niet halen van mijn volledige snelheid van 8mbit blijkt te komen door een oorzaak die zit bij SpeedXS zelf. Dus voordat de data via een kpn lijn naar mij toe komt. Dan zitten ze bij SpeedXS fout en werkt het excuus van niet "gegarandeerde" snelheid van 8mb niet.

Verder ben ik wel tevreden met mijn verbinding en had ik voor deze problemen ook altijd wel 8mb. Ik hoop dus ook dat het gewoon zo snel mogelijk is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64486

Ik gebruik zelf een usenetmonster account en ben hier zeer tevreden mee, haal er altijd de volle snelheid mee (circa 840 kb/sec) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zonet op de site van Usenetmonster rondgesnuffeld. Jammer dat ze geen unlimited account hebben. ;)
Anyway, gister de trial van TweakNews afgerond en niet verlengd. Toevallig vanmiddag een mailtje ontvangen van Eweka met login details. Na een wat stroeve start vanwege een brakke front-end (newsreader 11) en een telefoontje, ben ik overgezet naar een andere front-end. Echt getest heb ik nog niet, maar headeren met 1 draadje ging al 230KB/s, dus ik neem aan dat het wel goed komt. Alleen zijn ze op hun usenet site wat te optimistisch, vind ik. Er staat nl:
- 14/18 dagen retentie voor binaries groepen...
Ga ik "alt.binaries.dvd.anime" en nog wat anime groepen compleet updaten, vind ie geen posts eerder dan 1 maart. Lijkt me nou niet eens 10+ dagen retentie. ;)
-
Nou, ben nu even aan het dl-en geslagen. Maar dat wilt niet echt gassen. Ik had toch wel wat meer verwacht van landelijke servers ipv overzeese premium servers. :/
Afbeeldingslocatie: http://xs19.xs.to/pics/05101/queue.gif.xs.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Blisterin_Bull op 07-03-2005 19:55 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:32
Blisterin_Bull schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:41:
Ga ik "alt.binaries.dvd.anime" en nog wat anime groepen compleet updaten, vind ie geen posts eerder dan 1 maart. Lijkt me nou niet eens 10+ dagen retentie. ;)
Volgens mij is die 10+dagen retentie bij Eweka alleen mogelijk icm nzb'tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
sylvesterrr schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 05:55:
[...]

Volgens mij is die 10+dagen retentie bij Eweka alleen mogelijk icm nzb'tjes.
Dat maakt volgens mij niet uit. Als je het via NZB binnen kan halen, moeten ze headers hebben staan die je ook binnen moet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Laatst online: 07-02 08:13
Ik zie net dat er een nieuwe Nederlandse Usenetprovider erbij is:

www.usenet4u.nl

Iemand hier al ervaring mee ?
Usenet4u is een jong dynamisch internetbedrijf opgericht in 2005. Usenet4u bied kwalitatief hoogstaande toegang tot het wereldwijde Usenet netwerk, uiteraard tegen een betaalbare prijs !

Kwaliteit, service en een goede prijs zijn de 3 uitgangspunten van Usenet4u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Met welke snelheid kan ik downloaden ?

De gemiddelde snelheid zal bij 6 connecties tegelijk, tussen de 2 en 4 mbit liggen. Snelheden tot 8 mbit zijn mogelijk

De snelheid is echter afhankelijk van uw eigen internet verbinding en de drukte op het internet zelf. Hierdoor is geen constante snelheid te garanderen.
Snelheid zal wel niet zo schitterend zijn denk ik.

En je kan ook niet met CC betalen, dus hoewel ik het zou willen testen voor de retention, kan ik dat niet eens... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remko schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:52:
Ik zie net dat er een nieuwe Nederlandse Usenetprovider erbij is:

www.usenet4u.nl

Iemand hier al ervaring mee ?

[...]
Heb er geen ervaring mee. Maar als ik de prijzen zo zie 90 euro voor 250gb. Beetje duur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-06 00:41
ik ben vrij nieuw in binaries newsservers, maar klopt het dat de headers van alt.binaries.nl al meer dan 1 gb zijn? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Laatst online: 07-02 08:13
Anoniem: 133553 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 09:34:
[...]

Heb er geen ervaring mee. Maar als ik de prijzen zo zie 90 euro voor 250gb. Beetje duur :X
Vind je ? zoals ik lees blijft dat pakket onbeperkt geldig , dus geen maandelijkse kosten . Met 250 gig doe ik zelf wel meer als een jaar mee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

marteltor schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:16:
ik ben vrij nieuw in binaries newsservers, maar klopt het dat de headers van alt.binaries.nl al meer dan 1 gb zijn? :X
Ja, maar dat ligt er maar net aan hoeveel je binnenhaalt. Er staan wel meer headers in die groep (afhankelijk van de retentie van je (pay)server). Maar er zijn zat alternatieven (diverse supersearch varianten, of NZB sites)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Remko schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:26:
[...]

Vind je ? zoals ik lees blijft dat pakket onbeperkt geldig , dus geen maandelijkse kosten . Met 250 gig doe ik zelf wel meer als een jaar mee ...
Idd, ik vind het ook goed meevallen. Bekijk het zo, ik heb een datalimiet van 10gig/maand. Dan kan ik voor 90€ 2 jaar payserveren. :)

Je moet het per gb bekijken, en het 250gig pakket is maar ietsje duurder dan bij bv. Astraweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:10:
[...]

Idd, ik vind het ook goed meevallen. Bekijk het zo, ik heb een datalimiet van 10gig/maand. Dan kan ik voor 90€ 2 jaar payserveren. :)

Je moet het per gb bekijken, en het 250gig pakket is maar ietsje duurder dan bij bv. Astraweb.
Belgie? Ok, als je weinig download valt het nog wel mee. Maar 10gb per maand waarom dan nog een payserver? Er is toch wel keuze uit een ISP dan met een redelijke newsserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat dacht je maar... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Even heel iets anders. Is het bij Payservers mogelijk om zonder PAR reparatie een dvd compleet binnen te halen? Ik heb in mjin Astraweb tijd nog nooit een DVD compleet binnen gehad, altijd wel ongeveer 8 parts die lichtelijk beschadigd waren.

Ik vraag dit omdat ik denk dat dit meer een hardware probleempje op mijn pc is, omdat ik ook wel vaker merk dat naderhand rar files corrupt raken na verloop van een bepaalde tijd.

Ben wel van plan om flink wat hardware aan die bak te veranderen om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 00:33

Jive

MooMooMastah

* Jive heeft als ervaring dat het relatief vaak voorkomd dat ik niet hoef te repairen ...
Maar let overigens wel even op dat een completion van 99.99% op een post van 5GB (4.3gb tot 4.7gb aan post, en de rest pars) helemaal niet zo heel onwijs raar is hoor.
4.7*102481024=4928307.2 KB .. 0.01% = 492 KB aan fout/non-complete ...

En laat nu net een foutje in een file al naar voren komen in de crc-checks en par-algoritmes ...
Helemaal niet zo heel vreemd hoor, dat er dan een aantal files tussen zitten welke wel goed lijken, maar niet goed zijn ...

Het probleem word natuurlijk anders als je nzb's maakt vanaf indexeersites, en er dan parts niet aanwezig zijn op de servers ... maar dat kom ik niet zo heel erg vaak tegen, omdat mensen die dvd's posten .. dat meestal niet via een crappy provider-usenet server doen, maar via pay-servers.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Vandaag vreemde taferelen zeg met Tweaknews; verbinding hapert als een gek, dan gaat ie ff op topsnelheid en dan weer helemaal niets. Schiet niet echt op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
pven schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 07:33:
[...]

Dat maakt volgens mij niet uit. Als je het via NZB binnen kan halen, moeten ze headers hebben staan die je ook binnen moet kunnen halen.
Kijk

En dat is dus niet waar, NZB's leunen niet op headers maar op article id's, dus als de headers er niet zijn, worden de articles nog steeds gevonden

overigens over dat usenet4u:

bash-2.05b$ traceroute news.usenet4u.nl
traceroute to news.usenet4u.nl (69.28.173.185), 64 hops max, 40 byte packets
1 ew-dsl-81-171-0-2.eweka.nl (81.171.0.2) 17.948 ms 17.271 ms 17.282 ms
2 ge1-0-0.23.rtr1.ams-tc2.io.nl (81.17.32.145) 18.438 ms 18.070 ms 19.025 ms
3 ge-0-2-0.rtr1.ams-tc2.io.nl (81.17.32.37) 18.984 ms 18.997 ms 20.040 ms
4 pos0-2.cr2.ams2.nl.above.net (208.184.210.205) 18.748 ms 20.199 ms 19.886 ms
5 so-1-1-0.cr2.lhr3.uk.above.net (64.125.29.73) 25.089 ms 24.583 ms 26.843 ms
6 so-7-0-0.cr2.dca2.us.above.net (64.125.27.165) 96.085 ms 100.626 ms 96.832 ms
7 so-6-0-0.mpr2.iad1.us.above.net (64.125.28.130) 97.026 ms 96.869 ms 97.158 ms
8 so-3-0-0.mpr1.iad2.us.above.net (64.125.29.134) 97.737 ms 97.385 ms 106.832 ms
9 so-3-0-0.mpr1.iad10.us.above.net (64.125.30.117) 97.741 ms 98.404 ms 97.618 ms
10 ge1-2-0.jr1.iad.llnw.net (206.223.115.123) 96.998 ms 97.645 ms 98.155 ms
11 ge1-7.fr1.lax.llnw.net (69.28.172.18) 170.577 ms 170.223 ms 175.149 ms
12 so7-5-0.jr1.phx1.llnw.net (69.28.172.62) 193.935 ms 193.933 ms 194.147 ms
13 ge1-2-0.jr1.phx3.llnw.net (69.28.172.146) 192.944 ms ge0-2-0.jr1.phx3.llnw.net (69.28.172.142) 193.204 ms ge1-1-0.jr1.phx3.llnw.net (69.28.139.250) 211.506 ms
14 swa1.hw.phx3.llnw.net (69.28.173.130) 195.461 ms 193.442 ms 194.409 ms
bash-2.05b$

100% hollands, jajaja ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Punica- op 10-03-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gisteren maar opnieuw een mailtje gestuurd naar Astraweb over hun retention, ik geraak nog steeds niet over de 10 dagen. :/
Krijg ik net een mailtje terug dat het waarschijnlijk aan een instelling ligt van mijn software en dat ik mijn header-cache maar eens moet legen en zo.
Maar ik gebruik enkel de SS van Newsleecher en nzb's van Newzbin, daar kan het dus niet aan liggen...
Zijn hier nog mensen met Astraweb die even kunnen testen hoever terug ze kunnen gaan? 10 dagen of idd echt 15 dagen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:09
Heey,

Ik heb sinds gisteren Quicknet XXL [8192/1024]. Graag wil ik nu een payservertje hebben om mee te kunnen downloaden. Graag een unlimited abbo, zodat ik niet gebonden ben aan een limiet. Ik ben een echte n00b hierin, dus ik weet niet precies wat deze 2 termen betekenen:

- Xpat
- Retentie

Ik heb in de startpost al zitten zoeken naar een paar aanbieders en kwam de volgende tegen die ik wel interessant vind:

www.VirtualBox.nl
www.Giganews.com
www.Usenetserver.com

Hebben jullie nog goede tips waar ik op moet letten met een aanschaf van zo’n abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PSboy, you get what you pay for. Als we het over unlimited abo's hebben dan is Giganews de beste qua retentie, gister nog wat vanafgehaald wat er al 20 dagen opstond, maar GN ondersteund geen XPAT.

Van Usenetserver weet ik het niet, maar ik zie wel dat XPAT zo langzamerhand minder ondersteund gaat worden. Van NL payservers heb ik niet zo'n hoge pet op, zeker niet qua retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
Ok, dus retentie betekent hoelang het bestand op de server staat ?
En Xpat wat is dat dan ?

Ik hoorde van iemand over Giganews, dat er mensen zomaar worden gecapped zodra ze een beetje veel downloaden..
En van VirtualBox, hoorde ik dat ze de laatste 2 a 3 maanden aan het kutten zijn met de snelheid en complete

En die usenetserver had ik zomaar gekozen, omdat ie een hoge snelheid en een hoog cijfer had in de SP..

Maare is dat zo dat van GN en VB?, of zijn dat allemaal leugens van mensen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Psboy schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 10:57:
Ok, dus retentie betekent hoelang het bestand op de server staat ?
Ja, maar ik dacht dat je dat allemaal wel wist
En Xpat wat is dat dan ?
XPAT is het direct doorzoeken van een bepaalde groep zonder eerst de headers op te halen. De reden dat payservers deze optie langzamerhand laten vallen is dat het ontzettend veel load op een server veroorzaakt en de algehele snelheid van een server kan vetragen.
Ik hoorde van iemand over Giganews, dat er mensen zomaar worden gecapped zodra ze een beetje veel downloaden..
Gebeurt misschien wel, maar wat vind jij veel downloaden?
Grens ligt ergens bij 250gb als ik het ergens goed gelezen heb.
En van VirtualBox, hoorde ik dat ze de laatste 2 a 3 maanden aan het kutten zijn met de snelheid en complete
Geen ervaring mee, maar is heel goed mogelijk
En die usenetserver had ik zomaar gekozen, omdat ie een hoge snelheid en een hoog cijfer had in de SP..
Over usenetserver heb ik inderdaad wel goede berichten gehoord, maar ook wel dat het behoorlijk ruk kan zijn
Maare is dat zo dat van GN en VB?, of zijn dat allemaal leugens van mensen ? :P
Nee er zit zeker wel een kern van waarheid in. Mocht je bij Giganews gaan klagen dan zien ze dat als ontevredenheid en sluiten ze je subiet af (je krijgt wel je geld terug) zelfs al geef je aan dat je je account niet wilt opzeggen.

Ik heb sinds één week Giganews, en ik trek mijn 2,5megabit strak dicht. Voordeel is dat GN hun europe server in Amsterdam heeft staan en dat scheelt aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
Eh, wat ik vind veel downloaden .. gbje of 200 ofzo, ik denk dat ik daar toch nooit overheen zal gaan, dat zijn 44 a 45 dvd's die ik dan in 1 maand download :P

Maare, Giganews is dus een goeie newsserver aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben er wel tevreden over ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01

Wildfire

Joy to the world!

De tabel zou eigenlijk uitgebreid moeten worden met een kolom over datalimieten... altijd handig.

Aangezien mijn creditcard momenteel geblokkeerd is vanwege geen vast inkomen (pokkezooi, snik) ben ik nu op zoek naar een NL server om de Giganews-loze periode te overbruggen...

Ik twijfel tussen Eweka en TweakNews. Over ieder is wel wat positiefs maar ook wat negatiefs te lezen. Maakt het kiezen er niet makkelijker op...

-- Edit: ik probeer eerst TweakNews maar eens. €7.95 p/m met 4 threads van ieder 1.5 mbit/sec, dat is goed te doen. Als de snelheid en compleetheid ok zijn zou het best wel eens zo kunnen zijn dat ik niet meer terug ga naar Giganews als m'n creditcard eenmaal weer ok is... :P

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 11-03-2005 14:59 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.